K TM3 som dostal kábel 32A typ2/typ2 a teraz uvažujem či má zmysel voziť ho so sebou. Sú niekde nabíjačky, kde si bez neho neporadím, t.j. také, kde je k dispozícii len AC zásuvka typ2 bez kábla?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kde využijem kábel typ2/typ2?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
U nas je typ2 stlpikov s typ2 zasuvkou relativne malo, no smerom na zapad je ich zase vela. Predpokladm, ze vzhladom na amortizaciu verejnych kablov casom aj u nas odbudnu wallboxy s kablom a konektorom a pribudnu bezkablove - s typ2 zasuvkou.
Ja zastavam nazor, ze je lepsie pouzivat svoj kabel aj za cenu znizeneho komfortu.
Jednak viem co strkam do auta a tiez si zadovazim presne taky kabel ako vyhovuje autu. Je neprakticke vozit v aute, ktory ma 11kW nabijacku 32A TYP2/TYP2 kabel a tiez je neprakticke vozit v aute trojfazovy TYP2/TYP2 kabel, ak ma auto jednofazovu nabijacku.
Ze davali 32A kabel k teslam co mali 22kW a neskor 17kW nabijacky - to malo zmysel. Ale preco davaju 32A T2/T2 kabel k TM3. ktora ma 11kW (16A, 3f) nabijacku. 32A kabel ma 6mm2 zily, je tazky neflexibilny a neskladny. 16A T2/T2 kabel ma 2,5mm2 zily, takze pri rovnakej dlzke vazi menej ako polovicu ako 32A a je samozrejme aj flexibilnejsi, skladnejsi.
V teste im uz solidne hrabe, setria par fufnikov na jednofazovom nabijacom kabli (gen2 UMC - ku ktoremu ani nedaju 32A redukciu), cim nasrali majitelov novsich tesiel a zaroven davaju k TM3 zbytocne drahy, tazky a nevhodny 32A TYP2/TYP2 kabel. Ako hovoria mladsie rocniky .... s nabijacimi kablami dodavanymi k autam je teraz u tesly vsetko zle.
-
Poviem ti že ten originál Menekes co dáva Tesla je ľahší než no name káble takze nie je problém.
-
Nehovorim o noname... Mam taky modry 32A kabel od Menekesu.... kabel s 6mm2 zilami nemoze byt lahsi ako kabel s 2,5mm zilami.
Taky isty existuje od Menekesu na 11kW... o nieco lacnejsi, ale hlavne lahsi a flexibilnejsi... preco do TM3 nedava tesla tento?
https://esl-emobility.com/en/menneke...hase-7-5m.html
-
Dávajú 5 metrový Ja som s ním spokojný lebo ho mozem použiť pre Sko.
-
2.5mm2 ma odpor 7,98ohm/km, teda 5m ma odpor 0,0399ohm, cize stratovy vykon pri 16A 3f je 256*0,0399*3=30,64W
6mm2 ma odpor 3,3ohm/km, reda 5m ma odpor 0,0165ohm, cize stratovy vykon pri 16A 3f je 256*0,0165*3= 12.67W
Rozdiel 6mm2 a 2.5mm2 v stratach pri 5 metrovom kabli a vykone 11kW je teda 18W, Ohriatim este rozdiel narastie, lebo hodnory odporu hore su pri 20stupnoch. Ja urcite radsej ozeliem cca 20W navyse a nosim lahky a flexibilnejsi kabel. Straty su vsade, aj v kabloch az po elektromer...
-
-
U zapadnych susedov v Rakusku je stojanov bez kabla mrte. Na cestu na zapad by som ho urcite zobral. U nas tych miest vela nie je a vacsinou sa zaobides aj bez neho. Napriklad Billa na Bajkalskej ma stojany bez kabla. Ale je zas otazne ci sa ti oplati ho vytahovat kvoli kratkemu nakupu. Vacsinou tam nestihnes nabit dost na to aby sa ti oplatilo s tym babrat
Komentár
-
Ked uvazujem existujucu (a rozsirujucu sa) siet SC a dalsich DC nabijaciek a plus k tomu dojazd LR, tak sa mi zda pouzivanie verejnych AC prakticky zbytocne (az nezmyselne, povedal by som).
Komentár
-
Nie je zbytocne. Cas ked stojis na parkovisku a si v praci alebo obchode je idealny cas kedy sa ma auto nabijat. Auto sa vtedy nevyuziva a ty neblokujes svoj cas lebo robis inu cinnost. Nabijanie vyhradne na SC nebude pre bateriu zdrave. Je to tiez zbytocne drahe. A na nabijanie pocas prace nevhodne kedze nabijes za 30 minut.
SC je na cestovanie. AC je na nabijanie doma, v praci alebo pocas nakupov. AC pri terajsej technologii baterii a nabijania nikdy nestrati svoj vyznam a malo by byt primarnym zdrojom nabijania pre kazdeho.
-
-
Ked som bol v septembri na výlete v Taliansku, bol som ubytovaný v campingu čo mal k dispozícii nabíjačku v sesterskom hoteli a tá nabíjačka bola AC 22kw bez kábla. Samozrejme kábel som nechal doma 😀. Takže nakoniec som musel vyhodiť z mobil housu predlžovacku a dobiť cez noc na 230V 10A (viac vyhadzovalo ističe) a dúfať že sa má neprídu spýtať prečo mám takú spotrebu. Takže ako bolo povedané, na roadtrip na západ určite zobrať.
Komentár
Komentár