Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pokazene MCU1 - poskodena emmc pamat

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 192
    • lubos1519
    •   

    Pokazene MCU1 - poskodena emmc pamat

    Mam Model S dodany v 4/2016 a zial u neho doslo k poskodeniu emmc pamate, vid napr.:

    https://insideevs.com/news/376037/te...-memory-issue/

    problemom je emmc pamatovy cip, ktory ma stanovany pocet prepisov a nasledne dojde k poskodeniu pamate a UMC nenabootuje a prestane byt fukcne.

    Tento problem sa mne stal 8.2., cize este pred 4 rokom dodania auta, ale kedze uz mam 95000 km, tak Tesla opravu odmietla riesit vramci zaruky. Kedze som nechcel platit 3000 eur za cele nove MCU tak som po odporucani na FB kontaktoval servis:

    https://semotam.com

    ktory mi potvrdili, ze je to aktualne bezny problem hlavne na 2014 a 2015 Teslach ale zacina sa to uz prejavovat aj na 2016 Teslach. V podstate nie je az tak dolezity vek auta, problem sposobilo nadmerne logovanie, cize vela zapisov do flash pamate niekedy od 2018 do jesene 2019 kedy problem s nadmernym logovanim Tesla opravila.

    Ako isto viete, SSD disky a vseobecne flash pamate maju obmedzeny pocet zapisov do pamatovej bunky, ked sa tento pocet prekroci moze dojst k nespravnemu zapisu a data sa poskodia.

    To sa presne stalo aj mojej Tesle, rano sa MCU nezobudilo, displej bol cierny. Po kontaktovani Jana Semotama mi potvrdil, ze je to teraz pomerne casty problem a ze opravu vedia spravit v priebehu par dni. Auto som teda odviezol do Brna a zacali opravu. Auto je s pokazenym MCU pojazdne (nejde ale ovladat kurenie, respektive nekuri vobec), akurat po pokusnych restartoch sa preplo do default konfiguracie, takze rychlost bola v milach a hlavne neslo denne svietenie (kedze v US denne svietenie nepouzivaju). Nastastie cestou do Brna zacalo prsat a tym padom auto zaplo normalne svetla, treba ale na to mysliet pri preprave (a pouzit rukavice a teple oblecenie).

    Riziko opravy je v tom, ze sa nepodari precitat sifrovacie kluce, ktore je potrebne na spojenie medzi autom a servermi Tesly, to je prakticky jediny problemovy bod opravy. V mojom pripade sa tak aj stalo, nastastie sa po nasledovncyh pokusoch podarilo kluce precitat a tym padom zachranit data.

    Fyzicky prebieha oprava tak, ze sa vyberie MCU z auta, rozoberie sa, vyberie sa z neho doska s Tegra CPU a emmc pamatou, pamat sa z dosky na profi stroji odpajkuje a na specialnom pripravku sa pamatovy cip precita. Po precitani sa data nakopiruju na novy pamatovy cip a ten sa znova specialnym pristrojom naletuje nazad na dosku. Nasledne uz system nabootuje a je normalne dotupny ako bol aj pred tym.

    Cena opravy je cca tretinova voci vyssie uvedenej cene celeho MCU. Ako som pisal, problematicke je precitanie dat ked uz su poskodene, v zahranici si uz niektory ludia zacali menit emmc pamat preventivne (kym este ide precitat) a taku info som dostal aj ja - je pravdepodobne, ze po nejakych dalsich 4-5 rokoch bude treba cip znova vymenit.

    Tento problem sa netyka aut, ktore maju MCU2 s Intel platformou (cize Model 3 a auta niekedy tusim od polky 2018).

    Precitanie sifrovacich klucov ma aj dalsie vyhody - da sa do auta/MCU prihlasit vzdialene a precitat rozne data ktore bezna Tesla appka nevie (napr. nastavenie nabijacieho vykonu pri AC nabijani), to tu ale nechcem zverejnovat, ked tam PM ;-)

    Ja mam teda auto opravene, vsetko funguje bez problemov, dnes mi prisiel aj SW update.

    Ja este teda raz takto verejne chcem podakovat za promptnu opravu p. Semotamovi, auto som potreboval urgentne opravit co sa aj podarilo.

    EDIT: mozete pripadne kontaktovat aj priamo pupik cez http://tesla.duzi.cz
    Naposledy upravené jeeff; 30-06-2020, 19:08.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #2
    O tejto moznosti opravy viem. Dost velka palka za opravu, kde nahradny diel stoji 20$, ale "kdo umi, umi". Je dobre ze tato moznost existuje, uz som uvazoval ze to dam profylakticky spravit.
    Niekde v Dansku vraj existuje borec co to robi za 200EUR ale treba mu poslat tu Tegru, co je zasa robota na hodinu rozobrat palubku a druha hodina ju zase zlozit. Na YouTube je video ako na to.
    2 otazky - ako velky cip ti tam dal? A ako si na tom so zltym okrajom displeja?
    Ja mam auto vyrobene 09/2016 a 90 000 km a zlty okraj uz vidim celkom zretelne. Cakam na Teslu vo Viedni ked im pride ten pripravok na UV oziarenie displeje, ktore to zazltnutie odstrani.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Priznam sa ze neviem aky cip tam dali, predpokladam ale ze 8GB namiesto povodneho 4GB. Zlte okraje som si zatial nevsimol, viem ze to ludia opravuju pomerne uspesne s 20 eur UV lampami z amazon na nechty.

    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      ak pri tej UV lampe plati, cim silnejsie svetlo, tym viac zltej zmizne, tak moze byt zaujimave

      https://www.banggood.com/Convoy-C8-5...r_warehouse=CN

      je tam aj kod na zlavu, bez posledneho pismena abecedy
      Mz9120
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #3
    Práve semotam túto opravu ponúkal na eSalone pri jeho prezentácii a asi je to častá oprava, lebo zrovna o nej predtým hovoril Kiko na prezentácií pred ním a ten spomínal 170€. Som si všimol ten výrazný rozdiel ceny u semotam a inde.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Najlacnejsia varianta opravy je toto:

      https://www.laadkabelwinkel.nl/tesla...ngen-reparatie

      za 170 eur som to u nikoho nenasiel. Kazdopadne temer rovnaku cenu ako Semotam mal aj Tesla Clinic, takze som cenu mal overenu od 2 zdrojov.

      Dostal som foto z opravy a sam by som si na demontaz MCU netrufol ani keby som mal video navod ako na to.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Pozeral som si na youtube videa a narazil som na cloveka ktoreho spominas v linku vyssie:
      Je to zo zaciatku nemecke a ku koncu anglicke video. Vymena eMMC zacina v podstate na 15min 19sek. Link je presne tam nastaveny...

      http://www.youtube.com/watch?v=akGDTFSGMiY&t=15m19s
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #4
    tak ked oprava v brne stala 1000 eur a naletovali tam napriamo novy cip, ktory o 4 roky bude treba zasa vymenit a nedali tam ani paticu ... tak parada

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale:
      - Tesla niekedy v decembri opravila nadmerne logovanie, tak snad tento problem uz nebude
      - pamatovy cip je urceny na SMD montaz, ma len letovacie plosky zo spodu, podla mna patica na to neexistuje
      - precitanie cipu umoznilo ziskat sifrovacie kluce a spravit ich zalohu
      - nechcel som to tu rozvadzat, ale so sifrovacimi klucami sa da ziskat uplne iny pristup k autu neporovnatelny s tym co dokaze standardna Tesla aplikacie (napr. sa da sledovat pocet prepisov pamate)

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      keď sú tie kľúče, tak tiež na eSalone ukazoval možnosť "doinštalovať pluginy" - na palubnej doske sa dali prepnúť ešte iné informácie

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla neviem či opravila nadmerné logovanie, ale čo som čítal, tú pamäť dáva dvoj alebo štvornásobnou kapacitou, takže interval výmeny predĺžila na viac rokov ako je životnosť auta
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 328
    •   

    #5
    Podla mojich info sa to logovanie da jednoducho vypnut. Treba ale ziskat root nad konzolou MCU.

    Komentár

    • Janek72
      Junior Member
      • Apr 2014
      • 22

      #6
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	2A8B1492-6041-45DE-B4DD-F96288747DF5.jpeg
Videní:	719
Veľkosť:60,5 KB
ID:	59375 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image_5649.jpg Videní:	69 Veľkosť:103,6 KB ID:	51682 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image_5650.jpg Videní:	18 Veľkosť:136,6 KB ID:	51683 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Nikola APP1.png Videní:	539 Veľkosť:345,8 KB ID:	51702 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Nikola APP2.png Videní:	523 Veľkosť:289,3 KB ID:	51703 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Nikola APP3.png Videní:	543 Veľkosť:42,7 KB ID:	51704
      Včera mi doslúžila jednotka MCU1 skrz chybu eMMC. Večer som napísal na kontakt Semotam.com - ešte včera sme sa dohodli na oprave, dnes ráno som sa stretol na SC Olomouc, odovzdal moje auto, prevzal zapožičané a k večeru odišiel s opravenou jednotkou a navyše s implementovanou sw službou navyše. Vrele odporúčam. Tesla servis by sa mohol učiť...
      Naposledy upravené Janek72; 01-08-2020, 12:19.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Cena?

      • Hasky
        Hasky komentoval
        Upraviť komentár
        Možem sa spýtať s akou sw službou navyše?

      • Janek72
        Janek72 komentoval
        Upraviť komentár
        Cena - 1000,- EUR výmena pamäte (s pokusom o prepálenie pôvodných dát - bohužiaľ príliš veľké poškodenie môjho čipu - takže som bez nich)
        1600 EUR - cena za doplnkový software s monitoringom a podporou 365/24/7 - chlapi vedia urobiť servis na takmer všetko so zabezpečením náhradných dielov (ako aj riešení)
        Požičanie auta na deň - 200 EUR
        Expres príplatok - 200 EUR
        Spolu 3000 EUR. Avšak tých 1600 beriem ako investíciu.
        Išlo mi hlavne o rýchlosť zásahu keďže auto zostalo v móde stále zapnutej klímy - a pri čakaní na Teslu by nemusel prežiť do termínu servisu.
        Auto je dávno po bežnej záruke 2 roky alebo 80.000km) a chlapi robia aktívny monitoring - teda na diaľku vedia zistiť blížiaci sa problém - pripadne na diaľku ľahké veci vyriešiť - a hlavne dať vediet a nečakať kým sa ozvem ja. Čo sa mi vzhľadom na dennodenné využívanie auta hodí.

        Služba navyše okrem popísaného je aj aplikácia web based, na ktorej je okrem podrobnejších dát o stave auta, batérie a ovládania aj možnosť na diaľku meniť nabíjací prúd atď. Nechcem všetko písať keďže ide o ich know how. Verím že každému záujemcovi poskytnú všetky informácie.
        Naposledy upravené Janek72; 02-03-2020, 22:54.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Alternetivou je/bude vymena MCU1 za novu verziu MCU2 - dostupnu postupne pre vsetky S a X.
        https://electrek.co/2020/03/02/tesla...nment-upgrade/

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Chcel som na tu Teslu reagovať “konečne” ale tá nová jednotka nemá AM/FM rádio. To je veľmi veľké mínus.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        AM je mrtve uz dnes, FM bude mrtve onedlho, nahradou FM je DAB, aj ked si myslim, ze ani DAB nie je riesenie do buducnosti. Vsetko je uz dnes k dispozicii cez streaming a pokrytie sa bude len zlepsovat. FM aj tak na dlhsich trasach nefunguje, preskakovanie na ine vysielace je otazne. Ja pouzivam hlavne streaming a myslim, ze to bude v buducnosti jedina moznost . Takze zrusenie AM/FM urcite nepovazujem za problem, skor spravny odhad do buducnosti.

      • Janek72
        Janek72 komentoval
        Upraviť komentár
        Doplnil som pár screenshotov z aplikácie pre záujemcov...

      • Vrso
        Vrso komentoval
        Upraviť komentár
        Pre mna je toto "... možnosť na diaľku meniť nabíjací prúd..." najvacsie lakadlo, ktore Tesla zrejme kvoli bezpecnosti nepovoluje. Idem tam volat Dakujem

      • Janek72
        Janek72 komentoval
        Upraviť komentár
        Tak včera mi popri bežnom servise (okrem drobností výmena troch ramien na nápravách...) v Tesla Praha nahrali kľúče do opravenej MCU1. Síce ju museli dať do Factory default ale kľúče už mám. Cena 9500 CZK - údajne 5 hodín práce.
        Naposledy upravené Janek72; 01-08-2020, 12:22.
    • Janek72
      Junior Member
      • Apr 2014
      • 22

      #7
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	2E5A0505-7DB8-4664-AB79-1D5526E18D7E.jpeg Videní:	0 Veľkosť:97,0 KB ID:	51696 Click image for larger version  Name:	Tesla odpoveď k MCU1-2.png Views:	477 Size:	91.4 KB ID:	51701

      Presne na to som sa informoval minulý rok na jeseň pri servise v Prahe a naposledy pred týždňom s odpoveďou zatiaľ nie je možné a nevedia kedy (asi som si privolal zlyhanie MCU1...) Zároveň som si doplnil v naplánovanie servise (25.3. Praha) úkon opravy riadenia serva - keďže mi na jeseň menili celú časť riadenia v rámci zvolávačky - malo by to byť teda v záruke. Momentálne krútim volantom aj s posilovňou... pri mailovej komunikácii odhadli len premazanie. Fotografia je pred výmenou kde jasne vidno odstrihnutú jednu šróbu na riadení - aj to bol dôvod zvolávačky.
      Naposledy upravené Janek72; 03-03-2020, 08:25.

      Komentár

      • enfko
        Member
        • Dec 2014
        • 183

        #8
        Ahojte, tak MCU1 uz pred troma tyzdnami odislo aj mne. Kedze boli zatvorene hranice, tak som si to opravil vo vlastnej rezii mimo vyssie spominaneho pana z CZ a to za zlomok ceny.
        Nechcem tu robit reklamu, kto chce, tak nech mi napise sukromnu spravu. Kazdopadne odporucam preventivnu vymenu pamatoveho chipu pokial vam pocitac funguje..
        Pan z CZ urcite pomohol a "zachranil" vela ludi z tohto fora, ale jeho biznis mi smrdi, pretoze original SW vam tam vacsinou nenahra a k original VPN klucom sa uz nedostanete = problem pri predaji auta.

        Komentár


        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Prist o povodne VPN kluce je velka strata. Dajme tomu ak by pamat bola uz v takom stave ze to nejde tak nepoviem ale ked sa ani nepokusi skopirovat povodne data tak by som ho bral urcite ako poslednu moznost. Urcite by som mal zaujem o info kde si to daval robit a kolko ta to vyslo.
          Naposledy upravené Jozefr; 04-06-2020, 09:08.

        • enfko
          enfko komentoval
          Upraviť komentár
          @Jozefr: Ja som VPN kluce tiez stratil, ale s pomocou externej firmy som ich dokazal uz z pokazenej eMMC zachranit, trvalo to par dni.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Vzdy ma zaujimalo, ako funguje inicialne naplnenie emmc. Tazko ziskas VPN kluce, co ale potom? Co si nahral do prazdnej emmc? Ma to nejaky boot-loader a ked je emmc prazdna, tak si to stiahne SW z tesly?

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          V zopar inzeratoch som videl, ze auto je po vymene MCU (kvoli tej pamati) a ze bolo vymenene za novsiu verziu s rychlejsim procesorom.
          Je to mozne?

        • enfko
          enfko komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff vsetko, co som riesil ja, tak uz nastastie riesilo kopec ludi predtym. Takze som stravil dost casu hladanim na googli, ale nasiel som vsetko. eMMC sa da rozparticiovat presne podla potreby, su na to aj skripty na githube.. SW pre danu generaciu je genericky, takze sa tam da dat pokojne aj starsi a auto si nasledne stiahne upgrade. Ked uz to clovek robi, tak sa da spravit aj reverzne SSH resp. VPN tunel k sebe. Mas potom pohodlny pristup do auta a mozes sa tam hrabat bez toho, aby si bol fyzicky pripojeny nejakym kablom..

        • enfko
          enfko komentoval
          Upraviť komentár
          denial : Ano, tato moznost tu je. Tesla ti rada upgradne MCU za 4.000 EUR :-) Ale vraj to ma byt lacnejsie (mozno uz aj je, neviem) cca. za 2.500 EUR.
          Zasadny problem, ked ti auto "zhasne" je, ze do najblizsieho servisu sa musis nechat odtiahnut. Mne nefungovali ani smerovky..
          Inak ten upgrade ti prinesie sviznejsie UI, LTE konektivitu, budes mat Netflix, lepsie hry, ale stratis napriklad FM radio ;-)

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          Takze vlastne na Slovensku ostanes de facto potom bez radia?
          Digitalne tusim nikde okrem jednej budovy v BA nikde inde nie je?

          -nefungovali ani smerovky -- a ani motor ?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          denial FM vysielanie bude koncit, tak ako skoncilo AM. Aj DAB podla mna nema buducnost, myslim, ze sa plosne nepresadi. Vsetko prechadza na streaming, pokrytie internetom sa bude len zlepsovat. FM vysielanie je nezaujimava zastarala technologia vyuzivajuca frekvencne pasmo extremne neefektivne, ako kazda analogova technologia je odsudene na zanik, preto nie je dovod, aby bolo v modernom aute podporovane.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ked raz slnecna erupcia, alebo co odpise satelity este sa nam analog zide. Ked raz je v aute hw na analog nechapem preco to nejakym updatom vypinat a brat majitelom moznost volby ci chcu uzivat analog, dab, alebo stream. To mi smrdi totalitou. To sa mi na Tesle nepaci. Od pocitaca na kolesach by som cakal maximalnu individualnu konfigurovatelnost a nie naopak.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          MCU1 pouziva analogovy AM/FM/DAB tuner, MCU2 pouziva digitalny FM/DAB tuner (digitalne riadeny, ale prijima aj analogove FM radio). Zial tuner je na nestastnom mieste v aute a jeho vymena je mozna, ale vyzaduje si "vela" prace, preto sa Tesla vramci efektivity rozhodla, ze pre upgrade MCU1 na MCU2 proste tuner nebude menit. Je to tvoja volba. Mozes pouzivat streamovane radia cez TuneIn a mat MCU2.

          Technicky je mozne kupit digitalny tuner a vymenit si to sam, Tesla je ochotna nasledne spravit provisioning v aute a tuner sfunkcnit (upravit konfiguraciu, aby MCU2 vedelo, ze tam ten tuner je).

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          jux - s tvojim argumentom o zastaranosti FM sa neda nez suhlasit. Lenze pre nas na hraniciach, ktori kazdy den (takmer) ich prekracujeme je streaming po prekroceni hranic dost na houby. Presahy LTE alebo 3G signalov cez hranice su uplne minimalne. Po prechode hranic som na dalsich 30 km bez radia pokial pocuvam streaming kym sa auto preladi na lokalnu siet. Nechapem, preco tam nemaju automaticky prechod na LTE ked uz nema povodny LTE alebo 3G od toho isteho providera. Namiesto toho je auto na Edge signale ktory je uplne na nic na dobu dobrych 15 minut. Model 3 sa sprava upne rovnako ako nase starsie S/X!
          Dam ti priklad:
          Pri odjazde do Viedne prides o stream uz cca 5 km za hranicou a si bez radia a kym sa nenapojis na A4 ked to auto konecne vzda a zacne ladit iny signal.
          Cestou spat na SK to rakusky signal vzda uz na pri OMV benzinke pri napojeni na nasu A4 (t.j. ani nie 3 km od hranice) a chyti sa az na Pristavnom moste alebo az u letiska (ked idem po obchvate).
          Keby sa aspon dalo v menu dat hladat providera manualne ako u mobilu...
          Toto mi teda dost vadi.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          @enfko: poslal som ti PM ak by si mi vedel poslat pls kontakt.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Jozefr - ak mas urgentny problem mas moznost objednat sa do Tesly. V Rakusku uz by mali mat k dispozicii nahradne Tegra dosky a vymena by nemala stat viac ako 500EUR. Ked som naposledy s nimi telefonoval tak mi povedali ze uprednostnuju tych, ktory uz maju problem. Ja som to chcel profilakticky tak musim este cakat.
      • Erik-sk
        Junior Member
        • Mar 2020
        • 24
        •   

        #9
        Taktiež patrím k majitelom,ktorým sa pri výmene pamäte eMMC nepodarili získať certifikáty od auta. Po 2 mesiacoch hladania sa mi podarilo dostať k certifikátom. Ak by niekto potreboval kludne mi napíšte do správy.

        Komentár

        • Jozefr
          Member
          • Feb 2015
          • 192
          • jozef21601
          •   

          #10
          Je to tu v US zacali skumat chybu s eMMC pamatou. Skoda je len, ze si tuto chybu Tesla sama nepriznala uz davno. Tak snad ich dokopu do bezplatnej opravy tak ako to za tuto vyrobnu vadu malo aj byt.
          https://electrek.co/2020/06/24/tesla...-emmc-failure/

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Podla mna to bude sporne, jedna sa o opotrebenie suciastky ktora ma z principu opotrebenie, ale ano, mohla sa k tomu Tesla postavit a robit opravu/vymenu len eMMC namiesto celeho MCU. Som velmi zvedavy, ako to dopadne. Kazdopadne ak ich dotlacia aspon k tomu, ze musia robit opravu namiesto vymeny bude to super.

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            Ano z tohto pohladu to sporne je.

            Ale tym, ze sa do tohu trochu vyznam a videl som co vlastne sa tam deje je to absurdne mat nastavene tak vysoke logovanie v produkcnom systeme. To sa pouziva len ked potrebujes system otestovat/vyladit. Uz ked je v prevadzke tak sa loguju len Warn a Error spravy. Mozno este Info ak toho nieje vela ale urcite nie Debug. Ved si to zober z pohladu PC pocul si uz o niekom kto vypisal cely SSD disk? Pricom Tesla tam ma len OS a vlastnu aplikaciu nic viac, tam nemas co den a noc kopirovat a zapisovat to hovorime o x GB dat co boli na ten chip zapisane a premazane. Tym sa vlastne znici...
            Naposledy upravené Jozefr; 25-06-2020, 08:45.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Ano, s tym suhlasim, presne o to ide v spore:

            My understanding is that NHTSA will now investigate whether or not the reports from owners are just due to normal failure over time, or if this is due to a design defect from Tesla.

            cize ak sa preukaze, ze to je "design defect" tak budu musiet kompenzovat. Z mojho pohladu ide o "design defect", pretoze sama Tesla spravila chybu v nastavenim urovni logovania a green na to aj verejne poukazal v Tweetoch, takze sa o probleme aj verejne vedelo. Ak to vyuziju, tak mame vyhrate ;-)

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Takze ešte mám vydržať s profylaktickou výmenou?
            Ten Holanďan či mení čip na tej Tegra doske to spraví za 300€. Akurát si človek musí rozobrat palubku sám.
            Ten proces v USA môže trvať aj rok.
            Neviem či to chcem riskovať.

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            Ak to potrebujes menit urcite necakaj. Ten Holandan dava aj miesto povodneho 8GB chipu 16GB. Sice to miesto naviac pridelene vo file systeme nebude ale chip tie sektory vyuzivat moze. Takze je 2x dlhsia zivotnost a zevraj je aj rychlejsi...

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            enfko hore pisal, ze ma kontakt na lacnejsiu vymenu u nas, tak sa skuste ozvat jemu. Ja osobne by som necakal, je temer iste za sa to v nejaky moment pokazi a jazdit bez klimy/kurenia je nafigu. Tiez nesvieti denne svietenie, co u nas je problem (aspon u mna to tak bolo, kedze po pokusnych restartoch sa vsetko preplo do mph a americkeho rezimu).

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            Myslim, ze by to nebolo zle zverejnit. Ak tu ma linku Holandan tak by snad mohol aj Slovak specialne ak su uz na neho dobre referencie...
        • pupik
          Junior Member
          • Jul 2015
          • 17
          •   

          #11
          Ahojte
          nejprve bych chtel rici, ze pokud by spravci zdejsiho fora povazovali muj prizpevek za reklamni, tak respektuju, ze bude umazan...
          Dovolte, abych take prizpel do zdejsi diskuze, nebot jsem autorem oprav (a software), ktere rada z vas podstoupila u nas pres pana Semotama a nekteri i naprimo. Bylo by asi namiste podotknout, ze pan Semotam zejmena v dobe koronavirove krize, svedomite vozil Slovenske mrtvoly k nam a nekterym z vas zapujcil i nahradni vozidla. Jeho pridana hodnota v teto sluzbe je tedy nesporna a souhlas s cenou jeho sluzeb je na svobodne volbe kazdeho z vas. Kazdy ma financni portfolio podle svych prijmu a kazdy z nas setri penezi dle toho jinak

          Protoze se stale casteji objevuji auta, u kterych je poskozeni chipu tak fatalni, ze cim dal casteji nejsem schopen vytahnout standardnimi prostredky to jedine dulezite a to jsou tesla certifikacni klice, chtel bych poradit vsem zdejsim majitelum tesel S/X do roku 2017, aby nevahali a vyhledali co mozna nejdriv libovolnou sluzbu, ktera jim minimalne za-zalohuje velky display. Je to opravdu dulezita vec (prave nyni zejmena pro rocniky starsi 2015) pokud nechcete menit prostrednictvim certifikovaneho tesla servisu cely displej. Ano nabizi se lakava myslenka vymeny za typ MCU2, ale zatim nebyl v evrope zadny tesla servis schopen tuto vymenu nabidnout. A cas hraje proti nam! Take je snad sance, ze uspeje setreni NHTSA, kde se nyni prokazuje, jestli je Tesla zodpovedna za poskozeni eMMC chipu. Za me bezesporu JE, nebot jeji nezodpovedne chovani v produkcnim OS linux je hlavni pricinou soucasneho poskozeni tohoto media ! Vsimnete si, ze maly display timto problemem netrpi, presto ze pouziva skoro stejny VCM modul s NVidiou dokonce s mensim cipem (4GB).
          Verim, ze rada z vas je technicky schopna si podle dostupnych internetovych videi VCM modul sama vyjmout a poslat ho do opravy, osobne vam tento postup ale nedoporucuji. Vetsinou neposkodit, neposkrabat a spravne vratit vsechno tam kde to bylo se podari prumerne technicky zdatnemu cloveku az podruhe. V mem aute P85D 2015 ktereho jsem prvni majitel se to nepodarilo ani certifikovanemu servisu v Praze, kdyz mi na svolavacku menili spolujezdcuv airbag Pokud vsak demontaze VCM modulu precejen jste schopni, opravujeme i samostatne moduly. Osobne doporucuji odeslat do opravy lepe kompletni plechovy kos displeje bez skla, nekdy je k oprave nutny, aby vysledek byl 100%-ni. Po dohode pak je mozno vyuzit i doplnkove softwarove sluzby a mit auto pro budoucnost jeste vic pod kontrolou. Byla zde v diskuzi zminovana patice pro cip. I tuto moznost vam mohu nabidnout, mame velice profesionalni reseni, ale cena pak narusta a osobne si myslim, ze je to zbytecne, nebot k prodlouzeni zivota cipu se daji vyuzit jine ucinne zpusoby a BGA cip naletovany na desce ma nejlepsi odolnost proti vibracim ve vozidle. Vyvoj patice byl urcen v pocatcich meho vyzkumu (rok 2015) k jednodussimu precteni kazde nove verze systemu. Reseni je profesionalni a velmi precizni.
          Osobne doporucuji nejlepe osobni navstevu primo s autem (auta jsou v 98% schopne omezene jizdy) a po terminovane dohode je oprava "na pockani". Trva to cca 1/2 den straveny v nekterem blizkem obchodnim centru

          Na zaver meho prizpevku bych chtel podotknout, ze ucelem nebyla reklama, ale varovat vsechny majitele nasich Tesla milacku, ze situace pro rocniky mladsi 2015 je jiz fatalni, a myslet si, ze se tento problem nektereho naseho auta nedotkne je nesmysl, nebot i kdyby Tesla opravila sve nezodpovedne chovani pro budoucnost (zatim se to ale nestalo, presto ze Elon Musk lhal na Twiteru ze ten problem jiz opravili), tak nase auta to nezachrani, protoze jsou jiz nemocna
          OK stane se, chybka se vloudila Ale kdyby si Tesla plnila sve servisni povinnosti, stejne jako skvele tlaci svuj nesporny vyvoj, tak bychom nikdy nevznikli a nikdo by nas nikdy nepotreboval.
          Pokud nechcete diskutovat verejne, rad zodpovim jakekoliv dotazy v "messages".
          Martin

          To je DCS -> duzi-connector-system
          Naposledy upravené pupik; 29-06-2020, 07:07.

          Komentár


          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            Co by mna zaujimalo je ci viete zistit historiu ako stare je moje MCU1. Kupil som len teraz vo februari 2020 jazdeny Model S 2015/12 z 135tkm ale kupil som ho priamo z Tesly mam teda este dalsie 2 roky zaruku. Napriek tomu zalohovat VPN certifikaty by fakt nebol zly napad, kolko by to vyslo ?
            MCU sa chova este celkom svizne, tak dufam ze uz mohlo byt vymenene. Z Tesly bohuzial servisnu historiu dat nechcu ako keby som nevedel, ze kolko toho opravil.

          • pupik
            pupik komentoval
            Upraviť komentár
            ano samozrejme
            tento udaj neni dostupny pouze pro rocniky <=2013 ale tady je na miste okamzita vymena
            A i to, jestli byl cip jiz vymeneny zjistime
            Bohuzel se to nevyhne demontazi alespon maleho displeje pokud tedy nemate nejakou historickou verzi softu napriklad < 2019 (zde je to uplne bez demontaze)
            V takovem pripade je vhodne udelat hned i zalohu presto, ze cip jeste nevykazuje znamky unavy.
            Nemoc se projevuje ruzne, nekdy to jsou pouze nektere nefuncni sluzby, jako nehrajici Spotify nebo nedostupnost wifi. (Internet v Tesle nefunguje pernamentne, napriklad uz 2 roky v prohlizeci chybi kurzor )
            Casto display preziva pouze z RAM pameti do ktere nacetl pred delsi dobou system. Smrt nastane po restartu, kdyz boot potrebuje znovu pevny disk.
            Ceny radeji na e-mail nebo message, abychom nedrazdili zdejsi administratory preci jenom jsem autor teto sluzby

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som to svoje MCU uz par krat restartol. A nabehlo celkom rychlo, tak myslim ze nejaku tu chvilku este mam a vela nejazdim a auto sa riadne uspava teda neloguje zbytocne.

          • pupik
            pupik komentoval
            Upraviť komentár
            To schvaluji, spanek je bohuliba cinnost a zvysuje zivotnost cipu. Bohuzel i ve spanku tesla os nesmyslne loguje, napriklad, ze nema dostupny spici modem apod. Mimochodem nechapu proc jsou ty logy namapovany na flash disk, kdyz je Tesla pravidelne odesila na servery
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 707
          • viera8131
          •      

          #12
          Díky za tento post. Nepovažoval bych tento příspěvek za reklamu protože toto je problém číhající na každého majitele S nebo X a řešení od Tesly výměnou cele MCU1 za 2500€ se stejným časovaným problémem , přičemž stačí vyměnit chip za par šupů je finanční a environmentální katastrofa. Dovolím si to nazvat zabudovaným kurvitkem.
          Ale mám dotaz - jestliže je pro zálohování konfigurace nutno rozebrat palubku neni lepší to rovnou vyměnit?
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 29-06-2020, 11:53.

          Komentár

          • pupik
            Junior Member
            • Jul 2015
            • 17
            •   

            #13
            Ano, ale stejne je to jako kdyz se rozhodujes o operaci s vlastnim srdickem Kazdy VCM modul je velmi slozite zarizeni a tepelne ma tisteny spoj od NVVidia taky svoji zivotnost. Chvala bohu za velmi kvalitni produkt (na rozdil od MCU2 a M3 ) Vzdy je zde male riziko, ze muze pri vymene umrit cely modul, treba jen na statickou elektrinu. Tech ruznych pribehu mam vice, opravil jsem uz vic nez 200 mcu. Jsou i pripady kdy zavadu mel samotny VCM modul nebo i mcu deska, ale je to zridka tak 2-3pripady celkem. Proto se vzdy rozhoduju v jake fazi zivota cip je a jestli si da rict treba jen s opravou klastru. Tesla ma jeste jeden nestastny problem v softwarove konstrukci disku. Pro fimware pouziva komprimovany format dat konkretne squashfs a tento format pokud se poskodi jediny byte, tak umiraji cele datove oblasti souboru. Kdyby nepouzivala komprimaci, tak by k chybam dochazelo jen lokalne a poskozeni by se tykalo konkretniho souboru napriklad. Kdyz neni cip unaveny a da si jeste rict pri zapisu, doporucuji pouze opravu a zaroven zalohu pro pripad, ze dojde k nahle smrti v budoucnu. Mam daleko lepsi zpusoby jak predejit nebo vyrazne prodlouzit zivot a hlavne po vymene. V soucasne dobe uz tato nemoc ohrozuje rocniky 2015. U r2013 je div, ze nektere auta jeste funguji. Moje auto 2015/08 je typickym prikladem. Momentalne je muj cip jen asi v polovine zivota a to jsem s opatrenima zacal az v jeho ctvrtine, takze doufam, ze se muze tesit jeste dlouhemu zdravi i presto, ze jsem zrovna doktor
            A rozborka palubky? To je hracka kdyz mas spravny vercajk a grif ze stovek aut
            Naposledy upravené pupik; 29-06-2020, 12:47.

            Komentár


            • Jozefr
              Jozefr komentoval
              Upraviť komentár
              Na demontaz palubky som nasiel video od byaleho zamestnanca Tesly:
              https://www.youtube.com/watch?v=cOseSD3O1xA
              Vzhladom na to, ze som svoje stare auto uz rozoberal par krat tak podla tohto navodu by som sa kludne do toho pustil aj sam. Aj ked som videl ine video kde vytiahli poistku len pre MCU, miesto toho aby odpajali cely battery pack a 12V baterku. Len tak pre zaujimavost akym sposobom to odpajate ?

            • pupik
              pupik komentoval
              Upraviť komentár
              To se omlouvam, ale svou praci tu popisovat nemuzu pokud vyjmete samotny modul, opravujeme je i takto, staci ho poslat. A cena je pak ta nejnizsi jak muzete problem u nas vyresit
          • jeeff
            Member
            • Nov 2015
            • 192
            • lubos1519
            •   

            #14
            Dnes ma pupik zachranil druhy krat. Posledna instalacia aktualizacie sa mi posahala. Kazdych 30 minut vyskakovalo okno "co je nove" a nefungoval mi pristup z appky. Inak vsetko islo, vratane navigacie, spotify atd, takze auto konektivitu malo ale zjavne aktualizacia nedobehla korektne.

            Mohol som ist do VIE ale dohodol som sa, ze pojdem radsej do Ostravy, pupik mal zalohu mojich klucov a na pockanie mi problem s aktualizaciou vyriesil.

            Dostal som sa aj do jeho dielne, bolo zaujimave vidiet na kope viacere UMC a kopec poskodenych emmc cipov.

            Kazdopadne, vie spravit prakticky cokolvek z pohladu elektriky na aute, nielen emmc, takze ak by ste potrebovali opravit klucky, nejake jednotky, alebo upravit Teslu dovezenu z USA tak sa na neho obratte. Videl som aj supercharger redukciu z EU na US a ine zaujimavosti ;-)

            Priamy kontakt je na http://tesla.duzi.cz

            Komentár

            • Jozefr
              Member
              • Feb 2015
              • 192
              • jozef21601
              •   

              #15
              Tak toto je presne opacne riesenie ako nam treba, myslim ze to je riadne sklamanie:
              https://electrek.co/2020/07/04/tesla...t-touchscreen/

              Znizili zaruku na MCU na 2 roky a 25000mil co pride prve, fakt hanba.

              Komentár


              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                práve som to čítal, Elon si zo svojich veriacich robí srandu

                oni ho za to začnú vyšetrovať a on ešte zníži záruku na polovicu

              • jurajsun
                jurajsun komentoval
                Upraviť komentár
                Elon maximalizuje zisky, vie že može, takže pokial nebude realna konkurencia tesly na sw urovni mame smolu

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                To co pises (zaruka 2 roky / 25.000 mil) sa tyka opraveneho MCU, nie noveho kusu v aute!
            Pracuje...
            X