Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Opotrebovanie pneumatik na teslach

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Opotrebovanie pneumatik na teslach

    Zaregistroval som dost velke opotrebovanie letnych pneumatik (20" TMX). Po 25000 km su hlavne zadne pneumatiky dost zodrate a najviac mi vadi, ze nerovnomerne. Z vnutornej strany su po 25 tisic km na hrane pouzitelnosti.Original tesla pneumatiky maju dost nizky dezen - maju malo gumy, co sa moze zodierat, takze sa zoderu skor.
    Je sice pravda, ze moja TMX jazdila cca 80% po dialnici dost velkymi rychlostami, (ked sa dalo aj 250) a casto s nastavenim vysky low a very low, no aj tak sa mi nepaci, ze zodratie gum je dost nerovnomerne.
    Zimne gumy mam na TMX 19", teda take ako sa pouzivaju na TMS - tie sa zodieraju podstatne menej. No su uzsie a maju viac dezenu, ale maju mensiu maximalku, takze nejazdil som s nimi nad 200.
    Tak som sa na to informoval v teslackom servise aj v nasich pneuservisoch a davam sem svoje zistenia:
    - Vyrobcovia vykonntych aut vratane Tesly nastavuju geometriu tak, aby boli auta bezpecnejsie aj za cenu nerovnomerneho opotrebovania pneumatik.
    - Auta s nastavitelnou vyskou pri nastaveni podvozku nizsie ako normal spravidla este viac naklanaju kolesa tak, aby boli bezpecnejsie, to znamena, ze vnutrajsky pneumatik sa v nizkych nastaveniach zodieraju este viac.
    tu je o tom dost podrobne popisane: https://forums.tesla.com/forum/forum...wearcamber-toe
    zavery:
    1. Na tesle jazdit hlavne po dialnici maximalne percento casu v nastaveni normal - to je podla teslackeho servisu najlepsie pre zivotnost pneumatik.
    2. Pri buducej srvisnej prehliadke v tesla servise dam prestavit geometriu tak, aby kolesa boli v ramci povolenej tolerancie kolmejsie, cize menej zodierali vnutrajsky kolies.
    3. Samozrejme velke rychlosti a vela maximalnych zrychleni a brzdeni znamena skoro kupovat nove pneumatiky - ale to je jasne a patri to k tomu.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #2
    "Je sice pravda, ze moja TMX jazdila cca 80% po dialnici dost velkymi rychlostami, (ked sa dalo aj 250) a casto s nastavenim vysky low a very low, no aj tak sa mi nepaci, ze zodratie gum je dost nerovnomerne.
    Zimne gumy mam na TMX 19", teda take ako sa pouzivaju na TMS - tie sa zodieraju podstatne menej. No su uzsie a maju viac dezenu, ale maju mensiu maximalku, takze nejazdil som s nimi nad 200."

    V Nemecku?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Sem ti samozrejme odpisem ze len v Nemecku, kde je na niektorych usekoch dialnic este stale neobmezdena rychlost.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ono ani v Nemecku to nie je ideálne, motajú sa tam v ľavom pruhu 200-kou pozéri na Porsche 911 Cabrio , potom ich človek musí obiehať stredovým pruhom a ešte naňho vyblikujú. Takže ani na neobmedzených dialniciach sa moc nedá jazdiť.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      o 3 nad ranom sa vecsinou da

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      "slušní ľudia v noci spia" -

      ... pamätníci pamätajú Dzurindov výrok ...

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Ja len tak....že som asi 1 z mála, kto dodržiava predpisy. Ale nehanbím sa za to.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Odkedy mam Leafa, aj ja dodržiavam predpisy....inak by som sa ďaleko nedostal...:-)))
      Naposledy upravené curgali; 26-04-2018, 15:36.

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      “Milujem” internetove dristanie. Tema o pneumatikach a hned k druhemu prispevku kopec zbytocnych dristov. Koho zaujima, ci jazdis podla predpisov alebo nie? Urob si temu jazda podla predpisov a tam o tom diskutuj

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Aké drístanie, chceli tým povedať k téme, že predpisovou jazdou sa šetria pneumatiky, nielen dojazd.

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav, Miroslav. Ak si to pisal ako vtip, beriem Inak nerozumiem, ako predpisova jazda setri pneumatiky. Kedze niekde je obmedzenie na 30 km/h, niekde uplne bez obmedzenia.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď už to nie je jasné, tak ako malému dieťatu: Keď dodržujú predpisy a chodia 90 km/h tam, kde je 90-ka a nejdú tam 120-kou a kde je 130-ka na dialnici, tak tam nejdú napr. 150 ako niektorí druhí a tým šetria pneumatiky. Lebo rýchlejšou jazdou je aj väčšie opotrebenie, čo asi je každému jasné, ak nie tak je to pre väčšie trenie, ktoré si každý ľahko vyskúša keď chytí rukou pneu po pomalej jazde a po rýchlej. Zahrievanie pneu je od trenia a opotrebenie pneu tiež.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 27-04-2018, 08:02.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ale pani Miro chcel povedat asi predpisovo v nasich koncinach, Nemecko je kapitola sama

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav, nebud ako fisker pls. Ak sa tu bavime o opotrebovani pneumatik, tak pis vecne. Tak ako si spravne napisal, ze na to vplyva rychlost alebo ine faktory. Dodrziavanie predpisov s tym nesuvisi. Lebo aj 130 km/h alebo niekde aj 250km/h je dodrzanie predpisov. A uz na tieto hluposti nereagujem, nemam na to cas. Sorry

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Chlapi vy nie ste v robote?
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #3
    Mne sa na Corvette Z06 opotrebovali gumy po 15.000 km a to som išiel 260 len raz...

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Presne, mne na vsetkych vykonnejsich autach vydrzali gumy tak do 10.000km 25.000km je podla mna vyborny vysledok na tak tazke auto ako je TMX.
  • Marekk
    Member
    • Feb 2015
    • 83

    #4
    25000 km mas najzdene a stazujes sa ? Ked som mal este S P85 zadny nahon 21 palcove kolesa tak som mal rekord ze po 6000 KM boli zadne plaste uplne hladke maximalne co som spravil bolo nieco pod 20000KM sice Teslu som nesetril ale ziadne driftovacky neboli. Prekvapivo najvacsi rozdiel v zivotnosti sposoboval vyber pneu uplne najhorsie na zivotnost boli pirelli a najlepsie Michelin

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #5
      To ste ma potesili, ze vam tiez gumy moc nevydrzali. No aj tak sa mi nepaci nerovnomerne ojazdenie (vnutri ovela viac) hlavne vecsich zadnych, keby sa zodierali rovnomernejsie vydrzali by este mozno 10 tisic. Zodratie je rovnake na oboch stranach, menej na prednych, viacej na zadnych, takze sklon dovnutra zrejme nebude chyba ale zamer tesly. Na zadnych je jednoznacne vidno na vnutornej polovici dezenu zubate zodratie sposobene zejme vecsim vykonom silnejsieho zadneho P-ckoveho motora.
      Dal som pred dvoma tyzdnami vsetky 4 nove - rovnaky typ a rozmery ako boli v prvomontazi, tuto letnu sezonu spravim asi 20tisic - vsetko na normal vysku. ojazdene gumy som si zatial nechal, porovnam po sezone.

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        20tisic km v lete? To kam sa chystas?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na nasej tesle jazdime traja - pouzivame ju hlavne na dlhe trate, aj teraz je v Holandsku :-)))

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka nielen v lete ale celu sezonu na letnych gumach, takze od zaciatku aprila po koniec oktobra
    • Marekk
      Member
      • Feb 2015
      • 83

      #6
      To nerovnomerne zodratie to tak nema nastavena iba tesla ale maju to tak vsetky vykonejsie auta.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #7
        To nie je len velkostou auta, ale aj gum. Ked aj na male auto sa da sirsi rozmer, zoderu sa o moc skorej, pricinou je nielen nizsi profil pri gumach s vacsim priemerom, ale aj to, ze pneumatika viacej trie v zakrutach, cim je sirsia a je haklivejsia na presnejsie zavesenie kolies (geometriu, odklony).
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Ioniq
          Member
          • Jan 2017
          • 364

          #8
          Ked chces co najvyssiu vydrz, urcite chod do Michelinu, maju najtvrdsiu zmes a fakt vydrzia podstatne dlhsie ako Pirelli alebo Continentalky. Teda okrem modelu Michelin Pilot Super Sport (PSS), tie su urcene pre sportove auta a su makke, tie idu dole rychlo. Ale take Michelin PS2/3/4 alebo Primacy drzia. Obe su trosku viac nedotacave, ale Tesla nie je sportove naradie, tak by to malo byt zanedbatelne. Aj ked neviem ci ma TMX specialne SUV gumy alebo sa tam davaju klasiky. V kazdom pripade sa vyhni tym akoze sportovym modelom, rozdiel v opotrebovani je fakt velky a pri SUV to nema aj tak zmysel. A ked chces uplne setrit gumy tak chodievaj do 150kmh, s rastucou rychlostou rastie aj opotrebenie. Take Bugatti Veyron pri rychlostiach nad 400kmh zozerie gumy za 15 minut. Cele

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            #9
            "2. Pri buducej srvisnej prehliadke v tesla servise dam prestavit geometriu tak, aby kolesa boli v ramci povolenej tolerancie kolmejsie, cize menej zodierali vnutrajsky kolies."
            To akože servis nastaví geometriu - odklon kolies v rozpore s výrobcom stanovenými hodnotami ? Veď to môže mať výrazný vplyv na jazdné vlastnosti - bezpečnosť. Vážne to urobia ?

            Výraznejší odklon zadných kolies si je možné všimnúť hlavne u BMW. Keďže väčšina ich modelov má zadný náhon, zadné kolesá či už na SUV modeloch ale aj bežných sú dosť výraznejšie odklonené ako predné a pri širších gumách je to ešte viac vidieť. Predĺžiť životnosť sady pneu sa dá aj zámenou, vždy po zime som nasádzal letné zadné na predok a naopak a keďže predok má opačný odklon ako zadok, tak sa to opotrebenie postupne vyrovnáva.

            Tesla má vzadu širšie pneu ako predné alebo rovnaké ? Ak nie, nie je dôvod nezamienať pneu medzi predom a zadom.

            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • Vrso
              Vrso komentoval
              Upraviť komentár
              TMX ma predu uzsie pneu ako vzadu. Zadne su az 275xx

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Na performace teslach su v zadu vecsie gumy ako predne, navyse sa nedaju otocit, lebo je definovany vonkajsok.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ono vonkajšok "OUTSIDE" nevadí otočeniu vpravo, vľavo, vadí len keď je zároveň aj smer točenia nakreslený a to sa nestane, lebo buď je OUTSIDE alebo smerová šípka (inak by museli robiť pneu na rôzne strany a pri kúpe by sme museli objednávať pravú alebo ľavú). Napr. na tých Michelin Eco Energy, ktoré sú na bežných elektromobiloch, je len vonkajšok a idú zamienať, ale tam je nevýhoda, že len pri prezúvaní z diskov, lebo Ioniq aj Leaf majú snímače tlaku v kolese. Napr. BMW meria tlak pneu podľa otáčok kolies cez ABS jednotku, nemá v kolesách nič a tam naozaj nie je problém hocikedy za pár minút, aj v strede sezóny prehodiť.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Miro, mas sice pravdu a gumy sa zamienat daju, ale ked je zodraty vnutrajsok, tak zamenou nic nedosiahnes, stale bude zodraty vnutrajsok

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Máš pravdu, to som si neuvedomil, oni riešia nerovnomerné. Ja som vždy otáčal rovnomerné opotrebenie, lebo som mal zadný náhon a zadné sa drali raz tak rýchlo ako predné - ale rovnomerne.
          • Vrso
            Member
            • Aug 2015
            • 70
            •   

            #10
            Mne sa gumy opotrebovali podobne. Mam TMX P100D, takze mozno este viac. Pises o Normal vyske, taky mod ja nemam. Mam Very high, High, Standard, Low a Very low. Pouzivam nastavenie, ze vzdy pri starte auta zacne na Low a tak to aj trvalo ostava. Ked jazdim na standard alebo vyssie, mam velke vibracie pri akceleracii okolo 50-60 km/h. (to tu nechcem rozoberat, lebo mi to uz 3x opravovali a mam email vyjadrenie od Tesla, ze to v sucasnosti nevedia odstranit) Hlavny technik Hermann vo Viedni mi povedal, ze aby som nemal vibracie, mam jazdit na co najnizsej vyske, teda ked akcelerujem, prepinam na Very low. Jazdim pomerne agresivne, caste akceleracie a pre expertov na zbytocne otazky pisem vopred, ze povolenu rychlost nedodrziavam takmer nikdy Mam nastaveny offset +10

            K pneumatikam (vsetky R20) mam zaznamy:

            1. na originalnej sade letnych som najazdil 36.000km a skoncila opotrebovanim vnutornej casti zadnych gum az do drotov, pricom predne boli este celkom pouzitelne
            2. kupil som specialne extra drahe 4x Michelin Latitude Sport 3 s oznacenim TO pre Teslu. Medzitym som bol 2x na servisnej prehliadke po 20K a 40K, kde mi mozno urobili nejake genialne nastavenie geometrie. Tieto super Michelin Tesla gumy vydrzali az 17.000 ! km do opotrebovania vnutornej strany zadnych gum. Predne gumy boli velmi malo opotrebovane. Kupil som 2x zadne Continental a sledujem dalej ich zjazdenie. Continental som kupil preto, lebo nic ine v tom momente pneuservis nemal v sklade. Dalsia gumy samozrejme kupim Michelin Latitude ale uz bez specialneho oznacenia TO pre Teslu

            Medzitym som jazdil nieco malo aj na zimnych pneu ale bolo to iba 6.000km, tak opotrebovanie zimnej sady zatial nevidno.

            Pri najblizsej navsteve servisu tiez poziadam o nastavenie geometrie pre nadmerne opotrebovanie pneumatik

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              dobre... standard=normal
              Preco chces dat gumy bez TO? Ved tie originalne boli TO (aspon u mna)
              mne zas vo viedni hovorili, ze mam jazdit maximum casu na standard
              odkedy mi to povedali dal som nastavenie low nad 150km/h, pri prvej sade som mal low nad 80km/h uvidim ci sa to prejavi na druhej sade
              offset mam +4.
              Naposledy upravené jux; 27-04-2018, 08:44.

            • Vrso
              Vrso komentoval
              Upraviť komentár
              Preto dalsie kupim bez TO, lebo Michelin TO su asi o 25% drahsie ako rovnake bez TO a pritom som na TO najazdil iba 17.000km. Viem o Teslakoch, ktori obuvaju hocijake cinaky, ktore o TO ani nechyruju. Takze ak im funguju hocijake obycajne gumy, pre mna Michelin bez TO budu perfekt. Vlastne nepoznam rozdiel pneu TO a bez TO. Viet o niekto ?

              Ty nemas P a teda mas mensie vibracie. Preto Ti zrejme doporucili jazdit na Standard, co je zrejme lepsie pre pneumatiky. No pri mojom P pri akceleracii auto vyrazne vibruje, ak mam Standard nastavenie. Kedze vibracie nevedia odstranit, doporucili mi nastavit auto co najnizsie, cim sa zjemnia vibracie. No dan zato je zrejme vacsie opotrebovanie pneumatik

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Vraj TO maju ako nove nizsi dezen ako neTO, hovoril clovek v nasom pneuservise, kde som nove TO objednal - no treba to overit, Mam p90dl, pri maximalnych zrychleniach v malych rychlostiach aj mne trosku drnci, no nic strasneho, pasazieri sa tesia, ze aspon pri max zrychleniach pocuju nejaky zvuk. Tiez sa mi to nepaci, tiez som to dal v tesla servise kontrolovat, no mne povedali, ze to je v poriadku (uplne im neverim, no zrejme to musia povedat, lebo s tym nevedia nic urobit). Mne tvrdili ze spolupraca predneho a zadneho motora a geometria su najlepsie pri standard vyske, no zda sa mi, ze aj mne pri nizsich nastaveniach drnci o poznanie menej. No uplne max zryclenie s max. bat. power som pouzil len na ukazku za dva roky spolu cca len 10x, aj ked tesne po nabijani, alebo dynamickej jazde vlastne ani max battery power netreba, lebo bateria je zohriata a ma minimalny vnutorny odpor tak, alebo takmer tak ako pri MBP.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              https://autosalon.iprima.cz/zpravy/e...cke-pneumatiky

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Podla toho clanku Marcel je asi najlepsie ostat pri tom co dava vyrobca co sa tika penumatik.
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #11
            Má niekto na Tesle 21 gumy? Potrebujem poradiť nejakú dobrú značku.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              z vyroby
              TMS maju 19 alebo 21"
              TMX maju 20 alebo 22"

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              To viem, ale chcel som poradiť značku, kto má reálne odskúšané 21
          Pracuje...
          X