Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Dojazd Modelu 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Peto02
    Member
    • Mar 2016
    • 86
    • peter83511
    •   

    #16
    Tak pridam moje prve skusenosti z cesty do Nemecka, kedy som celkovo na 597 km spotreboval 96 kWh pri priemernej spotrebe 161 Wh/km
    1. Bratislava-St.Valentin - 231 km, 35 kWh, 150 Wh/km - 12-20st, mierny vietor v chrbte, limit +5km/h, vyrazal s 99%, prisiel s 28%, odisiel s 74% (35min, zdielane)
    2. St.Valentin-Hengesberg - 163 km, 27 kWh, 163 Wh/km - 10-12st, mierny vietor v chrbte, +5 a 140km/h, vyrazal s 74%, prisiel s 19%, odisiel s 61% (15min)
    3. Hengesberg-Regensburg - 81km, 14 kWh, 179 Wh/km - 11st, mokro, 140 km/h, vyrazal s 61%, prisiel s 33%, odisiel s 80% (20min)
    4. Regensburg-Erlangen - 122km, 20 kWh, 165 Wh/km - 11st, dazd, 120 km/h, vyrazal s 80% a prisiel s 39%

    Nabijacky som nastastie vsetky nasiel a bez problemov sa nabijal. Prekvapilo ma, ze napriek tomu ze som stale isiel na rychlostnom limite, tak som oproti predpokaldu vzdy prisiel na SC s vyssim SoC ako bol predpoklad, ale to asi aj vdaka dobrym poveternostnym podmienkam a hustej nedelnej premavke (po dusickovej) :-) Ku koncu som uz zvolnil tempo, kedze dost prsalo, bola tma a setril som si baterku do mesta.

    Komentár


    • TM3Perf
      TM3Perf komentoval
      Upraviť komentár
      Odporúčam ti nabíjať na IONITY. Majú nezdieľaný výkon a málokedy sa stane, že ste na nabíjacej stanici (4 stojany) dvaja. Ja som tam vždy sám. A hlavne, IONITY je lacnejšie ako SC. A hlavne, je rýchlejšie. Ja tam ládujem v peaku 192-193kW

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak pre mna Ionity nema velmi vyznam, kedze viac ako 100kW mi to do SR+ zatial nepusti. Ked som prisiel na St.Valentin tak Tesla SC boli obsadene 5/8 a Ionity 2/4. Rozmyslal som ist na Ionity, ale kedze som bol na SC prvy krat v zivote tak som chcel najprv vyskusat Teslu (na konci nabijania mi ukazalo 6,72 EUR). Nabuduce zasa vyskusam Ionity.

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 vďaka za super popis tvojej cesty. Stále sa rozhodujem medzi SR+ a LR, momentálne mám v konfigurátore objednané LR.
      Môžeš prosím Ťa napísať, respektíve vyskúšať Supercharger po novom update? SR verzie by sa mali nabíjať rýchlejšie ako momentálnych 100 kW. 🙂

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nechapem tie tvoje spotreby. To fakt si isiel rychlostou limit + 5 km (ergo normalne 135 km/h) a mal spotrebu okolo 165 Wh/km? Ja mam LR AWD (ty mas RWD?) a tych 165 Wh/km dosiahnem teraz na zimnych gumach pri rychlosti cca 125 km/h.
      Priznavam, ze tie Pirelli Sottozero co dodava Tesla stoja z hladiska spotreby za prdlajs. Len co ich obujem, stupne spotreba o 10%.
      Ake mas pneumatiky?

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Hasky auto mi pise ze mam najnovsi SW v10 32.12.2, neviem ci je v EU uz k dispozicii 12.4. kde robili nejake zmeny v efektivite
      Jiri GrandPa tiez som nechapal, mozno to bolo naozaj tym pocasim, inak jazdim na Chill Mode (stale na letnych 18"aero, 3.0 bar) a naozaj som isiel z Viedne cez Rakusko stale 135 km/h, v Nemecku po mokru pri 140tke to uz bolo okoklo tych 180-190, cez 200 som sa nedostal, samozrejme akonahle bolo spomalenie tak mi spotreba klesla ;-) potom uz v dazdi pri 120tke okolo tych 170-180 Wh/km.
      Naposledy upravené Peto02; 05-11-2019, 12:44.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 dik za zhrnutie v decembri chcem objednavat prave SR+ a velmi ma zaujima spotreba v Zime. Ja po dialnici jazdim uz len 120km/h. Ale spotreba v Zime ma naozaj velmi zaujima aj vzhldom n odporove kable sluziace k vykurovaniu vozidla.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg - co sa tyka spotreby v zime tak vyznamne faktory (poznas ich ale takto je to u Tesly):
      1. Zimne gumy - snaz sa kupit tie s economy B (Acka nie su). Ja som 3 roky jazdil na Sku Pirelli SottoZero (tie su kategoria C, dodane original Teslou) a spotreba sa zvysila o 10% len kvoli gumam. Inak su dobre, dobre sedia aj sa nederu prilis, ale nove som kupil Michelin Pilot Alpin 5 (zatial nemam skusenost lebo su tam tyzden). Na TM3 mi zasa dali tie iste Pirelli SottoZero lebo to boli jedine co mali spolu s rafikmi za super cenu, tak som neodolal.
      2. Vonkajsia teplota - pri teplotach okolo 0 prida na spotreba tak 10%. Pri -10 tak 20%.
      3. Velkost rafikov - na zimu urcite 18"s aero krytmi (ma to robit 5-10% podla rychlosti).
      3. Rychlost - nema az taky zasadny vplyv ako u krabicovych aut. Odhadol by som to tak - co o 10 km/h vacsia rychlost, to o 10% vacsia spotreba (pri rychlostiach medzi 100-130). Pri vyssich uz to ukusuje z dojazdu vyraznejsie.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-11-2019, 13:51.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 - no jo, tak tie letne guny to vysvetluju. Ja mam rovnake kolesa ale uz zimne gumy. Isiel som v rovnaky cas v nedelu az po Passau rovnakym smerom.

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa na zimu som uz kupil Goodyear Ultra Performance+ a rovnaku trasu pojdem aj v Decembri, tak uvidim ako mi ta spotreba vyskoci...

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      TM3Perf IONITY su az 4 stojany na 1 krabicu?

    • TM3Perf
      TM3Perf komentoval
      Upraviť komentár
      dango teraz si ma zaskočil. V utorok budem nabíjať na IONITY zasa tak to pozriem, ale mám dojem že tlačí 350kw do každého stojana.
  • MatejN
    Member
    • May 2016
    • 43
    • matej62690
    •   

    #17
    Ahojte pripajam aj par mojich udajov vylet 09/2019 (BA-Portoroz-Bled-Heiligentblut-Salzurg-BA) letne pocasie Tesla3-LongRange-AWD-18"Aero.
    Celkovo prejdene 1641 km spotrebovane 264 kWh pri priemernej spotrebe 161 Wh/km
    Snad sa v tabulke zorientujete, zaznamenane su len nabíjania na SuperChargeroch,boli aj ine.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	TessTrip.png
Videní:	1194
Veľkosť:89,4 KB
ID:	43751
    Pripojené súbory

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #18
      Mozno male zhrnutie k realnemu dojazdu TM3. Samozrejme WLTP hodnoty udavane Teslou su dosiahnutelne iba pri teplotach nad 20 stupnov a jemnej nohe.
      Lepsie je pozerat na typicke hodnoty, ktore Tesla udava v aute a tie su:
      LR AWD - 500 km
      SR+ RWD - 365 km.

      Podla mojich skusenosti s LR AWD a Modelom S sa da tento dojazd dosiahnut pri ustalenej jazde po dialnici rychlostou ~ 125 km/h, pricom rolu hra teplota, vietor, profil trati, zatazenie etc.
      Ovsem toto su dojazdy pri uplne novej baterii, ktorej zhruba po roku klesne kapacita o ~5%, potom rocne 1% cca.

      A potom su tu borci ako Oliver, ktory by isto prisiel s LR AWD az do Crikvenice na jedno nabitie .
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-11-2019, 06:58.

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ja sa vacsinou drzim EPA hodnot a to zhruba sedi. Nohu mam lahku a na dialnici uz max 120km/h tak verim ze aj s SR+ zajdem dostatocne daleko. Najcastejsie mam dlhe trasy o dlzke 200km. To dam s prstom v nose bez nabijania. Od 200-500km tak 2x do roka a nad 500km raz rocne- to prezijem nie je sa kam ponahlat.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri..no to si piš, ze by som prisiel. Aj ked neviem neviem....ten kopec pred Crikvenicou by asi robil problem. Ale opačne na 100 % ano...

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        S Ioniqom do Crikvenice to islo na 3 nabitia tam (Zalaegerszeg, Ljubešćica, Vrbovsko), ale v HU som nesiel po M86, naspat vyhliadkovo mimo dialnice az po Vrbovsko, potom Ljubešćica kde som sa musel otocit na protilahle odmoriste lebo nabijacka v smere do HU nefungovala a posledne nabitie Zalaegerszeg opat mimo M86. Pocas letnych teplot (Jul/Aug), kedy sa nerosili okna, to bolo v pohode. Druha cesta do Vodic v polovici septembra uz taka sranda nebola, kedze celu cestu lialo a bolo treba odhmlievat a pri ceste naspat v HU dokonca aj prikurit...
    • Peto02
      Member
      • Mar 2016
      • 86
      • peter83511
      •   

      #19
      Pôvodne zverejnené od Peto02 Pozrieť príspevky
      Tak pridam moje prve skusenosti z cesty do Nemecka, kedy som celkovo na 597 km spotreboval 96 kWh pri priemernej spotrebe 161 Wh/km
      1. Bratislava-St.Valentin - 231 km, 35 kWh, 150 Wh/km - 12-20st, mierny vietor v chrbte, limit +5km/h, vyrazal s 99%, prisiel s 28%, odisiel s 74% (35min, zdielane)
      2. St.Valentin-Hengesberg - 163 km, 27 kWh, 163 Wh/km - 10-12st, mierny vietor v chrbte, +5 a 140km/h, vyrazal s 74%, prisiel s 19%, odisiel s 61% (15min)
      3. Hengesberg-Regensburg - 81km, 14 kWh, 179 Wh/km - 11st, mokro, 140 km/h, vyrazal s 61%, prisiel s 33%, odisiel s 80% (20min)
      4. Regensburg-Erlangen - 122km, 20 kWh, 165 Wh/km - 11st, dazd, 120 km/h, vyrazal s 80% a prisiel s 39%

      Nabijacky som nastastie vsetky nasiel a bez problemov sa nabijal. Prekvapilo ma, ze napriek tomu ze som stale isiel na rychlostnom limite, tak som oproti predpokaldu vzdy prisiel na SC s vyssim SoC ako bol predpoklad, ale to asi aj vdaka dobrym poveternostnym podmienkam a hustej nedelnej premavke (po dusickovej) :-) Ku koncu som uz zvolnil tempo, kedze dost prsalo, bola tma a setril som si baterku do mesta.
      Cestou spet minuly stvrtok poobede som vyskusal dalsie nabijacky na tejto trase. V protivetre 3 m/s som presiel 603km, spotrebival az 106 kWh pri priemernej spotrebe 176 Wh/km
      1. Erlangen-Hengesberg - 195 km, 35 kWh, 181 Wh/km - 12st, protivietor, 140km/h, vyrazal s 93%, prisiel s 20%, odisiel s 72% (19min)
      2. Hengesberg-Linz - 150 km, 25 kWh, 178 Wh/km - 17st, protivitetor, limit+5 a 140km/h, vyrazal s 72%, prisiel s 20%, odisiel s 69% (18min)
      3. Linz-St.Polten - 124km, 23 kWh, 189 Wh/km - 14st, protivitetor, limit+5, vyrazal s 69%, prisiel s 20%, odisiel s 74% (20min)
      4. St.Polten-Bratislava - 144km, 22 kWh, 155 Wh/km - 11st, protivietor, limit+5, vyrazal s 74% a prisiel s 26%

      Kvoli zapcham v Linzi, St.Poltene, Viedni a v Bratislave mi nakoniec cesta trvala dlhsie ako ked som isiel tam... Najma ta nabijacka pri hoteli v St.Poltene sa vobec neopalti (treba si este na recepcii orazit listok, co som nevedel). Nabijacka Linz (Tesla Store/Servis Traun, zadarmo 4 stojany) sa este celkom da ako nahrada za St.Valentin, co tu uz niekto spominal.

      Inak dnes sa mi prvy krat objavila snehova vlocka a obmedzenie vykonu (bodky na pravej strane). V decembri pojdem tuto trasu opet, tak som zvedavy ci sa so zimnymi pneumatikami dostanem pod 200 Wh/km... aj ked mozno pomoze dnes nainstalovany novy update v10.1 2019.36.2.1 ;-)

      Komentár

      • Lukas99
        Junior Member
        • Aug 2019
        • 10

        #20
        Pokud někdo máte M3 LR AWD, jakou vám auto ukazuje vzdálenost při 100% nabití? Mě to ukazuje 484km při 3000 najetých km... Já myslel, že to má mít 500km. Prkotina, ale mentálně mě to štve :-)

        Komentár


        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Naposledy keď som nabil na 100% ukazovalo 492km najazdených som mal vtedy okolo 5000km
          Naposledy upravené MatejN; 29-11-2019, 17:48.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          23 000 km najazdených a ukazuje presne 483 km dojazd. Keď som auto nabil prvý krát do polna bolo to 503 km.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tiež 483 po 7700 km. Kleslo to skokovo z 499 po tom update 2019.36.2.1
          Tesla zväčšila dolný bufer batérie a preto to ukazuje menej. Nie je to degradáciou batérie.
          Ale aj tak je to len teória. Keď jazdime tak sa väčšinou pohybujeme medzi 90 a 10%. Takze je to v princípe úplne jedno čo ukazuje prinplnom nabití.
          Dôležité je to nenabijat dopĺňa často. 1xza 3 mesiace stačí kvôli balancovaniu článkov.

        • TM3Perf
          TM3Perf komentoval
          Upraviť komentár
          Mne po 25 tisíc km ukazuje na 100 percent 483km. Nabíjam 3-4x do mesiaca na 95-100 percent. Pri nabíjaní z Type2 11kW/h ukazuje 70km/h. Prepočtom mi teda vychádza že Tesla má kilometrovú konštantu momentálne 157,7Wh/km. Pri 483km dojazde to znamená, že baterka má použiteľných 76,176kWh. Ja som spokojný

          Jo a spotreba cez leto bola 191Wh/km a teraz nejakých 230Wh/km.
          Naposledy upravené TM3Perf; 30-11-2019, 21:33.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Ináč áno, som si všimol, že teraz dosť drasticky stúpla spotreba keď už máme mínusové teploty.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Co je v pripade M3 zvysenie spotreby v zime resp o kolko siel dole dojazd. BMW i3 rozdiel zima/leto aj 40-60 percent.

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          No teraz cez vikend som mal možnosť auto nabiť na 90% ako vždy a od soboty ráno do teraz som to vyjazdil. Teda z udávaných 427 km dojazdu, ktorý bol na display som prešiel 300 km a mal som ešte dojazd 50 km na display. Teda môžem to porovnať s tým ako keby som išiel vkuse 140 km/h na dialnici.
      • Peto02
        Member
        • Mar 2016
        • 86
        • peter83511
        •   

        #21
        Mne pri SR+ naposledy ukazoval pri 100% nabiti (20.12.2019, cca 5000km) dojazd 376 km. Tak uvidim o kolko sa to zmenilo po dalsich 5000km.

        Momentalne mam najazdenych 10.000km:
        - spotreboval som 1703 kWh -> 17,02 kWh/100km
        - 68% dialnice (4x Nemecko, 4x Tatry), 32% Bratislava a okolie
        - 66% DC a 34% AC nabijanie

        EDIT: 170 Wh/km = 17,0 kWh/100km ;-)
        Naposledy upravené Peto02; 27-02-2020, 08:34.

        Komentár


        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Peto mas tam chybu oprav si to...
      • TM3Perf
        Member
        • Jun 2015
        • 83

        #22
        Od kedy používam TeslaFi

        prepočtom mám 469km dojazd pri plnom nabití po 40 tisíc km

        Komentár

      • Mattpro89
        Junior Member
        • Jan 2020
        • 16
        •   

        #23
        Už sme dlho neriešili dojazd modelu 3. Tak pridávam moje skúsenosti z Prahy do Košíc minulý víkend. Aká bola spotreba, koľkokrát som musel nabíjať a aké boli nakoniec dojmy z tej jazdy. Teplota vonku nebola ešte moc nízka, takže tá spotreba pri mínusových hodnotách bude ešte vyššia. Dúfam ale že nie o moc . Mám model 3 Standard Range plus.
        Rozdiel medzi dojazdom v zime a dojazdom v lete dokáže byť u elektromobilov veľmi negatívnym prekvapením. Predsa len v zime je spotreba vyššia - jazdíte na zimných pneumatikách, s chladnou batériou, viac používate klimatizáciu (kúrenie) a častokrát aj nabíjate so studenou baterkou čo má za následok, že nabíjate pomalšie a vaša cesta sa tak predlžuje.

        Komentár


        • TM3Perf
          TM3Perf komentoval
          Upraviť komentár
          Taký dojazd ako máš ty, mám ja s M3P takže nezúfaj...

        • Mattpro89
          Mattpro89 komentoval
          Upraviť komentár
          To hej, ale išiel som fakt predpisovo, po diaľnici 120 a s chill módom. Predsa len to takto pri kratších vzdialenostiach neriešim a idem agresívnejšie, takže spotreba v pohode cez 200

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Super článok. Ako si písal, škoda, že nemáš Long Range, to by bolo v pohode. Keď si potom išiel z Martina do LM tak si sa musel nejako rýchlostne obmedzovať? Tá cesta od Brna do Žiliny je najhoršia, tam je široko daleko žiaden SC a len to ukazuje ako veľmi práve tam chýba.

        • Mattpro89
          Mattpro89 komentoval
          Upraviť komentár
          V Martine som nabil o trochu viac, aby som si bol istý, že aj bez obmedzovania to do tej Demanovej dám. Takže som sa potom už nejak moc neobmadzoval, ale jasne, na dialnici som 140 nešiel
          Presne tak, chýba to tam a bojím sa že Supercharger v Trenčíne tomu toľko nepomôže - pri tom Laugariciu, kde to plánujú je to celkom zachádzka keď ide človek z Brna, ale aj z BA. Ale tak lepšie ako nič no. Ideálna by bola tá Žilina.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Pokial nie si kolenovrtac a neratas kazde euro tak jednu pravidlo si treba pamatat - nabijacie km/h su vzdy vacsie ako cestovne km/h.
          Co to znamena? Ze na dlhych trasach s niekolkymi nabijaniami pokial v duhej polovici useku vidis, ze prides na SC s SOC nad 10% je mozne zrychlit takze celkova doba cestovania sa ti skrati, napriek tomu, ze budes mat vyssiu spotrebu.
          V Tesle na to mas vyborny graf Energy/Trip ktory ti zobrazuje s akym SOC dorazis do ciela/dalsej nabijacej zastavky. Pouzivaj, vyborna vec a pomerne presna - presnejsia ako ABRP. Berie do uvahy tvoj predchadzajuci jazdny styl (teda priemernu spotrebu za oslednych X km), profil trate, teplotu vonku.

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som isiel minuly tyzden vo Stvrtok 3.12. z BA na Strbske Pleso. Akurat rano v BA snezilo s neprijemnym protivetrom asi az po Nitru. Odchadzal som s 93% isiel podla odporucania 115-120 km/h s kurenim na 20st. Do Zvolena prisiel s 7% a zacal nabijanie so 147kW so spotrebou 208 Wh/km. Asi po 10min som odchadzal smer Demanova. Tam som prisiel s 20%, dobil sa na 90% a na Strbske prisiel s 63% teda dostkom nato aby som sa v nedelu vratil spet.
          Nastastie mi spravca ubytovania dovolil sanabit cez predlzovacku, takze som v Nedelu odchadzal s 94% a isiel priamo do Zvolena. Prisiel s 63%, odchadzal s 92% smer BA. Kedze bolo 10-12st, slnecno a vietor skoro v chrbte, tak som mal spotrebu pri 115-120km/h okolo 150 Wh/km. Na obed sa 15min zastavil v McDonalde R1 Beladice (nabil 20% 10kW na ZSE rychlostou 44kW). Tesne predtym ma obehla/zablikala biela TM3 s HC znackou.
          Do BA som prisiel s 46% a celkova spotreba Tripu BA-Strbske-BA som mal 169 Wh/km co je aj moja dlhodoba spotreba za 22.000km a 15 mesiacov s Teslou.

          Zo skusenosti BA-Nemecko, 600km po dialniciach (2-3 zastavky) mam na SR+ dojazd:
          - leto 300km
          - zima 250km
          Hlavne usek St.Valentin-BA (245km) je v zime vyzva. V lete jazdim 130-150km/h a nabijam 10-70%, v zime 115-125km/h a nabijam 10-90%. Maximalnu spotrebu co som mal bolo vzdy pocas snezenia na dialnici 120km/h okolo 210-220 Wh/km.
          Naposledy upravené Peto02; 11-12-2020, 05:53.

        • demo
          demo komentoval
          Upraviť komentár
          Prečo sa na Beladiciach nabíjalo len 44kW ? Predsa sú tam 150kW stojany, či nie ?

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          demo Lebo som mal od Zovlena (100km) vysoky SoC nejakych 62% a chladnejsiu baterku. Mne to vyhovovalo, nepotreboval som sa nutne nabit, aspon som neplatil drahsiu tarifu :-)
      • Lukas99
        Junior Member
        • Aug 2019
        • 10

        #24
        Ahoj všem, mám dotaz... Toto je druhá zima, kterou zažívám s naší TM3 LR AWD. Auto jsme přebírali 30.9.2019 a nyní má najeto cca 27.000km. Když jsme auto přebírali, tak rated range v appce při 100% nabití byla kolem 485km. Podotýkám, prakticky nikdy jsem reálně do 100% nenabil. Během první zimy se mi ukazovala rated range někde kolem 470km a v normálním počasí 480km, a to ještě někdy v září 475km. Nyní mám rated range sotva 435km na 100%, a to při nahřáté baterii. V praxi to znamená, že na 90% jsem míval nabito na rated 430km cca a nyní je to 398km. Dělal jsem si research a prý je to algoritmická hodnota, která reflektuje mnoho proměnných... Po 25tkm by mělo dojít k největší degradaci cca 3-5%, pak by se to mělo stabilizovat. Teoreticky bych měl mít tedy rated range z původních 485km na nějakých 460km, ale tam dnes nejsem ani náhodou. Jediný rozdíl který oproti minulému roku vnímám jako potenciální odchylku je, že loni jsem přes den v zimě parkoval ve firemní garáži, ale letos je auto 24H venku. Tak nějak doufám, že se jedná o efekt dlouhodobě studené baterie, a pak se to na jaře vrátí do normálu. Máte někdo podobné zkušenosti? Auto mám na noc v nabíječce. Díky!

        Komentár

        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 192
          • lubos1519
          •   

          #25
          Prepni si na % a nebude ta to trapit ;-) Mam TM3 LR AWD z 06/2019, najazdenych 27.000 km ako ty. Prepol som zobrazenie na km, pri 89% mi ukazuje 425km, ked potiahnem slider na 100% ukazuje 472km. Netusim ako to bolo na zaciatku, kedze som zobrazenie na km nikdy prepnute nemal.

          Prikladam ale screenshoty z teslamate (https://github.com/adriankumpf/teslamate), to ale meram len necely rok, takze nemam info od zaciatku jazdenia.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2021-01-04 o 17.14.33.png
Videní:	536
Veľkosť:504,4 KB
ID:	66416 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2021-01-04 o 17.14.44.png
Videní:	479
Veľkosť:512,1 KB
ID:	66417 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2021-01-04 o 17.14.57.png
Videní:	480
Veľkosť:485,9 KB
ID:	66418

          Komentár


          • Lukas99
            Lukas99 komentoval
            Upraviť komentár
            Díky z info. Takto máte totožné auto i nájezd, ale u mne to bohužel spadlo při 90% pod 400km dojezd... Parkuješ v garáži, nebo venku?

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To iste auto z 09/2019 a na 100% medzi 470-475 km.
            Pozri toto z amerického fóra.
            https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...pacity.204712/
            Myslim že máš podobný problém. Ak nechavas auto v noci na nabijacke aspoň davaj rôzne hodnoty na ktoré nabijas.
            A raz za pol roka je dobre pred ranným odjazdom dať na bit na 100%. Nechat to tak aj keď bude písať 100% a nabíjací výkon bude pár kW. To je práve kalibrácia a balancovanie článkov.
            Uvidis že potom tých 470 dáš.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-01-2021, 22:50.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Este je dobre pri nabijani poslednych 5% do 100% znizit nabijaci vykon, nech maju clanky dost casu na zrovnanie.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Parkujem v garazi a nabijam ako pisu v tom clanku co linkoval Jiri. Cize nie kazdy den, nechavam auto v roznom stave BMS podla potreby (dam nabit az ked klesne pod 50%). Zhodou okolnosti som v nedelu nechal nabit na 100% a cakal som kym nevypne (pomerne dlho pisalo 100%, teda zjavne balancovalo) a nasledne som mal jazdu s vybitim na tusim 12% a nabil na 90%.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            kto mate cas, tak si treba pozriet pana Kazdu a ako to s tym nabijanim vlastne je
            https://www.youtube.com/watch?v=3DtQqwF6WZI

          • Lukas99
            Lukas99 komentoval
            Upraviť komentár
            Chlapi, díky moc, asi to bude ono. Všechny symptomy na to ukazují. Zkusím ten postup viz teslamotorsclub a uvidíme.

          • Lukas99
            Lukas99 komentoval
            Upraviť komentár
            Tak jsem po měsíci zpět. Jednou nebo dvakrát jsem nabil do 100% až do vypnutí nabíjení. Nechal jsem to jít i na 10%, nestrkal do nabíječky, aby se baterie a BMS zkalibrovalo... Po jízdě jsem uspal teslu na 3-4 hodiny dle instrukcí z fóra bez napojení nabíječky, aby systém přečetl za ty 2-3 hodiny všechny hodnoty důležité pro přepočet algoritmu dojezdu. Bohužel je zima, a baterie je neustále studená až promrzlá, a tak když jsem 2-3 dny nenabíjel, tak bylo 5% kapacity bricknutých modrou barvou. Po měsíci 425-435km stále, žádná změna. Začínám si myslet, že je to tím, že auto je neustále venku v zimě a snad se to na jaře zlepši... Nebo?

          • Lukas99
            Lukas99 komentoval
            Upraviť komentár
            Tak už mám rated range 411km, WTF... Asi skočím do servisu. Teď se oteplí, tak uvidíme. Ale jsem lehce nervózní.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Promrzla baterka. Furt to neřeš a nech to na teplo.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            vsetci mame ked mrzne dojazd nizsi o 20%, to je normalne.

          • klikar
            klikar komentoval
            Upraviť komentár
            Pozri si na toto video kde najdes zopar odpovedi - https://www.youtube.com/watch?v=NBSA...st=WL&index=44
            Inak odporucam pouzivat percenta namiesto standardizovaneho dojazdu.
        Pracuje...
        X