Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Creep Mode

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ivuso
    Member
    • Jun 2015
    • 59

    Creep Mode

    Priatelia, vlastniaci Model 3. Je normálne, že keď mám zapnutý Creep mode a stojím v kopci, tak sa auto pomaly rozbehne dozadu?

    Na Touaregu, ktorý už používa žena, keď zaradím D tak ma neposunie ani o milimeter dozadu, nech stojím v akomkoľvek kopci. To isté keď zaradím R. Je to taký nejaký Hill Holder.
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 82

    #2
    Mne Model X niekedy robi to iste, ale inokedy sa nepohne ani o 1 mm. Este som neprisiel na to od coho to zalezi, ci od silnejsieho zasplapnutia brzdy, alebo zmeny jazdneho rezimu. Neviem.

    Komentár

    • ivuso
      Member
      • Jun 2015
      • 59

      #3
      Takto, keď silnejšie zošlapnem brzdu, naskočí mi Hill Holder. "háčko" v zátvorke. Mne ide o to, že pustím plyn, idem do kopca, auto pomaly zastaví až začne cúvať. V San Franciscu som mal presne tento problém keď som v kopci pozdĺžne parkoval (mal som požičaný Model 3). Skoro som nabúral do auta podomnou. Mal som zaradené R ale napriek tomu sa auto posúvalo dorpredu.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 988
        •      

        #4
        Predsa, ked chces zastat a podrzis brzdu az do zastavenia tak zapracuju mechanicke brzdy -hold. Nemozes od auta ocakavat, ze ked ides do kopca, uberes az auto zastane, ze vtedy samo zabrzdi.
        Je jedno, ci mas creep zapnuty, alebo nie. Pritom zapnuty creep nesluzi aby ta drzal v kopci, a uz vobec nie smerom dozadu ak ides z kopca. Ked nedas najavo brzdou zamer ze chces hold, tak hold nebude a auto sa rozbehne. Pri aktivovanom hold aj jemny dotyk akceleratora hold zrusi a auto sa rozbehne (ak ma creep zapnuty, tak vecsinou dopredu, ak nie tak podla sklonu cesty. Pri vypnutom creep treba trosku viac pridat, aby sa po zruseni holdu auto nerozbehlo naopak ako chces. Na elektromobiloch je to okatejsie, lebo maju maly valivy odpor a male trenie v loziskach a prevodoch.

        Komentár


        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          "Nemozes od auta ocakavat, ze ked ides do kopca, uberes az auto zastane, ze vtedy samo zabrzdi."

          Praveze ja by som to od auta ocakaval. Ked mam zaradene D, tak nechcem ist v strmom kopci dozadu. Par krat som tak parkoval v strmom kopci a bolo to dost otravne.
      • ivuso
        Member
        • Jun 2015
        • 59

        #5
        Je to hlupost. Ked mam zaradene D, nechcem mat moznost sa posunut co i len o centimeter dozadu. Moj Touareg to tak ma. Nemusim mu to potvrdzovat brzdou. Tak isto, zaradim R, tak preco sakra ma necha v kopci pomaly narazit do auta predomnou.

        Povedzme ze stojim na Auto Hold. Zaradim spiatocku, zaplynujem a auto sa pohne dozadu. Pustim plyn a auto hned ide dopredu. Jedina moznost je zasa skocit na brzdu kym sa zapne autohold a skusat sa znovu posunut.

        Na touaregu zaplynujem, pustim plyn, auto zastane ale neposunie sa dopredu ani o milimeter, aj ked nedrzim ziaden pedal.

        Funkcia (hlavne pri Tesle) za 2,28€.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ked ty este zijes vo svete Touarega... Preco by sa EV malo spravat ako spalovak?

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          On daval priklad z ineho auta a je nepodstatne ci to je spalovak alebo EV.

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          Presne, ked ma spalovak nieco lepsie ako EV tak preco sa nepoucit, vsak Tesla. Obzvlast ked je to otazka aktualizacie FW

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Keby mala Tesla k rieseniu len taketo prkotiny, to by bolo...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          No ja by som nechcel auto, co zabrzdi, ked to nechcem.

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          Ja zas nechápem, keď mám zaradené D, ako je možné že auto cúva.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          No lebo v EV nemáš nič reálne zaradené ako v spalováku. Tam ťa prevodovka a motor nepustí.
          V EV meníš len smer otáčania elektromotoru a keďže veľkosť prúdu pri creep, ktorá by auto mohla podržať na mieste je menšia ako sila zemskej príťažlivosti pôsobiaca na auto, tak cúva.
          V EV sa hill assist dá asi spraviť len mechanickými brzdami.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Dalo by sa to drzat motorom - aj to niekedy robim jemnym podrzanim akceleratora, no je to minanie energie.
      • ivuso
        Member
        • Jun 2015
        • 59

        #6
        Jiri GrandPa nemáš pravdu. Cez senzory ABS vieš sledovať otáčanie kolies a podľa toho priamo meniť prúd do motora pri creep mode.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Osobne nemam rad creep mode, vecsinou ho nepouzivam, je smutne, ze u vecsiny aut sa neda vypnut. Pre mna je creep dobry len pri potrebe presne trafit gulou pod spajacie zariadenie nalozeneho privesu - to sa s creep robi lepsie ako bez creep.

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Nazov temy je trochu scestny. Nejde tu o creep mode, ale o to, ze auto sa na kopci hybe dozadu ked je zaradene D. To robi aj pri creep mode aj bez neho (aspon myslim, opravte ma ak to tak nie je). Podla mna to je otravne a suhlasim s ivusom, ze by bolo lepsie keby to auto nerobilo a taktiez si myslim, ze sa to da celkom lahko vyriesit SW aktualizaciou. Na druhej strane v strmom kopci parkujem malokedy, cize to pre mna nie je deal breaker .
      • JozkoPucik
        Member
        • Aug 2018
        • 45

        #7
        Creep mode nepoužívam, ale ako sa už povedalo, keď tak špecificky (už som sa to naučil) stlačíš brzdu skočí ti (H) a stojíš na mieste.

        Komentár

        Pracuje...
        X