Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

kupa prvej Tesly a naklady

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • vajkooo
    Junior Member
    • Nov 2018
    • 9

    #16
    Mohol by som sa spýtať či niekto neviete či sa dá autopilot doobjednať do jazdeného modelu S rok 2014 a čo všetko musí mat aby to bolo možné? Má vo výbave techpacket.
    Mala je tam prípadná cena ak sa to vôbec dá? Vďaka

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Jedinu zarucenu odpoved ti da Tesla servis podla VIN cisla toho auta.Lebo moze tam chybat nejaky HW. Co sa tyka SW tak asi mozne je.

    • vajkooo
      vajkooo komentoval
      Upraviť komentár
      nasiel som aj na SK nejake Tesly tak ich skusim asi obvolat a uvidime co z toho vypadne.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Podla vyjadreni Muska je akekolvek dorabanie autopilota drahsie ako kupa druheho auta.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ten uz nech sa radsej nevyjadruje lebo firmu polozi len svojimi kecami... Dnes akcie zasa takmer volny pad.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Hej no tiez mam v nich dost penazi ale neries a nepozeraj na ne. Za par rokov budu mat X krat taku hodnotu. Akurat dnes na Teslarati vysiel clanok ze az 31% TSLA akcii je SHORTs. Popripade este dokup, tiez som dokupil ale este za 237.
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 192
    • jozef21601
    •   

    #17
    Inac tiez rozmyslam o kupe jazdeneho Modelu S sledujem tohto predajcu z Holandska. Vacsina Tesiel na predaj v Nemecku je povodom aj tak z Holandska.
    https://www.teslaoccasioncenter.nl/e...odel=&SortBy=5

    Co sa tyka zakladnych veci co by si mal skontrolovat su uz tie davno spominane klucky a vymenit sa daju aj mikrospinace. Dokonca v US je shop kde su vylepsene suciastky: https://evtuning.com/collections/doo...18629817991230
    Podla mna sa to da zvladnut aj doma. Videa ako to spravit na youtube uz su.

    - Dalsia vec ako prva skontroluj ci funguje kurenie/klima. Vymena je cez 3000 eur.
    - Dobre by bolo vycitat stav baterky ale horsie ze treba redukciu na bezne OBD a tie tazko zohnat. Potom staci uz len telefon so spravnou appkou a kabel je za suflikom pod MCU. Myslim, ze su minimalne dva typy kablov zmenilo sa to niekedy v 9/2015 ak si dobre pamatam.
    - Zadne svetla, casto sa v nich zbiera vlhkost, az voda.
    - Overit ci auto ma Tech packet, spoznas podla chromovanej spodnej casti zadneho naraznika
    - Ak budes jazdit menej km hladaj auto co ma najazdene viac a naopak(moj sukromny nazor). Zaruka na baterku/drive unit je sice 8 rokov ale pri jazdenkach 2014/15 az tak vela casu uz neostava.
    - Vyskusat stresne okno ak ho ma zvykne hucat.
    - hrubka laku, na ebyai som kupil ulne jednoduchy merac za 9eur a funguje, overil som si to na aute. Popripade pozicat nieco profesionalne.
    - overit vybavu ci ma auto winter package, dual charger, sound packet. Da sa to cez MCU z hlavy si to ale nepamatam v ktorych castiach menu sa to nachadza.
    - z hladiska vseobecnej kvality Model S som pocul subjektivny nazor ze auta ktore maju minimalne AP1 su na tom s kvalitou lepsie ako tie predtym.
    - Na zaklade jedneho z poslednych videi od Rich Rebuilds by som hladal auto ktore ma vymenenu MCU jednotku aj ked podla toho videa ta jednotka pri takom vysokom stupni logovania odide do par rokov znova. https://www.youtube.com/watch?v=o-7b1waoj9Q
    - pokial viem prve hlavne baterky mali problem s kontaktormi a Tesla mala na ne zvolavacku, k tomu by sa mohol vyjadrit niekto co auto realne ma ci im fakt nieco taketo menili. Najskor to ale treba hladat v papieroch k autu. Netusim ako casto sa to stavalo.
    - pozor na auta dovezene z US tie by som nebral, nenabijes ich na Superchargri a je problem so servisom.

    Inac ak vies nemecky tu je kanal, dost ho sledujem a chlapik robi poradenstvo pri kupe jazdenych Tesiel, cena 99eur bez DPH/hodina.
    https://www.youtube.com/channel/UCqt...0aLVZHaRYu7dpQ
    Milion veci som urcite este zabudol, musim si uz pomaly zacat pisat zoznam, az ma nieco dalsie napadne dopisem.
    Naposledy upravené Jozefr; 22-05-2019, 22:10.

    Komentár


    • vajkooo
      vajkooo komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som nasiel jednu z Belgicka, majitel mi poslal komplet vypis servisnej knihy co vsetko bolo robene aj so zoznamom vybavy. Vsetko co si tam spominal ta tesla ma avsak nema AP preto som sa pytal ci niekto nevie co stoji aktivacia a aku vybavu musi mat. Ci staci Tech packet alebo musi mat aj nieco ine. Tiez ma malo nabehane a je to rocnik 2014. Ak uz by doslo ku kupe urcite by som chcel aby to auto slo do servisu na diagnostiku.
      A posledna ceresnicka. Nasiel som jeden vacsi holandsky autobazar na mobile.de kde mal celkom zaujimavu cenu a vybavu tak som mu napisal. Po par spravach ked som sa pytal na stav som sa dozvedel ze nefunguje jedna klucka co by som este prezil, ale vypadlo z neho ze oni skupuju prevazne burane auta a tie nasledne predavaju. Mozno chcel povedat nieco ine (pisali sme si po anglicky), ale napisal to tak.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Burane by som nebral. Dobre by bolo overit VIN cislo priamo cez Teslu ale viem, ze v tomto velmi napomocny niesu a nechcu povedat nic.
      Tak neviem ci to ide aspon neoficialne po znamostiach.
      A napr ten nemec co ho spominam vyssie pri kupe sklada dole plastovanie z "frunk-u" a pozera po znakoch havarie a taktiez aj vzadu v kufri.
      Ale rozhodne by som nebral auto ktore vyzera ako toto na autobazari, kde chybaju skoro vsetky plasty. https://www.autobazar.eu/tesla-model...galeria.html#5
      A este k AP. Modely vyrobene pred 10/2014 nemali hardware pre Autopilota ( ani kameru ani radar ). Takze do takeho auta Autopilota urcite nedostanes tam nieje co aktivovat. Modely potom to case uz AP1 hardware mali a bolo len na majitelovi ci si Autopilota zplatil ci nie. Predpokladam, ze ak ide cisto len o softwarovu aktivaciu stalo by to snad okolo 3000,-
      Naposledy upravené Jozefr; 23-05-2019, 05:57.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ci ma auto Autopilot zistis lahko pohladom na displej pred volantom, ked je tam velky otocny rychlomer autopilot nema (ako v tomto inzerate):

      https://www.autobazar.eu/tesla-model...d13300901.html

      ak ma auto Autopilot, tak v strede displeja je nakreslene auto a pripadne zobrazene ciary (ked sa auto hybe):

      https://www.teslarati.com/tesla-auto...rmware-update/
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 192
    • jozef21601
    •   

    #18
    Ale inac co mna by zaujimalo ako sa da overit auto ci na nom nieje nejaka exekucia, napriklad prave v Holandsku alebo Nemecku. To je asi skor vseobecna otazka pri dovoze aut zo zahranicia. Toto by bolo asi prve co by som sa pytal predajcu.
    Naposledy upravené Jozefr; 26-05-2019, 06:11.

    Komentár

    • Jozefr
      Member
      • Feb 2015
      • 192
      • jozef21601
      •   

      #19
      Tak a mam kabel pre Model S 2012 - 09/2015, OBD2 bluetooth adapter by som este mal niekde v aute mat. Ostava uz len stiahnut appku TM-Spy alebo Scan my tesla. Heh vlastne aj auto este chyba ale tak to mam pre pripadnu kupu a overenie stavu baterky.
      Click image for larger version  Name:	image_4804.jpg Views:	0 Size:	119.7 KB ID:	38743
      Pripojené súbory

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aky OBD modul mas? treba kvalitny, najlepsie si pozriet doporucenia na:
        https://sites.google.com/view/scanmy...ers?authuser=0
        Doporucuje OBDLink® MX Bluetooth alebo o nieco lacnejsi OBDLink LX Bluetooth. Ja mam verziu LX a funguje v poriadku. Lacne OBD nebudu v Tesle fungovat.

      • Jozefr
        Jozefr komentoval
        Upraviť komentár
        Fuha diky za link to som si ani neuvedomil. To moje urcite spada do tej kategorie lacnych a este ma aj X rokov. Asi pojdem do toho LX aj ja. Odkial si ho kupoval ?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nechcelo sa mi cakat, tak som kupoval OBDLink LX Bluetooth v alze. https://www.alza.sk/auto/diagnostika...SAAEgJ4qPD_BwE
    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      #20
      Co hovorite na ten vzduchovy podvozok na takej 5 rocnej starej ojazdenej Tesle?

      Ako to funguje, su tam vzduchove vankuse a kompresor, takze ked to niekde zacne fucat, dana cast auta spadne skoro na zem a neda sa s nim jazdit?
      Vankuse sa daju vymenit zvlast alebo su nalisovane na tlmici?
      Naklady na opravu predpokladam vysoke?

      Je ekonomickejsie radsej kupit ojazdene eSko bez air suspension?
      Ma to vobec nejaky realny vyznam, okrem toho, ze si viem trochu znizit alebo zvysit auto na paradu?



      Ze vraj na starych eSkach kvoli poziaru softwarovo obmedzili kapacitu baterie.
      Na nete som uz videl inzerat, kde sa chlapik chvalil, ze jeho predavana Tesla nema toto obmedzenie, lebo ma stary firmware.
      Viete o tom nieco?


      Na starych Teslach s free superchargingom toto nabijanie stale ostava zadarmo aj pre vsetkych dalsich majitelov, az kym Tesla neskrachuje alebo sa auto nerozpadne?

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ja osobne by som nechcel S-ko ani X-ko bez vzduchoveho podvozku. Raz som mal pozicanu taku strunovu verziu S-ka a na leziacom policajtovi pri Auparku som suchal spodok - a to som bol v aute sam.
        O obmedzeni som cital, ale stazovalo sa len zopar ludi, nie je jasne, ktorych tesiel sa to tyka, a ci to nie je hoax.
        O nabijani na SC sme tu pisali velakrat. Zjednodusene sa da povedat,. ze pre auta odovzdane do aprila 2017 je free nabijanie na SC viazane na auto a neskor viazane na prveho majitela.
        No Nabijanie na SC treba overit na kazdom kuse zvlast, lebo uplne na zaciatku boli kusy S-ka co nemali free SC (free SC sa vtedy musel naklikat/dokupit).
        Tiez cca do konca roka 2019 sa dalo este ziskat pre prveho majitela free SC cez referral, no nemusi to mat kazdy. Potom free SC zrusili, bol len pridel tusim 400kWh rocne na referral. Pred nedavnom zase dali free SC pri kupe novych TMS a TMX.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ak si dobre pamatam nepouziva nahodou Tesla vzduchovy podvozok od Mercedesu? Vzduchovy podvozok Airmatic byva na Mercedesoch jednou z najcastejsich zavad. Do 80.000km to byva vacsinou bezproblemove. Po 80.000 sa zacinaju diat veci. Prve odide vacsinou rele bez ktoreho sa kompresor nevypne a stale fuka kym nezhori. Vela majitelov starsich S-Classe nosi v priehradke nahradne rele a pocuvaju kompresor ci sa korektne vypina nech predidu vacsim skodam. Oprava vzduchacu na S-Classe je okolo 2000€ za jeden roh auta. Tesla bude na tom cenovo asi podobne. Casty je tiez prasknuty mech ci uz vyrobnou vadou alebo unavou materialu. Je par kusov ktore maju uz cez 180.000km a su stale na povodnom Airmaticu ale to su jednorozce. Vacsina Mercedesov hlasi vymenu medzi 110.000-150.000km. Dost zalezi aj od ciest po ktorych sa jazdi. Bude rozdiel medzi hladkou dialnicou a rozbitym mestom. Ale ak to je rovnaka technologia tak by som asi podobne cisla cakal aj na Tesle. V konecnom dosledku to ale stale bude o stasti na konkretny kus

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Este len taka zaujimavost zo zakulisia autobazaru - Mercedes so vzduchovym podvozkom lezi v bazari/na nete o 270% dlhsi cas ako rovnake auto s klasickym pruzinovym podvozkom. To vsak asi vypoveda viac o subjektivnom strachu kupujucich pred zavadou a drahou opravou ako o skutocnej spolahlivosti. Ale strach tiez casti prameni z nejakeho poznania a/alebo skusenosti

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ako kúpa hocijakého starého auta, aj pri Tesle je to riziko a čím lepšia výbava, tým väčšia pravdepodobnosť poruchy.

        Vzduchové podvozky sú najporuchovejšou časťou auta (pri Mercedesoch ešte aj čo by nikto nečakal - hrdza) a platí to naprieč značkami. Najvypuklejší problém je pri je to pri Mercedesi a Land Roveri. Teslu neuvádzam len preto, že tam je najvypuklejších problémov omnoho viac a ak človek nemá na novú Teslu, stará ho zruinuje. Veď položky opráv najčastejšie sa kaziacich elektronických dielov sú tisíce € za každú vec, k tomu nedostupnosť servisu. Podľa mňa je kúpa pozáručnej Tesly ekonomická samovražda.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Pani mohli byste tie svoje domnienky o staršej Tesle doložiť nejakými relevantnými údajmi?
        Napr. z nejakého fóra? Lebo takto len
        trepete do vetra.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-08-2019, 12:44.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aj som hladal, a nenasiel...

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som hovoril o Mercedese nie o Tesle. A len to ze Tesla pouziva vzduchovy podvozok od Mercedesu. Ci mam zle informacie?

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jux zle si hladal Rich Rebuilds tu hovori o nejakych nakladoch pri Tesle po zaruke:

        https://youtu.be/nq5c4jGR2gM

        Myslim ze on sa da povazovat za celkom doveryhodneho kedze s technikou Tesly a ich opravami ma viac skusenosti ako cele toto forum dokopy a rukami mu preslo niekolko aut a suciastok.

        Tiez tam spomina ze zo vsetkych YouTuberov co propaguju Teslu su len 2-3 ktori este nemali auto na odtahovke.

        Ono asi aj dost zalezi kolko sa planuje na tom chodit. Su ludia co rocne najazdia 8.000km a potom vsade rozpravaju ako ich 6 rocne auto bolo bez jedinej poruchy a potom su ludia co najazdia rocne 30.000km a problemy sa im zacnu prejavovat po roku. Pravidlom je kupit co najnovsie auto s co najdlhsou zarukou. Tak ako pri akomkolvek inom vyrobku. Osobne by som sa asi velkym oblukom vyhol modelom 2012-2014 lebo tam su este stare suciastky a zaruke uz klope umieracik. Tam sa z toho podla mna potom moze (nemusi) stat cierna diera na peniaze. Najst po-faceliftovu verziu je imho lepsia a bezpecnejsia cesta.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ak si dobre pametam, tak tesla zo zaciatku pouzivala napravy od mercedesu, no nezvladali velke vykony a hmotnost tesiel, tak tesla zacala vyrabat pevnejsie a na vsetkych teslach, kde boli mercedesacke ich vymenili. O tom, ci aj vzduchove tlmenie bolo od mercedesu som sa nedocital. Pri poslednej Raven modifikacii modifikovali aj vzduchove tlmenie tms a tmx - nehovorili pri tom nic o tom, ze by bolo od mercedesu.
        Vsetko ma svoj vyvoj, napriklad predne poloosy TMX, ktore odchadzali na PL verziach tiez modifikovali - teraz montuju odolnejsie.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ano ale tu sa bavime o starsej jazdenej Tesle takze Raven je zbytocne sem tahat a je prave predpoklad ze tam bude este stary podvozok.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        “The air suspension used to be made by Continental (Mercedes OEM). These seemed to be good quality and few issues were reported, but were probably quite expensive.
        For the last year (2017) they changed to Firestone. It seems like the number of suspension issues appears to have increased quite significantly since the change.”

        A Raven bude uz asi ich vlastny dizajn?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlasim, ze kupovat viac ako 8 rocny voz nie je to prave orechove. 8 rokov je totizto zaruka na "power train" co by malo zahrnat bateriu + motory.
        Ten system vzduchoveho pruzenia tam patrit nebude asi. Tak dufam, ze mi vydrzi. Ja uz som po zaruke na voz ako celok (80 000) a mozem hlasit, ze jedine co menili v zaruke bol spinac na vysuvanie klucky u spolujazdcovych dveri.
        Inak prisaham nic.
        Ale mam voz po face lifte, aj ked AP1 este.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        priatelia o tom podvozku tu ciastocne zbytocne strasite. Kedze sa jedna o podvozkovu cast, opravi a vymeni vam to akykolvek servis. Nikto vam nekaze ist do Tesly.
        Dnes uz je niekolko firiem, ktore sa zaoberaju opravami, upravami, vyrobou a ak by sa jednalo o unifikovany diel z dielne mercedesu, tak opravy budu v radovo par stovkach eur za jedno "koleso". Ja by som sa viac bal o bateriu, ktore sa zo zaciatku menili mnohym majitelom a neviem celkom dovod snad okrem rychleho poklesu kapacity v niektorych pripadoch.
        Ak by som hladal auto za 45.000 dnes, tak by som prave velmi uvazoval o 4-5r Tesle S s co najmensim najazdom. Iste, za tu cenu je tu Kona ci eNiro, ale stale mam za to, ze aj stara Tesla je v mnohych oblastiach proste inde. A 300km dojazd pri 60kWh baterii by mi postacoval vzhladom na vacsinu bezplatnych SC k tymto autam.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pár stovák na koleso nie je až tak málo. Mať za rovnakú cenu starú Teslu s vidinou drahých opráv alebo nové auto s 5 ročnou zárukou na všetko bez obmedzenia kilometrov (čo neponúkne pri elektromobile ani Audi, Tesla, BMW,VW), tak neváham. Nie som hazardér a stará vec sa vždy vypomstí.
        Vrážať peniaze do starej veci jej hodnotu nezvýši a žiadny kupec to nezaplatí a človek sa vozí stále na staršom črepe. Radšej splácať úver za trocha drahšiu ale novú vec, aj tak to v konečnom dôsledku je lacnejšie a výhodnejšie. Kto si nepíše priebežné opravy a výdavky pri starom aute po záruke, ten hovorí ako dobre kúpil.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ja len mozem suhlasit s tymi, ktori hovoria ze stare auto stoji kopec penazi. Ono to nebude par stovak pri tom vzduchovom podvozku. Ak je tam podvozok od mercedesu tak to bude par tisic EUR. Rodicia posledny rok vymenili na ML 320 kompletne podvozok aj s kompresorom. Najprv kompresor od druho vyrobcu-ten to nedaval, jednoducho nedokazal nafukat mechy na spravny tlak a udrzat ho. Tak tam musel ist original od Mercedesu. Cele to stalo niekolko tisic aj s robotou (tusim to cele vyslo na 4000eur).

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tak bud je mercedes vyrazne drahsi ako ine znacky, alebo nechapem kde je chyba.
        Kym som robil v servise, tak sme vankuse riesili ja rangeroveroch, starsich X5, dokonca na vtedy novej A7. Prave na posledne menovane stal novy tusim 700e. Na tie starsie vergle sa dali zohnat repasy, resp. zakaznik si raz niekam posielal na opravu/vymenny system a stalo ho to fakt par stovak. Kompresor sme menili len raz prave na Range. Aj tam si zakaznik niekde kupoval tusim pouzity, ale vyriesilo mu to problem.
        Tym chcem povedat, ze casto sa fakt da najst lacnejsie riesenie. Samozrejme ked je na vyber, odporucam auto aj ja auto bez vankusov, uz len kvoli dovodu, ze mali standardne mensie kolesa.
        Nakoniec, je tu par ludi, ktori maju staru teslu. Mozno Juro by nam mohol povedat, ci po tolkych rokoch mal nejake patalie s podvozkom alebo mal nakladne opravy, ktore by musel platit keby auto nemal v zaruke.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam stare auta celkom rad, mame v rodine este 4 stare spalovaky, (jedno nad 20 rokov, dve nad 15 rokov a jedno nad 10 rokov) ktore uz nemaju takmer ziadnu hodnotu, no odvezu a ich udrzba a opravy nie su nakladne.
        20 rocny chrysler voyager bol na Hvare, bez problemov.
        Kedze pred viac ako 10-timi rokmi som povedal, ze uz ziadny spalovak nekupime, tak este zrejme nejaky cas budu musiet vydrzat.
        Niektore opravy robim sam... pred cca 5-timi rokmi som pomocou videa z googla opravil nefunkcny pristrojovy panel. Auto jazdilo, no pristrojovy panel bol uplne mrtvy.
        Tak som napisal do googla "chrysler instrument cluster dead"
        a prve video co mi dal google povedalo ako problem vyriesit...
        https://www.youtube.com/watch?v=xqmyxR3EdzQ
        pol hodina roboty, skrutkovac, pajkovacka, cin, kolofonia .... ziadne ine naklady.
        Je to bezna chyba vsetkych chryslerov s tym pristrojovym panelom po 10-15 rokoch. V autorizovanom servise by za to chceli bohviekolko, lebo to riesia novym pristrojovym panelom.
        Zaujimave, ze uz v roku 1996 bol pristrojovy panel chryslerov riadeny len (dvoma CAN) zbernicami plus napajanie, cize len 6 kontaktov, stacilo prepajkovat zem a odvtedy uz (cca 5 rokov) pristrojovy panel funguje bez problemov.
    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      #21
      Ahojte, z tychto dvoch moznosti pre ktoru by ste sa rozhodli a preco?

      Tesla Model S 85 - vyssi dojazd

      Tesla Model S 70D - stvorkolka
      ​​​
      r.v. 2015

      Komentár

    Pracuje...
    X