Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kto plánuje kúpiť Model 3?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #76
    Este šťastie, že som nečakal a kúpil Leaf. Počítal som s r.2017, ale r.2019 je dosť dlha doba. To sa môže Tesle vypomstiť. Na trhu má prakticky monopol( sieť SCH+auta s dojazdom 350km+) a nevyužiť to je podľa mňa chyba.... 2 r. je doba, ktorú dala Tesla k dispozícií dinosaurom ala VW,BMW a MB aby postavili siť ultracharger + auta 350km<.... a Tesla o podstatnú časť svojho košiara čakateľov v EU príde....
    Naposledy upravené curgali; 30-07-2017, 10:40.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #77
      Je jasne, ze aj odhliadnuc od dlhej cakacej doby TM3 nevyhovuje kazdemu a predpokladam, ze cast rezervacii bude zrusena. Majitelom TMS/X je podla mna TM3 so svojimi 4,7m ako druhe auto zbytocne dlhe. V US to nebude problem, tamm maju radi vecsie a kufrovite auta, no v EU bude podla mna zaujem mensi. V EU je vecsi zaujem o druhe auto tozmeru 4 az 4,2m hatchbackoviteho typu. No kto bude kupovat TM3 ako prve auto, neobavam sa poklesu zaujmu ani v EU.

      Komentár


      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som vo svojom príspevku neriešil veľkosť auta ani čo vyhovuje EU zakazníkovi. Poukázal som na fakt, že Tesla má monopol na prevádzku a predaj zmysluplného BEV. O 2 r. ak budú spomenuté automobilky k niečomu, tak môžu tento monopol Tesly vymazať. A nenahovárajme si tu, že TM3 bude kvalitnejšie urobená ako e-tron....
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #78
      Cele video o odovzdavani tm3 v podstate zamestnancom mi prislo ako ospravedlnenie toho ze vlastne nestihaju. Skoda.

      Komentár


      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Plný súhlas....
    • Ľubomír Hořava
      Junior Member
      • Jun 2014
      • 24

      #79
      No tak som si to cele prehodnotil a vyšlo mi nasledovné.
      Keď som (asi 4 roky dozadu) snival o použitelnom rodinnom EV, Eleon povedal, že model3 bude stať okolo 30.000 USD. Kurz bol voči Euru 1,4 a hned som sa videl v novom aute za 25.000 Eur. Všetky ostatné autá som začal ignorovať. Neskor cena poskočila na 35.000 a uvedomil si že bez DPH. Navyše dolar posilnil. No a čerešničkou bolo, že Tesla za dnes už cca 42000 Eur nema ani vyhrievane sedačky (čo pri EV vnimam ako samozrejmosť) a nema dokonca ani vyhrievane spatne zrkadla.....toto už si zahrava s bezpečnosťou. O autopilotovi som nikdy neuvažoval. Okrem ineho spoplatnili SC a kopec ďalších drobností ako malý kufor a iné, čo sa mi tu nechce rozpisovať. Suma sumárum, ak by som chcel Teslu bez kompromisov, atakujem 50.000 Eur a to je už dvojnásobok oproti povodnemu snu, čo som mal. Na 99% rezervaciu ruším a kupujem Prius PHEV, ktorý som si bol otestovať a až na kufor mi plne vyhovuje....prikupim BOX
      Finálnu cenu sa mi podarilo stlačiť po dotácii pod 29.000 Eur a auto má neobmedzený dojazd a na benzín jazdí za 3,5l, samozrejme ked dojde baterka.

      Rozhodnutie by už zmenil asi iba zazračný konfugurátor EU verzie so zimným paketom zadarmo a dodanie v roku 2018.

      Škoda, tešil som sa na to auto, ale toto nie je to, čo som chcel
      Naposledy upravené Ľubomír Hořava; 30-07-2017, 15:38.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        S Tvojim pohladom sa plne stotoznujem, akurat ja som neobjednal, lebo som bol o tomto presvedceny uz predtym. Ala Apple ako vzdy.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Keď vyšiel prvý Prius plug-in hybrid, tak mal dojazd asi 20 km teoretických. Teraz u nového uvádzajú 50 km, čo v praxi bude zrejme menej. Cena je okolo 35 tis., ak ju viete stlačiť pod 29 tis., mohla by to byť alternatíva.
        V každom prípade plug-in hybrid, ktorý má nižší elektrický dojazd ako 50 km, nemá zmysel kupovať.
        Čo sa týka ceny Tesly 3, už som sa viackrát k tomu vyjadroval a ešte asi napíšem k tomu samostatný príspevok.
    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      #80
      Tak tie vase kometare ma utvrdzuju v tom, co som si myslel po prvom odhaleny. Kupujeme rychlo, aby sme boli prvy a necakali dlho. A zase su tu emocie a zase rychle bezhlave rozhodnutia. Pokial nevidim auto a nevyskusam si nekupujem. Musim vediet ze cena, ktoru mi hovori vyrobca je pri objednavke konecna. Riesim to naco mam a kalkulujem. Vybava ta sa bude postupne doplnat. Dual motor pride az ku koncu roka a rovnako tak aj auto do Europy a ostatnych trhou. Som rad ze niesom Amik, ty schytaju vsetky chyby a prve Eurpske auta tiez. Cakacia doba na auto nieje konecna, ale predbezna. Je to prognoza a nie termin, ktory sa neda skratit Uvidime co bude dalej. Prve dodavky, prve problemy a ich riesenia, postupne doplnanie vybavy. Terminy dodania na ostatne trhy. Cisla daodanych aut a kapacita, denna, tyzdenna, mesacna atd. Vsetky tieto faktory budu mat vpliv na ostatne veci. Tesla ma vsetko uplne v inej dimenzii ako ostatny dinosaury. Ma auta, ma showroomy, ma SC a aj DCH. Spoplatnuje to a je to logicky tah. To spoplatnenie mimo kupy cez referencny kod do konca roka bude ma uz teraz S aj X. Cena je dobra a za kWh nie minutu (pokial nejde o trh, kde to legislativa nedovoluje PL DE). Navyse je snaha rozsirovat siet a odpajat ju od sieti, vsade tam kde sa to bude dat. Co je len dobre. Ostatne automobilky sa ako tak rozhybu ale nijake zazraky necakajme. Ci uz prichod novych modelov, ci uz nabojacia siet a poplatky za nu a kopec dalsich veci co maju. Oni si konkuruju sami. Maju siet spalovakov, ktoru chcu mat este dlhoooooooooooooooo a tam si konkuruju sami sebe. Tovarne na baterie kto ich ma? Tesla kim predstavila TM3ku videla realne cisla a nestane sa jej to co sa stalo pri Hyundai ioniqu. Mala cas sa pripravit a vie ako moze co najrychlejsie rozsirit vyrobu a skratiti dobu cakania. Gigafaktory uz ma skoro 30% celkovej plochy. Kto nepocka aspon do konca roka, sorry na januarove / lednove vysledky, ten si mozno bude buchat hlavu o stenu. Vsetko rieste trpezlivo a 2 krat merajte kim raz odrezete. Cas ukaze ako to vlastne bude. Vsetci hovorite a vsade sa hovori, ze kto vsetko chce Teslu zastavit. No zobudte sa ten vlak uz davno je rozbehnuty a da sa ho len dobehnut. Tesla chce konkurenciu a nema s nou problem a toto ostatne automobilky nevedia pochopit. Asi az na Nissan a Volvo, ktore zrejme idu spravnym smerom. Pockajte vydrzte a uvidime. Ale nerobite unahlene rozhodnutia, aby ste to nelutovali.

      Komentár


      • Ludicrous
        Ludicrous komentoval
        Upraviť komentár
        Sorry, ale ten pravopis je KATASTROFALNY !!!

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        No co uz, 1,5 roka som uz vydrzal (povodne som chcel kupovat Leaf), tak uz "len" 1,5 roka a konecne budem mat nove vysnivane auto :-)

        Horsie je len to ze moje stare auto z 2001 mi odislo v 5/2017 (nerentabilna oprava aby preslo cez STK), od znameho som zobral rozheganu sunku z 2005 s platnou STK do 9/2018 aby som nejak prezil kym mi pride Model 3 a zrejme mi to stacit nebude. No snad to nejak do toho 2019 vydrzim. Akoze mohol by som kupit hned teraz jazdenu Model S za 50-60tis, s dozivotnym SC, ale je to premna velke auto a chcem mat konecne uplne nove.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ICE, na jednej strane ti (a viacerym) vadi pomaly vyvoj EV dinosaurymi automobilkami a na druhej strane obhajujes teslu, aka je pop*i, co vsetko spravila, co vsetko robi a dajme jej cas a prikyvujme blbo hlavou na kazdy jej krok, lebo je spravny.
        ak niekto chce prejst zo spalovaka na nieco alternativne, nech to spravi cim skor - kazdy den sa pocita a cakat za autom 2 roky, ked existuju na trhu alternativy - tak dakujem pekne.
        prirovnam to k zatepleniu bytoviek - PSS ponuka $ za taky urok s velmi rychlym financovanim, ze sa ti oplati vzait produkt od nich a rychlo zateplit bytovku, ako cakat na blbe banky, pripadne SFRB - lebo kazdym dnom setris $. a rozdiel vo zvysenom uroku na celkovom preplateni sa vyrovna po 1 roku.
        Suma sumarum - NECAKAT

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        dango ja som hore pisal preto, ze vela ludi tu pise ako idu rusit objednavky. Proste emocialne premyslanie a nak si to dobre premyslia kim nieco spravia. Je to samozrejme na nich co spravia. Kazdy vie aspon dufam co chce. Jazdim na 20 roconom aute, ktore sa kupilo, ked malo 6 a nepatrim medzi ludi co si kupia auto a po 1 ci 3 alebo 6 rokoch ho predaju. Auto po motoristickej stranke je dobre a kasna uz ma svoje a je to VW 1.4 benzin. Uz si nemozem dovolit to co volakedy, ale stale ma odvezie kam potrebujem. Zatial nemam ani na nove spalovacie ale ani uz nechcem. Plugin hybrid by bola asi momentalne najlepsia cesta ale tie splatky......... Byt vazen banky....... Proste ked nemam, tak nemam. Clovek musi mat aj rezervu a nie ist do debetu. Tesla rozhybala svet EV a tvrdte si co chcete. Ma problemy ako kazdy podnikatelsky subiekt a tiez jej vsteko nevide. Ale ked citam tu na fore o dealeroch, ktory predavaju urcitu znacku, ktora ma aj EV a odhovaraju zakaznikov............ Bud predavam vsetko a ked som zmluvny servis, tak vytvorim podmienky EV nabijacka, testovaci model, aspon jeden na predajni a zaskoleny personal na predaj aj na opravu, alebo idem od toho a nemozem predavat ani tie ostatne spalovacie.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        takisto emocionalne bez rozmyslania klikali aj rezervacie to je uz jedno. kazdy ma (nastastie) svoj rozum, svoju hlavu a nech kona podla najlepsieho uvazenia
        pekny den
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #81
      Siet nabijaciek sa neustale rozsiruje, Ioniq ma vyrazne mensiu spotrebu ako Tesla, takze velkost baterky Tesly sa redukuje aj tymto. Zachvilu zistite, ze rychlonabijacky su kazdych 50km a tu "velku" bateriu Tesly vlastne nepotrebujeme.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Juro
        Juro komentoval
        Upraviť komentár
        Ako Tesla ktorá, Model S, Model X, alebo Model 3? Každá Tesla má inú priemernú spotrebu. Ešte aj vo verzii modelu je rozdiel. A Model 3 bude mať dojazd okolo 500 km, takže tam priemerná spotreba bude určite iná ako Model S, Model X. Plus o Modeli 3 sa ešte nevie presne aká veľká baterka tam bude, tak by som si ja netrúfal ešte porovnávať spotrebu Modelu 3 s inými EV.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tesla 3 bude mat tiez vacsiu spotrebu ako Ioniq. Staci si odhadnut hmotnost podla dlzky v pomere k S, aerodynamiku atd. Fyzika nepusti. Vacsie auto ma vacsiu spotrebu.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #82
      Hmmm Smutne je len to ze napriektomu ze vsetci dufali ze sa tesla poucila a naucila ako veci robit spravne na modeloch S a X sa tak nestalo. Slubuju a slubuju a terminy nedodrzuju a potom zahmlievaju resp. ospravedlnuju. Ja to vidim tak ze za dva roky ich konkurencia dobehne nakolko vedia ako na to. Oni uz tie baterie vyhrabu aj z pod zeme. Nechame sa prekvapit opat. Zatial prekvapuje iba Tesla slubmi a konkurencia recami o nivych platformach.

      Komentár


      • Juro
        Juro komentoval
        Upraviť komentár
        Mne osobne nestačí keď bude mať konkurencia len baterku s rovnakým dojazdom ako Tesla. Musí mať aj (medzinárodnú) sieť, nabíjacích staníc. Bez toho nie je pre mňa konkurencia.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, pise sa tu o tom, ako ine automobilky len slubuju a ukazuju koncepty, aby co najdlhsie predavali spalovaky - co je aj pravda. Tesla zasa namotava investorov a zakaznikov na sluby a tiez su potom zakaznici rozcarovani. Staci si pozriet aj tu na fore ako vsetci objednavaju model 3 pred rokom dvomi. Uz postupne zacinaju triezviet. Ti rozumnejsi kupili bezne EV alebo Teslu S a X a tych ostatnych su dve skupiny - jedni naozaj veria a druhi na to nemaju, tak vsade spievaju ako cakaju na Tesla. Ja si myslim jedno. Ak niekto ma na Tesla 3, tak by teraz nechodil na rachotinach 10 - 20 rocnych. Preto si myslim, ze za par rokov, ked bude Tesla 3 na objednanie za dva tri mesiace, bude jej tu tolko ako S alebo X. Nie viac. Lebo teraz podla internetu je to najvacsie vykupenie a vsetci na nu cakaju.
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #83
      Pani preco tak negativne. Pred rokom Tesla povedala, ze vyrobu zacne v polovici 2017. Co sa aj stalo. Samozrejme, ze nebudu hned vsetkym co objednali slubovat presny termin dodavky na buducu jar, ked to sami nevedia. Rozbehnut plne roboticku linku na plnu kapacitu nie je sranda.
      Ja cakam na Audi e-tron uz rok (odvtedy co to oznamili) a este len teraz sa objavili prve prototypy a MOZNO sa bude dodavat na buduci rok. Osobne si nemyslim, ze ho na SK dostanem do ruk pred rokom 2019.
      Mne osobne sa 3ka velmi paci a za polovicnu cenu oproti S (aj ked je mensia) ponuka ovela lepsi pomer cena/vykon ako S. Ved sa pozrite na cenik S - zacina na 67 000EUR, co je takmer dvojnasobok.
      Mozno, ze Model 3 nebude revolucia v EV typu iPhone, ale posunie veci velmi daleko dopredu.
      A konkurencia - Opel Ampera - rovnako nedostupna, GM znizili vyrobu, realna dodavka v Europe mozno 2018, a ani len tu rezervaciu si clovek nemoze urobit u Oplu.
      Nissan Leaf novy - este nie je vonku a s tou dostupnostou to bude presne take iste ako M3.

      Nic ine porovnatelne s dojazdom neexistuje (aspon nepoznam).
      Takze naskok Tesly je stale este 2 roky minimalne.

      PS: Ze je situacia na trhu s relativne dostupnymi EV zalostna, co do vyberu a dodacich lehot, je smutny fakt ale nic s tym neurobime.

      Komentár

      • holubar
        Junior Member
        • Sep 2017
        • 7

        #84
        Zacinam zvazovat Model 3 ako hlavne rodinne auto. Doteraz s EV ziadne skusenosti, jazdim na Ceede 1.4 benzin, ktory uz taha na 200tis km a je otazka casu, kedy ho bude treba vymenit/doplnit o nieco nove. Pozeral som aj PHEV, ale ked Model 3 naozaj dokaze ponuknut dojaz nad 300km, myslim, ze sa zaobideme aj bez benzinu.

        Zijeme v RD cca 25km od BA, mame moznost nabijat doma. Raz za mesiac by sme chceli chceli chodit na vychod za rodinou (Vranov, Strazske), raz za rok mozno Chorvatsko. Zvazujem zakladny model + bielu farbu - cena s delivery fee by mala byt okolo 31tisic bez DPH - ak to mam dobre zratane. Dodanie 2019 je optimum, teraz mame tak ci tak vysoke vydavky na zariadenie domu. Snad dovtedy Tesla predstavi aj nejaky model financovania.

        Co sa chcem spytat aktualnych majitelov:
        - je dostupnost a funkcnost SuperCharger pri Zvolene bez problemov? Pri ceste na vychod, alebo aj na vylete na stredne Slovensko je to kriticky bod, kde budem potrebovat dobit baterku ak sa chcem dostat do ciela a nerad by som tam ostal visiet ked tam najdem tabulu "docasne odstavene" a pod. Viem, ze su aj alternativy ako Greenway a pod, ale co som videl doterajsie videa a recenzie z pouzivania, velmi ma to nenadchlo (lokalita nabijaciek, technicke problemy...)

        - Kde sa da Tesla servisovat? Kde s nou chodit na rocne prehliadky?Viem, ze servis pri EV by mal byt minimalny, ale nejaky zrejme predpisany je.

        - Ak chcem auto v 2019/2020 - je potrebne davat rezervaciu uz teraz, alebo podla Vas v tom case bude kapacita vyroby dostatocna a dodacia doba sa skrati?

        Vdaka za odpoved

        Komentár


        • Hati
          Hati komentoval
          Upraviť komentár
          Ahoj,

          ziadne EV skusenosti znamena ze si sa ani neviezol? Teslu si rozhodne Treba vyskusat, vacsinou je to zazitok na cely zivot

          Dostupnost a funkčnosť SuperChargera si lahko overis vopred priamo na mape vo vozidle. Výpadky vo Zvolene neviem posúdiť, ale to je trasa kde je okolo naozaj veľa alternatív a vždy sa dá niečo vymyslieť (Zvolen, Bystrica...). Mapu nabíjačiek si už asi objavil: http://nabky.com/

          Prehliadka raz ročne alebo každých 20 000 kilometrov môže byť pri Modely 3 úplne iná.
          https://www.tesla.com/en_EU/support/maintenance-plans

          Servis? Rakúsko - Viedeň.
          https://www.tesla.com/en_EU/findus?r...search=service,
          Býva pomerne dosť obsadené, ale v roku 2019/2020 bude situácia úplne inde (dúfame).

          Na 2019/2020 máš ešte čas. Pokiaľ bude uspokojený dopyt prvej vlny a nabehnú na nejakú normálny výrobu (tj. 3-4 mesiace ako pri Tesle S) tak to bude práve okolo toho roku.

        • JanoS
          JanoS komentoval
          Upraviť komentár
          Kedze ludia co stali frontu 31.3.2016 maju napisane "Delivery LATE 2018" tak pomaly aby si uz klikal rezervaciu.
          Prinajhorsom pozicias Tesle 1000 EUR a az na teba pride rada tak povies chlapci, este mi dajte polroka.

        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja len dodám že servisné intervaly sú nepovinné, t.j. neabsolvovaním garančky nestrácaš záruku. Odporúčaný je 20 000 km, ale podľa skúseností stačí každých 60 000 km. Keď som ja bol vo Viedni a chcel som sa objednať na prehliadku po 20 000 km, tak na mňa nechápavo pozerali že čo tam chcem keď mi všetko funguje Ale pozor - pre M3 môžu byť podmienky iné, treba si to preveriť.

          SuC Zvolen funguje bez problémov. Problémy som zažil vždy iba na GreenWay.
      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        #85
        Podla americkeho fora:
        Troy (27 June 2018): It looks like the configurator is now open to all reservation holders from the US and Canada

        Komentár


        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          To znamena, ze zaujemci z US a Kanady mozu konfigurovat a potvrdit objednavku a model 3 dostanu do konca roka 2018 cim vyuziju dotaciu v plnej vyske. Buduci rok sa dotacia v US znizi na polovicu.
      • Yco
        Yco
        Junior Member
        • Sep 2014
        • 6

        #86
        Teslu Model 3 “Long Range Battery” je možné kúpiť cez “e-shop” Alibaba za 72 500 $ (cca 62 500 €). Doba doručenia má byť 2 týždne, avšak spoločnosť uvádza, že schválenie vývozu môže trvať 1 až 4 týždne.

        Zaujímavosťou je, že pri objednávke 30 a viac kusov má vyjsť 1 vozidlo na 54 000 $. Vzhľadom na oficiálnu cenu sa jedná zrejme o chybu v systéme stránky.


        Zdroj: Teslu Model 3 je možné kúpiť cez “firemný Aliexpress”. Na koľko vyjde?

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Len aby potom prisla naozaj Tesla a nie daka Desla Aliexpress ma rozne uskalia

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          stale je to iba USA/Canada verzia, kedze Model 3 sa pre ostatne trhy este nevyraba. V Europe je teda prakticky nepouzitelna, kedze nepodporuje europske Superchargery z dovodu odlisneho konektora (da sa pouzit adapter, ale vyrazne znizi rychlost dobijania). A tiez pochybujem, ze bude fungovat v tom aute internet/navigacia/radio atd.. Takisto celkom hrozi, ze Tesla to auto nebude chciet servisovat.
      • juks
        Member
        • May 2018
        • 53
        •      

        #87
        EV_Future mas nejake blizsie info k tvrdeniu, ze EU SC adapter pre americke tesly znizi rychlost nabijania na SC? Akym mechanizmom?
        Pokial viem, SC adapter EU-->US je len kontaktna redukcia type2 male na US Tesla konektor. Sice funguje, ale je len zbastlena z type2 male a kuska americkeho SC kabla s americkym Tesla konektorom (z americkeho SC). Takze Type2 strana je prudovo pretazena a preto sa prehrieva.
        Type2 konektor je stavany na 63A, kedze su pouzite 2 piny, tak je k dispozicii 126A, no modifikovany tesla type2 konektor zvlada viac ako dvojnasobne vecsie prudy pri nabijani z SC (~ 300A) aj ked ma rovnaku geometriu ako standardny type2.

        Kedze riadiace aj vykonove piny su v redukcii len bohapusto prepojene, tesla nemoze vediet ze je taka redukcia pouzita, takze nemoze nejako logicky znizit nabijaci prud. Alebo znizi prud, lebo vidi vecsi ubytok napetia ako standardne? To sa mi nezda, lebo privodne DC kable od elektroniky SC k stojanu byvaju rozne dlhe a urcite je na kabloch k stojanom blizsie k elektronike mensi ubytok naperia ako na stojanoch viac vzdialenych.

        Zrejme by sa dala vyrobit kvalitna redukcia, keby sa dal zohnat type2 male konektor od Tesly, ktory by bol na SC prudy stavany.
        Tesla SEMI nabija na SC pomocou predlzovacich kablov - podla zverejneho obrazku pouziva napajanie minimalne z dvoch stojanov - zrejme z dvoch roznych elektronik SC, takze moze nabijat minimalne 2x 120kW. (mozno az 4x podla obrazka konektora Semi)
        Naposledy upravené jux; 27-08-2018, 08:07.

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          no pokial viem, tak ziadny plnohodnotny adapter zatial neexistuje, koluju o nom iba myty
          Zbehol som par diskusnych for, a zatial nikto este nedal dokaz o tom, ze by sa dalo nabijat US Teslu na EU Superchargeroch plnym vykonom, pripadne sa aspon priblizit nejakej rozumnej hranici.

          https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...r-asia.108356/
          https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...europe.110977/

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Samozrejme ze ziaden homologovany EU SC adapter pre Americke tesly neexistuje a zrejme ani nikdy ani existovat nebude.
          Na fotke hore je americka tesla nabijajuca na SC Vystrkov. Redukciu si vyrobil zrejme cesky majitel americkej tesly. Podla reakcii na ceskych forach redukcia funguje, len sa zahrieva. Moja otazka na teba bola, ze odkial mas info ze tesla cez tu redukciu nenabija plnym vykonom SC? Kedze redukcia nema ziadnu elektroniku, nemoze nabijat inak ako plnym vykonom. Samozrejme chapem, ze to nie je standardne riesenie a ten kto redukciu vyrobil, ju nebude vyrabat pre niekoho ineho, lebo nikto nemoze zarucit, ze s takou redukciou nenastanu problemy.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          tiez to mam iba z niektoreho fora, uz nepamatam kde presne, Reddit alebo priamo na Tesla fore. Ale to co pises, dava zmysel, takze hadat sa urcite nejdem. A ani to koniec-koncov nie je velmi podstatne, kedze povodna tema sa tykala moznosti kupy Tesly Model 3 (US verzie) cez Alibabu, co je velmi zly napad spojeny s mnozstvom nevyhod. Urcite sa oplati pockat do buduceho roka na oficialny zaciatok distribucie do Europy.

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Jasne, kupovat americku teslu do EU je hlupost, ibaze by ju davali extremne lacno, co sa nestane.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Ked uz sa bavime o TM3 US nabijani v Europe, tak ma napada, ten clovek co isiel TM3 Europe tour nabijal TM3 na EU-SC? Alebo riesil nabijanie mimo SC? Nejako stavu do auta dostat musel, ked sa pohyboval po Europe az kim nemal tu nehodu. Netusim, ci sa niekde pisalo, ze kde, alebo ako nabijal TM3 US verziu.

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Ten chlapik "TM3 Europe" zrejme nabijal len cez AC.
          Cez AC mozno US teslu v EU nabijat samozrejme len jednofazovo a treba mat na to k US mobilnemu konektoru (nabijaciemu kablu dodavanemu k US Teslam) redukciu z americkych konektorov (NEMA 5-15 resp NEMA 14-50) na schuko, alebo na cerveny 16 resp. 32A petkolik.
          US mobilny konektor dodavany k US teslam vyzera takto:
          https://shop.tesla.com/us/en/product...le?tesref=true
          Tesly S a X (nie TM3) sa daju nabijat v EU cez chademo/tesla adapater - v tomto pripade samozrejme treba US verziu chademo/tesla adapatera.
          https://shop.tesla.com/us/en/product...o-adapter.html
          Chademo je vlastne jediny celosvetovo kompatibilny DC nabijaci standard, takze na DC chademo sa daju pomocou prislusneho chademo/ tesla/adaptera nabijat EU tesly S aq X v US a US tesly S a X v EU.
          No tesla model 3 nema (zatial) podporu pre chademo/tesla adapter.
          Takze TM3 sa da v EU v podstate nabijat len cez AC, co moze byt dost otrava - lebo max 230V/32A.

          NIekde som videl nabijanie TM3 v EU pomocou specialnej krabice - nabijacky - vstup 3 fazovy type2 - vystup DC pre US tesla konektor - ale nepametam si aky to malo vykon (asi 22kW). No mal to niekto iny, myslim v Nemecku, nie ten clovek "TM3 Europe".

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Adaptér pre Supercharger funguje len pre Model S,X. Pre Model 3 zatiaľ nefunguje.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Juro myslel si adapter pre chademo - vyssie som to napisal o jeho nepodpore pre tm3.

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Pre Supercharger som myslel.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Podla mna je to len sw zalezitost preco to nefunguje na TM3. A mozno naschval blokovane, aby malo TMS takuto vyhodu oproti TM3ke.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          o akom adapteri na supercharger hovorite?
      • JozkoPucik
        Member
        • Aug 2018
        • 132

        #88
        Ako je to teda s tou cenou? K tomu co clovek najde na internete teda musi pripocitat DPH? Nie su nejake dotacie na SK? Mam to objednane cez Nemecko a tam je aspon 5 000,- za to ze je to elektromobil, ale neviem ci si to potom mozem hned dat na SK znacky. Planujem kupit Long Range teda 43 000,- dollarov, rad by som sa s tym vopchal do 50 000,- euro, co myslite?

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          V Nemecku je podmienka, ze auto musi byt nejaky cas registrovane u nich. Nemozes to dat na SK znacky. Aka doba je to teraz netusim, viac krat to uz menili.
      • Yco
        Yco
        Junior Member
        • Sep 2014
        • 6

        #89
        Tesla zaregistrovala v rámci Modelu 3 už vyše 100 000 VIN čísel. 17 z nich by malo pritom patriť vozidlám, ktoré boli vyrobené pre Európanov. Dôkazom má byť šiesta číslica v poradí 17-miestneho VIN kódu. Tá ma hodnotu “7”. “Sedmička” v rámci rovnakého poradia sa pritom používa na identifikáciu modelu Tesla Model S pre európsky trh.

        Zdroj: teslamagazin.sk/tesla-mo...europa-vyroba/

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Budu asi homologacne vzorky urcene pre urady, co je fajn sprava
      • voloda69
        Member
        • Mar 2016
        • 126

        #90
        tas sa uz tesime, prasiatko s mincami je uz pripravene :-)

        Komentár

        Pracuje...
        X