Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 46

    No, už keď som omylom spravil ďaľší post tak to rovno napíšem tu.

    Tak v prvom rade, čo sa týka tých ŠPZ tak to som našiel na: https://www.prevozneznacky.sk/ oni to robia tak, že podpíšeš zmluvu, že si ich zamestnanec a potom ti daju knihu jázd aťď. Ja som musel ísť týmto smerom, lebo som nemal doklady od auta, len VIN číslo. Doklady v Nemecku posielali poštou, aby si človek auto prihlásil a prišiel po auto rovno so značkami. U mňa bol problém, že to prevzal môj bývalí sused a nič mi o tom nepovedal, keby sa bol ozval tak by to bolo všetko ináč.

    Preberanie bola katastrofa, ale mne to vôbec nevadilo, pre mna to bolo super, len neviem ako by to brali iný. prišiel som na 9:00 ráno v sobotu. Vtedy práve otvárali. Volal som im, že auto chcem prebrať v sobotu, lebo tam budem cestovať zo zahraničia, tak som bol rád, že mi vyhoveli. Boli sme tam traja na 9:00, s toho som bol prvý ja, moje auto previezli na odovzdávacie miesto. Keď som povedal, že značky ani doklady nemám, povedali, že nevadi, spravili si kopie dokladov a povedal, že to prezisti. Vysvetlil som mu tie značky čo mám, pochopil a spravil si kópie. Potom zmizol na 5 minút. Medzičasom prišiel jeden mechanik, ktorý ma tam videl sedieť ešte pred tým ako otvorili obchod tak sme pokecali. Prišiel za ním jeden predajca a pýtal sa ho ako fungujú tie karty na otváranie a štartovanie auta. Tak som mu to vysvetlil ja, čumeli na mňa ako keby som spadol z marsu potom prišiel ten prvý pán s tým, že doklady mi poslali 19.2 a doručené boli 20.2 tak mi trklo, že ich musel prebrať sused. Nahodil som si prednú značku, predajca nahodil zadnú, opýtal sa že či viem ako s autom, povedal som, že hej a rozlúčili sme sa mám ešte poslať scan kopiu dokladov, že či ich naozaj mám. Sadol som do auta a sen sa stal realitou začala!

    Ešte ale najprv drobnosti. Kolesa tam nemali, má ich partner spoločnosti EuroMaster to je nieco ako zmluvný servis na kadečo, takže to ešte budem musieť poriešiť. Uvidím ako aktívne bude servis reagovať na moje emaily, všetko napíšem do toho mailu s tým scan dokladov. Kolesá posielaju domov, ale pochybujem, že mi to pošlú na SK, ale mám známych v DE a od nás firmy tam posielame montážnikov, tak niekto mi ich určite zoberie, ak nie tak skočím pri najhoršom ešte Oktaviu po ne, lebo už sa nám otepluje.

    Vedel som, že sú tam káble na nabíjanie, tak som si hneď osadil ten na iphone, inštrukcie som si pamätal z videii takže som vedel čo a ako. V aute inač boli káble na nabíjanie a trojholník, ale inač nič.

    Vozidlo pri preberani malo iba 260 km dojaz, teda baterka na polovicu nabita, to nebolo bohvie čo, lebo som mal plány ísť dalej na sever a musel som raz nabíjať. Aktuálne mám na aute zimné kolesa, tie 18ky s tým krytom, letné sú 19ky, tie pekne Po prebatí auto hneď išlo, žiadna kalibracia, nič, len som si nastavil sedačku, zrkadla, volat a uložil profil. Svietilo mi stále TPMS, len vedel som že je to kvoli tomu, že menili kolesa z 19 na 18 ale menu nebolo presne tak ako som videl vo videach na youtube (uz je novsia verzia), tak som to zatial nechal tak. Asi po niekolkých hodinách náhodou napísalo na display: "Myslím, že auto ma iné kolesa, ak ano vyber velkosť" dal som 18 a varovanie TPMS zmizlo a uz aj ukazovalo tlak (predtým neukazovalo) takže všetko bolo už teda OK.

    Autom som chodil max 130 km/h keď som išiel dlhšiu trasu. Samozrejme keď som išiel kratke trasy a supercharger bol blizko tak som tomu na nemeckých dialniciach samozrejme utaľ. Najviac som išiel 230, ale to na sekundu a spomaloval som, niesom ten čo potrebuje rýchlosť, ale provokáci na DE dialniciach bolo teda hodne, auta však nemali šancu. Spotreba pri 130 km/h je 210 W na km, keď som zišiel pri Brne z dialnice a šiel som tým horským prechodom do TN tak to kleslo na 160 W/km takže ak človek jazdí vkuse 90 km/h tak sa určite dá dosiahnúť dojazd nad 500 km. Musím priznať, že som s toho dojazdu nebol až taký nadšený, ale v nemecku to bolo človeku jedno kvôli tomu, že všade sa dalo nabíjať a nabíjanie bolo fakt super rýchle. Najviac som prešiel keď som išiel z Nemecka do Prahy. Išiel som zo superchargeru pri Hoteli Ramada by Wyndham Weimar, tam som strávil noc a auto nechal nabiť naplno. Plné nabitie ukazovalo 505 km, ale myslím, že to prišpôsobilo tej mojej spotrebe doposiaľ. S toho Superchargeru som išiel priamo do Superchargera pri Prahe bolo to 304 km a keď som prišiel do cieľa mal som dojazd cca 90 km. Stale som išiel 130 km/h s tým, že občas som pridal na 150-160 km na predbiehanie a tak.

    Nabijal som len na Tesla superchargeroch, ale potom 1 krat v Trenčíne na Greenway nabijačke (CCS 50 kw). Ešte stále nemám účty za nabíjanie v DE a CZ, ale na tom Greenway to bolo 7,55 euro. Bol som tam len na 25 min a to preto, že síce by som bol došiel domov, ale keď som prišiel, všetci sa chceli voziť tak som musel pred príchodom nabiť. V DE som nabíjal len do tých 80% lebo to trvalo najmenej cca 20 min a bolo to na 80% fakt super rýchlo a v DE to stačilo, ďaľší charger bol blizko aj tak, cestovanie v DE nemalo chybu. Na SK si to človek musí trochu premyslieť, ale nevidím v tom problém. Do full som nabil len raz keď som išiel ráno na SK. Superchargeri dávali do 140 kw, bola to fakt šupa. Slovenský Greenway dával 41 kw, ale stačilo to. Problémy absolútne žiadne.

    Display je bomba! Človek si rýchlo zvykne, ale možno to je aj tým, že som mladšia generácia (33 rokov) tak neviem. Umiestnenie je fajn, mám skoro 2 metre tak som sa bál, že budem do neho búchať kolenom, ale práve naopak, veľa miesta. V noci to bolo fajn, že na človeka nič nesvietilo spredu a vôbec mi nechýbal panel prístrojov, na dobré sa ľahko zvyká. Rýchlosť vidno pekne, ale aj tak bud ideš za niekym, alebo na dialnici na tempomate 130 km/h.

    Prešiel som vyše 1300 km a bolo to úžastné. Auto je naozaj super, je to skvelá kombinácia super podvozku, výkonu, stability a k tomu všetko ta elektrika... na fantázia. Aplikácia v telefone je užastná tiež. Vidno všetky info a dajú sa obsluhovať niektoré funkcie. Najlepšia je asi pustenie klimatizácie, či kúrenia.

    Čo sa týka nedostatkov tak sú to prkotini. Keď si človek pripojí napr iphone kvôli hudbe nie je tam žiadné menu, teda len možnosť hrať hudbu z mobilu. Chýba mi výber skladieb, playlistov a tak, nie je to tam, ale to sa určite dá doplniť software updatom. Detská poistka je na obe dvere, chceli by som len na jedny (software update). Tempomat nie je adaptívny (asi ani nemal byť, alebo možno len s autopilotom, ten som ja nechel). Drobné veci ako zle nahodené tesnenie dverí, vyskočený plast v kufri atď, žiadny problem, ruky mám, mechanika som robil musím si ešte objednať tie adaptéry na zdvihák, aby mi mohli meniť kolesé v pneu servise, tie ku autu nie su. Idem si celkovo objednať príslušenstvo z USA a známy mi to prepošle do EU. To je asi všetko čo mi vadilo.

    Zajtra ešte dam ten usb klúč na nahrávanie video cez cameru vpredu. Kupil som si novú SD kartu ktorá ide do USB kľúča, ale nedá sa formátovať na Fat32 takže musím použiť inú. Potom možem uploadnúť video jazdy. Ak chcete ešte niečo vedieť alebo tak, kľudne sa pýtajte.
    Naposledy upravené JozkoPucik; 03-03-2019, 21:42.

    Komentár


    • terry
      terry komentoval
      Upraviť komentár
      Zelam vela stastnych km, odteraz sa budem na semaforoch po tejto modrej kraske obzerat. S vysokou pravdepodobnostou momentalne najvychodnejsia TM3jka v Europe. Dufam, ze ked sa vycasi tak urobis predvadzacku na letisku vo Višňovom.

    • ivuso
      ivuso komentoval
      Upraviť komentár
      Pekne zhrnuté, len ti poradím že na formátovanie tej karty použi program "guiformat". Ja som cezeň naformátoval 128gb kartu na Fat32.

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      O akých adaptéroch na zdvíhanie auta je reč? Ešte som to nepočul. Tiež dúfam že urobíš nejaké stretnutie pre teslaclub. 😀
      A tiež sa môžeme tešiť na predstavenie modelu Y 14.3.!!!

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Tuto je foto kde sa moze zatlacit na spodok https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...points.102793/
      Tuto je priklad toho adaptera https://www.amazon.com/APDTY-Protect.../dp/B07GHGM9BP

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem síce kto to je tento jožkopučik, ale dúfam, že ho čoskoro uvidím v Žiline na nejakej akcii alebo aj mimo nej. Najbližšie je akcia v Ostrave 14.-16.3., čo tak prísť ukázať?

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ach, ja som taký hamblivý ak sa mam priznať, tak najradšej chodím len do roboty a domov a nerád pútam pozornosť. Žiaľ s týmto autom je to dosť problém teraz.
  • juks
    Junior Member
    • May 2018
    • 54
    •      

    JozkoPucik Aj pre TMX maju v ponuke akoze adapter pre zdvihak : https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model...-/142900149442
    No ked sa dobre pozries na spodok svojho auta tak zvazis ci vobec nejaky adapter potrebujes. Ja som sa pozrel a zhodnotil som to tak, ze uz 3 roky menim na TMX gumy svojpomocne bez akehokolvek adaptera.
    Len musis pozriet kam davas zdvihak. Tie adaptery su podla mna pre idiotov v sevisoch, co zvyknu davat velke garazove zdvihaky, tam kde ich napadne. Adaptermi ich takto prinutia dat zdvohak tam kam patri. Je tiez mozne, ze niektore velke garazove zdvihaky maju vecsiu plochu na zdvihaku ako je prislusna plocha na Tesle - tam ma adapter vyznam.
    Male domace jasterky mavaju tak malu dorykovu plochu, ze sa na potrebne miesto na tesle vzdy zmestia.
    Povodne som si narezal kusky z tvrdej gumy vysky cca 3cm a rozmeru presne co pasuje na miesto na tesle. (z tej gumy, co sa pouziva pri ukladani betonovych panelov na seba)
    Po roku som si kupil dva nove nizkoprofilove zdvihaky, nech mozem zdvihat predok aj zadok auta naraz, aby isla vymena kolies rychlejsie - tieto nove jasterky maju gumove vlozky na mieste, kde sa opieraju o plochu pre zdvihak na tesle, takze netreba vobec ziaden adapter.
    Kupil som tieto dva zdvihaky:https://www.ahprofi.sk/pojizdny-nizk...vedak-2-5t.htm
    a k nim gumove vlozky: https://www.ahprofi.sk/gumova-podloz...edak-52-mm.htm
    Naposledy upravené jux; 04-03-2019, 10:47.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Tak prehodit koleso nie je problem, ide hlavne o vyváženie, to si asi potom dávaš robiť niekde a potom prehodíš len koleso.

    • juks
      juks komentoval
      Upraviť komentár
      Menim kolesa na vsetkych autach v rodine (7 aut), davam ich vyvazovat vzdy pred sezonou. Kolesa s vecsim najazdom kazdy rok, kolesa s mensim najazdom raz za dva roky. Kolesa co chcem dat vyvazit nalozim na prives, odveziem do pneuservisu, prives necham tam, zavolaju mi, ked su kolesa vyvazene a nalozene naspet na privese, potom pridem pre ne a doma ich postupne povymenam.
  • Peto02
    Member
    • Mar 2016
    • 40

    Som zvedavy ako to dopadne s tym Mid-Range Modelom 3 v Europe, kedze v USA/CAN/MEX uz skoncil jeho predaj.
    https://electrek.co/2019/03/17/tesla...-battery-pack/

    Pritom este 18.1.2019 poslal Musk zamestnoncom oficialny list v ktorom okrem ineho pise ze " niekedy zaciatkom Maja bude potrebne priniest aspon Mid-Range variantu Modelu 3 na vsetky trhy, kedze potrebujeme oslovit viac zakaznikov ktori si mozu dovolit nase vozidla"

    Ale tak je mozne ze tuto etapu naozaj preskocia a prinesu rovno Stadard-Range...
    This morning, the following email was sent to all Tesla employees: As we all experienced first-hand, last year was the most challenging in Tesla’s history. However, thanks to your efforts, 2018 was also the most successful year in Tesla’s history: we delivered almost as many cars as we did in all of 2017 in the last quarter alone and nearly as many cars last year as we did in all the prior years of Tesla’s existence combined! Model 3 also became the best-selling premium vehicle of 2018 in the US. This is truly remarkable and something that few thought possible just a short time ago.
    Naposledy upravené Peto02; 18-03-2019, 10:55.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ved odpoved je jasna: v EU mid range nebude. Tri verzie baterii urcite stacia - podla mna aj dve by stacili.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Trochu off-topic - Vcera som dostal odpoved na moju ziadost o termin v servise pred koncom zaruky - na 27.7.2019.
      Idem treti krat a kazdy krat pridaju mesiac..
      Toto ked nevyriesia tak za rok budu v takej kasi ze sa z toho nevymocu...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ved za rok to bude zasa len o mesiac viac, čo je to proti rokom čakania na auto pre niektorých tu, mesiac hore dole

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Robis si z toho srandu ale mne to vtipne nepride. Ked som potreboval v lete vlani vymenit predne sklo tak trvalo Tesle vo Viedni 2 tyzdne kym mi vobec odpovedali, ze oni to nerobia ale robi to ina firma.
      Jeden z dovodov, preco mozno predsa pojdem do e-tronu a nie 3ky.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ale no, take zle to nemoze byt Ked som tu pred rokom nadhodil kritiku, ze neumerne dlhe cakacky na termin v Tesla servis plus nedostatok dielov na sklade su pre mnohych ludi deal-breakerom, tak sa tu do mna vsetci Teslaci obuli, ze ved servis nepotrebujes, nakolko garancky su nepovinne a ostatne drobne opravy si potom odkrutis navstevou servisu, ktoru spojis s cestou do Viedne napriklad za kulturou Len si nie som uplne isty, ci by mi vratili peniaze za storno listkov do opery z dovodu posunutia terminu v servise. Ale predpokladam, ze ano, kedze to nikto z tunajsich za problem nepovazoval A to nam tu este stale nebehaju stovky novych Modelov 3...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Kuš. Sak to to aj tak je. Akurat 4 mesiace vopred je joke. Aj som sa ich pytal, ze ci je to joke a ze vraj nie

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Treba si planovat poruchy a nehody 4 mesiace vopred a bude to ok Ale pre tvoju utechu, Autopolis Bratislava ma asi 3 tyzdnovu cakacku takze tiez ziadna slava (aj ked stale lepsie ako 4 mesiace). Uz chodim len do Auto Pola kde ma zobrali do 3 dni. Vyhoda slobody vyberu a konkurencie. Snad uz v dohladnej dobe Tesla vyriesi aspon servisne stredisko pre SK nech sa Vieden odtazi a dostane na normalne cisla. K tomu dufam nezaujmu “Other Europe” pristup...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ti si zasa nemyslím že keby som mal auto nepojazdné že budem tak čakať To je väčšinou len pár dní.Princípe to nevadí že je to tak dlho vopred. Potvrdili mi, že čokoľvek by našli pri tej prehliadke a auto bude mať po záruke, ze opravia zadarmo. Prístup tých Rakúšanov je seriózny ale keď holt materská firma nedá prachy na rozšírenie tak oni s tým nič neurobia.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 18-03-2019, 17:21.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Predlzuju sa lehoty planovanych servisov. Jedinu "poruchu" co som mal na tesle mi spravili v podstate ihned. Sposobil som ju sam babranim do softveru pocas updatu v podzemnej garazi so slabym LTE signalom. Auto som priviezol poobede a o 10tej druhy den bolo urobene. Samozrejme mi ako vzdy dali nahradnu teslu. Ja sa zatial nemozem stazovat.
      Naposledy upravené jux; 18-03-2019, 17:39.

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      prazske servisne stredisko by mali otvorit uz niekedy teraz v marci, tak to by mohlo viedni odlahcit

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Kazde servisne stredisko pomoze, ale Praha je... Proste Cesi mohli ist aj inde ako do Viedne ci uz ine casti Rakuska, alebo do Nemecka. Ale Madari alebo Slovaci maju Vieden najblizsie.

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      to hej ale pokial si mam vybrat ze budem cakat 4 mesiace a prejdem 50 km alebo ma vezmu o tyzden a prejdem 500 km tak asi volim to druhe

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to mozes aj dnes, myslim, ze Graz je na tom vyrazne lepsie ako Vieden. Mozno aj Linz je na tom lepsie.

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Mne nedavno skoncila zaruka pri dosiahnuti 80.000km a tiez mi urobili servis az niekde okolo 85.000km a bez problemov opravovali vsetko, co treba. A zavady, ktore neodstranili, spisali a odstrania pri dalsej navsteve, ked bude teplo. (rozne vrzganie interieru ci exterieru). Ad Vieden - chronicky pretazena s nedostatkom personalu. Odpoved na email kludne po 3 tyzdnoch... Vieme ale, ze tento rok Teslu Vieden vyznamne posilnia, tak snad sa to zlepsi. Aj tak som tam nechodil, po 2 skusenostiach s nimi som zacal pouzivat Tesla Graz alebo Tesla Linz alebo hocikde inde napriklad v Nemecku. Zvycajne som dostal termin o 1-2 tyzdne, v Nemecku dokonca na druhy den.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 633
    •      

    hacknúť sa dá všetko, mám hrôzu sa niekde napojiť na Wifi odkedy viem že Hyundai dáva Android 4.3 do infotainmentu, ešteže Tesla má svoje proprietárne riešenie
    Na známej hackerskej súťaži Pwn2Own, ktorá sa konala tento týždeň vo Vancouveri, súťažiaci bezpečnostní experti prekonali v noci na dnes aj bezpečnosť vozidla Tesla Model 3. ...

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No, podarilo sa im dostat do web browseru. To ma od riadiaceho systemu auta velmi daleko, lebo ten bezi na inom boxe.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ono je otazne, na co je v Hyundai vlastne to pripojenie na wifi dobre Pocasie a dopravnu situaciu si asi pocas nabijania pozerat nebudem, detto cokolvek ine, vsetko mam cez mobil alebo tablet rychlejsie a s komfortnejsim ovladanim. Alebo je tam nejaka funkcia, preco by sa vobec oplatilo pripajat auto k cudzej wifine? Ja som za 2 roky nenasiel vyuzitie, ale mozno som nieco prehliadol.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      MInule som ocenil pripojenie na wifi. V garazi nemam wifi a dva roky som upgradoval len cez LTE.
      No kedze som na jesen niekolkokrat odmietol upgrade softveru na tesle, tak pri pripojeni cez LTE mi prestala ponukat upgrade softveru.
      Tak to normalne funguje. Da sa z toho dostat tak, ze sa tesla zaparkuje niekde pri tesla servise, pripoji na teslacku siet (je na to specialne tlacitko pri vybere wifi siete) potom sa softver upgraduje velmi rychle. Druha moznost je pripojit sa niekde na hociake wifi a pockat dokedy sa nahra do auta nova verzia softveru a potom ho dat upgradovat. Kedze moju wifi mam uplne pod kontrolou, pozrel zom kolko dat sa stiahlo do tesly predtym ako ponukla upgrade. Tahalo cca 2 hodiny cca 3Gbyte. Potom upgradovalo cca 1 a pol hodiny. Bolo toho tak vela a trvalo to tak dlho zrejme preto, lebo som preskocil 6 verzii softveru a zrejme muselo nieco upgradovat inkrementalne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      OTA u Hyundai asi nehrozi.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Tiez som zatial nepochopil preco je tam Wifi v tom Ioniqu
  • MatejN
    Member
    • May 2016
    • 34
    •   

    Dnes dorazila do EU 8 (cize uz tu je cca 24000 aut) zatial posledna lod. Dalsie by mali zacat nakladat zaciatkom aprila takze v Europe budu koncom aprila u zakaznika zaciatkom maja dufame ze tam uz budu auta aj pre Other Europe.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      No uvidime budeme radi ak “Early 2019” bude pre nas v prvej polovici roka

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      cez vikend som siel ces Svajc a tolko Tesiel na ceste sa snad da vidiet uz len v Norsku
      Po cca 30tom kuse som uz prestal ratat, pomerovo to bolo "M3 40/ MX 40/ MS 20"
      Este sa cestou motal 1 Ioniq a 1 eNiro. V takom Francuzsku su asi este 10rokov za nami, kedze tam som stretol 2x Zoe a 1x eNiro
  • EVan
    Junior Member
    • Dec 2017
    • 29
    •   

    Nevidím to moc optimisticky. Včera som dostal takýto mail


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2019-03-24 o*16.09.27.png
Videní:	677
Veľkosť:76,3 KB
ID:	35154
    Pripojené súbory

    Komentár


    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      No v Čechách sa má teraz otvárať Service Center, čiže tým pádom sa tu môže aj začať predávať.
      Ale je to teda nefér voči všetkým z “Other Europe”, ktorí si pred tromi rokmi auto rezervovali...

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      No, to je kvazi blbost kedze Model S a Model X tu veselo predavaju...
      Naposledy upravené head; 24-03-2019, 22:09.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      head presne na toto som sa ho následne spýtal. Som zvedavý čo (a či vôbec) mi odpovie.
      A ešte som mu napísal, že potrebujeme ich Sales office na Slovensku kvôli dotáciám.
      Tak očakávam, že to posunie Elonovi a niečo s tým rýchlo urobia :-)

    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      EVan tak to si sa ho dobre spýtal, som zvedavý na odpoveď. Ešte si sa ho mohol spýtať ohľadom tých S/X prečo uvádzajú pre Other Europe ceny síce správne bez DPH, ale na úrovni cien inde s DPH.
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 76

    Tak už sa ho niekto spýtal.

    Komentár

  • nyerel
    Junior Member
    • Jan 2019
    • 2

    Na ten problem s cenou S/X s DPH/bez som sa pytal p. Antonina Kasika (Cech, ktory je zamestnanec Viedenskej Tesly), prikladam reakciu.

    Kedze medzitym uz stihli ten problem s milami vs kilometrami opravit, a cenu neopravili, tak predpokladam ze je to naozaj zamerne. Alebo su fakt kreteni a uz skoro mesiac tam tu cenu maju zle,a k tomu cloveku co o tom naozaj rozhoduje sa to stale nedostalo. Necudoval by som sa uz naozaj nicomu.

    Pytal som sa ho aj na situaciu ohladom servisneho centra v Prahe, a ako by to mohlo ovplyvnit dostupnost M3 v Cechach (byvam v Brne, takze pre mna dost relevantne :-) ). Bohuzial nevedel (alebo nemohol) odpovedat.

    Komentár


    • Hasky
      Hasky komentoval
      Upraviť komentár
      Super, možno sa konečne niečo fakt udeje a zlepší sa táto situácia.
      Service Center v Prahe by mali otvoriť 1.4. tak uvidíme či bude možné cez internet objednať, pripadne tam môžem skočiť sa opýtať.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Podla odpovede v tom maile sa zda, ze s cenou pre Other Europe nemienia nic robit. Pise, ze vie, ze je ina ako na core marketoch.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Moj odhad je, ze cena pre "other Europe" zostane o 20% vyssia natrvalo.
      Slovaci si budu musiet pockat do otvorenia pobocky a uz nebudeme spadat pod "other Europe". Otvori sa pre nas konfigurator na model 3 a Y. Cenniky pre vsetky tesly budu obsahovat DPH.
      Takze, kedy otvoria pobocku na Slovensku?

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Už som to tu niekde písal: podľa osobného vyjadrenia p. Hasalu z Tesly vo Viedni (na výstave AMPER pred pár dňami) je tam na webe chyba a správne ceny pre nás sú rovnaké ako pre ostatných v EU. Teda tá cena v cenníku je vrátane DPH. Pred pár dňami niekto od nás kupoval S-ko a dostal to za normálnu cenu. Neviem kto je p. Kasik, ale z jeho vyjadrenia "Podle všeho..." nemám pocit, že by si bol svojim tvrdením istý. Na webe je telefonický kontakt (české číslo), prípadne skúste mail: dhasala@tesla.com.
      Nerozumiem, prečo tu šírite takéto nezmyselné konšpirácie. Nestačí, že z TESLY (resp. jej ľudí) robia blbcov novinári, musíme im aj my pomáhať? (áno je tam "tlačová" chyba a fakujú na to, aby ju opravili, ale oveľa väčšia absurdnosť by bol ten cenový rozdiel).
      Iný problém (oveľa väčší) je, že cez český servis si my vraj M3 a Y nebudeme môcť objednať/kúpiť a o slovenskom vo Viedni zatiaľ ani nechýrujú...
      Naposledy upravené EVan; 26-03-2019, 16:47.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ono v dobe, ked Tesla rusi predajne, je dost otazne ci sa nam na SK vobec nieco ujde

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq Ujde/neujde je irelevantne... staci hoci aj hned kupit tm3 na spriatelenu firmu v AT, DE a podobne a hned prepisat na seba.

    • nyerel
      nyerel komentoval
      Upraviť komentár
      Ten mail isiel aj na p. Hasalu (viz na obrazku 'To me, Dominik'). Ten nereagoval.
      Ak je to chyba, co samozrejme pevne dufam, tak mi pride fakt divne ze to este neopravili - uz je to tam od zaciatku mesiaca. Hlavne ked pred nedavnom opravili hodnotu v milach na kilometre. To maju bud tu 'Other Europe' naozaj uplne u prdele, alebo su totalne nekompetentni.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Cesky servis bude len servis a to tu uz bolo pisane aj na weboch CZ - SK. Aj cesi budu musiet si ist pre auta do Tilburgu aspon na teraz. Pokial nebude Tesla web v CZ a SK tak to ziadna registracia spolocnosti v CZ ani SK ani otvorenie servisu nezmeni. Proste musi byt oficialne otvorenie so vsetkym co k tomu patri. Centrum, kde bude servis, showroom s predvadzackami a jazdenkami. Otah v celej krajine a web v danom jazyku s cenami platnymi v danej krajine. Kazdy servis je dobry cesky aj ten polsky je dalsi v strednej Europe. Z takych krajin ako Estonsko, Lotissko, Litva alebo Bielorusko ci Ukrajina si do polskeho servisu urcite zajdu. Ak by bol servis na Slovensku do konca tohto roka ako sa tu na fore uz spominalo, tak by z Ukrajiny prisli skor do slovenskeho servisu.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak. Ten servis nič nerieši a ani nevyrieši. A M3 si aktuálne vôbec nemôžeme priamo (bez medzičlánku, t.j. reexportu) kúpiť nikde (a ani Češi so servisom nebudú môcť), nepomôže ani ísť do Tilburgu. Čo je dosť nepochopiteľné, keďže S a X môžeme.
      jux a ako je to so zárukou pri tom reexporte. Podľa toho môjho mailu vyššie, je to asi problém, nie?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      jux nie je to irelevantne. To co hovoris samozrejme mozne je a vzdy bolo. Ale neda ti to pristup k dotaciam. A hlavne si nemyslim, ze je uplne spravne, ze ked chcem dat Tesle 70tis EUR za auto, musim saskovat s nejakou firmou v Rakusku, ked si viem od nich iny model kupit bez problemov. Len to ukazuje, ako hlboko v analnom otvore ma Tesla ludi, ktori ju financne podporili v najhorsom obdobi, ked sa v mediach najviac sklonovalo slovo bankrot. Realne sa da vsetko, ale nie je to fer ani spravne. A pritom staci tak velmi malo ku korektnemu a slusnemu pristupu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Zaruka je celoeuropska a mozes ist do ktorehokolvek tesla servisu v EU, nezalezi kolky majitel si.
      Ze vybrat za rezervaciu rovnako a robit potom rozdiely je samozrejme svinstvo - to som tu napisal viackrat.
      No znizovanie nakladov je dnes dolezite pre kazdu firmu, tak aj tesla robi vsetko pre znizovanie nakladov aj za cenu nasierania marginalneho mnozstva zakaznikov "other europe"
      Dotacia ti aj tak nepomoze, ked nebude mat tesla predaj priamo na SK. Cize mozno to nie je irelevantne, ale je to jedno ci si auto objednas na SK adresu a pojdes do Tilburgu pre auto, alebo to vybavis vo Viedni. Navysenie ceny cez Vieden bude porovnatelne s cenou dovozu z Holandska.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Ako mám potom chápať toto: "Exporting to a region where Tesla does not have a service center would also void the warranty"?
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 633
    •      

    "Exporting to a region where Tesla does not have a service center would also void the warranty"?

    Treba to chápať tak ako to napísali.

    Vidím analógiu medzi prvým iPhonom, ktorý bol predstavený len v USA. Aj tak sa našlo plno ľudí, ktorí si ho doviezli z USA, nefungovala im tu dátová sieť, museli ho dávať odblokovávať aby vôbec mohli telefonovať s telefónom, mali obmedzenú funkčnosť telefónu (appky ktoré boli napojené na webové služby) a aj tak to používali. Prišiel iPhone 3G v roku 2008, ktorý bol určený už pre celosvetový trh a bol cenovo nižší a samozrejme fungoval v našich sieťach správne a podporoval už všetko. Ten som si kúpil, lebo mal zmysel.

    Aký má zmysel za každú cenu si doviezť Model 3, ktorý Vám otvorene hovoria že nie je určený pre náš trh a porušíte tým záručné podmienky ? Niekto si hneď spomenie na smernice ohľadom jednotného európskeho trhu, zákazu znevýhodňovania spotrebiteľov podľa regiónu atď. To je bič na malé eshopy ale americké konglomeráty si vždy robili v Európe čo chceli a nič pre nich neplatilo. Preto si treba zvážiť či to za to stojí, keď Tesla to tu nechce predať. Bude ten užívateľský zážitok hodný ceny, ktorú za to zaplatíme ? Stačí keď odletí kamienok a praskne čelné sklo, nebodaj nejaká nehoda alebo porucha. Stojí to za vyhodenie + 50k€, ktoré budú stáť potom v garáži neviem koľko mesiacov a človek si bude desiatkami telefonátov do zahraničia nárokovať to, čo je u iných tu predávaných samozrejmosť ? Každý máme inak ľahké peniaze, ja si tie moje vážim a preto do toho nepôjdem, dokedy sa tu oficiálne nebude predávať - aspoň štýlom prevzatie v Tilburgu ale možnosť objednať na slovenskú adresu. Aj v Tesle chcú predať čo najviac ale vedia prečo to robia a sem nepredajú.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No ale ono to ide, ten moj Model 3, ktorý som doniesol z Nemecka plne funguje! Je to len o tých množstvách, treba previezť dosť do EU pre každého.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nie, nie je to len o množstvách. Existuje aj niečo také ako popredajné služby, nielen wow efekt z parametrov auta na youtube alebo prvotného jazdenia. Až potom prichádza tvrdá realita.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Treba to chapat tak, ze to pisal somar American ktory nema paru ako to v EU funguje.
      Samozrejme, ze zaruka plati v celej EU tak ako s hociakym inym vyrobkom, mozu automobilky pindat ako chcu, okrem toho aj tak sa auto bude servisovat v Rakusku, kde sa Model 3 predava, tak neviem co riesite...

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Po zhliadnuti záručných podmienok Tesly vidím, že pisateľka (Alixis) je asi naozaj dosť vedľa. Ale nemá to nič do činenia s fungovaním EU (tá by nám aj tak pomohla len na 2 roky).
      Oveľa horšie na tom je, že slečna/pani nepozná elementárne pravidlá ich záruk: "This New Vehicle Limited Warranty is transferable at no cost to any person(s) who subsequently and lawfully assume(s) ownership of the vehicle..." a toto pokrýva celý Warranty Region, čo je pre nás definované ako "Europe".
      A možno jej len nedocvaklo, že "Other Europe" je súčasť "Europe" :-)

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      MIro, nesir bludy.... staci si precitat zarucne podmienky, ktore sa daju pozriet napriklad aj rovno v kazdej tesle.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Bludy nešírim, zamýšľal som sa nad správou od zamestnanca Tesly, ktorá tu je citovaná. Ak už ani v Tesle nevedia ako to je, tak potom nikto nehovorte, že nie je problém tam komunikovať a dovolávať sa ak natrafíte zrovna na menej alebo chybne informovaného.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Len taka uvaha, ale nemyslia nahodou pod pojmom “Region” kontinent, t.j. konkretne Afriku a Juznu Ameriku? Lebo casto byva na medzinarodnych strankach lokalizacia len podla kontinentov. Europa je tak mala a roztriestena, ze to vela spolocnosti zluci do jedneho celku.

      V Europe asi nikto nebude mat so zarukou problem, a asi to nebude problem ani mimo clenskych statov EU ako na Balkane alebo v krajinach byvaleho ZSSR, lebo najblizsie dilerstvo budu mat tak ci tak vo vedlajsom state, kam dochadzaju, ako my do Rakuska.

      Akurat co sa tyka predaja maju Amici zvlastne zvratenu predstavu o deleni Europy. Sa zasekli este v obdobi pred padom Zeleznej opony a Europa pre nich konci Nemeckom a Rakuskom. Cokolvek na vychod je uz spadova oblast Cernobylu kde nikto nezije a zivot zacina az v Cine...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak tuto predstavu o deleni sveta svete maju aj bezni Svjaciari alebo Francuzi...
      Ked si to nacal dam perlicku:
      Ked som pred 20 rokmi bol na skoleni servisakov v Kalifornii, tak sa ma s vaznou tvarou spytal jeden cowboy (dostova, Texasan) s vaznou tvarou ptal, ako budeme tu masinu napajat a ze ci mame trojfazovy prud :-).
      Kedze robim s Amikmi mozem konstatovat, ze sa situacia moc nezmenila. Treba ich brat s rezervou. Ich standardna odpoved na ponosy ze su ignoranti je - a vy, v Europe, poznate kde lezi Idaho a ake je jeho hlavne mesto (nie ze by to ONI vedeli) ? (maju ciastocne pravdu).
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-03-2019, 15:48.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      No, toto je off topic debata, ale moja skusenost s amikmi je ina. Robim pre americku firmu a minuly rok som ich bol navstivit v San Franciscu. Moje ocakavanie bolo, ze ludia vo firme ani nebudu vediet kde je Slovensko, ale na moje prekvapenie s tym vobec nebol problem a dokonca traja ludia z firmy mi povedali ze uz boli v Bratislave a kade tade inde po Slovensku...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      V San Franciscu neziju Americania ale Kalifornania. Ti su o 3 levely vyssie. Darmo nie je Silicon valley motorom inovacie tam je IQ citit aj vo vzduchu.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Jj, chod do Texasu a povedz, ze si zo Slovenska. Do minuty mas brokovnicu pred tvarou a nadavajuceho rednecka, co ta chce poslat spat do Mexika (/s)
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 633
    •      

    Pozitívne zdraženie Modelu 3 - síce o 2000 USD bude drahší ale autopilotom v základe.

    Komentár

    • Hasky
      Junior Member
      • Oct 2014
      • 26

      Tak už mame Teslu za “35 000$” aj v Europe, len trošku to zmenili... začína na 39 500$. Čo vy na to?
      Už aby to začali predávať aj pre Other Europe.
      Předpovědi skeptiků se téměř vypnily. Tesla prakticky zrušila nejlevnější verzi Modelu 3 Standard Range s cenou $35 000. A další zásadní novinky!

      Komentár


      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Akurat nechapem, ze Tesla ma pokles predaja (podla medii) a pritom este stale nedavaju auta Vam do "Other Europe".

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Uz nasytili vsetky objednavky co sa im za tie 3 roky nahromadili plus vacsinu novych zakaznikov. Teraz sa bude lamat chlieb, do akej miery dokazu udrzat predajne cisla tak, aby zostali v zisku. Other Europe je len mala kvapka v tom mori predajov, cifra na urovni statistickej odchylky. Este minuly rok som pisal, ze pre Teslu bude najdolezitejsie obdobie 1-2 roky po doruceni vacsiny rezervacii. Tam zacne mat statistika predajov zmysel a vypovednu hodnotu. Pri
        uvedeni novinky na trh vzdy predaje nerealisticky vystrelia, ale to nie je dlhodobo udrzatelny stav. Caka nas facelift TMS a TMX, to by mohlo predaje zase trosku postrcit. Plus aj avizovane rozsirenie servisnej siete by mohlo doniest novych zakaznikov, ktori doteraz odmietali Teslu kvoli nedostupnosti servisu.

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Je to fakt skoda, ked na tom aute jazdim tak je to fantazia a nechapem preco to auto nemaju vsetci! Co sa tyka servisnej siete tak ano, nie je tu nic, to pokrytie SC tiez nie je bohvie co, ale az tak mi to nechyba. Ked mozem v garazi nabijat, je mi to jedno.
        Pracoval som pre automobilky celu moju karieru a viem ako je to z predajom, ano teraz to pojde dole, ked ten uvodny osial padne, ale nechapem to ked tie auta su take uzastne.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Uzasny je subjektivny pojem Mas velku skupinu odporcov EV, ktori si to nikdy nekupia. Potom mas flotilove predaje, ktore tvoria nemalu cast celkovych predajov, firemny sektor bol vzdy velmi silny, a tu ma Tesla doslova nulove zastupenie a sluzby. Ani nevyzera, ze by sa chceli snazit penetrovat tento sektor. Potom mas naozaj obrovsku skupinu ludi, ktori nemaju dom, a boja sa kupit EV k bytu (ja osobne to za problem nepovazujem, ale im to nevysvetlis a jediny obraz, ktory maju je, ze ako budu tahat predlzovacku z okna na parkovisko). A nakoniec cena, ktora je stale nadpriemerna. Nie kazdy ma dostupne take financie, a aj z tych co ich maju, nie kazdy je ochotny vrazit tolko do spotrebneho tovaru, ktorym auto bezpochyby je. A v neposlednom rade, Tesla nerobi vela ani na poli zviditelnenia. Tuto ulohu nechava takmer vylucne na vseliakych YouTouberoch, co sice zabera na mladsie rocniky, ale tieto rocniky zas vacsinou nemaju kapital. Tradicne automobilky kladu dost velky doraz aj na sportove podujatia, sponzoring, kadejake dobrodruzne vikendy atd. Pre Teslu je to financny luxus, ale je skupina ludi, ktori na to pocuvaju. A prislusnost ku konkretnemu zavodnemu timu je vela krat sprevadzana aj lojalitou k rovnakej znacke pri kupe auta Casom sa vela z tych veci upravi, ale nebude to hned. Ani zajtra. Ani za rok. Treba trpezlivost, a dostatocnu zasobu penazi na prezitie, kym sa zmenia priority zakaznikov. Zmena pomaly zacina, ale este to potrva. Co Teslu moze tesit je fakt, ze ma aktualne obrovsky naskok oproti zvysku vyrobcov.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Co sa tyka Other Europe zakaznikov, tak Tesla predca vidi ake ma objednavky a zrejme to niesu pre nu tak zasadne cisla. Co sa tyka Tesly pri rezervackach TM3 to je jednoznacne po otvoreni trhu Europy podraz na tychto zakaznikoch. Co ale na druhej strane je pozitivne a to, ze dostanete asi lepsie auta po karosarskej stranke a co sa tika sw, tak vychytane chyby tohto modelu. Momentalne by som aj keby som mal nato si to kupit do TMS a TMX nesiel a pockal by som na facelift. Ked vidim ako reaguje sw v TM3 a TMS ci TMX na videach, tak je to neporovnatelne. Co by mohol Elon spravit to je ten jeho internet. To bude tiez ina vecicka popri vlastnej sieti SC a DCH este aj net.
        Naposledy upravené ICE666SVK; 12-04-2019, 13:14.

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq tak ja poznam, hlavne taxi firmy, ktoré kupujú tie autá vo veľkom. Aj tá jedna firma v Nemecku objednala 100 M3 napríklad. Samozrejme, je to nič v porovnaní s ICE autami, ale aj tak, podľa mňa o to záujem je. Tesla moc na tú reklamu ani nemá, keď si vezmeš akú majú finančnú situáciu. V podstate na to idú dobre, lebo marketing prenechávajú YT, Twitteru a Muskovi teda pomerne lacným vecia. Marketing im frčí aj tak, lebo sú skoro stále v novinách, aj keď mnohokrát negatívne, ale aj negatívna reklama je v konečnom dôsledku reklama.

        Ohľadom tých domov/bytov, tak stále veľa ľudí dom má a na SK je bývanie na dedine pomerne rozšírené (už dlho je boom isť stavať na dedinu), ale už riešia aj nabíjanie v podzemných garážach pri novostavbách. Je to ešte nadlho, to je pravda. Pravda je aj tá cena, je to dosť, ale zas na druhej strane vidíš tu behať mnoho AUDI, Mercedes, BMW takže dosť ľudí na to aj má.

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som cakal ze ked v Europe zacnu predavat SR+ tak pre Other Europe otvoria LR-D a nic.
        Naozaj som sklamany a zacinam spekulovat na kupou Modelu 3 zo zahranicia. Skoda ze moj brat zije akurat vo Finsku, kde to je pri SR+ o 3000 eur drahsie oproti Rakusku a 5000 eur oproti Nemecku. Kupil by ju na seba, ja by som snou jazdil pol roka na FIN znackach a potom auto prehlasil na SK ako jazdene...
        Asi oslovim kolegu dlhodobo pracujuceho v Nemecku (prihlaseny na urade, ale stale jazdi na SK znackach), ci by pre mna tuto sluzbu neurobil za nejaku odplatu. JozkoPucik suvisia s kupou v Nemecku a prihlasenim velke vybavovacky?

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Peto02 no, auto som doviezol na SK 3.3.2019 a este stale beham na Cčkových značkach ale môj problém bol v tom, že som mal pobyt v nemecku, inač by mi auto nepredali, keby som to chcel bez dph tak by ma zmenili na "Other Europe" a čakal by som teraz s Vami.

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        JozkoPucik ja viem, ved to tu sledujem. Len ma napadlo, ze preco si nesiel normalne na Nemecke znacky a po pol roku by si auto odhlasil a akoze doviezol na SK ako jazdene?

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Peto02 bol to zrovna taký náhodne hlúpy sled udalostí. Práve vtedy som predal dom a musel som zrušiť trvalý pobyt, lebo nový majeteľ už nechcel aby som ho tam mal. Potom som už auto v nemecku prihlasiť nemohol. Teraz som v začarovanom kruhu. Rieši to daňový úrad, už som im dával všetky dokumenty ohľadom toho, aby si to overili dokonca aj v Nemecku, že či si nevymýšlam a nechcem sa len tak vyhnúť plateniu dane.
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 87
      •   

      Cena uz zacina byt pre mna akceptovatelna. Ak niekto viete o sposobe ako auto cez niekoho v DE (za rozumnu uplatu) kupit vratane moznosti odpoctu DPH na firmu, dajte prosim vediet.

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        To by nemal byť problém, ale osobne by som ešte trochu počkal, nech sa to utrasie.

      • nyerel
        nyerel komentoval
        Upraviť komentár
        Nemyslím si že to bude príliš jednoduché - založiť si v Rakúsku firmu alebo to kúpiť na známeho, a následný import... A určite sa treba pripraviť na to že DPH človek zaplatí 2x, a následne ho bude musieť po niekom (Tesle) žiadať vrátiť... Rozmýšľal som nad týmto spôsobom ale fakt to neznie ako zábava...
        Najjednoduchšia možnosť je podľa mňa kúpiť to auto z druhej ruky, nejaké kusy sa už na rôznych stránkach (mobile.de) objavujú.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Preco by platil 2x DPH? Ked to kupi rakusky platca DPH, kupi to bez dane. Nasledne preda auto na Slovensko, takisto bez DPH.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som zase videl na autobazar TM3ku za 5000€ a to ma zaujalo, ze akoze co? A to bolo bez fotky a nakoniec vysvitlo, ze to niekto predava poradie na TM3. Dneska je tam dalsia ponuka za 4000€. Tak uz su tam dve.

      • nyerel
        nyerel komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq neviem ake su zakony v Rakusku, ale keby to bolo podobne tomu co je v Cechach (kde som platca DPH), tak neexistuje situacia kde by clovek nieco kupil 'bez DPH' (az na vynimky). Zaplatit ho zaplati. Nasledne si moze z DPH ktore ma statu odviest tuto ciastku odpocitat (este teda nie vzdy celu, ale v pomere v ktorom vyuziva auto na firemne/sukromne ucely). Mozno tomuto hovoris ze 'neplati DPH', ale pre mna je v tom dost velky rozdiel. A keby toto auto v zapati predal, tak statu DPH musi zaplatit naspat. Ak by to tak nebolo, tak by nikto nikdy ziadne DPH neplatil.

        To ze ho budes musiet platit 2x myslim tak, ze ho zaplatis Tesle v kupnej cene, a nasledne pri importe do CZ/SK ho musis zaplatit znova, statu. A nasledne ziadat Teslu o vratenie. Ci si platca DPH alebo nie, to s tym nema nic spolocne.
        Oficialne by si ho Tesle nemal platit vobec, ale Tesla (a podla toho co citam tak ani vacsina oficialnych dealerov inych znaciek, pripadne bazarov) ti takto v ustrety nevyjde, a bude ho po tebe pozadovat. Vcera som o tom volal s p. Hasalom z Tesly, hovoril zhruba to iste.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Pred Teslou som mal malo jazdene BMW kupovane z nemecka. Ak si dobre pamatam tak auto bolo na mobile.de inzerovane ako s moznostou odpoctu DPH (take najdes aj Tesla 3). Znamena to, ze auto vlastni firma a vie DPH odpocitat. Realne to prebehlo tak, ze sme platili cenu bez DPH + nejaku zabezpeku (a teraz si uz presne nepamatam kolko) pre danovy urad. Ked sme auto prihlasili a poslali potvrdenie o prihlaseni na firmu, tak sa nam ta zabezpeka vratila (aspon tak si to pamatam, riesili to baby z financneho oddelenia).

        Rychle googlenie mi naslo napr.:

        http://www.autobezdph.sk

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Platca DPH kupuje v zahranici vsetko co bude pouzivat v tuzemsku bez DPH, teslu v Holandsku a motocykel v Rakusku som kupoval bez DPH bez akejkolvek zabezpeky alebo niecoho podobneho.

        Naprikla Alza na Slovensku predava pre sk fitmy - platcov DPH veci s ceskou fakturou, aby SK firma nemusela tu DPH zaplatit a potom pytat od statu naspet - tak by to bolo, keby Alza dala slovensku fakturu.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Doplnim, ze aj neplatca DPH (sk firma alebo aj sukromna osoba) kupuje teslu v Holandsku bez DPH a DPH potom odvedie na Slovensku. Ked kupi nove auto v zahranici a zaplati tam miestnu DPH, potom ma take problemy ako JozkoPucik
    • Hasky
      Junior Member
      • Oct 2014
      • 26

      Nooo, podľa tweetu Elona, by mohlo byť do konca roka niečo aj na Slovensku. Tým pádom by bolo možné čerpať aj dotáciu. Čiže asi zatiaľ bude lepšie počkať ako sa to vyvinie.
      Pošlite nám tipAutomobilka Tesla sa doteraz veľmi slovenskému trhu nevenovala. Nie sme však sami, spoločnosť sa venuje hlavne trhom, kde je po jej vozidlách dopyt a takisto seriózna podpora zo strany štátu. Tesla pre slovenských zákazníkov ešte stále neotvorila konfigurátor pre držiteľov rezervácií Modelu 3. Slovenská republika je dokonca spoločne s ďalšími východoeurópskymi krajinami na webe …

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        To je asi to, co naznacovali Juro a Stano Kurek. Ale viac povedat nemohli. Ale odpoved od EM je slubna a bolo by nacase. Podla mna ide momentalne len o servis. Vlac budeme ale mudrejsi, ked otvoria tu v CR. Pretoze to co bude tam pojde ako cez kopirak aj na Slovensko.
    • head
      Member
      • Oct 2017
      • 101

      Musk ma zase Twitter horucku a vyjadril sa aj k moznosti objednat si Model 3 v Other Europe. Mohlo by to byt do konca mesiaca, alebo aj neskor

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot 2019-04-13 at 22.15.25.png
Videní:	286
Veľkosť:361,0 KB
ID:	35822 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot 2019-04-13 at 22.15.39.png
Videní:	522
Veľkosť:626,0 KB
ID:	35823
      Pripojené súbory

      Komentár


      • nyerel
        nyerel komentoval
        Upraviť komentár
        zaujimave ze v ramci jedneho threadu tam hovori ze to bude do konca roka, a zaroven mozno o 3 tyzdne... :-)
        ale potesilo ma to tak ci tak
    • head
      Member
      • Oct 2017
      • 101

      Ale toto uz take optimisticke nieje Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot 2019-04-13 at 22.26.38.png
Videní:	345
Veľkosť:369,2 KB
ID:	35825

      Komentár


      • Hody
        Hody komentoval
        Upraviť komentár
        Ale je lebo "Coming this year" povedal ako prve. Az nasledne spresnil, ze to moze byt este pred 1. majom cize to vyzera slubne. Uz len aby pre tentokrat stihli slubeny termin
    Pracuje...
    X