Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Rýchlosť nabíjania Modelu 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 125

    #16
    Juro, ta cena je predpokladam s DPH. Takze na firmu bez DPH?

    Komentár


    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      Na firmu myslím hej. Stačí poslať email a overiť to.
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 125

    #17
    Nieco take to je?

    Komentár


    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, takyto kabel som si zbastlil sam. Umozni ti nabijat 16A jednou fazou vsade kde je trojfazova zasuvka 3x16.
      Nabijanie 32A jednou fazou ale v Europe nieje este oficialne, lebo tesla tu nepredava spravnu koncovku na adapter.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JanoS Predsa k staremu EU tesla UMC sa dodava na niektorych trhoch originalny modry 32A jednofazovy adapter.
      jeeff ho ma a tu ho meral https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...8595#post28595

      32A jednofazove zasuvky su bezne kupitelne aj u nas.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Chlapci som z Vas v dobrom zmateny :-). Idem odfotit co mam v aute :-).

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      jux Ano k staremu UMC. To vyzaduje investiciu 600 euro do stareho UMC. Pre nove UMC nic take v Europe neexistuje.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked si kupim TM3, to nove UMC, co je k nemu rovno vyhodim. Ako sme tu uz diskutovali, je to totalny fail tesly a vysmech klientom z "trojfazovych" krajin. Sice rovnako ba este horsie sa spravaju mnohi aj europski vyrobcovia EV - dodavaju k autam 10A shuko nabijacie kable a kludne daju do 90kWh auta jednofazovu nabijacku.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo ho nevyhodim, ale ho rozkucham a prerobim na 3f/11kW.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 973
    •      

    #18
    Nie je to sice original od tesly, ale nic mu nechyba
    https://www.evseadapters.com/product...el-s-x-3-gen-2

    Komentár


    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ano to je presne ten ktory sa vyraba tak ze si kupis od tesly adapter, odstrihnes mu americku zasuvku a pripojis europsku 32A.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      ok a kolko mi ten pojde? tych 3,7kw?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Cez tento
      https://www.evseadapters.com/product...el-s-x-3-gen-2 32A t.j cca 7kW, ale musis mat k dispozicii 32A.

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ked budem najblizsie v USA, tak mozem kupit par tychto adapterov a mozeme si na to dat zasuvky podla vyberu. Stoji $35.
      Cerveny 5kolik 32A, Cerveny 4kolik 32A by sa asi hodili najviac.

      Pripominam ze vo viacerych europskych krajinach je ZAKAZANE do 3fazovych zasuviek pripojovat 1fazove zariadenia, ak sa jedna o vysoky prud. V Nemecku je tento limit 20A. Nie zeby existovala zasuvkova policia, ale toto je dovod preco tento adapter neuvidite v nemeckom eshope.
      Naposledy upravené JanoS; 08-05-2019, 08:44.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      jux, takze to ked si kupim, tak to mozem vopchat do 32A cervenej zasuvky s 5 dierkami? Je to spravne? Prepac, musim sa pytat takto amatersky :-)

    • JanoS
      JanoS komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale prud potecie iba z jednej fazy. Z nej potecie 32A a z ostatnych 0A. Preto to Nemci nemaju radi lebo im to rozhadzuje symetriu siete.
      Toto je jediny sposob nabijania ktory bude lacnejsi ako 100 euro.

      Modry 3 kolik 16A (3.7kW) = dostal si k autu
      Cerveny 5 kolik 16A (3.7kW) = mozes is vyrobit okamzite redukciu na modry 3 kolik 16A, naklady 10 euro a 20 minut casu.
      Modry 3 kolik 32A (7.4kW) = treba si zbastlit odrezanim koncovky z americkeho konektoru, naklady 40 euro a 20 minut casu. v nemecku povolene len 20A (4.8kW)
      Cerveny 3 kolik 32A (7.4kW) = to iste ako vyssie, doporucujem ale radsej vyrobit si redukciu z modreho 32 na cerveny 32 za 10 euro.
      Mennekes konektor (11kW) = dostal si k autu, vyzaduje Wallbox za minimalne 500 euro.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      ok, tak si asi kupim to co odporuca jux, pre mna moznosti - urobim si, nie velmi pripadaju do uvahy, kedze to neviem spravit, jedine, ak nejaky elektrikar by to vyrobil, ale zase nevdeel by som mu to asi dobre vysvetlit.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Juro jasne napisal, ze wallbox nepotrebuje a nepouiva a ak ma voloda69 modry kabel Typ2/Typ2 tak nak si kupi nieco taketo https://www.elmit.sk/zasuvkove-rozvodnice (nahodna stranka co sa vygooglilo) a da si to spojaznit elektrikarom a zaidne vydaje 500€ve. Naco?

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Caute, tak dosiel mi ten adapter https://www.evseadapters.com/product...el-s-x-3-gen-2 , ale predpokladam, ze tu modru zasuvku musim vymenit za cervenu 32A, lebo ta modra original nepasuje na tie nase ani 32A ani 16A, som myslem, ze to bude rovno pasovat. Takze je to potrebne prerobit?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nejak si zle dal linku... kupil si zrejme tento:
      https://www.evseadapters.com/collect...el-s-x-3-gen-2
      A ano, treba namiesto toho modreho dat cerveny 32A 5-kolik. Ak mas problem to urobit sam, tak ti to mozem urobit. Aj ti mozem dat novy cerveny 32A 5-kolik, ked mi nechas vymenou ten modry 32A trojkolik z toho adaptera.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      jux, samozrejme si ho mozes zobrat, tak ak budes moct daj vediet, kedy sa mozes zastavit a prerobit to, hned by sme to aj vyskusali. Diky.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1841

    #19
    S verziou softveru Tesla 2019.12.1 a aktualizaciou 2019.12.1.1 prisiel naraz v max. rychlosti nabijania na 150kW. Ale o kolko je to naozaj rychlejsie?
     

    Komentár


    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Chcel by som poznamenat ze som si vsimol zmenu aj na nabijani u Greenway, kde predtym nabijalo 269 km za hodinu a teraz je to uz 317 km po najekom case ked sa to "rozbehne" takze poznat to celkovo pri nabijani, ze to ide rychlejsie.
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 43

    #20
    Dnes som mal update na Model 3 a vo Release Notes bolo napísané, že už môžem nabíjať 200 kW. Teším sa na koniec Júna, ideme do Chorvátska na dovolenku a uvidím ako to bude s dojazdom a nabíjaním.
    Naposledy upravené JozkoPucik; 11-06-2019, 12:20.

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      To by bolo skvele, keby ti updatom zvacsili bateriu na 200kWh.. Asi si chcel napisat, ze mozes nabijat vykonom 200kW.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Ach, mi tam tie pismenka lietaju

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nie som z tých výkonov veľkých až taký odviazany. Jednak nikto netuší čo to spraví s batériou za 3-5 rokov a druhak už tá rýchlosť začína byt “otravná” keď chce človek ísť na obed. Aby som sa v polovici obeda dvihol a išiel preparkovat lebo parkovné bude drahšie ako ten obed.
      Chcel by som mat možnosť obmedziť DC nabíjací výkon. To by bolo super.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-06-2019, 14:23.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa presne ako hovoris, tie extremne nabijacie vykony mi uz tiez vadia - sucitim s technologiami a hnat ich na hranu sa mi zda komntraproduktivne.
      No s tym celkovym casom nabijania to nebude az take kriticke, Ked chces, celkovy cas nabijania sa ti neskrati nejako rapidne, pretoze tie vysoke nabijacie vykony budu u tesiel vzdy len niekde medzi 10% a 50%. Nad 50 % bude krivka uz podobna ako predtym. Takze kto chce jazdit s kratkymi prestavkami - moze nabijat velmi rychle medzi 10 - 60%. No kto chce vychutnat aj kavicku po obede, kludne moze nechat nabijat do 90% a bude mat casu dost.
      Podla mna urcite nedovolia umelo znizovat nabijaci vykon na SC, lebo chcu zabezpecit na SC co najvecsiu oratkovost, preto okrem zvysenia vykonu doplnaju elektroniku SC tak, aby mal kazdy stojan k dispozicii maximalny vykon co zvladne auto - nie ako doteraz, ze maximalny vykon si zdielaju dva stojany.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Že ty máš väčšinou rovnaku mienku ako ja...Nebude to tým, že aj ty si dedo ?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano... mam vnuka aj vnucku :-)))
      Inak kedisi sme sa nezhodli na pouzivani creep (tahanie automatickej prevodovky)
      Zo zaciatku som preferoval jazdenie bez creep (lebo som to mal bez creep-u kedisi na nissane micra (CVT) a bolo mi tiez divne, ze elektromotor pre creep musi jemne tahat do zabrzdeneho auta)
      No ked som tahal tazky prives tak uz davnejsie som prepinal na creep, pretoze presne trafit gulou pod spajacie zariadenie nalozeneho privesu sa bez creepu da len velmi tazko. A teraz ked jazdim viac ako pol roka aj na I-MiEV-e, kde sa creep neda vypnut, tak pre jednoduchost nechavam creep zapnuty aj na tesle trvalo.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No, páni moji
      Pre mňa je to dobré, lebo som v tom sám a celá rodina nie je nadšená s mojej M3ky. Chcem im to ukázať teraz na tej dovolenke. V každom prípade ja Superchargeri ani neriešim, nabíjam doma, prípadne v okolí. SC využívam len na cestovanie takže tam to nevadí, že raz za čas pôjde tá baterka na hranicu svojich možností. S tým časom to tiež nevidím tragicky, ako jux povedal, jednoducho to potiahnúť na viac percent a je to hneď dlhšie nabíjanie.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ani u mna nie je manzelka nadsena z buduceho Xka tak ako ja , ale verim, ze si na to rychlo zvykne .

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Každá si zvykne. A potom už nechce do “čmouda” ani vliezť .
      Viete o tom, že pred 100 rokmi bola v USA veľká cielova skupina predaja elektromobilov práve ženy? Oni totiž nezvládali naštartovať začínajúce spalovaky kľukou .

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ona je na EV zvyknuta. Uz vyse rok a pol mame doma Ioniq. Avsak pri Tesle sa jej nepaci hlavne ta cena a boji sa ake to bude na dlhe cesty s nabijanim, kedze na tie sme doteraz mali spalovak. Ale tiez verim, ze si rychlo zvykne .
  • JozkoPucik
    Member
    • Aug 2018
    • 43

    #21
    Tak sme spat z Chorvatska a rad by som sa podelil o skusenosti s nabijanim cestou. Cesta trvala 12 hodin, skoro presne tak ako to vypocitala navigacia v samotnom Modely 3. Napriek tomu, ze sme stratili aj cestou tam aj naspat 30 minut v kolone. V podstate to bolo super, len problem bol cestou tam. Prve nabijanie bolo v Bratislave, vsetko OK nabijalo rychlo a po 20 min sme isli dalej. Zacinal som v Bytci s 100% baterkou. Potom nasledovalo nabijanie v Madarsku "Sormas". Tam som stretol aj inu Model 3ku, bol to pan co mal rakuske znacky, ale bol Slovak. Bol nejaky smutny, lebo sa pytal, ze ci aj mne to prejde cca 350 km na nabitie, tak som povedal, ze ano, ked idem 140 km/h vkuse tak ano, inac to prejde aj 500 ked clovek ide pomalsie. V kazdom pripade, SC nabijal len 25 kw a potom neskvor len 60 kw, no proste bolo to pomale. Museli sme cakat az 50 min a potom som na naliehanie svokry a manzelky pokracoval v jazde. Inac isli sme plne nalozeny, 3 dospely a 2 deti.

    Toto nabijanie narusilo zvysnu cestu, lebo nebolo dost stavy do Otocac tak sme museli nabijat na SC Karlovac a potom Zadar, takze 2x namiesto 1x. Vo zvysnych to nabijalo normalne a po 20 min sme vzdy vyrazili. Teda posledne nabijanie bolo 30 min, lebo sme isli trajektom na ostrov tak som chcel mat nieco v rezerve. Teda okrem toho Madarska to bolo fajn.

    Cesta spat bola vsak super. plne som si auto nabil v tom private kde sme boli, majitelovi to nevadilo, na prepocet to bolo 6 euro tak peniaze nechcel. Cesta trvala skoro 12 hodin a sranda bola, ze sme boli 2 auta, druhe bola Skoda Rapid. Dorazili sme tak, ze oni boli o hodinu skvor, ALE my sme mali ENC co nam zrychlilo prechadzanie myta v Chorvatsku a oni sa pomylili a isli na Slovinske hranice tak sa vracali, teda nebola to az taka vyhra

    V kazdom pripade, isli sme presne podla navigacie v aute. Nabijanie Otocac 20 min, Nabijanie Sormas (uz fungoval) 20 min, nabijanie BA 25 min, lebo som este chcel behat trochu ked sme prisli domov. Jedine co bolo je, ze som musel ist vyslovene 130 km/h a daval som si vzdy pozor na to, ze aky stav baterky ukazuje pri dojazde na dalsi SC. Trochu ma vystrasila kolona v chorvatsku, ale dopadlo to OK. Problem bol hlavne nonstop pustena klima. Dojazd som ziskal hlavne v Madarsku kedze sme isli dedinami nizsou rychlostou a v Chorvatsku ked boli plnsie dialnice sa slo 110-120 km/h.

    Zaujimave je vsak financne vysporiadanie, lebo kym sa mi za nabijanie v BA strhlo hned 7,2 a 7,8 euro tak tie platby v HR a Hu este stale visia, nemam tam kreditku, len beznu kartu tak uvidim ako to poriesim.
    Naposledy upravené JozkoPucik; 06-07-2019, 21:00.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A to hlavne si nenapisal co nato vsetko hovori manzelka a svokra? Presvedcil, ci nie?

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Nie, keby adaptivny tempomat mal nejaku fyzicku formu tak by ho manzelka urcite vyhodila von oknom. Liezol jej na nervy. Neda sa zial vypnut. Uznali te dlhe prestavky bolo vpohode kvoli detom ale zas nemuseli byt az 3. Stale riesili to ze na manzelkynom aute by sme boli rychlesie tam. Nakoniec povedali, ked videli Xka a Ska, ze tie su asi lepsie lebo su vacsie, viac miesta.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      JozkoPucik Co si tym chcel povedat ze "na TM3 neda vypnut adaptivny tempomat" ? Nechapem. Ved ked na TMX chcem tempomat, tak ho musim zapnut, ked nechcem tempomat, tak ho nezapnem.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      jux no Oni boli nauceny na klasicky tempomat, ktory isiel rovnakou rychlostou a dalo sa s tym pracovat tak ze aj si sa uz blizil ku autu este sa dalo nejako manevrovat aby sa nemusel vypnut alebo spomalovat. Tento tempomat dost trhavo brzdil a niekedy aj necakane. Preto som musel ist bez neho.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam AP1 na Sku. Ten v terajsom SW uz takmer vobec netrpi tymi nahlymi bezdovodnymi pribrzdeniami. Dufam, ze to aj na 3ke doladia.
      Ale suhlasim, ze spravanie toho adaptivneho tempomatu je fakt debilne. Nielenze zacina pribrzdovat zbytocne daleko za autom ktore dobiehas (aj pri nastavenej minimalnej vzdialenosti na ACC) ale hlavne robi to s obrovskym rozdielom ci dobiehas auto alebo nakladiak.
      Za nakladiakom zacina pribrzdovat uz tak 200 m za tym nakladiakom (u osobaku mozno 100 m) pri 130ke. To ma stoji energiu, lebo ked to spomali tak po preradeni zase logicky musi zrychlit. To ma nuti ist do laveho pruhu pomerne daleko za nakladiakom a tym nechtiac "nasieram" tych co sa ponahlaju vlavo za mnou. Sprava sa takto AP2 a AP3?
      Pritom to nema vobec ziadnu logiku. Osobne auto ked zacne brzdit tak stoji na ovela kratsej drahe ako nakladiak, tak preco je nakladiak brany ako nebezpecnejsi (dobre, je to masa do ktorej ked narazim su pre mna nasledky horsie ako ked zrusim osobak) ale uplne by stacilo aby sa to spravalo rovnako IMHO).
      Mojej zene toto spravanie tiez lezie na nervy a AP ani ACC vobec pri soferovani nepouziva. Ale na druhej strane nikdy nemala problem, ze musime ist nabijat.
      JozkoPucik - treba damam vysvetlit ekologicke aspekty, napr tu je dobry clanok - https://dennikn.sk/1513344/odomykame...vajucej-skazy/
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 08-07-2019, 08:46.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Vidim, ze mame podobne problemy . Adaptivny tempomat na Tesle je az moc "mudry" a tiez dost casto nahle zabrzdi ("dupne" na brzdy) ked to najmenej chcem. Robi to ked zdetekuje nieco na kraji cesty (cyklista, zaparkovane auto), alebo ked sa nejake auto vo vedlajshom pruhu moc tlaci na ciaru. Lezie to pekne na nervy, hlavne ked sa da prekazka bez problemov obist bez pribrzdenia. Ked mam zapnuty autosteer tak je to to iste.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam so Sormas dobre skusenosti, chodim do HR niekolko krat rocne a na Sormas sa vzdy cela rodina tesi (najkrajsie miesto na nabijanie). Nikdy som tam nemal problem s rychlostou, ak ti to islo 20kW, tak si asi zdielal nabijacku s niekym inym, vzdy si skontroluj znacenie 1A 1B atd, nesmies byt na tom istom cisle ako niekto iny. V sormas vzdy dame obed/veceru, dobre tam varia, deti sa vyskacu na trampoline, tam som snad este nikdy nebol kratsie ako 40 minut. Nevidim dovod sa ponahlat, je suma fuk, ci som v HR o 20 minut skor alebo nie, cesta musi byt zabava.

      Otocac/Karlovac su pumpy, tam nie je co robit a aj 30 minut je tam uz dlho, maximalne kratka prechadzka dookola + zmrzlina. V Karlovac je cez cestu Hotel Europa (ak si dobre pamatam), chodime radsej tam. Su tam ciste WC a aj kava je potom lepsia ako na pumpe, ale zvycajne Karlovac nepotrebujem a vide to az na Otocac.

      Co sa tyka adaptivneho tempomatu, je to rovnake na S (AP1) aj na 3 (HW3), rozdiel v tom, kedy zacne brzdit je zavisly od rychlosti predchadzajuceho auta, ked je to kamion brzdi pomerne skoro. Je na to treba si zvyknut a bud ho dotlacit plynovym pedalom (tak to robim ja - ked zacne pribrzdat tak proste hodim blinker a pritlacim plynovy pedal), alebo proste zacat predbiehat skor. Ja osobne bez Autopilota uz si neviem jazdu predstavit, radsej prezijem brzdenie ako mam tocit volantom, hlavne pri ceste typu HR a kolonach, tam je to vyslovene pohodlne pouzivat AP.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja si tiez neviem jazdu po dialnici bez AP predstavit, ale serie ma niekedy. Napriklad aj tym, ze ked pri zapnutom Autosteer prekrocim 150 km/h tak sa vypne az dokial nezastavim a nedam P. To je tiez opatrenie ako noha...

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      head tak ono manzelka nie je proti elektrickym autam, ale jej sa nepaci praktickost a pohodlie. Predtym som mal Oktaviu Kombi. Nastupovalo sa lepsie, kufor bol obrovsky, bol to diesel takze sme presli dlhu trasu atd. Takze neni to len o tej elektrike ako takej. Ved uvidime, ten Model Y sa jej uz pozdava viac.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      head - dobry postreh. No, a ako je tu u nas? Tu na fore som zenu este nestretol...
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 80
    •   

    #22
    Co sa tyka zien, moja sa na Model 3 tesila. Zatial jazdim spolu s nou ako spolujazdec, kym si zvykne (prechadza z pomerne malej Mazda 2) a mam pocit, ze si to silno uziva. Vyuziva akceleraciu (a to som jej zatial zapol CHILL mode) a uziva si tempomat (autopilot som jej zatial neukazoval), dokonca sama povedala, ze by sme mali ist vyskusat nabijanie na Billa Senec, aby videla ako sa to pouziva na nie Supercharger nabijacke (no a mala s tym problem, kedze bolo potrebne zapojit Type 2 kabel a spravit vsetko v spravnom poradi, zlaty Supercharger). Bez reptania sada a soferuje aj kratke trasy, aby si vyskusala jazdu. Za mne dobry ;-)
    Naposledy upravené jeeff; 09-07-2019, 09:04.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ano previest niekoho na EV je jedna vec, ale ked si to vyskusa ako sofer to je ina vec. Ked som jazdil s TMS P85D, mal som velky respekt, lebo auto cez 100 000€ a na R1ke medzi Banskou Bystricou a Zvolenom bola v tom case, bol piatok poobede husta premavka.
Pracuje...
X