Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Ano, je to zbytocne problematicke kvoli niekomu v Tesle, kto stanovuje podmienky. Mne tiez nic na mojej strane nebrani kupit Teslu, ale nehodlam sa zatazovat tou torturou, co tychto nasich dobrodruhov caka po uradoch. Tiez je avizovane zrusenie cla a este dotacie a hlavne v neposlednom rade rakuska cena, ktora je pri LR AWD o 5000 vyssia ako nemecka - a navyse Slovakovi daju este navyse dalsich 1800. Aj ked Rakusan dostane 1500 od statu, tych 1800 dava Tesla zo svojho, nechapem preco by sa malo Slovakom navysovat. Ked Rakusan nepoziada stat o dotaciu, Tesla to od neho pytat nebude.
    Myslim ze teraz je najrozumnejsie cakat, uvidime ci budu faktury bez DPH. Tiez v polozke "Document fee" by mohla Tesla poverit nejaku SK firmu aby vybavili ludom aspon technicky na Obvodnom urade, ked uz je to priplatok za presne to, nie aby sa s tym kazdy opichaval na vlastnu past.

    Tych ale je este vela a to je este len kupa. Potom popredajne sluzby ... ale to tu uz bolo rozoberane tisickrat.

    Ale aby som nebol len negativny, jeden tip - ak by som ja teraz kupoval Teslu, najschodnejsie riesenie sa mne osobne zda pozriet na mobile.de, kde je niekolko kusov novych 7/2019 s len parstoeurovou marzou (o par tisic nizsie ako priplatok roepke, ved nie je jediny) a odpadava dvojita dph a jej pytanie a tiez cena je o par tisic - o 7000 od rakuskej mensia.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      Tusite nekdo, proc je nyni po cervencovych/julovych zmenach tak dramaticky rozdil v cenach Modelu 3 v Nemecku a v dalsich evropskych zemich, potazmo v Rakousku? Napriklad M3 AWD LR stoji v Nemecku 51390 EUR (bez documentation fee) a v Rakousku to same 57900 EUR. Rozdil pres 6500 EUR je fakt sileny, na to ze to jsou sousedni zeme a DPH se lisi jen o 1%. Mimochodem z tohoto pohledu neni potencialni nakup pro nasince ve Vidni (at uz s DPH ci bez) vubec zadnou vyhrou - tou by byl nakup ci dovoz z Nemecka za nemecke ceny.

      Dovolim si spekulaci, Tesla citi, ze v Nemecku se musi nejvice podbizet a ma tam nejvetsi konkurenci u mistnich znacek jako BMW/Audi/Mercedesu, kterym jsou Nemci prirozene verni, a tak tlaci na cenu daleko vice nez kdekoliv jinde na kontinentu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je to kvoli zakalkulovanej nemeckej dotacii 4k€? (2k tesla 2k stat)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Aj Rakusania maju dotaciu 2000€. Je mozne ze Nemci ju uz zahrnuli do ceny a Rakusania nie. To by samo o sebe robilo rozdiel 4000€. Zbytok rozdielu moze byt to 1% DPH.
      Naposledy upravené Wilo; 01-08-2019, 12:27.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Ak dáme bokom dotácie (či už od štátu, alebo od Tesly), tak mne to stále vychádza, že základná cena (pre M3 AWD LR) je v AT cca o 2000 vyššia (pri Performance je ten rozdiel ešte väčší). Jednoducho pri tomto poslednom znižovaní cien, išli ceny v US aj DE dole (pre AWD LR o 2000 USD/EUR), ale v AT zostali tak ako boli predtým.
      Ak k tomu pripočítame ešte pakáreň s DPH a s prihlasovaním, tak naozaj nevidím jediný dôvod na kúpu v AT. A ten "spracovateľský" poplatok 980 EUR (čo spomína Miroslav Rojko) je v podstate výsmech do tváre všetkým z "Other Europe", ktorí si majú na vlastné triko riešiť celú tú byrokraciu. Páni z Tesly (ktorí predpokladám tieto diskusie čítajú), by nám mohli prezradiť, za čo tých 980 EUR máme platiť.
      Naposledy upravené EVan; 01-08-2019, 10:39.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A nemoze byt ten Doc Fee ako poplatok za Certifikat konformity a dake “colne” papiere? Co je sice pritiahnute za vlasy ale tak Tesla

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      V rakouske cene 57900 EUR neni zadna dotace, v nemecke cene 51390 EUR je zapoctena pouze sleva 2000 EUR od vyrobce, ktera je povinna pro ziskani statni dotace 2000 EUR (nemecky stat da dotaci jen kdyz stejnou slevu z prodejni ceny da i vyrobce), jenz se ale resi ex-post a neni promitnuta do kupni ceny. Takze pokud to vezmeme bez teto "dotacni slevy", je cena v Nemecku stale o 4500 EUR nizsi nez v Rakousku. Rozdil 1% v DPH je cca 450 EUR, tj. porad zbyva vice jak 4000 EUR...

      Jinak "doc fee" je z meho pohledu akorat zpusob jak vizuelne snizit prodejni cenu o skoro 1000 EUR. Nevidel jsem zadneho autoprodejce v EU, ktery by neco podobneho zakaznikum uctoval.

      Souhlasim, ze nyni neni zadny duvod k nakupu ve Vidni ani duvod k cekani na otevreni konfiguratoru pro Other Europe (cena pro Other Europe rozhodne bude minimalne na urovni jako v Rakousku, mozna vyssi). Spis by to chtelo najit rozumneho prekupnika v Nemecku s nizsi marzi na transakci nez je 2000-2500 EUR u Roepke.
      Naposledy upravené Paja; 01-08-2019, 12:57.

    • Adrnln
      Adrnln komentoval
      Upraviť komentár
      Takze z toho vychadza ze sa oplati objednat z DE a necakat na dotaciu. Kedze predpokladam ze dotacia bude len pri kupe z AT. Ako teda objednat z DE? Pred mesiacom mi odpisali z DE Tesly ze sa neda u nich kupit auto na vyvoz na Slovensko. Da sa kupit teda len cez spominany Roepke mobile alebo sa to uz da napriamo?

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      V Nemecku vam Tesla auto primo na slovensky subjekt podle me stale neproda a urcite ne bez DPH (jak pro FO tak i pro PO), jak by mela dle reguli EU. A i kdyby ano, tak vam neprizna slevu 2000 EUR, kterou dava pri prodeji nemeckym zakaznikum. Obavam se, ze jedina cesta je pres nemeckeho prekupnika. Ale konkretni doporuceni bych sam ocenil...

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Na nejakom polskom EV fore som cital, ze aj Tesla v Berline moze predavat tak ako Vieden. Tiez faktury s DPH, ale pri tom cenovom rozdieli by to asi stalo za pokus.

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      Mluvil jsem shodou okolnosti nedavno s lidmi z Tesly v Mnichove a tam to rozhodne nejde. S usmevem mi doporucili, abych si nasel nekoho s nemeckou adresou, kdo to pro me koupi. Nebyl by odkaz na tu diskuzi o Berline v polskem foru? Byt do te doby, nez to budou umet vyfakturovat bez DPH je to asi stale o nicem. Jsem zvedav, jak dlouho budou soucasni kupci lamat DPH z rakouskeho Finanzamtu a zda budou 100% uspesni anebo nekdo narazi na urednika, ktery to proste nepusti.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      https://teslanews.pl/tesla-model-3/j...adza-nam-auta/
  • TM3Perf
    Member
    • Jun 2015
    • 83

    Priatelia, tak konečne som sa včera dostal ku svojej Tesle. Bol to boj na veľmi dlhú trať. Teraz ideme žiadať rakúsku stranu o vrátenie DPH.

    Autíčko ide parádne. Nemám mu čo vytknúť. Škoda, že autopilot nefunguje tak ako v USA. Inak, aplikácia je skvelá. Ešte by som bral vyhrievanie cez APP, inak nemám naozaj čo vytknúť.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ved cez APP funguje vyhrievanie interrieru (nastavis teplotu, tak chladi alebo vyhrieva - ako treba)
      Cez APP sa da tiez nastavovat vyhrievanie jednotlivych sedadiel (vyp a 3 stupne) aj volantu. Ake ine vyhrievanie by si chcel?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      náááádherna modra. Trojka ale nema vyhrev volantu?! či uz ano?

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      O koľkej si včera preberal auto? Ak po 11 tej v delivery centre vo Viedni tak ja som ju tam videl

    • TM3Perf
      TM3Perf komentoval
      Upraviť komentár
      MatejN preberal som v Linzi. Bola to predvádzačka.

      jux skúšal som to, a funguje to presne tak ako píšeš. Vyhrievanie volantu asi nemám. Všimol som si, že mam aj vyhrievanie zadných sedadiel. Nenašiel som však zapínanie vyhrievania cez Infotainment.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      ovladanie kureniia zadnych sedadiel TM3 z panela, stredne vyklopne operadlo nema kurenie.
      https://www.youtube.com/watch?v=-hQAt3AaVGs
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 135

    TM3Perf vidim, ze si bral znacky od rovnakej firmy ako ja. Dokonca tie iste znacky

    Click image for larger version  Name:	IMG_5392.jpg Views:	617 Size:	136.5 KB ID:	40169
    Naposledy upravené head; 01-08-2019, 15:38.

    Komentár

    • Lukas99
      Junior Member
      • Aug 2019
      • 10

      Ahoj všem, poprvé na vašich stránkách, jelikož také čekám na otevření konfigurace TM3 v Other EU. Byla zde spekulace ohledně možnosti koupě v Berlíně, kde je TM3 levnější, než v Rakousku. Kontaktoval jsem Berlínský Tesla store a odpověď je - ANO, prodáváme komukoliv z EU, fakturujeme včetně DPH, pak musíte claimovat zpátky. Přikládám potvrzující email.

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Lukas99 ideš to skúsiť? Alebo niekto iný ( Paja )?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ešte sa ich opýtaj, za akú cenu je to pre nás ne-nemcov. Možno neprirátavajú dvojku za nedotáciu.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Podľa mňa by to mali predávať plátcom DPH v EÚ mimo Nemecka v cene bez DPH

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker ale veď o to ide, že by Mali ale nerobia to. O tom tu točíme už týždne a prispôsobujeme sa ich vlastným pravidlám.

        Keď už to ide aj v Nemecku, tiež som im napísal a ak nebudú prirátavať 2000€, tak to risknem aj s pýtaním DPH a pôjdem do toho.

        Už som týždeň bez Ioniq-a a chýba mi nejaký poriadny elektrický sedan. Ak to nepôjde, podľa aktuálnej situácie asi kúpim zasa ten nový Ioniq, aj keď tak pos.... DC nabíjanie, ale nič lepšie ako M3 alebo Ioniq na malú spotrebu nie je.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Komunikuji s nimi od minuleho patku, prvni e-mail odpoved behem hodiny a s kazdym dalsim se to prodluzuje, ted uz se jim asi moc nechce. Kazdopadne pro Other Europe nedaji svou nemeckou slevu (Tesli cast umweltbonusu), coz je 2380 EUR s DPH. Bez DPH fakturu samozrejme nevystavi ani zadna informace, ze by kdy uvazovali to dodavat pro Other Europe bez DPH. Znam nemecky financak a i dle nekolika oslovenych danovych poradcu je pravdepodobnost, ze by Finanzamt kdy vratil takto zaplacenou dan limitne blizici se k nule. Pokud to zvazujete, jdete do toho jen v tom pripade, ze jste ochotni pripadne to nemecke DPH hodit do kanalu a nebude vam to vadit.
        Naposledy upravené Paja; 07-08-2019, 22:23.

      • TM3Perf
        TM3Perf komentoval
        Upraviť komentár
        Paja Ohľadom toho vrátenia DPH nemáš správne informácie. Bavil som sa o tomto so svojou účtovníčkou a potvrdila mi, že na vrátenie DPH je v EU normálny štandardizovaný proces. Volá sa tuším nejako Vat Refund či ako. Ja som teda kupoval Teslu z Rakúska ale verím tomu, že v DE majú rovnako nastavené parametre ako inde v EU. Ja som v Rakúsku tú DPH zaplatil a teraz riešime jej vrátenie.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        TM3Perf, drzim ti vsechny palce, at se ti to dph z rakouskeho financaku povede ziskat zpatky. Nevim jestli jsi to kupoval jako fyzicka osoba ci na firmu - jako fyzicka osoba mas mozna trosicku vetsi sanci, diky tomu, ze jsi spotrebitel, na firmu se obavam, ze to muze byt deadend. Kazdopadne tak ci onak, je Teslou tlaceny postup proti pravidlum EU a financak neni povinen cokoliv vracet a z toho Nemecka je historicky jiz vice pripadu (nemam na mysli s Teslou - tam mam z Berlina potvrzene, ze zatim nemaji jediny pripad dokoncen az do vratky - je to zatim kratka doba od chvile kdy to umoznili) kdy to slo i k soudu a Finanzamt to nakonec vyhral a nevracel, takze jak pisu - je na kazdem, zda to chce riskovat ci ne. Resil jsem to i s jednou firmou, co se zabyva obchodovanim s auty, maji ceskou i nemeckou firmu, dovazi nove i jete auta z Nemecka do CR a napriklad mi tvrdili, ze jim DPH z nakupu v Nemecku ani po 18 mesicich Finanzamt nevratil a stale vyzaduji jen nejake papiry navic.

        Mimochodem Slovinec, ktery to takto v Rakousku kupoval uplne prvni, jiz dostal odpoved od rakouskeho financaku a ti od toho dali ruce zcela pryc, ze si to musi vyresit s Teslou a Tesla mu to DPH musi vratit, ze oni mu ho vracet nebudou. Samozrejme Slovinec se snazi dal, ted si znovu pise s rakouskou Teslou, pripadne jako spotrebitel do toho znovu zatahne ECC a ochranu spotrebitele na evropskem trhu, ale fakt todle neni zadny standardni VAT refund, o kterem pises.
        Naposledy upravené Paja; 08-08-2019, 07:21.

      • TM3Perf
        TM3Perf komentoval
        Upraviť komentár
        Paja Pozor pozor, ja som to kupoval ako firma, platca DPH. Je to úplne štandartný postup. Nakúpim v rakúskom Saturne (obchod z elektronikou) za 2000€, predajú mi to samozrejme s DPH, pretože je to klasická pokladňa a nie na faktúru. Potom idem cez VAT Refund a rakúsky Steueramt potom vráti DPH na Slovensko.

        Iný prípad je ak si FO. Tam to môže byť komplikovanejšie. Ale ako FO musíš DPH zaplatiť. Prax zatiaľ ukazuje, že zaplatíš DPH v Rakúsku a informuješ o tom slovenský DÚ. Zatiaľ to DÚ akceptoval, lebo si DPH zaplati.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Ten zasadni rozdil je v tom, ze auta se maji v ramci EU mezi firmami platci DPH (i koncovemu klientovi z jine EU krajiny) vzdy prodavat bez DPH. Takze jakykoliv jiny postup je nelegalni a vzdy pak zalezi na libovuli daneho urednika na FU, zda bude ochoten riskovat sve misto a vrati to DPH byt vubec nemelo byt v Rakousku placene anebo si bude kryt zada a presne jak odpovedeli Slovincovi (byt to je spotrebitel), vyreste si to s firmou, kde jste to kupovali a nas do toho netahejte.

        Kazdopadne i kdyz se to tobe nakonec podari a dostanes to DPH z Rakouska zpet, neni to zadna zaruka, ze nasledujici kupec narazi pri zadosti o vraceni na stejne vstricneho urednika anebo jako pise jux nize jim po vice podobnych zadostech dojde trpelivost a v nejakou chvili to cele zarazi.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Ako pise Paja, ak raz danovy urad dostane DPH, je velmi tazke ziskat tuto DPH naspet, pretoze vsetci sa boja danovych unikov. Je POVINNOSTOU predavajuceho, teda TESLY aby sa spravala standardne a niesla zodpovednost spravneho zdanenia DPH. Tesla predava a ma sa spravat standardne. Tesla ani kupujuci nemoze ziadat od danoveho uradu nestandardnu pracu navyse za ktoru nie je danovy urad plateny. Peniaze za auta dostava Tesla a ma z penazi co dostane za auta znasat aj management spravneho zdanenia DPH. Danovy urat je tu na to aby spravny vyber DPH kontroloval, nie aby zjednodusoval pracu predajcom a niesol za nich zodpovednost spravneho vyberu DPH. Danovy urad zrejme aj tym, ze nie je ochotny vracat DPH prinuti teslu aby sa spravala standardne ako sa ma, je to len otazka casu.
      Teda kazdy predajca novych vozidiel ma kazdemu obyvatelovi EU, (ktory nie je obcanom krajiny kde auto kupuje) vystavit fakturu bez DPH. Ked to spravne u Tesly fungovalo pre S a X v Tilburgu vela rokov, nie je ziaden dovod, aby to nefungovalo vo vsetkych krajinach EU, kde Tesla predava auta.
      Aby som bol spravodlivy - nielen Tesla ale aj ini predajcovia v Nemecku, Rakusku a podobne si to takto zjednodusuju a tiez nechcu predavat cudzincovi na fakkturu bez DPH, no vzdy sa da najst predajca rovnakej znacky co funguje normalne. U tesly je to problem, pretoze skutocne nova tesla sa da kupit len od Tesly.
      Mozno sa niekomu podari ziskat DPH z Rakusna naspet, ale ak by to bolo masove, urcite sa rakusky danovy urad vzburi a nebude DPH vracat.
      Podobne ako Danovy urad na Slovensku odpustil platbu DPH na SK, ak bola zaplatena v Nemecku - co je tiez nelegalne a ak by toho bolo viac som presveceny ze to tak dalej nepojde. Prva kontrola im takyto postup zakaze.

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        jux ( a 1fisker ), áno máte absolútne pravdu: Tesla by nám vrámci EÚ mala vystaviť faktúru a predať auto bez DPH. Toto už ale všetci dávno veľmi dobre vieme. Realita je ale žiaľ celkom iná. Tesla nám bez DPH odmieta predávať, čím zjavne porušuje pravidlá (zákony?) platné v EÚ. A oni to v tej Tesle aj dobre vedia, ale keďže ich za to nikto "nepoťahuje" tak sa tým moc netrápia. Podľa toho, ako mi to bolo vysvetlené chlapcami z Viedne, robia to viac-menej vedome a zámerne, pretože im je jasné, že v momente, keď by začali predávať bez DPH, boli by zavalení objednávkami z celého "Other Europe", resp. non-core priestoru. A na to jednoducho nemajú kapacitu.
        Takže tým netrpezlivejším umožnili kupovať s DPH (s rizikom dvojnásobnej DPH) ale inak nás majú v podstate na háku. Mne sa rozhodne nechce naťahovať s nejakými rakúskymi daniarmi a kúpou cez nemeckého obchodníka zas asi prideme o možnosť žiadať dotáciu.
        Fandím Muskovi a pevne verím, že o tomto, čo sa tu deje, nevie on osobne nič. Asi by bolo potrebné nájsť spôsob, ako ho informovať o týchto praktikách európskej Tesly. Lebo napr. ja osobne hoci stále chcem TM3, začínam už vážne poškulovať aj po iných EV.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Mna celkom zaujima, o co Tesle v tomto pripade ide? Ziskaju tym vobec nieco, ze sa spravaju takto protizakonne? Ved ak aj dostanu DPH od obcanov SR a inych EU krajin, aj tak ju musia nasledne poslat danovemu uradu v ramci mesacneho vykazu, cize vobec nechapem, naco riskuju zbytocne svoju povest. Staci vystavit fakturu bez DPH a maju po probleme, kontrolny vykaz budu podavat tak ci tak, len nebudu musiet posielat peniaze danovemu uradu, cim si este aj usetria robotu.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Problem v obchodech bez dph v ramci EU (nejenom) s auty je primarne v tom, ze kdyz to prodaji bez DPH, ruci za to, ze se to auto skutecne vyveze a zaregistruje tam kde ma a pokud by se tak nestalo, tak jde o danovy unik a jsou povinni v Rakousku/Nemecku doplatit dph.

        I proto se v Tilburgu, co vim, nekdy skladala vratna zaloha na dph navic, kterou vraceli az po dodani prislusnych dukaznich papiru z registrace vozu nekde v EU (ci treba v Rusku, Turecku - to je totiz take Other Europe ;-)). Kazdopadne z hlediska vyrobce/prodejce je todle skutecne dost velka byrokracie navic, take riziko, ze se obcas najde nepoctivy zakaznik, ktery se bude snazit ten system “ocurat” a budou za nej muset doplacet DPH statu, proto se do toho mnoha obchodnikum (ani Tesle) moc nechce.
        Naposledy upravené Paja; 08-08-2019, 08:42.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Paja : Dakujem za objasnenie. Ale jednej veci este stale nerozumiem - preco by mala byt Tesla zodpovedna za to, ze zakaznik nejakym sposobom spravi danovy unik? Nemal by byt stihany on, namiesto predajcu? Ved predajca ma ist standardne podla pravidiel, predat zakaznikovi - platcovi DPH - za cenu bez DPH a dalej by uz podla mna nemali mat zodpovednost za zakaznikvo pocinanie.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Nic ve zlem, ale asi nemate moc zkusenosti s FU, DPH a kontrolami ;-). Ano, zakaznik udelal podvod, ale stat vzdy chce svou dan a je pro nej jednodussi si sahnout na fungujici firmu nez na podvodnika, ktery uz nekam urcite zmizel. Takze ruceni za zakaznika je na firme, stejne tak dukazni povinnost.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Paja : Mate pravdu, este som danovu kontrolu nemal Ale este jedna otazka - ked som firma (platca DPH), tak danovy podvod v podstate ani nemozem urobit, kedze DPH aj tak neplatim. Tak preco aspon v tomto pripade Tesla nepreda auto normalne? U jednotlivcov (sukromne osoby) moze byt problem s danovym unikom, tomu uz rozumiem, ale firma - platca DPH, by nemala predstavovat ziadny problem.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future no bohuzel i u firmy se to da “ocurat”, vemte si treba ryze hypoteticky priklad, kdyz se nekdo cizi bude snazit si to auto koupit na vasi firmu, doda vase ICO, DPH DIC, vsechny nacionale (vse je verejne dostupne), zaplati to, akorat to nebudete vy, to auto nekde nasledne zmizne a nezaregistruje se na Slovensku a vy ho pak prirozene ani neuvedete ve vasem souhrnnem hlaseni (evidence plneni firem mezi staty EU), protoze to nebudete vy. Auto je buhvi kde, DPH v Rakousku zaplacene neni, křížová kontrola prokaze, ze vy o tom nevite, nicmene prodejce nema zadny dukazni material, ze bylo vyvezeno a tudiz rakousky financak bude neuprosny a bude to DPH narokovat po nich.

        Samozrejme existuji kontrolni mechanismy, jak vyse uvedenemu zabranit, ale proste je to zase dalsi prace, papirovani a priprava dukaznich materialu predem navic. Z tohodle pohledu chapu, ze se Tesla do tohoto vubec nehrne.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No jo chlapci. Lenze ono to ma este dalsi zadrhel. Prave som zlozil telefonat s rakuskym kolegom.
        V Rakusku platia firmy DPH na osobne auta, podobne ako to bolo u nas, iba ak je auto na zozname "sluzobnych" (a to su rozne dodavky apod (nieco ako byvalo nase N1) tak je DPH nula alebo znizena.
        V pripade elektromobilov je DPH 0% ak je cena pod 40'000EUR, ake je cena pod 80'000EUR plati sa polovicna DPH.
        Takze to bude dalsi dovod, preco je Tesla neoblomna, rakusky finanzamt moze mat nazor, ze aj zahranicni zakaznici maju tu DPH zaplatit.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa. to sú rozdielne veci - jedno je odpočet dane rakúskej firmy a druhé je vrátenie dane zahraničnému subjektu, ktorý má povinnosť platiť daň doma, iné prípady
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      Kupoval som niekoľko ojazdených áut v Nemecku a Holandsku ako plátca DPH a vždy mi predali auto bez DPH. Nikdy som s tým nemal žiadny problém.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Tu sa ale riesia nove auta. A je uplne jedno ci pre sukromnika, alebo firmu.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        To je dobre, ze vam to slo tak hladce. Tak ted jeste presvedcit Teslu, aby byla ochotna nam to z Nemecka ci Holandska take prodat bez DPH. Nebo doporucit prekupnika v Nemecku, ktery nam to prefakturuje spravne bez DPH a ktery si na transakci neprisadi 2500-3000 EUR navic...

      • Tomas CZ
        Tomas CZ komentoval
        Upraviť komentár
        Rozdíl je ale v tom, že "Vaši" prodejci Vám auto prodat chtěli - takže spolupracovali. TESLA očividně prodat Model 3 mimo core-market nechce. To že umožní nákup v DE nebo AT je pouze proto aby vyhověla EU .....
    • Tomas CZ
      Junior Member
      • Aug 2019
      • 4

      Od 31.1.2019 je TESLA plátcem DPH v ČR. DIČ - CZ07738315.
      Problém s DPH by šel řešit velice jednoduše pro CZ zákazníky, vystavením faktury jejich dceřinou společností, ale očividně se do toho TESLE nechce ....

      Komentár


      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        To je registrace pro prazsky servis, pres to neprodavaji auta.

      • Tomas CZ
        Tomas CZ komentoval
        Upraviť komentár
        Živnostenský list mají i na prodej - výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona

        Zaškolením dvou pracovníků, by se service center mohlo změnit i na delivery center ... s otevřením sales centra nepočítám, ale nebyla vize Elona že objednávka přijde online a automobil bude dodán jako home delivery, nebo do service centra ?

        Ale asi dokavaď se CZ, SK, PL, HU ... nestanou Core zeměmi tak jsou vše jen ničím nepodložené spekulace......
        Naposledy upravené Tomas CZ; 10-08-2019, 09:36.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Tomas CZ uz jsem to tady psal v minulosti, ve Vysocanech nikdy delivery center nebude a aktualne Tesla nema zadnou dalsi rozjednanou lokaci v Praze/CR. Ve Vysocanech neni prostor, kam vylozit kamion s novymi auty. Teoreticky se treba za 2-3 roky mozna servis centrum z Vysocan posune do nejakeho noveho mista, kde uz budou pocitat i s delivery centrem ci dokonce s prodejnou, ale to je vse hudba daleke budoucnosti. Zajdete si tam pokecat s lidmi, co tam pracuji... Muskovy plany je jedna vec, realita druha.

        Mimochodem jen ke “core” zemim, primo dle definice, kterou pouziva Tesla, CR i Polsko jiz nejsou non-core ci grey zemi, protoze v definici je, ze staci, ze tam je prodejna nebo servis (je tam or, nikoliv and, The country is non-core or gray if it does not have a store, gallery, or service center.). Z cehoz by vylucovaci metodou plynulo, ze jsme core, nicmene spis bych tipnul, ze jsme Tesle vypadli z tabulky :-). Ale samozrejme na dane situaci, ze k nam neprodavaji toto vubec nic nezmeni.
        Naposledy upravené Paja; 10-08-2019, 10:39.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Aby mohli v CR a SK priamo predavat musia urobit komplet dokumentaciu v lokalnom jazyku. Nie som si isty ci aj GUI, to mozno nie, ale minimalne vsetky manualy a referencne prirucky hej.

      • Daniel Husár
        Daniel Husár komentoval
        Upraviť komentár
        Tie veci uz kamarat pre Teslu prekladal 3 roky dozadu
    • ivan32
      Member
      • Sep 2014
      • 178
      •   

      No snáď sa už niečo stane tento rok.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_4927.jpg
Videní:	649
Veľkosť:91,5 KB
ID:	40396

      Komentár


      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Nechci byt negativni, ale v tom tweetu ani okolo neni ani slovo o jakemkoliv konkretnejsim terminu, to ze to zrychli nemusi vubec znamenat, ze to bude letos a uz vubec ne, ze to bude pro nase zeme...
    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 126

      Inac, som uz aj ja zrusil rezervacku na MODEL 3, nemal som na to uz nervy :-). Depozit mi vratili rychlo - do 1 tyzdna.

      Komentár

      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        Tesla model 3 prichadza prvym zakaznikom v piatok do Australie: https://electrek.co/2019/08/14/tesla...a-new-zealand/
        Dufam, ze potom nasleduje expanzia na "Other Europe"

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          Konfigurator dostal vcera novu moznost - South Korea
          https://insideevs.com/news/364787/te...s-south-korea/

          Korejci maju obrovske dotacie, ktore cenu Model 3 Standard Plus stlacaju az na $27,000. Predpokladam, ze zaujem pri takejto cene bude velmi velky, uvidime aky dopad to bude mat na rychlost otvarania dalsich trhov.
      • Paja
        Junior Member
        • May 2019
        • 9

        Todle video by melo byt povinne pro vsechny, kteri si kupuji Model 3. Plyne z nej, ze mame cca 25% pravdepodobnost, ze auto bude pri prebirce OK a 75% ze bude treba resit nejake reklamace ci komplikace, ktere ve sve podstate Tesla apriori neresi, pokud neni vyznamne uhanena.

        Ta cast, kde misto noveho zaplaceneho auta, Tesla dodala na posledni chvili auto s jinym VIN, ktere jiz bylo na nekoho v Nemecku registrovane (asi vracene v tydenni lhute) a diky tomu, pak nebylo mozne na auto ziskat dotaci, je obzvlaste husta.

        Zajimava je i ta cast, kdy rika, ze se jim povedlo je ukecat na zmenu delivery procesu, nez jim to o hodinu pozdeji zrusili, protoze si v Tesle uvedomili, ze kdyby po nich chteli bezvadne auto pri prejimce vsichni, tak Tesla jako takova zkolabuje, protoze nebude schopna takova auta kontinualne dodavat...

        Pro ty, kdo neumi nemecky, jsou tam i anglicke titulky.
         

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Já bych to tak negeneralizoval. Toto je situace v Berlíně. Ja si nemůžu na servis ve Vídni (kromě toho ze na neurgentni servis se dlouho čeká) stěžovat.

        • Paja
          Paja komentoval
          Upraviť komentár
          Mluvi min. o Berline a Mnichove, obavam se, ze minimalne na Nemecko se to generalizovat da - oni jednali s nemeckym vedenim Tesly. Vidensky servis je v posledni dobe proslaven terminy za pul roku, coz take neni uplne idealni stav...

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Človek musí niekoľko rokov žiť v Nemecku, aby pochopil aký sú nemci (teda aspoň rýchlo kým tam ešte sú, lebo tradičný nemci už vymierajú ). Oni majú tradíciu v tých ich automobilkách. Dokonalý nemec má BMW, či Mercedes, prípadne AUDI a zvyšok VW. Všetko musí byť perfektné, musí to sedieť atď. Bol som tam, žil som tam, žažil som to. Takto sa to prezentuje navonok, ale potom realita je úplne iná. Chodil som do servisu vo Frankfurte s mojou Škoda Oktávia, bola to katastrofa, samotným Nemcom to tam nefunguje.

          Tento pán v tom videu je iba obyčajný podnikateľ, ktorý to nerobí kvôli planéte, kvôli Tesle, alebo tak, nie, on to robí kvôli peniazom. Keď zistil, že s Teslou je problém, tak sa na ňu vykašlal. Áno, robil im reklamu, ale len preto, aby zarobili práve oni. Je to strašne smutné ako funguje tento svet.

          V konečnom dôsledku ano, robil som v autorizovanom servise 7 rokov, viem čo sa dá, nedá, čo by sa malo a nemalo. Tesla je mladá značka v porovnaní s VW, BMW či Audi a celý svet je proti nim. Majú to ťažké a ešte im to miestny zhoršujú. Ako bolo spomenuté, je to individuálne od servisu k servisu. Je bola myslená hlavne pre Ameriku, kde ľudia majú pre ňu nadšenie. Tu v EU pre Teslu pracujú ľudia, len aby mali prácu..... Ak by bol servis na SK hneď by som tam išiel, aj za minimálnu mzdu, len aby som šíril dobré meno. Ja som si auto prebral vo Frankfurte asi za 30 sekund a bol som nadmieru spokojný. Jasné, nič som na ňom nemal, ale keby aj nevadilo by to, auto behá a to je dôležité. Všetko ostatné sa potom dorieši.

        • Paja
          Paja komentoval
          Upraviť komentár
          S tim nemeckym pristupem mate samozrejme pravdu, jsou proste v mnoha ohledech “pünktlich”.

          Nicmene bych vam oponoval co se tyce Nextmove - jsou to “elektromobilni evangelisti” stejne jako Tesla. Sleduji je jiz pomerne dlouho a to, co delaji pro osvetu ohledne elektromobility v Nemecku, je bezesporu zasluzna cinnost. To ze z toho maji i nejaky zdroj prijmu pro sve podnikani bych rekl ze je pouze jejich plus a je to dobre. Tesla na prodeji aut take vydelava (no snazi se ;-)).

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Tak nechcem Nextmove uplne zatratit, ale predsalen Tesla je velmi specificka vec. Maju samozrejme daleko od dokonalosti, ale ked vsetko funguje tak je clovek nadmieru spokojny. Problem vsak je, ako bolo vo videu, ked to nefunguje. Tam uz to je o tom aku ma clovek trpezlivost. Ako hovorim Tesla urcite nie je dokonala a hlavne nie v Europe, ale moze sa tam dostat, zatial musia len chrlit tie auta a dufat, ze jedneho dna budu v takej situacii, ze uz normalne servisy budu moct servisovat ich auta a celkovo servis elektroauta bude bezna vec vsade za rohom. Ak budu potom este dostupne diely tak to bude uz uplne bez starosti.

        • dzodzo
          dzodzo komentoval
          Upraviť komentár
          ked sa im nepaci, nech si nakupia etrony, budu mat mizernu spotrebu a aspon mozu na displeji pozerat ako im to ukazuje najblizsie cerpacie stanice na diesel a benzin
      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 328
        •   

        Ake su momentalne ceny Tesiel pre nas? Pochopil som ze objednavat treba cez panov Hoseka a Kasika.

        Komentár


        • Paja
          Paja komentoval
          Upraviť komentár
          Jako v Rakousku jen navic 1800 EUR, protoze nejsme Rakusaci (prictena podpora). A jedine uhradit cenu s DPH, ktere zatim nikdo zpet nedostal.

          Mozna jste misto Hoseka mel na mysli Hasalu...
          Naposledy upravené Paja; 18-08-2019, 19:11.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Ano. Touto cestou sa mu ospravedlnujem, ze som ho premenoval.

        • Tomas CZ
          Tomas CZ komentoval
          Upraviť komentár
          Slovinec, který s pomocí Evropského spotřebitelského centra rozjel akci s objednávkami v Rakousku, již potvrdil, že DPH mu rakouské úřady nevrátí..... znovu požádal Evropské spotřebitelské centrum o pomoc s nárokem na vratku DPH přímo od Tesly.

          Doufám, že se mu podaří vyšlapat pro nás ostatní cestičku k prodeji bez DPH

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          No zatiaľ správne, Tesla je tá ktorá nemá účtovať DPH. Držím mu palce.
          Naposledy upravené ivan32; 19-08-2019, 10:38.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mozem potvrdit tu DPH ako pise Tomas CZ. Preberal som to s manzelkou uctovnickou a ta mi potvrdila, ze v takom pripade sa Rakusky bernak vyjadry, ze chybu sposobila Tesla vydanim nespravnej faktury. V podstate Tesla o nic nepride. lebo keby ti tie peniaze vratila a vzapati podala opravne danove priznanie za DPH, tak tie peniaze dostanu spat, resp. sa to vykompenzuje z dalsimi obdobiami. Je mi zahadou, kde beru tu drzost v pokracovani ked aj Rakuske urady povedali, ze pochybili. Za tychto okolnosti sa mi od nich nove auto velmi kupovat nechce.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Cize to vyjadrenie Hasalu co tu pisal Miro Rojko z testovacej jazdy ohladne vracania DPH z Rakuska je blud. To je vzdy fajn ked ti predajca nakeca neoverene blbosti. Ked tam zamestnavaju teoretikov co nic nevedia tak uz uplne chapem tu ich snahu zrusit showroomy a presunut cely predaj online. V ich pripade to asi aj dava zmysel. Vo svetle tychto udalosti - mozem ziadat vratku DPH od slovenskeho DU ked im dam rakusku fakturu s uz zaplatenou DPH v Rakusku?

        • Tomas CZ
          Tomas CZ komentoval
          Upraviť komentár
          Existuje, dle vyjádření "daňových poradců", jistá šance na započtení DPH placeného v AT ... ale pouze pro soukromé osoby - nepodnikatele. Jakmile je nákup na firmu (plátce DPH), tak je zákon velmi jasný - daňový doklad musí být bez DPH ....
          Naposledy upravené Tomas CZ; 19-08-2019, 11:48.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som do toho nešiel práve pre to, že až keď sa to niekomu podarí, tak to bude overené a tak som to aj písal - že reprodukujem čo mi bolo povedané. Ale keďže sa v daňových zákonoch nejaký ten čas profesijne pohybujem, tak viem, že v legislatíve je taká možnosť - vracanie DPH v iných členských štátoch. Len je to možnosť, ktorú rakúsky úrad nerád praktikuje ale keď sa do toho obuje niekto jazykovo zdatný (čo ja v nemčine nie som) a bude im argumentovať na príslušné zákony, pôjde to.

          A nezabúdajte tí, čo ste to kúpili na fyzickú osobu, na druhú možnosť - ak fyzická osoba už raz zaplatila DPH v inom štáte a nie je možný odpočet, tak ju nemusí platiť znova na Slovensku. Veď Jožko Púčik tu uvádzal konkrétne informácie ako mu to prešlo týmto spôsobom. Skôr by som šiel touto cestou, lebo tomu to takto išlo a chodník už vychodil.
          Ak mu to prešlo na jemu príslušnom úrade, určite to mal ten úrad konzultované s finančným riaditeľstvom v Banskej Bystrici a teda vedia takéto inštrukcie posunúť aj iným podriadeným úradom vo Vašich obvodoch. A po slovensky so Slovákmi sa jedná lepšie ako s Rakúšanmi.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          MIro, ako som napisal uz niekolkokrat vyssie, Jozkovi to mozno preslo bezbolestne, no neverim, ze to takto pojde masovo, lebo je to vlastne danovy unik na Slovensku a na to su danove urady, rep. ti co ich kontroluju urcite citlivi. Jenoducho slovesky rozpocet dostane o tu DPH menej ako mal dostat, ak je to aj v sucasnom stave legislativy mozno v poriadku, neverim ze to velmi rychlo nenapravia a dalej sa to nebude dat. Ved nahanaju kazde euro do rozpoctu, a tu im unika to co mali jednoznacne dostat.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Daňový únik je silné slovo, len škoduje DPH rozpočet slovenského štátu a získa ju v rozpočet rakúskeho.
          Ak doveziem auto z tretích krajín (mimo EU) a nezaplatím DPH, to je daňový únik, nakoľko tam je povinnosť jasná.

        • Paja
          Paja komentoval
          Upraviť komentár
          Zatim se to tedy vyviji presne, jak jsem se obaval, nikdo to DPH od rakouskeho financaku zpatky neuvidi. Chybu udelala Tesla a rakousky financak se podle toho chova. Nicmene IMHO Tesla si bude dal povidat svou vuci klientovi a jedine, co na ni bude fungovat je az ji nekdo zazaluje. Podobnych precedensu jiz bylo v minulosti v EU vice, ten proces by nemusel byt moc dlouhy a pak se snad konecne sefum v Tesle rozsviti v hlave...
      • MatejN
        Member
        • May 2016
        • 43
        • matej62690
        •   

        Na Stranke Tesly pribudli krajiny Polsko,Madarsko,Slovinsko,Rumunsko. Dodanie Zaciatok 2020.

        Komentár


        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Este aj Rumunsko nas predbehne?

        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Tiež som s toho neni nejak moc nadšený.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Slovensko ani Česko tam nie je. Náš trh je náročný, Tesla nám nechce zatiaľ predávať produkt za ktorý by sa hanbila.

          Čaká až výroba dosiahne štandardov hodných nášho vyspelého a spotrebiteľsky náročného trhu čo sa týka kvality výrobku a popredajných služieb.

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Klikol som si Slovinsko a v podmienkach je uvedene, ze auto treba vyzdvihnut v Holandsku a zaplatit 15000eur extra deposit ako zaruku za vysporiadanie dokumentov a pravdepodobne dane v state kde sa bude auto prihlasovat a po dodani dokumentov deposit vratia. Pripadne pouzit ich "doporuceneho dopravcu" a vtedy to platit netreba. A pri objednavke sa da zmenit krajina aj na Slovensko a ine staty. Takze mi to pripada ze je mozne to objednat do hoci ktorej z krajin EU pretoze auto treba vyzdvihnut aj tak v Holandsku.
          Naposledy upravené juris; 23-08-2019, 09:20.

        • TM3Perf
          TM3Perf komentoval
          Upraviť komentár
          Že Early 2020 To bude tak ku koncu budúceho roka počítam

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Takze Slovaka nakoniec predbehne aj Rumun len preto aby sme si v 2020 mohli vitazne vyzdvihnut novucicke auto ktore je v skutocnosti uz 2 roky stare. Na co sa tu vlastne stazujeme?

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to je sila... Esteze som v Juli odoslal Rakusku objednavku a snad mi ju uz do 2 tyzdnov dovezu do Viedne :-)

        • Adrnln
          Adrnln komentoval
          Upraviť komentár
          Vzhladom na to ze CZ a SK sa uz oficialne riesi cez Vieden ani nepredpokladam, ze tato moznost pribudne v dohladnej dobe. Ale ako pise juris je to v podstate jedno, kedze na konci sa da vybrat aj slovenska adresa... Uz len doriesit ten nakup bez DPH vo Viedenskej Tesle a bude to parada tam je termin September pri objednani dnes. No a este podmienky dotacii... nemate niekto nejake nove info, ze ako to nakoniec bude?

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko You nailed it. :-D

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Pozeram ze podobne je to aj pre Model S: https://www.tesla.com/en_SI/models/d...ect=no#payment
          Cena bez DPH a dodanie Early 2020.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Tak v Rumunsku asi oslavujú. Štátna dotácia 10.000 + 1.500 šrotovné, myslím, že tam teraz pôjdu TM3 jak rohlíky.

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          EVan to su sumy v eurach?​​​​​​​ ​​​​​

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Rozmyslam, ze tie statne dotacie su asi dovodom preco tam pribudli. Ak by boli dotacie aj u nas mozno by sme tam boli aj my. Nuz sme krajna zavisla od automobiliek vyrabajucich prevazne spalovaky. Tu by som hladal reluktanciu zo strany nasej vlady.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Joe79 už som to tu niekde raz dával: https://www.acea.be/uploads/publicat...he_EU-2019.pdf

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Tak Rumuni (10.000€) a Slovinci (7.500€) to s tymi dotaciami absolutne zabili. Mozeme len v tichosti zavidiet Ta tabulka je inac dost vypovedna. Vsade nejake benefity len pri Slovensku same prazdne policka okrem tych 33€ za registraciu co tam svieti. Smutne.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Pozeral som to pdf. Neplati nahodou u nas oslobodenie od dane za motorove vozidla pre podnikatelske subjekty ak je auto elektricke? Lebo v tom dokumente to nie je uvedene.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Plati ale to je taka symbolicka ciastka ako aj ta najnizsia sadzba registracnej dane. Usetris rocne 140€ ci kolko.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Sami si zato mozeme. Ked nedockavci kupuju cez priekupnikov alebo priamo v Tesle za rakuske ci nemecke ceny co je teraz standard range + verzia 43390€ long range 51390€ a performance 55390€ co maju nemci a rakusania maju standard range + verzia 45700€ long range 56100€ a performance 61890€ pritom to co maju slovinci, madari, poliaci a rumuni je jednotne standard range + verzia 39500€ long range 48200€ a performance 52900€. Kedze predaje do CR aj SR idu za vacsie provizie, tak preco robit zmeny? Aspon vieme ceny pre nas. V eurach to nebudem znova preprisovat a pre CR cize v CZK je to standard range + 1 017875.5CZK long range 1 242065.8CZK a performance 1 363180.1CZK. Takze zakladna cena je zaujimava a uz sa da porovnavat z autami co u nas realne mozme kupit. Aspon nieco.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK vždy ma udiví Tvoj príspevok a vždy sa cítim taký "hlúpy", že som na to neprišiel sám. Ešte že si tu a môžeš poradiť. Máš tu na fóre najviac príspevkov a je to vidieť, že prečo. Vyznáš sa.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK neviem či vtipkuješ, alebo to myslíš vážne, ale pre istotu, aby si náhodou niekoho nepoplietol: tie HU,SI,PL,RO ceny sú bez DPH ("Excluding taxes and fees")

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Vedel som ze budem zhejtovany a ze nejaka trafena hus zagaga. Cakal som skor tych, co uz auto maju doma. Miroslav Rojko Co si tym chel povedat ze mam naviac prispevkov a ze sa vyznam? Do coho akoze? To co som napisal je do istej mieri pravda. Je mi jedno, ze ma niekto peniazie a ze auto chcel skor a je ochotny dat viac penazi a znasat komplikovanejsi proces dostat to na SK znacky, to je jeho vec. Tak nech mi to napise niekto kto sa vyzna, ze preco na cechov a slovakov Tesla kasle.

          EVan Ja som o DPHcke nepisal nic. Ani boh sa nevyzná kde je DPH uvedene na Tesla strankach a kde nieje.
          Naposledy upravené ICE666SVK; 23-08-2019, 18:41.

        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK ked sa v tej DPHcke nevyznas tak naco tu pises 16riadkovy prispevok o cenach kde miesas krizom krazom ceny s DPH a bez DPH? Aky ma ten prispevok potom hodnotu? Ja ked sa nevyznam tak nepisem.

          Fakt je ten, ze ti co nakupuju v nemecku cez priekupnika to maju stale najlacnejsie. Takze ti co ich nazyvas "nedockavci" vlastne vyhrali.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          juris Akych 16 riadkov? Jaj, asi to mas na mobile alebo tablete. Tak stacilo by vysvetlit, ale lepsie je si kopnut. Ak aj vyhrali ako pisete uz dvaja, aj tak su to predajne cisla pre rakusku ci nemecku stranu a to je pre Teslu smerodatne a preto som pisal, ze si za to mozeme sami. Neviem preco nase dve krajiny teraz vynechali.

        • TM3Perf
          TM3Perf komentoval
          Upraviť komentár
          ICE666SVK to si vážne myslíš, že na Slovensku neotvorili trh kôli tým piatim teslám, ktoré sme si kúpili v DE/AT? Btw, za mňa môžem povedať, že čakať na otvorenie trhu na svk nemalo pre mňa zmysel, hlavne keď som performance model 3 kúpil za nižšiu cenu ako sa predáva LR AWD. A to len preto, lebo mal najazdených 2000km

        • Paja
          Paja komentoval
          Upraviť komentár
          Rekl bych, ze nejpravdepodobnejsi duvod proc Tesla neotevrela objednani pro CZ/SK je to, ze nas ma zatim pod palcem Viden s Hasalou. Kdyby totiz otevreli CZ/SK, tak by nas Hasala ztratil, sli bychom naprimo z centraly v Tilburgu a ve Vidni by prisli o prodeje a obrat. A to samozrejme nechteji :-).
      • head
        Member
        • Oct 2017
        • 135

        Miro sarkazmus nechaj doma, ten na forum nepatri.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          head vieš príspevky ice666SVK ma udivili už toľko krát, že som si nemohol pomôcť

          ak to vyrušilo aj ostatných, ospravedlňujem sa a nabudúce zasa len pre seba, nie verejne

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Pohoda
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Tak polopate, cena pre Slovincov a ... za AWD je 49080 € bez DPH ( + záloha nie vo výške DPH ale rovno 15000 € vratná do 30 dní po splnení všetkých podmienok), pre Slováka v Rakúsku 58880 s DPH = 49066 bez DPH ( o 33€ menej ako v Tilburgu a to bez 2000 km dopravy), pre Nemca 43.616 € bez DPH a pre Rakúšana 47566 € bez DPH)

        SI,RU,HU,PL 49080
        SK v AT 49066
        AT 47566
        DE 43616

        Pre koho je to ako drahé, keď Tí nedočkavci vozili z Nemecka cez priekupníka ? Koľko si môže priekupník dať a je to stále lepšie ako rovno z Tesly a ešte bez opichávačiek s vrátením DPH alebo zábezpekou 15 litrov v Tilburgu ?
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Na Tesla stranke som sa ja orientoval len cenou hore v pravo a tam nieje dane ci je s alebo bez DPH. Toto si mal napisat hned po mojom prispevku a nie hned z cloveka spravit idiota. Ale to ej take slovenske. Ja som nepisal nic o tom, ze pre koho je to ako drahe. Ale nevadi. A ked uz to vies lepsie ako ja, tak mi vysvetli este jedno, lebo ja tomu nerozumiem. Slovinec podla Tesla stranky nemusi dat zalohu vo vyske 15000€ ked bude suhlasit z Teslou schvalenym prepravcom a doruci Teslou pozadovane dokumenty aspon podla toho co tam pisu a prelozil mi google. O akeho Teslou schvaleneho prepravcu vlastne ide a kam akoze prepravi tu TM3ku, ked prevzatie ma byt v Holandsku v Tilburgu? A po Tilburg je majitelom auta Tesla.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To s tou zábezpeku zasa ktorý lumen vymyslel.
          Ska sme pred 2 rokmi vozili z Tilburgu bez DPH, len sa podpísal dokument kde sa priznávalo Tesle právo naúčtovať Holandsku DPH pokial človek nedokázal vývoz a prihlásenie.
      Pracuje...
      X