Dnes som prerabal 32A adapter pre gen2UMC z modreho 32A trojkolika na cerveny 32A petkolik. Myslel som, ze kodovanie max prudu v adapteri bude odpormi roznej velkosti oproti zemi, podobne ako u povodneho teslackeho trojfazoveho UMC. Nie je to tak. Do novych adapterov uz davaju chip pripojeny dvojvodicovo na male piny okolo zemniaceho pinu adaptera, takze amaterske nahrady adapterov s odpormi uz nie su mozne.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Mobile Connector pre Model 3
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
A ten chip berie napajanie odkial? To mas ten neoriginalny od volodu, vsak? Ale zmena na 3 fazovu zastrcku mozna je, dufam.
-
Chip toho adapteru ma napajanie z UMC, meral som tie fuzy na originalnych shuko a 16A modry trojkolik - neda sa namerat nic, lebo sa meraju len tie dva fuzy co sluzia na napajanie aj data. Tesla ho realne pozna ako 32A a samozrejme sa da v aute znizit prud ako zvycajne.Je to tak ako to pisu v popise:
"For your safety, this adapter has an internal circuit that monitors the plug temperature and communicates with the car to automatically set the appropriate 32 amp charging current" ten chip je umiestney vnutri modreho konektora a teda ten chip ma v sebe nielen identifikaciu prudu ale aj teplomer -
na https://www.evseadapters.com/collect...el-s-x-3-gen-2
Bezne sa pouziva identifikacia kadecoho takymi chipmi s dvojvodicovym pripojenim napriklad metalicke kable pre 10Gbps, 40Gbps, aj 100Gbps maju v konektoroch na oboch stranach take chipy, kde su identifikacne udaje o kabli aby switch/router vedel s kym ma spolupracovat.
Napajanie pri dvojvodicovych zariadeniach je zadoven datova zbernica.
Su aj take teplomery, ktore sa davaju na dvojvodic a su take systemy, kde je kopa takych dvojvodicovych cidiel na zbernici - cez tie dva vodice sa tie cidielka aj programuju - kazdy ma svoju adresu a na tej zbernici a pouziva sa protokol aby sa neprekrikovali.
-
-
Tu je fotka toho chipu - povodne v modrom jednofazovom 32A trojkolikovom konektore. Teraz je uz v cervenom 32A petkoliku a funguje. Ten tensi cierny a cerveny vodic na fotke nech vas nepletie - to su kable od meraku. Povodne som nepredpokladal, ze budem forku zverejnovat - mala to byt len dokumentacia pri predabke, tak som neriesil scenu :-)))
Myslel som, ze sa mi nepodari vytiahnut plosacilk s chipom cez otvor v konektore a budem ho musiet odpajkovat a nasledne pripajkovat v novom konektore. Nakoniec som to len poohybal a islo to von z modreho a dnu do cerveneho aj bez odpajkovania chipu.
V tom modrom konektore to bolo dost odfusovane bez trubickovania - vid obr., do cerveneho 5koliku som to samozrejme urobil poriadne.1 Bild
Komentár
-
Predal som vcera svoje Model S a pojdem do Model 3ky ale s 1F UMC sa urcite nezmierim, hlavne ked uz mam v garazi 3F16A. Rozmyslal som o rovnakom Tesla Gen1 UMC ako som mal, ma niekto typ kde sa da zohnat ? Popripade nejaka rozumna mobilna alternativa ?
Komentár
-
Nad inchanetom som tiež rozmýšľal, odradila na pravidelná manipulácia so zbytočne hrubým káblom, a tiež vyššia cena oproti tej čínskej náhrade, ktorá je kompletné riešenie na cesty aj domov. Okrem diaľkového otvárania charge portu a ulock kábla. Žiadne riešenie nie je ideálne, každému vyhovuje asi niečo iné.
-
16A inchanet ma tenky kabel.
https://inchanet.com/produkt/spark-l...e2-cee-3f-16a/
-
pravdu povediac Cinskych nahrad sa bojim, oni koli par centom bez problemov obetuju bezpecnost, kvalitu a zivotnost. Pri nabijani na tomto setrit urcite nebudem. Toto je pekne riesenie ale cena je prehnana:
https://www.mobilityhouse.com/int_en...traveller.htmlNaposledy upravené Jozefr; 12-03-2022, 11:35.
-
Hrubý kábel som mal na mysli ten ktorý je k vozidlu, type2->type2- ktorý sa pripája k tomu adaptéru z čiech (inchanet). Cez týždeň mi príde ten čínsky kábel, nakoniec to bola cena s DPH, takže final to bude okolo 230€ pre platcov. Dám vedieť ako to vyzerá, ale recenzie od používateľov má veľmi dobré.
-
-
Na Ali sa dá zohnať nový aj použitý: https://m.aliexpress.com/item/100500...mend-recommend
Cena je okolo 500,- bez 3f červeného konektora. ten je za ďalších 150-200€. Podľa mňa prehnaná cena.
Na Ali som našiel náhradu so vsetkymi ochranami, s dobrými referenciam od používateľov, z EU skladu (dodanie do 7 dní). Cena 280€ komplet s DPH:
€ 283,00 39%OFF | Power Charger for Vehicle With Electrical Sockets Wallbox 11kw Mennekes Type 2 220V car Service Equipment Bolt ev
https://a.aliexpress.com/_mrxZTE8
Komentár
-
Viacero používateľov Origo umc gen1 má odhováralo, kôli častému zalamovaniu kontrolných vodičov v kabli a relé ktoré sa kazia. Originál umc gen1 nemá ani prúdovú ochranu. Podľa mňa to nie je dobré riešenie. Tých nabíjačiek je nedostatok, cena bude stále šialená. To už radšej wall box, kľudne gen2, ak stačí 2,6m kábel. A budeš mať "originál"
-
UMC gen1 nema problem s vodicmi, mam ho 6 rokov a je takmer denne pouzivany. Tiez podla mna ma prudovu ochranu, lebo ma suctovy meraci transformator. Kable sa lamu na tesla wallboxe HPWC. UMC1 moze mat problem s relatkami, no mne zatial vsetky 3 relatka tych 6 rokov funguju. Adapter na cerveny 16A petkolik kupovat netreba, staci dat 16A petkolik priamo na vstup UMC1. Kto chce mat otvaranie/zatvaranie nabijacich dvierok tesly tlacidlo na T2 konektore, inu moznost pre 3f/11kW ako umc1 nema.
Pozri si moju opravu a prerabku UMC1 je tam kopa info o UMC1 aj s diskusiou. tu je zaciatok https://teslaclub.sk/node/44467?p=44497#post44497
tu oprava a prerabka https://teslaclub.sk/node/44736Naposledy upravené jux; 12-03-2022, 08:42.
-
ano viem, ze nieje najlepsie riesenie aj sa prehrieva rele ako pises. Ale vyhovovalo mi ako nudzove nabijanie, nepouzival som to az tak casto. Ale 3F proste mat musim, 1F je onicom.
https://inchanet.com/produkt/inchane...table-wallbox/
Ma s tymto niekto skusenost?
@Jux: ano tu opravu UMC som pozeral to by som dal... az by to bolo raz potrebne.Naposledy upravené Jozefr; 12-03-2022, 08:53.
-
Fajn že je aj kladná skúsenosť s umc gen1. Pre mňa ale tá cena nemá zmysel. A to či zatlačím na kryt nabíjacieho konektora ale stlačím tlačítko na nabíjačke je to isté. Ja mám Tesla Y, pre Sko to môže byť malý diskomfort. Tiež si viem v prípade potreby opraviť umc, tiež si viem "nakrimplovat" 3f patkolik, ale prečo by som si priplácal dvojnásobok? To je nezmysel. Kolega plánuje kupovať 3ku, pre neho tlačítko na otvorenie portu tiež nemá zmysel, zatlačí na dvierka...
-
Asi by som zobral tu 11kW verziu z Inchanetu, viem pred to pripojit aj predlzovacku a je to celkom male a prenosne. Plus mam este tie redukcie ktore som robil pred 2 rokmi. Type2 kabel aj tak stale nosim aspon by som ho viac vyuzival, budem mat menej kablov k kufri.
-
Ano, otvorenie dvierok stlacenim je mozne, ale ukoncenie nabijania/odomknutie konektora treba na 3-ke urobit cez aplikaciu, alebo na displeji auta, tlacidlo na umc1 ukonci aj odomkne... je pohodlnejsie. U S-ka aj X-ka ide ukoncit a odomknut aj dialkovym.
-
To otvorenie dvierok a odpojenie kabla az tak neriesim, clovek si zvykne a nieje problem.
Mam este mesiac cas pokial bude Model 3, tak medzitym pohladam UMC gen1 ak to nevide tak to isti Inchanet.
Skoda len, ze to nema krajsiu krabicku s vymyslenym systemom ako to zavesit na stenu docasne/trvale.
-
Ja mám už 5 rokov toto.
https://inchanet.com/produkt/spark-l...e2-cee-3f-16a/
100% spokojnosť. Ma aj prúdové chrániče.
-
@Jozer - přenosný wallbox od inchanetu mám. Ano je skoda ze k tomu nemají nějakou desku na zeď. Jinak to visí celou vahou na konektoru + při koupi doporučuji napsat ze chcete udělat delší přívodní kabel (jinak je tam moc krátký)
Jako alternativu bych uvažoval https://www.autonabijeni.cz/prenosne...ome--az-22-kw/
Ma Wi-Fi a app, instalační deska na zeď. Na oficiálním e-shopu výrobce je za 679 €
-
Pre Tesla auta je zaujimave este toto:
https://eauto.si/metron-shop/product...3x16a-3-phase/
ma to integrovany prudovy chranic typu B priamo v 5 kolikovom konektore (cize bez skaredej krabicky na kabli) a ma aj tlacitko na otvaranie/zatvaranie Tesla charge portu. Naviac ti spravia dlzku aku len chces.
Komentár
-
Z vlastnej skúsenosti by som na strane 5-kolíka šiel do 32A prevedenia. Aj keď nebudeš ťahať viac ako 16A, po pár rokoch zistíš rozdiel
Komentár
-
16A je max prúd, ktorý 5kolík znesie v nejakom čase. Hodnotu 16A dokonca nájdeš aj doma v obývačke na zásuvke na stene. Ťahal by si ich odtiaľ? Asi nie.
Zaťažovať dlhodobo elektrosúčiastku jej štítkovým maximom ju bude namáhať viac ako ju rovnaký čas zaťažovať 50% jej štítkového maxima. To je môj názor.
Už som zhorený barák do tla kvôli nabíjanie čínskeho detského EV videl...
-
Ked je raz nieco homologovane na 16A, tak to musi 16A zvladnut. Samozrejme su v predaji komponenty co su evidentne nekvalitne, preto pouzivam len mnou overene.
Navyse ziadny elektromobil co som meral nevyuziva pri 16A evse celych 16A, nechava takmer 1A ako bezpecnostnu rezervu. Ak mas 32A evse a auto ma 16A nabijacku, tak zoberie celych 16A.
-
tommik preco by si mala nabijacka tahat viac ako 16? Na kazdej rozumnej si to vies nastavit/obmedzit. Dokonca ta cinska nahrada taha 15.8, snad to bude rezerva. S homologizaciou suhlasim s jux, nie je dovod sa obavat, ak je to homologizovane. Kolko je to dlhodobo? Prazdnu bateriu nabijes za 6 hodin cca (3x16A x 230V = 11kW). Prazdnu ale pravdepodobne malokedy mas, rovnako nenabijas zvycajne do 100%. Ak chces byt super safe, znizis nabijanie cez apku na 15A. Ten pripad ktory spominas zo zasuvkou na stene nebude skor problem celeho "retazca" vratane kabla od rozvadzaca po zasuvku? Zvlast ked mas 16A istic tak asi bude trochu problem tahat nonstop 16A, t.j. ist na hranu a cakat kedy ti ho "zhodi". Tym nehovorim ze je zle mat predimenzovane veci, len tie priklady mi nesedeli na nas scenar.Naposledy upravené fcela; 19-03-2022, 19:29.
-
Posielam kladnú skúsenosť s čínskou náhradou. Je možné meniť Max prúd (viac nepustí a identické maximum zobrazí aj Tesla v apke potom), je možné aj časovat (čo pre teslu nemá veľký význam). Za mňa palec hore, odporúčam.Naposledy upravené fcela; 17-03-2022, 20:33.
Komentár
Komentár