Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla S - chybove hlasenia - oranžový trojuholník

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • PatoM
    Member
    • May 2019
    • 43
    •   

    Tesla S - chybove hlasenia - oranžový trojuholník

    Zdravím všetkých, chcem sa spýtať či niekto z vás nemal podobný problém ako mám momentálne ja.
    Ide o Teslu S 2013, 60kWh, 160000km.
    Problém sa začal v sobotu ráno keď som chcel odísť z garáže, ale autu sa akosi nechcelo. Na displeji sa rozsvietili chybové hlásenia (foto nižšie):
    Traction control disabled
    Stability control disabled
    Safety restraint system fault
    ABS disabled
    Steering assist reduced
    Regenerative braking disabled
    V pravom hornom rohu "Park Brake Fault"
    Auto bolo v P a keď som zaradil R tak sa vzpieralo ale nedalo sa s ním pohnúť, brzdy neboli uvolnené. Asi o 3 hodiny som to išiel skontrolovať a na displeji svietilo iba "Tesla parking brake needs service" a pod tým bolo že ich môžem resetovať dlhým podržaním tlačidla P. Urobil som to, brzdy sa zresetovali a auto sa tvárilo ako by sa nič nestalo a dajo sa na ňom jazdiť bez problémov, žiadne chyby neukazovalo. V nedelu a pondelok som na ňom jazdil a bez problémov.
    V utorok ráno zase to isté - auto nepojazdné, chybové hlásenia boli zase na obrazovke. Okrem všetkých ktoré tam boli ešte pribudli "Tesla parking brake needs service" , "Parking brake Applied" Tak som skúsil zaradiť R ale skočilo iba do N a z N nešlo ani do P ani do R ani do D. Auto na nič nereagovalo, klučky na dverách zostali nevysunuté, takže z vonka sa auto nedalo otvoriť. Nakolko som vtedy sedel vo vnútri, otvoril som okná pretože klučkou vo vnútri sa dali dvere otvoriť. Auto bolo včera celý deň v N a svietili svetlá (cez obrazovku sa nedali vypnúť), klučky na dverách zasunuté a nedalo sa ani nabíjať. Keďže bolo auto v N tak sa nedalo ani vypnúť. Reset dvoma kolečkami na volante nič nerieši, nepomáha. Večer som odpojil 12V batériu a po pripojení naspäť sa zdalo byť všetko ok, až pokial som nesadol do auta na stlačil brzdu - zase všetky chybové hlásenia. Svieti mi aktualizácia 2020.40.1 no neviem či ju mám dať inštalovať alebo radšej nie.
    Momentálne stojí auto v garáži v parkingu, ale akonáhle by som do neho sadol a stupil na brzdu tak by vyskočili chybové hlášky.
    Ak by niekto vedel poradiť, budem rád
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1147
    •      

    #2
    Neviem, ci je to nieco podobne, no mne na X-ku pri zvolavacke preventivne menili parkovacie brzdy, pretoze na niektorych autach v US ostali parkovacie brzdy zabrzdene a nedalo sa s autom jazdit.
    napis do googlu: tesla parking brake recall
    pripadne pozri rovno tu: https://www.tesla.com/en_EU/support/...te?redirect=no
    alebo na fore:https://forums.tesla.com/forum/forum...ompleted-today

    Komentár

    • milan84
      Member
      • Jun 2015
      • 438
      •   

      #3
      Tesly maju parkovaciu brzdu elektricke motorceky na zadnu napravu? taka sranda bezne nefunguje aj na beznych autach. A este asi uplna blbost, nie je to nejaka forma ochrany ak nesvietia brzdove svetla alebo malo brzdovej kvapaliny a tak podobne? skratka nejaka moderna blbost. Po skusenosti s eCrafterom, ktory sa pohne iba s priputanym pasazierom uz neverim nicomu
      A keby si nechal prebehnut tu aktualizaciu? mozes tym nieco viac pokazit?

      Komentár

      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 43
        •   

        #4
        Ďakujem, rozobral som parkovacie brzdy a na lavej strane som si všimol že nie je obloženie z vnútornej strany, zavada bude asi tam. Pohladám niekde na nete a objednám, vymením to a dám vedieť či tam bol pes zakopaný
        Vymením tie obloženia a potom spustím aktualizáciu. Kvapaliny som kontroloval, to ma tiež napadlo že či nie je pod minimom, všetko ok.
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené PatoM; 05-02-2020, 22:38.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          fuha. vyzera ze sa oblozenie uplne odlepilo od zeleznej casti.
          kludne to moze byt ono- vramci bezpecnosti ta proste nepusti dalej a preto napise ze potrebuje servis brzd. Ak ti to odpadlo pri poslednej jazde, nacitalo to az v tu sobotu ked sa ti to prvykrat objavilo.
          Tak daj vediet !

        • PatoM
          PatoM komentoval
          Upraviť komentár
          Áno to obloženie tam nie je, našiel som odlomenú polovicu toho obloženia medzi kotúčom a tým ochranným plechom ktorý je zo zadu za kotúčom. Muselo sa to obloženi rozpadnúť a odlepiť. Myslím že je dobre že ma auto na toto upozornilko a nedovolilo mi na ňom jazdiť. Dnes som objednal nové obloženia značky TRW, zajtra prídu tak sa pusím do výmeny.

        • demo
          demo komentoval
          Upraviť komentár
          Ten brzdový segment si mohol aj ty odlomiť, keď si sa pokúšal s autom pohnúť.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Po zaparkovani mokreho auta parkovacie brzdy zvyknu "prihrdzaviet" tak, ze na odlepenie treba dost velku silu... nepekne to trhne. Preto je dobre po umyvarke ci prijazde v dazdi znizit rekuperaciu a par krat ostrejsie zabrzdit, nech sa kotuce trosku ohreju a vyschnu.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 561
        • viera8131
        •      

        #5
        Inak ten SW 2020.4.1 si kludne nainstaluj. Je tam spat predhrievanie baterie pri zapnuti kurenia v kabine aj podstatne lepsi regen ako ten, co bol posledneho stvrt roka takmer nulovy ked mala bateria pod 10 stupnov. Ale tiez by som to dal az po oprave tej parkovacej brzdy.
        Ta zvolavacka na parkovaciu brzdu sa moze tykat aj tvojho vozu.
        Zadaj VIN sem. https://www.nhtsa.gov/recalls?

        Komentár


        • PatoM
          PatoM komentoval
          Upraviť komentár
          To je super, že je predhrievanie baterie naspäť a aj regen pri studenej baterii. Určite ho nainštalujem po výmene platničiek, počul som že po autualizácii si auto kontroluje všetky systémy tak preto to urobím až po výmene.
          Ďakujem za link, po zadaní VIN tam nie je žiadna zvolávačka. Na poslednej zvolávačke som bol v Prahe koncom roka 2019, menili šróby riadenie, boli tam hliníkové a menili ich za nerezové myslím.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          PatoM bol som v servise v polovici januara 2020, no tie skrutky na ktore je zvolavacka mi nevymenili. Az teraz prisiel mail, ze ich budu menit pri buducej navsteve servisu.
      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 43
        •   

        #6
        Dnes som strmeň parkovacej brzdy na jednej strane vyčistil a pohyblivé časti premazal, obloženia tam boli ešte pôvodné Brembo.
        Odporúčam luďom pri 100000 - 120000km brzdy aspoň skontrtolovať (v hociktorom servise, s tým by nemali mať problém, alebo doma na zdviháku), a pri 140000km vymeniť. Ja som to neurobil keď som auto kupoval (125000km) a teraz sa to prejavilo.
        Pripojené súbory

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          nechapem teslakov, ktori tvrdia (teda pise sa to v zahranici) ze maju povodne brzdy po 300.000 a podobnych cifrach. Ved za ten cas trikrat skoroduju, rozsypu sa.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Mozno byvaju v suchom nekorozivnom prostredi, Nevada alebo neviem kde. Jazdia mozno opustenou krajinou kde su stovky mil sami na ceste bez premavky a nepotrebuju brzdit. Tych 300tis mozno najazdia za 3-4 roky, tak brzdy sa nestihnu rozpadnut.
      • milan84
        Member
        • Jun 2015
        • 438
        •   

        #7
        a ako-kam ma riesene S-ko parkovaciu brzdu? ked na zadnom strmeni nie je motorcek ... ?!

        Komentár

      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 43
        •   

        #8
        Pripájam fotky ako vyzerá parkovacia brzda na Tesla S aj s motorčekom.
        Keď som demontoval parkovacie brzdy, auto ich malo zablokované (aktivovaná parkovacia brzda), nakolko mi auto nedovolilo dať TOW MODE tak som sa rozhodol ich demonbtoavť aj keď neboli uvolnené. Našťastie v tomto storočí dávajú ludia na youtube všetko a tak som našiel spôsob ako sa to dá. Treba demontovať motorček (3 skrutky) a potom vydlicovým klúčom 14mm pootočiť tú hviezdicu ktorá ovláda piest ktorý tlačí na obloženie. Easy
        Avšak po výmene obložení a viacerých resetovaniach a odpojení 12V batérie, stále tie isté chybové hlásenia. Telefonoval som do Prahy a technik povedal že to budú pravdepodobne zlé motorčeky parkovacích bŕzd (pravdepodobne iba jeden). Tesly od roku 2016 majú parkovaciu brzdu spolu s klasickou brzdou vzadu na kotúčoch, takže je tam menšia pravdepodobnosť poruchy. Životnosť týchto starších parkovacích bŕzd je ževraj cca 6 rokov čo by v mojom prípade aj sedelo.
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené PatoM; 07-02-2020, 15:34.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          S tým 2016 pozor. Ja mám Sko vyrobené 09/2916 a mám parkovaciu brzdu zvlášť.
          Možnosti bude platit pre auta s AP2 ktoré zacali robiť od októbra 2016.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          oki, uz chapem mal si prvu fotku bez toho motorceku.
          Zistoval si aj cenu noveho? bezne to odchadza aj na ostatnych znackach. Som velmi rad, ze mam faceliftovy Leaf bez tejto vychytavky.

        • PatoM
          PatoM komentoval
          Upraviť komentár
          sada nových parkovacích bŕzd stojí 1200€
      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 43
        •   

        #9
        Na internete som našiel video v ktorm pán vysvetluje ako fungujú parkovacie brzdy na Tesle S a demonštruje ako sa dá otestovať funkčnosť motorčekov. Po jednom som napojim motorčeky na 12V batériu a jeden z nich sa vôbec netočil, takže ten je vadný. Na konektory 1 a 4 stačí priložiť káble z 12V baterky, motorček sa začne točiť, ak káble vymením (opačná polarita) tak sa motorček začne točiť opačným smerom. Na fotke č.2 je vidieť že je konektor odtrhnutý. V strede je izolačný gél na ktorom je nachytaná špina, inak neviem ako sa tá špina tam dovnútra dostala. Asi pri skladaní toho motorčeka. Je to urobené tak, že sa to bohužial opraviť nedá, tie konektory sú o seba prizvárané nedajú sa od seba odpojiť.
        Pripojené súbory

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          neskusal si googlit, ci aj tieto diely nie su z nejakeho mercedesu? mozno by si tak za almužnu zohnal pouzity diel. Samostatny motorcek sa niekedy da kupit, ale su aj auta, kde je to s celym strmenom.
          Ak je to ta brzda, kde ti odpadla aj platnicka tak sa naskyta otazka co bolo skor. ci ta platnicka neposkodila strmen, ak sa odlepila a treskla v rychlosti rotujuceho kolesa do motoroceka. Ale moze to byt aj uplna nahoda a vdaka pokazenemu motorceku si dosiel na to, ze ti jedno koleso takmer nebrzdilo

        • demo
          demo komentoval
          Upraviť komentár
          Nie je to úplne vidieť, ako je konektor odtrhnutý. Nestačí tie kontakty vtlačiť späť a vlepiť ich epoxidom ?
      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 43
        •   

        #10
        Takže, problém vyriešený Vďaka velmi šikovnému majstrovy ktorý sa rozumie nielen do elektriky a bol ochotný sa na závadu prísť pozrieť už je auto pojazdné. Majster zistil že závada nebola v parkovacích brzdách resp. motorčekoch, ako som si myslel ja, ale v module TPMS. Ten je vadný a nedovolil autu naštartovať. Pravdepodobne bude v skrate, možno do neho zatiekla voda... Po odpojení tohto TPMS modulu z konektorov auto naštartovalo a dalo sa ihneď na ňom jazdiť. Bol som z toho hotový, že tento TPMS modul nedovolil jazdiť autu že som tomu nechcel ani veriť.
        Modul vyberiem a skontrolujem či nie je zatečený. Ide o Baolong TPMS modul.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          coze? takze vdaka elektronicke suciastke si nahodou pozrel na brzdy a zistil, ze si raz nemusel zabrzdit
          ako moze auto fungovat bez toho modulu? co ma na starosti? teraz ti uz auto nic nehlasi?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          píše Ti že TPMS, to máš aj v leafe milan84, kontrola tlaku pneumatík

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          nevedel som co je to Baolong. Na leafe nemam v zimnych kolesach snimace tlaku, takze jazdim nonstop s oranz. vykricnikom. Zastavuje sa mi rozum ak kvoli tomu tesla nedovoli pouzivat auto. A ak je vadna riadiaca jednotka, ktora tie udaje so snimacov snima, tak by sa to malo predsa spravat rovnako alebo podobne a hlasit poruchu tlaku v gumach.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Tak pravdepodobne, tá jednotka neodišla komplet, len ostala "celkom zblnutá" a posielala po zbernici taký bordel, že to gateway (alebo ako to v tesle volajú) nerozdýchala a ostala v stave že ani ťuk. Usudzujem z toho, že keď sa odpojila, tak sa to rozbehlo.
      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 43
        •   

        #11
        kayle má pravdepodobne pravdu, tá jednotka asi posielala po zbernici nezmyslené údaje a as aj príliš vela a tak sa centrálna jednotka nevedela z toho vysomáriť. Po odpojení je všetko ok. Zatial som ju tam ešte nepripojil, v kufri sú káble odpojené, TPMS modul je niekde zospodu na aero kryte, vyberiem ho a skontrolujem vizuálne.
        milan84 hneď pri otvorení dverí auta mi svietili 2 chyby bŕzd, tak preto som sa hneď pozrel na brzdy, mohla to byť iba zhoda náhod. Na displeji mi teraz svieti iba kontrolka tlaku pneumatík ale okrem toho nič iné. Hlavné je že auto je už pojazdné
        Nemáte niekto taký TPMS modul značky Baolong na predaj?

        Komentár

        Pracuje...
        X