Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Model 3 do výroby !
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
autoforum si nikdy nenecha ujst moznost si rypnut do tesly ale toto je novsia novinka, dnes sa budu odovzdavat prva davka model 3 https://www.instagram.com/p/BXE4eKIg7_D/
-
Skoda casu sa k takymto grcom vobec vyjadrovat.Co tym chcel vlastne povedat? Ze mu lezi hodnota akcii Tesly na srdci? Zaujimave je ze v komentaroch je pomerne dost nazorov ze EV maju zmysel. To pred rokom nebolo.
-
-
Je az neuveritelne ako sa Model 3 dostal do vyroby. Podla clanku z roku 2009 sa mal Model 3 zacat vyrabat 5 rokov po Model S a naozaj sa takaj stalo! Aj ked to niesu roky 2011 a 2016 ale 2012 a 2017, neuveritelne...
http://www.autonews.com/article/2009...2016-electrics
Komentár
-
Zaujalo ma nabijanie TM3:
Standard Battery: Home charging rate: 30 miles of range per hour (240V outlet, 32A) (t.j. 7680W)
Long Range Battery: Home charging rate: 37 miles of range per hour (240V outlet, 40A) (t.j. 9600W)
TM3 ma voci TMX/S podstatne slabsiu nabijacku. Pre nocne nabijanie samozrejme vyhovuje. EU verzia bude mat zrejme viacfazovu nabijacku..
Komentár
-
Keďže nám Elon neuviedol kapacitu batérii, tak si to prepočítame podľa informácii(ak sú pravdivé), ktoré vieme.
Menšia baterka: dojazd 352 km x 148 W priem.spotreba : 1000 = 52,0 kWh využiteľných = 55 kWh baterka.
Väčšia baterka: dojazd 498 km x 148 W priem.spotreba : 1000 = 73,7 kWh využitelných = 75 kWh baterka.
Dovolím si tvrdiť, že v lete my, čo máme malokapacitné baterky, dokážeme jazdiť TM3 za 13 kWh v pohode.
Takže pre nás:
menšia baterka 52 : 13 kW = 400 km
väčšia baterka 73,7 : 13 kW = 566 km
A verím , že nielen Luboš dá z väčšou baterkou super úspornou jazdou Nadlice – Crikvenica (644km) na jedno nabitie..Naposledy upravené curgali; 29-07-2017, 10:24.
- Likes 1
Komentár
-
Hmm, Tesla Model 3 na Holandskych znackach a so zadnou hmlovkou?
https://electrek.co/2017/09/08/first...ficial-launch/
Jeden dobry koment z diskusie: "The fact that this Model 3 has an official registration and NL licence plate means that the car has a full EU permit. The Dutch RDW performs the certification tests for all European Countries like before with the Models S and X. Looks like they are more ahead then with the introduction of the X."
Tak snad rychlo rozbehnu tu vyrobu, pokryju tych poslednych tusim 80.000 miest pre USA dotaciu (200.000 pre kazdeho vyrobcu) a potom by uz teoreticky nemalo nic branit dovozu do Europy.
Komentár
-
Dalsiu TM3 na Mnichovskych znackach stretol pouzivatel z teslackeho fora na SC. Nabijal na europskom superchargeri americku verziu TM3 pomocou "velkeho zariadenia" - adaptera z europskeho na americky teslacky konektor, adapter mal v kufri TM3.
"Im Trunk hatte er ein riesiges Gerät, an dem er den Charger anschloss, da ja der Anschluss in den USA anders ist."
Nedovolil mu to fotit ten adapter, no odfotil sa pri kolese TM3, kde napravo hore vidno, ze nabijaci kabel ide smerom do kufra TM3.Naposledy upravené jux; 27-11-2017, 12:06.
Komentár
-
Podla mna to nebola americka TM3 (preco nema USA znacky tak ako maju americki vojaci na musclecars v Nemecku), ale verzia prerobena pre Europsky trh tak ako ta predchadzajuca s Holandskymi znackami. Tato ma Mnichovske znacky, takze auto muselo byt homologizovane v Nemecku. Kvoli tomu je vybavene zadnou hmlovkou, ktoru americka TM3 nema. Mozne vsak je ze testuju nabijanie na Europskych SC aby si overili techniku pred vyrobou Europskej verzie.
-
Ked ma americky tesla nabijaci konektor, tak je to americka verzia. Naco by mala v kufri "ein riesiges Gerät" keby mala EU Tesla konektor.
Pre kusovky su vynimky bezne. Keby bola EU TM3 na homologizacii v EU, hned by sa o tom vedelo podobne ako u inych tesiel.
-
-
https://electrek.co/2017/12/07/tesla...ing-next-week/
Vypada to tak, ze niektory cakatelia v Kalifornii budu mat Vianoce s TM3. Ak vsetko pojde dobre, tak buduci tyzden uz aj vybrany cakatelia, co niesu zamestnancami Tesla/SpaceX sa dostanu k svojim autam. Snad sa to uz rozbehne.
Komentár
-
vsak niektori uz maju vozidla aj mimo kaliforniu, napr. ten typek co toci youtube videa pre tesla 3 owner's club je tusim z kanady a uz natacali nejake video kde to auto preliezli skrz-naskrz, celkom dobre review, odporucam pozriet
https://www.youtube.com/watch?v=_DT0vDMWsq4
-
-
tak 1000 tm3 za tyzden este stale nie je dost, ale je to celkom progres k tomu cielovemu 5000 za tyzden
Komentár
-
Môžem sa opýtať prečo je dôležité mať dojazd “aspoň tých 500 km”?
Zaujíma ma to, lebo ja mám dojazd 380 km a potreboval som to vlani presne 4x. Inak som vždy dorazil bez dobíjania po ceste do cieľa.
-
Ved odpoved je jednoducha Jiri GrandPa a dojazd ako pise mozeg poctivy, ziadne obmedzovanie. Po prve dojazd pri plnom konforte kurenie / topeni ci klima a povolenej maximalke by zapchal hubu neprajnikom. Po druhe je tu kupyschopnost obyvatelstva, ked si kupim auto nak sa o nom nevravi ako o mestskom auticku a nemusim ho x krat nabijat pocas povedzme 300km. Pri cenovke a technologii ako je Tesla dojazd pri plnom konforte cez 500km je normalne pozadovat a to pri plnom konforte. A dalsia vec, siet nabijacich stanic, ich spolahlivost, ze ci vobec idu, netrpnut, ze budem cakat cez 30-60min ked budem cakat, aby som sa mohol nabit. Alebo pridem a nabijacka bude nefunkcna. A posledna vec je premrstena cena za nabijanie. Ak spravim povedzme cestu z BB do BA tam na elektriku z domaceho nabijania a spat sa nabijem niekde v BA a zaplatim normalnu cenu, tak potom o kupe EV bude rozmyslat ovela viac ludi ako doteraz. Ja nechcem uz pocuvat tie obmedzenia co su pri EVckach. Slaby dojazd, obmedzenie ci uz rychlost, alebo kurenie / topeni ci chladenie, problem nabit sa niekde. A hlavne ist tak ako so spalovakom, kam chcem trebarz po celej SR ci do zahranicia. Veci ako registracia a roaming pri plateni ma odradzaju.Naposledy upravené ICE666SVK; 05-01-2018, 22:29.
-
Ked to bude tak ako si ICE666 predstavuje, tak tu na fore budeme riesit makkost kozenych sedaciek a odtiene laku, nie co teraz. Resp. to budu riesit nase polovicky a my nebudeme mat co. Lebo bude bezne si kupit EV a nebude dovod na nieco ine. Bude po bode zlomu.
Bohuzial tak to nebude najblizsich par rokov alebo tucet ?
-
Tak OK este raz, ked zijem v BR a do BB je to cca 40km po ceste kde je 90km/h + vela obci cize 50km/h nejake obmedzenia 60 a 70km/h ale pri dodrzani pravidiel sa do BB za 30-35 min dostanem, potom BB obchvat to mame 80km/h a za BB mozem ist az po krizovatku R1/D1 130km/h a nasledne do BA 110km/h, lebo je tam obmedzenie. Ak tuto trasu zvladen pri plnom konforte teda maximalkami ktore su povolene a bud kurenie / topeni ci klima a zapnute radio a zapojeny navigacny na elektriku z domu a nasledne si vybavim v BA co potrebujem, trebarz sa aj prejdem po BA ci dam si nieco v restauracii a medzi tim sa mi nabije auto a zaplatim cenu, ktoru budem vopred vediet, lebo to bude za 1 kWh ako pri spalovaku za palivo 1L/ nejaka cena€ podla platneho cenika, tak to by som bral. Zaroven chcem mat servis co najblizsie, co teraz nieje samozrejmost. Teda nak mechanik trebarz hyundaji ked berieme ioniq electric vie auto opravit v servise trebarz v BB co je ku mne asi najblizsie. Lebo servis EV nevedia vsetky servisi vykonat. Musi sa koli tomu cestovat.Cize bezni konfort ako pri spalovaku kupa, tankovanie, servis. EV kupa, nabijanie servis. Chcem tak vela? Viem, ze musim byt trpezlivy a aj som. Ale nezda sa mi, ze to ide v SR tak rychlo ako by mohlo ist. Velmi by pomohlo, keby sa dali prenajat EVcka na kratky cas. OK niektore sa daju aj v SR, ale je to BA a okolie ci TT a tak dalej. Tesla to je ina kategoria co sa tika prenajmu. Nieje nad to vyskusat si to na niekolko dni vo svojich realnych podmienkach.Naposledy upravené ICE666SVK; 05-01-2018, 23:13.
-
Miro &ICE - samozrejme. My sme sa narodili do doby, keď jazda autom na 500 km nebola žiadne dobrodružstvo. A pre našich vnukov bude to iste normálne v EV (aspoň dúfam). Ale zatiaľ tak ďaleko nie sme.
Ja si myslím, že dnes proste nemáme čas čakať na “taký luxus”. Možno to znie pateticky ale ak ľudstvo neprestane zasierať tuto planétu všetkým možným, a hlavne skleníkovými plynmi, nebudú mat naši vnuci kde žiť.
Za komunistov sme museli robiť kompromisy a dosť sa “uskromňovať”. Dnes to ľudia nechcú. Každý musí mat všetko “a čím víc tím líp se mám”. Dnes sa snažím vysvetľovať ľuďom prečo tzv. Zelení teroristi hovoria - keď vyrubete posledný strom a zabetonujete posledné pole tak zistite, že peniaze sa jesť nedajú.
Späť k dojazdu - ja som schválne išiel do 75 kWh batérie lebo mi to jednoducho stačí. Tých zopár dlhších výletov urobím s dlhším obedom.
-
Presne to si hovorim aj ja Jirko, aj ked su tu obmedzenia, chcem zazivat ten pocit EV hned. Nechcem ani o den dlhsie dychat ten smrad. Dokonca asi predam spalovak nadobro a ostanem len na EV. Aj tak mu len dobijam baterku, co furt stoji v garazi.
A nie vzdy je lepsia vacsia, ide o to, na co. Do mesta a primesto je vacsia pritazou.(baterka).
Uvidim v aprili, pride mi novy Leaf a s dojazdom sa zasa posuniem o nejakych 50 km, myslim ze ked kazdy rok sa posunieme o 10 kW, tak za par rokov bude dojazd dostatocny. Len tie dalsie veci okolo su na dlhe lokte, tam budu financne zaujmy velkych hracov. Bude to chciet zjednotit roaming, ale kedze to bude velky biznis, bude to trvat dlho (vid mobilni operatori).
-
ja som sa narodil do doby, keď mať auto bola výnimka, hoci tam, kde som žil sme neboli zďaleka jediní. a ciest, kde sme mohli využiť maximálku (auta, rýchlosti obmedzené neboli) bolo pár betóniek postavených pred a počas poslednej vojny. aj u áut s nižšou spotrebou bol v kufri kanister.
ps - na aute v cene trojnásobku bežného (už vtedy) výrobca dodával poťahy sedadlá aj interiér) z ovčej vlny, "vlasové" koberce, výkonné kúrenie s ventilátorom, elektrónkové rádio s meničom a kvázi tempomat (ručný plyn) a nádrž na skutočne vysoký dojazd.
pps - diaľničná rýchlosť - už viac rokov jazdím radšej po cestách prvej a nižšej triedy, je tam kľudnejšia premávka a menej bláznov. rozdiel v "čase" na 100-150km je nepodstatný.
ppps - od nového roku je treba zvážiť aj zvýšenie rýchlosti ba-za, hoci určite nie 160, ale skutočných 120 na obyčajnom rýchliku. k tomu v tatrách a inde zápchy.
je toho veľa, čo treba zmeniť v myslení.
-
aby som odpovedal preco 500 km, podla mna to je taka zlomova hranica pri ktorej su ochotni o aute uvazovat aj nepriaznivci EV, ktori sa stale ohanaju dojazdom
preco 500 km pre mna, lebo jazdim na slovensko cca 200 km k nasim tak takto by som to mal bez nabijania tam aj naspat s nejakou rezervou
-
Tak stale nebezia na plny vykon a vyzera ze este pekne dlho nebudu. Linka mala tyzdennu prestavku a robili sa zmeni aby sa navysila kapacita. Ale stale to nevyzera ze by dosiahli 2500ks/tyzden. Skor to vyzera na 2500 mesacne aj to s odretymi usami. Pri takomto tempe sa k autu dostanem o 5 rokov :-). A to uz ostatne automobilky budu mat EV pozehnane.
Komentár
-
Elon spáva pri výrobnej linke, aby stihli do juna 5000/tyzden - zabery z vyrobnej linky
Elon Musk, výkonný riaditeľ firmy Tesla Inc. a mimo iného výkonný riaditeľ firiem SpaceX a The Boring Company, sa podľa dostupných informácií posledné týždne ani len na meter nevzdialil od výrobnej linky najlacnejšieho a najnovšieho elektromobilu od Tesly, Modelu 3.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Dnes zastavili vyrobu Modelu 3 na niekolko dni, z dovodu dalsieho doladenia robotov. Vraj je automatizacia v tovarni prilis zlozita a chcu ju zjednodusit, Elon priznal chybu a uviedol, ze podcenil ludsku pracovnu silu (v pozitivnom zmysle, ze viac ludi a menej robotov by bolo asi prospesnejsie pre vyrobu). Po uspesnom vyladeni linky ocakavaju vyssiu vyrobu na urovni cca 6000ks tyzdenne.
Komentár
-
Nemyslím, že budú odstraňovať robotov. Skôr väčší upgrade SW aj HW.
-
Sprava hovori o vyladeni robotov, zrejme po SW stranke, a zjednoduseni viacerych procesov. To s tymi ludskymi pracovnikmi bolo uz skor len take osobne zamyslenie Elona, ale urcite to nebudu redukovat ked uz maju nakupene som fakt zvedavy ci daju v juni tych ocakavanych 6000ks, to je 20% navysenie a trosku by okresali vyrobnu stratu z nabehu vyroby.
-
-
nejake specifikacie dual-motor konfiguracii, jeden ma byt optimalizovany na vykon, druhy na dojazd (jak u normal tak performance verzie):
Cost of normal dual motor AWD option is $5k. Range is also 310 miles. Takes 0-60mph to 4.5 sec & top speed to 140 mph.
Tesla dual motor, all-wheel drive performance Model 3: 3.5 sec 0-60mph 155 mph Top Speed 310 mile Range
Cena v plnej palbe 78k$
Cost of all options, wheels, paint, etc is included (apart from Autopilot). Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
Komentár
-
Odkial je ta informacia?
78.000 dolcov... to uz je slusna palba. To je s danou alebo bez?
To porovnanie s M3 je odvazne. Rychlejsie v priamke by som aj veril. Ale lepsie ovladanie? BMW venovalo desiatky rokov vyladeniu M3 a zlepsovaniu s kazdou generaciou, doteraz je to etalon v triede. Ak ich Tesla tromfne tak klobuk dole, ale nejako sa mi nechce verit, ze maju k dispozicii rovnake skusenosti z motorsportu a tolke hodiny testovania na trati. Najma po videu, co sa objavilo skor, ako TM3 zdochli brzdy na trati po par minutach. Nechcem byt zly, ale to zas bude posmeskov ked to zdochne v polovici trate po takychto velkych vyhlaseniach dufam, ze to maju overene a otestovane.
Komentár
-
Zasa len prázdne reči pre amíkov. M3, s ktorým sa všetci porovnávajú ako najlepším, ide prekonať nový model výrobcu batérií.
Ak inžinieri z Tesla neboli schopnī ani na svoj najdrahší Model X pridať vrchné rameno tak, aby sa pri výškovom nastavení podvozku nemenil odklon kolies, tak určite urobia lepší podvozok ako M3.
-
ak pouziju machine learning, tak nepotrebuju desiatky rokov na vyladenie, staci par jazd, 1000 senzorov a par hodin modelovania na superpocitaci... voila! https://www.youtube.com/watch?v=aR5N2Jl8k14
-
Keby to bolo take jednoduche, tak F1 a cely motorsport by uz zanikol, a tiez by nepotrebovali platit tak velke vyvojove centra a robit skusobne jazdy Ale ako som hovoril, necham sa prekvapit. Ale tie mrtve brzdy TM3 po par minutach na okruhu mi nepridu ako hodne vyrokov o uzasnom tratovom aute. Vychadzam len z realnych dat zatial dostupnych, ked pride AWD Model3 tak uvidime,
-
S 60D
front 09.N265.21 (355mm diameter, 32mm thick)
rear 09.N265.22 (365mm diameter, 28mm thick)
S 85D
front 09.N265.21 (355mm diameter, 32mm thick)
rear 09.N266.22 (365mm diameter, 28mm thick)
S P85D
front 09.N265.21 (355mm diameter, 32mm thick)
rear 09.N266.22 (365mm diameter, 28mm thick)
S P100D
front 09.N265.21 (355mm diameter, 32mm thick)
rear 09.N266.22 (365mm diameter, 28mm thick)
-
Ano, nie su to len kotuce. Paci sa dosticky, taktiez rovnake pre vsetky modely:
Front P 09 004 (4piston, 131,8x77,5mm,15mm thick)
Part# 105506600B
Rear P 30 074 (4piston, 107,2x69,2mm, 14.7mm thick)
Part# 105506800B
Material je samozrejme rovnaky, jedna sa predsa o totozny diel. Jediny rozdiel je, ze P modely maju lakovane strmene.
Totozne dosticky pouziva aj Model X P100D, a takisto Hyundai Genesis Coupe a Jeep Grand Cherokee.Naposledy upravené Ioniq; 20-05-2018, 22:42.
-
stale plati, ze bezne brzdy na okruhu pohoria aj ked budu na aute inej znacky, myslim ze co robil rasto chvala nejaky test brzdnych drah s nejakym beznym osobnym autom, tak im zacali horiet po par prudsich brzdeniach a to nebola ani rezka jazda na okruhu
-
Ano presne. Preto je na mieste otazka, cim chce Elon podlozit tvrdenie, ze TM3 pokori na okruhu vsetko vo svojej triede. Posledny vylet na okruh nedopadol najlepsie, a vzhladom na to, ze davaju totozne brzdy na vsetky modely sa neda ocakavat nejake radikalne zlepsenie. A toto tvrdenie na twitteri mu moze velmi skaredo vypalit spat priamo do tvare. Ale mozno zapracuju a specialne pre performance model vyladia podvozok a dodaju specialne brzdy, mozno sa dockame aj karbon-keramickych. A vsetkym dinosaurom zmrzne usmev na tvari. Ja dufam, ze uvidime coskoro nejake porovnania. V kutiku duse by som si prial, aby konecne aj v sportovom segmente EV porazilo spalovaky (a teraz nehovorim o primitivnom zrychleni v priamke). Vela ludom by sa otvorili oci. Len mam trosku problem verit tomuto tweetu bez dalsich dokazov, s ohladom na minule vyhlasenia :-/ Lebo ked to nesplnia, znova skoncia na titulkach a budu si z nich robit srandu vsetky sportove divizie automobiliek, co veci nepomoze.
-
Nemusia. Porovnavat sa maju seriove auta bez akychkolvek modifikacii, tak ako vyjdu z fabriky. Je len a len na vyrobcovi ake pouzije komponenty, a s tym musi potom fungovat. Kazdy ma iny recept, niekedy to vyjde, inokedy je to porazka. To je uplne normalne. Keby sa pri testoch vzdy trvalo na rovnakych podmienkach, tak nikdy nikto nic neotestuje. BMW M3 vs Audi RS4 vs Merc C63AMG, kazdy ma ine brzdy, inu velkost a vyrobcu pneu, ine moduly ABS, inu vahu celeho auta, iny motor, inu koncepciu pohonu atd. Ale to ide vsetko na triko vyrobcu. Ked si zazmluvnia ako dodavatela OEM pneu Dunlop, a Michelin alebo Pirelli ma podstatne lepsie pneu v portfoliu, ktore pouzije konkurencia, je to chyba vyrobcu. Nie je to dovod na spochybnenie vysledkov porovnania. “Sutazia” v rovnakej triede a tam to konci, kazdy sa snazi v ramci svojich moznosti. Kazdy vyrobca ma volnu ruku vo vybere komponentov, a zakaznik chce vediet len to, ktore auto je najlepsie ked si ho dovezie zo showroomu. Nie ktore je najlepsie po hodinach stravenych v servise vymenou sucasti za ine.
-
Komentár