Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pneumatiky 19" alebo 21"

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    Pneumatiky 19" alebo 21"

    Pri Perfomance 85+ dava vyrobca 21" pneumatiky, ale pri 60kWh alebo 85kWh dava 19" a zimne ponuka 19". Juro cez leto jazdite teda na vasej Tesle P85+ na 21" a cez zimu na tych 19", alebo?
    Ake maju Tesla majitelia ci uz je to performance alebo obycajna 60 ci 85 skusenosti s rozmermi pneumatik a ich jazdnymi vlastnotami ci cez leto ci cez zimu?
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #2
    Dobrá otázka, dosť diskutovaná medzi majiteľmi Model S. Hej, v lete 21" a v zime 19". Veľa majiteľov Modelu S si myslí, že 21" spôsobujú kratší dojazd. Ono je to pravda keď si nevyberú balík Performance Plus

    S balíkom Performance Plus sú 21" dodávané automaticky (pre leto) a výrobca píše toto:
    Performance Plus adds world class handling to the incredible acceleration of Model S Performance, while also improving range. After hundreds of iterations affecting every detail of the suspension, our vehicle dynamics team was able to achieve the rare outcome of improving both performance and efficiency. In addition to upgraded dampers, bushings, stabilizer bars and tires (Michelin Pilot Sport PS2), the rear tires are 20 mm wider and staggered for improved acceleration on low grip surfaces. Range improves 10 to 20 kilometers over regular 21" wheels.
    Podľa Tesly, tento balík pomáha vylepšiť výkon a efektivitu aj dojazd. Gumy sú Michelin Pilot Sport PS2 a zadné sú tu o 22mm širšie, vraj pre lepšiu akceleráciu na nízkej priľnavosti povrchu. Dojazd to zlepší o 10-20 kilometrov oproti bežným 21" kolesám.

    Pre nedávnom som išiel s Majiteľom Modelu S spolu na úseku asi 240km dlhom. Mali sme nabité na presne rovnakú hodnotu. On mal 19" P85kWh, ja 21" P85kWh+. V cieli som mal o viac ako 20 km lepší dojazd. Ale či to bolo spôsobené (len) kolesami, ťažko povedať. Možno som aj menej používal klímu. Na šprintoch je tiež vidieť rozdiel.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • Ricky75ba
      Junior Member
      • Apr 2014
      • 17

      #3
      Po mojej osobnej skusenosti na asi hodinovej jazde s Modelom S: 21" su krasne ale nie celkom vhodne na kvalitu nasich ciest. V Rakusku bez problemu u nas radsej 19" a vyssi profil. Model S je predsa len komfortna limuzina a nie sportiak (aj ked vykonu ma az az)

      Komentár

      • curgali
        Member
        • Jul 2014
        • 310
        •   

        #4
        Chcel by som sa opýtať ako je to s toľko diskutovaným opotrebovaním pneumatík. Po koľkých km ich treba meniť?..Aké sú skúsenosti majiteľov Tesiel?..Dakujem.

        Komentár

        • Juro
          Administrator
          Gold Member
          • Mar 2014
          • 2208
          • juraj1702
          •   

          #5
          Na P85+ bolo treba vymeniť zadné pneumatiky po 30 000km Jazdilo sa ale dosť prudko.
          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

          Komentár

          • teslafan
            Member
            • Mar 2014
            • 102

            #6
            Pôvodne zverejnené od Ricky75ba Pozrieť príspevky
            Po mojej osobnej skusenosti na asi hodinovej jazde s Modelom S: 21" su krasne ale nie celkom vhodne na kvalitu nasich ciest. V Rakusku bez problemu u nas radsej 19" a vyssi profil. Model S je predsa len komfortna limuzina a nie sportiak (aj ked vykonu ma az az)
            Na to aby sa dalo plnohodnotne využiť P85+ je nutné mať 21". Model S má výkon športiaka a preto také kolesá sú tam nutné. Samozrejme v zime sa používaju 19". Ak chceš používať 19" aj v lete tak potom by bolo hlúpe platiť za PLUS.

            Komentár

            • Ricky75ba
              Junior Member
              • Apr 2014
              • 17

              #7
              Pôvodne zverejnené od medved Pozrieť príspevky

              Na to aby sa dalo plnohodnotne využiť P85+ je nutné mať 21". Model S má výkon športiaka a preto také kolesá sú tam nutné. Samozrejme v zime sa používaju 19". Ak chceš používať 19" aj v lete tak potom by bolo hlúpe platiť za PLUS.
              Tak toto si ziada vysvetlenie. Su iba 2 moznosti.
              1. Pneumatika na 19'' disku ma vyssi profil ako na 21'' disku a preto je ich obvod rovnaky. Je teda aj rovnaka hodnota zrychlenia ale auto je komfortnejsie a maksie vdaka vyssiemu profilu pneumatiky.
              2. Pneumatika na 19'' disku ma rovnaky profil ako ta na 21'' disku a preto obvod 19'' pneumatiky je mensi ako na 21''. To znamena ze hodnota zrychlenia bude nizsia (lepsie zrychlenie) na 19'' pneumatikach.
              Je pravda ze Model S ma vykon sportiaka ale nie je to sportiak. Je to luxusna limuzina so silnym motorom. Tesla Roadster bol sportiak. Ani Mercedes S63 AMG nie je sportiak.
              Ak sa vlasne skoro pol roka (zimne obdobie) jazdi na 19'' kolesach a je to v poriadku, tak preco nie po cely rok ? Castokrat aj v zime je sucho a da sa jazdit sviznejsie.
              PLUS je pre region ako California kde sa zimne pneu takmer nepouzivaju. Nase zimne obdobie a hlavne kvalita nasich ciest su pre 21'' nizkoprofilove pneu absolutne nevhodne.


              Komentár

              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1997

                #8
                Tak ma napada, majitelia Tesiel ostali ste pri pneumatikach, ktore obuva na Tesly spolocnost Tesla Motors aj po ich opotrebovani? Teda ci ste kupili tie iste penumatiky po zodrati povodnych, alebo ste presedlali na ine?

                Komentár

                • g211
                  Member
                  • Sep 2015
                  • 118
                  •   

                  #9
                  Priatelia trpím túto zimu na Nexen Winguard Sport (long story - nie môj výber) a už po pár týždňoch jazdenia som pochopil že tadiaľto cesta nevedie. Bohužiaľ uprostred zimy som tradičné Conti už nezohnal. Takže bacha - nešetrite na pneu! Oni síce majú 4 hviezdičky z 5, ani v testoch nedopadli najhoršie, ale stabilita na vlhkej ceste a snehu je kriticky slabá.

                  Komentár


                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Teraz mam na Sku Pirelli Sotto Zero III priamo od Tesly a aj ked verzia II bol prepadak, tak tieto su celkom slusne. Ale urcite u nich neostanem. Uz som mal niekoko aut s hmotnostou cez 2 tuny a najlepsie sa mi osvedcili Michelin. SIce su drahsie a malicko horsie ako Continentalky na mokru (lebo su tvrdsie) ale vydrzia minimalne o 1 sezonu viac (vacsinou o 2) ako maksie gumy. Continental T830 som po 2 sezonach (okolo 30 000 km) mohol vyhodit.
                    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 10-03-2017, 05:00.
                Pracuje...
                X