Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Solárna strecha

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Anton Simo
    Junior Member
    • Sep 2014
    • 11

    Solárna strecha

    Som tu novy zdravim vas.Mam len taku pripomienku ci sa niekdo nezamislal nad tym ci neplanuje tesla umiestnit na svoje auta solarne clanky napriklad na strechu bolo by to mozno malo ale aj to by pomohlo na vydrz bateriam.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1998

    #2
    Ono ci je to Tesla, alebo iny elektomobil, ta strecha sa da na taketo daco vyuzit. Rozhodne by to bola dobra vec. A pri inych elektomobiloch by to mohlo pohanat trebarz radio a klimu a baterky by boli len na dojazd. Neviem ci Fisker Karma nemal nieco take na streche. Ci otom uvazuje aj Tesla nic neviem. Ale po Slovensku z dojazdom 400km mozes behat bez obmedzenia a uz dnes to nabije clovek kdekolvek.

    Komentár

    • MravecSK
      Member
      • May 2014
      • 214

      #3
      Elon uz viac x na toto reagoval s tym, ze prinos takejto strechy v porovnani s jej cenou resp. tym ako by navysila predajnu cenu auta nema vyznam. Zaoberali sa s tym, a bolo od toho upustene.

      Komentár

      • teslafan
        Member
        • Mar 2014
        • 102

        #4
        Pôvodne zverejnené od MravecSK Pozrieť príspevky
        Elon uz viac x na toto reagoval s tym, ze prinos takejto strechy v porovnani s jej cenou resp. tym ako by navysila predajnu cenu auta nema vyznam. Zaoberali sa s tym, a bolo od toho upustene.
        Presne tak. Taká strecha by stála minimálne 5000,- euro a návratnosť aspoň 20 rokov. Nechápem prečo si niekto myslí, že elktromobil musí mať automaticky solárne panely na streche.

        Komentár

        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1543
          •   

          #5
          Fisker Karma to má. Vypočítali, že za rok tým získajú dojazdu navyše niečo vyše 300 km dohromady, takže symbolická záležitosť.

          Komentár

          • Radovan
            Member
            • Aug 2014
            • 304
            •      

            #6
            Aktuální výsledek z dlouhodobé zkoušky FV panelu voženého na střešní zahrádce Peugeotu 106 skupiny SAZE na VŠB-Technické univerzitě Ostrava je ten,že prodlouží dojezd (dobije) za 1 slunečný den jen cca 10 km.
            Radovan

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              A to je nabijanie pocas jazdy? Inac pozitivne je, ze si vozia zdroj nabijania so sebou.
          • Radovan
            Member
            • Aug 2014
            • 304
            •      

            #7
            Panel nabíjí baterie neustále, jakmile se rozední. Když auto stojí nebo jede, je to jedno. Fotovoltaika nejde vypnout, jen odpojit.
            Radovan

            Komentár

            • Michal Šujan
              Junior Member
              • Apr 2015
              • 11

              #8
              Ak sa má v slnečný deň dobiť 10km dojazdu, tak je to katastrofálne málo a návratnosť investície vyššia ako životnosť vozidla Ak by sme počítali aj s cenou za panel 2.000,- Eur, čo si myslím že by bolo určite viac, tak pri spotrebe 1,8 kWh/10km a pri cene el. energie v nočnom prúde cca 0,12 Eur - návratnosť za približne 100.000 km. Neviem koľko presne je slnečných dní do roka, no skúsim streliť veľmi optimisticky 250 dní. Takže 250x10km = 2.500km ročne vďaka panelu. Pri tomto vzorci by sa nám panel oplatil za 40 rokov používania vozidla

              Komentár


              • Radovan
                Radovan komentoval
                Upraviť komentár
                Což bude asi přesně ten důvod, proč třeba Nissan Leaf mohl mít volitelně malý FV panel v zadním střešním spoileru, který ovšem dobíjel pouze klasickou autobaterii. Tak je v elektromobilu pro pohon palubních přístrojů.
                A což bude asi přesně ten důvod, proč velký panel vozí univerzitní auto, na němž si studenti zkouší v praxi, co se naučili. Ostatně na VUT Brno už zkoušeli pružnými FV fóliemi polepit Citroen Berlingo a měřili, co to autu dá za energii. A dalo, jenže málo.
            • Juro
              Administrator
              Gold Member
              • Mar 2014
              • 2208
              • juraj1702
              •   

              #9
              Tu hovorí majiteľ takej strechy na Fisker Karme. Za celý rok mu to vyrobí len okolo 300 km dojazdu (za super vhodných podmienok v okolí rovníka), čo je v USA okolo 10-12 dolárov. Ten panel mal byť pôvodne 5000 dolárov príplatková výbava. Takže návratnosť by bola "len" okolo 500 rokov!, za predpokladu, že auto je v ideálnych podmienkach niekde pri rovníku, slnečno stále, a parkované vonku po celých 500 rokov: https://youtu.be/WnYuO0bGSTc?t=2m
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár

              • mozeg
                Member
                • Dec 2015
                • 439
                •   

                #10
                Pre zjednodusenie sa da pouzit nasledovne:

                Povedzme ze na strechu sa zmesti cca 2m2 solarnych clankov co zodpoveda zhruba 250W. Pre SR a CR plati za rok zhruba 1000hod. slnecneho ziarenia. 250W*1000hod.=250000W, 250kW (pri 8A-polykrystal)- to by vsak auto permanetne muselo stat na slnku a sklon by musel byt idealny, co nebude nakolko to b ude na plocho. Nehovorim o parkovani pod stromami, medzi barakmi, v podzemnych garazach. Takze berme do uvahy ze vyrobime polovicu, t.j. 125kW/rok. Spotrebu a dojazd si uz kazdy dopocita sam. Najjednoduchsie je to asi na doplna nabitu bateriu. Nezabudat ze sa bavime o rocnom priemere. V zime Vam panel doda zhruba 10% svojho vykonu. Cena strechy vzhladom na bezpecnost ktoru ma splnat a kombinaciu so solarnymi panelmi bude urcite vysoka a nerentabilna.

                Ja osobne si to viem predstavit na elektro dodavkach, ktore nepotrebuju vyuzivat strechu a mozu tam bohapusto umiestnit klasicke fotovolticke panely-aspon 2 az 3. K tomu treba zapocitat regulator-cena bude vysoka nakolko pri tych voltoch co maju baterky regulatory nie su lacne. Jednosuchsie je asi dalsi 24V system s bateriou, regulatorom, menicom a pri stani dobijat klasicky cez kabel ako keby bolo auto na nabijacke. Myslim ze zasah do elektroniky ktora riadi nabijanie aj v priebehu jazdy je asi v nasich podmienkach nerealny.

                Tolko k fotovoltickej streche, rentabilite, vykonu...

                R

                Komentár


                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  To co pises, by pri takom panely stacilo na udrzanie prjemnej klímy v aute? Ziadne nabijanie, trebarz ochladenie v lete, ci ako pises mrazak na dodavkach co vozia tovar, ktory musi byt v chlade.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  energia je v Wh teda ... 250kWh resp 125kWh za rok. to je energia cca za 15€ za rok, to sa urcite neoplati...
                  Myslim, ze umiestnenie akychkolvek fotovoltaickych panelov na vozidla je neefektivne, uz samotna vaha fotovoltaickych panelov by
                  zvysila spotrebu elektromobilu tak, ze efekt by bol zrejme nulovy, alebo aj zaporny a to neuvazujem nadobudacie naklady panelov, elektroniky a problemy s prenopsom energie do baterii elektromobilu. Fotovoltaicke panely patria na strechu budov.. Z vozidiel - mozno by boli efektivne na golfovom voziku niekde na Floride.
              • mozeg
                Member
                • Dec 2015
                • 439
                •   

                #11
                Ak len boha pusti umiestnime panely na strechu zvýši sa odpor vzduchu a dosť značne.

                Komentár

                • voloda69
                  Member
                  • Mar 2016
                  • 126

                  #12
                  Solarna strecha nema velky vyznam :-(

                  Komentár

                  • srckoooo
                    Junior Member
                    • Feb 2016
                    • 2

                    #13
                    ak má auto strechu o rozmeroch 1m2 a na streche bude mať tie najkvalitnejšie polykrištalické články tak zo slnka može maximalne na Slovensku získať za rok 150kWh el energie. Samozrejme cez den nesmie auto parkovať pod pristreškom či v garáži. Ale nakoľko elektromobily majú články poskladané do sérii s vysokým napätím tak asi by tam musel byť amorfný článok, ktorý má o polovicu menšiu účinnosť takže asi len 80kWh za rok.

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X