Som tu novy zdravim vas.Mam len taku pripomienku ci sa niekdo nezamislal nad tym ci neplanuje tesla umiestnit na svoje auta solarne clanky napriklad na strechu bolo by to mozno malo ale aj to by pomohlo na vydrz bateriam.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Solárna strecha
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ono ci je to Tesla, alebo iny elektomobil, ta strecha sa da na taketo daco vyuzit. Rozhodne by to bola dobra vec. A pri inych elektomobiloch by to mohlo pohanat trebarz radio a klimu a baterky by boli len na dojazd. Neviem ci Fisker Karma nemal nieco take na streche. Ci otom uvazuje aj Tesla nic neviem. Ale po Slovensku z dojazdom 400km mozes behat bez obmedzenia a uz dnes to nabije clovek kdekolvek.1 Bild
-
Pôvodne zverejnené od MravecSK Pozrieť príspevkyElon uz viac x na toto reagoval s tym, ze prinos takejto strechy v porovnani s jej cenou resp. tym ako by navysila predajnu cenu auta nema vyznam. Zaoberali sa s tym, a bolo od toho upustene.
- Likes 2
Komentár
-
Ak sa má v slnečný deň dobiť 10km dojazdu, tak je to katastrofálne málo a návratnosť investície vyššia ako životnosť vozidla Ak by sme počítali aj s cenou za panel 2.000,- Eur, čo si myslím že by bolo určite viac, tak pri spotrebe 1,8 kWh/10km a pri cene el. energie v nočnom prúde cca 0,12 Eur - návratnosť za približne 100.000 km. Neviem koľko presne je slnečných dní do roka, no skúsim streliť veľmi optimisticky 250 dní. Takže 250x10km = 2.500km ročne vďaka panelu. Pri tomto vzorci by sa nám panel oplatil za 40 rokov používania vozidla
Komentár
-
Což bude asi přesně ten důvod, proč třeba Nissan Leaf mohl mít volitelně malý FV panel v zadním střešním spoileru, který ovšem dobíjel pouze klasickou autobaterii. Tak je v elektromobilu pro pohon palubních přístrojů.
A což bude asi přesně ten důvod, proč velký panel vozí univerzitní auto, na němž si studenti zkouší v praxi, co se naučili. Ostatně na VUT Brno už zkoušeli pružnými FV fóliemi polepit Citroen Berlingo a měřili, co to autu dá za energii. A dalo, jenže málo.
-
-
Tu hovorí majiteľ takej strechy na Fisker Karme. Za celý rok mu to vyrobí len okolo 300 km dojazdu (za super vhodných podmienok v okolí rovníka), čo je v USA okolo 10-12 dolárov. Ten panel mal byť pôvodne 5000 dolárov príplatková výbava. Takže návratnosť by bola "len" okolo 500 rokov!, za predpokladu, že auto je v ideálnych podmienkach niekde pri rovníku, slnečno stále, a parkované vonku po celých 500 rokov: https://youtu.be/WnYuO0bGSTc?t=2mAko zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Pre zjednodusenie sa da pouzit nasledovne:
Povedzme ze na strechu sa zmesti cca 2m2 solarnych clankov co zodpoveda zhruba 250W. Pre SR a CR plati za rok zhruba 1000hod. slnecneho ziarenia. 250W*1000hod.=250000W, 250kW (pri 8A-polykrystal)- to by vsak auto permanetne muselo stat na slnku a sklon by musel byt idealny, co nebude nakolko to b ude na plocho. Nehovorim o parkovani pod stromami, medzi barakmi, v podzemnych garazach. Takze berme do uvahy ze vyrobime polovicu, t.j. 125kW/rok. Spotrebu a dojazd si uz kazdy dopocita sam. Najjednoduchsie je to asi na doplna nabitu bateriu. Nezabudat ze sa bavime o rocnom priemere. V zime Vam panel doda zhruba 10% svojho vykonu. Cena strechy vzhladom na bezpecnost ktoru ma splnat a kombinaciu so solarnymi panelmi bude urcite vysoka a nerentabilna.
Ja osobne si to viem predstavit na elektro dodavkach, ktore nepotrebuju vyuzivat strechu a mozu tam bohapusto umiestnit klasicke fotovolticke panely-aspon 2 az 3. K tomu treba zapocitat regulator-cena bude vysoka nakolko pri tych voltoch co maju baterky regulatory nie su lacne. Jednosuchsie je asi dalsi 24V system s bateriou, regulatorom, menicom a pri stani dobijat klasicky cez kabel ako keby bolo auto na nabijacke. Myslim ze zasah do elektroniky ktora riadi nabijanie aj v priebehu jazdy je asi v nasich podmienkach nerealny.
Tolko k fotovoltickej streche, rentabilite, vykonu...
R
Komentár
-
energia je v Wh teda ... 250kWh resp 125kWh za rok. to je energia cca za 15€ za rok, to sa urcite neoplati...
Myslim, ze umiestnenie akychkolvek fotovoltaickych panelov na vozidla je neefektivne, uz samotna vaha fotovoltaickych panelov by
zvysila spotrebu elektromobilu tak, ze efekt by bol zrejme nulovy, alebo aj zaporny a to neuvazujem nadobudacie naklady panelov, elektroniky a problemy s prenopsom energie do baterii elektromobilu. Fotovoltaicke panely patria na strechu budov.. Z vozidiel - mozno by boli efektivne na golfovom voziku niekde na Floride.
-
ak má auto strechu o rozmeroch 1m2 a na streche bude mať tie najkvalitnejšie polykrištalické články tak zo slnka može maximalne na Slovensku získať za rok 150kWh el energie. Samozrejme cez den nesmie auto parkovať pod pristreškom či v garáži. Ale nakoľko elektromobily majú články poskladané do sérii s vysokým napätím tak asi by tam musel byť amorfný článok, ktorý má o polovicu menšiu účinnosť takže asi len 80kWh za rok.
Komentár
Komentár