Testoval som jazdu s tazkym privesom - autoprepravnikom na trase ba-pernek-pezinok-ba. Prives a naklad spolu 1750kg, rychlosti podla predpisov, celkovy priemer 330Wh/km. V stupani na babu do 600Wh/km. konecne som vyuzil chill mode :-)
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
TMX s tazkym privesom
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Takze vcera pred polnocou som dorazil z Berlina do BA s TMX+autoprepravnik+i-MIev na privese. Trasa 763,5 km vratane obchadzania niektorych zapchatych usekov pri Drazdanoch a v Prahe podla Waze. Celkova spotreba Berlin-BA 235,4kWh, priemer 308Wh/km. Rychlost hlavne medzi 80 az 90km/h, kvoli uspore energie ciastocne za vhodnym TIR-akom adaptivnym tempomatom s s nastavenou najkratsou vzdialenostou. Neusetri sa tym vela, ale nieco ano a vodic nemusi davat az taky pozor ako ked ide sam.
Problem pri tahani tazkeho privesu je, ze pri silnejsej rekuperacii (viac ako cca 20kW) brzi prives sam najazdovou mechanickou brzdou, takze pri silnejsej rekuperacii ako cca 1/3 je energia ktoru nesie pribes a naklad stratena - ohrieva brzdy privesu.
- Likes 1
Komentár
-
Ale keby prives nebrzdil nebol by to problem? Predsa len je to vaha, ktora tlaci na gulu.
Treba vyvinut prives s rekuperacnym alternatorom a kablom zapichnutym do charge portu EV a presvedcit Teslu aby neprotestovala, ze nabija a rozbehla sa :-).
-
Brzda prívesu je kvôli bezpečnosti nejako nastavená a príves musí brzdiť, nakoľko zaťaženie na guli auta je veľmi limitované. Neodvážil by som sa viesť ďalšie auto na nebrzdenom prívese.
-
@Teq: 12900 vratane DPH, Miroslav Rojko Da sa povedat, ze najazdova brzda by mala byt nastavena tak, ze pri ekvivalentnom tlaku vecsom ako u nebrzdeneho privesu smerom do auta by mal brzdeny prives zacat brezdit sam. Tlak na gulu zvrchu je ina zalezitost - je to parameter tazneho zariadenia auta, kolko statickeho tlaku na gulu je povolene. Udava sa v kg - TMX ma max povoleny staticky tlak na gulu 90kg. Tento staticky tlak treba vyuzivat, no nesmie sa prekrocit. V pripade, ze by staticky tlak na gulu bol maly, pripadne aj zaporny (prives by dvihal zadok auta) tak by bol prives nestabilny a velmi lahko by sa rozkmital. Pekne ilustracne video ako to dopadne, ked sa vyuziva/nevyuziva tlak na gulu https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM
-
Obrazky musim pridat ako JUKS :-))) Pridavam par onbrazkov z netradicneho nabijania na SC Vystrkov2 Fotky
- Likes 3
Komentár
-
Po ceste tam s prazdnym privesom sme mali stastie, na vsetkych nabijackach (Vystrkov, Vestec, Nossen aj Bersteland) sme nabijali s zapojenym privesom. Po ceste naspet sme tolko stastia nemali, aj ked to nebolo vyslovene zle, lebo odpajat nalozeny prives sme museli len na nabijacke Vestec. Odpajat/ pripajat nalozeny prives s celkovou hmotnostou takmer 2 tony nie je trivialne.
-
- Likes 1
Komentár
-
Podla fotiek ma inovovany i-MiEV novy infotainment, s navigaciou (moje r. 2013 a r. 2015 nemaju navigaciu), pribudli padla pod volantom - zrejme na volbu rekuperacnych rezimov a niektore tlacidla presunuli vyssie na panel ovladania klimy a kurenia - na mojich su napr. vyhrievania sedadiel blbo umiestnene - vodicovo pod volantom a spolujazdcovo uplne dole pod ovladacmi klimy a kurenia. Technika ostala bez zmeny.
-
ICE666SVK - ved pozri fotky v inzeratoch
napr: https://www.autoscout24.de/lst/mitsu...m=2013&atype=C
Komentár