Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Rýchlosť nabíjania Modelu 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #31
    V Európe je Ionity momentálne rýchlejšie nabíjanie ako Tesla SC. Tých 100 km mi pribudlo za 7 ( slovom sedem) minút!
    A 200 km za 14 minút.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	7EFB3589-F722-4986-A069-87A4B6E5ED53.jpeg
Videní:	761
Veľkosť:145,2 KB
ID:	43647

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	E367001A-FDCE-4C4F-84F6-19E20402FA2B.jpeg
Videní:	764
Veľkosť:74,1 KB
ID:	43648

    Pripojené súbory

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #32
      Ešte jeden update :

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	42175CE3-DB1C-463F-B4BE-31D10A765F00.jpeg Videní:	59 Veľkosť:71,0 KB ID:	43650

      po pol hodine som to ukončil. Z obrázku vidno že priemerný výkon nabíjania bol takmer 109 kW.
      Pribudol mi dojazd 345 km.
      V porovnani s mojim 3 ročným Skom je to o 30-40% rýchlejšie. O
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-11-2019, 13:00.

      Komentár


      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ako som pisal v tom mojoj prispevku mne na Humpolci Tesla SC daval 145 KW a tiez som bol za pol hodinu z skoro 10% na 90%

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Bol som po ceste aj na dvoch Tesla SC a tam mi islo iba 115 kW. Asi mala kapacita prívodu.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Update k tomu obmedzeniu na 115 kW pri nabijani - na ceste spat som si vsimol, ze to evidentne sposobuje prilis velka rychlost pri dojazde na SC. Mam tendenciu (ked uz idem nabijat) ist k SC co najrychlejsie (v Nemecku 160 km/h), lebo cas nabijania je ovela kratsi ako cas jazdy. Lenze to sposobi zohriatie baterie a potom je to maximum limitovane uz od malych SOC. Vsimol som si to na Ionity nabijacke, kde som zacal na 175 kW pri SOC 20% ale us pri 25% to kleslo na tych 115 a drzalo az do tych znruba 55% (potom klesalo dalej).

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, ja to tiez pozorujem a aj napr. viac pouzivam brzdu pri zjazde z dialnice k nabijacke namiesto plnej rekuperacie.
    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 126

      #33
      Caute, tento vikend som bol na SC v Hotel Kaskady a nabijalo mi na 145kW, neviem co sa zmenilo, nepostrehol som ziadne info, ale slo to fakt takto rychlo :-)

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nie vsetky SC su prerobene tak aby davali 145kW, Zrejme preto v Nemecku Jiri GrandPa mal na SC menej.
        Navyse Ionity s pausalom 8euro je lacnejsie ako platene SC. Starsie SC sa zrejme ani nedaju softverovo prerobit na 145kW, lebo maju hardver na 120kW. Oba SC na SK su uz novsie, takze po novom oba davaju 145kW. Samozrejme len kratky cas, lebo zvysujucim SoC sa nabijaci vykon (hlavne na S a X) rychle znizuje. Ked dava na jednom stojane 145kW, vtedy samozrejme parovy stojan nedostane nic.

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        V Auparku som mal vzdy maximum okolo 120kW (aj ked som bol sam), kdezto na Kaskadach som uz mal viac krat 140+ kW. Pritom v navigacii ma Aupark uvedeny max. vykon 130kW a Kaskady 125kW 🤷‍♂️. Ale pravda je, ze pri Auparku az tak casto nenabijam.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        voloda69 kolko ti davali Kaskady ked sme tam natacali v maji video s etronom a jux -om? Vtedy bola zima ale neslo to nad 120 ani na chvilu nie?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Davalo nam obom vtedy len nieco pod 100kW. Zrejme bolo vtedy nejake obmedzenie. Pred upgradom mi davalo vsade na SC do 115kW, teraz, mi dava na Kaskadach a inych novsich SC do141kW (90-tka bateria).
    • Peto02
      Member
      • Mar 2016
      • 86
      • peter83511
      •   

      #34
      Predbiehate sa tu v rychlosti nabijania a vykonoch cez 100kW a ja som isiel v nedelu poobede do Nemecka a na St.Valentin bolo obsadenych 5/8 SC a 2/4 IONITY. Prisiel som tam s 28% a nabijal zdielanym vykonom okolo 25kW po 13 minutach to konecne stuplo na 55kW. Na viac som sa uz nedostal kedze kym odislo S-ko vedla mna tak mi uz aj tak klesol vykon na 50kW pri 74%. Miesto planovanych 20 minut som tam teda stravil 35 minut. Takze prva skusenost s Tesla SC dopadla dost zle...
      Dalsie nabijacky po ceste boli uz nastastie v pohode (Hengesberg a Regensburg), len jedna-dve Tesly, takze tam som uz nabijal aj mojim maximom, teda 100kW ;-)

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Toto ta asi potesi :-)
        https://www.teslarati.com/tesla-mode...g-rate-170-kw/

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        SR+ je výkonovo obmedzené pri nabijani? Alebo je to tým že ma menšie množstvo článkov a teda menšie napätie packu?

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna je zatial len vykonovo obmedzene, kludne by to mohli pustit na 2/3 LR verzie (aspon 125 kW), kedze ma 2/3 baterku.

      • Hasky
        Hasky komentoval
        Upraviť komentár
        EVan Diky za odkaz, na to som čakal 🙂

        Jiri GrandPa Ano bolo to obmedzene na 100 kW. Napätie majú rovnaké, ale prúd je menší, keďže je tam nižší počet článkov, tak aj výkon menší.

        Peto02 Pre zaujímavosť SR+ má 54 kWh pack. A keďže LR verzia má peak nabíjania 250 kW, tak nový peak pri SR+ 170 kW zodpovedná cca tomu pomeru 2:3, resp presný pomer by bol 54:75 🙂
        Naposledy upravené Hasky; 05-11-2019, 10:46.
    • G1DE0N
      Junior Member
      • Dec 2019
      • 15
      • marcel26622

      #35
      Viem ze TM3 SR+ ma iba 7.6kW onboard nabijacku (oproti LR 11.5kW), avsak viem tych 7.6kW vytiahnut aj z trojfazovej zasuvky 3x230V 16A? Teda moja otazka ci vsetky TM3 maju 3-fazovu nabijacku?

      ... lebo som zmeteny, Bjornovi pisal jeden chlapik z Australie ze ma SR+ a nabija ho z 3-fazovej zasuvky dokonca 11kW.

      Komentár


      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        Bjorn je obcas mimo obrazu, lebo to co ho nezaujima tak to si nenastuduje. SR+ skoro uplne odignoroval a prakticky o tejto verzii niesu ziadne informacie.
        To co pises plati len pre USA, kedze tam maju nizsie napetie. V Europe je to 16A x 230V = 11 kW.

      • G1DE0N
        G1DE0N komentoval
        Upraviť komentár
        Az na to ze 16A*230V je 3,7kW, zrejme si chcel napisat 32A*230V co je propagovanych 7,4kW vsakze.
        Takze so SR+ nehrozi nabijat trojfazovym prudom. Velka skoda lebo v Europe je to dost rozsirene...

      • Juro
        Juro komentoval
        Upraviť komentár
        G1DE0N tu sa tvrdí, že aj SR+ má 11kW: https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot.../model-3/45787
    • Peto02
      Member
      • Mar 2016
      • 86
      • peter83511
      •   

      #36
      Hura, dnes sa mi naistaloval update 40.2.1 s vylepsenim vykonu nabijania pre SR+ na 170 kW.
      Zajtra pojdem vyskusat na Ionity ;-)

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20191212_184113.jpg
Videní:	600
Veľkosť:118,1 KB
ID:	45820

      Komentár


      • Hasky
        Hasky komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj, kam na Ionity? Beroun pri Prahe? 🙂

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        A to ešte nevieš (?) že ti Elon plánuje pustiť vyhrievanie sedačiek aj vzadu

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        Hasky, idem dnes z Nemecka do Bratislavy, tak mam po ceste aspon 4 stanice :-)
        EVan, vyhrievanie nemam ako vyuzit, kedze nikoho vzadu nevozim (napr. deti sedia v sedackach/podsedakoch)

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Peto02 a ja som si myslel, že ťa poteším :-)

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Peto02 daj potom vediet ako rychlo nakoniec nabijalo. Neviem ci ratam spravne ale nebude 170kW uz viac ako 3A na clanok? Max nabijaci prud na clanok je 3A a toto mi uz vychadza viac.

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        Prisiel som s 24%, tak mi to vyskocilo na chvilu cez 130 kW a potom to islo dole..
        Ale mohloto byt sposobene aj zimou (0st), snezenim (za 5 minut cely predok zaladneny, 250km bez tempomatu) a pomalou dialnicou (120km/h).
        Naposledy upravené Peto02; 13-12-2019, 21:56.
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      #37
      Trosku mi tu uchadza pointa Lubosovho nabijania. Kedy na vybalancovanie clankov pouzil vylucne SC. Do 90% na MOLke (kvoli setreniu) a potom do 100% SC

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na SC sa clanky vybalancovat nedaju - nie je dost casu. Balancovat sa da len dlhym pomalym nabijanim na AC.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ved aj jemu to uz pri 100% kleslo na 1kW. Proste somarina - navyse blokuje SC, ako sam povedal, vsetky stojany plne a zabil tam zbytocne hodinu. A vybalancovanie si mohol nechat urobit doma... Nuz chlapec sa ma este co ucit

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Inak nie je pravda, ze Tesla balancuje clanky len pri nabiti na 100%. Robi to priebezne. BMS je ovela vymakanajesi ako na beznom EV.
        Napr. moja BMZ domova bateria sa sprava rovnako. K balancovaniu u nej dochadza pri nabiti nad 60% (aspon tak uvadza vyrobca).

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Kazdy EV zacne balancovat, ked prvy clanok dosiahne maximalne dovolene napetie a to sa moze stat uz podstatne skor ako pri priblizeni sa k 100% nabitia. Zjednodusene si to predstavujem tak, ze clanok s najvecsim napetim vlastne urcuje akym vykonom (teda prudom) sa bude dalej nabijat - tak aby sa neprekrocilo maximalne dovolene napetie na najviac nabitom clanku. Ten najviac nabity clanok sa potom nabija o tolko mensim prudom, ako ostatne menej nabite clanky, kolko dokaze balancovaci obvod spalit na sebe. Pri konci nabijania sa teoreticky uz nabija len jeden - posledny nie uplne nabity clanok a vsetka energia urcena povodne pre ostatne clanky sa len spali v balancovacich odporoch tych uz nabitych clankov.
        Naposledy upravené jux; 31-01-2020, 11:39.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Hej, to je v pripade pasivneho balancovania. Ale u aktivneho je to inak. Nemam cas to hladat.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Zatial som nezistil, ci nejaky elektromobil vobec ma aktivne balancovanie. Ak viete dajte nejake linky.
        Aktivne balancovanie je aktivne, relativne bezstratove pumpovanie energie urcenej povodne uz nabitemu clanku do ineho este nenabiteho clanku. Aktivne balancovanie moze teoreticky fungovat uplne stale - pri nabijani, pri vybijani a aj v kludovom stave. Vo viacerych clankoch o aktivnom balancovani som cital, ze ziadne EV nemaju aktivne balancovanie a kvalitu baterie zakladaju hlavne na poctivom vybere clankov tak aby boli co najrovnakejsie a tym sa potreba balancovanie znizila na minimum.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Lubosove videa som prave videl po dlhom case. Okrem podla mna nezmyselneho pozerania ako komentuje nabijanie po jednom percente je SC urceny na trochu ine ucely, nez ako ho pouzil.
        Co ma ale zarazilo su tie jeho reci - na SC by to stalo 0,26€ za kWh, tak tu sa nabijem zadarmo. ..parada, taxikar, ktory s autom zaraba a podla videi sa nabija len na nabijackah, ktore su zdarma.
        Pred Lidlom v inom videu s panom a jeho bielou teslou. Komentuje uzasny dojazd 300km pri 50 percentach. Tak naco sa ide nabijat na tej pomalej 50kW ??Na dve hodiny to obsadia a ostatni si mozu piskat. Toto znie ako dalsi kolenovrtaci - vid temu kaufland TT.
        Viem, ze sa do tohto vreca neda hodit vacsina majitelov, ale tato zvlastna skupina je coraz vacsia.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        S prihliadnutim na nakupnu cenu TM3P a jej amortizaciu oproti tarifam Boltu je (a bude) zial toto asi bezna a stale castejsia prax. Doteraz nechapem zmysel taxikarcenia na TM3P v nasich podmienkach. Uz len opotrebenie pneumatik bude sialene a to nie su gumy za 50€. Chapem Holandsko a bohatsie krajiny kde su aj sadzby ine. U nas na taxik fakt tak eSoul alebo Ioniq v zakladnej vybave ale proti gustu... Ale zneuzivat verejne nabijacky na komercne ucely by takyto ludia naozaj nemuseli. Nech sa nacucne na SC alebo si zaplati ZSE Flat. Sa moc nelisi od pristupu PSA v Kauflande.
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #38
      a este ma zaujala jeho info, kde chvali pokles SOH o 2 percenta ako uzasny. Ja neviem, je to uzasne na pol rocnom aute s 20.000km ? Ved to je to iste ako Leaf...tam je to okolo 3-4 rocne.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        To je normálne. Na Leafe to asi až tak nevidno ale tým že Tesla dovolí nabiť články až na 4.2 V pri 100% SOC tak je vidieť ten efekt čerstvého článku, kedy jeho kapacita v prvom roku klesne o 2-3%. 2% úžasne nie sú ale sú normálne.
        Mimochodom to hrajkanie sa o dojazde a kapacite je u Modelu 3 aj tak hovadina. Ja som mal pri čerstvom aute max dojazd indikovaný na 499 km. Teraz po 12000 mám max 483, niekedy 475 a niekedy 460.
        Zavisi to na teplote batérie. Neriešim. Jazdím a hotovo, dojazd je viac ako dostatočný.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tak mne to pride zvlastne v porovnani s poslednou skusenostou - Kiko s jeho Xkom pred tyzdnom na prezentacii ukazoval, ze stare Sko so skoro pol mega km malo degradaciu okolo 8. Teraz ma na Xku nejakych 170000 a je tusim na 4,5. Ak Lubosova Tesla 3 ma po pol roku a "zabehovych" kilometroch hned dve percenta dolu, aj po zohladneni spomalenia poklesu mi to vychadza horsie.
        Celkovy dojazd tiez neriesim, ten nie je predsa striktne nastaveny na akukolvek situaciu a moze byt premenny.
        Mylim sa ?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na vypocitany dojazd ma vplyv prilis vela parametrov - teplota, ako sa jazdilo predtym, ako sa nabijalo a dalsie. Par percent hore - dole nic neznamena. Ako hovori Jirko, netreba si to vsimat.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ano, chapeme. Ale Jux ako je to s tymi 2 percentami poklesu. Ty mas na Xku okolo 70.000 +- ? Ake su tvoje percenta?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Aj to sedí Milan. Lebo degradácia je asi 3-4% prvý rok a potom zhruba 1% ročne. Nie je to od novoty lineárne.
        Pozri graf tu:
        https://electrek.co/2018/04/14/tesla...radation-data/

        Ešte jedna vec k tomu dojazdu. Tesla je jedine EV ktoré poznám, ktoré k údaju o dojazde používa fixnú hodnotu spotreby Wh/km. Napríklad u môjho Ska je to 189Wh/km.
        Tzn. že údaj o dojazde je nepriamym ukazovateľom kapacity batérie.
        Samozrejme, že reálny dojazd je závislý na podmienkach ale aj tu ma Tesla geniálne vymyslený graf priebehu spotreby po trase, ktorý berie do úvahy maximálnu povolenú rýchlosť, profil trati aj momentálnu teplotu vonku(!). To by malo mat každé EV.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 31-01-2020, 19:52.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ano poznam nejake grafy atd, ale ak vezmem do uvahy tych par vas, ktorych poznam vr. vasich aut, tak mi ten Lubosov udaj pripada ako horsi priemer, pripadne kontrolka pozor.
        Ved aj g211 mal myslim v minulom roku ako trojrocne auto a 130.000km tusim 4,5 percenta.
        Keby Lubos prisiel s tym, ze po vstupe do druheho roka zivot a vacsej porcii kilometrov ma tie -2 percenta, tak super.
        Bol som totiz v tom, ze baterie-clanky z TM3 by mali byt este lepsie co sa tyka zivotnosti ako "šulce" v X a S.
        Samozrejme sa tu bavime o uplne zadnedbatelnych udajoch, ale zaujima ma to.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 mam X-ku P90DL - z prvych co prisli do EU. Ma nieco nad 3,5 roka a 80 tis km, odhadujem degradaciu 5% +-1%. 90tka bateria - je prva, co davali do X-ek. Je to vlastne rovnaka generacia ako povodna 85-ka - ma rovnaky pocet clankov a rovnaku stavbu ako 85-ka, len mierne lepsiu chemiu clankov. 100-vky su uz ine - vecsi pocet clankov a ina stavba - tie by mali degradovat menej.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Keď sa pozrieš na ten graf tak je tam síce jedna červená čiara urobená pravdepodobne lineárnou regresiou ale ten rozptyl hodnôt je veľmi veľký. To je spôsobené veľkým množstvom vplyvov, ako sa nabíja, jazdi atd.
        Takze hodnoty degradácie jedného auta nehovoria vôbec nič a Vyrobca vždy povie majiteľovi že je to normálna degradácia.
        Je mám napr. po 3 rokoch a 88000 km dojazd o 6.5% menší čo je trochu pod priemerom.
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 66

      #39
      Je to trochu inak, nabíjacka o ničom nerozhoduje, prud si stanovuje vozilo do limitu, ktorý jej oznámi nabíjacka. Takže skutočne konšpirácia.

      Komentár

      Pracuje...
      X