Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skúsenosti s jazdením v zime

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 1903
    •   

    Skúsenosti s jazdením v zime

    Keď je vonku okolo -15C až -20C, s kúrením zapnutým v režime "Range", pri rýchlosti okolo 80 kilometrov za hodinu, môžete očakávať, že najazdíte okolo 330 kilometrov pri nabití baterky na "full Range".

    Najlepší spôsob, ako zachovať dojazd je predhriať auto použitím telefónnej aplikácie, zatiaľ čo je auto stále v zásuvke. To ohrieva ako aj kabínu tak aj batérie, čo výrazne znižuje extra výkon potrebný pri začatí jazdy.

    Ak máte auto predhriate, najhorší rozsah straty uvidíte pri jazde po diaľnici, asi 20%.

    Testovanie Modelu S za mrazivých klimatických podmienok


    Testované v Baudette, Minnesota, jedno z najchladnejších miest v kontinentálnych Spojených štátoch. Technici Tesla pracovali celé dni v mrazivom počasí, aby mohli otestovať ako sa Moodel S spáva za rôznych jazdných podmienok na snehu a v mraze (-10).


    Z príbehov zákazníkov Tesly Model S - Zimné jazdenie v Nórsku


    Na videu je jeden típek z Nórska. Po víkendoch točí svoje zážitky z jazdy v Model S. A tak jedného dňa ho oslovila Tesla aby im poslal zostrih z jazdenia v zime. Tak vzniklo toto video. V ňom vraví, že pre zimné počasie stratí okolo 20% (dojazd 400km) zatiaľ čo majitelia Nissan Leaf/ iOn stratia okolo 50% (dojazd 80km).
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Sonny
    Junior Member
    • Jul 2014
    • 1

    #2
    Známy minule začal uvažovať o kúpe nového auta strednej triedy (Audi A6, BMW 5...) samozrejme ja som ho nahovoril že za tie prachy čo dá za nejak priemerne/lepšie vybavné auto tej triedy môže mať Teslu s neporovnateľne nižšími prevádzkovými nákladmi (plná nádrž za cca 3€)

    Akurát sme sa sekli pri téme zima a životnosť bateriek, ale to som ešte nevidel toto video:



    Vie niekto dať aj skutočné skúsenosti s prepadom kapacity bateriek počas zimy (vo videu sa uvádza 20%)?



    Mod. poznámka: presunuté do už existujúcej témy.

    Komentár

    • Juro
      Administrator
      • Mar 2014
      • 1903
      •   

      #3
      Ďalšie video v zime:

      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár

      • teslafan
        Member
        • Mar 2014
        • 102

        #4
        Pôvodne zverejnené od Sonny Pozrieť príspevky

        Vie niekto dať aj skutočné skúsenosti s prepadom kapacity bateriek počas zimy (vo videu sa uvádza 20%)?
        Šak to máš na tom videu. Ako ešte ináč chceš mať "skutočné skúsenosti"?

        Komentár

        • luboccc
          Junior Member
          • Jan 2016
          • 15

          #5
          obmedzenie vykonu v zime
          Mate taktiez v zime obmedzeny vykon a rekuperacne dobijanie kym sa auto (baterie) nezohreju? mam pocit ze minuly rok to bolo miernejsie, ale tento rok staci ze auto jeden dva dni stoji v zime v garazi a vykon je obmedzeny na polovicu, a rekuperacia je nulova. Jazdou sa samozrejme obmedznie postupne znizuje, ale plna rekuperacia sa obnovi az po cca 40-50km. Dik za vase info.

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            • Mar 2014
            • 1903
            •   

            #6
            No ale tento rok je podla mňa oveľa tuhšia zima. Tak dlho ako sa teraz drží sneh to v našich končinách veľmi dlho nebolo. Ja si zakaždým ráno pred prvou jazdou s ohrievaním auta dám nabíjať baterku. Nabíjanie ju totiž zohreje.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár


            • Martin V
              Martin V komentoval
              Upraviť komentár
              Myslim ze Bjorn v jednom videou spominal ze Tesla ma aj battery heater ktory sa stara o vyhriatie baterie ked je auto pripojene na siet.
              Aby boli baterie pripravene ak je v zime chladnejsie ,len to niekde treba aktivovat.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Pri zapnutom Range mode Tesla bateriu vobec nezohrieva, vykon motorov je obmedzeny najviac. Pri vypnutom RM zohrieva, no neviem akym vykonom a neviem na aku teplotu,
              Pri zapnutom Ludicrous a Max battery power zohrieva bateriu plnym vykonom ohrievaca baterie (Bjorn tvrdi, ze 6kW) Skutocny Ludicrous je len vtedy, ked sa bateria zohreje pomocou Max battewry power na 30 alebo az 50 stupnov (zatial neviem na kolko). Ludicrous sa teda vlasne neda pouzit pri vonkajsej teplote nizsej ako +5 stupnov, ohrievanie baterie pri nizkej vonkajsej teplote nikdy nezvladne zohriat bateriu na teplotu potrebnu na max. battery power.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              jux si si isty tym nezohrievanim baterie pri range mode? Skusenost s LiFePo bateriou vo fotovoltickej elektrarni su take, ze ked sa taka bateria ochladi pod 0 st.C. tak sa jednoducho vypne. Ale je mozne, ze samotne pouzivanie v Tesle pri jazde ju udrzi nad nulou.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 23-01-2017, 16:14.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Niekde som cital, ze pri range mode zohrieva bateriu len teplom co vznikne z chladenia motorov...
          • Jiri GrandPa
            Senior Member
            • Dec 2016
            • 501
            •      

            #7
            Mam cerstvu skusenost. Isiel som totiz minuly vikend s mojim novym Skom z Tilburgu do Bratislavy.
            Spali sme v Regensburgu, rano sa zobudim a -12.
            Pocas ranajok som dal nabijat - vysledok pri -12 vidno v prilohe.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1308.JPG Videní:	1 Veľkosť:460,8 KB ID:	12745
            A to bolo na superchargeri. Tak som to odpojil, presiel asi 2 km pricom som tomu parkrat trochu "vyťal" aby sa bateria zohriala a hned nabijalo ako sa patri (druha priloha).
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1309.JPG Videní:	1 Veľkosť:588,5 KB ID:	12746

            Poucenie - na dlhom tripe v zime treba dat nabijat hned po odstaveni vozidla, dokial je bateria tepla a nie az pred jazdou po prestavke.
            Inak celu cestu bolo od -10 do -5 a realny dojazd pri 120 km/hod bol asi o 10% mensi nez "typical range" zobrazovany na displaji (mala zelena bateria). Proste treba mat na pamati, ze Tesla je "holka z Kalifornie" :-).

            A este jeden postreh - v takej kose je dobry napad si popri nabijani zapnut aj "Climate control" na povedzme 25 st (ale to asi napadne kazdeho). Nevsimol som si, ze by to pridavalo na case nabijania, kedze nikdy pocas tych niekolkych nabijani na superchargeroch som nenabijal vacsim prikonom ako 100 kW.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 23-01-2017, 16:19.

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, toto je pravda, zalezi aj na tom ako mas nastaveny Range Mode (ja odporucam mat vypnuty, cize v standardnom rezime) a tiez ako mas nastavene setrenie energie. V noci ale tak ci tak auto prepne do setrenia energie a bateriu nezohrieva.

              Rovnaky problem som ale mal aj v lete v noci (respektive na jar / jesen) cestou do chorvatska kde som medzi Senj a Graz pouzil Range Mode ON, po prichode do Graz sa bateria nenabijala plnou rychlostou lebo bola prilis studena (nabijala sa max 80kW) co ma stalo dalsich 15 minut cakania. Naopak z Graz do Senj to az tak nevadi, pretoze pri zjazde dole do Senj sa vela rekuperuje a baterka sa zohreje. Takze na to treba mysliet a pripadne pred koncom cesty Range Mode vypnut aby sa baterka zohriala pred nabijanim (ak je ta moznost).

              Kedze mas novu Teslu dam aj dalsie rady na daleke cestovanie ;-) Ked ides s vypnutou klimou lebo je na to vhodne pocasie a ides na doraz s dojazdom je dost nevhodne ju zapnut 100km pred cielom lebo ti zozere pri starte par kW ktore ti mozu chybat. Ja medzi Graz a Senj standardne este na 10 minut nabijam na OMV pumpe v Slovinsku na konci dialnice pri Ptuj (je tam Chademo rovno pri dialnici, funguje Smatrics karta, stoji ma to zvycajne 10-14 eur), potom idem spokojne 135 po dialnici a nemusim sa bat dojazdu. Len nesmiem spravit to co som pisal, ze dobijem 10 minut a potom pustim klimu/kurenie, ta mi to za 15 minut to co som dobil zozere ;-)

              Rovnako ako som pisal, ak ides medzi dvoma SC nepouzivaj Range Mode pretoze pri dojazde na dalsi SC budes nabijat pomalsie (nie plnych 120kW). Najlepsie sa ide v Nemecku, tam je dostatok SC, nemusis cakat na vysoky SOC (nad 80% to je uz fakt pomale). Je lepsie nabijat do 60% a radsej sa zastavit viac krat ako sa nabit do plna a preskocit nejaky SC. Auto v Energy zobrazuje Trip kde ti ukaze graf a vypocita zastavky, treba ale ratat ze sa tak aspon o 10% myli a mat dostatocnu rezervu. Mam pocit, ze v Nemecku to rata celkom dobre, ale napr. u nas sa myli aj o viac ako 15% a detto v Chorvatsku.

            • Martin V
              Martin V komentoval
              Upraviť komentár
              Bjorn radi ake podmienky musia byt splnene pre co najrychlejsie nabijanie na SC
              https://www.youtube.com/watch?v=07T8yKvKCz0

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              @Jeef - diky za zdielanie skusenosti, budu sa hodit kedze v lete Chorvatsko mam v hladaciku. Spekulujem ale, ako ist cez Madarsko lebo tam neriskujem zapchy na rakuskej A2. Zisiel by sa veru supercharger pri Budapesti...
          • jeeff
            Member
            • Nov 2015
            • 80
            •   

            #8
            Jiri GrandPa to uz je mozno na iny thread, ja chodim do Chorvatska 5x rocne a snazim sa ist mimo soboty (idealne v piatok / nedelu). Madarsko je nafigu, je tam malo Chademo nabijaciek a ked si zratas kolko ta stoji nabijanie na Chademo casu tak je niekedy lepsie ist do tej zapchy ;-) Ja som aj ratal ako sa vyhnut Senj (moj ciel je Sibenik), v Zagrebe su 3 Chademo nabijacky (zatial zdarma), ked si ale zratam kolko ma stoji zjazd z dialnice do centra Zagrebu a kolko casu stravim nabijanim na tom Chademo tak stale je rychlejsi zjazd dole do Senj a navrat ako pouzitie Chademo v Zagrebe. Keby to bolo ako v Slovinsku ze je to na pumpe hned vedla dialnice by som to asi zvazil, ale cestovad z dialnice do centra Zagrebu je min 20 minut. Zjazd dole do Senj robim za 30 minut podla dopravy (navigacia pise tusim 45), takze cestovanie neusetrim a SC nabija vyrazne rychlejsie ako Chademo. Naviac uz sa mi asi 3x stalo ze bola zatvorena dialnica pred Zadarom, vsetcia to obchadzali cez kopce, ja kedze som uz bol dole v Senj som isiel po magistrale a bolo to celkom v pohode. Realne cesta Senec-Sibenik trva na Tesle tak 10-10,5 hodiny (cca +2h nabijanie a +1h zjazd dole a hore do Senj). Na BMW som to robil za 7:15 - 8h.

            V Graz je Tesla Lounge, da sa tam dostat PINom ktory sa ti zobrazi na navigacii, takze tam je to celkom dobre, daju sa pocas nabijania vybavit maili. Nie je tam ale ziadne jedlo, kusok je nakupne centrum kde je MC Donald ale to je dalsie zdrzanie. V Senj je pocas sezony v pohode, to sa aj vykupeme, mimo sezony ale dorazis vecer a tiez jedlo v podstate nekupis. Naproti tomu v nemecku su SC zvycajne vedla nejakej pumpy kde je v pohode WC aj jedlo, to je najlepsi stav.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Hele jeeff to by si mohol daky blog tu na fore spravit o jazde k Jadranu. Zatial to spravil len Juraj a to bola jazda z Tilburgu na Slovnesko. A aku Teslu vlastne mas? (dual motor, kapacita baterky)

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Mam S85D, teoreticky mozem napisat blog, v pripade Tesly som ale napisal myslim vsetko co je treba tu vyssie, neviem co viac dodat. Jedine samozrejme riesenie nabijania potom v cieli, co ja mam vyriesene zial 1F zasuvkou, takze auto sa nabija viac ako 24 hodin. Kusok od Sibeniku v narodnom parku Krka je ale Chademo nabijacka (vid plug share) ktora je zdarma, takze niekedy sa tam idem najest a nabit ;-) Dalej nizsie cesta na SC Split je v zasade v pohode, tam uz nie je co riesit.
          • ICE666SVK
            Senior Member
            • Jul 2014
            • 1841

            #9
            Inac toto je zaujimave, ze za kolko sa dostane spalovaci motor do prevadzkoveho rezimu. http://www.autoforum.cz/zivot-ridice...-zahriva-olej/ Ako je to z elektromobilom? Ak by elektromobil bol nabity, tak kolko potrebuje na predhriatie baterky, aby bola rekuperacia na plny vykon?

            Komentár

            • jux
              jux
              Senior Member
              • Apr 2015
              • 973
              •      

              #10
              Jeff napisal: " Ano, toto je pravda, zalezi aj na tom ako mas nastaveny Range Mode (ja odporucam mat vypnuty, cize v standardnom rezime) a tiez ako mas nastavene setrenie energie. V noci ale tak ci tak auto prepne do setrenia energie a bateriu nezohrieva."

              Aj mne sa Range Mode nepaci, nepouzivam ho. No zaujalo ma, co si chcel povedat o setreni energie a ze v noci bateriu nezohrieva. Ved ked je auto vypnute bateriu nikdy nezohrieva - iba keby bolo zapnute kurenie cez mobil, je jedno ci je noc ci den. Ak si myslel "energy saving mode" (v dalsom ESM), tak to nema nic s ohrievanim baterie, Zapnute ESM len vypne dalsiu elektroniku ak je auto vypnute. Jediny viditelny efekt zapnuteho ESM je, ze tesla trva dlhsie dokedy sa konektuje na mobilnu aplikaciu, Pri vypnutom ESM zoberie tesla cca 1kWh energie za 24 hodin pre elektroniku - pricom v noci aj tak automaticky prechadza do ESM. Takze pri vypnutom ESM takmer celu 1kWh tesla zozerie pocas dna na beh elektroniky. . Ja nechavam ESM stale zapnute, trosku viac cakania na zobudenie auta pri pristupe cez mobil mi nevadi a v inych situaciach zapnuty ESM nema vplyv, pretoze tesla staci nabootovat pocas nastupovania do auta, takze jazdit sa da vzdy hned aj ked je ESM zapnuty.

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Takze nemate ani "allways connected" aktivne?

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                ano - aj "allways connected" mam vypnute, naco minat mne energiu a tesle mobilne data zbytocne, info o updatoch mi staci, ked zapnem auto, no kto chce mat vsetko hned, musi nechat "allways connected" zapnute a samozrejme aj aplikaciu v mobile stale aktivnu.
                Naposledy upravené jux; 25-01-2017, 04:30.

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                Mam pocit ze to mam z nejakeho Bjornovho videa. Ked je SOC viac ako 60% a mega zima, tak si auto same prihrieva baterku (samozrejme nie na beznu teplotu ako pri jazde). Bezne Energy Saving mam zapnute, tiez mi nevadi ze to chvilu startuje, ale teraz v zime som ho vypol prave kvoli tomu doohrevu. Always Connected mam zapnute kvoli rychlejsiemu pripojeniu z appky.
            • jux
              jux
              Senior Member
              • Apr 2015
              • 973
              •      

              #11
              Viete ako vlastne funguje Smart preconditioning ?
              Na forach bolo popisane vselico, ale vacsina to vypina, lebo hovori, ze to funguje blbo.
              Na druhej strane Elon napisal ze v 8.0 bude fungovat menej blbo
              ELON: "smart" preconditioning should be less dumb in 8.0

              Komentár

              • Jiri GrandPa
                Senior Member
                • Dec 2016
                • 501
                •      

                #12
                Na americkom Tesla clube som nasiel vyborne zhrnutie toho, co bolo povedane vyssie v diskuzii (a trochu navyse). Dufam, ze neporusujem pravidla fora ked sem pastnem link.
                https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...driving.64591/
                Enjoy.

                Komentár

                • Jiri GrandPa
                  Senior Member
                  • Dec 2016
                  • 501
                  •      

                  #13
                  Nieco k aktualnej diskuzii k jazdeniu v zime. Na obrazku je plan z apky EVTO-Tesla. Vidno, ze na trase cez 700 km je "strata" nabijanim 2 hodiny., cize realne hodinu lebo jest, pit a cikat by som isiel na hociakom aute. Cestovna rychlost bola zvacsa 120-130 km (ked sa dalo kvoli premavke, na ceste vela tunelov), aj ked priemer pise okolo 100 km. Isiel som podla toho a na 95% to sedelo.
                  Tu apku odporucam kazdemu na planovanie dlhych tras s Teslou, je tam fakt takmer vsetko k nastaveniu a pomerne presnemu vypoctu.
                  Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_0013.PNG Videní:	2 Veľkosť:1,35 MB ID:	22529
                  Pripojené súbory
                  Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-03-2018, 10:13.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    By ma zaujimalo, ako to ta aplikacia pocita? Bere do uvahy teren kade ides, alebo pocasie?

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Budes prekvapeny, ale berie do uvahy nie len teren, ale aj teplotu a smer a silu vetra. To si cita odniekial z webu, to nezadavam.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    vietor je veľmi dobrý a presný (nielen pre leteckých modelárov) tu: https://www.windy.com
                • Jiri GrandPa
                  Senior Member
                  • Dec 2016
                  • 501
                  •      

                  #14
                  Na ceste naspat som si dovolil s takym presnym predpovedanim aj taketo dojazdy k nabijacke:

                  Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_3622.JPG
Videní:	94
Veľkosť:640,2 KB
ID:	22531

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Vsade sa hovori, alebo pise, ze taketo dojazdy niesu pre baterku dobre, tak ako je to? Skodi to, alebo raz za urcity cas ked sa stane tak, to az taky problem nieje?

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    To je dojazd na supercharger, Cize okamzite sa znova nabija. Bateria je tepla (aj ked mrzne, lebo idem 130-140) a nabija 95 kW (to je moje maximum pre 75 kWh bateriu) takmer okamzite (nad 10%). Nerobim to casto ale nemyslim, ze to vadi. Nemalo by to zostat a vychladnut takto vybite.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jirko, aku mas spotrebu pri 130-140kmh + kurenie pri teplotach z min.tyzdna (-10/-15) ?

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Okolo 250 Wh/km. Niekedy viac, niekedy menej, podla rychlosti a teploty. Ked uz je bateria zohriata dlhsou jazdou (> 100 km), tak je takmer jedno, ci je 0, -5 alebo -10. Pri -15 som este nesiel, takze neviem.
                    Ovela, ovela vacsi vplyv ma ci idem 130 alebo 140 km/h.
                • ivan32
                  Member
                  • Sep 2014
                  • 71

                  #15
                  Poprosím majiteľov tesiel zadokoliek o vyjadrenie ako sa im jazdí v zime na snehu lade a člapkanici, je to OK a aj nabudúce kúpite zadokolku alebo pôjedete do 4x4???
                  Chcem vedieť či je potrebné priplácať za all wheel drive.
                  Vďaka za všetky odpovede.

                  Komentár


                  • Teq
                    Teq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Majitelom tesly sice niesom, ale cisto teoreticky tesla ma system trakcie na uplne inej urovni ako spalovaky, dokaze reagovat v desiatkach milisekund na smyk, alebo potencionalny smyk, takze tipujem ze to vobec nebude problem

                  • ivan32
                    ivan32 komentoval
                    Upraviť komentár
                    No teóriu poznám dobre. Ide mi o skúsenosti z reálneho života a odpoveď či by šli do zadokolky znova bude hovoriť za všetko.

                  • g211
                    g211 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Mám S 75 RWD. Jednoznačnú odpoveď nemám. Na jednej strane som sa nikdy nedostal do nejakej zásadnejšej problémovej situácie na snehu. Na druhej strane pri rozbehoch by sa ten Dual Motor fakt zišiel. Napríklad máš mokrú vozovku, rozbeh z križovatky, prechod pre chodcov. Na bielej farbe ti prešmyknú kolesá. O čom konkrétne uvažuješ? Model 3? Alebo jazdené S?

                  • ivan32
                    ivan32 komentoval
                    Upraviť komentár
                    No S určite nie, veľké (myslím že by som aj speťáky musel sklápať do garáže😀) a drahé. Buď 3 alebo ten lacnejší model čo má prísť po Y. Auto mám zánovné spoľahlivé a rodinne veľké. Keď deti povyrastú tak určite elektro. Zatiaľ ma nič netlačí okrem červíka v hlave.
                Pracuje...
                X