Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Ceny

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    #31
    Najlacnejsia Tesla pre "Other Europe" je teraz model S100D za 92 900 + 880 (Destination & Regulatory Doc Fee) = 93 780 EUR bez DPH, priplatok je uz len za Enhanced Autopilot 4 400 EUR. Doba dodania je 2,5 mesiaca.

    Komentár

    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 562
      •   

      #32
      Najlacnejsia Tesla pre "Other Europe" je teraz model S Standard Range za 81 880 + 880 (Destination & Regulatory Doc Fee) = 82 760 EUR bez DPH. Priplatit sa da za Autopilot 2600EUR a "Full Self Driving Capability" 4400EUR. Doba dodania je do 2 mesiacov.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Takze sa Tesla vratila k tomu, ze modely v zaklade ponuka len s klasickym tempomatom. Hodne veci okresali co pozeram, ale zlacneli.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Praveze nie. Autopilot teraz obsahuje presne to, co moj AP1 - adaptivny tempomat a jazdu v pruhu. Co je super, lebo doteraz si musel kvoli adaptivnemu tempomatu kupovat cely balik "enhanced autopilota". A kto nechce rozoznavanie svietiel na semafore a podobne blbiny tak nemusi platit dalsich 5000 len kvoli tomu, ze chce adaptivny tempomat, co je nejuzitocnejsia funkcia zo vsetkych tych automatickych funkcii.
        Ja by som urcite nekupoval macku vo vreci s nazvom autonomna jazda, lebo ta nebude u nas legalna nikdy (alebo na "Svateho Dindy").
    • MatejN
      Member
      • May 2016
      • 43
      • matej62690
      •   

      #33
      Ahojte
      Vsimol som si ze po zmene cien Tesla stoji u Nas "OtherEurope" rovnako ako napriklad v Rakusku,len problem je v tom ze u nas je cene bez DPH v Rakusku s DPH. to akoze u nas zdrazeli Tesly o DPH cize o 20% to snad nie :-(
      Cena Sko Standard Range OtherEU = 81880bezDPH Rakusko= 81980sDPH
      Viete to prosim niekto vysvetlit?
      Dakujem

      Komentár


      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        pozeram to, a vyzera to tak, akokeby tam ta DPH v Rakusku uz bola, ale skor sa mi zda, ze to je nejaka chyba, takito rozdiel si myslim nebude medzi statmi. Ale maju to tak vsetky aj ine staty, co som preklikal. To je zaujimave :-)

      • MatejN
        MatejN komentoval
        Upraviť komentár
        no dufajme ze to je len chyba inak si to neviem vysvetlit. Ak bude moja 3ka drahsia o 20% ako v rakusku tak dakujem neprosim

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A na riesenie takychto veciprave sluzia tie "kamenne obchody". Predavat auto online je BLBOST.

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        Napisal som do Viedne, co mi na to odpisu, kedze kupujem skladovu MODEL X, tak ma to teraz VELMI zaujima. Skor si myslim, ze to je chyba, ale ak by som si ako zakaznik nieco take objednal a kupil a potom ziadal DPH spat, tak by mi to mali dat, inac ma uviedli do omylu.
    • juks
      Member
      • May 2018
      • 53
      •      

      #34
      Ceny v DE a AT uvedene s DPH priblizne sedia s cenou na other europe. Hoci na other europe pisu cenu "without tax", textom "without tax" zrejme nemyslia VAT (DPH) ale nejake ine dane ktore mozu byt v krajinach other europe.
      Ak by mysleli bez DPH, tak by to tam napisali (without VAT). Vysvetluje to text dole, ktory hovori o fakturacii:
      Je tam jasne napisane, ze do krajin other europe sa fakturuje bez DPH za podmienok, ktore su tam napisane, no ked tie podmienky nebudu splnene, tak sa fakturuje s DPH tu cenu co je tam napisana.

      Komentár

      • voloda69
        Member
        • Mar 2016
        • 126

        #35
        Posielam obrazok z AT stranky, kde je uvedena cena 81.980 EUR a napisane, ze obsahuje DPH vo vyske priblizne 13.500 EUR (co urcite nie su nejake ine dane, take vysoke by urcite neboli).

        Komentár


        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Na "other europe" nemaju ceny uplne didakticky spravne napisane, no ked si precitas poriadne vsetko, tak je to jasne:
          Pre Teslu je zakladna cena pre tych, ktory nesplnia podmienky fakturacie bez DPH - tym teda fakturuje s holandskou DPH - a ta cena je uvedena v cenniku.
          Bez DPH, fakturuje len tym, co splnia doleuvedene podmienky.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          juks - no to by som netvrdil, ze ta cena obsahuje holandsku DPH. Nie je totiz dovod, aby ta cena holandsku DPH obsahovala. AK ide o zakaznika z EU tak ten plati DPH doma (to sme tu mali teraz) a ak je to zakaznik mimo EU tak tomu sa DPH neuctuje vobec!
      • juks
        Member
        • May 2018
        • 53
        •      

        #36
        voloda69 Na rakuskej stranke je jasne napisane, ze tych 13500 je MWST - teda DPH. Na other europe "tax" neznamena DPH (VAT) ale znamena hociaku inu (hypoteticku) dan v statoch other europe.

        Komentár


        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          juks, inac to poviem, znamena to ze ked platitel DPH (ma IC DPH) v Rakusku si kupi TESLA MODEL S, tak ho to stoji 68.480 eur - t.j. cena bez DPH (81.980 - 13.500) a taky isty platitel DPH na Slovensku si objedna tu istu Teslu, tak ho to stoji 81.980 eur ?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Hej. Podla mna je to chyba na tej Other Europe stranke ktoru "zabudli" updatovat. Lebo tie ceny su v podstate take ako boli vlani, len medzitym v zapadnej Europe doslo k vyraznemu zlacneniu.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa, ceny aj pri OTHER EUROPE isli dole zhruba o 8 tis. EUR od 1.3.2019, kedze to sledujem a preto ma to aj motivovalo objednat TESLU. Ta DPH ma teraz trosku zarazila.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A ta zlava spociva v com?
          https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...9507#post29507
          Ved to je furt viac ako pred pol rokom.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          juks - v obchodnickej hantyrke TAX je akakolvek dan vratane value added tax

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          voloda69 je to len o tom, ze zakladna cena, ktora je tam uvedena je s holandskou DPH. Ak dodas doklady aby ti mohli vyrobit fakturu bez DPH, tak cena bude mensia o tu DPH. Je samozrejme nespravne ako to tam maju uvedene, mali to napisat poriadne. No ako obycajne na "other europe" kaslu. Preto tam uviedli len cenu, ktora plati pre tych co nedodaju podklady aby im mohli vyrobit fakturu bez DPH.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          juks, takze hovoris, ze ak som platitel DPH (mam IC DPH), tak potom cena na OTHER EUROPE je pre mna 67.678 EUR bez DPH (81.890 eur minus holandska DPH (21%)? To sa mi nezda. Jiri GrandPa - ked som konfiguroval v 2/2019 MODEL X, cena bola okolo 107 tis. eur, ked som konfiguroval v 3/2019 tu istu konfiguraciu (jedine rozdiel je teraz v tych autopilotoch) tak cena klesla na zhruba 99 tis. eur.

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Ved inak to nemoze byt, ak by to tak nebolo, tak by si kazdy kupil teslu najprv na firmu, ktora je platitelom DPH v Rakusku ci Nemecku, ani auto neprihlasil na tu firmu a obratom by ti ju predal bez DPH na Slovensko s rakuskou, ci nemeckou cenou bez DPH (mozno navysenou o nejake naklady)

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Ved to vyklikaj na other europe, a pockaj co ti poslu. - ved to vzdy mozes zrusit ak sa ti to nebude pacit.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          juks To co hovoris ma logiku, nikdy som to neriesil, vzdy som bol v tom, ze ceny co su na OTHER EUROPE su bez DPH. No idem im zavolat a vyjasnit si to :-)

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm, tiez som bol vzdy v tom, ze other europe ceny su bez DPH. voloda69 potom daj prosim vediet co ti povedali v Tesle.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ja pamatam, ze uz davnejsie istu dobu boli aj tie ceny na rakuskej stranke bez dph. Maju v tom trosku zmatok imho. Ak chcu skutocne preniest vacsinu biznisu na online predaj a zrusit vacsinu predajni, ucesat lokalne webove stranky by mala byt ich top priorita. Teraz je tam strasny chaos. Vsade ina cena, nejasne definicie dani, trosku zavadzajuce ceny lebo vsade pocitaju uspory paliva, ked chcete leasing tak ani zmienka o poskytovatelovi a podmienkch. Chcelo by to sprehladnit. V tomto gulasi musi tak ci tak zakaznik volat na ich podporu alebo sa stavit na predajni po vysvetlenie.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Tak som tam volal, a v TESLE boli dost prekvapeny, ked som im na priklade ukazal ten rozdiel, vyzera to, ze to je na zaklade zmeny od 1.3.2019 a vyzera to tak ze OTHER EUROPE su ceny spravne a to bez DPH. Ak si to kupuje clovek - fyzicka osoba pripocita sa mu jeho lokalna DPH podla krajiny (miesto spotreby) ak podnikatel (ma IC DPH), tak plati to co je na stranke. Ceny pre ostatne krajiny s vysokou pravdepodobnostou maju bud zly popis a tieto ceny neobsahuju lokalnu DPH alebo je popis spravny a vsetky ceny su nespravne. Teraz je zaujimava otazka, ak by nejaky podnikatel objednal TESLU v Rakusku a dozadoval sa vratenia DPH, kedze to je na stranke uvedene, co by nastalo :-). Normalne by som to vyskusal :-). v USA by som urcite spor vyhral, co je napisane, to je dane :-)

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          voloda69 takze ceny na vsetkych trhoch EU, kde maju zastupenie su zle, len other europe ceny su dobre? BOMBAAAA. To sme im na to museli prist my????

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Pockaj, ale to mi trosku nesedi.

          Ked si hodim do konfigu TM3 Performance na rakuskej stranke a naklikam plnu vybavu, vyjde mi 80.000€. Ak by to bolo bez DPH, vychadzalo by to na 93.000€, to je nerealne. To by za to pidi auto nikto nedal.

          A mimo ineho je tam aj napisane, ze zahrna DPH (MwSt) 13.305€. Zeby ti dali zle info?

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq, ja som riesil konfigurator na MODEL S/X, model 3 ma predpokladam konfigurator inac rieseny, a teda tam tie ceny mozu byt spravne.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          To chapem ano, ale nechapem preco by to mali na S/X zle a na 3 dobre. Ktory idiot bz si to nevsimol pri zadavani? Neviem, nejde mi to do hlavy. Bola by to strasne amaterska chyba. Najma ked sa tu dusuju, ako chcu ist na online predaj, a nevedia ani cenovky nahodit spravne. A to maju “az” 3 produkty. Mam daky vnutorny problem tomu verit... ale ty si s nimi komunikoval.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ze som sa ja nestavil ze mam pravdu !
      • voloda69
        Member
        • Mar 2016
        • 126

        #37
        Tak teraz mi chlapik z TESLA napisal ze ceny su v poriadku. Tak som z toho jelen, pretoze ta ista konfiguracia MODEL X pre OTHER EUROPE a pre AUSTRIA je rozdiel takmer 15 tis. eur. To je akoze OK? Vid prilohy s konfiguraciami. Je to pre mna zahada....
        Pripojené súbory

        Komentár


        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Toto nemôže byť pravda nemôžme mať autá o 20% drahšie ako všade inde v EU

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Alebo len nevedia co znamena slovo inklusive.
          Naposledy upravené jux; 06-03-2019, 16:37.

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Pripravujem si 🍿. Som zvedavy ako sa to bude dalej vyvijat .

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Specificky trh?
      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        #38
        Vysvetlenie je tu:
        https://www.youtube.com/watch?v=TjwFuPfnLdo
        Model S a X od 1.3.2019 zlacnili o 20% (vsade okrem "other Europe") WTF

        Komentár


        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          kurnik dlhe video, kde o tom hovori?

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Hovori o tom od zaciatku do polovice videa. U nas asi nikto vyvoj cien v zapadnej Europe nesledoval a tento chlapik robi video o tom, ze model S a X v Nemecku zlacnili o 20% od 1.3.2019.
          Ja som v tomto vlakne dokumenoval vyvoj najlacnejsej Tesly pre "other Europe" a z toho je vidiet, ze u nas k zlacneniu nedoslo, len k uvedeniu verzie modelu S s nizsim dojazdom.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Ale nevysvetluje preco nezlacnili v other Europe. Video doklada to, ze v zapadnej Europe naozaj doslo k zlacneniu.

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Aj other europe ma lepsie ceny od 1.3., ale urcite nie 20%, skor je to nieco okolo 6%. Kazdopdne sa mi nezda ze by krajiny s Tesla zastupenim mali o dalsich 20% lepsie ceny ako other europe.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          ano OTHER EUROPE zlacnel tiez od 1.3.2019 - radovo tak okolo 6%-8%. Pointa je, ze mam predbezne objednane skladove vozidlo, ktore je drahsie ako by som si napr. v Rakusku objednal uplne nove. To vobec nechapem, a to ma uz poriadne seru, ze ani nedaju konfigurator na MODEL 3, a este aj ceny mame vysoke, to akoze tu mame ovela vyssiu zivotnu uroven ako v Rakusku a Nemecku?

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Ekvivalent k modelu S100D (po novom Long Range) zlacnel z 93780 na 86880 EUR bez DPH, cize rozdiel 6900 EUR co je zlacnenie o 7,3%.
      • Ioniq
        Member
        • Jan 2017
        • 364

        #39
        Seru na rezervacie a zakaznikov z Other Europe, ked im doteraz neotvorili konfig. Osklbu ludi z Other Europe pomaly o 20%. Tomu hovorim americky sen... a pritom si ten Slovak pride Teslu vyzdvihnut na rovnake miesto ako Nemec. A zaplati aj rovnakou menou. A odide rovnakym smerom, akurat par sto km dalej. Ale auto mu dovolia objednat pomaly s rocnym oneskorenim a s 20% prirazkou. Kto toto naplanoval a schvalil?? To nemohlo vyjst zo zdravej hlavy...

        Normalne uvazujem zalozit si v Rakusku firmu s registraciou na DPH. Dodanie TM3 v Rakusku je pri dnesnej objednavke stale Marec, takze realne dakych 20dni. Slovak sa k nej regulernou cestou dostane dakedy koncom roka. Mozem zasobovat cely vychodny blok

        Komentár


        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          tiez idem niekoho najst co ma v Rakusku / Nemecku firmu, a objednam si to tam. Tesla este hovorila, ze sice to nie je zo zakona, ale ich politika je, ze musi byt auto prihlasene na znacky tam kde sa objednava, neviem sice ako to kontroluju (mozno servis), ale nic mi nebrani to dat na znacky vo firme v Nemecku a hned to predat na Slovensko. Len JB-em taky komplikovany system ..... - ze ONLINE predaj, ......

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          voloda69 - Vlado ser na firmu v Nemecku alebo Rakusku. Chod do Viedne a objednaj tam, za rakuske ceny. A povedz ze mas firmu na Slovensku, tym padom ze chces cenu bez DPH. Ja som tak objednaval, aj prislusenstvo som tak objednaval bez rakuskej DPH (2x Wall Box). Da sa to, len treba hovorit s kompetentnym clovekom. Ci ju potom vyzdvihnes v AT alebo NL je jedno, cena bude dana.
          EDIT: Sak tam zamestnavaju dvoch Cechov, napis im.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-03-2019, 21:04.
      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        #40
        Tak este raz: Porovnanie najlacnejsej Tesly model S Standard Range v Rakusku a "other Europe":

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	MS_Standard_Range_AT_OtherEU.jpg
Videní:	321
Veľkosť:73,4 KB
ID:	34421

        Komentár


        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Zaujímavé je ešte to že pri doplnkovej výbave farba autopilot kolesá ... Je rozdiel cca tých 20%. Takže toto nás stojí tak isto ako na iných trhoch. V tých cenach aut proste musí byť niekde chýba

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Cena rovnaka, ale pri AT je vyslovne napisane, ze je to vratane DPH. Pri Other Europe to chyba... a podla toho co povedali Volodovi priamo z Tesly to vyzera, ze k nasej cene si este musis pripocitat 20% dph... Takze ano, Other Europe ma vyssie ceny ako zapadna EU.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq s tym vypoctom rakuskej DPH som sa sekol, hanbim sa a radsej to mazem. Dik za opravu ;-)
          Naposledy upravené nemo; 06-03-2019, 21:41.

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Ja si od zaciatku myslim (aj som to sem pisal), ze je chyba v cenach "other europe"
          a je tam uvedena cena s (holandskou) DPH. Tak aj fakturuju tomu, kto z "other europe" neda IC DPH. Kto da, tomu daju fakturu realne bez DPH a potom su ceny +- rovnake.
          Jednoducho ten s kym komunikoval voloda69 nevie co hovori a ten co robil cennik other europe je neschopny, lebo nenapisal presne ako to je.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          juks A otazkou zostava, preco to musi zakaznik riesit na fore a nema to vyriesene Tesla. toto nemoze dopadnut dobre ak sa chcu sustredit cisto na online predaj.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #41
        Toto mi dnes zhodou okolnosti prislo z CH Tesly:

        Model S
        Standard Reichweite: CHF 92´990
        Maximale Reichweite: CHF 97´990
        Ludicrous Performance: CHF 112´090

        Model X
        Maximale Reichweite: CHF 103´190
        Ludicrous Performance: CHF 117´090

        Zahrna CH DPH vo vyske 7.7%.

        Slovaci teste sa, mate sa ako vo Svajciarku Aspon cenami Tesiel.
        Takze ceny s DPH su zhruba rovnake ako u Other Europe. Tie ceny Other Europe nie su chyba ale zamer.

        PS: Kurz EUR-CHF je 1.13.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-03-2019, 21:27.

        Komentár


        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Zlacnenie S a X pride aj k nam, ale neskor, tak ako model 3, pevne verim.
      • voloda69
        Member
        • Mar 2016
        • 126

        #42
        Mozem k tejto teme povedat uz len tolko, ze som komunikoval tuto vec s Viednou a 2 cechmi co tam robia, a naozaj potvrdili, to co sa mi zdalo neskutocne, ze tie ceny su na strankach/konfiguratoroch spravne, t.j. su tam take velke rozdiely medzi WEST a OTHER EUROPE. Ceny OTHER EUROPE su naozaj bez DPH a neobsahuju ziadnu DPH (ani holandsku ani ziadnu inu). Sami tvrdia, ze si to tiez nevedia vysvetlit, ale cenova politika sa robi v Holandsku a USA (mozno treba napisat tam, pripadne na twitter, co na to ostatni kolegovia z OTHER EUROPE). Na druhu stranu mozem povedat, ze mi ponukli naozaj zaujimavu cenu na skladove vozidla (radovo nizsie ako konfigurator pre OTHER EUROPE), ale stale su mierne vyssie ako pre WEST EUROPE ako uplne nove vozidlo, kde si mozem navolit auto podla uplne 100% svojej predstavy a cas ma netlaci (skladove vozidlo je tak na 95%), co ma ako zasadoveho cloveka s principmi naplna hnusom. Tento rok im proste ide. Najprv konfigurator pre MODEL 3, teraz toto. Proste OTHER EUROPE je pre nich iny kontinent vratane casu a cenovej politiky.
        A to nehovorim o tom, ze nemame ani ziadne dotacne programy ako mozu mat v inych krajinach.
        Naposledy upravené voloda69; 06-03-2019, 23:55.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Naco sa tlacit tam kde ma nechcu ...

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to je pekny hnus Len to ukazuje, ze tu nejde o ziadnu Tesla Mission, princip zmeny alebo zakaznika. Marketingove kecy. Nic viac len tvrdy biznis, nech sa kotulaju dolare. Ale tak je to obchodna spolocnost, zaklada sa za ucelom dosahovania zisku, tak co ine sa dalo cakat
      • juks
        Member
        • May 2018
        • 53
        •      

        #43
        Ked je rozdiel skutocne tak velky, tak treba teslu prinutit, aby sa spravala podla zakonov EU. Ved kazdy obcan/firma EU si moze kupit vozidlo v hociktorom state EU a prihlasit si ho doma. Alebo viete o niecom, co by vyrobcom a predajcom v EU umoznovalo legalne odmietnut kupujuceho z ineho statu EU?

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Nieco tam moze byt. Ked som bral prvy Ioniq z Nemecka, musel som velmi hladat showroom, kde mi ho daju na export. Vela predajni ma odmietlo, ze ich nemozu poskytnut na export a su urcene cisto na domaci trh. A to tam nebola este zapocitana ziadna dotacia. Neviem ake su tam regulacie. Ale je to zvlastne v kazdom pripade. Nam tam skor skodi fakt, ze ako Other Europe sme zaradeny v kosi aj s ne-EU krajinami. A v USA to velmi neriesia, ze nejake Slovensko je sucastou EU. Treba tak ako povedal Jiri, ist osobne do Viedne a kupit to na mieste za AT ceny.

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Ved ano, netyka sa to len tesly, aj ja mam taku skusenost aj u inych. EU je jednotny trh, takze ti, co odmietnu predaj obcanovi ineho statu, podla mna konaju protipravne. Preto sa pytam, ci existuje nejaky postup, ktory by ich opravnoval odmietnut predaj kupcovi z ineko statu EU.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          predajca z Viedne povedal, ze pri objednavke v Rakusku, je nutne registrovat auto na rakuske SPZ, je to podmienka TESLY, ale hned povedal, ze to nie je zakonna povinnost. Vychadza mi z toho, ze mozem to auto dat v Rakusku normalne zaregistrovat u spriaznenej firmy a nasledne ihned predat. Je to sice komplikovane, ale je to mozne.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ked ta spriatelena firma kupi pre teba auto v Rakusku bez DPH. kto ju prinuti v Rakusku to auto zaregistrovat?
          Nasledne ti to auto preda na Slovensko bez DPH. Podla mna ty ani ta rakuska firma neurobi nic protizakonne. To tesla jedna protizakonne, ked nedovoluje kupit auto hocikomu hocikde.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          jux, mas pravdu tak by to malo fungovat, kedze EU je jednotny trh a mozes kupit kde chces. To zabezpeci, ze rovnaky vyrobok by mal mat rovnaku, pripadne podobnu cenu. Neviem ci TESLA nepouziva nejaku fintu na tu registraciu a natahovat s nimi sa mi nechce. Ale tuto chlapik v podstate riesi podobnu situaciu s MODEL3, ked nechtiac rezervoval/objednal/kupil v Nemecku a teraz to chce registrovat na Slovensku. Ak sa mu to podari, tak to bude cesta ako to urobit.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Preco by mala byt rovnaka cena v celej EU? Diktovat ceny nikto vyrobcovi nemoze. KOnkurencne prostredie je v kazdej krajine trochu ine, takisto aj legislativa a naklady na fungovanie firmy. Tesla AT velice dobre vie, ze nemoze zakaznika nutit to auto registrovat v AT ak ho preda cudzincovia a takisto nemoze odmietnut predat auto cudzincovi z EU. To uz pred par rokmi riesil EU parlament aj sudny dvor, ked Taliani chodili kupovat vW do Nemecka, kde bolo o 30% lacnejsie.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Politika Tesly je pekne spinava. Len by ma zaujimalo, ze ci je to robota USA, alebo v Europe je to robota Holanska / Nizozemi. Zrejme to bude tak 50:50. Napriklad to, ze si auto objednat v Rakusku mozem, ale musim si ist pren do Holandska je robota Holanska. Aby zakaznik zaplatil DPH v Holansku a neslo to Rakusku. Ina situacia je pri TM3ke, ktoru si other europe mohli objednat, ale este sa k nej nedostali. Tesla im defakto blokuje moznost dostat sa ku autu. Takze vase prostriedky boli pouzite na rozbehnutie vyroby a predaj pre USA trh, kde je kupischopnost vyssia a su aj dotacie a teraz to iste sa opakuje v Europe. Kde ide TM3ka na zapadny trh a ostatny nemaju moznost sa k autu dostat. Maju moznost sa ale dostat k svojim peniazom zrusenim objednavky. Ich prostriedky uz boli niekolko krat otocene v tomto biznise. No pekne.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          ICE: kto ma rozum neplati DPH v Holandsku. FIrma ktora je platcom DPH len posle tesle svoje ICDPH a na zaklade neho dostane fakturu bez DPH
          Sukromna osoba moze vyziadat od Danoveho uradu ICDPH na kupu noveho vozidla v zahranici - to posle tesle a tesla potom rovnako vystavi fakturu bez DPH. Subjekt, ktory musi zaplatit DPH ju potom zaplati na Slovensku. Firma, ktora je platcom DPH neplati DPH nikde.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
          Sukromna osoba moze vyziadat od Danoveho uradu ICDPH na kupu noveho vozidla v zahranici - to posle tesle a tesla potom rovnako vystavi fakturu bez DPH. Subjekt, ktory musi zaplatit DPH ju potom zaplati na Slovensku. Firma, ktora je platcom DPH neplati DPH nikde.
          Pekne toto som nevedel, ze to ide aj u FO. Dik za info. Toto funguje ale len v ramci EU?

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Ale ako sukromna osoba v konecnom dosledku zaplatis DPH, ale slovensku, takze o DPH to lacnejsie nebudes mat.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Mimochodom: Ked si Slovak objedna Teslu vo VIedni nemusi ist do Holandska. Moze si ju prebrat vo VIedni. Lenze rakusky zakon o DPH neuznava odpocotanie DPH na osobne auta, len vybrane modely zo zonamu vydavaneho ministrerstvom financii. A tam Tesly nefiguruju. Takze aj SK firma musi platit DPH v Rakusku, o ktoru potom moze poziadat spat v nasledujucom roku. Takze radsej idu do NL kde tie prachy nemusia takto zablokovat.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-03-2019, 17:41.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          No ako citam na internete, tak ak som podnikatel a kupujem v Rakusku nove auto, tak predajca by mi mal vystavit doklad bez DPH, pretoze DPH odvediem na Slovensku.
          Dovoz auta z Rakúska
          Veľmi často sa k nám dovážajú aj automobily z Rakúska, ktoré spolu s Nemeckom patrí medzi obľúbené destinácie Slovákov pre nákup a dovoz vozidiel. V tomto prípade netreba tiež zabúdať na niektoré povinnosti vyplývajúce zo zákona o DPH a to pre nové vozidlá. Ak si kúpite v Rakúsku nové auto a chcete si ho zaregistrovať u nás, predajca by Vám mal vystaviť faktúru bez DPH v Rakúsku. V prípade nového auta totiž máte povinnosť prihlásiť sa na túto daň a odviesť ju daňovým úradom na Slovensku.

          Preto si treba dávať pozor, aby cena u predajcu nového auta bola skutočne bez tejto dane. Čo sa týka definície nového auta, ktoré tomuto režimu podlieha, ide o auto, ktoré má buď vek do 6 mesiacov alebo najazdených menej ako 6.000 kilometrov. Ak nespĺňa ani jednu z týchto podmienok, považuje sa už za auto ojazdené, pričom v tomto prípade predajca – autobazár v Rakúsku predáva vozidlo už s rakúskou DPH a Vám nevzniká povinnosť platiť ju u nás. Pri kúpe takéhoto auta od súkromnej osoby sa DPH neuplatňuje vôbec.
      • Ioniq
        Member
        • Jan 2017
        • 364

        #44
        Inac na margo cien, z tohto je teraz velky humbuk aj v USA.

        Zakaznik, co si kupil Teslu vo februari 2018 so vsetkymi autonomnymi vecami, zaplatil za cely Autopilot balik s buducim potencialom Full Autonomous $7000 (s tym, ze v konfigu bolo uvedene, ze ak si to kupi neskor, zaplati $11000).

        Jeho zena si kupila Teslu v septembri 2018 uplne bez autopilota. Teraz jej Tesla ponukla Full Autonomous Driving balik za $5000. To je este o $2000 menej ako jej muzovi, ktoremu to natlacili za $7000 pod “hrozbou”, ze neskor ho to bude stat $11000.

        Ponaucenie z toho plynuce - netreba im davat ziadne peniaze, casom vam to sami ponuknu s 50% zlavou. Uz len cakam, ze po roku ked sa im minu zakaznici na SR a MR TM3 tak zacnu za $2000 odomykat prestavbu tychto verzii na Long Range alebo podobnu “lumparnu”.

        V zmysle tychto spekulacii su tie ceny Other Europe v podstate uplne pochopitelne

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Humbuk mozu robit zakaznici aky chcu. Cena je dohoda medzi predavajucim a kupujucim. Mna tiez nastvali pred 2 a pol rokmi ked sa este predavala verzia S60 a S75. S60 bola SW obmedzena S75 bateria. Rozdiel v cene auta bol 10 000EUR. Zobral som S75 lebo S60 mala maly dojazd na moje potreby. Pol roka na to zrusil S60 model a ponukali odomknutie celej baterie za 2000 EUR.
          Takze ako vravi Ioniq - vsetko, co sa da SW upgradnut nekupovat. Oni to daju za polovicu za rok, dva...

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa, to si presne pamatam ked to bolo. Suhlas, ze tie softverove veci kupovat co najmenej, no teraz je podstatne ako kupit co najlepsie to zelezo :-)
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #45
        Nemci uz popotahuju teslu kvoli idiotskej "uspore na palive", ktoru nedavno zakomponovali aj do cennikov v EU.
        Die deutsche Wettbewerbszentrale hat den Autobauer Tesla dazu verpflichtet, seine Werbepraxis für das Model 3 zu ändern.

        Komentár

        Pracuje...
        X