Zaregistroval som dost velke opotrebovanie letnych pneumatik (20" TMX). Po 25000 km su hlavne zadne pneumatiky dost zodrate a najviac mi vadi, ze nerovnomerne. Z vnutornej strany su po 25 tisic km na hrane pouzitelnosti.Original tesla pneumatiky maju dost nizky dezen - maju malo gumy, co sa moze zodierat, takze sa zoderu skor.
Je sice pravda, ze moja TMX jazdila cca 80% po dialnici dost velkymi rychlostami, (ked sa dalo aj 250) a casto s nastavenim vysky low a very low, no aj tak sa mi nepaci, ze zodratie gum je dost nerovnomerne.
Zimne gumy mam na TMX 19", teda take ako sa pouzivaju na TMS - tie sa zodieraju podstatne menej. No su uzsie a maju viac dezenu, ale maju mensiu maximalku, takze nejazdil som s nimi nad 200.
Tak som sa na to informoval v teslackom servise aj v nasich pneuservisoch a davam sem svoje zistenia:
- Vyrobcovia vykonntych aut vratane Tesly nastavuju geometriu tak, aby boli auta bezpecnejsie aj za cenu nerovnomerneho opotrebovania pneumatik.
- Auta s nastavitelnou vyskou pri nastaveni podvozku nizsie ako normal spravidla este viac naklanaju kolesa tak, aby boli bezpecnejsie, to znamena, ze vnutrajsky pneumatik sa v nizkych nastaveniach zodieraju este viac.
tu je o tom dost podrobne popisane: https://forums.tesla.com/forum/forum...wearcamber-toe
zavery:
1. Na tesle jazdit hlavne po dialnici maximalne percento casu v nastaveni normal - to je podla teslackeho servisu najlepsie pre zivotnost pneumatik.
2. Pri buducej srvisnej prehliadke v tesla servise dam prestavit geometriu tak, aby kolesa boli v ramci povolenej tolerancie kolmejsie, cize menej zodierali vnutrajsky kolies.
3. Samozrejme velke rychlosti a vela maximalnych zrychleni a brzdeni znamena skoro kupovat nove pneumatiky - ale to je jasne a patri to k tomu.
Je sice pravda, ze moja TMX jazdila cca 80% po dialnici dost velkymi rychlostami, (ked sa dalo aj 250) a casto s nastavenim vysky low a very low, no aj tak sa mi nepaci, ze zodratie gum je dost nerovnomerne.
Zimne gumy mam na TMX 19", teda take ako sa pouzivaju na TMS - tie sa zodieraju podstatne menej. No su uzsie a maju viac dezenu, ale maju mensiu maximalku, takze nejazdil som s nimi nad 200.
Tak som sa na to informoval v teslackom servise aj v nasich pneuservisoch a davam sem svoje zistenia:
- Vyrobcovia vykonntych aut vratane Tesly nastavuju geometriu tak, aby boli auta bezpecnejsie aj za cenu nerovnomerneho opotrebovania pneumatik.
- Auta s nastavitelnou vyskou pri nastaveni podvozku nizsie ako normal spravidla este viac naklanaju kolesa tak, aby boli bezpecnejsie, to znamena, ze vnutrajsky pneumatik sa v nizkych nastaveniach zodieraju este viac.
tu je o tom dost podrobne popisane: https://forums.tesla.com/forum/forum...wearcamber-toe
zavery:
1. Na tesle jazdit hlavne po dialnici maximalne percento casu v nastaveni normal - to je podla teslackeho servisu najlepsie pre zivotnost pneumatik.
2. Pri buducej srvisnej prehliadke v tesla servise dam prestavit geometriu tak, aby kolesa boli v ramci povolenej tolerancie kolmejsie, cize menej zodierali vnutrajsky kolies.
3. Samozrejme velke rychlosti a vela maximalnych zrychleni a brzdeni znamena skoro kupovat nove pneumatiky - ale to je jasne a patri to k tomu.
Komentár