Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    #16
    Sucasni cakatelia v US by mali M3 dostat do konca tohto roka 2018, kedy aj vyuziju plnu danovu ulavu 7500 dolarov. Na konci prvej polovice 2019 sa zacnu dodavat M3 globalne, kedy sa v US zaroven skonci znizena ulava 3500 dolarov a do konca 2019 bude uz len 1500.

    Cakatelia dostanu M3 v poradi:
    1. sucasni majitelia MS/MX, ktori stanovali a osobne rezervovali 31.3.2016
    2. sucasni majitelia MS/MX, podla poradia kedy zarezervovali online
    3. nemajitelia MS/MX, ktori stanovali a osobne rezervovali 31.3.2016
    4. nemajitelia MS/MX, podla poradia kedy zarezervovali online

    Kedy predpokladate (mesiac/rok) dodania vo svojom pripade?

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Necháme sa prekvapiť. Aj tak je to ešte minimálne rok takze všetky proroctva sú ako veštenie z krištáľovej gule.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Kolko moze byt majitelov SaX v EU co si aj objednali 3ku? Polovica? To by mohlo vyjst tak, ze asi do polovice roka 2019 by vsetci terajsi majitelia tesiel mohli 3-ku mat. Kedze rezervacii je nieco nad 400 tisic, tak ak pojde vyroba tak ako odhaduju, do konca roku 2019 by mohli 3-ku mat vsetci co maju teraz rezervovanu.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja tipujem, ze budem na rade 6/2019. Cize rok neskor ako som predpokladal, len teraz mam dilemu ci vobec M3 potrebujem, kedze nas plne uspokojuje NISSAN LEAF 2018, takze skor mi dava zmysel velke rodinne auto - cize MODEL X.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ja uvazujem tak, ze sucasni majitelia MS/MX predbiehaju v poradovniku nemajitelov, na US fore som videl ze majitel MS rezervoval 3/2018 model 3, o par dni dostal pozvanku na konfiguraciu a o mesiac ho mal doma. Tesla do konca roka 2017 vyrobila spolu 300tisic MS/MX (https://electrek.co/2018/02/14/tesla...000th-vehicle/) a predpokladam, ze dve tretiny z nich rezervovalo aj M3, co je 200tisic. Z toho odhadujem, ze 100tisic by mohlo byt z US a Kanady, a pre ostatny svet zostava 100tisic, kde pri rychlosti vyroby M3 (od buduceho mesiaca 6000/tyzden) a zaciatku dodavok do Europy 1H/2019 (30.6.2019) by sa mohlo stihnut do nasledujucich 4 mesiacov, cize 10/2019 ak by sa vyrabalo touto rychlostou a len pre ostatny svet. Ked pocitam, ze polovica produkcie pojde mimo US a Kanadu, prepokladam ze to bude dvojnasobna doba (8 mesiacov), cize sucasnych majitelov S/X vybavia do 2/2020.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja pocitam podla vsetkych indicii, ze sice som rezervaciu zaplatil po dvoch rokoch a nieco ao prvi cakatelia, ale auto mi pride o to nieco neskor ako im a dva roky som nemal zbytocne peniaze prec.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nemo: coho usudzujes, ze prve 3-ky pridu do eu v druhej polovici 2019. Vidim Early 2019 na majitela tesly aj nemajitela.tesly.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, ak si objednas lepsiu vybavu, predbehnes tych, co rezervovali pred rokom a vyklikaju slabsiu, ak si objednas nizsiu, tak ta predbehnu ti, co objednali neskor, ak si vyklikaju lepsiu. Ked zacinali dodavky X-ek do EU, bolo to tak, no tych bolo menej, tak sa to velmi neprejavilo.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme objednám plnú - long range, autopilot, premium interier, ale nie performance. Pri performance je obmedzeny pocet startov, nie?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Na to obmedzenie Launch mode u Ludicrous a L+ ludia reptali, tak ho zrusili...
      3ka nebude mat ziadne Ludicrous, takze nie je co obmedzovat...
      No mas pravdu, Performance a hlavne s Ludicrous je len frajerina... poriadne zerie gumy, ale paci sa mi a raz za cas si ho vychutnavam. Je jasne, ze maximalne zrychlenia a spomalovania namahaju vsetky komponenty, nielen bateriu, ale tak je to u vsetkych aut. 3-ka Performance ma mat rovnake motory ako neperformance - len budu vyberat lepsie.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    #17
    jux
    The CEO confirmed that the Model 3 will hit the left-hand-drive markets in Europe and Asia during the first half of 2019
    https://electrek.co/2018/05/28/tesla...019-elon-musk/
    Ked Elon povie "first half", tak to pravdepodobne bude toho 30.6. A hovori ze "dodavky do EU a Azie zacnu" takze to moze byt najprv len v malom mnozstve kym sa zorganizuje logistika na vacsie objemy. Odhad v konfiguratore M3 sa uz raz posuval. Ze termin dodania bude zavisly od nakonfigurovanej vybavy je vidiet uz teraz u cakatelov v US, kde performance verzia ma o jeden mesiac kratsi termin.

    Komentár


    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Dalsia indicia pomaleho nabehu dodavok mimo US bude snaha o maximalne vyuzitie danovej ulavy pre americanov, ktora pre Teslu skonci koncom roka 2019. Cize dodat co najviac M3 domacim.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Prave pre koniec plnej federalnej danovej ulavy 7500 usd pre tesly koncom roka 2019 v US uz budu hlavne mnozstva tm3 dodane a na rad pridu ine trhy. Tiez je mozne, ze ulava bude predlzena tak, ze nebude ziaden limit na dodane kusy jedneho vyrobcu. Na elektreku pisal, ze taka legislativa je pripravena.
      https://electrek.co/2018/07/02/new-b...t-tesla-limit/

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ak tu ulavu predlzia na neobmedzene tak fajn (ale zatial je v plnej vyske len do konca roka 2019, a bude sa vzdy po pol roku znizovat na 3500 a 1500 v 2H2019 kedy uplne skonci ak sa nic nezmeni), ale aj tak si myslim, ze Tesla uprednostni domacich pred zahranicnymi tak aby maximalne vyuzili ulavy do konca roka 2019. Nedavno dostali vsetci z US a Kanady pozvanky na konfiguraciu s odhadom dodania 3 az 5 mesiacov takze do konca tohto roka bude Tesla busy zasobovanim domaceho trhu s "Long range battery" a potom zaciatkom roka je na rade spustenie konfiguratora pre verziu "Standard battery". Vtedy zasa potvrdia objednavky ti co cakaju na 35tisic dolarovy model 3 ale uz s nizsou danovou ulavou.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #18
    Tesla 3 s AWD (dvomi motormi) má predbežne o dosť menší dojazd ako len zadný náhon. To je pádny dôvod ušetriť na AWD, aj tak dnešná elektronika už robí veľa zimných výjazdov možnými aj bez AWD.

    https://electrek.co/2018/07/10/tesla...range-results/
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ako si na to prisiel, ze "o dost mensi" Nieco len v specialnych podmienkach odmerali ( nie standardny meraci cyklus EPA) a fred z toho urobil clanok.
      “urban dynamometer driving schedule” test

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Odmerali tou istou metodikou o 40 mil mensi dojazd. 455 mil oproti 495 mil na zadokolke. Ked si zoberieme ze realny je 310 mil namiesto 495 mil nameranych, tak 40 mil rozdielu je 25 mil v tom pomere (495/310), co je 40 km.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Tou istou neznamou metodikou.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano - tou istou neznamou metodikou.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      https://insideevs.com/breaking-tesla...range-by-carb/
      Podla slovenskej stranky je “urban dynamometer driving schedule” test simulaciou na simulatore a nie realnych podmienkach a simuluje mestsku jazdu.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Dal som indíciu, nemeral som to sám aby som to obhajoval, preto som aj písal "predbežne menší dojazd". Ale o nejakom trende čo sa môže objaviť aj v teste podľa uznávanej metodiky to môže niečo hovoriť.
      Ak za tých ostých podmienok na tom istom stroji merali RD a AWD, tak to nie je že Jano meral RH dole kopcom a Fero meral AWD do kopca. Aj mne sa ten rozdiel 9% zdá veľký na malý nárast hmotnosti auta - druhého motora, ale ako indíciu som to tu dal.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem prečo Electrek robí take závery ale sama Tesla uvádza dojazd pre všetky verzie modelu 3 identicky. Skúste si otvoriť tu stránku s objedanavanim, tam je porovnanie.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Dojazd sa este bude velmi pravdepodobne optimalizovat softverovym updatom tak ako sa updatom v modeli S optimalizoval regen braking a tym aj dojazd.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #19
    Mala konspiracia:
    Dojazd verzie so zadnym nahonom EPA namerali urady o 20 mil vacsi ako uvadza Tesla. Ta poziadala o znizenie na 310 mil. Vtedy sa uvazovalo, ze nechce mat dojazd pomaly taky ako ma vrcholna verzia S 100kWh. To moze byt kusok pravdy, ale co ak je to aj z toho dovodu, ze AWD by potom mal mensi dojazd a to nechceli ?
    AWD verzie sa sice az teraz dostavaju na trh ale prototypy mali uz vtedy a spotrebu porovnat vedeli interne u seba.
    Ak urady nameraju AWD mensi dojazd ako RD, tato verzia ma znizeny na 310, tak papierovo maju rovnaky aj ked v skutocnosti iny a kupci si nepovedia, ze kvoli dojazdu si nepriplatim 4000USD za mensi dojazd, ked AWD ani nepotrebujem.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No uz nech je to TU nech to pomerame! :-) Nasiel niekto u Amikov informaciu o realnom dojazde?
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    #20
    Trochu som vylestil krystalovu gulu a vypadlo mi toto. Robil som to pre vlastne ucely ale potom si hovorim preco to nepodrobit konstruktivnej kritike:-) Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Model3_delivery_estimation.png
Videní:	641
Veľkosť:124,6 KB
ID:	26183
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené nemo; 12-07-2018, 14:22.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pekne, dobre sa na to pozera, mozno az idealne.... Aj ked predpokladam, ze realne zrejme pribudne nejaky casovy posuv.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mal by si upravit graf: 7k/tyz planuje Musk az koncom tyhto roka, 10k/tyz az v polovici 2019.
      "they are now aiming for a production rate of 7,000 per week by the end of the year and 10,000 per week by mid-2019"

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Upravene

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Predpokladal som 15.10. uvedenie Standard Battey a Tesla namiesto toho uviedla 18.10. Mid Range.
      Naposledy upravené nemo; 20-10-2018, 02:14.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    #21
    Tesla zverejnila, ze zaciatkom tohto kvartalu dodala 200tisice auto v US co je sice fajn, ale zaroven tym pre Teslu zacina postupne znizovanie federalnej danovej ulavy $7500 kazdy pol rok o polovicu do konca roka 2019: https://www.tesla.com/support/incentives?redirect=no
    Co to znamena pre international delivery modelu 3? Najskor to, ze na kazdy jeden model 3, ktory sa do konca roka 2019 vyrobi na export, sa jeden cakajuci (aj novy) zaujemca z US ochudobni o danovu ulavu.

    Preto international delivery zacnu v momente, ked sa podari zvysit objem vyroby tak, aby prevysil dopyt v US. Kedy sa tak stane? Pravdepodobne tesne pred predstavenim modelu Y (15.3.2019), lebo inak to predstavenie bude pre non-US fanusikov vyzerat dost nedoveryhodne. Hlavne ak bude na nom Elon chciet spustit novy rezervacny proces. Elon zrejme vybral termin predstavenia modelu Y tak, aby nasledoval tesne po prvych internat. dodavkach modelu 3.

    Ak bude meskat zvysovanie objemu vyrobu na uroven prevysujuci dopyt, posunie to nie len internat. delivery ale aj predstavenie modelu Y.
    Naposledy upravené nemo; 12-07-2018, 12:33.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, ze to nechapes spravne. Dodavky na export nemaju nic s autami dodanymi do USA. Ten limit plati len na auta predane do USA. Inak by predsa nepresmerovavali koncom minuleho kvartalu auta z USA do Kanady. Urobili to presne z toho dovodu, aby prekrocili hranicu 200'000 az v tomto kvartali.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Opravil som to na: "dodala 200tisice auto v US"

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jirko: "Dodavky na export nemaju nic s autami dodanymi do USA"
      Ja myslim, ze maju, pretoze kazde auto nedodane do zahranicia moze byt predane v US a ziskat 7500 ulavu na dani.
      Navyse dodavky na export znamenaju umrtveny kapital cca na mesiac... Tesla urcite vybavi najprv vsetky dodavky drahsich TM3 do US az potom si pozrie excell ci bude lepsie predavat drahsie modely do zahranicia, alebo lacnejsie modely do US, alebo to vyjde narovnako. Mozno marza na drahsich modeloch prehroci straty z mesacneho oneskorenia - mozno nie - podla toho bude nabeh predaja v zahranici. Myslim, ze teraz bude Tesla riadit predaje v jednotlivych regionoch podla vyslednej ziskovosti, aby bola cim skor v ciernych cislach.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, máš asi pravdu. Čo bude ešte hrať rolu je cena. V Europe sú podstatne drahšie a doprava nestojí tak veľa.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Chvilu bude Tesla v ciernych cislach aby ukazala ze "to dokaze" a naberie novy kapital aby sa mohla znova ponorit do cervenych pocas stavby Gigafactory 3 v Cine.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    #22
    jux Cakal si na model S 5 rokov, na X 3 roky a na model 3 3 roky (mohlo byt 2 keby nezdrzovali international dodavky). To vyzera ako trend, cize na model Y bude stacit uz len jeden rok. Treba to brat takto :-)

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #23
      videjko z dnešného GoodWoodu

      https://www.youtube.com/watch?v=JSZFQz6tXeY


      alebo komentár https://www.teslarati.com/tesla-mode...ed-appearance/
       
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #24
        alebo toto: https://www.youtube.com/watch?v=z7YQ1s_Dwog
         
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #25
          Takže moja konspiracia z 11.7. potvrdena, dvojmotorova verzia ma dojazd 310 mil ako v letaku jednomotorova, ale spotreba je u dvojmotora 29 kwh na 100 mil, pricom zadoolka ma 26 kWh na 100 mil. Teda dojazd zadokolky o 16 mil upraveny nizsie, aby nekricalo, ze dual motor ma mensi dojazd. Pre mna tymto dual motor nema vyznam, kde v zime chodim, sa vysplham aj bez AWD, priplatok 4000 je za mensi dojazd.
          Tesla Model 3 Dual Motor and Performance versions got their official EPA ratings last night, which is generally the last step enabling the automaker to start deliveries of the vehicles to customers…
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Aj tak nie je iste, ze to bude realne tak...
            It leads us to believe that Tesla didn’t request to have the official EPA range estimate reduced for the dual motor versions like it did for the single rear-wheel-drive version.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ale spotrebu 26 a 29 kWh pre rôzne verzie tam uvádzajú, čo je namerané nezávislou organizáciou, aj z toho vyplýva, že EPA bolo u RWD znížené. Alebo so spotrebou o 11,5 % väčšou majú autá v skutočnosti rovnaký dojazd ?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Netvrdim, ze nemas pravdu, ale ked uz raz nejake udaje manipulovali, nie je jasne ze ich nebudu manipulovat znova a je jedno ktorym smerom.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Najlepsi test spotreby je ten co si spravis sam. Tvoje auto, tvoja trasa, tvoj styl jazdy a podobne. A hlavne su to realne podmienky, teda aj hustota dopravy pocasie.
        • voloda69
          Member
          • Mar 2016
          • 126

          #26
          Kedze som velmi spokojny zakaznik noveho NISSAN LEAF 2 (2018), tak rozmyslam, co spravim s objednavkou na TESLA MODEL 3, ked uz na mna pride rad. Mam nejake myslienky. Riesi niekto podobnu dilemu ? Dakujem za nazory/myslienky :-)

          Komentár


          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Nissan Leaf 2 moze tak rychlo zostarnut, ked pride novy leaf s BMS a bude mat vyssiu kapacitu baterky a tvoj pojde cenovo dole, alebo pridu ine modely inych znaciek, tak sa neponahlaj. Dalsia vec je spoplatnenie za nabijanie, moze byt vyssie ako na SC za TM3ku. Ak pride skutocny boom aj do CR ci SR a bude sa kupovat viac EV, tak to moze byt na nabijackach slusna cakacka a vtedy sa oplati mat dlhsi dojazd. Nik nevie, co bude o rok o dva.

          • Andrej Gregus
            Andrej Gregus komentoval
            Upraviť komentár
            Verim ze pocet nabijaciek sa rapidne zvysi skor ako sa rapidne zvysi pocet EV na cestach. Tesla sa snad pouca prave v tychto mesiacoch v US, kde su cakacky na superchargroch... Uvidime.
        • Ioniq
          Member
          • Jan 2017
          • 364

          #27
          Mozes svoju rezervacku “predat” nejakemu nedockavcovi, ci?

          Komentár


          • Ludicrous
            Ludicrous komentoval
            Upraviť komentár
            Ioniq "Non-Transferable"

            4. Acknowledgements; Non-Transferable
            You understand that we will not hold your Reservation Payment separately or in an escrow or trust fund or pay any interest on your Reservation Payment. Your Reservation is not transferable or assignable to another party without the prior written approval of Tesla.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            To su pravnicke kecy... rezervacku si oficialne podrzi do konfiguracie, ked pride auto, pojde si pon uz novy majitel so splnomocnenim potom uz Tesla do toho nemoze strkat nos.

          • voloda69
            voloda69 komentoval
            Upraviť komentár
            Mozem sa jednoducho dohodnut s novym majitelom, nakonfigurovat mu auto a pripadne ho aj na seba napisat a potom hned prepisat, aby to bolo koser :-)

          • juks
            juks komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som mal rezervacku na meno, no fakturu som dal na firmu.
        • dzodzo
          Member
          • Oct 2016
          • 104

          #28
          je to iba taka spekulacia ale ktovie...
          The 19 VINs that are part of the latest batch of registrations come  with a different code (“7”) for their "Restraint System."

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ano, predtýždňom sa to písalo a novinári sa zhodli, že sa jedná o skúšobné autá pre atesty na európskych cestách, pre certifikačné európske úrady

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Mozno to suvisi aj s tymto:

            Tesla is bringing Model 3 to the Paris Motor Show ahead of vehicle’s upcoming EU release
            https://www.teslarati.com/tesla-mode...ow-eu-release/

            tam dokonca pisu, ze sa ma jednat o druhe predstavenie v europe, takze mozno bude este nieco skor. Dufam, ze sa potvrdi varianta s CCS konektorom.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Prva oficialna tesla model 3 bola na akcii:
            14 July 2018 | First Tesla Model 3 In Europe and A Day At Goodwood Festival Of Speed.
            tu je z toho video,

            https://www.youtube.com/watch?v=r2ca9t6cTeo

            no zrejme je to bola americka verzia - neukazali nabijaci port a je otazne ci v Parizi nebude predstaveny ten isty kus.
        • ICE666SVK
          Senior Member
          • Jul 2014
          • 1997

          #29
          https://electrek.co/2018/09/20/tesla...ey-fob-images/ Dialkovy ovladac pre TM3.

          Komentár

          • Tomáš
            Member
            • Apr 2016
            • 60

            #30
            Už sa to začína trochu hýbať, boli registrované prvé VINká v Európe. https://electrek.co/2018/09/25/tesla...ean-expansion/

            Komentár


            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Asi idú zásobovať dealerstvá...podla mojich informácii budú o pár týždňov volať im spriaznených spolupracovníkov na predvádzačku...a ja dúfam, že potom aj nás, čo máme rezervácie...

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              curgali tvoje tvrdenie je velmi optimisticke, ved EU verziu TM3 este ani neukazali. Zrejme len chystaju testovaciu seriu EU verzie TM3. Kedze dodavky do EU avizovali na druhy kvartal 2019, bude to zrejme tak, ze prvych 5 kusov dodaju posledny junovy tyzden 2019 :-)

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Predsa len tých rezervácií v Európe sú desaťtisíce, neviem či budú volať aj nás. Skôr len evanjelistov. Aj v USA dlho dlho nerobili predvádzačky, až teraz nejaký čas po trištvrte roku od začiatku predaja začali.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ja to berem optimisticky, potrebuju vyrabat Long Range verziu a US trh postupne zasytia a tym padom by sa im EU Long Range verzia oplatila vozit do EU. Jednak vychytaju muchy a jednak o dajme tomu 3-4 mesiace naplnia fabriku vyrobou Long Range verzie (inak by museli zacat robit standard verziu).

              Osobne si teda myslim, ze kto bude chciet Long Range ju dostane v 1/2Q 2019 a az potom zacnu aj na US trhu produkovat standard verziu.

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Myslím si, že politiku predaja s Long Range verziou budú uprednostňovať aj v EU, nakoľko je veľký záujem a potrebujú čo najviac zarobiť. Lacnejšia verzia príde na rad až po uspokojení najväčšieho dopytu...
          Pracuje...
          X