Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

18ky alebo 19ky kolesa?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 43

    18ky alebo 19ky kolesa?

    Neviem ci sa to pytat tu, alebo radsej vo forach inych modelov, na ktorych uz ludia jazdia, ale skusim.

    Co sa tyka tych kolies tie 19ky su samozrejme krajsie. Na tych 18kach je vsak ta puklica a tie disky pod tym nie su uplne na zahodenie, len vraj tie puklice zvysuju aerodynamiku a dojazd o 10%. Dalsia vec su Slovenske cesty, ktore su take ake su. Je to teda otazka medzi peknym vyzorom a mensiemu komfortu z rizikom pokazeneho disku ci napravy z tych zlych ciest. Mam objednane tie 19ky ale naozaj sa toho bojim. Do teraz som behal na 18kach, sice to bolo ok, ale clovek aby daval pozor na vsetky jamy.

    Este pre info jazdim na severe Slovenska, okolie Zilina.

    Ako ste na tom Vy?
  • Hasky
    Junior Member
    • Oct 2014
    • 26

    #2
    Mne sa tiež páčia 19tky, no asi by som aj tak išiel skor do tých aero 18tiek.

    PS: už to je možné auto objednať alebo len riešite disky?

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som zil predtym v nemecku a rezervaciu som spravil tam, takze ja uz som konfiguroval a hadam auto vo februari dostanem. Zmena je vsak este mozna, len neviem ako s tymi kolesami. Ostatni tu na fore rezervovali cez "Other Europe" tak to budu mat asi neskvor ale vyzera ze v marci.

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik tak to máte super, určite sa už neviete dočkať
      Ja som Model 3 ešte ani nestihol vidieť naživo, keďže som bol zaneprázdnený, keď bol vystavený vo Viedni.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ak budu testovacie jazdy, chod si to otestovat do Rakuska. A mozno budes mudrejsi. Alebo treba pockat na prve videa Europanov. Mozno to spomenu na forach ci YT videach.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Rakusko je trosku zle miesto na testovanie Staci prejst cez hranicny prechod Berg. Slovenska strana = drncanie, uzasne dilatacie na moste ponad D1 ked pri 120kmh vyletis zo sedacky, trciace kanaly a diery. V momente ako prejdes okolo kasina a cez hranicnu ciaru mas zrazu rovny asfalt, ktory by bez hanby zniesol aj nejake americke 27 palcove kolesa s navlecenym kondomom, a este by si si chvalil, ake su tie 27cky pohodlne A vo Viedni sa teraz vela Bezirkov opravuje. Favoriten, co bola jedna z najhorsich casti, komplet vynovili cesty aj chodniky. Teraz je to tam skoro vsetko rovne ako podlaha v obyvacke.
      Neviem ci budu mat fixne stanovene testovacie trasy, ale v I. Bezirku v centre je este par “fajnych” usekov s elektrickovymi tratami a dlazdicami, tam by to mohlo byt plodne.

      Mohli by zorganizovat v spolupraci s Auparkom nejake miestne safari na nasich zazitkovych cestach.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 973
    •      

    #3
    Ja som tiez zastanca kolies s vecsim percentom gumy. X-ko ma moznost 22" alebo 20", S-ko 21" alebo 19", 3-ka 19" alebo 18".
    Na X-ko som si zaskrtol 20" nielen pre viac gumy ale aj pre vecsiu hmotnost privesu ako s 22".
    Je jasne, ze menej gumenne kolesa maju lepsie jazdne vlastnosti, no citit na nich kazdu nerovnost. U mna vyhrava tiez mensia pravdepodobnost poskodenia disku pri vecsom podiele gumy, ktora viac presahuje hranu disku. Zimne mam na X-ku dokonca 19" - je to legalne.

    Komentár


    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak tak, ja by som privital na Model 3 aj 17-tky, hlavne na zimu, len problem je vo velkych brzdach ktore sa zevraj do 17-tok nezmestia...
      Mensi prepocet:

      sirka [mm] vyska [%] priemer ["] vyska [mm] priemer [mm] obvod [mm]
      235 - 40 - 19 - 94 - 670,6 - 2106,75
      235 - 45 - 18 - 105,75 - 668,7 - 2100,78
      235 - 50 - 17 - 117,5 - 666,8 - 2094,81
      Naposledy upravené Peto02; 19-01-2019, 12:49.
  • Ioniq
    Junior Member
    • Jan 2017
    • 368

    #4
    Ja som uz presiel vsetkym od R14 az po R21 a este nikdy som neposkodil disk ani gumu, defekt je u mna cudzi pojem, 90% bratislavske cesty, ktore nie su ziadnou vyhrou. Tvrdost jazdy, resp. schopnost filtrovat nerovnosti je primarne otazkou naladenia podvozku. Je X aut, ktore to dokazuju, a aj s R21 gumami maju jazdu komfortnejsiu a plavnejsiu ako ine auto na R17 gumach. Plus fakt ci je to RFT alebo normalna guma.

    Jedna vec je ta, ze s vacsim priemerom (ktory je casto sprevadzany aj vacsou sirkou pneu) sa ti zacne casto stavat, ze jamy jednoducho preletis, lebo koleso bude prilis velke na to, aby do jamy spadlo, a tym padom ani nebudes vediet, ze tam nejaka jama bola. Male koleso je citlivejsie.

    Na naozaj poctivo naladenom podvozku, kde sa nesetrilo, rozdiel jednej velkosti nespoznas. A TM3 ma vraj slusny podvozok. Najvacsi rozdiel budu naklady na udrzbu - vyssia cena novej pneumatiky, pneuservisy si za vymenu vacsich gum tiez zvyknu uctovat viac, opotrebenie bude tiez rychlejsie. Plus spotreba.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Teraz mam 18ky na leto a 16ky na zimu. Neviem preco nemohli spravit identicky dizajn tych 19tok a 18tok, vela znaciek to robi, ze tie iste disky vo viac rozmeroch, ale zas chapem to minimalistické fungovanie Tesly. S tymi 18kami som to tu zvladol, tak hadam to zvladnej aj s tymi 19kami, len na zimu musim urcite nieco poriesit, hlavne ak tam nebudu pasovat 17ky, to bude potom zaujimave.

      Defekt som na tych 18kach dostal 1x krat na Ceskej dialnici pred Brnom, ale to bolo tym, ze som musel nudzovo uhýbať a na tom odstavnom pruhu boli nejake drobne predmety, ktore ten defekt spôsobili. Myslim, že to by defekt dostal každý.

      Ako si spominal, skúšobná jazda tu moc nevyrieši, hlavne ak bude v Rakúsku. Jazdil som 5 rokov v nemecku a nevidel som ani jednu dieru. Prisiel som potom do Ziliny a skoro som tam nechal podvozok.... je to 100 a 1. Aj tak, auto pride hadam teraz o mesiac tak uvidim.
  • Hasky
    Junior Member
    • Oct 2014
    • 26

    #5
    Celkom dobré porovnanie rozličných verzií Tesiel a pneumatík.
     

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ten chlapik teda narobil tych videii. No, zrovna moj model v tom videu testovany nebol. Je to Model 3 LR AWD w/19"
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 43

    #6
    Tak som teda povedal, ze nech nechajú tie 19ky, ale ako zimné som si dal tie 18ky, takže budem mať z obidvoch možných kolies (potom sú už len tie 21ky, ale to už je určite moc). Problém bude transport, lebo som písal, že nech nahodia tie zimné a tie 19ky nech dajú do auta, no oni mi napísali, že to pasovať nebude. Takže budem si musieť nejak dať tie kolesa doviezť

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ani mne do X-ka druhe gumy nevlezu - mam este tu prvugeneraciu s tymi peknymi dizajnovymi, ale idiotsky nesklopnymi sedadlami druheho radu.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No ved hej, ale v M3 sa sklápať sedadlá dajú, tak si neviem predstaviť, prečo by tam tie kolesa nepasovali, ved to môže byť hociako, aj natlačené na dvere atď. Ono to možno len nemci berú tak, že ak sa to tam pekne nedá uložiť tak povedia, že to nejde. Uvidím asi na mieste.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tie teslacke kolesa su fakt dost velke, ked som v servise vo Viedni kupoval zimne 19tky, tak na letne 20tky som zobral prives s ložnou plochou 2500x1255x350mm a zmestili sa do neho LTT.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 43

    #7
    Tak už som teda prehodil tie 19ky kolesá s letnými pneu a auto vyzerá super! Aj ked vidím tú praktickosť v tých 18kach a hlavne tých krytoch (idealne na Slovenské cesty) len dizajn je predsa len dizajn. Jediné čo ma teraz trápi je, že mi svieti TPM porucha. Samozrejme sa to nedá nejak vypnúť či spraviť manuálne, musí si to proste vozidlo spraviť samo. Keď som si auto prebral tak mi to tiež svietilo len po chvíľke mi to vyhodilo tú správu, že auto si všimlo, že mám iné kolesá a mám označiť aké.

    Už som najazdil tak 60 km a stále mi to nevyskočilo, v manuály píšu, že mám ísť viac ako 25 km/h po dobu viac ako 10, to sa síce stalo raz keď som išiel zo Žiliny z prezutia, ale nič.... tak uvidím ako dlho s tým budem behať.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No a práve na ceste domov mi to okno vyskočilo, len som práve šťukal na display a zmizlo mi to tak neviem aké kolesá to označilo..... naozaj by to mali spraviť ako možnosť vyvolať to okno manuálne.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Co treba na TM3 pri vymene kolies nastavovat? Na TMX som menil 20" za 19" a naspet uz 5krat a nikdy nehlasilo TMP chybu ani nevyskakovalo ziadne okno. Vzdy sa kalibrovalo samo.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      A nemas tam niekde v menu Service moznost Reset TPMS? Ja to na S mam, tiez teraz na posledy po prezuti na letne mi to svietilo (svietilo to az kym som nezastavil). Ale na velkost pneu sa to nepytalo, asi preto, ze to boli rovnake IDecka senzorov, ty ak mas 2 sady diskov aj so senzormi, tak asi vie identifikovat, ze su ine a preto sa pyta.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Je to presne ako tu vo videu https://www.youtube.com/watch?v=ng08VSPlSTM tiez menil kolesa a cakal kym mu to vyskoci. Ja by som tiez uvytal manualny reset, ale to tam v ponuke nie je. Je tam len napisane, ze ked auto strati kontakt z povodnymi kolesami tak potom bude pisat chybu a treba ist kym to nevyhodi ten reset.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 43

    #8
    Od posledného software update sa v kolonke Service objavilo už tlačítko na Reset TPMS, ktoré tam od Marca nebolo. Je super vidieť ako počúvajú Teslaci feedback a postupne pridávajú veci, ktoré uľahčujú fungovanie.

    Komentár

    • Cedko
      Junior Member
      • Oct 2018
      • 7

      #9
      Ahojte,

      mam zopar otazok ohladne kolies na Tesla 3. Objednal som si zatial len letne 18" pneumatiky s diskami, ktore boli v cene auta. Zimne som zatial este neriesil, tie budem riesit pred zimou.
      Otazky:
      - musim kupovat aj druhu sadu diskov, ci da sa pouzivat jedna sada diskov na letne aj zimne pneumatiky? Ci je s tym spojena vacsia komplikacia pri prezuvani pneumatik (nastavovanie senzorov, kalibracia atd), s tym spojene aj vacsie naklady pri vymene? Ide mi len o to, ze ked budem mat 18" letne aj zimne pneumatiky, mohol by som teoreticky nieco usetrit, ak by som nemusel kupovat rovnake 18" disky so zimnym pneumatikami.
      - daju sa teoreticky pouzit aj ine 18" disky, ktore nie su priamo od tesly?
      - musi clovek prezuvat pneumatiky priamo u Tesly, ci da sa aj u inych pneuservisov?

      Vdaka

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Kedze senzori su nalepene znutra na disku tak ked vymenis len pneumatiku auto nic nepozna. Ja som doteraz kupoval na auta druhu sadu diskov ale tiez uvazujem ze to necham prezuvat. Otazka ci sa to oplati zalezi na tom ako dlho auto budes vlastnit a kolko ta stoji prezutie:
        Ratajme 10 rokov vlastnictva.
        Cena prezutia jednej gumy v A 30€ (?).

        A teda 120x2 (leto zima) x 10 = 2400€ za 10 rokov.
        Mne vychadzaju druhe disky lacnejsie.

        Jasne ze mozes pouzit aj ine disky ale daj bacha aby mali schvalenie pre dane auto. EV maju specifikum v tom ze su ovela tazsie a tak naroky na disk su vacsie.

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj, nemusiš kupovať druhú sadu, kľudne len pneu, ktoré ti budú zakaždým prezúvať. Pneu servis nemusíš navštíviť, ani Teslu nie, mnohý si to robia doma, ale oni majú ako ja zimné a letné komplety. Keď meníš komplet za komplet akurát treba vyvážiť. Keď meníš pneu trvá to dlhšie a je to drahšie. Avšak keď si vezmeš, že ja som dal 2000,- euro za tie 18ky zimné komplety tak to diskutabilné.

        Ak si zoženieš zimné pneu za dobrú cenu (cca 1000,- euro) tak ten rozdiel v cene medzi kompletami a pneu možeš použiť na to prezúvanie a teda ušetríš. Nie su žiadne komplikacie pri takejto výmene, tie kolesá nie su ničím výnimočné, ani senzory, pneu servis to zvládne.

      • MatejN
        MatejN komentoval
        Upraviť komentár
        Ahojte
        Neuvazovali ste niekto nad celorockam?. Ja sa pohravam s myslienkou Michelin CrossClimate

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na X-ku su ine letne (disky aj rozmer pneu) a ine zimne, je to napisane aj v COC. Xko moze mat letne 20tky, alebo 22ky Ja mam letne 20tky na diskoch a zimne 19tky tiez na diskoch. 19" tesla disky (take iste ako ma S-ka) aj s zimnymi gumami a cidlami som kupil od tesly a prvy krat som ich aj dal prehodit v tesla servise, lebo prehodenie bolo bolo v cene zimnych kolies. Dalsie vyvazovanie a namontovanie novych letnych (ked sa prve zodrali) som dal urobit v nasom malom pneuservise. Kolesa si uz vymienam v gararzi sam na vsetkych autach. Prekalibrovanie merania tlaku si robi auto samo, netreba po vymene kolies urobit nic, len prejst par kilometrov.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        MatejN - Ja ich mam na Fiatke 500e. Po 12 000 km maju stale viac ako 60% dezenu. Pouzivam ich dost "prefukane" - na 300 kPa - ale na prekvapenie sa deru rovnomerne. V lete aj na mokru su vyborne, na snehu treba davat trochu pozor, predsa len je to kompromis, ale na jazdenie v meste a okoli plne vyhovuje. Ake su na dialnici na snehu - nemal som tu cest.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na i-MiEV -och som k jednemu dostal letne aj zimne na diskoch, na druhom som dostal celorocne.
        Zaujala na hlucnost. Zimne su podstatne hlucnejsie ako letne a univerzalky su niekde medzi tym.
        Kedze i-MiEV- ami jazdime len v okoli Bratislavy, univerzalky su zrejme najlepsim riesenim.
        No uzivat si podstatne tichsie cisto letne gumy tiez nie je na zahodenie.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ako je to pri buracke? Neviem presne co je v zakone, lebo pouzivat letne v lete a zimne v zime ked mas celorocke, alebo teda univerzalne. Nebaziruju natom policajti ci poistovne? Nemal som buracku, takze nemam ani skusenost, ale vraj po pneumatikach sa policia aj poistovne pozeraju, ked dojde k udalosti.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        univerzalne su preto uni, lebo obsahuju aj znak M+S a teda splnaju pre poistovne dolezitu vlastnost zimnych pneu.
        Nie som si isty, ci je univerzalna guma nejak rozumna vec. Uz to tu raz bolo...30r dozadu sa predsa neprezuvalo a tiez sa to nazyvalo univerzal.
        Pri nasich autach ide vacsinou o dojazd a ten je zbytocne znizovat riesenim kompromisnych pneu.
        Ako pise Jux - mozno nejake male vajicko do mesta, kde je to jedno. Ale ak jazdim mimo mesta, kazdy kilometer a vacsie ticho su mi prinosom.
        Bezne v pneuservisoch za vyzutie/obutie gum s rozmermi 18,19 a viac, este v spojeni so senzorom, pytaju sialene peniaze. Som zastancom druhej sady. Uz ked davate tolke peniaze za auto, kupte aj druhu sadu a mate pokoj.
        Cisto prakticky sa potom moze bezne stat, ze dr.Ilko ohlasi v novembri predpoklad snezenia a do pneuservisu sa nie len ze neobjednate, ale ani nedotelefonujete.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        každú zimu nastane situácia, keď najlepšia zo všetkých manželiek povie "na trabim sme nepotebovali zimné a predsa sme v kopci obchádzali žiguláky aj embéčky".
        kontrolór poisťovne zisťuje čo má auto obuté (rozmer, vzorok, hĺbka) aj v prípade, že jeho klientka nabúrala moje auto stojace na parkovisku.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        @Marcel Pavlik Prave MBcky nemali problem s trakciou, lebo mali zadny nahon a motor vzadu. V case ked este bolo stvorkoliek ako safravu, mali auta s zadnym nahonom a motorom vzadu najlepsie trakcne vlastnosti. Najhorsie na tom boli auta s motorom vpredu a zadnym nahonom, potom auta s motorom vpredu a prednym nahonom,
    Pracuje...
    X