Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nový model Tesla Model S 100D
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Jason Hughes ziskal 100kWh bateriu Tesly a poslal na porovnanie obrazky rozobratych modulov 85 aj 100kWh baterii tesly
Ako vieme 85/90/100 baterie Tesly sa skladaju z 16-tich modulov zapojenych seriovo. v kazdom module je 6 sekcii zapojenych seriovo a jedna sekcia obsahuje pri 85kWh baterii 74 paralelne zapojenych clankov 18650 a pri 100kWh 86 paralelne zapojenych clankov.
Teda 85/90 kWh bateria ma 7104 clankov a 100 kWh bateria ma 8256 clankov.
Jeden z diskutujucich pod prislusnym clankom na electreku
https://electrek.co/2017/01/24/tesla...carousel-35981
nakreslil ako su zapojene clanky v module do 6-tich sekcii - druhy obrazok.
Cize v 85/90 kWh baterii je zapojenych 74 clankov paralelne do jednej sekcie a v 100kWh baterii je zapojenych 86 clankov paralelne do jednej sekcie. Pocet seriovo zapojenych sekcii je 96 a je rovnaky v 85/90 aj v 100kWh baterii - 16x6=96. Napatie nabitej 85/90/100 kWh baterie je teda rovnake - cca 400V. 85kWh a 90kWh verzie maju rovnaku konstrukciu a rovnaky pocet clankov - zvysenie kapacity o 6% je dosiahnute pouzitim modernejsich clankou s vyssou kapacitou.2 FotkyNaposledy upravené jux; 26-01-2017, 04:43.
Komentár
-
Je sice pravda, ze kto chce zistit ako to maju zapojene, tak si kupy a rozoberie baterku, ale nieje toto uz trochu prezradzanie vyrobneho tajomstva? Teda nemoze sa takto Jason Hughes dostat do problemov? V dokumente megatovarny CZ bola ukazana baterka, ale molo to zaretusovane. Ja viem vtedy este len budovali linku na vyrobu Ska. Ale aj tak.
Druha otazka co ma napada, kde vidim tie obrazky je, ze takato baterka by sa dala aj repasovat, ked sa vymenia clanky, ktore su trebarz poskodene. Teda by doslo k recyklacia a dalsiemu pouzitiu mozno aj v dalsej tesle. No neviem.
Komentár
-
Ked som bol v Tilburgu, pri prehliadke povedali, ze uz dokonca nemusia posielat bateriu na opravu do US, ako predtym, ale vedia vadne clanky vymenit pre EU klientov vo fabrike v Tilburgu. Vraj to robia tak, ze v najblizsom servise vymenia klientovi poskodenu bateriu za inu, klient dalej mozed pouzivat auto a klientovu bateriu poslu do Tilburgu na opravu To ze je bateria poskodena ani klient nemusi zistit, ale tesla to zisti. Klientovu bateriu poslu do Tilbudrgu, opravia, poslu naspat do toho servisu a nasledne vratia klientovi jeho povodnu opravenu bateriu. Znicenie jedneho clanku z paralelne zapojenych 74, resp 86 zrejme nezisti nikto, ale znicenie alebo znizenie kapacity viacerych paralelne zapojenych clankov sa uz zrejme da zistit z logu procesu nabijania a vybijania jednotlivych sekcii. Jednotlive clanky su napojene na zbernice tenkymi vodicmi, ktore sluzia ako tavne poistky - vidno to dobre na Jasonovich obrazkoch
- Likes 1
Komentár
Komentár