Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Výmena 12V batérie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    Výmena 12V batérie

    Kedže aktuálnu témou je výmena 12V batérie, ktorá zrejme môže trvať Tesla servisu jeden mesiac, dávam sem link na inštruktážne video.
    Náhrada je Li-on batéria, ktorá sa dá kúpit tu: https://www.battmobilebatteries.com/...33817UJ4317426

    https://www.youtube.com/watch?v=oXt31Mrfsx4

    Ďalšia vcelku dobrá referencia je tu.https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...battery.82454/
    A propo - má ju už niekto? Rozmýšľam, že si ju kúpim. Vyzerá to, že dodajú aj na Slovensko.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #2
    Ti co vam menili 12V bateriu: napiste sem prosim, kedy vam ju menili, kolko malo vtedy auto od datumu vyroby a kolko malo najazdene.
    Merania na mojej TMX odovzdanej v sept.2016 vyvratili tvdrenie o castom nabijani 12V baterie.
    Ked je tesla v klude, vybije z 12V baterie pocas 4roch dni len cca stvrtinu jej kapacity a dobije tu stvrtinu kapacity len raz za 4 dni.
    Odber spiacej tesly je cca 50mA/12V. Pocas pouzivania auta sa 12V bateria vzdy dobije.
    Podla mojho nazoru, priebehy, ktore som nameral a zverejnil na tomto webe
    https://teslaclub.sk/node/69517#post69517
    nemozu baterii ublizit a mala by mat podstatne dlhsiu zivotnost ako jeden rok.
    Naposledy upravené jux; 29-03-2021, 07:56.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Mne menili bateriu vo VIE cca po roku od kupy auta. Auto bolo tyzden odstavene, prvy krat som zapol setrenie energie a ked som sa vratil, tak uz bateria pisala, ze ju treba menit. Podozrievam, ze pocas setrenia energie (v zimnom obdobi) sa nedobijala a preto ju to vyrachalo. Od vtedy setrenie nepouzivam.

      Mne to riesil Business Lease, tyzden sa snazili dohodnut termin vo VIE. Nasledne sme dostali z VIE odpoved, ze 12V BATERIU MENIA NA POCKANIE, NETREBA SA OBJEDNAT, staci prist a oni to popri inej praci spravia. Ja som ale chcel spravit aj rocny servis. Dostali sme info, ze ak tam auto nechame cely den, tak ho vedia spravit asi o 3 dni. Takze za mna vsetko prebehlo hladko, len bol problem sa tam tyzden dovolat. Ked uz sme sa dovolali, problem nebol ani s vymenou ani s terminom.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff - myslim, ze to, ze bateria hlasila problem vtedy, ked si nastavil Power Save je cista suhra nahod. Podla toho, co zmeral jux takprave zapnutie power save (a k tomu aj vypnutie Allways Connected) znamena vyrazne setrenie 12V baterie, lebo 2 z 3 PCs v aute sa vypnu. To znamena, ze nevybijaju 12V bateriu, ktora sa tym padom nemusi nabijat/vybijat tak casto. Kazda bateria ma aj zivotnost po urcity pocet nabijacich/vybijacich cyklov.
      Nemyslim si, ze hociakym uzivatelskym nastavenim by bolo mozne odstavit dobijanie 12V baterie.
      To by bolo velmi nerozumne, lebo stacil by tyzden/dva a uz by si so zaparkovanym autom neodisiel.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-08-2017, 18:25.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #3
    "Ked je tesla v klude, vybije z 12V baterie pocas 4roch dni len cca stvrtinu jej kapacity"
    -len? Mne sa to zdá strašne moc! Predsa musí vydržať aj mesiac bez výraznejšieho poklesu

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      cca 5Ah 12V baterie nie je moc.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      On-board pocitace maju aj pri zamknutom aute (v klude) spotrebu medzi 50-70W. Ale aj ine EV musia dobijat 12V okruh casto prave kvoli existencii on board PC, ktore vacsinou bezia kvoli vzdialenemu pristupu.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      nedá sa porovnávať batéria v rôznych autách s rôznym sw, rôznym nastavením. p. kubiš píše (nie priamo o 12V) "kľudovej spotrebe" - bod5. textu "druhý ev" http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php popisuje "samovybíjanie".

      ctrl c/v - pokud je aktivní možnost dálkového ovládání a monitoringu přes internet, vypnuto automatické vysouvání klik na přiblížení k autu a povoleno usínání palubního počítače, pak sice autu trvá 5-15 sekund od odemknutí než můžete odjet, ale denně ubude pouze 1 až 2 km dojezdu (to je ekvivalent cca 10-15W trvalé spotřeby)
      prepočítajte, koľko cyklov Pb akumulátora prebehne.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Spotreba spiacej tesly (da sa cez mobil zobudit) je podla mojich merani cca1W z 12V baterie, no ak sa auto casto zobudza a ak sa zarataju straty v menici a ina spotreba z 400V baterie pri prelievani elektriny zo 400V baterie do 12V baterie priemerna spotreba moze narast na 10 a viac watov co sedi s cislami p. Kubisa.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Potvrdzujem. Ja vypinam palubny pocitac (vypnute "always connected") a fungovalo to v pohode (1-2 km menej za den) ked som chcel pozriet "ako sa ma".
      Ale od predposledneho updatu (ten posledny som este nenainstaloval) sa mi jednoducho nepodari auto zobudit, napise Uknown error. Tak som zapol "Allways connected" a pokles dojazdu sa zhruba zdvojnasobil, ale nie je to linearne.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #4
    Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
    Kedže aktuálnu témou je výmena 12V batérie, ktorá zrejme môže trvať Tesla servisu jeden mesiac, dávam sem link na inštruktážne video.
    Náhrada je Li-on batéria, ktorá sa dá kúpit tu: https://www.battmobilebatteries.com/...33817UJ4317426

    https://www.youtube.com/watch?v=oXt31Mrfsx4

    Ďalšia vcelku dobrá referencia je tu.https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...battery.82454/
    A propo - má ju už niekto? Rozmýšľam, že si ju kúpim. Vyzerá to, že dodajú aj na Slovensko.
    Touto vymenou sa neporusi zaruka ktoru dava Tesla na auto? K tomu videu dve veci neboli ukazane. Prva vec, ako vypol komletne auto a ako ho ozivil po vymene baterie. A ja osobne by som si najskor upevnil bateriu az potom by som pripojil kable, aby sa nahodou nejakym nedopatrenim nezhodila a neposkodila.

    Komentár

    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 562
      •   

      #5
      Auto mi vypisalo ze treba vymenit 12V bateriu po 14 mesiacov od datumu vyroby a najazdenych 11 tisic km. Telefon v servise nezdvihali a na odkazovac nereagovali tak som tam raz rano prisiel na 9:00 a vymenili ju na pockanie. 12V by som za Li-on bateriu nemenil ak by som si nebol isty ze teplota nikdy neklesne pod 0 stupnov celzia.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        a kedy bolo tvoje auto vyrobene? moje bude mat za chvilu rok a 20tisic... takze som v ocakavani.... :-)))

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        r.v. 12/2015

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        jux - podla toho co si pisal v inom vlakne tak mas inu bateriu nez ten DeepCycle od celkom ineho vyrobcu. Ma aj vyssiu kapacitu ako ta od Deep Cycle (33 Ah vs. 40 Ah). Tak mozno ze bude situacia lepsia.
        Mimochodom - ta AtlasBX bateria je standardna kyselinova bateria, preto je tam to kontrolne oko. Aj ked vyrobcovia pisu, ze je bezudrzbova, ja vzdy pred zimou odstranim tie nalepky co kryju otvory, otvorim jednotlive clanky a pozriem uroven kyseliny. Klasicky najviac chyba v krajnych clankoch. Takmer vzdy dojde ku zlyhanu Pb-H2SO4 baterie jej vysusenim (staci jeden clanok). Doteraz mi v spalovacich autach vydrzala bateria minimalne 5 rokov, aktualne 7 rocne Audi ma stale originalnu bateriu.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 09-08-2017, 08:18.

      • gamcik
        gamcik komentoval
        Upraviť komentár
        model s 85d 06/2015 auto mam 2 roky naj. 105 000 km s povodnou bateriou

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        gamcik - otázočka - máš aktivovaný Power Save a deaktivované Allways connected?

      • gamcik
        gamcik komentoval
        Upraviť komentár
        aktiv. allways connected, power save deaktiv
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #6
      Pre uplnost este pridavam linky na specifikacie obidvoch akumulatorov. Zaujimave je, ze Tesla ma od obidvoch vyrobcov model so specialnym oznacenim (konstrukciou?). Ale na zaklade parametrov sa da najst priblizne ekvivalentny typ.

      http://www.atlasbx.co.kr/en/support/catalogue01.jsp

      https://teslamotorsclub.com/tmc/atta...-1-pdf.207132/

      Komentár

      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        #7
        Model S70 po 3 rokoch a 4 mesiacoch vyzaduje uz druhy krat vymenu 12V baterie. Prvy krat to bolo po roku. Teraz ma najazdenych 34tisic. Notifikacia pise ze si mam naplanovat servis v Mobile App alebo v online tesla profile. Neviem ci len zle hladam ale v appke ani na webe po prihlaseni ziadnu taku moznost nevidim. Budem asi musiet ist Viedne bez ohlasenia.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tesla12V battery 2019.png
Videní:	1174
Veľkosť:694,4 KB
ID:	38452

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Moje X-ko ma takmer 3 roky a 60tis a zatial ziadna vymena 12V baterie.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Čo som počul tak Viedeň ti vymení 12V batériu na pockanie bez objednávania.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mám 76000 km a 2.5 roka a tiež zatiaľ drží.

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Nechcem zakríknuť, ale 100 000 km, 2 roky a 9 mesiacov a tiež zatiaľ všetko OK.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Dopracovat sa k terminu na servis vo Viedni je skoro nemozne ale navsteva bez ohlasenia dopadla celkom dobre. Po dvoch hodinach som odchadzal s vymenenou 12V bateriou. Najprv mi to chceli nauctovat, vraj 200 eur ale ked som povedal ze uz je druhy krat menena, chlapik povedal, ze zaruka je 2 roky a pozrel do pocitaca. Aktualna bateria mala 2 roky a 2 tyzdne. Tak mi to dali v ramci zaruky zadarmo a ze tato bateria je vylepsena tak snad uz vydrzi. Hovoril aj, ze ked sa malo jazdi, bateria absolvuje viac nabijacich a vybijacich cyklov. Odporuca mat auto v noci na nabijacke s najnizsim nabijacim prudom. Vtedy si elektronika taha energiu z nabijacky a nie z 12V baterie, cim by sa mala setrit.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To myslel v noci nabíjať minimálnym prúdom? Lebo mať to iba na kábli bez zapnuteho nabíjania podľa mňa nestačí.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, kazdy den nabijat v noci minimalnym prudom.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          V noci mi nesvieti slnko .
      • Marekk
        Member
        • Feb 2015
        • 83

        #8
        Neviete kde sa da aktualne kupit ta bateria pripadne aj hepa filter ? Su to veci ktere na novej vezii S ka vymenite aj doma za par minut tak nerad by som preto chodil do servisu

        Komentár


        • gamcik
          gamcik komentoval
          Upraviť komentár
          auto doc
      • Jozefr
        Member
        • Feb 2015
        • 192
        • jozef21601
        •   

        #9
        Vcera som sa vratil so servisu, este ani 24h niesom doma. A pridem dnes do auta tam "12V battery must be replaced soon". A este som sa aj v servise pytal ci na nu mozu pozriet posledne tri tyzdne sa auto neuspalo koli odpalenemu eMMC.

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          sak bateriu si vymenis sam nie?, ci u Tesly je to problem ?

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Pisal som im vcera odpisali, ze mam prist... skoro 1000km koli 12V baterke ? Tak ze mi poslu mobile technika do Parndorfu. Tak to je 2x50km dole z cesty co je aj tak blbost. To by som skor siel oproti mobilnemu technikov do CZ, len stale to je 2x 320km.

          Najradsej by som to fakt vymenil sam len auto je este v zaruke, skusim dnes vybrat nadobu kufra a pozriet co je tam za baterka a kolko stoji. Podla toho sa rozhodnem.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          ze ked pojdes do CR na 12 hod tam a spat, tak ti staci AG test... a to stihnes ked si dohodnes prahu na presny cas... no ale KM budu rovnake, to ano

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          mobilny servis do Strelnej by som si objednal do Prahy urcite nepojdem. To by som siel skor do Viedne.
          https://tinyurl.com/uc8s454w
          Naposledy upravené Jozefr; 12-03-2021, 14:00.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          hudino - a pri návrate čo? Nemusí do karantény?

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          To som uz opisal v eMMC vlakne, netreba ak mas 48h negativny AG test, ktory som mal stary len par hodin.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa ak pride do 12 hod tak nemusi..., alebo ak mas aspon prechodny pobyt mimo SR tak mozes hned za hranicami si spravit PCR a nejdes do karanteny... (samozrejme ak budes negativ )

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Som sa bol pozriet v predajni s bateriami a 45eur za 12Ah baterku to je normalna cena ? Sa mi zda kus vela na to, ze to pojde par mesiacov (23eur za 7Ah). Kable vobec nemali, neviem ci to v tejto dobe takto vyskladam... Ja mam inac dual drive takze baterka je pekne pristupna za frunkom. Fotka hore je moj aktualny obrazok.
      • Jozefr
        Member
        • Feb 2015
        • 192
        • jozef21601
        •   

        #10
        Tu je ta moja nestastna baterka... podla toho co googlim Tesla specifikuje: C&D DCS33-UNCR
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20210312_173104.jpg
Videní:	1178
Veľkosť:131,1 KB
ID:	69461

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Keby mne dalo spominanu hlasku, urcite nepojdem kvoli tomu do tesla servisu. Jednoducho zapojim paralelne k zabudovanej 12V baterii tesly hociaku olovennu 12V bateriu s kapacitou minimalne 10Ah a vymenu zabudovanej baterie odlozim na neskor - vymenim ju sam, alebo spojim s niecim inym na co by bolo treba ist so servisu. Takto som to urobil na viacerych teslach k plnej spokojnosti majitelov. Jednemu sa dokonca po niekolkych tyzdnoch ani po odpojeni pomocnej baterie uz hlaska nevratila. Zrejme vtedy v novsom softveri zjemnili testovaci proces baterie, ze uz bateria vyhovovala. Ja mam v tesle povodnu 12V bateriu viac ako 4 a pol roka/100+tis.km.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          rozmyslal som aj o tomto ale ako si ju v kufri upevnil a ako si zabezpecil kabelaz, od nahodne odpojenia a pripadneho skratu ?
          A hlavne aku hrubku zil si pouzil... ?
          Naposledy upravené Jozefr; 12-03-2021, 20:25.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Na predfaceliftovej S-ke, je bateria dost zasita, tazko sa k nej da dostat. Na nej som napojil pomocnu bateriu na "startovacie " skrutky co su pod plastovym cumakom, tie skrutky su M8 alebo M10 uz sa nepametam presne, takze som pouzil prislusne ocka a prislusne skrutky.
          Bateriu som pouzil gelovu, takze sa nic nestane aj ked by sa prevratila. Dal som ju nalezato do pevnej krabice z preglejky, ktoru som prichytil o skrutky vo frunku - vo frunku je kopa moznosti dat pod skrutku kusok plieska s dvoma dierami - jednu dieru pod skrutku, do druhej pasku na uchytenie. Kable lankove medene prierezu 8 ci 10mm2 som dal tak dlhe, ze keby sa bateria v frunku aj pohla, nic sa nestane, len sa posunie. Bateriu co som pouzil bola z UPS-ky, tusim 17Ah s skrutkovymi kontaktami M5 cize na kable som nalisoval prislusne ocka . Vsetky kontakty poriadne zoskrutkovane s pruznymi podlozkami. 12V bateria sa pouziva len par sekund pri nastartovani, prud moze byt max par sekund 30 az 50A, celu ostatnu dobu zije auto z menica a bateriu len dobija. Takze keby si dal kable aj len 6mm2 aj to by stacilo, cast prudu ide aj zo zabudovanej baterie.
          Na faceliftovanom X-ku aj S-ku je bateria dobre pristupna a su tam volne konce skrutiek so zavitom. pre + je M6 a pre minus je kusok nalavo od baterie volny koniec M8 na kostru auta. Plastovy kryt medzi frunkom a prednym sklom ako aj gumove tesnenie frunku znesie prechod kablov do frunku.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Som sa bol pozriet v predajni s bateriami a 45eur za 12Ah baterku to je normalna cena ? Sa mi zda kus vela na to, ze to pojde par mesiacov (23eur za 7Ah). Kable vobec nemali, neviem ci to v tejto dobe takto vyskladam... Ja mam inac dual drive takze baterka je pekne pristupna za frunkom. Fotka hore je moj aktualny obrazok.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          @ozefr Normlne byva cena cca 1e/1ah, ale je mozne ze pre malicke baterie je cena obalu, kontaktov, pracnosti, distribucie atd ta ista a tym padom to na 1ah vychadza vela. Tak ako u balenej vody je vyrobna cena len za obal, naplnenie, distribuciu a marketing. Hodnota vody je prakticky nulova (sa palti len nieco malo statu od hektolittra). Dokonca cena flase ako obalu 0,5L aj 2L je rovnaka, preto vychadzaju mensie balenia draho v prepocte na liter. Podobne to bude asi aj s bateriami.
          Naposledy upravené Taur; 13-03-2021, 13:07.
      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        #11
        Kupil som si gelovu 20Ah bateriu podla Juxovho navodu, ale bohuzial, chyba mi plus kontakt na jump start auta :-( Su tam len dva zavity ako keby ho niekto odmontoval. V ramci zaruky mi menili 12V bateriu 2x. Teraz ma auto 5 rokov a znova vypisuje ze treba vymenit bateriu. Je to RWD, takze pristup k nej je netrivialny. Poradte kde kupit nahradnu bateriu.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	PXL_20210323_204339683.MP.jpg
Videní:	1103
Veľkosť:213,0 KB
ID:	69914

        Komentár


        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Presne ako u mna. V piatok idem koli tomu na mobile servis na hranice z CZ do Strelna. Dnes som sa pytal telefonicky v servise v Prahe ak si posles kuriera DPD alebo UPC tak ti ju vedia poslat. Cena 4000Kc. Ja som v zaruke tak ak si pre nu skocim tak ju mam zadarmo.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ked mas auto po zaruke, mozes kludne maticu na +sovej skrutke uvolnit a dat ocko pod nu. Alebo (ak sa da) rovno vymen +sovu skrutku za dlhsiu, alebo daj namiesto povodnej matice predlzenu maticu a ocko plusu pomocnej baterie priskrutkuj kratkou skrutkou do predlzenej matice.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Idem to ubastlit. Podla tohto navodu https://youtu.be/pWddPAF25Y4?t=170 treba na srobovacku predlzovaciu nasadu s dvoma klbmi. To je jeden diel alebo zlozene z dvoch predlzovacich klbovych nasad? Nejaky link na eshop by ste nemali niekto?

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          nemo ja mam na aute na svorkach nahodeny takyto adapter: https://www.ctek.com/uk/products/car...ator-eyelet-m8
          A k nemu pripojim ked dlhsie stojim nabijacku, ale teraz uz existuje bateriovy booster ktory mozes mat permanentne pripojeny: https://www.ctek.com/uk/products/car/cs-free
          Ten by som nechal v kufri a natiahol k nemu napajanie z USB alebo 12V zasuvky z auta. Pri jazde by sa ti dobil a pocas stania by udrzoval bateriu.
          Jedina nevyhoda je zatial cena toho boostra.
          Samozrejme da sa to ubastlit vseko ako napisal jux z druhou podpornou bateriou bez nabijacej logiky.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Priebezne dobijanie odporuca aj Jux ale z externeho zdroja. Pri jazde sa predsa bateria dobija z menica a ked auto spi tak aj USB a 12V zapalovac su v aute deaktivovane.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          @memo - sak prave v tom je kuzlo toho boostra, pocas jazdy si ho dobije auto cez USB alebo 12V port z trakcnej baterie a ked sa auto vypne, tento booster bude udrziavat 12V bateriu nabitu. Cize je to ako keby dobijanie z externeho zdroja pri zastaveni, ale odpadava pripajanie kabla. oproti priamo pripojenej baterii je rozdiel len v tom ze booster ma dobijaciu logikua bude sa snazit udrzat na baterii dostatocne napatie, priamo pripojena druha bateria je v podstate iba zvacsenie kapacity, lebo efekt vybijania sa rozdeli medzi 2 baterie.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Ak ma booster vlastnu bateriu tak ok, predlzuje nabijanie aj ked auto dlhsie parkuje, dokedy sa nevybije akumulator boostera. To je to, co treba sledovat ak sa dlhsie nejazdi, inak sa degraduje akku boostera. Ak auto dlhodobo parkuje na mieste kde je 230V zastrcka tak je asi lepsie externa nabijacka, ale ak stoji vonku tak ten booster. Akku v boosteri ma ale tiez obmedzenu zivotnost a tak si treba zvazit co sa oplati - booster alebo kazde 2 roky menit 12V bateriu.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ten booster ma podla popisu kapacitu 66Wh, takze podla mojho merania moze teoreticky predlzit cas medzi dvoma nabijaniami menicom cca na dvojnasobok, teda cca 8dni. Samozrejme len v pripade, ze booster ma taku elektroniku, ktora sa snazi udrzovat 12V bateriu plne nabitu aj za cenu uplneho vybitia boostra, t.j. musi obsahovat menic co dviha napetie pre 12V bateriu. Ak by booster prelieval energiu do 12V baterie len pasivne, t.j. napetie na 12V baterii by bolo rovnake ako na boostri, moc by to nepomohlo, kapacita zabudovanej baterie + booster by sa zvysila len cca o 10%, cize odhadom by sa cas medzi dvoma nabijaniami z menica predlzil cca o pol dna. 66Wh je cca 5Ah.
          Samozrejme auto musi mat vypnute allways connected a zapnuty usporny rezim. Tiez sa nesmie do neho nikto prihlasovat cez aplikaciu, pretoze pri kazdom prihlaseni sa zapina menic 400V->12V, ktory dobije 12V bateriu - bezi vzdy tak dlho az sa bateria dobije naplno. Cize, ked chce niekto setrit 12V bateriu, staci sa raz ci dvakrat denne prihlasit do auta, bateria sa vzdy dobije, no strata energie v hlavnej baterii bude enormna.
          Za najefektivnejsie povazujem zapojenie malej nabijacky na 12V zbernicu, vzdy, ked ma auto ostat odstavene viac ako den, idealne vzdy, ked nejazdi. Mozno by sa to dalo zbastlit aj nejako bezdrotovo pod autom, podobne ako funguje bezdrotove nabijanie mobilov.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Idealne by bolo mat na aute od vyroby dva nabijacie porty. Jeden Typ2 na nabijanie velkej baterie a druhy hned vedla neho mensi 3,5 mm Jack na nabijanie 12V baterie - dala by sa pouzit napr. bezna nabijacka pre notebooky alebo elektrobicykle.

          - Tesla odporuca kazdy den po zaparkovani pripojit Type2 konektor a nechat auto riadit dobijanie aby nedochadzalo k predcasnej degradacii velkej baterie.
          - Jux odporuca pripojit aj druhy nabijaci konektor ak sa na druhy den neplanuje jazda. Tymto sa celkovo setri energia a zabranuje predcasnej degradacii 12V baterie.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #12
        Pôvodne zverejnené od nemo Pozrieť príspevky
        V ramci zaruky mi menili 12V bateriu 2x. Teraz ma auto 5 rokov a znova vypisuje ze treba vymenit bateriu.
        To je fakt velmi casto... Ja mam TMX prevzatu 9/2016 (cize ma 4 a pol roka) a najazdene vyse 100tis km, no ma este povodnu 12V bateriu. Nechapem, ze dve auta vyrobene priblizne v rovnakom case, (cize je predpoklad, ze aj 12V baterie do nich davali rovnake) sa spravaju tak rozne.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Moje S presne rovnako ako tvoje X. Vyrobene 09/2016. Povodna bateria.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Vyrobene 12/2015 a najazdene doteraz iba 50tisic km. Maly najazd je dovod. Odisla tretia bateria do 5tich rokov. Cim menej sa jazdi, tym viac 12V bateria trpi - vela casu kedy sa nedobija.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ke jazdis malo, tak ako prve by si mal co najviac zabranit 12V spotrebe, aby ti auto vydrzalo zit z 12V baterie tie 4 dni ako som nameral tu: https://teslaclub.sk/node/69517#post69517.
          Najlepsie by bolo, keby si uplne zabranil nabijaniu 12V baterie z menica a doplnal 12V bateriiu z maleho externeho zdroja. Cize vtedy ked nejazdis napojis na 12V bateriu malu nabijacku, co bude v pripade potreby doplnat energiu do 12V baterie. Prakticke je vytiahnut si do trunku +12V a zem na konektor a tam zapajat externe dobijanie 12V baterie. + pre istotu cez malu poistku. Mal som to tak urobene, ked som robil merania na 12V baterii.
          Usetril by si tak kopu elektriny, a tiez bateriu, lebo nebude cyklovat.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Napisal som do Prahy, zatial bez odpovede. Som zvedavy ci mi budu vediet predat a poslat nahradnu bateriu (aj vzduchovy filter ked uz).
          Vytiahnem z plus a minusu baterie kable to trunku kde bude nabijacka a jej kabel pojde von pribuchnuty kufrom.
          Naposledy upravené nemo; 24-03-2021, 17:48.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          vzduchovy filter som kupil aj u nas sice na nom nieje napisane Tesla ale aj Bosch mi stacil: BOSCH 1 987 435 569
          toto bolo moj ale radsej si ho zmeraj su rozdielne. Pokial samozrejme nemyslis ten "bio defense" ten nemam.
      • Jozefr
        Member
        • Feb 2015
        • 192
        • jozef21601
        •   

        #13
        Skoro 700km koli vymene baterky, toto je fakt sialene ale nic ine mi nakoniec neostalo. Prisiel som akurat na cas uz na mna cakal rovno na hranici. 20minut roboty. Ani HV loop konektor neodpajal. Zmenil konfiguraciu v aute na najnovsi profil ( treti ). Ale nebolo to nutne bol by som fungoval ok aj na druhom co som mal predtym.
        Click image for larger version  Name:	20210326_135300.jpg Views:	0 Size:	147.6 KB ID:	70053
        Naposledy upravené Jozefr; 26-03-2021, 20:32.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          HV loop zabranuje zapnutiu 400V baterie, no v ochrannej slucke 400V baterie je kopa dalsich kontaktov, co nedovolia zapnut 400V bateriu. Ked je auto vypnute a navyse, ked mu zoberies 12V bateriu nie je k dispozicii ziadne napetie, co by vedelo zopnut rele hlavnej baterie. Teda z principu fungovania je jasne, ze pri vymene 12V baterie HV loop odpajat netreba. V navodoch sice spravidla pisu, ze treba, no navody su vzdy papezskejsie od papeza. Na viacerych elektromobiloch som vyberal a daval naspet 12V bateriu a HV loop som nikdy neodpajal.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          to si siel z vychodu az na hranice na zapade?
          V Bratislave menime 12V na tesle aj v Maxime (a netreba ani rozoberat tak vela veci ako tesla oficialne pise), len si ju musis doniest, pretoze pouzitelnu nahradu som zatial na Slovensku nenasiel.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Ano z Ke na hranice s CZ(Strelna) je to menej ako do BA. Nahradnu baterku som nemal ani ja inac by som ju urcite aj sam vymenil aj ked moznost mi dali...
          Mal som dve moznosti z Prahy:
          1. za 4000czk + postovne zobrat baterku z Tesla Praha a vymenit si to sam.
          2. prist na hranice a mat baterku v ramci zaruky zadarmo a je to vymenene Teslou...
          Naposledy upravené Jozefr; 26-03-2021, 21:26.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ano, chapem tvoje dovody. Ale argumenty, ze "vymenene teslou" ked sa bavime o 12V baterii, ktora nevyzaduje nejaky specialny postup?
          Zas netreba sa tvarit, ze aj stierace a pneumatiky tam treba chodit menit
          Keby ta baterka nebola americka specialitka, ktoru nikto v EU vramci aftermarket nedrzi a nevie zohnat, tak by prisli hned o tretinu servisov

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          "vymenene teslou" som len citoval ich slova, suhlasim s tebou. Avsak ako vravim viem, ze to ma aj dalsi hacik v softwari maju tri rozne profily pre baterie roznych typov. Toto ti nikto u nas v hoc akom servise nezmeni. A nieje to vymysel pocul som o tomto uz davnejsie, zalozis bateriu updatnej software mcu a auto nenabehne. Tiez to spominal...

          A dalsia vec nemozme sa tvarit, ze to nikto iny nerobi podobne. Vsetci aktualny vyrobcovia automobilov sa ta snazia udrzat co najdlhsie u nich v servise, spalovaky v podstate z toho ziju, tym ze ich predavaju pod vyrobnu cenu.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Tak ja sa priznam, ze cim dalej, tym ma viac odradza Tesla servis. A to aj napriek tomu, ze tych aut jazdi viac, servis je blizsi, terminy lepsie.
          Pretoze, aby s tak elementarnou vecou ako je kus za kus 12V baterie boli take patalie, potencionalne problemy a dalsie obmedzenia, tak to je silny argument, preco siahnut po nejakej inej znacke. Obzvlast, ak auto kupujes na dlhsiu dobu, alebo sa pozeras po jazdenom.
          V hociakom inom aute si zajdem do Elitu, kupim napr 50Ah bateriu za 70€ a beham dalsich 5 rokov. Vymena doma 3 minuty zadarmo.
          Toto obdivujem na majiteloch, ze toto dokazu tesle stale tolerovat. Aj ked by som Teslu raz chcel, neviem ako by som vyriesil tuto temu, lebo mi to vyslovene vadi.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Keď si kúpiš opicu, musíš mat na banány.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Mobilny servis robil pan ktory sa vratil z Norska ak som ho dobre pochopil tak tam tiez robil na Teslach. Je to Slovak a v tom case ked sa vracal teda minuly rok mal ist priamo do servisu na Slovensko a nie do Ciech avsak korona servis u nas stopla. Teda skoncil v Cechach. Viac sme sa o tom sice nerozpravali ale ak to je pravda tak servis do konca najneskor buduceho roku utrcite otvoria. A potom pripadnu vymenu 12V baterky spravia u teba doma.

          Alebo ako vravim mal som druhu moznost dat si ju poslat UPC a zalozit sam, az budem mimo zaruky tak by som to takto urcite neriesil.
          Naposledy upravené Jozefr; 27-03-2021, 06:16.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Jozefr Ak otvoria servis v BA co budes mat dalej ako na tu hranicu, ako vravis, tak to bude na dve veci.
          Kvalita prevedenia a absencia rozumnej servisnej siete ma zatial od Tesly odradza. Dam im este zo 5-10 rokov a mozno dalsie moje auto uz bude Tesla.
          A este sa mi nepaci ze si robia s mojim majetkom co sa im zachce.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ked mi odide 12V bateria teraz, ked mam teslu uz po zaruke, urcite s tym hned nepobezim do servisu, aj ked to mam blizko. Uz len preto aby som zistil ako auto funguje s inou ako originalnou 12V bateriou. Nabastlim tam nejaku olovennu bateriu podobnych rozmerov a podobnej kapacity a pomeram ci sa sprava inak ako povodna.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          jux ja som oslovil vsetkych dodavatelov ND a specialistov na baterie v Bratislave a nikto mi nedokazal najst alternativu. Ta teslacka nema bezne parametre, je velmi stroha na informacie. Perlickou na torte su uz potom ine kontakty, na ktorych musia byt redukcie.
          Ak by si nieco pouzitelne nasiel, budem ti vdacny ak sa podeli s info.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Kua to vy na zapade uz mate perlicky na tortach? My na vychode stale len ceresnicky.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Ja dufam, ze do BA to nedaju v ramci blizkosti Viedne to nedava zmysel. Nech to daju aspon nikde do BB alebo najdalej ZA. Mne bude kludne stacit ze mobilny servis pride a vybavi taketo veci ako 12V a ine drobnosti.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Jasne, ze oficialni predajcovia baterii nemozu ponuknut ekvivalent, ked ho nemaju. Moja sukromna situacia je ina: Ja si mozem po zaruke na svoje auto dat hociaku 12V bateriu, ked mi nebude fungovat je to moj problem, Servis si take pokusy voci klientovi nemoze dovolit.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Odpoved z tesla servisu Praha: Bateria za 3801 CZK, mam si dovoz zabezpecit sam, s 0% DPH fakturu nevystavia, ospravedlnuju sa za komplikacie. Neobjednam ju u nich!
          Radsej na nu nabastlim droty veduce k druhej baterii v kufri a pri parkovani vzdy pripojim externu nabijacku. Takto sa zakonzervuje stav povodnej baterie az kym nenajdem finalne riesenie.
          Odpoved z Viedne este neprisla.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Ako si predstavujes finalne riesenie ? Vsetko ma nejaku zivosnost, nic nevydrzi vecne. Moznost zaslania z Prahy mi nepride az taka zla. A nasledne to skombinovat s tym co vravel Jux a pripojit ju pri dlhsom nejazdeni na externu nabijacku. Len skoda, ze niesu vytiahnute kontakty niekde do frunku, treba to tam dorobit. Novy refresh Model S uz ma mat 12V lion baterku ak bude mozne ju kupit aj pre starsie auta myslim, ze cena priamoumerne vyssia jej zivotnosti. Tam vela neusetris ak by si cakal na nu...Vid cenu Ohmmu baterie.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Konecne riesenie je pripojit na 400V bateriu dalsi, ovela menej vykonny menic, ktory zabezpeci, ze 12V bateria sa nebude vybijat na 50% svojej kapacity kedy je pocet cyklov nejakych 1800 ale iba na 20%, kedy ma pocet cyklov 3-nasobne vyssi. Tym sa zvysi jej zivotnost bez neumerne vysokej straty energie na vykonnom menici. Toto by sa dalo dosiahnut aj vymenou baterie za 2x vacsiu alebo paralelne pripojit taku istu a umiestnit natrvalo do fruitu.

          Riesenie s Li-on 12V bateriou bude musiet mat zabezpeceny ohrev, inak sa nebude dat bezpecne nabijat v zime pod 0 stupnov Celzia.

          Vlastne riesenie dorucenia z Prahy mi az tak nevadi ale nebudem podporovat Teslu v jej nezakonnych DPH praktikach.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          nemo 12V bateria tesly sa v najhorsom pripade cyklicky vybija len cca o 4Ah, t.j. cca o 10% svojej kapacity. Po poklese napetia na cca 12,3V sa startuje menic a dobije bateriu.
          vid moje merania https://teslaclub.sk/node/69517#post69517.
          Ked sa jazdi denne tak sa 12V baterie cez noc vybije menej ako pol Ah.
          Ked sa auto nabija cez AC ci DC, tak bezi menic a udrzuje na baterii 13.9V.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Presne toto som si pametal z doby ked Jux daval tie grafy. Potom ale argument, ze degradaciu baterie sposobuje NEJAZDENIE vobec nie je platny. Jedine, ze by to u pre-faceliftovych modelov bolo inak, co je asi najpravdepodobnejsie. Ja teraz s mojim Skom (facelift) jazdim tak 6000 km rocne a bateria furt povodna.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          jux Merania som pozeral ale su pre model X s nastvenim “Energy Saving: On” & “Always Connected: Off”.
          Moja konfiguracia je pre-facelift model S “Energy Saving: On” & “Always Connected: On” ale mobilnu aplikaciu som pouzival len vynimocne. Tesla informuje pri buttone "Always Connected" - slightly higher consumption.
          Bez merania sa mozeme len dohadovat co je pricinou ale jednoznacne 12V bateria degraduje rychlo a teda ma bud 50% hlbku vybijania (software hlbsie ist nedovoli) alebo velky pocet cyklov alebo obidve.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          nemo Ked sa do auta prihlasujes len vynimocne, naco mas potom zapnute allways connected? Zapnute allways connected je len pre tych, co sa chcu prihlasovat do auta extremne casto a neche sa im vzdy cakat niekolko sekund navyse na vytvorenie sietoveho spojenia. Pri zapnutom allways connected je spojenie vytvorene stale, teda kus hardveru navyse pracuje stale, takze spotreba je vyssia. Za odburanie par sekund navyse pri prihlasovani podla mna vyssia spotreba nestoji.
          K hlbke vybitia: Neverim, ze hlbka vybitia 12V baterie je rozna pri roznom odbere, neviem ako by to dokazali analyzovat. Podlla mna elektronika v pravidelnych intervaloch testuje napetie baterie a ked klesne na tych cca 12,3V tak sa bateria dobije. Podla malych impulzov kazdu hodinu si dovolim tvrdit, ze stav baterie sa testuje raz za hodinu.
          Takze podla mna vecsi odber sposobi castejsie cyklovanie ale nesposobi vecsiu hlbku vybitia.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          "Always Connected" som uz vypol ale vychadzal som z toho, ze spotreba je len "slightly higher" - natolko, ze v novsich autach tuto moznost uz uzivatel nema moznost vypnut vid: https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...avings.184337/
          Preto si myslim, ze "Always Connected: On" nemalo na zdegradovanie troch baterii za 5 rokov zasadny vplyv.

          Idem pripojit na OBDII port napatovy logger nech auto prezradi kolko nabijacich cyklov robi pocas neruseneho spanku.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Musim sa poopravit: V novsich autach uz nie je moznost ZAPNUT "Always Connected". Motivaciou Tesly na tuto zmenu moze byt znizenie intenzity zapisu na eMMC a tym jej degradacie.
          Najlepsie bude spravit meranie nabijacich cyklov pri vypnutom aj pri zapnutom "Always Connected" a porovnat.

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Odpoved z Viedne prijemne prekvapila: Hned na uvod napisali ze baterie nemozu poslat z bezpecnostnych dovodov (skrat, prehriatie atd) ale maju ju na sklade a mozem si ju vyzdvihnut. Cena 137,50 EUR exkl. MwSt. Takze super, poslem tam kuriera.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #14
        Pôvodne zverejnené od nemo Pozrieť príspevky
        Idem pripojit na OBDII port napatovy logger nech auto prezradi kolko nabijacich cyklov robi pocas neruseneho spanku.
        Neviem, ci ma zmysel merat 12V na OBD konektore. Pochybujem ci tam ostava 12V napetie zapnute aj po uspati auta. Ja som meral priamo na baterii, resp na 12V zbernici na poistkovom bloku, kde je 12V zarucene stale aktivne.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Na pine 16 je 12V "always ON" podľa OBD2 pinout. GND na 4-5. Na Hyundai/Kia ide tých 12V nonstop (využívame to s evdash, resp. aj comma2 si odtiaľ berie nonstop šťavu).

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Da sa cez OBD port monitorovat SoC hlavnej baterie ked je auto zamknute? Chcel by som do grafu merania napatia na 12V baterii pridat aj aktualny stav SoC.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          V klasickom OBD konektore tesla nema takmer nic, len zakonne predpisane zalezitosti - SOC za odtial urcite neda vycitat. No SOC a tony dalsich informacii sa daju vycitat z CAN 3 zbernice pomocou adaptera, no treba vyskusat, ci je ta zbernica ziva pri vypnutom aute. Predpokladam, ze minimalne v case ked bezi menic ziva bude. Da sa to citat cez Scanmytesla https://sites.google.com/view/scanmytesla/home. Adapter mam na X a pofaceliftove verzie, takze na tvoju predfaceliftovu treba iny. Vsetko je popisane na https://sites.google.com/view/scanmytesla/home.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          nemo Je to auto od auta. Na Nirovi je SOC iba cez BMS a ta neodpoveda, ked je auto vypnute. Ale co je horsie, akekolvek pingovanie cez OBD2 tam nedovoli uspat IGMP, resp. oslovene jednotky a vymlati to 12V. Niro ma tupy DC2DC - 1x denne sa tam kontroluje. Nema nastavenie, ze kontrolovat castejsie, alebo dobit 12v ked treba. Ak to chces na Teslu, mas ku tomu nejake blizsie info, cez ake kody na akej jednotke je k dispo SOC? Mozno tam je to inak.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jux Takze rovno sa pripojit na Tesla CAN a cez PID 770 command 302
          https://docs.google.com/spreadsheets...uHM/edit#gid=0

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Nie som v citani CAN zbernic tak doma ako ty, no 302 nie je command, 302 je len PID 770 v hexa. ScanMyTesla funguje len pasivne, t.j. OBD modul cita len to co lieta na zbernici.
          nemo Cize treba vybrat PID 770, alebo mozno lepsie battery voltage, ktory je v PID-e 258.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jux Mas pravdu
      • jeeff
        Member
        • Nov 2015
        • 192
        • lubos1519
        •   

        #15
        Co sa tyka VIE, tak mne ked niekedy pred 2 rokmi odisla 12V bateria, tak odpoved z VIE bola taka, ze baterie maju bezne skladom a ze sa netreba ani objednavat, proste prides, povies, ze 12V problem a oni ti ju na pockanie vymenia. Ja som s hlasenim 12V baterie jazdil este 2 tyzdne, kym som sa tam vtedy dostal.

        Komentár

        Pracuje...
        X