Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

model 3 ako hybrid

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • kayle
    Member
    • Nov 2017
    • 57

    model 3 ako hybrid

    https://edison.media/tesla-model-3-f...rieb/25198866/
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #2
    Nemá šancu sa presadiť. Prvé dodávky 2023, to uz budú BEV zasa o dva kroky ďalej.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-01-2020, 14:47.

    Komentár


    • leo
      leo komentoval
      Upraviť komentár
      súhlasím, zbytočný pokus nesprávnym smerom

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ze si nedaju pokoj a vyhadzuju peniaze na blbost. Ved aj na SK z pomeru zaujmu o dotacie BEV/PHEV jasne vidiet, ze PHEV onedlho konci. Zaradovanie PHEV vyhodami medzi elektromobily ich sice este na chvilu udrzi, ale nie dlho.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      jux Ja by som PHEV určite nezavrhoval, aspoň teda do doby kým bude nabitie dojazdu 400-500 km otázkou pár minút. Do tej doby bude na long tripoch PHEV rýchlejší aj ako TM3 LR.

      Kľudne si to viem predstaviť na trase, ktorú aktuálne spomína Wilo v príhode s GW v Čadci. BA - Bielsko - BA v zime, na otočku (ideš niekoho vyzdvihnúť). Z BA po nabití na SC Aupark vyrazíš plný, otočíš Bielsko a stojíš kde? V ZA, ak spravíš 410 km väčšinou po diaľniciach a rýchlostných cestách v zimnom počku. Tu si dáš pauzu a nabíjaš na bežnom DC slabých 50 kW lebo SC nieto, aby si došiel do BA s kúrením a diaľničným tempom povedzme hodinku (?). A môžeš vyraziť na posledných 200 km.

      Ako majiteľ a fanúšik EV by som si veľmi prial keby to všetko nebola pravda ale buďme realisti. Potreba takto dlhých, rýchlych a operatívnych presunov bez možnosti urobiť si dlhšiu pauzu je to, čo to tu momentálne zabíja. A pritom stačí tak (na oko) málo, zahustiť nabíjaciu sieť, budovať ju na diaľničných odpočívadlách a budovať nabíjacie huby, nie jednu nabku niekde "v poli" typu tá Čadca.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      ToMiLeaf Nabijanie na 400-500 km za par minut nebude nikdy, alebo mozno vo velmi vzdialenej buducnosti. Kto potrebuje nabijat na 400-500 km za par minut - ved aj vodic si musi oddychnut.
      Dolezitejsia je hustota fungujucich nabijaciek.
      Spominany trip BA-BielskoBiala-BA sa s onedlho otvorenym SC v Trencine sa bude dat zvladnut podstatne jednoduchsie.
      Zvykajme si, ze v zaujme udrzatelnosti musime pri BEV minimalne zatial pri nizkej hustote nabijaciek, akceptovat urcitu mieru diskonfortu na dlhych trasach. BEV ma u mna prilis vela pozitiv, aby som nemal problem akceptovat jeho negativa.
      PHEV nie je ani ryba ani rak. Je to elektromobil len na extremne kratke trasy. Vecsina PHEV nevie kurit na elektrinu, takze v nasich podmienkach cca pol roka aj na kratke trasy bezi v PHEV spalovaci motor kvoli kureniu. Na dlhe trasy je zase horsi ako splaovak, lebo ma vecsiu spotrebu ako spalovak a horsie jazdne vlastnosti ako spalovak, lebo vozi so sebou kopu technologie navyse, ktora je na dlhe trasy nepouzitelna. Potreba servisu PHEV ako u spalovaka je dalsi minusovy bod.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Cize enviromentálny prínos PHEV je takmer nulový.
      Bolo by zaujimave vedieť koľko majiteľov PHEV aut ich pravidelne (cize denne) dobíja. Ale to sa asi nikdy nedozvieme.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      V dalekej budúcnosti bude hádam už elektrika šírená vzduchom, ako to pôvodne Nikola Tesla chcel. Tým pádom bude mať každé auto len anténu, ktorou bude príjmať elektriku zo vzduchu a nebude treba žiadne batérie. To je predstava ideálnej budúcnosti.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik keby to nikola tesla dokazal tak by sme pravdepodobne zastavili technologicky vyvoj.
      Ano, mal by si bezdratovu el. energiu na rozvietenie ziarovky alebo zohratie obeda, ale upiekol by si zaziva kazdy pocitacovy cip co by niekto skusil vynajst

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik Na ekonomicke a zivot neohrozujuce sirenie elektriny velkeho vykonu na vecsie vzdialenosti by bolo potrebne vyvinut technologiu hraniciacu so zazrakom.
      Prenos elektrickeho vykonu vzduchom aj na male vzdialenosti niekolko centimetrov je velmi neefektivny a efektivita klesa (myslim) druhou mocninou vzdialenosti.
      Bezkontaktne nabijanie EV cez modul pod zaparkovanym autom, alebo nabijanie EV pocas jazdy z povrchu dialnice je mozne realizovat, lenze naklady na riesenie a straty elektriny su velmi vysoke. Straty sa vyziaria ako teplo - tadial cesta urcite nevedie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jux - tu fyziku mas správne. Intenzita elektromagnetického žiarenia klesá so štvorcom vzdialenosti.

      Im = Io x Do2/Dm2

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Jasné chápem toto vnímanie, ale treba to brať z iného hľadiska. Keby sa v tomto smere bol viedol výskum už pred 120 rokmi, dnes by sme boli inde. Berte to tak, že elektromobil sa vymyslel už koncom 19 storočia, ale potom sa to aj zrušilo (to je debata na dlho). Je logické, že technológia sa dosť prepracuje a vyvinie keď sa na nej intenzívne pracuje. Tak si predstavte kde by sme boli teraz, keby sa elektromobily rozvíjali už 120 rokov.....
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    #3
    Hybrid je v podstate somarina.

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #4
      Problem hyridou je len jeden jediny a to ze prichadzaju neskoro. Znizenie emisii z dopravy o 20% uz nestaci. PHEV to znizi odalsich 15% viac nie a to uz nestaci tiez. A to ho musia naozaj vlastnici poctivo nabijat dennodenne. Ale PHEV nezmiznu, je nutne si uvedomit ze je tu cela skupina ludi, ktory BEV neveria a chcu presne plug-in hybridnu technologiu. Na Slovensku BEV stale kupuju tkzv. early adopters a nie masy. Ludia tomu zatial proste neveria, musime vsetci chapat ze ludia neveria ani tomu ze BEV sa da nabit z obycajne 240V zasuvky, Oni tomu fakt neveria-stretol som sa s tym opakovane.

      Pekny priklad je moj otec, ktory sa horkotazko presvedcil (SAM SEBA PRESVIEDCAL) na to aby si ako dalsie auto kupil PHEV- lebo tomu neveri a do BA za vnucatami nemieni chodit tak ze bude niekde hodinu nabijat. Proste pre istotu chce mat spalovaci agregat (Ze co ak). A takychto ludi je habadej. Dokonca vela ludi plus minus mojho veku (okolo 40) chapu enviro aspekty, chapu BEV ale aj tak si kupia Hybrida, je im nekonfortne ked byvaju v byte to nabijat mimo svojho parkovacieho miesta a ked idu raz za cas na dlhsiu cestu nechce sa im stat a nabijat.

      Pekny priklad je aj cesta na dovolenku do HR alebo IT, proste nechcu stat kvoli nabijaniu niekde hodinu. Argumenty ze aj tak stojis aby si zasiel na WC a oddychol si nezavazia. Niektori tahaju bez prestavky 6-8hodin v kuse v noci a pod. Ludia este proste nie su presvedceni o tom ze je to spravna cesta, zatial to vnimaju ako obmedzenie- nabijanie, dojazd, ved baterka vydrzi iba 8r co stym potom a pod. Proste je tu ta ista situacia ako ked mali spalovaky nahradit kone. dokial neprisiel MODEL T od FORDu, ktory stlacil cenu dole a mal ako taky dojazd a dal sa servisvat kde kade tak kone vladli. ono vsetko pride le chce to cas.
      Naposledy upravené mozeg; 07-01-2020, 14:09.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Problém je v tom, že ten čas táto planéta už nemá. A podľa toho ako sa správame s nami aj zatočí. Je mi ľúto mojich vnuceniec ktoré si to vyžerú do dna.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        hybrid je horsi ako spalovak vo vacsine pripadov...je lepsi len v specifickej prevadzke v meste, kde ide clovek casto start - stop.
        na dialici a na dlhych cestach zerie viac ako cisty fosilak a v meste za sebou taha hromadu zbytocneho zeleza aj ked nahodou ide na elektrinu, ktore musi clovek servisovat. Nuz co, spravanie ludi sa meni najtazsie, ovela lahsie by bolo napr. zakazat vjazd spalovakom do miest a tym nutit ludi vozit si zadky len v cistych EV ako zakazat vjazd autam do mesta uplne.

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa to si už fakt Grandpa ja som deťom vyslovene povedal, aby zvážili potomstvo, s tým čo prichádza. Obávam sa, že to začne už onedlho. Nechcem malovať čerta na stenu, alebo šíriť paniku, ale je to žiaľ tak. Netýka sa to len emisii, ale aj preľudnenia, odpadu atď.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nemalujme certa na stenu, ze je to zle to vieme a osveta sa zacala sirit svetom. A vela ludi zacina mysliet inak. Nezacinaju sice autom ale smetami, nakup bez igelitiek a plastov, capovanou kozmetikou a pod. Ludstvo si muselo poradit so vselicim a verim ze si poradime aj so znecistenim, ktore sposobujeme, Zmeny sa zvacsa historicky diali az na pokraji katasrof a vzdy sme to zatial zvladli a verim ze kombinaciou zmeny zmyslania (to je to najhorsie) a technologii to zvladneme aj teraz. EV je kvapka v mori ale potrebna a majuca okamzite vysledky- menej lokalnych emisii, menej hluku, menej chorych ludi na respiracne ochorenia a pod.

        Ja cakam na EV, ziadost na dotaciu podana a mam zatial spalovak ako nahradne auto (predtym i3 a NIRO HEV). Poviem len tolko ze ten smradlavy diesel s trasenim uz nechcem ani vidiet a dokonca aj moja zena ma rovnaky nazor (v rodine je to horsie). A rovnako mi lezie na nervy chodenie na pumpy. No co zmena myslenia. A moja dcera (4) mi stale hovori ze fuj to auto smrdi. Vyslovene sa tesim ze o 14dni ho vratim a budem jazdit EV opat.
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #5
      Ak sa chce uz niekto silou mocou hrajkat s ropou tak mi pride uz rozumnejsie riesenie typu BMW i3 REx alebo nieco ako mal Fisker Karma. Cisty bateriovy pohon a mala spalovacia jednotka ako nudzovy generator v pripade vypadku nabijacky alebo hlucheho miesta bez pokrytia na dobitie baterie. Taketo riesenie nepotrebuje az taku udrzbu nakolko sa agregat zopne zriedkavo (narozdiel od hybrida). Ale zas je tu problem s nepouzivanym benzinom ktory sa casom “pokazi”. V 99% pripadoch by to islo bezemisne a tie dve spalovacie sessions rocne co by to malo na dlhej ceste by nikomu neublizili. Namiesto toho to robia presne opacne. Dojazd na benzin 500km a k tomu elektrika na 30km. A v zime to potom jazdi vyhradne ako spalovak s extra vahou.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        BMW i3 Rex skoncilo pre nezaujem, predavalo sa ich velmi malo a po zvecseni baterie ich prestali vyrabat uplne.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        jux pre USA sa stale vyraba i3 120Ah verzia (40kwh) s REXOM. Nechali to vzhladom na specifickost trhu v USA, menej nabijaciek a velke vzdialenosti.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To ze sa nepredava je zas len masaz a propagacia PHEV. Ludia vidia na papiery dojazd PHEV 500km vs REX 300km a je vymalovane. Ale to ze na PHEV pojdu vacsinu casu na benzin uz nikto nevnima. REX s dostatocne velkou nadrzou tiez vie prejst 500km ale bude nasobne ekologickejsi. Minimalne 1/2-2/3 cesty prejde na bateriu.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo za mna i3 s REXom bola genialna vec- na zaciatku , menej nabijaciek. Ak treba a nemozes nabijat nastartuje sa centrala a ficis dalej. Neviem preco sa to tak uplne neujalo. Co som cital bolo a je to dost kazove a dost to zralo.
    Pracuje...
    X