Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Informácie o Tesla Model X100D

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • patapuf
    Junior Member
    • Jun 2016
    • 4

    Informácie o Tesla Model X100D

    Ahojte. Viete mi povedať, či už niekto testoval maximálny dojazd X100D? Samozrejme v "normálnom režime jazdy". Teda v prípade potreby zapnutá klíma, kúrenie, pustené rádio atd. a žiadna pomalá jazda (ja osobne jazdím nejakých 110-120 km/h na diaľnici - úplne mi to stačí a viem, že brzda dopravy niesom, mimo mesta väčšinou okolo 80 - 90 km/h, v obci samozrejme do 50 km/h). Ide mi o reálne skúsenosti. Skúšali ste to už niekto? Je možné, že som zle hľadal, ale neviem nájsť na nete žiadne informácie o tom reálnom dojazde (papierový dojazd neberme samozrejme do úvahy) a po anglicky neviem, čiže to som tiež vylúčil. Ďalej by ma ešte zaujímalo, ako to je s objednaním Tesly. Je možné si ju dať priviezť z Tilburgu na hocijakú adresu na Slovensku? Pýtam sa len informatívne. Za odpovede vopred pekne ďakujem.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 941
    •      

    #2
    CIsla dojazdov, co udava Tesla su celkom realne. Klima ovplyvnuje dojazd minimalne, no kurenie podstatne, pretoze tesly nemaju tepelne cerpadlo. V zime pri minusovych teplotach, jazde na zasnezenej vozovke, alebo v dazdi pri vonkajsej teplote tesne nad nulou treba ratat so znizenim dojazdu cca o 10%. Tiez zimne gumy trosku pridaju na spotrebe. No najvecsi vplyv ma rychlost jazdy a samozrejme styl jazdy.

    Teslacka predikcia na zvysnu energiu v baterii po prichode do ciela je dost presna - ked si necham 10% kapacity pri dojazde do ciela a zachovam styl jazdy, tak sa pomyli minimalne. A keby sa aj podmienky radilakne zmenily, tak staci trosku znizit rychlost povedzme o 10km/h a hned sa rezerva zvysi. Pre X100D sa da ratat s pribliznou spotrebou 250Wh/km pri 110km/h.

    Navigacia tesly vypocita spotrebu (resp kolko ostane pri dojazde do ciela) podla momentalneho stylu jazdy, okolitej teploty, rychlostnych limitov a prevyseni na trase, takze odhad je dost presny.

    Mimo teslackej navigacie je celkom dobra navigacia abetterrouteplanner.com - da sa tam nastavit typ auta a kopa inych parametrov - pouzil som ju, ked som planoval cestu BA-Berlin-BA s privesom - po ceste tam s prazdnym privesom cca 600kg bola priemerna spotreba 270Wh/km, po ceste nazad s autom na privese (celkovo prives s nakladom 1800 kg) bol priemer 310Wh/km.
    Dost casto som vyuzival adaptivny tempomat jazdou za TIR-akmi, ktori jazdia okolo 90km/h - usetri sa tym trocha energie znizenim odporu vzduchu a sofer si oddychne, nemusi byt az tak v strehu.
    Samozrejme v stupakoch sa mi nechcelo cakat, dokedy sa TIRak vystvera na kopec, tam som ich predbiehal. Autopilot je pri tahani privesu zablokovany.

    Pre uplnost dodavam, ze na obchadzanie zapch je lepsia navigacia WAZE ako teslacka, pretoze teslacka nereaguje dynamicky na zmeny premavky Takze okolo velkych miest, kde hrozia zapchy pouzivam Waze, Alebo sa da pred prichodom k problemovemu useku prepocitat tesle trasu nanovo - vecsiniu potom sedi s tou co vyratal Waze - no nie vzdy.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      TESLA NEMA TEPELNE CERPADLO??? :-O to myslis vazne? to akoze celoplosne bez ohladu na model a vybavu?
      ved moj Leaf acenta ho vraj ma ! (uvidime v zime, chladne rana tomu ale nasvedcuju)

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Funkcia kurenia tepelnym cerpadlon ma v autach podstatne mensi rozsah pouzitia ako pri stacionarnych vykurovacich tepelnych cerpadlach. Pri minusovych teplotach je ucinnost tepelneho cerpadla EV obmedzena a kurenie funguje v podstateven len na priamy ohrev.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 563
    •      

    #3
    Pri spotrebe Tesly je už kúrenie menšie % celkovej spotreby ako pri autách s polovičnou spotrebou, možno aj preto to nebolo pre nich tak podstatné to tam dať.

    milan84 : Ja som mal možnosť niekoľko mesiacov porovnávať totožný Leaf Acenta - s jediným rozdielom príplatkom za tep.čerpadlo a bez neho a spotreby boli v jarných a letných mesiacoch identické na pár desatín, takže nejaký význam tep.čerpadla pri príplatku 800 € som nevidel, keďže v zime aj tak tep.čerpadlo musí dopĺňať priamoohrev.

    A tiež som počul názor od človeka, čo sa zaoberá klímami, že príplatok za tepelné čerpadlo v Leafe je vlastne len príplatok za štvorcestný ventil, ktorý otočí chod kvapaliny v klíma kompresore, lebo vlastne každé auto má tepelné čerpadlo - klímu. A to, čo robia v elektromobiloch, je len otočenie využitia klímy, nie navyše ďalší kompresor vo funkcii tepelného čerpadla. Keďže nie som na to odborník, píšem že som počul, nie že je to tak, aký názor máte na to ?

    Starý Leaf Acenta mal tepelné čerpadlo v základe, nový Leaf Acenta už nemá, okrem toho napr. menej kvalitný poťah sedačiek, ohrev sedačiek a ešte niečo iné je už za príplatok alebo vo vyššej výbave, čím schovávali výrazné medzigeneračné zdraženie.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ano tie vyhrevy sedaciek je hamba. I ked aj Leaf I to mal v Acente za priplatok a nebol to standard.
      Ani mne celom nie je jasne ci je to pouzitie ale mozne to je. Ved aj v dome klimu pouzias na kurenie pri opacnom chode.
      V Leafe to cvaka a huci rovnako ako AC a tym, ze to berie uplne identicky dojazd aj by som tomu veril.
      Zaroven ked v mraze hrozi poskodenia AC kompresora, tak pusti priamovyhrev.
      Dufam,ze bude studena zima nech to vyskusam
      A potah sedaciek v starej Acente je podla mna najlepsi. Velmi prijemny semiš ci ako sa to vola. Visia ma taky ten biedny, ja to volam igelitkovy a Tekna s tou ich kozou bez moznosti volby nie je nic pre mna.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Acenta u Leafu I mala ohrev vsetkych sedaciek (aj zadnych) v zaklade - aspon 2017-ka, ktoru som mal ja. Ale zasa nemala moznost parkovacich senzorov, mala len kameru. Leaf II som si mohol priplatit za park.senzory, lebo ini soferi (ky) u mna v rodine davali skrabance za vinu prave tomuto chybajucemu prvku.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      mozno ze za to, ze si mal z poslednych kusov a mozno aj vdaka 30baterii.
      Je kopa inzeratov /napr aj v CR som videl/ acentu bez vyhrevu.

    • Radkovanko
      Radkovanko komentoval
      Upraviť komentár
      bmw i3 - minula zima, teploty -10, tepelne cerpadlo neucinne pri pohybe v rannej zapche (vrakuna-centrum) 20% dole z dojazdu
  • voloda69
    Member
    • Mar 2016
    • 122

    #4
    Elon Musk twitol, ze verzie MODEL X,S sa budu moct objednat od pondelka (14.1.2019) uz len s 100kWh bateriou, do nedele sa daju este objednat 75kWh baterie, potom uz nie. Predpokladam, ze tie pojdu to MODEL 3.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Model 3 ma uplne inu bateriu ako S a X, okrem ineho pouziva ine clanky

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Ano mas pravdu, som si neuvedomil, tak mozno trosku optimalizacia v ramci vyroby, pripadne nove verzie baterii
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 941
    •      

    #5
    Znamena to, ze by sa schylovalo k updatu baterie S a X s vecsou kapacitou ako 100kWh?

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      je nam vobec treba mat este vacsie baterie? Taka 100 kWh bateria ked je o nu dobre postarane musi niekolkonasebne prezit zivotnostou cele auto. Dajme si len 2000 cyklov po 400 km - to je 800 000 km a bateria sa stale este len "zabehla"

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja myslim, ze v ramci faceliftu dojde k zmene clankov na 2170 ako ma 3. Ide o to, ze S aj X so 75 kWh bateriou maju mensi dojazd, nez LR M3. A to "nevyzera dobre" kedze M3 je model slabsej triedy. Niekde som cital, ze 120 kWh baterie s novymi clankami sa daju spravit pri rovkamom rozmere sucaneho S/X packu.
      Ale zase kto ma zo sebou furt tahat tu vahu...
      Pre mna ideal by bola kombinacia 90 a 120 kWh kapacit pre S, 100 a 120 pre X.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Elon vyslovene v komentaroch pisal, ze uz nechcu auta oznacovat velkostou baterie. Ak prejdu na 2170 tak bude podla mna S aj X v low a high range a to bude vsetko. Tiez podla mna zrusia oznacenie na aute, zostane len znacenie performance verzie.

      Ak vedia upravit poskladanie tak, ze 2170 napchaju do rovnakej velkosti ako sucasny pack v S a X tak sa im nemozeme cudovat, naco by baterie vozili z daleka, ked si ich mozu produkovat v GF1 v Nevade.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Elon sa jasne vyjadril, ze chcu zostat pri 100kWh strope, vacsie pojdu len do Pickupu a Semi.

      Zmena ma urcite pomoct optimalizovat vyrobu, naco pouzivat 2 rozne typy clankov ked mozem jeden? Plus som cital, ze zmena na vacsie clanky ma pomoct chladeniu baterie a rychlejsiemu nabijaniu. Terajsie baterie su vraj velmi huste a potrebuju 2 chladiace okruhy. Bateria z vacsich clankov, ako ma aj TM3, si vystaci s jednym chladiacim okruhom, kedze je tam tych clankov o 33% menej. A lepsie chladenie koresponduje s planmi SC v3 (co ma byt uz tento rok?), ktory ma ponuknut vykon 200-250kW a cielom je nabitie na 80% za 15minut. Otazne je, ci budu menit aj kabelaz za taku hrubu, ako ma TM3, ale predpokladam, ze ano, bolo by to logicke. Pri tejto prilezitosti by tam uz asi mohli slahnut aj ten CCS port.

      Pri 100kWh modeloch maju asi trosku problem s velkostou battery-packu a bude asi potrebny redizajn podvozku, tak este asi hutaju ako to tam vsetko napasovat.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Model S a X su (maju byt) vlajkove lode, to znamena, ze upgrade predpokladam v tomto duchu.

      - Elon avizoval zvysovanie kapacit baterii rocne o ~5%. 100kWh bateria bola uvedena v 8/2106 tazke sa pravdepodobne dockame min 15% zvysenia battery packu.
      - Elon potvrdil nove oznacenie - SR a LR pre S a X namiesto cisla v kWh
      - uvedenie softverovo riadeneho prudenia vzduchu klimatizacie (ako v modeli 3) do modelov S a X
      - redizajn interieru viac zodpovedajucemu autonomnemu riadeniu a zdielaniu (presun dotykoveho panelu, vnutorna kamera, novy AP3 hardware ako v modeli 3 atd)
      - pokles ceny modelov S a X (o 10%?). Elon pravidelne dakuje zakaznikom, co si kupili S/X pretoze tym umoznili financovat vyvoj modelu 3. Kedze model 3 je na svete, nie je dovod na drzanie vysokej marze modelov S a X
      - rychlejsie nabijanie a CSS konektor
      Naposledy upravené nemo; 13-01-2019, 12:09.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Bude zaujimave vidiet, ako sa potencialne znizenie cien TMS a TMX dotkne cien jazdenych aut. Pred-faceliftove Tesly maju celkom realisticke second-hand ceny, tie po-faceliftove su dost mimo reality. Ak sa to racionalne upravi, mohol by to byt celkom dobry impulz na dalsi rozvoj elektromobility.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ten facelift bude asi o zmene clankoch v bateriach, koli optimalizacii vyroby a CCS port z rovnakeho dovodu + priprava na SC v3 a hovori sa o AP3, tak zeby viac kamier? Model S by uz mohol mat konecne odkladacie priecinky vo vsetkych dverach ako ma aj TM3 a vyskovo nastavitelne pasy na prednych sedadlach ako ma TMX aj TM3.
Pracuje...
X