Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 634
    •      

    Neviem či ste to postrehli, ale znamenalo by to zníženie nákladov na dovoz Tesly o 4 tis. €. S blížiacou sa dotáciou (5 tis. €) na SK od decembra je asi najlepšie počkať, 9 tis. € je už dosť za 5 mesiacov čakania.

    Komentár

  • Peto02
    Member
    • Mar 2016
    • 40

    Sledujem aj Slovinske forum (Google Translator), kedze vdaka nim sa da objednavat Model 3 v Rakusku (uz si tam aj nejake vyzdvihli), budu tam riesit aj to vratenie dane (MwSt).
    Nova informacia je, ze "vedenie Tesly aktivne pracuje na probleme s danou a dufaju ze od druhej polky Augusta budu vystavovat faktury bez DPH pre Slovinskych, Chorvatskych, Madarskych a Slovenskych zakaznikov." [strana 14]
    Dobrodošli v svetu električnih vozil! Informacije o avtomobilih, odgovori na vprašanja, stanje in lokacije polnilnih postaj, najnovejše iz sveta električne mobilnosti ter kaj nam prinaša prihodnost. Obiščite EV forum. Prihodnost je električna :)

    Komentár


    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Takze najblizsie checkpointy (ked Boh da) su:
      - od polovice Augusta: moznost kupit Tesla model 3 v Rakusku bez DPH
      - od polovice Oktobra: statna dotacia 5000 EUR
      - od zaciatku Januara: zrusenia cla 10% na auta z US

      Mne to teda vyhchadza na objednanie TM3 v Januari 2020
  • ivuso
    Member
    • Jun 2015
    • 65

    Priatelia, tak epopej môjho Modelu 3 pokračuje. Na veľké urgencie som dostal priamo z Holandska faktúru vo štvrtok. V profile na tesla.com mám hneď tri faktúry. Každá v inej sume S bankou som teda začal riešiť podpis zmluvy. Tá bude v pondelok. Tesla mi potvrdila (mám to písomne v maili), že stačí potvrdenie od banky, že peniaze odoslala. Nemusia byť nutne na Tesla účte. Potreboval som aj techničák, kedže auto už bolo na rakúskych značkách. Vraj, keď dostanú peniaze potom pošlú TP. Inak to nejde. Na moje urgencie, mi poslali TP vo štvrtok. Dodanie mi dali tiež na pondelok vo Viedni. Včera mi volá slečna z Holandska, že dodanie bude v Linzi. Že auto je tam. Najnovšie musí mať Tesla už peniaze na účte, inak mi auto nevydajú.

    Priatelia, ako má Tesla skvelé autá, tak primitívny, hlúpy a neschopný má zákaznícky servis. Keď som kupoval nového Touarega, div že predo mnou nerolovali červený koberec do predajne. A obskakovali ma traja na predajni, len aby som bol spokojný.
    Tesla je v tomto obrovským sklamaním

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Je to jednoduche. Pre teslu si anonym, ty ludia denne riesia predaj desiatok aut. Pre VW a Tuareg si bol mozno jediny zakaznik za cely den (v idealnom pripade maju mozno 2-3 predaje za den). Teraz si ale uvedom, ze z ceny tvojho Tuaregu musis zivit tu budovu predajne a aj samotnych predajcov.

      Tak ako zanikli elektro predajne (cest vynimkam) tak postupne zakapu aj velke showroomy u automobiliek. Pred 10 rokmi sme si nevedeli predstavit, ze si kupime televizor, bez toho aby sme ho v predajni videli a vyskusali. Dnes sa gro televizorov preda cez internet. To sa neda zastavit.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To je síce pekné, že si číslo pre nich, ale predávajú produkty sa desaťtisíce EUR a zamestnávajú mierne povedané hlupákov a vedenie sú totálni diletanti. Aspoň v Európe.
      Ak sa chcú stať mainstream tak sa jednoducho takto k zákazníkom správať nemôžu.

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Bohuzial nie len v Europe Jiri, v US je to taky isty bordel. Rich z Rich Rebuilds sa snazil k svojej CPO Tesle dostat niekolko mesiacov a delivery specialisti ci ako si to hovoria mu podavali uplne od veci nepravdive informacie. Odporucam toto video a jeho pokracovania:
      https://youtu.be/H8ro6kpKlw0

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      No ono je momentalne problem to, ze to vobec vyzaduje ludsku komunikaciu. Tesla sa musi dostat do stavu ako je napr. Alza. Objednas, zaplatis, vyzdvihnes. Potom mozu byt nizke naklady. Teraz su niekde na pol ceste, zo stavu vitame vas na cervenom koberceku (povedzme okolo roku 2015-2016) ked predavali malo sa dostali do stavu, ze zrazu predavaju vela. Je jedna predajna VIE na velke okolie - zoberme si, ze len v Bratislave je tak 6-10 predajni Skoda. Spravili rychly rast, ale procesy na to este nemaju nastavene / dotiahnute.

      Prva lastovicka je moznost (konecne) sa objednat do servisu z aplikacie. Cielom je urcite dostat sa do stavu, ze auto sa objedna, zaplati a vyriesi sa komplet papierovaci proces bez zasadhu ziveho cloveka (rozumej automaticky). To im ale odhadujem bude trvat tak este 2-3 roky. Potom skutocne budu len "vydajne miesta" a servisne strediska. Funguje to v elektronike, bude to fungovat aj v automobilizme. Potrebujes si auto vyskusat? Nie je problem, budu (su) zluzby jazda na Tesle, tam si to mozes testnut. Plus niekde zostanu aj galerie, kde bude auto vystavene.

      Skus dnes prist do elektro predajne (napr. Nay) a skus sa spytat nieco odborne k TV alebo inej elektronike. Ludia co su na predajni vedia zaklady + nieco zo skolenia. Odborne veci si najdeme na internete, ludi k tomu potrebovat nebudeme.

      Jedine tak sa da skalovat bez zvysovania nakladov a to Tesla potrebuje - ukazat iny model predaja ako ten, na ktory sme zvyknuty. Iste, nie vsetkym to bude vyhovovat, ale postupne si aj starsi ludia zvyknu (tak ako si zvykli na "suchacie" telefony).

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, tak tu nesuhlasim. Nemam problem s tym ako to popisujes, ak to bude fungovat na 95%. Lenze ono to nebude ani na 50%. Ludia maju individualne poziadavky. Este raz - nebavime sa o produktoch za par stovak. Akonahle vznikne nejaky zadrhel, tak si ako zakaznik pri komunikacii s automatom (AI, nazvi to ako chces) v riti. Este ani raz v mojom zivote, ked som musel volat na zakaznicku linku, moj problem nevyriesil automat.
      Takato cesta znizovania nakladov nie je IMHO schodna.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Je schodna ked sa bavime o telke za 800€. Ale pri aute za 140.000€? Tu by som mal osobne zabrany najma ked ide o moje peniaze a nie ukradnute. Ako povedal Jiri ani mne automat nikdy nevyriesil ziadny problem alebo otazku. Tak ci tak ma vzdy prepajali.

      A znova sa dostavam k cene. Preco by som si mal pri aute za 140.000€ zhanat dakde na internete typka co mi pozicia auto (a este si za to aj platit) a potom stravit este hodiny dakde na forach a weboch aby som zistil vsetky detaily co ma zaujimaju? Proste nie. A so vsetkou uctou k planete ak k tomuto stavu dojde tak sa vratim cez zatate zuby radsej k tradicnemu predajcovi a bude mi uplne jedno ze ma zlomi na spalovak. Tam sa budu aspon tvarit ze im na zakaznikovi zalezi (s mojim predajcom terajsich aut si doteraz tykam aj ked som tam kupil len 2 auta). Pamata si moje meno vie ake mam auto a vzdy mi promptne vsetko zisti a vybavi. Ked som chcel tazne a truhlu na strechu tak som len povedal nech mi to zozenu a za 3 dni som mal termin na montaz. Nemusel som nic dohladavat porovnavat a zistovat. Aj kavu s keksikom donesie pri tom kratkom cakani pocas odovzdania vozidla na garancku a to vsetko vzdy s usmevom Proste je tu nejaky fungujuci osobny customer relations system a nie som len sustava jednotiek a nul v ich automatizovanom systeme.

      Ked si to porovnam s Alzou kde som najprv len cislo objednavky ktore musim natukat do automatu a nasledne som cislo na listku ktore vyvolaju len preto aby mi tovar odovzdal znudeny a zjavne vyhoreny clovek dole pri pulte. No dakujem pekne Uz tam mi lezu tie otravene ksichty na nervy a to sa tam tocia individualne len male sumy. Auto by som od nich ani neprebral.

      Niet nad osobny kontakt. Z ludi sa stavaju zombie ktore len cumia do smartphonu lebo inak komunikovat uz ani nevedia. Podme to zabit este viac ved treba setrit naklady.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ked sa to riesi cez 3-4 osoby, tak to je iny proces a chaos. Ty by si mal mat jedneho cloveka, ktory bude riesit len teba. Mna by zaujimalo ci je to len preto, ze riesia auto na Slovensko z Rakuska a financie sa posielaju do Holandska, alebo je to tak aj pre domacich na trhoch, ktore su uz otoverene.

      Jiri GrandPa ty si kupoval auto vo Svajciarsku. Riesil si to len z jednou osobou, alebo tiez to bol podobny proces.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      ivuso Presne. Customer experience im nic nehovori. Tesla urobila obrovsku chybu, ze sa nastahovala do Holandska a riadi veci odtial.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla customer experience bol super, kym nezacali dodavat model 3.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo, ano tak to funguje, ak ale ides cestou znizovania nakladov (a o to Tesle vzdy islo) tak to inak ako automatom nepojde. Ak chces mat osobny pristup ano, kludne si kup Audi. Ak chces mat "lacne" vozidlo tak budes mat Teslu. K tomu to speje, tesla zkrti naklady vsade kde sa da a kde ine automobilky o tom ani neuvazuju (vid napr. novy system kabelaze, tvarovanie karoserie z jedneho kusu a podobne).

      Uvidite, ze za 5 rokov to bude ako pisem. Chapem, ze zostane niekolko % ludi, ktory budu potrebovat nieco specificke, ale som si isty, ze velka vacsina bude kupovat cez automat. Zvlast ked Tesla dospeje do stavu, ze bude riesit aj poistenie a pripadne leasing, proste len pri objednavke zaskrtnes dalsie 2 polia a hotovo. Nebudes niekde spekulovat, ze tam a tam je lacnejsia poistka a podobne, komfort vyhra. Na Alze tiez mas pripoistenie skody a aj kupu na splatky. Som si isty, ze do 5 rokov to bude identicke v Tesle.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      OK pre auto za 25000€. Pri aute za 100’000€ očakávam niečo iné.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK - vo Švajci mi tiež každý krát vola alebo píše iná osoba. Ale komunikáciu majú konzistentnú. Myslim, že to v skutočnosti robia z Nemecka (Nemca a Švajčiara podľa prízvuku rozoznám). Ale odovzdanie je v Zürichu.
      Tesla ma takmer v každom kantóne predajnu a servis. A na cestách je to vidno. V Zürichu alebo Zugu stretneš Teslu cca každých 5 minút.
      Samozrejme to súvisí s kúpy schopnosťou obyvateľstva, mimochodom žiadne dotácie nie sú.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff to ze sa tento system casom rozsiri vsade okrem naozaj luxusnych automobiliek chapem. Ale osobne mu budem vzdorovat tak dlho ako sa da. Ked uz nebude inej cesty tak mi nezostane nic ine len rezignovat.

      Na margo tej karoserie Modelu Y z jedneho kusu som inac dost skepticky. Ako napad je to zaujimavy. Tiez auto bude vyzerat pekne bez zbytocnych medzier. Ale absolutne si neviem predstavit ako sa budu riesit mensie nehody. To pri kazdom mensom tukanci budu menit kompletnu kasnu? Vsak to bude nepoistitelne. Zvlast hlinik je na opravu svina. Na to som ozaj zvedavy ako si to predstavuju.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Skor si myslim, ze chcu mat ram auta z jedneho kusu, nie plechy.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, jedna sa samozrejme o ram (body) auta z jedneho kusa, dnes sa to zvara/lepi z viacerych casti, Tesla chce dosiahnut unibody. Aj dnes sa taketo veci riasia odrezanim kusu a navarenim noveho, takze ziadny rozdiel voci zvaranej karoserii nie je.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No ak budu odrezavat nahradne diely z unibody ramov tak tam bude mrte vela zbytocneho odpadu aj vyssia cena. A to chcem ozaj vidiet fachmana ktory to tak presne odreze aby to sedelo na mikrometer presne.

      Ano dnes sa tiez reze navara a lepi ale su to mensie kusky s ktorymi sa lepsie manipuluje. Ale tak uvidime. Americania maju vseobecne volnejsie naroky na toleranciu odchyliek. Za rok budeme mudrejsi ked s tym vyrukuju ze co a ako.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Aj teraz je ram auta z jednej casti. Co chce tesla zmenit je vyroba tej jednej casti. Namiesto zvarania a skrutkovania to chcu vyrobit v jednom kuse.
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 141
    •   

    jeeff Ja vidim problem ani nie tak v ludskej komunikacia ale katastrofalne nastavenych procesoch. Ti ludia musia komunikovat a pritom maju nespravne informacie alebo ziadne. Je to proste zle nastavene.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla v ramci “setrenia” prepustila 90% schopnych a skusenych ludi ktorym na praci a vysledkoch zalezalo. Nasledne tam nabrali absolventov a kdeakych suflikantov bez skusenosti motivacie a ambicii. Za nizku mzdu aby sa setrilo. Takze ani takyto tajtrlici nebudu nikdy motivovani urobit nieco viac (ved preco za taku malu mzdu) a potom po kratkom case odchadzaju a prichadzaju este vacsi trtkovia. Fluktuacia zamestnancov Tesly je minimalne v USA najvacsou v odvetvi a jednou z najvacsich v krajine vobec. Ja chapem ze musia setrit kde sa da ale setrenie na ludoch je ozaj velmi zly napad. Neviem aka je situacia v Europe ale vzhladom na mensi trh oproti USA to bude asi este horsie.

    • Rasto6
      Rasto6 komentoval
      Upraviť komentár
      To je presne to čo ma odrádza od Tesly. Sledujem Vaše skúsenosti a je to dosť zlé. Kúpa sa dá ešte prežiť, je to jednorazovka, ale keď posledná vymoženosť - objednanie do servisu cez aplikáciu ponúkne vo Viedni prvý termín na december, tak to už je úplné zlyhanie, veď servis keď je vyťažený môže fungovať na dve smeny aj v sobotu. Auto chcem meniť začiatkom roka, čakám že sa to zlepší novým servisom vo Viedni, prípadne sľubovanými nešpecifikovanými zmenami v našom sektrore, aj keď sa obávam že tými zmenami sú servisy vo Varšave, Prahe a avizovaný v Budapešti a tým to končí.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Rasto6 - s tým decembrom to neber vážne. To su termíny pre prípady ktoré nie sú súrne (aj keď je to samozrejme nonsense). Čo poznám zopár ľudí, ktorí mali auto nepojazdné, tak to rieši Tesla promptne.
      Ja mám auto 2.5 roka a 80 000 km a aj keď som v servise bol už 2x bolo to na “prehliadku” ktorá vôbec nie je treba. Inak by som tam vôbec nemusel ísť.
      Iná vec je plecharina. Tu Tesla nerobí a robia to nezávisle firmy, ktoré tiež nestíhajú.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ked mi vybehla hlaska, ze 12V bateriu treba vymenit, isiel som rano bez ohlasenia do servisu vo Viedni a vymenili mi ju na pockanie.
  • nemo
    Member
    • Oct 2015
    • 323
    •   

    Na mape webu tesla.com pribudla zaujimava informacia pri Store/Service Center vo Viedni:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Selection_022.png
Videní:	785
Veľkosť:828,7 KB
ID:	40038

    Komentár


    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      To su cisla na panov Hasalu a Kašíka. Pekné.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Tie cisla su tam minimalne dva mesiace. Ale tipoval by som ze mozno aj o dost dlhsie.
  • FuturePrimitive
    Junior Member
    • May 2018
    • 1

    Tak minuly piatok som uspesne doviezol auto domov. Teraz je maly problem s prihlasenim, faktury od tesly nevyhovuju slovenskym uradom tak som v kontakte s panom Hasalom a pani Ziskovou aby sme to poriesili co najskor. Faktura nema ziadny overovaci prvok (peciatka, podpis, elektronicky podpis) tak cakam na vystavenie. Predpokladam ze budem potrebovat aj preberaci protokol ktory spoji fakturu s konkertnym VIN.
    Potom by to uz nemal byt problem. Tak drzte palce. Vratenie DPH z rakuska zacnem riesit neskor, budem potrebovat trochu kludu po tomho kolotoci.
    Naposledy upravené FuturePrimitive; 01-08-2019, 13:42.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Akemu uradu nevyhovuje ta faktura? Ja som mal rovnaku a nemal som s prihlasenim ziadny problem.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Gratulujem :-) tak isto MatejN ale myslim, ze viacerych by zaujimali detaily vasich pribehov: objednanie (ako, komunikacia s kym), platba (s DPH, bez), preberanie (kde, pripadne nedostatky), prevozne znacky (odkial, cena) atd.

    • FuturePrimitive
      FuturePrimitive komentoval
      Upraviť komentár
      head Danovy urad vyzaduje original alebo notarom overenu kopiu faktury. Kedze faktura neobsahuje ziadny overovaci prvok ako peciatka podpis atd nema to notar ako overit. Vyziadal som si opeciatkovanu fakturu od Tesly a mali by mi ju vystavit do piatku, co je posledny den do kedy by som mal podat danove priznanie ako fyzcka osoba. Na cestnej doprave s tou fakturou nemali problem, vyzadovali iba uradny preklad. Ale predpokladam ze nasledne na DI si budu pytat potvrdenie o zaplateni dane cize sa bez danoveho tak ci tak nepohnem. Dalsia vec co sa skomplikovala je ze faktura bola vystavena 9.7 a pokial nemam v rukach doklad o nadobudnuti protihodnoty, danovy urad bude vychadzat pre termin zaplatenia dane z datumu vystavenia faktury. Cize som si vyziadal preberaci protokol ktory dokazuje ze som auto / protihodnotu nadobudol minuly piatok. Vcera ma kontaktoval pan Kasik ze to ide vybavit do Viedne tak uvidime jak to dopadne. Danove urady su na slovensku docela nekonzistentne a je mozne ze mas inu skusenost, vsetko zalezi od cloveka co to dostane na starosti.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ja by som si dal normalne urobit peciatku a podpisal to sam. Naklad do 20€ a nemusis sa s nikym natahovat. Realne si aj tak danove urady jednotlivych krajin len elektronicky vymenia informaciu kolko bolo a kedy zaplatane a dovi. Nikto to nikdy nebude skumat a Tesla uz vonkoncom nema dovod popierat alebo potvrdzovat ci taku fakturu vydala alebo nie.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Peciatka je pekny prezitok. Hlavne preto, ze hocikto si ju moze vyrobit. Ja v mojej firme peciatku nemam a raz sa nejaka pani so mnou na DU hadala, ze podpis nestaci. Tak som to dal eskalovat jej veducej, ktora potvrdila, ze peciatku netreba.

      Edit: To bolo hadam aj 5 rokov dozadu. Peciatku vo firme nemam este dlhsie a nebol s tym problem.
      Naposledy upravené head; 01-08-2019, 12:36.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ziadna faktura nemusi obsahovat ani peciatku ani podpis. Ked som prihlasoval teslu tak ani danovy urad, ani kontrola originality, ani okresny urad, ani policia nemali ziaden problem s tym, ze faktura na teslu neobsahuje peciatku ani podpis. Iba chceli uradny preklad faktury. Ak by mali akekolvek pochybnosti o pravosti faktury, mozu si dat fakturu overit u firmy, ktora ju vydala, pripadne aj u prislusneho danoveho uradu ktoremu firma v EU prislucha. V EU maju urady k dispoizicii dobru krizovu kontrolu vsetkych danovych dokladov.

    • kayle
      kayle komentoval
      Upraviť komentár
      Ah... pečiatky. Tiež som raz v banke mal problém, lebo žiadna pečiatka. (našťastie bol problém len na priehradke, rýchlo sa to vyriešilo)
      Pritom žiadny náš zákon neprikazuje mať pečiatku. Človek by povedal, že na DÚ by mohli niečo o zákonoch vedieť.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Co uz. Tesla je stale startup.
  • MatejN
    Member
    • May 2016
    • 34
    •   

    Tak a už je doma,môžem sa sa pustiť do vybavovaciek. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20190731_211852.jpg
Videní:	668
Veľkosť:197,8 KB
ID:	40122

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Nadherná...príd ju do Nových Zámkov na den mobility ukazat...Tak isto aj FuturePrimitive..
      Naposledy upravené curgali; 31-07-2019, 20:31.
  • milan84
    Member
    • Jun 2015
    • 353
    •   

    ako tak citam, kupil Teslu 3 a prihlasit na Slovensku je celkom ako turecky dvestodielny roman. Tesim sa, ze vy, dobrodruhovia vyslapavate cestu zvysnemu ludu
    fandim vam, ale teda tolko prekazok ako tu citam....to az hranici s nejakou akceptovatelnou hranicou.

    Komentár


    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som to vyhodnotil, že je to za akceptovateľnou hranicou. Počkám ešte ako to dopadne s dotáciami a potom vyhodnotím možnosti. Aktuálne, pri týchto diskriminačných podmienkach, už nie som pevne rozhodnutý pre M3 (a bol som).

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      EVan este mas Kiu? Ak mas cim jazdit, tak cakanim nic nepokazis. Minimalne za najblizsieho pol roka teda mozes ziskat. Jednak sa snad zjednotia tie fakturacie, postup dodania atd a po druhe, vela ludi skutocne ocakava pouzitelne dotacie s pripadnym srotovnym, tak to tiez nebude zanedbatelne.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ked som kupoval model S, tak prave Tesla zmenila podmienky (od Jan/2016) a mohol som na nove auto osadit prevozne znacky a odjazdit z holadskeho Tilburgu na Slovensko. Predtym to Tesla odmietala a vyzadovala prepravu auta. Fakturu som dal uradne prelozit do Slovenciny a nebol s nou problem.
      Takze aj Tesla dokaze prekvapit. Mozno znovu na prelome roka...

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Soul už robí radosť ďalšiemu emobilistovi :-) Som už bol naštartovaný na M3, už aj ponuku z Viedne som mal, ale som si to po úprave cien Tesly ešte všetko spočítal... a čakám kým si zrovnajú ten nezmyselný rozdial medzi AT a DE, plus možno dotácie.
      Jazdím síce aktuálne na diesel, ale čo už, hádam to pár mesiacov prežijem.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      EVan tak kiu si predal asi v poslednu vhodnu dobu, vzhladom na novu generaciu by si uz len viac stracal €. Takze chapem. Ale mas aj nejaky plan B, keby to s moznostou rozumne a za rozumné € nebolo mozne kupit trojku?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ako problem vidim len vratenie rakuskej DPH, ostatne je standardny proces ako pri kazdom nakupe vozidla zo zahranicia, ktory som absolvoval bez akychkolvek problemov uz vela krat.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 počkám a uvidím čo prinesú najbližšie mesiace
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 634
    •      

    Ano, je to zbytocne problematicke kvoli niekomu v Tesle, kto stanovuje podmienky. Mne tiez nic na mojej strane nebrani kupit Teslu, ale nehodlam sa zatazovat tou torturou, co tychto nasich dobrodruhov caka po uradoch. Tiez je avizovane zrusenie cla a este dotacie a hlavne v neposlednom rade rakuska cena, ktora je pri LR AWD o 5000 vyssia ako nemecka - a navyse Slovakovi daju este navyse dalsich 1800. Aj ked Rakusan dostane 1500 od statu, tych 1800 dava Tesla zo svojho, nechapem preco by sa malo Slovakom navysovat. Ked Rakusan nepoziada stat o dotaciu, Tesla to od neho pytat nebude.
    Myslim ze teraz je najrozumnejsie cakat, uvidime ci budu faktury bez DPH. Tiez v polozke "Document fee" by mohla Tesla poverit nejaku SK firmu aby vybavili ludom aspon technicky na Obvodnom urade, ked uz je to priplatok za presne to, nie aby sa s tym kazdy opichaval na vlastnu past.

    Tych ale je este vela a to je este len kupa. Potom popredajne sluzby ... ale to tu uz bolo rozoberane tisickrat.

    Ale aby som nebol len negativny, jeden tip - ak by som ja teraz kupoval Teslu, najschodnejsie riesenie sa mne osobne zda pozriet na mobile.de, kde je niekolko kusov novych 7/2019 s len parstoeurovou marzou (o par tisic nizsie ako priplatok roepke, ved nie je jediny) a odpadava dvojita dph a jej pytanie a tiez cena je o par tisic - o 7000 od rakuskej mensia.

    Komentár


    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      Tusite nekdo, proc je nyni po cervencovych/julovych zmenach tak dramaticky rozdil v cenach Modelu 3 v Nemecku a v dalsich evropskych zemich, potazmo v Rakousku? Napriklad M3 AWD LR stoji v Nemecku 51390 EUR (bez documentation fee) a v Rakousku to same 57900 EUR. Rozdil pres 6500 EUR je fakt sileny, na to ze to jsou sousedni zeme a DPH se lisi jen o 1%. Mimochodem z tohoto pohledu neni potencialni nakup pro nasince ve Vidni (at uz s DPH ci bez) vubec zadnou vyhrou - tou by byl nakup ci dovoz z Nemecka za nemecke ceny.

      Dovolim si spekulaci, Tesla citi, ze v Nemecku se musi nejvice podbizet a ma tam nejvetsi konkurenci u mistnich znacek jako BMW/Audi/Mercedesu, kterym jsou Nemci prirozene verni, a tak tlaci na cenu daleko vice nez kdekoliv jinde na kontinentu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je to kvoli zakalkulovanej nemeckej dotacii 4k€? (2k tesla 2k stat)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Aj Rakusania maju dotaciu 2000€. Je mozne ze Nemci ju uz zahrnuli do ceny a Rakusania nie. To by samo o sebe robilo rozdiel 4000€. Zbytok rozdielu moze byt to 1% DPH.
      Naposledy upravené Wilo; 01-08-2019, 12:27.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Ak dáme bokom dotácie (či už od štátu, alebo od Tesly), tak mne to stále vychádza, že základná cena (pre M3 AWD LR) je v AT cca o 2000 vyššia (pri Performance je ten rozdiel ešte väčší). Jednoducho pri tomto poslednom znižovaní cien, išli ceny v US aj DE dole (pre AWD LR o 2000 USD/EUR), ale v AT zostali tak ako boli predtým.
      Ak k tomu pripočítame ešte pakáreň s DPH a s prihlasovaním, tak naozaj nevidím jediný dôvod na kúpu v AT. A ten "spracovateľský" poplatok 980 EUR (čo spomína Miroslav Rojko) je v podstate výsmech do tváre všetkým z "Other Europe", ktorí si majú na vlastné triko riešiť celú tú byrokraciu. Páni z Tesly (ktorí predpokladám tieto diskusie čítajú), by nám mohli prezradiť, za čo tých 980 EUR máme platiť.
      Naposledy upravené EVan; 01-08-2019, 10:39.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A nemoze byt ten Doc Fee ako poplatok za Certifikat konformity a dake “colne” papiere? Co je sice pritiahnute za vlasy ale tak Tesla

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      V rakouske cene 57900 EUR neni zadna dotace, v nemecke cene 51390 EUR je zapoctena pouze sleva 2000 EUR od vyrobce, ktera je povinna pro ziskani statni dotace 2000 EUR (nemecky stat da dotaci jen kdyz stejnou slevu z prodejni ceny da i vyrobce), jenz se ale resi ex-post a neni promitnuta do kupni ceny. Takze pokud to vezmeme bez teto "dotacni slevy", je cena v Nemecku stale o 4500 EUR nizsi nez v Rakousku. Rozdil 1% v DPH je cca 450 EUR, tj. porad zbyva vice jak 4000 EUR...

      Jinak "doc fee" je z meho pohledu akorat zpusob jak vizuelne snizit prodejni cenu o skoro 1000 EUR. Nevidel jsem zadneho autoprodejce v EU, ktery by neco podobneho zakaznikum uctoval.

      Souhlasim, ze nyni neni zadny duvod k nakupu ve Vidni ani duvod k cekani na otevreni konfiguratoru pro Other Europe (cena pro Other Europe rozhodne bude minimalne na urovni jako v Rakousku, mozna vyssi). Spis by to chtelo najit rozumneho prekupnika v Nemecku s nizsi marzi na transakci nez je 2000-2500 EUR u Roepke.
      Naposledy upravené Paja; 01-08-2019, 12:57.

    • Adrnln
      Adrnln komentoval
      Upraviť komentár
      Takze z toho vychadza ze sa oplati objednat z DE a necakat na dotaciu. Kedze predpokladam ze dotacia bude len pri kupe z AT. Ako teda objednat z DE? Pred mesiacom mi odpisali z DE Tesly ze sa neda u nich kupit auto na vyvoz na Slovensko. Da sa kupit teda len cez spominany Roepke mobile alebo sa to uz da napriamo?

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      V Nemecku vam Tesla auto primo na slovensky subjekt podle me stale neproda a urcite ne bez DPH (jak pro FO tak i pro PO), jak by mela dle reguli EU. A i kdyby ano, tak vam neprizna slevu 2000 EUR, kterou dava pri prodeji nemeckym zakaznikum. Obavam se, ze jedina cesta je pres nemeckeho prekupnika. Ale konkretni doporuceni bych sam ocenil...

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Na nejakom polskom EV fore som cital, ze aj Tesla v Berline moze predavat tak ako Vieden. Tiez faktury s DPH, ale pri tom cenovom rozdieli by to asi stalo za pokus.

    • Paja
      Paja komentoval
      Upraviť komentár
      Mluvil jsem shodou okolnosti nedavno s lidmi z Tesly v Mnichove a tam to rozhodne nejde. S usmevem mi doporucili, abych si nasel nekoho s nemeckou adresou, kdo to pro me koupi. Nebyl by odkaz na tu diskuzi o Berline v polskem foru? Byt do te doby, nez to budou umet vyfakturovat bez DPH je to asi stale o nicem. Jsem zvedav, jak dlouho budou soucasni kupci lamat DPH z rakouskeho Finanzamtu a zda budou 100% uspesni anebo nekdo narazi na urednika, ktery to proste nepusti.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
  • ivuso
    Member
    • Jun 2015
    • 65

    Priatelia, tak konečne som sa včera dostal ku svojej Tesle. Bol to boj na veľmi dlhú trať. Teraz ideme žiadať rakúsku stranu o vrátenie DPH.

    Autíčko ide parádne. Nemám mu čo vytknúť. Škoda, že autopilot nefunguje tak ako v USA. Inak, aplikácia je skvelá. Ešte by som bral vyhrievanie cez APP, inak nemám naozaj čo vytknúť.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ved cez APP funguje vyhrievanie interrieru (nastavis teplotu, tak chladi alebo vyhrieva - ako treba)
      Cez APP sa da tiez nastavovat vyhrievanie jednotlivych sedadiel (vyp a 3 stupne) aj volantu. Ake ine vyhrievanie by si chcel?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      náááádherna modra. Trojka ale nema vyhrev volantu?! či uz ano?

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      O koľkej si včera preberal auto? Ak po 11 tej v delivery centre vo Viedni tak ja som ju tam videl

    • ivuso
      ivuso komentoval
      Upraviť komentár
      MatejN preberal som v Linzi. Bola to predvádzačka.

      jux skúšal som to, a funguje to presne tak ako píšeš. Vyhrievanie volantu asi nemám. Všimol som si, že mam aj vyhrievanie zadných sedadiel. Nenašiel som však zapínanie vyhrievania cez Infotainment.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      ovladanie kureniia zadnych sedadiel TM3 z panela, stredne vyklopne operadlo nema kurenie.
      https://www.youtube.com/watch?v=-hQAt3AaVGs
  • head
    Member
    • Oct 2017
    • 101

    ivuso vidim, ze si bral znacky od rovnakej firmy ako ja. Dokonca tie iste znacky

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_5392.jpg
Videní:	595
Veľkosť:136,5 KB
ID:	40169
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené head; 01-08-2019, 15:38.

    Komentár

    • ivuso
      Member
      • Jun 2015
      • 65

      Priatelia, ako Vám fakturujú nabíjanie na superchargeroch? Nabíjal som zatiaľ dva krát. v celkovej sume asi 20€ ale neviem sa nikde dopátrať k faktúre alebo niečomu, podľa čoho to zaplatím

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        A vidis uz Teslu v mobilnej appke? Ja som kupoval cez Roepke a chvilu trvalo, kym mi previedli auto do mojho Tesla uctu. Prve nabijania boli "zdarma" lebo to mal este Roepke ako kupujuci v DE. Ked previedli na moj ucet, uz mi pisalo, ze nabijanie mam platene, ale nikde ziadna moznost zadat platobne udaje. Zo supportu mi odpisali, ze sa tam moznost zadat platobne udaje objavi po prvom platenom nabijani a tak sa aj stalo. Od vtedy v ucte vidim aj jednotlive nabijania, ceny a aj faktury.

        Neviem od koho si bral auto, ak priamo od Tesly a pouzil si referal kod, tak mas tusim 1000km nabijanie zdarma. V aute sa ti asi zobrazuje cena, ale po nabiti je vynulovana.

      • ivuso
        ivuso komentoval
        Upraviť komentár
        Kupoval som priamo od Tesly, aktivovanú aplikáciu som mal už v showroome. Na svojom profile stále nevidím nabíjania. Každopádne veľmi tie superchargery využívať nebudem. Cestujem prevažne v Rakúsku/Nemecku a tu má dobrú sieť IONITY. Budúci týždeň sa chystám vyskúšať nabíjanie u nich, majú 350KW nabíjačky a jedno nabíjanie stojí 8€. Je jedno koľko nabiješ a za aký čas.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Tak mas pravdepodobne nabijanie zdarma, mal by si mat minimalne 1000km nabijania zdarma. Mne to pocas nabijania na SC tusim pisalo cenu, ale nasledne po dobiti pisalo last supercharging 0 (aspon ak si to dobre pamatam).

      • ivuso
        ivuso komentoval
        Upraviť komentár
        Mne to stále zobrazuje cenu posledného nabíjania (cca 13€). Ved uvidím či niečo nepošlú ku koncu mesiaca.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ivuso na ionity daj pozor, sem tam nahodne vypnu nabijanie ked tak "buchne" v baterke, je to na bjornovych videach, tak aby si ti to nabijanie potom nepredrazilo (musis zacat znova a znova zaplatit 8 evri)

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Bjorn hovoril, ze staci zavolat na cislo na stojane a nebudu opakovane spustenie nabijania uctovat

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo to mas sice pravdu, ale tieto nabijacky vyuzivas na dhych trasach...a ver mi ze posledne co chces je volat na support na dlhej trase ked sa chces dostat co najrychejsie domov...zapnes to znova cez kartu / kluc za 10 sekund radsej ako volat na support 10 minut.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tak zavolas pocas druheho nabijania no. Myslim ze pocas nabijania mame vsetci casu na zvys a je uplne jedno ci cestujes do Berlina alebo Pariza. Proste si nuteny tam zatvrdnut na 30 minut plus minus. Niekto aj dlhsie. Bud ti to dodatocne vratia alebo ti pripisu nejaky kredit Ja by som to ako zasadny problem nevidel.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Uvidime aku daju cenu na Ionity, ked skonci tato cena 8eur/jedno nabijanie. Pre nabijanie cca nad 30kWh (podla ceny kWh na SC v jednotlivych krajinach) je nabijanie na Ionity lacnejsie ako na SC. Ako je to vlastne s cenou nabijania na Superchargeroch ? Ta cena co uvadzaju (napr. u nas 0,25€/kWh) je konecna, alebo k nej pri uctovani este prirataju DPH? Je k tomu faktura - danovy doklad?
    • Lukas99
      Junior Member
      • Aug 2019
      • 6

      Ahoj všem, poprvé na vašich stránkách, jelikož také čekám na otevření konfigurace TM3 v Other EU. Byla zde spekulace ohledně možnosti koupě v Berlíně, kde je TM3 levnější, než v Rakousku. Kontaktoval jsem Berlínský Tesla store a odpověď je - ANO, prodáváme komukoliv z EU, fakturujeme včetně DPH, pak musíte claimovat zpátky. Přikládám potvrzující email.

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Lukas99 ideš to skúsiť? Alebo niekto iný ( Paja )?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ešte sa ich opýtaj, za akú cenu je to pre nás ne-nemcov. Možno neprirátavajú dvojku za nedotáciu.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Podľa mňa by to mali predávať plátcom DPH v EÚ mimo Nemecka v cene bez DPH

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker ale veď o to ide, že by Mali ale nerobia to. O tom tu točíme už týždne a prispôsobujeme sa ich vlastným pravidlám.

        Keď už to ide aj v Nemecku, tiež som im napísal a ak nebudú prirátavať 2000€, tak to risknem aj s pýtaním DPH a pôjdem do toho.

        Už som týždeň bez Ioniq-a a chýba mi nejaký poriadny elektrický sedan. Ak to nepôjde, podľa aktuálnej situácie asi kúpim zasa ten nový Ioniq, aj keď tak pos.... DC nabíjanie, ale nič lepšie ako M3 alebo Ioniq na malú spotrebu nie je.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Komunikuji s nimi od minuleho patku, prvni e-mail odpoved behem hodiny a s kazdym dalsim se to prodluzuje, ted uz se jim asi moc nechce. Kazdopadne pro Other Europe nedaji svou nemeckou slevu (Tesli cast umweltbonusu), coz je 2380 EUR s DPH. Bez DPH fakturu samozrejme nevystavi ani zadna informace, ze by kdy uvazovali to dodavat pro Other Europe bez DPH. Znam nemecky financak a i dle nekolika oslovenych danovych poradcu je pravdepodobnost, ze by Finanzamt kdy vratil takto zaplacenou dan limitne blizici se k nule. Pokud to zvazujete, jdete do toho jen v tom pripade, ze jste ochotni pripadne to nemecke DPH hodit do kanalu a nebude vam to vadit.
        Naposledy upravené Paja; 07-08-2019, 22:23.

      • ivuso
        ivuso komentoval
        Upraviť komentár
        Paja Ohľadom toho vrátenia DPH nemáš správne informácie. Bavil som sa o tomto so svojou účtovníčkou a potvrdila mi, že na vrátenie DPH je v EU normálny štandardizovaný proces. Volá sa tuším nejako Vat Refund či ako. Ja som teda kupoval Teslu z Rakúska ale verím tomu, že v DE majú rovnako nastavené parametre ako inde v EU. Ja som v Rakúsku tú DPH zaplatil a teraz riešime jej vrátenie.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        ivuso, drzim ti vsechny palce, at se ti to dph z rakouskeho financaku povede ziskat zpatky. Nevim jestli jsi to kupoval jako fyzicka osoba ci na firmu - jako fyzicka osoba mas mozna trosicku vetsi sanci, diky tomu, ze jsi spotrebitel, na firmu se obavam, ze to muze byt deadend. Kazdopadne tak ci onak, je Teslou tlaceny postup proti pravidlum EU a financak neni povinen cokoliv vracet a z toho Nemecka je historicky jiz vice pripadu (nemam na mysli s Teslou - tam mam z Berlina potvrzene, ze zatim nemaji jediny pripad dokoncen az do vratky - je to zatim kratka doba od chvile kdy to umoznili) kdy to slo i k soudu a Finanzamt to nakonec vyhral a nevracel, takze jak pisu - je na kazdem, zda to chce riskovat ci ne. Resil jsem to i s jednou firmou, co se zabyva obchodovanim s auty, maji ceskou i nemeckou firmu, dovazi nove i jete auta z Nemecka do CR a napriklad mi tvrdili, ze jim DPH z nakupu v Nemecku ani po 18 mesicich Finanzamt nevratil a stale vyzaduji jen nejake papiry navic.

        Mimochodem Slovinec, ktery to takto v Rakousku kupoval uplne prvni, jiz dostal odpoved od rakouskeho financaku a ti od toho dali ruce zcela pryc, ze si to musi vyresit s Teslou a Tesla mu to DPH musi vratit, ze oni mu ho vracet nebudou. Samozrejme Slovinec se snazi dal, ted si znovu pise s rakouskou Teslou, pripadne jako spotrebitel do toho znovu zatahne ECC a ochranu spotrebitele na evropskem trhu, ale fakt todle neni zadny standardni VAT refund, o kterem pises.
        Naposledy upravené Paja; 08-08-2019, 07:21.

      • ivuso
        ivuso komentoval
        Upraviť komentár
        Paja Pozor pozor, ja som to kupoval ako firma, platca DPH. Je to úplne štandartný postup. Nakúpim v rakúskom Saturne (obchod z elektronikou) za 2000€, predajú mi to samozrejme s DPH, pretože je to klasická pokladňa a nie na faktúru. Potom idem cez VAT Refund a rakúsky Steueramt potom vráti DPH na Slovensko.

        Iný prípad je ak si FO. Tam to môže byť komplikovanejšie. Ale ako FO musíš DPH zaplatiť. Prax zatiaľ ukazuje, že zaplatíš DPH v Rakúsku a informuješ o tom slovenský DÚ. Zatiaľ to DÚ akceptoval, lebo si DPH zaplati.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Ten zasadni rozdil je v tom, ze auta se maji v ramci EU mezi firmami platci DPH (i koncovemu klientovi z jine EU krajiny) vzdy prodavat bez DPH. Takze jakykoliv jiny postup je nelegalni a vzdy pak zalezi na libovuli daneho urednika na FU, zda bude ochoten riskovat sve misto a vrati to DPH byt vubec nemelo byt v Rakousku placene anebo si bude kryt zada a presne jak odpovedeli Slovincovi (byt to je spotrebitel), vyreste si to s firmou, kde jste to kupovali a nas do toho netahejte.

        Kazdopadne i kdyz se to tobe nakonec podari a dostanes to DPH z Rakouska zpet, neni to zadna zaruka, ze nasledujici kupec narazi pri zadosti o vraceni na stejne vstricneho urednika anebo jako pise jux nize jim po vice podobnych zadostech dojde trpelivost a v nejakou chvili to cele zarazi.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1002
      •      

      Ako pise Paja, ak raz danovy urad dostane DPH, je velmi tazke ziskat tuto DPH naspet, pretoze vsetci sa boja danovych unikov. Je POVINNOSTOU predavajuceho, teda TESLY aby sa spravala standardne a niesla zodpovednost spravneho zdanenia DPH. Tesla predava a ma sa spravat standardne. Tesla ani kupujuci nemoze ziadat od danoveho uradu nestandardnu pracu navyse za ktoru nie je danovy urad plateny. Peniaze za auta dostava Tesla a ma z penazi co dostane za auta znasat aj management spravneho zdanenia DPH. Danovy urat je tu na to aby spravny vyber DPH kontroloval, nie aby zjednodusoval pracu predajcom a niesol za nich zodpovednost spravneho vyberu DPH. Danovy urad zrejme aj tym, ze nie je ochotny vracat DPH prinuti teslu aby sa spravala standardne ako sa ma, je to len otazka casu.
      Teda kazdy predajca novych vozidiel ma kazdemu obyvatelovi EU, (ktory nie je obcanom krajiny kde auto kupuje) vystavit fakturu bez DPH. Ked to spravne u Tesly fungovalo pre S a X v Tilburgu vela rokov, nie je ziaden dovod, aby to nefungovalo vo vsetkych krajinach EU, kde Tesla predava auta.
      Aby som bol spravodlivy - nielen Tesla ale aj ini predajcovia v Nemecku, Rakusku a podobne si to takto zjednodusuju a tiez nechcu predavat cudzincovi na fakkturu bez DPH, no vzdy sa da najst predajca rovnakej znacky co funguje normalne. U tesly je to problem, pretoze skutocne nova tesla sa da kupit len od Tesly.
      Mozno sa niekomu podari ziskat DPH z Rakusna naspet, ale ak by to bolo masove, urcite sa rakusky danovy urad vzburi a nebude DPH vracat.
      Podobne ako Danovy urad na Slovensku odpustil platbu DPH na SK, ak bola zaplatena v Nemecku - co je tiez nelegalne a ak by toho bolo viac som presveceny ze to tak dalej nepojde. Prva kontrola im takyto postup zakaze.

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        jux ( a 1fisker ), áno máte absolútne pravdu: Tesla by nám vrámci EÚ mala vystaviť faktúru a predať auto bez DPH. Toto už ale všetci dávno veľmi dobre vieme. Realita je ale žiaľ celkom iná. Tesla nám bez DPH odmieta predávať, čím zjavne porušuje pravidlá (zákony?) platné v EÚ. A oni to v tej Tesle aj dobre vedia, ale keďže ich za to nikto "nepoťahuje" tak sa tým moc netrápia. Podľa toho, ako mi to bolo vysvetlené chlapcami z Viedne, robia to viac-menej vedome a zámerne, pretože im je jasné, že v momente, keď by začali predávať bez DPH, boli by zavalení objednávkami z celého "Other Europe", resp. non-core priestoru. A na to jednoducho nemajú kapacitu.
        Takže tým netrpezlivejším umožnili kupovať s DPH (s rizikom dvojnásobnej DPH) ale inak nás majú v podstate na háku. Mne sa rozhodne nechce naťahovať s nejakými rakúskymi daniarmi a kúpou cez nemeckého obchodníka zas asi prideme o možnosť žiadať dotáciu.
        Fandím Muskovi a pevne verím, že o tomto, čo sa tu deje, nevie on osobne nič. Asi by bolo potrebné nájsť spôsob, ako ho informovať o týchto praktikách európskej Tesly. Lebo napr. ja osobne hoci stále chcem TM3, začínam už vážne poškulovať aj po iných EV.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Mna celkom zaujima, o co Tesle v tomto pripade ide? Ziskaju tym vobec nieco, ze sa spravaju takto protizakonne? Ved ak aj dostanu DPH od obcanov SR a inych EU krajin, aj tak ju musia nasledne poslat danovemu uradu v ramci mesacneho vykazu, cize vobec nechapem, naco riskuju zbytocne svoju povest. Staci vystavit fakturu bez DPH a maju po probleme, kontrolny vykaz budu podavat tak ci tak, len nebudu musiet posielat peniaze danovemu uradu, cim si este aj usetria robotu.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        Problem v obchodech bez dph v ramci EU (nejenom) s auty je primarne v tom, ze kdyz to prodaji bez DPH, ruci za to, ze se to auto skutecne vyveze a zaregistruje tam kde ma a pokud by se tak nestalo, tak jde o danovy unik a jsou povinni v Rakousku/Nemecku doplatit dph.

        I proto se v Tilburgu, co vim, nekdy skladala vratna zaloha na dph navic, kterou vraceli az po dodani prislusnych dukaznich papiru z registrace vozu nekde v EU (ci treba v Rusku, Turecku - to je totiz take Other Europe ;-)). Kazdopadne z hlediska vyrobce/prodejce je todle skutecne dost velka byrokracie navic, take riziko, ze se obcas najde nepoctivy zakaznik, ktery se bude snazit ten system “ocurat” a budou za nej muset doplacet DPH statu, proto se do toho mnoha obchodnikum (ani Tesle) moc nechce.
        Naposledy upravené Paja; 08-08-2019, 08:42.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Paja : Dakujem za objasnenie. Ale jednej veci este stale nerozumiem - preco by mala byt Tesla zodpovedna za to, ze zakaznik nejakym sposobom spravi danovy unik? Nemal by byt stihany on, namiesto predajcu? Ved predajca ma ist standardne podla pravidiel, predat zakaznikovi - platcovi DPH - za cenu bez DPH a dalej by uz podla mna nemali mat zodpovednost za zakaznikvo pocinanie.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Nic ve zlem, ale asi nemate moc zkusenosti s FU, DPH a kontrolami ;-). Ano, zakaznik udelal podvod, ale stat vzdy chce svou dan a je pro nej jednodussi si sahnout na fungujici firmu nez na podvodnika, ktery uz nekam urcite zmizel. Takze ruceni za zakaznika je na firme, stejne tak dukazni povinnost.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Paja : Mate pravdu, este som danovu kontrolu nemal Ale este jedna otazka - ked som firma (platca DPH), tak danovy podvod v podstate ani nemozem urobit, kedze DPH aj tak neplatim. Tak preco aspon v tomto pripade Tesla nepreda auto normalne? U jednotlivcov (sukromne osoby) moze byt problem s danovym unikom, tomu uz rozumiem, ale firma - platca DPH, by nemala predstavovat ziadny problem.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future no bohuzel i u firmy se to da “ocurat”, vemte si treba ryze hypoteticky priklad, kdyz se nekdo cizi bude snazit si to auto koupit na vasi firmu, doda vase ICO, DPH DIC, vsechny nacionale (vse je verejne dostupne), zaplati to, akorat to nebudete vy, to auto nekde nasledne zmizne a nezaregistruje se na Slovensku a vy ho pak prirozene ani neuvedete ve vasem souhrnnem hlaseni (evidence plneni firem mezi staty EU), protoze to nebudete vy. Auto je buhvi kde, DPH v Rakousku zaplacene neni, křížová kontrola prokaze, ze vy o tom nevite, nicmene prodejce nema zadny dukazni material, ze bylo vyvezeno a tudiz rakousky financak bude neuprosny a bude to DPH narokovat po nich.

        Samozrejme existuji kontrolni mechanismy, jak vyse uvedenemu zabranit, ale proste je to zase dalsi prace, papirovani a priprava dukaznich materialu predem navic. Z tohodle pohledu chapu, ze se Tesla do tohoto vubec nehrne.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No jo chlapci. Lenze ono to ma este dalsi zadrhel. Prave som zlozil telefonat s rakuskym kolegom.
        V Rakusku platia firmy DPH na osobne auta, podobne ako to bolo u nas, iba ak je auto na zozname "sluzobnych" (a to su rozne dodavky apod (nieco ako byvalo nase N1) tak je DPH nula alebo znizena.
        V pripade elektromobilov je DPH 0% ak je cena pod 40'000EUR, ake je cena pod 80'000EUR plati sa polovicna DPH.
        Takze to bude dalsi dovod, preco je Tesla neoblomna, rakusky finanzamt moze mat nazor, ze aj zahranicni zakaznici maju tu DPH zaplatit.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa. to sú rozdielne veci - jedno je odpočet dane rakúskej firmy a druhé je vrátenie dane zahraničnému subjektu, ktorý má povinnosť platiť daň doma, iné prípady
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1129
      •      

      Kupoval som niekoľko ojazdených áut v Nemecku a Holandsku ako plátca DPH a vždy mi predali auto bez DPH. Nikdy som s tým nemal žiadny problém.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Tu sa ale riesia nove auta. A je uplne jedno ci pre sukromnika, alebo firmu.

      • Paja
        Paja komentoval
        Upraviť komentár
        To je dobre, ze vam to slo tak hladce. Tak ted jeste presvedcit Teslu, aby byla ochotna nam to z Nemecka ci Holandska take prodat bez DPH. Nebo doporucit prekupnika v Nemecku, ktery nam to prefakturuje spravne bez DPH a ktery si na transakci neprisadi 2500-3000 EUR navic...

      • Tomas CZ
        Tomas CZ komentoval
        Upraviť komentár
        Rozdíl je ale v tom, že "Vaši" prodejci Vám auto prodat chtěli - takže spolupracovali. TESLA očividně prodat Model 3 mimo core-market nechce. To že umožní nákup v DE nebo AT je pouze proto aby vyhověla EU .....
    Pracuje...
    X