Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Rýchlosť nabíjania Modelu 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Rýchlosť nabíjania Modelu 3

    Bjorn vyskúšal nabíjanie, maximálne okolo 90kW a cez 555 km/hod.

    Nedá mi nezamyslieť sa, či kórejci vedia čo robia keď Ioniq nabíja 2,2C a Tesla si dovolí len 1,2C a aj to len v užšom rozsahu a inak menej. Buď majú lepšiu technológiu batérií alebo sú to dobrodruhovia a chcú nám v záruke dávať nové baterky, keď nám tu GW urobí 100kW nabíjačky.

    Keby som bol konšpirátor, už by ma napadlo, či sa Hyundai s GW nedohodol, že do Ioniq-u púšťať len 35 kW, teda 1,1C a nie ani CCS 50kW.
    [priezvisko]@me.com
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #2
    Nabijal to na SC San Mateo-Bridgepointe Pkwy, CA, z 26% - 90% trvalo mu to 57:34 min stalo ho to 9,40$ asi 7,52€ alebo 190,88CZK Netusim kolko km sa da natom prejst.

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #3
      Nechapem jednu vec: Keď začal nabíjať mal 25%. Keď skončil mal 90% a pridal 75 kWh. To vychádza po prepočte na kapacitu 115 kWh.
      Nieco nám ušlo?

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pri videu pise: "The added kWh in the display is incorrect just like in Model S and X."
        Ja som si nevsimol, ze by to u mna pisalo hluposti, skontrolujem to.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som este pridane kWh na displeji nevidel. Mozno mam inak nastavene zobrazovamie. Mne pise pridame km, nie kWh.

      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        Prepni si z "Distance" na "Energy" aby ti ukazovalo dojazd v percentach. Potom pri nabijani ukazuje +kWh.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes som otestoval nabijanie a sledoval som, kolko percent kapacity nabitia baterie koresponduje s nabitymi kWh, ktore napise na displeji po ukonceni nabijania.
        Mozem povedat, ze mne ukazuje nabite kilowathodiny spravne. Mam v TMX 90kWh bateriu, ktora ma vyuzitelnu kapacitu okolo 85kWh. Pri zvyseni urovne nabitia o 30% ukazalo nabitych 25kWh, co je spravne cislo. Neviem teda preco to na tej TM3 Bjornovi ukazovalo ovela viac a tiez preco Bjorn v popise toho videa tvrdi, ze na vsetkych TMS a TMX ukazuje nabite kWh nespravne.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Necham si km. Viem, a uz som si zvykol, ako je to ratane a viem co pozerat aby som usiel presne tolko, kolko to pise. To je vyhoda
        Tesly, ze ukazuje dojazd pri presne definovanej spotrebe v kWh, nie ako ine EV. Najhorsi je vraj eGolf ktory vraj ukazuje dojazd na zaklade spotreby z predchadzajuceho 1 km (Fiat 500e na zaklade poslednych 15 km).

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A co zapnuta klima? Nespravi to daco? Alebo neviem ako tam bolo teplo predca len Kalifornia, ci sa chladilo auto pri nabijani aby nezhorelo? Viete tie ventilatory co chladia auto pri nabijani.

      • Vrso
        Vrso komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa U mna je to ale privelmi optimisticke. Tiez mam nastaveny dojazd v km a zistil som, ze rata podla spotreby pri 90km/h po rovine. A tak chodi malokto. Ale ako pises, viem s coho to pocita a tak si to lahko preratam podla svojej rychlosti

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Rata to podla "typical" spotreby (u mna Model S 189 wh/km). To mam v lete pri zhruba 120 km/h.
        Ked chcem vidiet ako som na tom, zadam ciel do navigacie, zobrazim si energy na velkom displeji a prepnem to na Trip. Tam vidim aj relativny priebeh mojej spotreby aj to pri kolko% baterie pridem.
        Aj ked mam len 75 kWh bateriu tak si mi malokedy stava ze musim spomalit aby som dosiel. Faktom ale je ze nechodim viac ako 140.
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #4
      No su to Korejci, a vyrobca baterii su tiez Korejci (LG), tak je predpoklad, ze to maju vzajomne vykomunikovane a spolupracovali pri navrhu vsetkych technickych rieseni, a je to v ramci specifikacii LG. Tesla je podla mna len opatrnejsia, predsa len je to malicka automobilka s podstatne obmedzenymi financiami a moznostami, daju sice zaruku, ale urcite sa snazia, aby to bolo vsetko urobene tak, aby museli vymienat len v krajnych pripadoch. Kazda vymena nieco stoji. O to sa sice snazia asi vsetky automobilky, ale pre Hyundai to asi nebude take bolestive co sa financi tyka, tak si mozno mozu dovolit trosku agresivnejsie nastavenie. Uvidime za par rokov ako sa tie baterie budu spravat.

      Komentár

      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #5
        Byorn robil jeho prvé testy európskej verzie nabíjania Modelu 3, AC aj DC.



        Musím povedať, že nie som z toho AC nabíjania moc nadšený. Len 7kW je max. čo sa mu cez AC podarilo aj to len na mobilnom nabíjacom kábli. Tento by to isto dokázal tiež, Kto bude chcieť vyskúšať, dajte vedieť. AC nabíjanie je pre mňa dosť dôležité, lebo pri 22kW mi to po malom Slovensku mimo Supernabíjačiek väčšinou stačí.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • JozkoPucik
          JozkoPucik komentoval
          Upraviť komentár
          Moja Fotovoltaicka elektraren na streche môjho domu ma max produkciu 5,94 kW (ešte idem ale pridať 6 panelov) takže ja som rad, že to nabijanie bude take, že dokažem to auto nabijať zo slnka cez leto
          Naposledy upravené JozkoPucik; 27-02-2019, 09:04.

        • JanoS
          JanoS komentoval
          Upraviť komentár
          Je to chyba. Su ludia co dostali M3 s takto skriplenou nabijackou. Tesla inzinieri na tom pracuju, dufajme ze to pojde opravit SW updatom.

          Kazdopadne necakaj viac ako 11kW na AC. To urcite nebude.
          Teraz je problem ze mu to nabijalo len 7kW alebo 5kW. Pri 5kW isli iba 2 fazy na 10/16A, a to mi smrdi ako nejaka americka konfiguracia (oni maju 2 fazy defacto). 7kW bola zase 1 faza na 32A, co europska M3 vobec nema planovane.

          Musime pockat ako to opravia. Je to bug.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tych 32A na jednej fáze je OK, to pôjde vždy. Tesla to totižto rozdelí do troch usmerňovačov.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-02-2019, 09:15.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          JozkoPucik Uz zase kWh namiesto kW... oprav to, potom toto vymazem. Co sa tyka nabijania, kazdu teslu mozes nabijat jednou, dvoma alebo troma fazami a nastavitelnymi prudmi od 5A po maximalny vykon onboard nabijacky, Takze minimalny nabijaci vykon je 5Ax230V = 1150W. Take nabijanie je samozrejme velmi neefektivne, lebo pri tak malom vykone sa podstatna cast energie strati v elektronike auta a tiez nabijacka bude pri tak malom vykone pracovat velmi neefektivne. Jiri GrandPa pracoval na tom, ako ovladat nabijaci vykon auta podla aktualneho vykonu fotovoltaiky. Jirko ako sa ti v tom dari?

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Trojfazovy UMC dodavany k S a X rozhadzuje 32A cez modry jednofazovy adapter na vsetky tri fazy.
          Nameral to jeeff - tu o tom pisal https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...8595#post28595

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          OK, v tom pripade nacim "prepipat" ten modry adapter na 32A pre Model 3. Ale myslim, ze to bude to iste - takze na 3 fazy.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Este jeden komentar:
          Lenze v tomto pripade mame opacne garde - mame jednofazovu nabijacku (UMC pre Model 3) a 3 fazovu nabijaciu elektroniku v aute. Takze k tomu deleniu na jednotlive usmernovace musi prist az v aute. Takto isto sa chova aj Model S ked mu das na jednej faze 32A. Napriek tomu, ze pri zdorji 2 alebo 3 fazovom je limitovany prud na 24A, pri jednej faze berie celych 32 A.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          JanoS 3f nabijanie na EU TM3 uz opravili updatom sw, pretoze vcera TM3 na tesla wallboxe v Auparku BA nabijala korektne 3f/11kW/16A. Majitel auta to sem zrejme zatial nemal cas dat. Mozno sem da aj foto :-)

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Jednofazovy UMC (v hranatom obale) je skutocne jednofazovy, pretoze jeho typ2 konektor nema kontakty 2. a 3. fazy. (vcera som skontroloval). Takze v 32A rezime funguje tak, ze dava tych 32A len na prvu fazu. Cize nerozhadzuje tu jednu fazu na vsetky tri fazy typ2 konektora ako trojfazovy 16A UMC (v okruhlom obale) Cize bude to asi tak ako si napisal, ze aj ked je nabijacka TM3 trojfazova 11kW s prudom 16A na fazu, pri jednofazovom nabijani zvlada 32A na jednej nabijacke z troch.
          Cize pri jednofazovom nabijani sa pouziva len jedna nabijacka a teda vstupy nabijaciek sa neprepajaju ani v aute (ako sme predtym spekulovali).
      • juks
        Member
        • May 2018
        • 53
        •      

        #6
        JanoS americania maju v domacnostiach v skutocnosti vzdy len jednu fazu, bud je 120V resp. dve posunute o 180stupnov, takze nemozno hovorit o fazach v nasom ponimani. 120V zasuvky maju vnutri v domoch/bytoch a 240V (co su vlastne konce trafa) mavaju v garazi, dielni. Vid zapojenie trafa.

        Komentár

        • juks
          Member
          • May 2018
          • 53
          •      

          #7
          Jiri GrandPa Pisem to sem, nech sem mozem dat obrazok. Jirko, vyzera to tak, ze TM3 UMC je len jednofazove 32A. pozri podrobne kontakty typ2 konektor na cca 37 sekundach Bjornovho videa - vidno ze tam nie su piny 2 a 3 fazy. Aj ja som dufal, ze TM3 UMC bude rozhadzovat tych 32A na vsetky tri fazy podobne ako UMX TMSaX. No vyzera to taqk, ze UMC TM3 je cisto jednofazove 32A a rozhadzovanie na 3 nabijacky je vnutri v aute, alebo nabijacka v TM3 zvlada 32A ak pracuje len jedna sekcia z troch.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            No, ale v konecnom dosledku je to jedno nie? Ci tych 32A z jednej fazy rozhadzuje UMC alebo auto je uzivatelovi jedno. Horsie je, ze UMC Modelu 3 nevie pouzit 3 fazy zo zdroja, aj ked len 16A. Toto nechapem, co chcela Tesla tymto usetrit. Ved v aute 3 fazova eletrkonika je tak WTF?

          • juks
            juks komentoval
            Upraviť komentár
            Presne ako hovoris VELKE WWWTTTFFF.

            Elektronika UMC EU TM3 je v zaujme znizenia nakladov rovnaka ako v UMC pre US tesly, len ma namiesto US tesla konektoru TYP2 konektor s jednou fazou. Keby to v TM3 UMC rozhadzovali na vsetky 3 frazy, tak by sa lahko dal TM3 UMC prerobit na trojfazovy 11kW. Takto je EU TM3 UMC pre mnohych uplne na velke hnede, lebo malokto ma k dispozicii 32A.
            Velky FAIL Tesly je tiez, (resp dokaz ze na EU klientov z vysoka ser...) ze v prvych kusoch dodanych do EU podla Bjornovho videa nefunguje korektne 11kW trojfazove nabijanie, teda dalsi velky WTF.
            Akoby TM3 vobec na EU 3f napajanie neotestovali !!!

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            No nic, nakoniec sa moze ukazat ako vyhoda, ze to k nam pride trochu neskor. Aspon im to Nemci a Nori obuchaju o hlavu a prerobia to. Jednofazovy UMC je proste nepouzitelna hovadina. Howgh.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Takže zhrnuté - so súčasným UMC je AC nabíjanie Modelu 3 rovnaké ako aj Hyundai-ov, nových Leafov alebo Volkswagenov, Fiatiek, jedine Zoe a i3 sú trojfázové.

            Kto chce rozložiť záťaž alebo zrýchliť nabíjanie na tri fázy, musí si kúpiť Wallbox alebo trojfázový mobilný konektor ?

            Alebo Typ2 zásuvka v Tesle je jednofázová, čo je horšie a nepomôže ani mať trojfázový mobilný konektor ?

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Trojfázové nabíjanie určite Model 3 má. Inak by auto neindikovalo trojfázové nabíjanie.
        • juks
          Member
          • May 2018
          • 53
          •      

          #8
          Konektor Typ2 na TM3 je trojfazovy - na fotke z Bjornovho videa vidno aj piny 2. a 3. fazy.
          Na displeji TM3 sveti pri nabijani cez 3f T2/T2 kabel 3-ka pre pocet faz, takze nabijacka v TM3 je urcite trojfazova.
          Ale vyzera to na nejake bugove softverove obmedzenie pri trojfazovom nabijani.
          Jednofazovo nabija 32A.

          Komentár

          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            #9
            Hmm, teraz pozeram, ze tie spodne piny CCS portu nemaju ziadnu krytku. Nebude s tym problem v zime, ak sa tam dostane voda/sneh pocas pomaleho nabijania, ktora tam zamrzne, a pri naslednom SC nabijani tam nebude mozne narvat kabel? Ci to maju vyhrievane? Nema niekto detaily?

            A v pripade vody v tych spodnych pinoch, moze teoreticky hrozit nejaky skrat, poskodenie alebo uraz? Teraz vseobecne na akomkolvek EV, nielen TM3.

            Komentár


            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              V Kalifornii az tolko nesnezi tak to neriesili )

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Tam je naspodu odvodňovacie dierka predsa, tak ako aj v Typ2 konektore. Či sa mýlim?

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Prave to sa pytam, lebo Ioniq ma tu odvodnovaciu dierku zvonka, este pred krytkou. V samotnej diere kam sa strka koncovka kabla uz myslim diera nie je.

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              Zdravim, áno keď nabíjam doma tak tie 2 piny sú voľné, ale to je v garáži takže tam je to jedno. Keď budeš nabíjať vonku tak jedine používať CCS aby neboli voľné. To by musela byť kríza, aby si vonku nabíjal Type 2, lebo tých CCS nabíjačiek je aj na SK dosť.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              No ja mam moju type 2 nabijacku vonku, cize u mna to nebude kriza, ale bezna vec .

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              head aha, no sakra možno časom niekto spraví ako príslušenstvo nejaké zakrytie, uvidíme.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              Pohoda. Stale mozem odrezat krytku z Ioniqu )). Alebo, si zozeniem novu ak to bude problem.
          • JozkoPucik
            Member
            • Aug 2018
            • 132

            #10
            Čo sa týka rýchlosti nabíjania, tak v Nemecku na Superchargeroch to bolo tak 20-25 min z 10% na 80%. Keď bolo 80% tak mi už pipla správa na mobile, že mám 80 percent a v podstate môžem ísť. Zvyšných 20% už potom ide pomalšie a pomalšie. Na superchargeri to bolo aj vyše 120 Kw nabíjanie. Bolo to fakt veľmi rýchle. Dal som auto nabíjať, išiel som do BurgerKingu, objednal som si a keď som si sadol za stôl z jedlom, už som mal tu správu v mobile.

            Komentár

            • juks
              Member
              • May 2018
              • 53
              •      

              #11
              JozkoPucik Prave ze nabijanie na SC je v mnohych pripadoch prilis rychle a velakrat sa oplati dat pocas nakupu, ci navstevy kina nabijat na teslacky destination charger, malebo iny 22kW wallbox. TM3 by mala mat 11kW on-board nabijacku, no podla Bjornovho videa zatial nenabija 11kW. Preto som ta pytal aby si vyskusal nabijanie na AC trojfaz aby sme videli ako teda nabija.
              Je jasne, ze s UMC dodanym k TM3 nabija len jednofazovo.
              V pripade, ze ju dost casu je pre bateriu lepsie nabijat na AC ako na DC.

              Komentár

              • JozkoPucik
                Member
                • Aug 2018
                • 132

                #12
                juks ten wallbox, čo mám doma je 3fázový a nabíjal 45 km za hodinu. Na obrázku vidíš odber zo siete a aj kolko celkovo zobralo podľa EV Box.

                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Bez názvu.png
Videní:	1073
Veľkosť:38,3 KB
ID:	34186
                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Bez názvu1.png
Videní:	995
Veľkosť:23,5 KB
ID:	34187

                Komentár


                • juks
                  juks komentoval
                  Upraviť komentár
                  Nerozumiem tymto tvojim grafom. Predsa elektromobil ma pri AC nabijani stabilny - linearny odber bud podla vykonu nabijaciehi kabla, alebo podla vykonu nabijacky v aute, alebo aj (ako tesla) podla nastaveneho maxima prudu v aute.
                  Zatial som na ziadnom elektromobile nevidel, ze by sa nabijaci vykon tak divoko menil pocas AC nabijania.
                  Standardne sa pri AC nabijani nabijaci vykon znizuje az daleko nad 90% SoC (zalezi od vykonu a kapacity baterie)
                  Alebo je tvoj graf spravny a ilustruje ako blbo funguje 3fazove nabijanie na EU TM3.

                • JozkoPucik
                  JozkoPucik komentoval
                  Upraviť komentár
                  To je celkový odber môjho domu, v tom je kúrenie, varenie atď, len keďže to bolo večer tak sa moc nevarilo, ale určite išlo kúrenie, umývačka riadu a tak. Napríklad nabijačka mohla brať 3 kW stabilne, ale na grafe to nevidíš, lebo tam bola aj iná spotreba.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  No, neviem ci si nabijal trojfazovo. Pri rychlosti nabijania apredpokladu, ze si nemalu premrzlu bateru to pri normovanej (typical) spotrebe 15 kWh/100 km (neviem ci je to tolko) vychadza tvoj prikon na 6.75 kW. Ak to aj islo trojfazovo tak je to dost malo v porovnani s 11 kW.
              • Peto02
                Member
                • Mar 2016
                • 86
                • peter83511
                •   

                #13
                Narychlo som spojil obrazky nabijania zo Superchargera v2 vs v3 a Fastnedu. Nieje to uplne presne ale pre predstavu efektivity nabijania to staci ;-)
                Da sa z toho odhadnut ze medzi 10% a 76% nabija Model 3 v preimere 100kW, co pri LR predstavuje asi 50kWh/30min a MR asi 41 kWh/24min. Podla Bjornovho posledneho videa je 175 kW Fastned o nejaku minutu rychlejsi ako SCv2.
                https://www.youtube.com/watch?v=10A2yrpZNtA&t=132s
                Naposledy upravené Peto02; 08-03-2019, 08:58.

                Komentár


                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Kde si videl graf realneho nabijania na SC3? Zatial som nevidel ziadny z tych grafov podlozeny nejakym realnym meranim ani videom nabijania TM3 na SC3 povedzme od 10 do 90% Vsetky tie grafy nabijania na SC3 na internete su zatial len malovanky podla toho ako si autor mysli, ze by sa malo nabijanie TM3 na SC3 vyzerat, ale realne meranie nikde nie je.
                  Videl som len to jedno 16 sekundove video:
                  https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=F-SZ7FgK1KA

                • Peto02
                  Peto02 komentoval
                  Upraviť komentár
                  jux vychadzal som z tohto clanku: https://electrek.co/2019/03/07/tesla...on-first-look/

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Peto02 Ved hej, to len Fred dal do svojho clanku jednu z malovaniek.
                  Ziadne realne meranie zatial zrejme neexistuje. Netvrdim, ze nabijanie nebude vyzerat nejako tak, ale nepaci sa mi, ze tesla samotna nedala video s dokazom skutocneho nabijania a nechala priestor na ludovu tvorivost. No zrejme je to zamer, takto sa o tom zadarmo hovori a pise ovela viac ako keby to bolo jednoznacne. Takto kopa ludi vymysla kadejake vymyslene priebehy a moze sa stat, ze neznaly problematiky to zoberu ako skutocnost, pricom realita moze byt ina...

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Lenze to nemozes takto porovnavat. Ked to dobre chapem tak ti co na tom v3 nabijali boli specialni klienti,. ktori dostali novy software do auta! Takze u tych aut by tie krivky pre 175 kW nabijacku tiez vyzerali inak.
                  A ked pozries toto video - https://teslaclub.sk/forum/main-cate...4492#post34492 tak rozdiel je ziadny. Takze ta aj tak krivka 175 kW Fastnedu nie je dobre. Podla merania (videa) Bjorna by mala byt identicka s v2 SC.
                  Naposledy upravené Jiri GrandPa; 08-03-2019, 09:33.

                • Peto02
                  Peto02 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Jiri GrandPa mas pravdu, tmavomodra SCv2 krivka by mala ist rovnako ako cervena 175kW, to som trocha zle napasoval...

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Peto02 Tak sa vrat k risovaciemu prknu
              • JozkoPucik
                Member
                • Aug 2018
                • 132

                #14
                Zdravím,

                tak áno, mali ste pravdu jux a Jiri GrandPa

                Keďže SSE má takú politiku ako má tak ja môžem ísť iba na 1 fázu čo sa týka tých fotovoltaických panelov. Teda keď ide Wallbox, ja vidím len to čo berie tá jedna fáza. Ak berie 11 kWh tak potom ja vidím možno tak 3,6 kWh a to viem pokryť, budem teda ťahať zvyšok zo siete a nabíjanie nie je "čísté". Kvôli tomu budem hlavne nabíjať tým káblom čo mám od Tesla čo ide do zásuvky. To berie tak 3-4 kWh, ide to na 1 fázu a viem to úplne pokryť. Plné nabitie síce trvá 24 hodín a viac, ale viem si to každý deň pomaly dobíjať. Čo by som pre tú planétu nespravil

                Nabíjal som napríklad teraz cez sviatky:

                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	1.png
Videní:	1099
Veľkosť:41,3 KB
ID:	36137Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	2.png
Videní:	1023
Veľkosť:46,0 KB
ID:	36138Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	3.png
Videní:	1009
Veľkosť:44,4 KB
ID:	36139

                Nakoniec to bolo tak, že som cez sviatky behal a nakoniec som mal auto plne na tento týždeň. Ešte musím vyriešiť nabíjanie keď som v práci. Keď prídem z práce 15:45 tak ešte viem pár hodín nabíjať, ale to akurát tak dobijem to čo som cez deň prešiel. Bohužiaľ počas dňa budem vyrábať veľmi veľa a nebude s toho žiadny úžitok, lebo SSE nepovoluje posielanie do siete.

                Komentár


                • 1fisker
                  1fisker komentoval
                  Upraviť komentár
                  ...žeby umožniť nejakému elektromobilistovi nabíjať cez deň? Vymyslíme chargesharing?

                • Gusto65
                  Gusto65 komentoval
                  Upraviť komentár
                  treba dat baterky a das do nich prebytky co za cely den vyrobis a vyzuzijes plny vykon elektrarne , aky mas menic ?
              • voloda69
                Member
                • Mar 2016
                • 126

                #15
                Caute. Dopredu sa priznam, ze sa mi to tu cele nexce studovat. K novej TESLE MODEL X co mam dodavaju uz len ten adapter s modrym kolikom. Potrebujem vsak mimo nabijat aj na 32A alebo 16A zasuvke (cervenych). Je mozne niekde tento adapter zohnat? alebo su aj ine moznosti (narp. cely kabel). Dakujem za odpovede vopred :-)

                Komentár


                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  No, to Tesla potentovala s tým jednofázovým MK. Tam sa bohužiaľ nedá dať adaptér na tri fázy.
                  Treba ti nový MK. Ja mám 3f/32A SparkLine od Inchanetu. Ak kupuješ na firmu nemajú problém to predať bez DPH.

                • Juro
                  Juro komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja mám cez www.easycharger.co, kto chce podporiť teslaclub.sk, môže kúpiť tam.

                • voloda69
                  voloda69 komentoval
                  Upraviť komentár
                  To vazne si mam kupit dalsi kabel? Shit :-(. No to teda pekne pokaslali. A nemozem od niekho zohnat ten povodny, zeby som si cely s niekym vymenil (no neviem, ci niekto bude chciet :-))

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Tazko niekto bude chciet vymenit ten povodny. Uz sme to tu podrobne preberali. Ten povodny dodavany donedavna k S a X je univerzalny, 3F aj 1f, moze moze sa pouzivat na 3f16A alebo 1f32A alebo 1f16A.
                  Novy, ( v hranatom obale) je len jednofazovy zacali dodavat k EU TM3 a hned aj k tento rok dodanym S a X sa moze pouzivat len na jednofaz 32A1f alebo 16A1f.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  voloda69 aku nabijacku mas v TMX? 11kW alebo 17kW?

                • JanoS
                  JanoS komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja zijem len s 1F kablom. Vonku nabijam na superchargeri, doma na 11kW wallboxe. A ked som niekde na navsteve, tak je to aj tak na kuchynsku zasuvku Nechce sa mi davat 600 euro len za ten jeden pripad...

                • voloda69
                  voloda69 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja vsak chodim casto na vychod a tam sa nabijat zo zasuvky 2kw/hodinu nie je nic moc :-(

                • JanoS
                  JanoS komentoval
                  Upraviť komentár
                  Pred tyzdnom som bol u rodicov na vychode, a nabijal 13A zo Schuko zasuvky, co su 3kW. 25 hodin do plneho stavu... Bol som tam tyzden, tak mi to bolo fuk. Keby som tam bol na vikend, tiez mi je to fuk.

                  Da sa nabijat 16A, ak mas inu ako Schuko zasuvku (Cerveny 5 kolik, Modry 3 kolik), co je 3.7kW, takze z 0% na 100% za 20 hodin.
                  Ak mas k dispozicii 32A, tak sa da zbastlit adapter na 7.4kW, takze 10 hodin. Len toto bastlenie uz nieje trivialne. Videl som ho ale na predaj za 79 euro.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Urobiť adaptér z 3f/32A na ten modry 1f/32A konektor z dvoch konektorov a kúsku kábla je robota na pol hodinu. A materiál za 15€.
                  https://www.hagard.sk/produkty/zasuv...0v-32a-3p-ip44
                  https://www.hagard.sk/produkty/vidli...0v-32a-5p-ip44

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Jiri GrandPa ale JanoS hovori adapteri na 32A pre ten novy sprzneny 1f teslacky nabijaci kabel v hranatom obale. Adapter pre neho nie je uplne trivialny, lebo musi poslat tych 32A do prvej fazy fazy, teda musi mat ten speci tesla prepojovaci konektor. Posiela tu 32A fazu len na jednu nabijacku tesly cez prvu fazu typ2 konektora. Nie ako povodny 3f teslacky nabijaci kabel v kruhovom obale, u ktoreho sa da jednoducho poslat pomocou 16A 5kolikoveho adaptera ta jedna 32A faza na vsetky 3 nabijacky tesly cez vsetky 3 fazove konektory typ2 konektora tesly a zataz sa rozlozi na vsetky 3 fazove vodice a vsetky3 nabijacky.

                • voloda69
                  voloda69 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ok chlapci, tak kto mi zhrnie vsetky moznosti s tym, aku rychlost nabijania dosiahnem, ako sa to da spravit a kolko by to stalo? Trosku som z toho jelen :-)

                • voloda69
                  voloda69 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Myslim si, ze ak sa da prerobit ten modry na cerveny 32A a bude tahat len jednu fazu (7kw) tak mi to bude stacit, to je pri 100kw baterke zhruba 14 hodin :-). Moze byt. Da sa teda na to dat nejaky dalsi adapter ? Fungovalo by to tak ak pisem?

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  voloda69 S tym UMC v hranatom obale bez modreho 32 A adaptera mozes nabijat tak ako pisal JanoS 13A/3000W cez shuko (obycajna 230V zasuvka) alebo 16A/3700W cez modru priemyselnu 16A zasuvku. Vyzera to tak, ze JanoS nedostal k UMC modry 32A adapter - no na Bjornovom videu bolo vidiet, ze on ho dostal. Zrejme ten modry 32A adapter davaju podla toho v akom regione sa auto predava.
                  Takze ak modry 32A adapter nedostanes spolu s autom a budes chciet nabijat k autu dodanym 1fazovym UMC viac ako tych 3,7kW, musis si ten modry 32A adapter osobitne kupit za tych 79 euro ako pise JanoS. No tam kde chces nabijat 32A musis mat k dispozicii 32A istenie, co nie je uplne bezne.

                  Samozrejme si mozes kupit aj hociaky iny - najlepsie trojfazovy nabijaci kabel vhodny pre tvoju nabijacku v aute - ale to je ina a financne narocnejsia pesnicka

                • JanoS
                  JanoS komentoval
                  Upraviť komentár
                  Pozor, modry 32A adapter k novemu UMC tesla nepredava! Co som videl tak si ho ludia vyrabaju tak ze si kupia americky 32A adapter, ustrihnu mu koncovku a pridaju si vlastny konektor... Ak sa da kupit oficialny od tesly, dajte vediet, hned ho objednavam!
              Pracuje...
              X