Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Rýchlosť nabíjania Modelu 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 126

    #16
    Juro, ta cena je predpokladam s DPH. Takze na firmu bez DPH?

    Komentár


    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      Na firmu myslím hej. Stačí poslať email a overiť to.
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 126

    #17
    Nieco take to je?

    Komentár


    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, takyto kabel som si zbastlil sam. Umozni ti nabijat 16A jednou fazou vsade kde je trojfazova zasuvka 3x16.
      Nabijanie 32A jednou fazou ale v Europe nieje este oficialne, lebo tesla tu nepredava spravnu koncovku na adapter.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JanoS Predsa k staremu EU tesla UMC sa dodava na niektorych trhoch originalny modry 32A jednofazovy adapter.
      jeeff ho ma a tu ho meral https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...8595#post28595

      32A jednofazove zasuvky su bezne kupitelne aj u nas.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Chlapci som z Vas v dobrom zmateny :-). Idem odfotit co mam v aute :-).

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      jux Ano k staremu UMC. To vyzaduje investiciu 600 euro do stareho UMC. Pre nove UMC nic take v Europe neexistuje.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked si kupim TM3, to nove UMC, co je k nemu rovno vyhodim. Ako sme tu uz diskutovali, je to totalny fail tesly a vysmech klientom z "trojfazovych" krajin. Sice rovnako ba este horsie sa spravaju mnohi aj europski vyrobcovia EV - dodavaju k autam 10A shuko nabijacie kable a kludne daju do 90kWh auta jednofazovu nabijacku.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo ho nevyhodim, ale ho rozkucham a prerobim na 3f/11kW.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #18
    Nie je to sice original od tesly, ale nic mu nechyba
    https://www.evseadapters.com/product...el-s-x-3-gen-2

    Komentár


    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ano to je presne ten ktory sa vyraba tak ze si kupis od tesly adapter, odstrihnes mu americku zasuvku a pripojis europsku 32A.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      ok a kolko mi ten pojde? tych 3,7kw?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Cez tento
      https://www.evseadapters.com/product...el-s-x-3-gen-2 32A t.j cca 7kW, ale musis mat k dispozicii 32A.

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ked budem najblizsie v USA, tak mozem kupit par tychto adapterov a mozeme si na to dat zasuvky podla vyberu. Stoji $35.
      Cerveny 5kolik 32A, Cerveny 4kolik 32A by sa asi hodili najviac.

      Pripominam ze vo viacerych europskych krajinach je ZAKAZANE do 3fazovych zasuviek pripojovat 1fazove zariadenia, ak sa jedna o vysoky prud. V Nemecku je tento limit 20A. Nie zeby existovala zasuvkova policia, ale toto je dovod preco tento adapter neuvidite v nemeckom eshope.
      Naposledy upravené JanoS; 08-05-2019, 08:44.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      jux, takze to ked si kupim, tak to mozem vopchat do 32A cervenej zasuvky s 5 dierkami? Je to spravne? Prepac, musim sa pytat takto amatersky :-)

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale prud potecie iba z jednej fazy. Z nej potecie 32A a z ostatnych 0A. Preto to Nemci nemaju radi lebo im to rozhadzuje symetriu siete.
      Toto je jediny sposob nabijania ktory bude lacnejsi ako 100 euro.

      Modry 3 kolik 16A (3.7kW) = dostal si k autu
      Cerveny 5 kolik 16A (3.7kW) = mozes is vyrobit okamzite redukciu na modry 3 kolik 16A, naklady 10 euro a 20 minut casu.
      Modry 3 kolik 32A (7.4kW) = treba si zbastlit odrezanim koncovky z americkeho konektoru, naklady 40 euro a 20 minut casu. v nemecku povolene len 20A (4.8kW)
      Cerveny 3 kolik 32A (7.4kW) = to iste ako vyssie, doporucujem ale radsej vyrobit si redukciu z modreho 32 na cerveny 32 za 10 euro.
      Mennekes konektor (11kW) = dostal si k autu, vyzaduje Wallbox za minimalne 500 euro.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      ok, tak si asi kupim to co odporuca jux, pre mna moznosti - urobim si, nie velmi pripadaju do uvahy, kedze to neviem spravit, jedine, ak nejaky elektrikar by to vyrobil, ale zase nevdeel by som mu to asi dobre vysvetlit.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Juro jasne napisal, ze wallbox nepotrebuje a nepouiva a ak ma voloda69 modry kabel Typ2/Typ2 tak nak si kupi nieco taketo https://www.elmit.sk/zasuvkove-rozvodnice (nahodna stranka co sa vygooglilo) a da si to spojaznit elektrikarom a zaidne vydaje 500€ve. Naco?

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Caute, tak dosiel mi ten adapter https://www.evseadapters.com/product...el-s-x-3-gen-2 , ale predpokladam, ze tu modru zasuvku musim vymenit za cervenu 32A, lebo ta modra original nepasuje na tie nase ani 32A ani 16A, som myslem, ze to bude rovno pasovat. Takze je to potrebne prerobit?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nejak si zle dal linku... kupil si zrejme tento:
      https://www.evseadapters.com/collect...el-s-x-3-gen-2
      A ano, treba namiesto toho modreho dat cerveny 32A 5-kolik. Ak mas problem to urobit sam, tak ti to mozem urobit. Aj ti mozem dat novy cerveny 32A 5-kolik, ked mi nechas vymenou ten modry 32A trojkolik z toho adaptera.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      jux, samozrejme si ho mozes zobrat, tak ak budes moct daj vediet, kedy sa mozes zastavit a prerobit to, hned by sme to aj vyskusali. Diky.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      voloda69 - uz si pouzil ten adapter na 5 kolik 32A? Nabija trojka skutecne tymi 32 amperami?

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      @Iiri GrandPa, ano pouzil, ale ide tam len jedna fakza, takz 7kw max.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      voloda69 nema TM3, ma TMX. Ked gen2UMC funguje na TMX (cez jednu fazu) tak bude fungovat aj na TM3 cez jednu fazu. GEN1UMC funguje s modrym 32A rozhodeny na 3 fazy.
      Adapter (linka uplne hore) je vyrobeny z americkeho 32A UMC2 adaptera NEMA14-50 alebo 6-50, takze je zarucene 32A...
      Ked som ten co kupil voloda69 prerabal z modreho 3kolika 32A na cerveny 5-kolik 32A, tak som to otestoval, na paneli v tesle ukazovalo max32A ale uz si nepametam, ci sme to aj na plnych 32A testovali. Keby mu to nefungovalo, urcite by to reklamoval.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #19
    S verziou softveru Tesla 2019.12.1 a aktualizaciou 2019.12.1.1 prisiel naraz v max. rychlosti nabijania na 150kW. Ale o kolko je to naozaj rychlejsie?
     

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Chcel by som poznamenat ze som si vsimol zmenu aj na nabijani u Greenway, kde predtym nabijalo 269 km za hodinu a teraz je to uz 317 km po najekom case ked sa to "rozbehne" takze poznat to celkovo pri nabijani, ze to ide rychlejsie.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    #20
    Dnes som mal update na Model 3 a vo Release Notes bolo napísané, že už môžem nabíjať 200 kW. Teším sa na koniec Júna, ideme do Chorvátska na dovolenku a uvidím ako to bude s dojazdom a nabíjaním.
    Naposledy upravené JozkoPucik; 11-06-2019, 12:20.

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      To by bolo skvele, keby ti updatom zvacsili bateriu na 200kWh.. Asi si chcel napisat, ze mozes nabijat vykonom 200kW.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ach, mi tam tie pismenka lietaju

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nie som z tých výkonov veľkých až taký odviazany. Jednak nikto netuší čo to spraví s batériou za 3-5 rokov a druhak už tá rýchlosť začína byt “otravná” keď chce človek ísť na obed. Aby som sa v polovici obeda dvihol a išiel preparkovat lebo parkovné bude drahšie ako ten obed.
      Chcel by som mat možnosť obmedziť DC nabíjací výkon. To by bolo super.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-06-2019, 14:23.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa presne ako hovoris, tie extremne nabijacie vykony mi uz tiez vadia - sucitim s technologiami a hnat ich na hranu sa mi zda komntraproduktivne.
      No s tym celkovym casom nabijania to nebude az take kriticke, Ked chces, celkovy cas nabijania sa ti neskrati nejako rapidne, pretoze tie vysoke nabijacie vykony budu u tesiel vzdy len niekde medzi 10% a 50%. Nad 50 % bude krivka uz podobna ako predtym. Takze kto chce jazdit s kratkymi prestavkami - moze nabijat velmi rychle medzi 10 - 60%. No kto chce vychutnat aj kavicku po obede, kludne moze nechat nabijat do 90% a bude mat casu dost.
      Podla mna urcite nedovolia umelo znizovat nabijaci vykon na SC, lebo chcu zabezpecit na SC co najvecsiu oratkovost, preto okrem zvysenia vykonu doplnaju elektroniku SC tak, aby mal kazdy stojan k dispozicii maximalny vykon co zvladne auto - nie ako doteraz, ze maximalny vykon si zdielaju dva stojany.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Že ty máš väčšinou rovnaku mienku ako ja...Nebude to tým, že aj ty si dedo ?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano... mam vnuka aj vnucku :-)))
      Inak kedisi sme sa nezhodli na pouzivani creep (tahanie automatickej prevodovky)
      Zo zaciatku som preferoval jazdenie bez creep (lebo som to mal bez creep-u kedisi na nissane micra (CVT) a bolo mi tiez divne, ze elektromotor pre creep musi jemne tahat do zabrzdeneho auta)
      No ked som tahal tazky prives tak uz davnejsie som prepinal na creep, pretoze presne trafit gulou pod spajacie zariadenie nalozeneho privesu sa bez creepu da len velmi tazko. A teraz ked jazdim viac ako pol roka aj na I-MiEV-e, kde sa creep neda vypnut, tak pre jednoduchost nechavam creep zapnuty aj na tesle trvalo.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No, páni moji
      Pre mňa je to dobré, lebo som v tom sám a celá rodina nie je nadšená s mojej M3ky. Chcem im to ukázať teraz na tej dovolenke. V každom prípade ja Superchargeri ani neriešim, nabíjam doma, prípadne v okolí. SC využívam len na cestovanie takže tam to nevadí, že raz za čas pôjde tá baterka na hranicu svojich možností. S tým časom to tiež nevidím tragicky, ako jux povedal, jednoducho to potiahnúť na viac percent a je to hneď dlhšie nabíjanie.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ani u mna nie je manzelka nadsena z buduceho Xka tak ako ja , ale verim, ze si na to rychlo zvykne .

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Každá si zvykne. A potom už nechce do “čmouda” ani vliezť .
      Viete o tom, že pred 100 rokmi bola v USA veľká cielova skupina predaja elektromobilov práve ženy? Oni totiž nezvládali naštartovať začínajúce spalovaky kľukou .

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ona je na EV zvyknuta. Uz vyse rok a pol mame doma Ioniq. Avsak pri Tesle sa jej nepaci hlavne ta cena a boji sa ake to bude na dlhe cesty s nabijanim, kedze na tie sme doteraz mali spalovak. Ale tiez verim, ze si rychlo zvykne .
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    #21
    Tak sme spat z Chorvatska a rad by som sa podelil o skusenosti s nabijanim cestou. Cesta trvala 12 hodin, skoro presne tak ako to vypocitala navigacia v samotnom Modely 3. Napriek tomu, ze sme stratili aj cestou tam aj naspat 30 minut v kolone. V podstate to bolo super, len problem bol cestou tam. Prve nabijanie bolo v Bratislave, vsetko OK nabijalo rychlo a po 20 min sme isli dalej. Zacinal som v Bytci s 100% baterkou. Potom nasledovalo nabijanie v Madarsku "Sormas". Tam som stretol aj inu Model 3ku, bol to pan co mal rakuske znacky, ale bol Slovak. Bol nejaky smutny, lebo sa pytal, ze ci aj mne to prejde cca 350 km na nabitie, tak som povedal, ze ano, ked idem 140 km/h vkuse tak ano, inac to prejde aj 500 ked clovek ide pomalsie. V kazdom pripade, SC nabijal len 25 kw a potom neskvor len 60 kw, no proste bolo to pomale. Museli sme cakat az 50 min a potom som na naliehanie svokry a manzelky pokracoval v jazde. Inac isli sme plne nalozeny, 3 dospely a 2 deti.

    Toto nabijanie narusilo zvysnu cestu, lebo nebolo dost stavy do Otocac tak sme museli nabijat na SC Karlovac a potom Zadar, takze 2x namiesto 1x. Vo zvysnych to nabijalo normalne a po 20 min sme vzdy vyrazili. Teda posledne nabijanie bolo 30 min, lebo sme isli trajektom na ostrov tak som chcel mat nieco v rezerve. Teda okrem toho Madarska to bolo fajn.

    Cesta spat bola vsak super. plne som si auto nabil v tom private kde sme boli, majitelovi to nevadilo, na prepocet to bolo 6 euro tak peniaze nechcel. Cesta trvala skoro 12 hodin a sranda bola, ze sme boli 2 auta, druhe bola Skoda Rapid. Dorazili sme tak, ze oni boli o hodinu skvor, ALE my sme mali ENC co nam zrychlilo prechadzanie myta v Chorvatsku a oni sa pomylili a isli na Slovinske hranice tak sa vracali, teda nebola to az taka vyhra

    V kazdom pripade, isli sme presne podla navigacie v aute. Nabijanie Otocac 20 min, Nabijanie Sormas (uz fungoval) 20 min, nabijanie BA 25 min, lebo som este chcel behat trochu ked sme prisli domov. Jedine co bolo je, ze som musel ist vyslovene 130 km/h a daval som si vzdy pozor na to, ze aky stav baterky ukazuje pri dojazde na dalsi SC. Trochu ma vystrasila kolona v chorvatsku, ale dopadlo to OK. Problem bol hlavne nonstop pustena klima. Dojazd som ziskal hlavne v Madarsku kedze sme isli dedinami nizsou rychlostou a v Chorvatsku ked boli plnsie dialnice sa slo 110-120 km/h.

    Zaujimave je vsak financne vysporiadanie, lebo kym sa mi za nabijanie v BA strhlo hned 7,2 a 7,8 euro tak tie platby v HR a Hu este stale visia, nemam tam kreditku, len beznu kartu tak uvidim ako to poriesim.
    Naposledy upravené JozkoPucik; 06-07-2019, 21:00.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A to hlavne si nenapisal co nato vsetko hovori manzelka a svokra? Presvedcil, ci nie?

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Nie, keby adaptivny tempomat mal nejaku fyzicku formu tak by ho manzelka urcite vyhodila von oknom. Liezol jej na nervy. Neda sa zial vypnut. Uznali te dlhe prestavky bolo vpohode kvoli detom ale zas nemuseli byt az 3. Stale riesili to ze na manzelkynom aute by sme boli rychlesie tam. Nakoniec povedali, ked videli Xka a Ska, ze tie su asi lepsie lebo su vacsie, viac miesta.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik Co si tym chcel povedat ze "na TM3 neda vypnut adaptivny tempomat" ? Nechapem. Ved ked na TMX chcem tempomat, tak ho musim zapnut, ked nechcem tempomat, tak ho nezapnem.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      jux no Oni boli nauceny na klasicky tempomat, ktory isiel rovnakou rychlostou a dalo sa s tym pracovat tak ze aj si sa uz blizil ku autu este sa dalo nejako manevrovat aby sa nemusel vypnut alebo spomalovat. Tento tempomat dost trhavo brzdil a niekedy aj necakane. Preto som musel ist bez neho.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam AP1 na Sku. Ten v terajsom SW uz takmer vobec netrpi tymi nahlymi bezdovodnymi pribrzdeniami. Dufam, ze to aj na 3ke doladia.
      Ale suhlasim, ze spravanie toho adaptivneho tempomatu je fakt debilne. Nielenze zacina pribrzdovat zbytocne daleko za autom ktore dobiehas (aj pri nastavenej minimalnej vzdialenosti na ACC) ale hlavne robi to s obrovskym rozdielom ci dobiehas auto alebo nakladiak.
      Za nakladiakom zacina pribrzdovat uz tak 200 m za tym nakladiakom (u osobaku mozno 100 m) pri 130ke. To ma stoji energiu, lebo ked to spomali tak po preradeni zase logicky musi zrychlit. To ma nuti ist do laveho pruhu pomerne daleko za nakladiakom a tym nechtiac "nasieram" tych co sa ponahlaju vlavo za mnou. Sprava sa takto AP2 a AP3?
      Pritom to nema vobec ziadnu logiku. Osobne auto ked zacne brzdit tak stoji na ovela kratsej drahe ako nakladiak, tak preco je nakladiak brany ako nebezpecnejsi (dobre, je to masa do ktorej ked narazim su pre mna nasledky horsie ako ked zrusim osobak) ale uplne by stacilo aby sa to spravalo rovnako IMHO).
      Mojej zene toto spravanie tiez lezie na nervy a AP ani ACC vobec pri soferovani nepouziva. Ale na druhej strane nikdy nemala problem, ze musime ist nabijat.
      JozkoPucik - treba damam vysvetlit ekologicke aspekty, napr tu je dobry clanok - https://dennikn.sk/1513344/odomykame...vajucej-skazy/
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 08-07-2019, 08:46.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Vidim, ze mame podobne problemy . Adaptivny tempomat na Tesle je az moc "mudry" a tiez dost casto nahle zabrzdi ("dupne" na brzdy) ked to najmenej chcem. Robi to ked zdetekuje nieco na kraji cesty (cyklista, zaparkovane auto), alebo ked sa nejake auto vo vedlajshom pruhu moc tlaci na ciaru. Lezie to pekne na nervy, hlavne ked sa da prekazka bez problemov obist bez pribrzdenia. Ked mam zapnuty autosteer tak je to to iste.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam so Sormas dobre skusenosti, chodim do HR niekolko krat rocne a na Sormas sa vzdy cela rodina tesi (najkrajsie miesto na nabijanie). Nikdy som tam nemal problem s rychlostou, ak ti to islo 20kW, tak si asi zdielal nabijacku s niekym inym, vzdy si skontroluj znacenie 1A 1B atd, nesmies byt na tom istom cisle ako niekto iny. V sormas vzdy dame obed/veceru, dobre tam varia, deti sa vyskacu na trampoline, tam som snad este nikdy nebol kratsie ako 40 minut. Nevidim dovod sa ponahlat, je suma fuk, ci som v HR o 20 minut skor alebo nie, cesta musi byt zabava.

      Otocac/Karlovac su pumpy, tam nie je co robit a aj 30 minut je tam uz dlho, maximalne kratka prechadzka dookola + zmrzlina. V Karlovac je cez cestu Hotel Europa (ak si dobre pamatam), chodime radsej tam. Su tam ciste WC a aj kava je potom lepsia ako na pumpe, ale zvycajne Karlovac nepotrebujem a vide to az na Otocac.

      Co sa tyka adaptivneho tempomatu, je to rovnake na S (AP1) aj na 3 (HW3), rozdiel v tom, kedy zacne brzdit je zavisly od rychlosti predchadzajuceho auta, ked je to kamion brzdi pomerne skoro. Je na to treba si zvyknut a bud ho dotlacit plynovym pedalom (tak to robim ja - ked zacne pribrzdat tak proste hodim blinker a pritlacim plynovy pedal), alebo proste zacat predbiehat skor. Ja osobne bez Autopilota uz si neviem jazdu predstavit, radsej prezijem brzdenie ako mam tocit volantom, hlavne pri ceste typu HR a kolonach, tam je to vyslovene pohodlne pouzivat AP.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja si tiez neviem jazdu po dialnici bez AP predstavit, ale serie ma niekedy. Napriklad aj tym, ze ked pri zapnutom Autosteer prekrocim 150 km/h tak sa vypne az dokial nezastavim a nedam P. To je tiez opatrenie ako noha...

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik nieco k teme zeny a EV: https://electrek.co/2019/07/08/tesla-women-electric/ )

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      head tak ono manzelka nie je proti elektrickym autam, ale jej sa nepaci praktickost a pohodlie. Predtym som mal Oktaviu Kombi. Nastupovalo sa lepsie, kufor bol obrovsky, bol to diesel takze sme presli dlhu trasu atd. Takze neni to len o tej elektrike ako takej. Ved uvidime, ten Model Y sa jej uz pozdava viac.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      head - dobry postreh. No, a ako je tu u nas? Tu na fore som zenu este nestretol...
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 192
    • lubos1519
    •   

    #22
    Co sa tyka zien, moja sa na Model 3 tesila. Zatial jazdim spolu s nou ako spolujazdec, kym si zvykne (prechadza z pomerne malej Mazda 2) a mam pocit, ze si to silno uziva. Vyuziva akceleraciu (a to som jej zatial zapol CHILL mode) a uziva si tempomat (autopilot som jej zatial neukazoval), dokonca sama povedala, ze by sme mali ist vyskusat nabijanie na Billa Senec, aby videla ako sa to pouziva na nie Supercharger nabijacke (no a mala s tym problem, kedze bolo potrebne zapojit Type 2 kabel a spravit vsetko v spravnom poradi, zlaty Supercharger). Bez reptania sada a soferuje aj kratke trasy, aby si vyskusala jazdu. Za mne dobry ;-)
    Naposledy upravené jeeff; 09-07-2019, 09:04.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ano previest niekoho na EV je jedna vec, ale ked si to vyskusa ako sofer to je ina vec. Ked som jazdil s TMS P85D, mal som velky respekt, lebo auto cez 100 000€ a na R1ke medzi Banskou Bystricou a Zvolenom bola v tom case, bol piatok poobede husta premavka.
  • jardoM3
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 3

    #23
    Zdravím,
    onedlho pribudne TM3 do rodiny a mam jednu technickú otázku, V práci mám možnosť dobíjať, avšak rozmýšľam,, či využiť 380/3f a treba mi dokúpiť kábel, alebo využiť kábel dodávaný k autu, teda myslím ten modrý adaptér cce16A a prerobiť 3f /32A na 1f/16A....? Viem že časovo je výhodnejšia červená zásuvka. Ako je to teda s autobatériou? Šetrím batériu ak dobíjam cez modrú 16A, alebo je to jedno ...?
    Ďakujem za Vaše názory ))

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ak si v práci 8 hodín tak kľudne použi iba kábel, ktorý si dostal k autu. Máš to tak 19 km/h nabíjanie teda cca 152 km dojazdu dobitých. Neviem ako ďaleko to máš do práce, ale ak to budeš nabijať takto každý deň tak určite budeš v pluse.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Baterii tesly je jedno ci nabijas 16A/3,5kW alebo 32A/7kW. Rozdiel bude mozno v efektivite, spotreba auta pri nabijani je konstantna, takze pri 3,5kW sa asi minie o nieco viac na straty ako pri nabijani 7kW, no rozdiel nebude velky, lebo pri 32A zase budu vecsie straty na vedeni. Muselo by sa to presne odmerat.
      Neriesil by som to, nabijaj ako sa da a uvidis ci ti to vyhovuje a ak nie budes to riesit.

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Jedine co "ublizuje" baterii je DC nabijanie, takze u AC to vobec neries.

      Technicky ak prerabas 3/32A na 1/16 tak potrebujes istic... ehm...
      Mozes sa pozriet na riesenie za pouzitia americkej zasuvky a vyrobit/kupit si redukciu z 3/32A na 1/32A, s takou budes na Slovensku kral

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      U nas su 32A jednofazove zasuvky velmi zriedkave, takze redukcia z trojfazu 32A na jednofaz 32A je zbytocna. Ked chces nabijat 32A z gen2 UMC, ktore sa teraz dodavaju k teslam, tak si kup:
      https://www.evseadapters.com/product...l-s-x-3-gen-2/
      No zbytocne davat do cesty dalsiu redukciu z cerveneho 32A petkolika na modry 32A trojkolik. Treba vymenit modry 32A trojkolik v redukcii vid linka hore za 32A cerveny petkolik. Pozor !!! v modrom 3koliku je chip na identifikaciu prudu - konektor treba vymenit obozretne, nech sa neposkodi chip. Uz som jednu taku redukciu prerabal, ide to.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm, ja som "caravan adapter" dostal k UMC 2, ale narozdiel od toho z linku nevyzera modry troj kolik rozoberatelne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To hej, ale ten pripojis len na 16A karavan zasuvku.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-08-2019, 10:09.

    • Lukas99
      Lukas99 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak jsem si přesně tento modrý 32A kabel UMC2 objednal a včera dorazil. Pak jsem blbec (kdybych si to tady pozorněji přečetl) zjistil, že zásuvku mám doma červenou... Nějaké elegantní řešení/redukce? Moc díky!

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Su dve moznosti:

      1. Urobit si este jednu redukciu z cerveneho 32A petkoliku na modry 32A trojkolik,
      https://www.hagard.sk/produkty/vidli...0v-32a-5p-ip44
      https://www.hagard.sk/produkty/zasuv...0v-32a-3p-ip44
      a kusok 3 ziloveho kabla 6mm2
      https://www.hagard.sk/produkty/kabel...g6-guma-cierny

      alebo

      2. moznost: namontovat v kupenej redukcii namiesto modrej 3 kolikovej vidlice cervenu 5 kolikovu vidlicu.
      Pozor - v kupenej redukcii je chip, co identifikuje aky max prud moze auto dostat a tiez je v nom tepelne cidlo.
      Pri vymene vidlice treba davat pozor na chip, aby sa neposkodil.

      Obe moznosti maju svoje vyhody a nevyhody
      Dve redukcie za sebou su pakaren, no zase kvoli reklamacii kupenej redukcie bude asi lepsie nevymienat vidlicu na kupenej redukcii, ale pouzivat dve redukcie za sebou.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo je tu este jedna moznost (ktoru som pouzil ja) a to v garazi (nabijacom mieste) si dorobit dalsiu zasuvku (modru 32a), tak som to spravil ja (idealne cez samostatny istic). Ked pripojis kabel rovno do isticovaj skrine tak sa vyhnes redukcii.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No ale moment, pokial ma Lukas99 original UMC2 kabel od Tesly, tak ten modry konektor, co tam ma je len na 16A. Jedine, ze by kupil z USA https://www.evseadapters.com/product...l-s-x-3-gen-2/ ako uz bolo vyssie pisane.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Akurat tu modru 32A 230V zasuvku mas len ty v garazi, takmer nikto iny ju nema, takze 32A nabijes len doma.

      Opakujeme to tu sice dookola, ale vsetky tieto problemy sposobila tesla, ze prestala dodavat k autam podstatne lepsi trojfazovy gen1 UMC . A ani ho neponuka. Da sa sice kupit, ale za nehorazne peniaze.
      https://www.aliexpress.com/item/4000...chweb201603_52

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff este k 32A jednofaz. Onedlho sa moze stat, ze dodavatelia elektriny zacnu vyberat za nerovnomerne zatazenie jednotlivych faz a potom vykonne jednofazove nabijanie skonci. Myslim, ze v Nemecku to uz tak funguje.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      jux ano to viem, aj viem vysledok. Ja som napisal moje riesenie (pridanie novej zasuvky), realne ale k TM3 mam tiez jednofazovy UMC a realne som k cervenej 3x16A pridal modru 1x16a ktoru pouzivam na nabijanie TM3. V kontexte riesenia nebolo podstatne ci je to 32A alebo 16A. Mne zatial na domace nabijanie staci 1x16A modry konektor a vzhladom na rozsirovanie nabijaciek uz ani k TM3 nejdem riesit kupu 3F UMC, podla mna sa to neoplati.

      Ak necestujes DENNE vela KM a staci ti na noc nabitie z 1F 16A tak si vyrieseny. Ano, jedine miesto kde som s Model S 3F nabijanie pouzival je pri cestovani k rodine na Liptov, kedze tam postavili Supercharger, tak uz ani to pre mna nie je podstatne. Par krat do roka ked cestujem napr. do Tatier na lyzovacku som sa snazil najst nabijacku, vacsinou som ale tak ci tak nasiel klasicky Type 2 stlpik (napr. Hotel Lomnica) kde je jedno ake UMC mas.

      Samozrejme 3FA UMC je vyhodne pri cestovani a dostupnosti modreho 5 kolika, realne ale dnes mame tolko nabijaciek ze to nie je problem a ked som bol napr. v Slovenskom Raji a spal som na apartmane aj tak mi vytiahli len predlzovacku na 230V a tam by sa mi auto nabilo za tie 2 noci aj z 1F naplno.

      Ano, je to nafigu, mna to ale realne momentalne zasadne neobmedzuje.
  • Peto02
    Member
    • Mar 2016
    • 86
    • peter83511
    •   

    #24
    Moja SR+ nabija na AC vykonom 11 kW a cez UMC vykonom 3kW (13A) vid. moje fotky.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20190913_061210.jpg
Videní:	964
Veľkosť:112,7 KB
ID:	41707 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20190913_184112.jpg
Videní:	948
Veľkosť:93,1 KB
ID:	41708
    Pripojené súbory

    Komentár


    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      To je ocakavane. Ak chces 3.7kW (16A) tak pouzi modry konektor k UMC. 3 fazy ti ale nikdy neda.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 132

    #25
    Humpolec dava celkom dosť moja žena končne nemala žiadne pripomienky, lebo po 30 min sme nabili z par percent až na 90%

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image1.png
Videní:	836
Veľkosť:315,3 KB
ID:	42215

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Zas na druhej strane, za to nabijanie som platil 14 euro

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Mne akurat prisla karta od eonu, nabuduce v Humpolci vyskusam...

      Supercharger 9 Kc/kwh, eon 6 Kc/kwh...

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JanoS cena na SC nie je 9 ale 6.31 CZK pro kWh

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ah, tak to je fajn. Oni to vlastne zlacnili, pamatam si ze to bolo az 9. Tak to potom nieje az taky velky rozdiel.
      Akurat Ionity.... za fixnych 8 euro by mi Tesla predala iba 24kWh, kdezto Ionity mi da kolko chcem.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla na SC prave zdrazela, povodne u nas bolo 0,23EUR, teraz je 0,25. viac nikdy nebolo. Ionity dlho s tym pausalom nevydrzi, vraj len do konca roka.

    • TM3Perf
      TM3Perf komentoval
      Upraviť komentár
      Na Ionity budeme platiť za kWh. Bavil som sa na IAA v stánku Ionity s kompetentným a tiež potvrdil, že je to pre nich neudržateľné. Nepovedali však kedy. Teda, minimálne do začiatku 2020 zostane paušál. Uvidíme ako potom nastavia cenu. Pre mňa ale potom už nebude mať zmysel Ionity využívať. A to tam teraz nabíjam 4-5x za mesiac.

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      jux Praveze v januari najskor velmi zdrazeli a potom zas rychlo zlacneli...

      Norway was at 1,40 NOK per kWh before the increase. It went up to 1,86 NOK per kWh last week and it is now down to 1.70 NOK per kWh after Tesla adjusted the prices today.

      A moja pamat mi tvrdi ze to bolo v Cechach na 9 korunach, ale zase mozno si zle pamatam.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jano S mas pravdu, ja tie ceny na SC az tak nesledujem, lebo nemusim :-))) , mam staru teslu co ma SC nabijanie v cene.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Čo sa týka Ionity tak áno, je to neudržatelné. Je to veľmi odvážny experiment keď sa firma zaoberá len týmto, lebo nie je to návratný business. To, že to má Tesla vlastné je ideálna situácia.
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #26
    Tesla Model 3 Performance nabíjanie 50kW nabijačka

    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      "fuuu, ten výkon je nejaký....malý" prosim Vás toto čo je za pána? To zoomovanie z auta namiesto toho aby sa postavil a išiel ku displayu. S tými 50 kw nabíjačkami som spokojný, občas použijem Greeway, či ZSE, ale je to fakt drahé, ked som nabijal teraz tak to dalo 56.38 kWh za 19.60 EUR, takže to je tak 0,35 centov za KW. Doma mám sadzbu 0,09 takže sa toto vôbec neoplatí, jedine na ceste ak by som šiel na východ a nebude tam žiadna miestna Tesla nabíjačka zadarmo. Ak však pribudnú tie superchargeri..... bude to super.

    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      To je Ľuboš Geleta

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      to auto je uplne nekde inde ako nase nabijacie stanice. 50kW stanica je pre Model 3 obrovskou brzdou, ked napriklad na IONITY by sa nabilo za nejakych 25 minut, tu to bolo 1h 25m. A podobne to bude aj u dalsich aut (e-Tron, I.D. 3, EQC, Taycan). Pre dialkove cestovanie cez celu republiku, pripadne medzistatne, by sa zislo mat na Slovensku aspon 3-4 IONITY stanice (resp. nejaky ekvivalent typu Budca), tieto sucasne 50kW su v podode do mesta pri nakupnych centrach, pripadne ako stanice pre auta, ktore nedokazu ponat vyssie rychlosti nabijania.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja to hovorim stale ze 50 kW nabijacka nie je ziadna "rychlonabijacka".
      Ako pise JozkoPucik na SC alebo inej 150kW nabijacke staci pol hodina a ficis dalej. Takyto masochismus publikovany na YT len dava argumenty odporcom ake su EV nepouzitelne.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To je potom otazne ci nie je takato propagacia skor medvedou sluzbou elektromobilite. Aj ked veci by sa mali pomenovavat pravym menom a netreba zbytocne zahmlievat realitu. Ale cakat hodinu a pol na parkovisku je proste absurdne. To sa dostanete z juhu SK na sever za taku. Dostavame sa vskutku do doby ked je 50kW nabijacka slaba a pribudaju nam auta co dlhodobo zvladnu >100kW s >60kWh baterkou. A tam je to potom trapenie na tychto starych skriniach. Este sa tu tie 50ky ani velmi neohriali a uz zacinaju byt zastarale
      Naposledy upravené Wilo; 01-10-2019, 09:35.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Veď ale toto je práve monopolná výhoda Tesly, SCčka. Si pozrite také Audi Eon, kúpite si auto a povedia vám tu máte auto môžete si ho nabíjať doma. Keď sa zákazník opýta a čo keď pôjdem na dlhú cestu? Tam už predajca buchne dverami. Tesla ma vybudovanú sieť rýchlo nabíjacích staníc, ktorou môžete cestovať po Európe!

      Áno tieto 50 KW stanice nie sú na cestovanie, ale na full nabíjanie keď ideš nakupovať a tak. Nie na to aby si nabil keď cestuješ. Sa pozrite na Porsche Taycan, má super rýchle nabíjanie, ale viete kde? Treba si prečítať tie malé písmenka, že len u vybratých Porsche Dealerov!!!

      Tesla práve pre toto prežije a pre toto nemajú ostatný zatiaľ šancu Teslu dobehnúť.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Je to nabíjacka Brose Prievidza. Je zdarma. Mne Leaf 2 nabíjal 42 kW. Klesať pod 40 kW začalo až po 60% SOC.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik - pozor na to. Na zapad od nasich hranic je eTron rovnako pouzitelny. Ionity ( a nie len) sa rozrasta slusnym tempom. 150 kW nabijaciek je tak uz slusne mnozstvo. Dokonca aj ChargeMap pridalo filter na rychlonabijacky >150 kW.
  • TM3Perf
    Member
    • Jun 2015
    • 83

    #27
    Priatelia takto momentálne nabíja IONITY. Všimnite si čas a rýchlosť nabíjania.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	nabijabie1.jpg
Videní:	866
Veľkosť:105,8 KB
ID:	42336 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	nabijabie01.jpg
Videní:	806
Veľkosť:83,8 KB
ID:	42337

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Uz to ide... 37% baterky za 9 minut neni zle @161kW

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ok to som prekvapeny ze takato siet uz je okrem Tesly. Este je potom otazka co to robi baterke, ked ides ma SC tak sa na to auto pripravy, tu moc nie. Tiez by som rad vedel ci ta moc velka rychlost sa neprejavy negativne na zivotnost baterky. Pri reklamacii Tesla moze namietat pri-rychle nabijanie.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      O zivotnost baterky takeho e-Trona alebo Taycanu by som sa aj ja bal. Aj keby tu baterku chladili tekutym dusikom stale su to obrovske vykony co idu dnu a bateria sa extremne namaha. Jedna vec je pochvalit sa ze nase auto zvlada 150 alebo 350kW. Druha vec je otazka ci ta baterka po 3 rokoch neklakne. Je tam sice zaruka ale zbytocna vymena baterie nie je ekologicka a hlavne aby tam nebola nejaka skryta vyluka ohladne rychleho nabijania v zarucnych podmienkach na ktoru sa pride az ked pride problem. Ale tak cas ukaze ako inzinieri pocitali. Koniec koncov aj Tesla zdvihla vykon SC a tie V3 valia takisto slusne. Tak snad vedia co robia.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik - Normalne nabijas na takejto stanici pri dialkovej jazde. Cize auto bateria je davno zohriata. Auto si menezuje nabijaci prud podla seba a je jedno ci je zdroj SC alebo Ionity. Ved ta funkcia zohrievania baterie pri ceste na SC je tam len tak pol roka. Predtym som jednoducho nabijal pomalsie, ked som prisiel na SC v BA so studenou bateriou v zime.
      Tesla nemoze nic namietat o prilis rychlom nabijani, lebo nabijaci prud si riadi auto, nie nabijacka.

    • TM3Perf
      TM3Perf komentoval
      Upraviť komentár
      Ja na Superchargeroch v DE vôbec nenabíjam. Sú drahé a pomalé oproti IONITY. Tu zapĺatím 8€ a pumpnem energiu za 10€

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      TM3Perf Ale v buducnosti asi budes. SC bude mat uz vyssi vykon nabijania ako ma teraz a Ionity ten pausal zrusi a ponukne nejaku cenu.
  • EVan
    Member
    • Dec 2017
    • 80
    • ivan455831
    •   

    #28
    Začínam sa zorientovávať ohľadne nabíjania TM3 a som trochu zmätený. Píšete tu v diskusii, že by malo ísť AC 1f/32A, t.j. tých 7 kW, ale v aute mám obmedzenie (Charge current) len na 16A. Takže ako je to?

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím že záleží aj od mobilného konektora aký máš. Model 3 má 3 x 16A = 11kW internú nabíjačku ale len drahší mobilný konektor z S a X vie rozdeliť 1F 32A na 2F x 16A.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Neriešim teraz konektor, resp. wallbox. Problém je v tom, že na displeji sa volí max. Charge current a tam mám obmedzenú voľbu od 5A do 16A, ďalej ma to nepustí, takže neviem či a ako mi pomôže akýkoľvek konektor. Pritom na screenshotoch z iných TM3 bežne vidieť možnosť aj do 32A, dokonca aj 40A, ale to je zrejme závislé od regiónu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Je to tak, ze max. umozneny prud je dany kombinaciou co dovoli wallbox/nabijaci kabel a co auto.
      Na 3f wallboxe si TM3 zoberie z kazdej fazy max 16A, t.j.11kW. Na jednofazovom TM3 zoberie max. 32A.
      Tych 40A je v US, tam maju len jednofaz max 40A na 240V t.j 9,4kW, trojfaz nemaju.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      jux tomu rozumiem, ale mätie ma to, že na displeji mám obmedzenie len do 16A. Ako tam mám nastaviť viac?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked budes mat zastrceny 1f tesla gen2 UMC s 32A adapterom, tak sa na paneli bude dat nastavit 32A.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked budes mat zastrceny gen1 (3f) tesla UMC, s cervenym 5kolikom tak ti ponukne max. 16A - ale trojfaz.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ake adaptery si dostal spolu s TM3 k tesla gen2 UMC?
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #29
    A aby som ta poplietol, takze toto citaj len ak si porozumel predoslemu... ked budes mat zastrceny gen1 (3f) tesla UMC s modrym 32A (1f) trojkolikom, tak ti ponukne 32A.

    Komentár


    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Aha tak. Čiže tá hodnota max prúdu sa automaticky upravuje podľa toho, čo mám napichnuté. Pomýlilo ma, že keď tam nemám nič (zatvorený port) vtedy dáva max 16A.
      Potom sa mi ale otvára ďalšia otázka: ak nepoužijem UMC, ale najaký iný EVSE konektor, ako sa to bude správať? Bez UMC to zoberie na 1 fáze len tých 16A? Čo ak tam chcem tlačiť viac, ale nie cez UMC, dá sa to? To rozdelovanie na fázy sa deje v UMC, alebo až v aute?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Zase podla toho co zastrcis... Auto pozna ci zastrcis jednofazovy, ci trojfazovy nabijaci kabel a elektronika nab. kabla povie autu kolko Amp. vie poskytnut. Teslacke UMC, ci iny prenosny nabijaci kabel, ci wallbox od tesly, ci ineho vyrobcu - vsetko obsahuje rovnako fungujucu EVSE elektroniku.
      Rozdiel je len max. prud a pocet faz. Uz som to napisal hore, ale zopakujem: TM3 vie zobrat max. 16A trojfaz, alebo max 32A jednofaz.
      UMC dodavane k TM3 je jednofazove, vie dat max. 32A s modrym 32A adapterom, no stale si nenapisal ake adaptery si k UMC dostal. Gen2 UMC s shuko adapterom da max. 13A, s modrym 16A adapterom da max.16A a s modrym 32A adapterom da 32A.

      Co myslis pod "rozdelenie faz" ?

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Ak som dobre pochopil čo som čítal tu niekde v diskusíách, tak v TM3 je trojfázová nabíjačka 3 x 16A a v prípade, že ju kŕmime cez jednu fázu väčším prúdom, tak sa to nejak rozdeľuje (aj Miro to tu vyššie spomína). Ak to chápem zle, tak ma oprav, pls.
      K TM3 som k UMC dostal shuko 13A a modrý 16A adapter, ale to mi je doma nanič, lebo nabíjam prebytkami z FV cez jednu fázu a to kontinuálne premenlivým prúdom podľa prebytkov, čiže v súčte FV+sieť viem ísť až na max.32A (aj keď mám hlavný istič len 3 x 25A). Takto som to robil doteraz na Soule, kde bola palubná jednofázová nab. 7 kW a chcem samozrejmetakto nabíjať aj TM3, len ma trochu pletie tých 3 x 16A.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Povodny gen1 3f 16A UMC v kombinacii s jednofazovym modrym 32A adapterom funguje tak, ze adapter jednu 32A fazu pripoji na vsetky 3 fazy gen1 UMC, takze 32A prud sa rozdeli na vsetky 3 16A nabijacky v aute, teda kazda nabijacka dostane cca 11A.

      Novy gen2 UMC dodavany k TM3 a cca od 5/2019 aj k S a X je jednofazovy, takze nema co rozdelit - na typ2 konektor do auta pride len jedna faza, no TM3 zvladne na jednej faze 32A. Ci tu jednu fazu v aute rozdeli, alebo tych 32A zvladne jedna nabijacka nie je jasne ani to nie je dolezite.

      Keby si chcel nabijat 32A cez UMC, co si dostal k TM3, musis si kupit k nemu 32A modry adapter.

      Ak by si mal k dispozicii viac ako 32A na jednej faze, tak si mozes kupit nejaky 3f 16A nabijaci kabel s cervenym 16A petkolikom, tu jednu fazu max do 48A pripojit na vsetky 3 fazy cerveneho 5kolika. Auto bude vidiet 3fazy a dovoli na kazdej faze nastavit max 16A (spolu teda max. tych 48A. Autu je jedno, ci su fazy na jeho nabijacke rozne, alebo na kazdej nabijacke je ta ista faza. V teslach su vzdy 3 nabijacky - aj v US verziach - len v US verzii maju spojene vstupy.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      EVan - vráť sa na začiatok tejto strany. Tam narazíš na adapter co treba kúpiť aby si mohol nabíjať 32A na jednej fáze. Už sme to tu rozoberali.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      jux Vďaka za info. Takže to zhrniem: Hodnota "Charge current" na paneli sa z aktuálnej hodnoty max.16A zmeni automaticky, keď zastrčím kábel, ktorý vie dať viac. To bola vlastne moja pôvodná otázka.

      Čiže tých max. 32A cez jednu fázu je úplne v pohode, to znamená, že viem nabíjať jednou fázou prúdom variabilne od 5A do 32A.

      Tá možnosť rozdelenia jednofázových 48 A na 3 fázy môže byť zaujímavá pre niekoho, kto má 10kW jednofázovú FV. Niekedy to môžem vyskúšať. Ak dám dokopy 1 fázu zo siete 25A + 5kW FV, dostanem sa cez 10kW. Ale už asi až na jar.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #30
    Zopakujem to zase: tesla teraz, ked k vsetkym teslam dava 1f UMC kvoli par usporenym fufnikom, velmi poskodila europskych zakaznikov. Nic na tom nemeni fakt, ze ostatni davaju k autam len shuko nabijacie kable. Tesla sice s nabijacim kablom dodavanym k autam neklesla az na uroven ostatnych, ale sa jej priblizila.

    Komentár

    Pracuje...
    X