Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Rozdíl ceny v EU a Other EU

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Vít Baumruk
    Junior Member
    • Apr 2019
    • 9

    Rozdíl ceny v EU a Other EU

    Ahoj všem,
    je tomu teprve chvíle, co se zajímám o elektroauta. Tesla mě zaujala nejvíce a chtěl bych si jí koupit. Ovšem narazil jsem na, dle mého, zvláštní věc. Pokud si objednáte Teslu na jejich stránkách jako other Europe, objeví se Vám cena, která je v podstatě stejná jako v například v Německu nebo v Rakousku, ovšem je u toho napsáno, že je to cena bez DPH, kdežto na německých a rakouských stránkách je cena, jak jsem psal výše, v podstatě +- stejná, ale již s DPH. Znamená to tedy, že ceny pro other Europe jsou asi o 20% větší než pro západní Evropu, protože v Česku a na Slovensku musíte zaplatit DPH. Asi neumím hledat, ale nikde na webu jsem nenašel ani jednu zmínku o téhle problematice. Chtěl bych se zeptat těch, kteří si takto Teslu koupili, skutečně jste zaplatili o tolik více, nebo na to máte nějaké řešení, případně je to úplně jinak?
    PS: Zakládání firem v Německu nebo v Holandsku je sice možnost jak to obejít, ale také to stojí dost peněz + účetnictví + sídlo firmy atd. + likvidace firmy atd. takže v tom nevidím řešení, když si chci koupit jedno auto pro sebe a o ojeté auto, které si dovezu po min. půl roce a po 6000 km nestojím.
    Budu rád, když napíšete, pokud o tom něco víte....
  • Vít Baumruk
    Junior Member
    • Apr 2019
    • 9

    #2
    Tak po odeslání příspěvku jsem zde našel vlákno, kde se toto řeší

    Odpověď z Tesla Vídeň:

    Dobrý den,

    díky moc za email.

    Máte pravdu, že aktuální ceny neodpovídají v rámci Evropy ve srovnání s Other Europe.

    Jde o změnu ke které došlo cca tři týdny zpět a máme za to, že jde o chybu.

    Zítra ji budeme řešit s vedením a doufám, že co nejdříve dojde ke změně.

    Jinak máme i skladové vozy, kde jsou ceny v pořádku.

    Pokud máte zájem o nabídku skladových vozů, tak mi prosím pošlete Vaši ideální konfiguraci a jí Vám obratem pošlu aktuálně dostupné vozy, které máme skladem.


    Ještě jednou díky za email a budu se těšit na Vaši reakci.




    S pozdravem a přáním hezkého dne
    Best regards



    Komentár

    • JanoS
      Member
      • Aug 2015
      • 95
      •   

      #3
      Pockej dokud Tesla oficialne otevre Prazskou pobocku, pak to bude bez problemu (v CR).
      Jinak je vzorove reseni koupit to od nejakeho Nemce, kteremu zaplatis tisic euro za papirovani, a on ti proda 1 den stare auto.

      Komentár


      • Vít Baumruk
        Vít Baumruk komentoval
        Upraviť komentár
        Pokud si nějaký Němec koupí auto a za den mi ho prodá, tak stejně zaplatím v ČR DPH a to z ceny s DPH v Německu, takže opět + 21%. Auto musí být 6 měsíců staré a mít najeto 6000 km, aby se DPH neplatilo. Pokud Němec bude plátce, DPH mu vrátí, on mi ho dá a auto prodá, bude muset DPH vrátit, takže ho bude chtít po mě a já ho pak zaplatím stejně znovu v ČR. A ano, německé úřady určitě DPH nevrátí, když budu tvrdit, že DPH bylo placeno v Česku a nemá být tedy placeno v Německu. Viz. milion diskuzí na toto téma na internetu....Nikdo neví, kdy a jestli bude nějaká pobočka v ČR. Servis, jak vidno, nic nevyřešil a nikdo i tak nic neví. Navíc konfigurátor pro Other Europe je nyní po upgradu modelu X a S úplně mimo. Na západě není možné objednat ventilované sedačky a karbonové obložení v performance verzi. V other EU je konfigurátor stále stejný. By mě fakt zajímalo, co dostanu za auto, když to podle toho Other EU objednám. Ve Vídni taky nic neví. Opravdu v ČR a SR není nikdo, kdo by si objednal novou Teslu od března tohoto roku?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Vít Baumruk Ked kupi nove auto nemecka firma platca DPH, DPH sice pri nakupe zaplati, no hned si ho vyziada. Na druhy den preda auto slovenskemu platcovi DPH v cene bez DPH na Slovensko. Slovensky platca DPH len oznami SK danovemu uradu, ze kupil nove auto v zahranici a dostane potvrdenie od DU aby mohol auto prihlasit na SK. Oznamenie aj potvrdenie funguje elektronicky. Nasledne slovensky kupca posle vypis z DU firme v Nemecku, co mu auto predala.
        Na Slovensku firma (platca DPH), pri kupe noveko auta zo zahranicia DPH neplati. Takze, v tomto pripade de facto DPH neplati nikto.
        Nemecka firma si nieco nadhodi na pokrytie svojich nakladov a nejaky zisk.

        Tuto konstrukciu treba pouzit len vtedy, ked zahranicny predajca nie je ochotny predat auto rovno slovenskej firme platcovi DPH - napr. pri kupe TM3 slovenskou firmou platcom DPH.

        Kupa TMS aj X slovenskou firmou platcom DPH prebieha standardne na fakturu bez DPH a oznamenim nakupu slovenskemu DU, pricom DPH sa neplati nikde, a teda netreba vybavovat vratky DPH.

        Pri nakupe noveho vozidla neplatcom DPH (napr. fyzickou osobou nepodnikatelom) sa vozidlo tiez kupuje v zahranici bez DPH (aj ked niektori predajcovia nechcu auto cudzincovi predat - ako napriklad tesla pri TM3) Slovensky danovy urad na to neplatcovi DPH vyda osobitne DIC, potom slovensky kupec (neplatca DPH) zaplati DPH na Slovensku.

        Cize konstrukciu nakupu TM3 cez nemecku firmu platcu DPH moze pouzit pri TM3 aj slovensky neplatca DPH a DPH sa zaplati len na Slovensku. (resp. najprv aj v zahranici - ale hned sa vrati prvotnemu kupcovi)

        Preto je pre platcu DPH na Slovensku lepsie kupovat hociaky tovar (vecsinou aj auto) v zahranici, lebo vtedy nemusi mat peniaze na DPH a keby ich aj mal nemusi cakat na vratku.

        Preto napr. Alza na Slovensku predava firmam platcom DPH na Slovensku tovar bez DPH na cesku fakturu.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Este ... ten zahranicny platca DPH co sprosttredkuje predaj dostane vratku DPH a ostane mu, lebo auto predal do zahranicia bez DPH.

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Pre podnikatelov co trosku fusuju do uctovnictva je to jasne a ak nie, tak to z tohto textu hned pochopia. Pre fyzicke osoby co sa DPH procesmi nikdy nezaoberali to vobec nie je jasne (ani po precitani) a preto to tu niektori stale dookola vysvetlujeme. Asi by sa oplatilo vyrobit nejaky nazorny obrazok osobitne pre FO a PO a referencovat ho vzdy ked ma niekto zo SK/CZ pokusenie kupit auto v zahranici. Zaroven link na diskusiu "ako JozkoPucik kupil TM3 v nemecku a doniesol na Slovensko" ako povinne citanie :-)

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        https://referaty.centrum.sk/slovenci...a-jeho-kariera

        Neprepíše niekto na konkrétnu situáciu ?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko nebud zly na JozkoPucik .... Ma dost problemov a aj tak dal svoju novucicku tm3 na okukovanie na autosalon za co by sme ho mali len chvalit.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Troška na odľahčenie, to len v dobrom som si zmyslel na povinné čítanie na ZŠ.

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Tak preferujem internetovú anonymitu a hej, ešte sa to stale rieši, vraj nemecký daňováci odpovedajú tak do 2 mesiacov.
    • MatejN
      Member
      • May 2016
      • 43
      • matej62690
      •   

      #4
      Odpoved od Tesly 4.4.2019 "o tomto problému víme a očekáváme jeho vyřešení v průběhu příštího týdne." Takze tento tyzden by mali byt ceny vyriesene

      Komentár


      • Vrso
        Vrso komentoval
        Upraviť komentár
        Lol, tyzden Tesla time moze byt aj niekolko kalendarnych mesiacov ....

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Alebo nikdy

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        No uz to jsou vice jak 2 mesice a stale zadna zmena k lepsimu ;-). Respektive nyni to vypada, ze vsechny objednavky modelu S, X, 3 bezi pro relevantni staty na novem konfiguratoru a to bez Other Europe a v ramci noveho konfiguratoru se neda vubec prepnout do Other Europe ani pro model S ci X. Da se jinym zpusobem na webu proklikat na stary konfigurator pro model S a X, kde Other Europe stale jeste je, ale jsou tam pro ni porad o cca 20% vyssi ceny nez v zapadni Evrope (kvuli nezapocitane DPH). Mozna je to proste jen pohrobek, ktereho jiz nikdo v ramci Tesly neresi/neaktualizuje a nechava se to na spusteni dalsich zemi v novem konfiguratoru nekdy v budoucnosti (anebo nikdy jak pise head :-) ).

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam v zalozkach ulozenu Tesla stranku a to pre Europu. Teda respektive je to pre Other Europa a tam ked dam SC, tak mi da Erorr 404 Page no Found, ale ked prepnem na USA tak vsetko fachci ako ma. Mne to pripada ako keby chceli pre other Europu to otvorit az ku koncu roka, ked budu spustat Cina Gigafactory

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Zajimava uvaha, ktera ma logiku. Prvotni produkce cinske tovarny muze smerovat na domaci trh a pak do vychodni Evropy, ktera ma obecne vyssi toleranci k urovni kvality... Jen si myslim, ze to nebude drive jak v roce 2020.
    Pracuje...
    X