Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Odber stojacieho vozidla

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    Odber stojacieho vozidla

    Ahojte,

    chcel by som sa opytat hlavne uz skusenych uzivatelov Modelu S a X, ze ako je to s tym ked auto stoji na parkovisku letiska kym clovek odleti na dovolenku??

    Planujeme dovolenku a rozmyslam ci ist do BA Teslou, alebo zobrat radsej manzelkyne auto. Neviem ci to vydrzi auto 2 tyzdne na parkovisku. Ked ho mam v garazi tak odber cez noc je minimalny, ale vsimol som so ze ked je vonku a je teplo tak napriklad chladi baterku atd.

    Ma s tym niekto skusenosti?
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 192
    • lubos1519
    •   

    #2
    2 tyzdne auto vydrzi bez problemov ak bude na zaciatku nabite aspon na 80% budes mat aj rezervu. Ak ale do BA dorazis so 40% a tak ho nechas na letisku tak podla mna nevydrzi. Musel by si teda prist, ist do Auparku na SC, nabit aspon na 80% a potom ist na letisko. Treba ratat, ze denne auto pride o 1-2% dojazdu. Hlavne musis nechat auto uspat a nie neustale kontrolovat aky ma stav dojazdu, co sposobi prebudenie auta.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Si si isty, ze to stale plati? Vid: https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...0841#post40841

      Jiri tvrdi, ze mu za dva tyzdne ubudli len 3%.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Bol som teraz 10 dni na dovolenke, Model S 85D 2016, SW 2019.28.3.1, pri odchode malo 80%, po 10 dnoch malo 66%. Bezi mi ale lokalne na Synology NAS Teslamate SW (https://github.com/adriankumpf/tesla...ster/README.md), ktory zaznamenava vsetky veci, ten ale korektne nechava auto uspat (aspon podla toho co vidim v logoch).

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked sa nebudes hlasit do auta a vypnes allways connected, tak auto nabija 12V bateriu z 400V baterie raz za 4 dni, pri nabijani minie cca 1% kapacity baterie, takze za dva tyzdne bude nabijat maximalne 4x, takze minie cca 4% kapacity baterie. Vypnute a spiace auto nechladi bateriu, no ak mas zapnuty overheat protection, tak auto chladi interier, ked teplota interieru prekroci tusim 40 stupnov celzia. Takze bud vypnut ochranu proti prehriatiu, alebo zaparkovat auto do tiena. No v septembri uz mozno ani na slnku ochrana nezafunguje.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Je mozne mat na modeli 3 sucasne zapnute "Overheat protection" a "Sentry mode"?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff - no lenže ty auto budíš tým Teslamate. Keď má auto všetko povypinane tak naozaj má pokles SOC úplne minimálny ako som písal. A Sentry Mode to asi úplne zabije predpokladám. To musí mat odber jak svina.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-09-2019, 20:27.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Mozem skusit Teslamate niektory den stopnut, vacsina tychto SW ale vie pracovat so sleep mode. Tesla API vie reportovat, ze je v Sleep mode a podla toho sa da zariadit, takze by to nemalo ziadnym zasadnym sposobom ovplyvnit bateriu. Teslamate ale aj lephisto/tesla-apiscrapper maju Sleep mode implementovany tak, ze sa dotazuju len v urcitom intervale, ked auto stoji, tak spomalia a ked prejde do sleep modu, tak uplne spomalia dotazovania.

      Nevyhoda je potom, ze ti nemusi zachytit zaciatok cesty, kedze sa nedotazuje tak casto, mne napr. Teslamate dnes rannu cestu chytilo az niekde na D1 radovo 10 minut od odchodu z domu. Nasledne uz ale zistilo, ze auto nie je v sleep stave a dalej mam zaznamy celu cestu podrobne.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Podla Bjornovych vypoctov Tesla optimalizovala spotrebu v rezime "Sentry mode" z 315W na 160W. https://youtu.be/BZ69VD_EZ-U?t=440

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tie skusenosti s TMS a TMX su fajn ale ani jedno nema Sentry ci? Take udaje pri TM3 velmi nepomozu. By som asi skusil overit americke Tesla forum tam budu mat uz asi viac dat a skusenosti. Alebo vypnes Sentry Mode a budes dufat ze najdes auto po 2 tyzdnoch v poriadku.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Aj S aj X ma sentry. Ja to moc nepouzivam, lebo par krat som mal falosny poplach a robi to riadny hluk. Na falosny poplach staci mat muchu v aute, co je dobry fail. Takisto mat to dva tyzdne zapnute musi pekne zozrat baterku.
  • TM3Perf
    Member
    • Jun 2015
    • 83

    #3
    Ja som sa pred pár dňami vrátil. Na Schwechat som prišiel s 78 percentami baterky. Bol som preč 5 dní. Keď som sa vrátil auto malo 60 percent. Čiže skoro 20 percent stratilo za 5 dní. Sentry som mal zapnuté ale mal som len jeden event. Stál som úplne na konci parkoviska.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Sentry mod zere baterku aj ked niesu ziadne eventy.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Cista katastrofa.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Potvrdzujem, aj moja skusenost je ze to zerie dost vela baterky. Takze to zapinam (resp. vypinam) len na miestach, ktore su rizikove.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vie niekto realne povedat co tam tolko zerie? Pohybove senzory sa bezne davaju do bezdrotovych poplasnych snimacov na 2 AA baterky a vydrzi to vyse roka aj s niekolkymi poplachmi. Kamery s HD rozlisenim sa daju napajat aj z USB a su vreckove amaterske so senzorom pohybu a zapisom na zabudovanu flashku s vydrzou par dni napajane malou baterkou. To zerie tolko ten menic napatia?

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla nema pohybovy senzor ale analyzuje obraz z kamier. Snimaju dokopy tri kamery, cize podla mna to vsetko zerie pocitac co spracova obraz z kamier.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To tie kamery snimaju akoze vsetky uplne nonstop? To by asi aj mohlo vysvetlovat. Do toho straty z konverzie z hlavnej baterie na 12V. Trosku krkolomne a neefektivne riesenie.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, je to tak, stale bezi MCU pocitac a aj HW3 pocitac (kedze kamera je pripojena nan). Ako je ale spomenute vyssie, Bjorn zistil, ze sa spotreba znizila z 315W na 160W (asi sa Tesle podarilo spravit nejaku uptimalizaciu SW) co uz je vyrazne lepsie a vydrzi tak auto so zapnutym Sentry mode aj 2 tyzdne bez problemov.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Aj 160W je strasne velka stala spotreba. Ved keby to tak bolo tak auto spotrebuje za dva tyzdne 160W x 24hod x 14dni = 53760Wh t.j. takmer 54kWh - a to je na 12tich Voltoch. Cize treba este priratat straty pri konverzii z 400V na 12V. To nejako nevychadza.

    • TM3Perf
      TM3Perf komentoval
      Upraviť komentár
      jux tak podľa môjho merania to vychádza skoro presne tak ako hovoríš

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      jux mozem potvrdit ze zapnuty sentry mode dost zerie. Momentalne mam Model 3 odstavenu na dvore za barakom, kde cez den parkuje na tesno viac aut a okolo prechadzaju ludia na MHD zastavku. Za den mi to zozralo 10% baterky (SR+), takze cca 5kWh a teda okolo 200W/h...
  • Cedko
    Junior Member
    • Oct 2018
    • 11

    #4
    Ahojte,
    pridam sem moju skusenost s modelom 3 RWD.
    Tento vikend som auto nechal stat v podzemnej garazi v praci. V garazi, resp. v interieri auta bola konstatna teplota asi okolo 10-12 stupnov.
    Stalo tam od piatku poobede do dnesneho rana. Bateria bola nabita na 81-82%. Dnes rano mala bateria 79%.
    Cize priemerne to berie cca 1% za den. Sentry mod som nemal zapnuty a myslim ze len raz som sa auto ''zobudil'' na dialku cez appku (ked som ho kontroloval).

    Komentár

    • JozkoPucik
      Member
      • Aug 2018
      • 132

      #5
      Tak len pre info, zobralo mi to 13 km z dojazdu. Nemal som zapnutý sentry mod, ani ochranu proti prehriatu interieru (však na čo). Takže kľudne sa môže nechať stáť 2 týždne vonku.

      Komentár

      • EVan
        Member
        • Dec 2017
        • 80
        • ivan455831
        •   

        #6
        Tak páni, máme tu prvé mrazíky a celkom by ma zaujímalo, ako ste teraz na tom s odberom, hlavne tí, čo parkujete v nevykurovanej garáži, resp. vonku.
        Za seba môžem povedať, že je to hrôza. Všetko, čo sa dá vypínam, ale aj tak mi uteká denne niekoľko percent, resp. kWh.

        Komentár


        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          EVan daj aj nejaké čísla nech vieme konkrétne.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tak potom nemas vsetko povypinane. A co s tym ma mraz? Mne denne ubudne zhruba 2 km, co je menej ako 0.5%.
          Ale to iste to bolo v lete. Najvacsia blbost je sentry mod. To zerie jak blazen.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem ako na TM3, ale meral som to na X-ku. Ked sa do auta neprihlasujes a nebehas okolo auta s dialkovym, tak z 400V baterie tesla 4 dni po odstaveni nezoberie nic, pretoze pocas tych 4-roch dni vobec nezapne DC/DC menic. Takze kto jazdi castejsie ako raz za 4 dni nepride pri odstavenom a usporne nastavenom aute o ziadnu energiu z 400V baterie. Len z 12V baterie sa pouziju za 4 dni cca 4Ah na standby veci - napr. na prevadzku prijimaca co caka na priblizenie dialkoveho a obsluhu LTE, keby sa pozadovalo prihlasenie sa do auta. Zima na tom nic nemeni.
          Merania su tu:
          https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4737#post14737

          No napriklad zabudnute zapnute kurenie urobi svoje. Testoval som dog mode a pri -5 vonku bolo od vecera do rana v baterii cca o 15kWh menej.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Po rychlonabijani a 140 km/h na dialnici zaparkujem auto s 49% a na druhy den ho zapnem s 51% bez nabijania, lebo BMS zistilo ze ma o 2% viac baterie ako si myslelo, lebo v poslednej dobe malo jazdim LEAF owners life

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          No je to ťažko povedať, lebo keď ráno prídem ku autu tak má tú modrú vločku, čo znamená, že čast batérie je "zamrznutá" a auto ju neopužíva a využíva tú kapacitu, ktorá nie je "zamrznutá". Napríklad ukazuje večer dojazd 200 km, ale ráno uvidíš 180 s tým, že časť je modrá. V podstate teoria je tá, že ak by sa auto zohrialo malo by znovu tých 200 km, ale k tomu zohriatiu dojde len vtedy ked auto jazdí a teda sa ti čosi minie a ty už nevieš koľko ti vlastne zožral mráz.

          V každom prípade ja auto nechávam vonku, lebo žena vozí deti a preto dávam jej auto do garáže, aby ho mali teplé oni. Ja si auto nechám v sieti a dám si nech začne nabíjať asi tak hodinu pred odchodom. Teraz chodí nabíjať do žiliny zadarmo tak doma nabíjam, len trošku ráno, aby som zohrial baterku, dobil to čo sa stratí v noci a ráno si auto pred odjazdom vykúrim, takže miniem tak 3 kwh a auto je vpohode.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Presne to, o čom hovorí JozkoPucik som mal na mysli. Ráno mám modrú vločku, o pár percent menej ako večer a kúsok ukazovateľa modrý. Čiže chápem to tak, že ten úbytok je akoby rezervovaný na nutný ohrev auta (batérie), takže fakticky mi to zožrala zima. Toto s tým má mráz Jiri GrandPa. Možno sa mýlim, ale mne to teda funguje takto.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          EVan nie, nie je to nutne na ohrev, je ta energia tam je, ale ta cast baterie je moc chladna na to aby bola pouzita, takze preto ti ukazuje o to menej dojazdu, lebo cast baterky je nepristupna kvoli teplote. V podstate ak by auto bolo v zime moc dlho tak by bola modra (zmrznuta) cela baterka a auto by neslo kym by sa nedalo to tepleho priestoru a baterka sa nerozmrazila (ak by vobec auto potom este bolo funkcne)

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          JozkoPucik Elektromobil sa da pouzit aj pri velkych minusovych teplotach.
          Bjorn testoval teslu pri -36 stupnoch celzia.
          https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q
          Samozrejme sa pri nizkych teplotach znizi pouzitelna kapacita a tiez sa neda nabijat bateria ak ma minusovu teplotu - najprv sa musi zohriat, no jazdit sa da.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, ale manual hovori uz o maximalnej teplote -22 stupnov ktorej by sme auto nemali vystavovat suvisle po dobu 24 hodin. Aj to sa bavime o "long range" teda len dojazde, nehovori sa o ohrozeni baterky. Takze auto je vpohode aj na zimu s tym, ze ho treba na nejaky ten cas skryt ak by mal stat vo velkych minusovych teplotach viac ako den.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          JozkoPucik predpokladám že minimálnej, lebo sa mi nezdá, žeby bolo nebezpečnejšie nechať auto vonku pri 0st ako pri -22st C.
          Okrem toho povedal by som, že manuál sa píše štýlom, radšej to tam dáme, keď sa to pokazí ide to mimo nás. Plus nejaký rozsah treba určiť, lebo ľudia sú rôzny, poväčšinou blbý (ja viem, ja viem kúsok expresívnejšie to končí

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To musi byt len pro forma formulacia aby si Tesla kryla rit. Keby to znieslo max -22C tak v niektorych castiach Norska a Kanady skoncili

        • TM3Perf
          TM3Perf komentoval
          Upraviť komentár
          Ja denne, ak cestujem len do práce a na hotel, najazdím cca 10-15km. Ráno pri raňajkách ohrev na 22°C. Podvečer znovu ohrev na 22°C keď idem z práce. Auto mi zhltne cca 10 percent baterky denne (mám nastavený ukazovateľ na percentá, je to pre mňa presnejšie ako ten dojazd). Nabíjam 20-90. Čiže nabíjam každý 6-7 deň.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Celé to je akési podivné. Som to zo včera na dnes trochu odsledoval. Samozrejme všetko (sentry, wifi, kurenie,...) som povypínal.
          Večer som ukončil nabíjanie o 22:00 s baterkou na 30%. Ráno o 7:30 ukazovala baterka 26%, modru vločku a na appke aj časť baterky na modro. Zaujímavé je, že ak som na appke potiahol tú šipku (ktorou sa nastavuje ukončenie nabijania) až celkom na koniec baterky, ukazovalo mi to len 82% (nový údaj zobrazený v ľavom dolnom rohu baterky, v priebehu dňa pri jazde mi to stúplo na 98%). Chápem to tak, že teda v nizkych teplotach sa sice energia nestráca, ale automaticky sa prepočítava kapacita (dojazd) a znižuje sa podľa predpokladaného množstva energie, ktorá sa minie na ohrev (čoho?) počas jazdy, pričom vykurovanie priestoru a sedačiek na to nemá vplyv (vyskúšané).
          Druhý dnešný poznatok k tomu je, že keď som dnes doma nabíjal, tak zo siete odišlo 17,6 kWh a v aute pribudlo 18kWh a teda ak uvažujeme aj straty pri nabíjaní, tak zjavne sa tým nabíjaním musela spätne uvoľniť aj časť tej "graficky" zamrznutej energie z rána. (Len pre info: vonkajšia teplota sa od včerajšieho večera až doteraz udržuje takmer konštantne od -2°C do -3°C).

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ta chybajuca energia zakryta modrou vlockou nie je energia na zohrievanie ale energia, ktora sa neda z baterie pri nizkych teplotach ziskat.
          Ak sa zapne usporny rezim (range mode) tak sa bateria nikdy neohrieva energiou z baterie, vtedy sa moze ohriat len vybijaniom - hlavne jazdou.
          Pri nabijani sa bateria zohrieva pasivne samotnym nabijanim clankov a ak treba tak sa ohrieva aj aktivne kvapalinou z energie nabijacky.
          Pri jazde jazde sa bateria zohrieva pasivne vnutornym odporom clankov a ak je velmi studena a je vypnuty range mode, tak aj aktivne kvapalinou energiou z baterie.
          Pri rezime ludicrous+ (byvaly max. battery power) sa bateria ohrieva aktivne energiou z baterie az na 50stupnov, aby mala co najmensi vnutorny odpor pre dosiahnutie maximalneho vykonu.
          Pri minusovych teplotach vonku je prakticky nemozne ohriat bateriu aktivnym ohrevom (max6kW) na potrebnych 50 stupnov, da sa to len agresivnou jazdou a naslednym nabijanim na SC s zapnutym rezimom ludicrous+.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Bez ohľadu na to, ako je to technologicky vymyslené a ako, kedy a za akých podmienok samotné ohrievanie prebieha, je nesporné, že pri nízkych teplotách sa časť energie z batérie mení na tepelnú energiu a teda z hľadiska dojazdu automobilu je možné to vnímať ako stratenú energiu.
          Čiže polopatisticky: ak nalejem do auta na jar/jeseň x kWh, tak prejdem oveľa viac km, ako keď tých x kWh nalejem doňho v zime, keď mrzne.
          Naposledy upravené EVan; 06-12-2019, 16:37.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Stale nechapes ten rozdiel medzi letom a zimou. Ide o to ze tam ziadny rozdiel nie je! Jedine co je ine je ze leto ide klima (po pripade len fukanie) a cez zimu ide kurenie. Klimatizacia ma (aj ked velku) nizsiu spotrebu ako kurenie. Teda v zime bude mensi dojazd kvoli kureniu! Skus behat bez toho aby si mal zapnute kurenie a pozri si dojazd.
          To ze na jar, alebo jesen ides bez klimy ti zaruci najvacsi dojazd!

          Baterka cez zimu mrzne, ale to sa ta zmrznuta cast len nemoze pouzit kym sa baterka nezohreje, ako jux povedal len jednoduchym jazdenim. Auto na to nemina nic navyse. Ked sa zohreje tak zas mas pristup k tejto casti baterky.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          JozkoPucik neporovnavam leto a zimu! (V lete som TM3 nemal)
          Riešim to, že od večera do rána mi ukazuje pokles dostupnej energie o viac ako 10% (z 30% na 26%). Podľa toho, čo mi tu hovoríte, počas dňa by sa mi to jazdením (čiže pasívnym ohriatím batérie) malo vrátiť. V tom prípade ale nechápem načo mi je tá informácia dobrá. Ak sa mi tie "zamrznuté" 4% vrátia, tak potom ma to nezaujíma a nepotrebujem to vedieť. Ak sa mi nevrátia, alebo sa vráti len časť, tak je zjavné, že časť sa stratila (t.j. premenila na teplo).
          Na mojom starom SOULe som nič takéto nemusel riešiť, nič mi v zime v baterke (graficky) nezamŕzalo, samozrejme, že spotreba bola vyššia ako na jeseň, ale videl som to tam na grafike jasne a zrozumiteľne. Tu v TM3 je to veľmi mätúce až nepochopiteľné.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ja ti ukazem ako moje auto obstoji noc, ale az tu dalsiu lebo teraz v noci nabijam.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #7
        jux - teraz si mi ozrejmil, prečo sa mi batéria nezohriala pri jazde z domu do Auparku (co trvá cca 20 minút ) ani keď bol SC zadaný ako cieľ. Ja totiž stále jazdím na Range mód.
        Mimochodom Model 3 nič take nemá.
        JozkoPucik - trochu si to zjednodušil. Nie je iba o kúrení.
        a. V zime je vzduch hustejší a preto kladie väčší odpor autu.
        b. Keď je batéria studena, jej vnútorný odpor je väčší a preto je čas výkonu pretekajuceho prídu batériou spotrebovaná na teplo. To znižuje celkový výkon ktorý sa dostane až k DC/AC striedaču ktorý napája motor.

        Podľa mna tá modra oblasť s vlockou je jednoducho vypočítavaná na základe teploty batérie (a teda vnútorného odporu) a ukazuje energiu, ktorá nebude k dispozícii AK iby batéria ostala na tej teplote. No a keď sa batéria zohreje (je jedno ako) tak logicky je tá energia opäť k dispozícii, lebo vnútorný odpor batérie je oveľa menší.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Je dobre studenu baterku zahriat agresivnou jazdou uz od nulteho kilometra? Aby dosiahla cim skor lepsie prevadzkove teploty? (teda opak, ako pri spalovakoch, kde ohrev motora ma ist pozvolna)

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Nevidím dôvod. Jedine ak by si chcel pri veľkých mrazoch ísť čo najskôr na SC aby ti nabijalo rychlo. Jedine negatívum studenej batérie je mala až žiadna rekuperácia ale to čo minieš na to zohrievanie sa ti nikdy celé nevráti. A za pol hodinu normálnej jazdy máš batériu úplne zohriatiu.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ok, lebo lejdy na testovacke Kony ma brzdila, lebo baterka a motor su studene nuz stareho psa neprevychovas
      • EVan
        Member
        • Dec 2017
        • 80
        • ivan455831
        •   

        #8
        Skúsme posunúť môj problém ďalej.
        Teraz, ako tu sedím, cca od 14:30 do 17:30, auto je vonku, povypínané, bez USB média, bez sentry, bez alarmu, bez všetkého, čo si viem predstaviť. O 14:30 bolo 43%, teraz o 17:30 mám 40%. A začínam mať obavy, že mám nejaký problém. Máte niekto tušenie, tip, alebo radu?

        Komentár

        • Peto02
          Member
          • Mar 2016
          • 86
          • peter83511
          •   

          #9
          z manualu pre Model 3:
          "In cold weather, some of the stored energy in the Battery may not be available until the Battery warms up. When this happens, a portion of the Battery meter is blue and the driving distance value has a snowflake image next to it. If Model 3 is plugged in, you can heat your Battery using wall power by turning on climate control using the mobile app. When the Battery warms up, the blue portion on the meter and the snowflake image are no longer displayed."

          Ale tiez som si vsimol ze mi teraz viac zoberie z baterky. Jazdim na percenta a predtym som pri odstavenom aute stratil 1% (0,5 kWh) za 24h a teraz je to 2-3%. Niekde som raz videl video (Bjorn?) kde mal zasnezene cele auto ale horny senzor/kamera bola bez snehu (zrejme vyhrievana).

          Komentár

          • jeeff
            Member
            • Nov 2015
            • 192
            • lubos1519
            •   

            #10
            Ak chces taketo nieco podrobne merat odporucam pouzit nejaky SW. Ak mas iPhone mam pocit, ze wampire drain vedela merat aplikacia Stats: For Tesla (len musis povolit neustale sledovanie cez GPS - appka sa tvari, ze je navigacia a iOS jej dovoli neustale bezat). Aktualne ale uz Stats nepouzivam, na mojom Synology NAS (sietovy disk) mam v Dockeri spusteny Teslamate (https://github.com/adriankumpf/teslamate).

            Zial, TM3 pouziva manzelka a v noci je v garazi, takze neviem vyhodnotit spravanie v treskucom mraze. Cez den je sice zaparkovana v garazi, ale na -2 takze podla statistik je tam cca 8 stupnov. Kazdopadne neukazuje ziadne ubudanie energie (vid screenshot). Ja ked pozorujem taketo vysoke znizenie energie v case, ked auto stoji to ma 2 dovody:
            • nejaka appka nedovoli autu uspatie (napr. ak by som pouzival zaroven Stats: For Tesla na iOS a Teslamate tak pravdepodobne nedojde k uspatiu auta)
            • alebo auto stahuje nejaky update (bezi pocitac)
            Teslamate v grafe zobrazuje aj spotrebu, na druhom grafe vidno teplotu (v tomto pripade stupla teplota z 1 az na 12 stupnov). To ci je auto uspate tiez Teslamate sleduje, vid 3. obrazok.

            Ak mas nejaky pocitac co ti vie bezat aspon par dni v kuse, tak si Teslamate spusti lokalne (potrebujes virtualizaciu cez Docker) a uvidis co sa ti presne deje (aka je kedy spotreba atd). Pripadne si za 5 USD mesacne mozes zakupit hosting na Digitalocean a vyskusat to tam, navod:

            https://satheesh.net/2019/09/28/tesl...llation-guide/

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2019-12-06 o 19.55.22.png
Videní:	492
Veľkosť:61,2 KB
ID:	45345Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2019-12-06 o 19.56.23.png
Videní:	415
Veľkosť:48,9 KB
ID:	45346
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2019-12-06 o 19.58.53.png
Videní:	385
Veľkosť:178,4 KB
ID:	45347

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Este som toto iste skontroloval na mojej S 85D, ktoru parkujem vonku. Zda sa, ze za noc klesne SOC o cca 1-2%. Co je zaujimave, vzdy okolo 4:00 rano sa auto prepne zo Sleep rezimu do Online.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ked sa o 4-tej prepne do online, tak nemas nastaveny setriaci rezim, ale standardny, ked cez je cez den always connected a v noci sleep. Takze o 4-tej sa ti pripojenim na internet spusti neefektivny menic 400/12 a sposobi pokles kapacity 400V baterie. Ja mam stale sleep a ked auto nezobudim cez internet, alebo FOB-om nablizku, tak vydrzi 4 dni bez odoberania energie z 400V baterie. Ked chces minimalnu stratu energie nesmies auto budit.
          • JozkoPucik
            Member
            • Aug 2018
            • 132

            #11
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	C5ECC68F-C813-4440-B687-C5AA0A2FD0F2.png
Videní:	483
Veľkosť:451,2 KB
ID:	45354 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	DCE441CC-1A7B-4319-BA8A-84BCFAE56FFE.png
Videní:	595
Veľkosť:450,4 KB
ID:	45353
            Tu mas porovnanie. Vidis tam cas 19:13 a 22:13. To ze som stratil dojazd nie je sposobene odberom auta ale tym ze cast baterky je moc studena na pouzitie. Keby som teraz auto zaparkoval do garaze a do rana by sa ohrialo znovu by tam bolo 169 km.

            Komentár

            • EVan
              Member
              • Dec 2017
              • 80
              • ivan455831
              •   

              #12
              Cize, ak to zhrniem: Aktualne mam 38% (s autom som nehybal), to znamena ze 5% mam "zamrznutych" a keby som teoreticky auto teleportoval do teplych krajin (alebo vykurenej garaze), tak sa mi to vrati na tych 43%. Ale kedze takuto moznost nemam, tak tych 5% sa pri najblizsom nabijani, alebo jazdeni uz nevrati, ale minu sa na ohrievanie baterie (mozno celych 5%, mozno menej). Vzhladom na to je, ze je stale teplota len kusok pod 0°C, zda sa mi to dost vela a obavam sa ako to bude, ak bude -15°C.
              Ak v tomto obdobi nejazdim dlhsie trasy, ale len bezne denne potreby (cca 30 km), tak mi to robi v podstate dvojnasobnu spotrebu ako pred mesiacom.

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Na kratkych tratiach ti rastie spotreba, lebo musis vzdy vykurit auto, keby si jazdil dalej, tak by si minul menej na kurenie a aj bateria by sa ohriala pasivne - len jazdou - odoberanim elektriny z baterie,(tiez rekuperaciou) tak by si len jazdou aj bez aktivneho ohrevu ziskal "zamrznutu" energiu naspet. Pri zapnutom range mode nikdy neohrieva bateriu aktivne elektrinou z baterie.

              • JozkoPucik
                JozkoPucik komentoval
                Upraviť komentár
                Ako hovori jux, ti to získaš naspäť jazdou, ale musí byť dostatočne dlhá. Kúrenie to isté keď auto vykuruješ raz z -5 na 23 stupňov tak je to náročnejšie ako potom udržiavať tých 23 stupnov. Práve pre toto dáva veľmi dobrý zmysel mať auto v garáži, či dokonca brať si vždy najväčší dojazd, lebo práve to sa oplatí v zimnom období.

              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                hodim sem z FB:
                Nedělat upgrade!!!!! V novém SW je přemrštěná ochrana baterie a auto přestane když je studená baterie úplně rekuperovat. A to úplně než se ohřeje za pár desítek KM...... V10.1 2019. 32 je ještě relativně omezený jen cca na půlku . Od 2019.36 a vyšší je to horor!!!Já sem to bohužel udělal 😓 Jistě že to má důvod. Ještě větší ochrana baterií ale celé roky to nebylo a teď odstranit rekuperací úplně. Mě osobně už to vadí. Komu ne tak instalujte. Je to jen můj názor.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Potvrdzujem. Tiež som si to všimol, pri staršom (3 roky) fakt nie je žiadna rekuperácia. Ale pri novom (3 mesiace) je, aj keď obmedzená (čo je v poriadku).
                Tých pár desiatok km na úplne zohriatie sa dá výrazne skrátiť vypnutím Range módu.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Zistili nejaky problem alebo co? Roky fungovali tak ako fungovali a zrazu potajomky znizuju kapacitu, odstranuju rekuperaciu atd. Dake cudne nie? Alebo zistili ze dali prilis dlhu zaruku na baterie?

              • JozkoPucik
                JozkoPucik komentoval
                Upraviť komentár
                Tak pribudla funkcia aby si mal auto pripravene na jazdu. Treba zadat cas kedy chces mat auto pripravene a vtedy bude auto bez vlocky a plna rekuperacia.
            Pracuje...
            X