Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 114

    Dnes na twitter-y informacia z polskej stranky, ze vraj podla zdroja z TESLA sa konfigurator otvori pre other Europe v druhej polovici 2019 :-(

    Komentár


    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      By som chcel vidiet, co by zrobili, keby vsetci z "other Europe" zrusili rezervaciu... ci by si potom uvedomili, ze nejednaju fer voci zakaznikom co maju skoro uz 3 roky zaplateny rezervacny poplatok.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim, ze je to nefer, ale kto si pocka, ten sa docka. A mozno to v konecnom dosledku bude aj lepsie. USA trh je uz nejak vycerpany a TM3 tam uz zlacnela. Mozno o pol roka ci do roka zlacnie aj pre Europu. Ako nahle pride TM3ka minimalne v USA za slubovanych 35000$ moze ist cena aj mimo USA dole si myslim. Uvidime...........

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      To je teda sila, ja som si myslel, ze "other Europe" bude nasledovať krátko po DE, NO a NL. Ako už, ale ICE666SVK písal, myslím, že na tých prvých si riadne zgustnú čo sa týka ceny. Zas na druhej strane sa už neviem dočkať, tak mam také zmiešané pocity, lebo ušetriť tak možno 10 000,- by tiež nebolo zle ak je to za cenu čakať trochu dlhšie.

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      To s vami suhlasim, no v polke roka som cakal Standard Range a nie ze vtedy nam este len otvoria konfigurator.
      A ano, mali by upravit aj ceny v EU, kedze ich upravili v USA, ved Elon povedal, ze rovnake podmienky pre kazdeho.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som písal, Nemecko dava 4000 bonus ked auto bude registrované aspoň pol roka v DE tak si myslím, že tie ceny sú na to natavené. Tým padom moje auto by bolo 55 590,-

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      O stránku vyššie som dával screenshoty pred pár týždňami, kde to oficiálne uvádzajú , v druhej polke roka, po aktualizácii stránky. Neviem prečo ani Tesle neveríte ?

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Snad aspon dovtedy pride MR model na ktory cakam, inak by som to uz isiel riesit nakupom do zahranicia cez znameho.

      Tie ceny v USA a EU su uplne spravodlive. LR-D stoji teraz po zlacneni $49.900 co je 43900€ (kurz 1,136) bez DPH*1,2 a CLO*1,1 co mi vychadza 58000€ a za tolko sa aj predava. Takze predpokaldam ked teraz MR stoji $42.000 tak 37750*1,2*1,1 to bude tesne pod 50.000€ :-) Tiez som vsak 31.3.2016 daval zalohu v domneni ze kupim Teslu za 35tis (to som este nevedel ze to je bez DPH) a odlozil si tie peniaze na terminovany ucet... Vyhoda dlhsieho cakania je v nasporeni viac penazi ;-)
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 887
    •      

    Hasky Kolko moze byt tezervacii na TM3 z "other Europe"? odhadujem, ze ich urcite nebude viac ako 10 tisic, to by bolo 100tisic eur - to je kvapka v mori pri obrate Tesly.
    Keby vsetci z other europe zrusili rezervaciu, nestalo by sa uplne nic.
    A kolki z tych 10 tis si objednaju teraz ponukane modely, ked z celej zapadnej europy si ich objednalo cca 15tisic.... Odhadujem, ze mozno niekolko 100kusov ... to im zrejme nestoji za to otvorit trhy, kde nemaju showroom.
    Je samozrejme svinstvo od tesly, ze takto deklasovala trhy kde tesla nema showroom. Ked to takto zamyslali, nemali vobec prijimat rezervacie z krajin, kde nemaju showroom. Zrejme robia vsetko preto aby mali proces predaja co najjednoduchsi a najlacnejsi a v zaujme toho kaslu na klientov z other Europe.

    Komentár


    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale to je len cena "rezervacii". Ked to premietneme do potencionalnej kupi Modelu 3 hoc aj SR verzie tj 10 tisic x 35 tisic dolarov kus = 350 000 000 $
      Tak myslim, ze 350 milionov dolarov nieje zanedbatelna ciastka. Schvalne som pisal v dolaroch, nakolko nieje presne jasne kolko bude stat v eurach a este urcite si vela zaujemcov priplati za premium package a podobne, cize vysledna ciastka bude omnoho vacsia.
      Sam som reservation holder, nemusim ju mat hned, povedzme, ze staci koncom tohto roka. Skor ide o to, ze sa mi nepaci ich pristup.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Hasky Nemozes rata s cenou auta. Aj keby vsetci Oth Eur teraz zrusili rezervaciu, to este neznamena, ze si drahsiu ci lacnejsiu TM3 nekupia. A urcite sa najdu mnohi, ktori si TM3 kupia aj ked si ho nerezervovali.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Zatial si mozu taketo chovanie dovolit. Ale uz im zacina prituhovat. IMHO ceny v USA spadnu o dalsich min 10% do konca roka. Cena 50 000 EUR bez DPH je na Europu predsa len dost vysoka, za tu cenu je spickovo vybavene nemecke auto o triedu vyssie.
      Model 3 MR im velmi pomoze, ale zase len docasne kym nekupia ti, co necakali taku palku a urobili rezervaciu a teraz vahaju s objednavkou. Ono uspiet na trhu pre masy je nieco uplne ine ako uspiet na trhu pre nadsencov (Model S a X). Do roka kludne mozme byt svedkami padajucich predajnych cisiel Tesly z dovodu nasytenia trhu v USA a ich neschopnosti sa prisposobit lokalnym trhom v EU a Azii. Toto Americania nikdy nevedeli, stale si myslia, ze svet funguje ako u nich, a preto to moze byt vyrazny problem. Viem o com hovorim, pre takuto firmu, posobiacu globalne so sidlom v Silicon Valley robim, a ten kulturny rozdiel v nazerani na svet zposobuje neustale trenice medzi "nami Europanmi" a "sefmi v USA" a len vdaka ich neflexibilite casto stracame ksefty v prospech nasich EU konkurentov.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      To co pise Jiri GrandPa je presne to co mi hovoril manazer ktory chodi po obchodoch v SR a musi chodit aj do domovskej krajiny tej firmy a to je tu v Europe v Dansku. Povedal, ze ked oni maju nejaku sablonu a funguje to u nich, tak je ich nemozne presvedci, alebo vysvelit im ako to funguje u nas. Aj tak budu trvat na svojom.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK - pomozem si matematikou - rozdiel medzi mentalitou Dana a Slovaka nech je 10. Potom rozdiel medzi mentalitou Americana a Europana je 1000. Tam proste svet funguje inak, na inych hodnotach.
      Jeden pre dobru naladu: Raz si jeden moj kolega z Utahu pri takejto debate povzdychol - keby ste tam aspon normalne zachody mali! .
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-02-2019, 12:17.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ono nie je to len o tom, ze krajiny co "nemaju showroom". Ako náhle je Tesla v krajine tak si to žiada komplet infraštruktúru. Vidím ako to je v nemecku, chystajú onlineshop atď, je to fakt veľké. Keby sme to mali na SK tak by to chcelo prepracovaný customer support, servis atď. Na to proste peniaze nemajú a preto sa to neoplatí, kým nie su riadne čísla z danej krajiny. Tesla je stále len v tej expanznej fáze a potrebujú sa stabilizovať, na to sa samozrejme musia využiť hlavne veľké trhy. Tak to proste je.

      V Číne je to to ísté, je to veľký trh tak sa snažia preraziť tam, ja im to neberiem za zlé. Samozrejme mrzí ma, že všetci budete viac čakať, ale určite to potom bude lepšie, lebo oni tie auta stále zlepšujú, zmenilo sa v nich veľa vecí od prvého dňa a idú aj ceny dole, tak aby sme Vám potom nakonci nezávideli

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Americania mali vzdy chronicky problem presadit sa s autami v Europe, a v zasade vsetko americke tu skoncilo, resp. funguje len individualny dovoz. Chrysler, Dodge, Chevrolet, Caddilac... jedinou vynimkou su JEEP a Mustang, ale aj zbytok Ford portfolia su uplne ine modely, kedze tie americke su tu nepredajne. Je to zial ina mentalita. Europsky zakaznik je podstatne narocnejsi na spracovanie, sluzby, vybavu aj pristup. A v tomto nesplna europske zakaznicke ocakavania bohuzial ziadna americka automobilka. Jedna vec je oslovit skupinu nadsencov, druha vec je vytvorit automobilku, ktora je schopna predat produkt aj obycajnemu Jozovi, Helmutovi alebo Ramonovi v EU.

    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq asi aj preto, že na americké osobné autá EU zaviedla 10% dovoznú daň, zatiaľ čo na európske osobné autá US má 2.5% daň.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale cena zrovna nebola najvacsim problemom. Vacsina americkych aut bola napriek clu a bohatsej vybave vzdy lacnejsia ako europska konkurencia. Ale to pre europskeho zakaznika nestaci Kazdy kto mal v ruke americke auto videl “kvalitu” spracovania a materialov. To, ze nelicuju plechy nie je len o Tesle. Tesla je akurat najviac medializovana a tak si to nespravodlivo vsetko vyzerie (a napriek negativnemu PR sa aspon snazia zlepsit, narozdiel od Chrysleru alebo Dodgu). Ale toto bol vecny problem takmer vsetkych amerik. Mechanici v Impexte ZA (firma co dovaza a servisuje americke auta) by mohli rozpravat, tam je uplne bezne, ze sa na fungl novom aute riesi kopec detailov ako krive plechy, nedocvaknute plasty v interiery, vytecene lepidla, zle lakovanie, nedotiahnute skrutky atd. Europske auto pride na kamione z fabriky a akurat das dole folie a moze ist zakaznikovi. Ameriku vela krat zlozis z lode a bojis sa, kolko nad nou este stravis casu. Bezchybny kus je taka mala oslava. Smutne...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak v tomto urobila Tesla velky kus prace. Mozno preto, ze S a X privezu ciastocne rozlozene a skladaju a testuju to znovu v Holandsku. Moje auto uz pred 2 rokmi bolo pri odovzdavani bez chyb, ziadne nerovnomerne plechy alebo nieco z toho co pises. Dufam, ze Modely 3 budu tiez take.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Fakt, ze sa montuju v EU urcite bude mat vplyv na spracovanie. Staci si pozriet YouTube, a tych videi o prisernej kvalite su tam mraky. Paradoxne 99% ich je z USA. Ludia v Holandsku sa zda, ze odvadzaju vybornu pracu a vystupna kontrola tu funguje na rozdiel od Ameriky. Mohli by poslat niekoho z Holandska do USA nech zauci mladych bazantov ako sa to robi. Stale nechapem tejto ich politike. Zamestnat 30 ludi a vytvorit oddelenie vystupnej kontroly by ich podla mna vyslo lacnejsie ako dodatocne riesit reklamacie a nespokojnych zakaznikov. Ale tak asi maju na to iny nazor, a radsej budu pozerat staznosti na YouTube a zehlit zlu reklamu...

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Len neprechvalte Tillburg. Relevantna informacia je od toho, kto to zazil. Ja osobne som v 2017 pri preberani auta v NL spisal priamo na mieste protokol s 10 chybami na aute, z ktorych niektore doslova zapricinili absolutne diletantsky pristup holandskych pracovnikov Tesly. Napriklad objednany a zaplateny Wallbox nedodany k autu (+hodina cakania). Ked ho konecne technik v zamastenych monterkach doniesol, tak spinavu zaprasenu krabicu s kludom polozil na druhy rad cistuckych snehovobielych sedadiel. A nechce sa mi vypisovat vsetkych 10 bodov, ale bol som zhrozeny, co som vlastne kupil

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Vrso dakujem za osobny feedback, v tom pripade beriem spat Priestor na vyrazne zlepsenie teda zjavne existuje aj v Europe... toto su veci, ktore by sa pri tejto cene auta stavat nemali

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No vidíš a ja som v januári 2017 mal presne opačnú skúsenosť.
      Wallbox v kufri, zimné kolesa objednané cez email obute a nahodené, letné naložené v aute. Prevozné značky čo som si nechal poslať priamo k nim namontované.
      Je to všetko o ľuďoch a ich prístupe.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      @ Jiri GrandPa ak sa mozem opytat ako si riesil tie prepravne spz? Auto budem brat z nemecka a chcem ist po vlastnej osi. Nasiel som len https://www.strassenverkehrsamt.de/k...eitkennzeichen tie su na 5 dni a malo by to stacit na ten prevoz.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Robil som to cez Holandsku firmu a prevozne značky boli rakúske. Od tej NL firmy.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik Ja som mal na dovoz auta z Holandska pozicane madarske prevozne znacky z Trnavy, su lacnejsie ako rakuske, no nemozno s nimi ist cez Rakusko.
      http://www.prevozneznacky.sk/en/comp...ent/article/43
  • Marcel Pavlík
    Member
    • Apr 2016
    • 76

    češi riešia dotáciu na TM3
    http://www.hybrid.cz/jak-zvladnout-d...-tesla-model-3

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Oni nemajú podmienku importéra, len musia urobiť výberovú súťaž z niekoľkých ponúk (aj zahraničných). A len pre firmy a samosprávy.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Ze ja nemam zalozenu firmu v CR...

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Si zaloz, v dnesnej dobe ready-made spolocnosti podnikas za tyzden

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq - ty mas zalozenu?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Nie, nepotrebujem cesku spolocnost. Ale na slovensku som 2 kupoval. A keby som chcel TM3 tak ju beriem cez rakusku stranku, mam tu trvaly pobyt... rakusania maju konfig otvoreny uz od decembra.
  • MatejN
    Junior Member
    • May 2016
    • 23
    •   

    Mám nové informácie ohľadom otvorenia konfiguratoru pre naše regióny. Tesla aktuálne riesi logistiku a sposob dodania aut tam kde nemá zastupenie. Akonáhle to doladia otvoria konfigurator. snáď to nebude trvať mesiace ale tyzdne.

    Komentár


    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Ináč celé je to nejak divné. Všetci čakali, že si pre autá budú musieť ist do Holandska. Načo teraz zdržujú? Skôr si myslím, že dovoz áut do EU je pomalý (nejakých 5000 áut za týždeň) a potrebujú tak asi dva mesiace k dobru na pokrytie dopytu západu. Netreba tiež zabúdať, že konfigurátor otvorili aj pre tých, čo si nerezervovali a budú obslúžení skôr ako ktokoľvek s Other Europe.

    • nyerel
      nyerel komentoval
      Upraviť komentár
      Ja by som pre to auto siel cakat do pristavu a odsoferoval ho z lode naspat na Slovensko, aby som ho mal skor... :-D A odkial su tieto informacie, ak sa mozem spytat? Sem-tam volam na support (na holandske aj na viedenske cislo), naposledy v piatok, ale nikto mi nic nevedel/nechcel povedat.
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 106
    •   

    staci mi doniest do Viedne a ja si pre neho pridem. Ale preberacka v showroome v Auparku by tiez nebola od veci.

    Komentár


    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo Bory Mall... Mimochodom, tam teraz Autopolis otvori Hyundai Showroom...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Hyundai showroom som tam videl už na jar, aj zničeného predajcu v ňom.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - ty asi myslis tu kuticu priamo v obchodnom centre. Ja mam na mysli samostatnu budovu aj so servisom. Otvarat maju teraz zaciatkom Marca. By mohla byt nejaka zlava otvaracia

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď sa povie v Bory Mall, tak áno myslím to v ňom. Hento teda bude vedľa Bory Mall.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Pri cenach a pristupe ich servisu si to moze Autopolis nechat

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ako bývali zamestnanec Mobis HQ vo Frankfurte viem povedať, že KIA a Hyundai pôjdu dole vodou, hlavne tento rok. Už minulý rok nemali čo vyrábať. Keď sme tam boli v marci tak stáli linky. Nošovice 4 krat prerábali ročný plán výroby, lebo to nevychádzalo. Boli sme u predajcu a ten povedal, že sa nevyrábalo toľko áut a nik to nekupuje, preto teraz tie zľavy na nové autá. Ani netreba objednať, lebo auto aké človek chce sa asi určite nájde niekde na sklade.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik vsetky automobilky maju plne sklady roznych haraburd. Holt konzumna doba a vyrabat a vyrabat do zblbnutia sa tyka velkovyroby aj drahych veci, nie len mekacovych hamburgerov za 1 euro...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Len aby nešli dole vodou nemecké automobilky, lebo podľa užívateľského zážitku z vozidla(výbava, infotainment, ceny, servis) začínam nadobúdať dojem, že som bol trocha oblbnutý rečami o kvalite nemeckých prémiových áut. Za každú prkotinu pýtať stovky €, už nemali mieru.

      Hyundai a Kia ako jediný majú reálne použiteľné elektromobily, ktoré mi nevadia a na ich funkčnosti je vidieť, že im ide o zážitok užívateľa a nielen o podojenie a pripravenie o peniaze. Tak vyladené veci ako má Kona (aj oproti o rok staršiemu Ioniq-u koľko vecí pridali a vylepšili), neviem či nájdeš u VW alebo BMW, nech sa ako chcú hrajú na elektromobilitu.

      Zo srandy som skukol recenziu novej i3 - už aj Apple Car Play v cene doplatkovej navigácie len drôtom a bezdrôtovo ďalší príplatok. To je ich politika, za každú eurovú vecičku pýtať stovky € príplatok. Nech si nechajú ... Banujem, že som aj za čias spaľovacej éry nemal nejaký Genesis namiesto Mercedesu.

      Kúpiš kórejca a máš tam všetko od výmyslu sveta a v jednej cene.
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 106
    •   

    Dnes pred obedom dorazila do Zeebrugge aj Glovis Cosmos.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, už majú cca 6000 áut, tak hádam už začnú aj odovzdávať.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Preco to vlastne konci v Zeebrugge v Belgicku a nie v Rotterdame v Holandsku (Nizozemi)? Lebo Rotterdam je blizsie k Tilburgu ako Zeebrugge.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím, že všetky autá nejdú do Tilburgu, ale ich nakladajú na kamióny a rovno vezú do cieľových krajín.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, vyzera to tak, ze TM3 prichadzaju kompletne zmontovane, takze sa u nich plati plna palka cla do EU.
      Fabrika v Tilburgu nema sancu zvladnut kompletaciu takych mnozstiev TM3 ktore teraz prichadzaju do EU popri kompletacii S a X.
  • Peto02
    Junior Member
    • Mar 2016
    • 24

    Prve kusy Modelu 3 boli dnes v Europe odovzdane vid. Nemec co rezervoval 12.5.2017

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm to je zaujimave, pise v podpise, ze mal "Model 3 reserviert am 12.05.2017" a ja som to mal skvôr tak nechapem. Zas na druhej strane, aj som konfiguroval nekvor, až po ňom, tak možno je ten problém, lebo vtedy riešili to, že som na SK a objednávka je z DE.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Ci skor alebo neksor, zmierte sa s tym, ze Tesla (nie len) z vysoka serie na vas/nas. A mala SR im je ukradnuta, teda cela V4 im je ukradnuta

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      dango nevidel by som to az tak zle. Uz sa to rozoberalo viac krat. Vies, ze Tesla je stale este v podstate zacinajuca firma a sustredi sa hlavne na USA kde siet supercharger je ovela prepracovanejsia. Taktiez elektriku dodava SolarCity, co je firma Elonovho brata atd. Proste Europa je pre nich taka povinnost, ale nie priorita a v tomto smere sa pristupuje aj ku konkretnym krajinam.

      Ja im to neberiem za zle, keby mali miliardy hned na zaciatku na to aby postavili fabriky v USA, EU a Asii tak by mali auta vsetci, ale takto to inac ani nejde.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To nie je problém začínajúcej firmy, odovzdávanie áut vo Viedni mohli robiť pre Slovákov dávno. Rovnako v Tilburgu nedostanú slovenský návod a iné veci preložené, takže vo Viedni by to bolo to isté.
      Chápem že zastúpenie na Slovensku a všetky náležitosti okolo je pre pár zákazníkov mesačne nerentabilné, ale odovzdávať vo Viedni, to je len ich politika, nemá to oporu v ničom, čo by bolo omluviteľné alebo dalo sa chápať ako prekážka. Ešte aj ojazdené zakázali predávať cudzincom.

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Ale to je taky hura system. Dovolime vsetkym ludom na svete si auto rezervovat, ale potom ked pride ku samotnej konfiguracii tak tu uz dovolime iba par vyvolenym... ako keby na to nemohli mysliet dopredu, ze vela ludi online rezervuje to auto a mozno sa ho nikdy ani nedocka (napr.Afrika). Takze kludne mohli pripravit Tilburg ako hlavne vydajne miesto pre krajiny bez Tesla Store a bolo by to OK.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      vobec by som Teslu neobvinoval z toho, ze na nas kaslu. Ved najprv je nutne pripravit vsetko potrebne k tomu, aby tu tie Modely 3 vobec mohlu seriozne fungovat. To znamena, pokial sa existujuce Superchargery neprerobia na podporu pre CCS, tak sa ani nedivim, ze este nechcu dodavat auta - ved by tu predsa nemohli nabijat vo vlastnej sieti nabijacich stanic. V prvom rade ide o customer experience - Model 3 uz je masovka, to uz nie je iba o par nadsencoch, co si u nas kupilo S/X. Preto sa urcite caka na prerabku stojanov pre podporu CCS a zaroven aj na otvorenie servisov, v Prahe je to uz coskoro realita.. Ak sa este prida aspon jedno mesto z trojice Bratislava/Varsava/Budapest, tak si myslim, ze uz to bude vsetko ready pre spustenie konfiguratora aj pre Other Europe. Ja osobne trpezlivo cakam, ved onedlho sa ma u nas schvalovat nove kolo dotacii na elektromobily a tentoraz uz podla vsetkeho nebude Tesla vylucena z hry (dotacie maju byt spravodlivejsie), preto aj keby sa hned teraz otvoril konfigurator, este by som urcite pockal, kym nebudu zname podmienky pre dotacie. Bola by skoda to nevyuzit len kvoli tomu, aby som ziskal auto o 2-3 mesiace skor.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      No oni maju cas schvalovat toto. Najskor je boj o US a potom volby prezidenta a potom su to eurovolby. potom tu mame dovolenkove obdobie a tak sa mozno k tomu dostanu na jesen. Ak zase si nevymyslia, alebo nebude nieco dolezitejsie. Ved volby do parlamentu su o rok. Takze uvidime........

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ešte, že som si čital to forum čo si linkol, lebo som si všimol, že už mám VIN na faktúre 5YJ3E7EB3KF202322 len tiež píšu, že nevideli žiadne auto z 19kami, ktoré som si objednal aj ja. Všetky auta pôjdu samozrejme s 18kami, lebo tie sú zimné, ale neviem teda, že či vyslovene neodovzdávajú autá s 19kami, lebo sa ešte nik neprihlásil, že by také auto prebral.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Mozno ich rovno obuli na zimne, kedze je zima. A letne dostanes zvlast a su naskladane v separatnom kontajneri.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq veď ano všetci budu mať 18ky zimné, ale ak sa napríklad autá čo majú 19ky nedodávajú tak vôbec neprídu z USA, čo by prišli bez kolies? Ale už tam uploadli jedno foto kde bol kamion plný M3 s 19kami, tak hadam je to OK.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes som pocul info, ze 22. alebo 25.2. ma MH na tlacovke predstavit program podpory elektromobility, tak som zvedavy, ci povedia aj nejaky termin.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som hovoril, ešte budem nadávať, že som auto dostal tak skoro, lebo v DE dotáciu nedostanem a možno ani na SK ak nejaká bude.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Avizovali že podmienky budú rovnaké ako predtým a bude to znova robiť ZAP, ktorý je živený z importérskych príspevkov, takže na SK by si dotáciu nedostal na Teslu tak či tak.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, predpokladas aj 5000e dotaciu? V navrhoch to nebolo spominane. Ak by tam bola aj financna injekcia, samozrejme by to uvitali asi vsetci

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      dango mne sa zda, ze ma byt opat aj dotacia... Ale lepsie je si pockat, co mocipani vymyslia a odhlasuju. Kazdopadne, neviem, ako presvedcim predajcu Kia, aby mi objednal eNiro

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 - uz som aj pisal importerovi, zatial bez odpovede. Aj ked nie su na tento rok alokovane ziadne kusy, ci sa bude dat aspon predobjednat, resp. nieco pre to urobit, aby sa tu aspon v 01/20 eNIRO par kusov dostal

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      dango - daj prosim vediet, ked Ti odpisu a kludne mozes povedat, ze vies este o jednom co by aj predobjednal, ak by to malo nejaky zmysel. Akurat by som nerad dosiel o tu dotaciu Jedno EV bez dotacie stacilo

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ok, takze my dvaja + Miroslav Rojko ?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Čo kde ? Ja už mám autopark vybavený, Niro nech si nechajú, s Konou som spokojný. Aj ked je kratšia ako niro, štyria ľudia a štyri snowboardy v kufri a 1/3 zadných sedačiek uvezie a viac miesta nepotrebujem.
      Aktuálne sa Vám môže eNiro pozdávať ale za rok alebo aj viac keď bude dostupné, môže byt zasa niečo zaujímavejšie na trhu. Určite by som nešiel cestou dlhého čakania.
  • MatejN
    Junior Member
    • May 2016
    • 23
    •   

    Ahojte funguje niekomu Tesla stranke ked klikne MANAGE rezervovaného auta ? Mne zobrazi cisto bielu stranku. Zeby sa hybali veci ku otvoreniu konfiguratoru? :-)

    Komentár


    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      tiez mam bielu stranku.

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      Asi im len spadol server co tu stranku obsluhuje...

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam stale to iste na stranke...

      Inak dnes cestou zo sluzobnej cesty som na Nemeckej dialnici pri Norimbergu smerom na vychod (Regensburg alebo Mnichov) videl 2 tahace naplnene Teslami Model 3, rozne farby aj disky. Zaujimave ze 18tky prepravuju bez tych krytov.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Už to funguje. Všetko pekne po starom.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Prave som cital jeden clanok ohladne toho ze Tesla zrusila zmluvu s firmou, ktora sa mala starat o vylodovanie aut v Zeebrugge. Na Nemeckej Tesla fanpage niekto spominal ze mu na poslednu chvilu posunuly datum odovzdania o dva tyzdne. Je v tom nejaky bordel.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 to preto, ze je to demontovatelny kryt a takto sa nema sancu poskodit. Tak isto vzdy chodia auta, ktore po preprave nahodia puklice.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      presne tak milan84 aj na inych autach mas vsetko demontovane co sa da aby to redukovalo moznost poskodenia. Ja ten kryt ani nebudem pouzivat, mam tie 18ky ako zimne kolesa (letne su 19ky) a kupim si tu sadu, co zakryje sroby a ten Tesla kryt v strede. Len problem bude ze tato sada https://shop.tesla.com/us/en/product...l-cap-kit.html este asi nebude na sklade tu v EU.
  • JanoS
    Member
    • Aug 2015
    • 89

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	delivery.jpg
Videní:	227
Veľkosť:68,4 KB
ID:	33629 Je to tu! OMG OMG OMG
    Pripojené súbory

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Isch mega guet .

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulujem! Mna už ide urvať keď vidím tie kommenty na nemeckých fórach ako si všetci preberajú autá, dostávaju dátumy na prevzatie a ja stale nič. Je v tom prirodzene chaos, ale zvládajú to dobre.Ľudia chodia postupne pre autá tak celkovo to ide. Faktúru mám, zaplatil som, mám už aj VIN číslo a do Frankfurtu dorazilo 60 M3 tak hádam sa mi už ozvú. U mna je ten problém s tým, že vedia, že som už na SK tak je to také blbé, že si myslia, že som nejak zneužil systém, aby som auto mal skôr, ale kto mohol pred 2 rokmi vedieť, že sa budem sťahovať naspať na SK.....

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Jozko: Kupovat v Nemecku je dobry deal, Tesla tam dala zlavu 2000 kvoli Nemeckym dotaciam, tak si mozes kupit auto so zlavou a hned ho exportovat

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      JanoS no ano, ale uz som to tu spominal, ze Nemecko dava aj 4000 euro dotaciu, len na tu nemam narok, lebo uz tam nemam pobyt. Auto by muselo byt aspon 6 mesiacov registrovane v DE. O tu dotaciu pridem

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Nejde o dotaciu, ide o cenu co dava tesla na konkretnom trhu - rozdiel je podstatny
      zaklad Dual/Perf
      AT 58300/69700
      NL 58800/69700
      DE 55400/66100
      Alebo som nieco prehliadol a v DE pocitaju s tou dotaciou v cenniku?
      Naposledy upravené juks; 19-02-2019, 13:34.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Len pokial viem bola cena pre "Other Europe" vzdy najlepsia, aspon ked som si pred rokmi pozeral Model S.

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      juka: ten rozdiel je preto ze aby nemecko dalo 4000 dotaciu, musi vyrobca dat zlavu 2000.
      Takze aj ked nemas narok na dotaciu, tym ze kupis v nemecku, ziskas zlavu 2000 Ostatny rozdiel je sposobeny rozdielnou DPH. Ide presne o 2000.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      JanoS rozumiem, no myslim, ze si v Tesle skontroluju, ci klient dostal dotaciu v DE a tych 2000 pre odberatela mimo DE este pripocitaju.
      Nemec je vseobecne dosledny, zrejme aj nemec pracujuci v nemeckej Tesle :-)))
  • Hasky
    Junior Member
    • Oct 2014
    • 19

    Co si o tom myslite? Akosi tento udaj zmizol aj z ich stranky.
    Na počátku byl Tesla Model 3 prezentován jako dostupný elektromobil za $35 000. Tak levnou variantu ovšem Tesla zatím nenabídla, a nyní dokonce odstranila ze svých webových stránek informace, které se této verze týkaly.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna zbytocna paranoia. Jedna vec moze byt ta, ze zistili, ze sa vedia na 35tis dostat aj s MR verziou po uprave vyrobnych procesov a pretendrovani dodavatelov, akurat to zaberie cas a nevedia kolko, tak to zatial stiahli nech zbytocne nemutia vodu.

      Tiez to moze byt nejaky dobre premysleny marketingovy tah. Potichu to stiahli, vsetky media, a najma tie podporujuce splovaky, zacnu teraz masivnu konspiracnu kampan ako je Tesla pred krachom a ako neplni sluby, ako podviedli investorov a tych co dali rezervacku, a kde je lacny Model3. Nechaju to varit 2 mesiace nech su na titulkach, a potom vitazoslavne bez ohlasenia napochoduju s hotovou SR verziou, s ktorou este podlezu hranicu 35tis a zahanbia vsetkych hejterov a uchmatnu titulky vsetkych webov na najblizsi rok. Takato situacia by bola celkom vtipna, a niektorym mediam by som taku potupu doprial

      A tiez to moze byt naozaj len obycajny tichy exit ked zistili, ze na SR verziu za 35tis naozaj este nie je cas, a musi sa podstatne zmenit technologia aby to podliezli. Ale to by nasrali dost vela ludi, co tam ma 5000€ a caka na tuto lacnu verziu. Nech je Tesla akakolvek, a nech uz mala akekolvek komunikacne PR karamboly, Muska povazujem stale za skveleho marketera a stratega, a urcite sa chysta nieco velke Snad nesklame.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Nech to bude akokolvek, dolezite je, ze sa zvysuje vyroba a predaj TM3 tak, ze tesla je ziskova aj pri dalsich investiciach a vyvoji novych EV. Dokedy nastupia ostatne automobilky s porovnatelnymi objemami porovnatelnych elektromobilov, dovtedy sa moze udiat vselico. Dokedy je dopyt po drahsich modeloch, bolo by od Tesly hlupe vyrabat modely, na ktorych je mensia marza. Casom moze klesnut cena vyroby MR verzie tak, ze sa priblizi k 35k, alebo sa ani nepriblizi, ale vyriesi to inflacia. Elon moze prehlasit, ze 40k je vlastne 35k pred inflaciou alebo moze pouzit nejake ine marketingove tvrdenie.
      V case, ked sa rozbehne vyroba v Cine uz nebude ziadny problem predavat MR verziu za ekvivalntnych 35k.
      Aj tak som sa Elonovi od zaciatku cudoval, ze tak dlho nechal vyrobu len v US, mohol si vybrat kopu inych miest, kde je podstatne lacnejsia cena prace.
      Uz samotny fakt, ze Tesla neskrachovala za stavu, ked mala fabriky len v US je pozoruhodny.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Stav, ze dokazali vyrabat len v US je ozaj obdivuhodny, ale ma to aj uskalia. Tesla ma velmi vysoku fluktuaciu zamestnancov. Na vsetkych americkych pracovnych forach sa potvrdzuje, ze na to, aby clovek pracoval pre Teslu musi byt svojim sposobom zanieteny fanatik. Maju v automotive oblasti najnizsie mzdy (v Amerike), a zaroven najdlhsi pracovny cas a vysoky tlak. Nevydrzi to kazdy. Plus chronicky sa v ramci okresavania nakladov zbavuju dlhsie pracujucich ludi a menia ich za studentov alebo cerstvych absolventov, aby udrzali mzdove naklady co najnizsie. Toto moze vysvetlovat mnohe ohladom kvality alebo PR kixov co robia. Vela ludi sa tam nestihne ani poriadne ohriat. Oni si svojim sposobom tu Cinu urobili doma. Ale zatial to drzia...

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      V Cine zacne Tesla koncom roka vyrabat $35000 model 3. To ze sa tam nechcete prestahovat a kupit si ju uz nie je Elonov problem :-D

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Nakoľko som dlho pracoval pre výrobcu automobilov úplne chápem postoj Tesly. Už od začiatku sa snažili získať financie pomocou toho, že ponúkali vozidlá nadšencom a bohatým aby sa v prvom rade nahromadili peniaze. Keď sa už výroba a predaj stabilizovali tak prešli pomaly na autá pre "bežných" ľudí. Aj keď tých 60 000,- je veľa ale nie je to predsalen 90 000,- riešia long range, lebo ta 75 kWh baterka je tá istá z Modelu S a je to ľahšie na výrobu. To je podobný prípad ako keď zrušili tú výrobu 60 kWh baterky pre Model S, lebo záujem bol minimálny.

      Podľa mňa postupujú správne a časom príde aj ten najlacnejší model a ten pojde dúfam, že na dračku, aj keď s minimálnou maržou.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ta 75 kWh baterka v Modeli 3 nie je taka ista ako u Modelu S. Ma novsie clanky rozmerov 21x70 a aj nove zlozenie, su udajne lepsie ako tie 18x65.
      Ale to je len detail, inak to ma samozrejme logiku co pises.
      LENZE - naprosto katastrofalna je komunikacia TESLY k verejnosti. Ak aj nejaka je tak oznamovat zmeny (aj zasadne) cez tweety egocentrickeho CEO je rovnako hlupe ako sucasny Biely dom a jeho vladca...
      Len tym nahrava oponentom, a ze ta opozicia elektromobilite je velmi silna je evidentne.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, to som možno formuloval zle, tá baterka je naozaj iná, pozeral som viac videii kde TM3 rozoberali aby videli pokrok Tesly a tam to bolo evidentne. Len určite tam do nejakej miery je podobnosť pri výrobnom procese a je to určite cost efficient robiť zatiaľ len tieto ako robiť súčasne 50 kWh.

      Jasné, mne sa na Tesle veľa vecí aj nepáči a vedel by som si to určite predstaviť ináč, ale žiaľ majiteľ je taký aký je a má aj iné záujmy a firmy. Je to na dlhú debatu. Žiadna firma nie je dokonalá a vždy bude niečo zlé a ľudom to príde ako smiešna vec, ktorá by mala predsa fungovať, ale nevieme ako to reálne u nich je takže môžeme o tom len polemizovať.
  • nemo
    Member
    • Oct 2015
    • 274
    •   

    Ta 75 kWh baterka v Modeli 3 nie je taka ista ako u Modelu S. Ma novsie clanky rozmerov 21x70 a aj nove zlozenie
    Nemaju nahodou chemicke zlozenie clankov rovnake? Nejaky odkaz?

    Komentár

  • JozkoPucik
    Junior Member
    • Aug 2018
    • 14

    Viem ze Vas tym provokujem, ale velmi sa tesim! Este aj to dali ma sobotu ako som chcel, aby som tam piatok letel lietadlom. Uz len doriesit transport tych kolies z Frankfurtu.
    Naposledy upravené JozkoPucik; 22-02-2019, 06:57.

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Neprovokuješ, tešime sa s tebou a ešte viac by sme sa potešili, keby si prišiel na SK nám ho ukázať a trosku nás povozit...Jozko

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      To naozaj TM3 neodvezie 2 pnumatiky v kufri a 2 na zadnych sedadlach? To sa tam naozaj nezmesti? Aku trasu planujes spat na Slovensko? Nemecko - Rakusko - Slovensko? Zrejme vsade SC s CCS nebude.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      To ze to nepasuje mi povedali priamo z toho service center, ale to su nemci, oni to beru inac, oni nevedia, ako vie Slovak natrepat veci do kufra Musim ist cez CZ lebo vraj tie prepravne znacky pokutuju v Rakusku. Nabijacka je v Prahe a pred Brnom.

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik kedy pôjdeš cez Prahu? Tiež by som rád videl ak je to možné. Pri práci mám Siemens nabíjačku s CCS a tuším, že je ešte zdarma. 🙂

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Hasky no pojdem naspat v Nedelu 3.2.2019 neviem kedy budem v Prahe, lebo asi nepojdem klasicky160 km/h cez cele nemecko, tipujem tak, ze mozno na obed, lebo budem vyrazat skoro, urcite budem stat na tom superchargeri, co je pri prahe a este budem nabijat aj medzi Prahou a Brnom.

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik no to je super. Je to Vestec, mám to celkom blízko a je to aj blízko výpadovky na Brno. Je tam 3x CCS (ABB) a prevádzkuje to ČEZ. Supercharger bohužiaľ zatiaľ v CZ nemá CCS káble, jedine že už to stihli namontovať aj tu?

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik Mas zistene, ktore SC v nemecku maju uz namontovane CCS konektory? Alebo ich uz maju vsetky SC v nemecku a na trhoch, kde sa TM3 predava? V popise SC na tesla stranke nie to nie je.. Mozno to bude v navigacii TM3. Taky SC, kde CCS kabel este nie je, zrejme navigacia TM3 neponukne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Napriklad vo Wiener Neustadte su zo 14 stojanov 2 s dual konektorom.
      Na stranek abetterrouteplanner.com sa da na mape zvolit filter na SC CCS konektory.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som nejak neriesil CCS konektory, vsak ten Typ 2 tam bude tak ci tak. Aj ked budem nabijat dlhsie, skvor ci neskvor domov pridem
  • Hasky
    Junior Member
    • Oct 2014
    • 19

    Ja myslím, že okrem “Other Europe” má každý SC aspoň 2 konektory, aspoň podľa tabuľky.
    Aj video poukazuje na to ako sa postupne rozširovali po celej EU až po other Europe. Dajte si na čas 27:37
     

    Komentár

  • juks
    Member
    • May 2018
    • 34
    •      

    CCS konektory na Tesla SC EU - stav Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:556,2 KB
ID:	33804 cca 20feb19

    Komentár

    • JozkoPucik
      Junior Member
      • Aug 2018
      • 14

      Ja som si dal do toho route planneru moju trasu a tak pojdem. Len nebolo na výber Model 3 tak som si vybral Model S co ma 75ku baterku. Myslím vsak ze M3 pojde lepsie ako Sko s tou istou baterkou.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Unt.png
Videní:	0
Veľkosť:883,1 KB
ID:	33808

      Komentár

      Pracuje...
      X