Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Výber elektromobilu,... (Is This the ONE EV to Rule Them All?)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Stano Kurek
    Member
    • May 2014
    • 364

    Výber elektromobilu,... (Is This the ONE EV to Rule Them All?)

    PS: dobré spracovanie od Tesla Fans - Mr Ben (každý ma svoje požiadavky a svoj výber EV)

    SK: za mňa vyberám X a Y (safety, 7 miestne, úložný priestor, dojazd a zrýchlenie, dizajn, vlastnosti, air filters, autopilot, supercharger,...)

    Aký je Váš názor a výber ... otváram diskusiu ( + / - v skratke):
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 193

    #2
    O 5 rokov sa bude ľahšie odpovedať Dnes sú to iba veľké kompromisy... Žiadne, alebo hociktoré od Kona/Soul/Niro po TM3/Y a im podobné ak má mať aký taký dojazd a znesiteľnú cenu.

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Snáď aj pre naše končiny tradičná značka zamieša karty.
      https://www.mojelektromobil.sk/skoda...onazne-zabery/

    • Stano Kurek
      Stano Kurek komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím si že Tesla ma ďaleko navrch je to dobra voľba, jazdím na X a je to neuveriteľne auto, otestované mam všetky elektromobily na trhu ale tesla ma veľký náskok aj ked ma muchy v kvalite prevedenia ale je to kozmetika, pričom hlavne veci sú bezpečnosť, úžitkové vlastnosti až po autopilota a supecharging,... a oproti iným značkám priebežne zlepšuju vlasnosti pri stahovani SW co ma vplyv aj na HW elektromobilu.

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Hej, len pre nás plebs treba aj niečo lacnejšie.

    • Stano Kurek
      Stano Kurek komentoval
      Upraviť komentár
      ... pridu lacnejšie modely ... (new 4 a 5) plus 3 a Y zlacnie .... a stále je vysoká pridaná hodnota, kvalita sa zlepší keď sa dokončí Tesla Berlin Factory!

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Stano Kurek Tesle sa nedá veľmi vyčítať. Len cena nad 50k je úplne mimo mojich možností. Ak by som netrval na tom, že nejaké EV jednoducho chcem, tak to tiež nedám. Pre veľa ľudí je dať 30k+ za auto veľmi veľa. Chcú len auto na nejakéj úrovni, ktorú potrebujú. Na druhú stranu neľutujem a išiel by som do eNira zas. Za 43k mať super dojazd, plnohodnotné komfortné priestorné rodinné auto, výborne spracované/nadupané asistentami a s dobrým pomerom (cena/servis/opravy). Ak to stručne zhrniem. Tesla je samozrejme dnes "TOP", Kona/Soul/Niro zlatá stredná cesta (cena/výkon). Platí pre dnešok, samozrejme karty sa zamiešajú s novými modelmi.
      Prečo som nešiel do Tesly - žiadny predaj a servis v SR, vyššia cena (TM3 + farba + zimné), drahšie poistky, drahší servis všetkého, riešite tu emmc za liter. To auto je pre ľudí, ktorý majú viac peňazí ako ja . Tá stredna cesta je tiež dosť drahá, ale o kus lacnejšia (poistka/servis). Resp. má úplne bežné "lacné" diely z fosilu. Ale nevylučujem, že nejakú TMY v2 made in DE raz nebudem mať
      Naposledy upravené nick81; 06-05-2020, 12:57.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja sa neviem dockat doby kedy budu EV v rovnakej cenovej hladine ako porovnatelne fosilaky

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Myslíš, že BEV cenou niekedy podlezú PHEV?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Az sa Tesla nauci vyrabat kvalitne, znizi poruchovost a cenu, tak potom mozno bude najlepsia volba aj pre beznych europanov. Dufam, ze sa tam dopracuju co najskor. Dovtedy bude na piedestali zrejme len pre fanusikov znacky.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 snad raz PHEV nebude treba, asi tolko k tomu

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash To znie ako nikdy :-D
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 102
    •   

    #3
    Mne sa celkom pozdava Skoda Vision alebo VW ID.VIZZION aj ked to je len koncept zatial tusim

    Komentár

    • Stano Kurek
      Member
      • May 2014
      • 364

      #4
      áno tak ako písal Nick je to otázka výberu a ceny, .... pracujeme na tom aby sme aj na SR mali konečne zastúpenie a servis TESLA, momentálne vieme pomôcť s financovaním a dopravou a poistkou plus pár rád ako na to s užívaním EV ... chceme otvoriť showroom pre Teslu ale aj pre ine EV plus servis ako aj FV na domy aj záložné zdroje,...ai. konečne pripravujem koncept ktorý v Tesla Clube predstavíme a zapojíme do toho aj potenciálnych akcionárov a fandov - kto bude mať zaujem a chuť,... Tesla Club, Tesla Labs a Tesla Motors - tešíme sa !!!

      Komentár


      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Vidis realne, ze by Tesla mala zastupenie na SK v najblizsich 2-3 rokoch?
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 176
      •      

      #5
      Aktualne ziadne nie je uplne dokonale. Neexistuje na trhu EV ktore by splnalo 99% podmienok na auto tak ako pri spalovakoch kde sa da vyberat a piplat detaily. Stale je to o kompromisoch a zakaznik je tlaceny do situacie ze ked si vyberie moznost A tak prichadza o vela veci ktore ponuka noznost B a ani jedna z nich nema to co moznost C ktorej zas chyba nejaka zakladna vec. Na poli EV chyba konkurencia ako sol a potom to vyzera tak ze tu su same polotovary a nikto nevie nic dotiahnut dokonca. Tesla je aktualne asi najdalej a je pravda ze SW updaty vedia robit zazraky. Ale hardware sa zmenit neda a potom sme svedkami nedotiahnutych aut. Proste Elon povie ze zakaznik TM3 si vyhrievanie volantu nezasluzi tak ho mat nebude. Tak isto ako si majitel TMS neodlozi nic do odkladacich schranok vo dverach atd. Detske chyby ktore su v roku 2020 uplne absurdne a nemyslitelne a predsa existuju. S kazdym EV sa da viac ci menej zit. Ale su to vecne kompromisy kompromisy kompromisy.

      Najblizsie mojmu idealu je aktualne asi Model Y ak sa prenesiem cez interier. Zatial zaskrtava najviac policok v mojom zozname (aj ked stale nie vsetky).

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Mňa teda nezaujímajú autá, ktoré sa u nás nedajú kúpiť. Tak načo písať o Y, keď najskôr bude tu v 2022? Ani žiadne koncepty ma nezaujímajú. Nikto vám nemôže toľko dať, koľko ja vám môžem sľúbiť. To je podobne ako Stano už rok sľubuje nabíjaciu stanicu pri MÚ v ZA.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Tak je to zaujimave pre niekoho kto auto neplanuje kupovat teraz ale mozno prave za tie 2 roky

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash 2 roky dopredu kupu nema zmysel planovat, vela toho moze byt inak za ten cas. Skoda Vision vyerala ze bude fajn, o 2 roky realita Eniaq vyzera ze bude celkom ina. A to snad dokazu len zakaznici Tesly objednat, zaplatit zalohu a cakat roky na zhmotnenia ich sna v garazi.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Tesla Model Y sa uz da v EU zohnat. Aj ked sa jedna zatial len o sedy dovoz a cena je taka ako za TMX. Ale da sa. To ci to niekto za tu cenu kupi je druha vec

      • Stano Kurek
        Stano Kurek komentoval
        Upraviť komentár
        "stanicu pri MÚ v ZA" ....robí sa polep nabíjačky (SSE) mesto ZA da pokyn na spustenie a je to,... čo viac môžeme spraviť???

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        tak sa Stanovi ospravedlňujem, zrejme nemá také možnosti a právomoci toto urýchliť

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        Planovanie kupy auta (2) roky dopredu nemusi zafungovat. Ja som si rezervoval TM3 s tym, ze do 2, maximalne 3 rokov ho dodaju aj na SK. Uz cakam 4. rok a teraz to vyzera tak, ze nestihnu ani rok 2020. Takze sa snad po 5 rokoch cakania dockam v roku 2021 dodania TM3 aj na Slovensko. No medzicasom zacinam rozmyslat o TMY, kedze aj u mna je toto najblizsie k optimalnemu autu pre moje pouzitie, no to by som musel cakat asi dalsich 4-5 rokov, kym ho budu dodavat aj pre "other europe". Takze nakoniec asi kupim Konu.
    • esp
      esp
      Junior Member
      • Aug 2015
      • 4

      #6
      Stretol som raz jedného pána, ktorý cestoval z Nórska do Talianska. Poviete si, nič zvláštne. No ten pán bol na vozíku, ochrnutý a mohol hýbať iba jednou rukou. Spýtal som sa ho, že ako je možné, že môže šoférovať. Jeho odpoveď znela, že to dokáže iba vďaka TMS a autopilotu.
      Ja mám odskúšané TMSP staršie verzie, ale aj Raven a taktiež TM3P. Za mna Tesla a jej eco systém dáva svetu veľký zmysel a na tento trend sa chytajú aj ďalšie automobilky no ide im to vééélmi pomaly. Myslím si, že, keď sa rozbehne Berlín bude to pre nás všetkých oveľa lepšie. Made in Germany so super lakovňou.
      Za mňa najväčším problémom je, že na SK tu nemáme zastúpenie, servis a normálne financovanie ako je to v ostatných krajinách EU.
      Moja odpoved na otázku je: 🚙 TMY, na ktorý si veľmi rad počkám.

      Komentár

      • ivan32
        Member
        • Sep 2014
        • 102

        #7
        Tak vyšli nové informácie o Eniaqu. https://www.skoda-storyboard.com/en/...ty-a-la-skoda/

        Tri batérie 55, 62, 82 kWh Celková kapacita.
        DC nabíjanie 120kW
        11kW onboard charger takže 3f.
        Ťahanie do 1200kg
        CD 0,27
        Kufor 585 litrov
        4648 dĺžka
        1877 šírka
        1618 výška
        2765 rázvor
        Pri 4x4 sa max dojazd skráti z 500km wltp na 460km.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          da sa mat 82kWh bez 4x4? Ak je to tam sry ale nemam cas to cele teraz citat a velmi to chcem vediet

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash áno to je tých 500km wltp.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Parametre paradne podla mna Auto dost velke, kufor velky, dojazd dostatocny, Nabijanie podla mna dobre. Pre mna idealne auto len ktovie aku daju cenovku tomu 82kWh bez 4x4

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          Zaujímavý drag coeficient. Keď si vezmem, že táto krabica má 0,27 a vytvarovaný Ioniq 0,24, čiže rozdiel len cca 10%???

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash audi varianta má stáť 45k ID4 40k škoda eniaq??? Mala by to byť jednoduchá rovnica. Len sa obávam že výsledná cenovka bude za základ.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 aka audi varianta? Daj link kde sa pise o tych 45k. No a zaklad v EV je vacsinou uz pekne vybaveny

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash
          Audi Q4 etron
          https://electrek.co/2020/05/05/audi-...ric-suv-price/
          Vw ID.4
          https://electrek.co/2020/05/06/vw-id...tesla-model-y/
          Všetko sú to trojčatá.

          A viem sú to ceny v USD takže pravdepodobne bez dane tak ma za to nemusíte kameňovať. 😀

          A Catchcash základ som myslel nielen výbavou ale aj batériou.
          Naposledy upravené ivan32; 07-05-2020, 14:41.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ak ta skoda bude do 50k tak to bude zazrak podla mna

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash 50k je dosť .. Neprinieslo by to tomu autu žiadnu konkurenčnú výhodu.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Možno som optimista, ja tipujem 45k. 2x 5k inkrement príplatok za väčšiu baterku a nič iné netreba. Dúfam že to rýchlonabíjanie bude zahrnuté lebo v texte bolo napísané "option" ak si dobre pamätám čo by bolo divné.

          Edit: je tam DC fast-charging stations with a charging output of 125 kW are the third option. 
          Tak snáď to myslia len ako tretia možnosť nabíjania.
          Naposledy upravené ivan32; 07-05-2020, 10:42.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som myslel 50k za tu verziu 150kW a 82kWh baterka ci aka je to kombinacia co ma tych 500 WLTP.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          @Catcash veď aj ja tých 45. 35+5+5

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          jaj tak...no 45 by bolo fajn + este 10% zlava a si na 40

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash To už som zbystrel aj ja neškodovkár. Čo mi na tom nesedí. To WLTP na 82kW nie je málo 500km? Kona 480km na 64kW, T3LR tiež oveľa viac. A to 125kW .... These can recharge the ENYAQ iV’s battery from 10% to 80 per cent in just 40 minutes. Trochu dlho na 70% .. Z 3% na 73% som dal za 43min aj pri 77kW na nire a to sa mi pri 43% prehriala baterka a nabíjal som o 10% menej a od 53% o ďalších 10% menej (55kW). JJ väčšia baterka, ale stále je to trčte 40min... aby ste mali 80% .. WLTP pritom nie je oveľa vyšší. 125kW to musí len tak lietať. Aha odrb ako pri NiRO.. "na 100kW DC nabijte z 0..80% za 54min"... Ale to že DC je v aute podpora iba 80kW to nikde nepíšu. A tu je to rovnako "DC fast-charging stations with a charging output of 125 kW" - Nepíšu tam, že auto zvládne aj 125kW nabíjať.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          V podstate by mi to bolo jedno ak by nabilo naozaj tych 70% za 40 minut. Aj ked by to mohlo byt aj rychlejsie ale parkrat do roka by to clovek prezil a inac si vystacis s dojazdom 500km

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Prakticky? Nie.. lebo z 500km je v zime/vetre/130 za zlomí na 250k (pri 100%) => Pri 70% máš 200km.. A to si už na tom ako ja s Nirom, každých 200 km si budeš čakať 40 min? To ti poviem, keď ženu/deti vezmem na 500km+ ako mi vynadali, že nabudúce ideme Yarisom . Plus efektivita podľa baterky/wltp vyzerá skôr na ťažšie autá eTron/TMX a nieTM3/Kona/Niro. Zbytočne budeš preplácať kWH, => čo ak mňa niro stál na DC doteraz ako diesel a viac. Musel som prejsť za 2 mes na FLAT program :-D A ešte kurvítka o ktorých ti výrobca nepovie? Tiež mám 40 min, ale keď je vonku 5C... tak je z toho hodina Menej ? Tak ešte viac... Uvidí sa keď bude ten voz vonku, ako dobre sa chová z rôznych teplotách a spotreba v rôznych rýchlostiach. Papier znesie všetko a tie hodnoty zatiaľ nie sú ani v jeho prospech.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Tak urcite by som to nekupoval prvy. Nech to ini otestuju na sebe ale nevidel by som to tak tragicky v zime nechodim nejake sialene dlhe trasy...ak idem 2x niekde dalej na lyzovacku tak si pockam niekde uprostred na varenej cokolade s detmi vo vyhriatej restike a v lete to hadam nebude taky problem. Co sa tyka tvojho FLAT programu - cudujes sa ked najazdis za 2 mesiace 10k ci kolko?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Nejde o to kolko jazdim, ale kolko stoji plna baterka/kWh vs diesel na tu istu vzdialenost. Dialnice su fakt killer a nie ze tolko ako diesel ale aj 2x viac (Napr. idem hore po D1 MT/ZA/TN, kde ma UFC len Greenway, a cvakam si 0.49E/kWh, vymlatim to v 135 na 250km (ciste dialnice).. 12.5 eur /100 km tolko si asi na diesly nemal .. Len opat toto ti nikto kto ma EV radsej nenapise... :-D Ale sak su 50kW zadarmo.. no nabijaj 50kW 1:20 hod ked sa ponahlas a priemerku za celu trasu mas potom 70kmh Alebo brat stale hovori ,, TMX dozivotny supercharger zadarmo
          Takze FLAT nie len ze jazdim vela = nemusim .. 10 tis som robil rocne s fosil .. ale FLAT ma ovela lacnejsie kWh .. cisto ekonomicky teda. Nabijas doma velmi lacno.. = nedas flat = a potom mas 2x drahsie kWh Oproti domu skoro 4x..

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Tiez ju nekupim prvy, ale ako druhy majitel jazdenu za polovicu. Lebo 40-50K eur je vela penazi za take auto. Kupit male mestske/primestske nove BEV s dotaciou je ok, lebo sa cena skoro zrovna s ICE toho modelu. Ale za 45-50 ciste svojich kupit EV na dlhe trate nieje ok z eko-nomickeho hladiska. A eko-logia je menej efektivna pri velkych autach si myslim vyrobna i prevadzkova. Za tie peniaze by som kupil benzin+LPG (mozno aj o triedu vyssie) a este by mi ostala kopa penazi na to eko+eko LPG palivo a mozem jazdit bez stresu z dojazdu.

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          Ono hlavne WLTP u BEV sa nedá chápať tak ako u auta s (aj) spaľovacím motorom. Pri BEV urobíš WLTP po prvé nabíjanie. Odvtedy ďalej vieš využívať cca na 70% WLTP. To nie ako spaľovák, že čo tankovanie, to plná nádrž...
          Ak by som chcel mať 500 km využiteľných viackrát za deň, tak WLTP min. 700 km a to si pri BEV ešte chvíľku počkáme.
          To isté ak chcem s autom jazdiť dialnice ako človek 130 podľa GPS a na 1 záťah takto aj v zime, daždi a protivetre urobiť bez rozklepaných kolien 200 km, tak WLTP od 500km hooodne na sever.
          Inak nick81 s tou cenou jazdenia na BEV po dialniciach z vlastnej skúsenosti čistý súhlas.
          Naposledy upravené ToMiLeaf; 07-05-2020, 12:18.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          tak zase ja ani na diesel nejazdim nadoraz do 0km v nadrzi vy ano? Ale chapem co chcete povedat Mne parkrat do roka by nevadilo si pockat na nabijanie (samozrejme ze nie 3 hodiny kazdych 200km alebo daco podobne). Mne zatial BEV maximalne vyhovuje na to co som ho kupil - auto do mesta na rozvazanie deti po kruzkoch atd (aj ked teraz ich nikde nevozim ). Pekne za 9 EUR si nabijam AC kolko chcem.

          nick81 na dieseli mam 6.5 Eur/100km

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          ToMiLeaf Nechcem 500km WLTP, chcem len aby výrobca uvádzal pravdu .. Nie, že skupina zúfalých majiteľov z NZ musí robiť hacking a hľadať teploty, prečo to v zime nabíja pomaly. Lenže.. teraz sme už ďalej, máme dáta .. to nie je zima/nórska zima.. Ale platí to aj v apríli/máji. A netýka sa to len Hyudai/Kia.. tieto isté problémy majú napr. aj niektoré iné značky (Tesla nie samozrejme). Ja osobne som za to, aby sa chránila baterka podľa pravidiel LiON a vydržala mi max. Ale trackujem tie ochrany dosť podrobne... niektoré sú nezmyslené. Prečo sa nemôže baterka predhriať na ceste - netreba do navigácie.. Stačí 2 tlač. - predohrev 50kW/ predohrev UFC (na 50kW stačí LiOn menšia teplota). Alebo nezmyselne niekedy počas najlepšieho vypne BMS chladenie baterie .. Pritom LiOn vtedy znesie 200A - rovnako ako to v daných fázach umožní eTron/Tesla. A WLTP? Ok pri ICE sa uvádza mesto / diaľnica / kombinovaná... Prečo sa neuvádza WLTP alebo NEDC ako mesto / diaľnica / kombinovaná - 3 parametre ? .. Keď zrovna EV majú rozptyl od 50kmh po 130kmh šialene veľký... Aby som nebol offtopic.. tak ten odrb s DC. Prečo píšu nabíjanie DC na 125kW. keď to auto 125kW podporu pravdepod.nemá. Kia/Kona detto na 100kW DC nabijete.... a dnu je 80kW max podpora. Výrobcom toto vyhovuje a majitelia sú tiež ticho. Lebo by ich známi z fosilákmi vysmiali.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 velmi pekne popisuje plusy aj minusy EV. Tie som zistil davno uz ked sme mali i3 60Ah (18,5kWh) a chodili s nou vsade. Dialnica preto auto aj napriek nizkej vahe a uzkym kolesam bola smrt, nabijalo max 43kW a to baterku auto vyhrievalo aj chladilo a udrziavalo stalu teplotu. cakal som 4 roky na TM3 a nakoniec po zvazeni pre a proti TM3 SR+ a eNIRO som kupil eNIRO. Sme spokojni. Uvazovali sme aj na i3 s 40kWh baterkou ale to je proste malo na pohodlne cestovanie aj v zime. VW ID3 som objednavku zrusil, nevedia dodat a ta 55kWh baterka bude nakoniec malo a bude treba kupovat 75kWh verziu, to uz bude pri takom aute so 100kW nabijanim akurat ale cena uz zhodna s TM3 SR+.

          PROBLEM EV je zi ho porovnavame s ICE, pretoze nas mozog inak hodnotu urcit nevie, potrebuje nejaku kotvu s ktorou to porovna. JA uz EV neporovnavam s ICE (inak za 42k za eNIRO by som mal ine ICE), porovnavam ich medzi sebou. Tesla pre mna stoji nakoniec privela LR verzia a vlastne ju ani nepotrebujem napriek technologickemu naskoku a wow efektu.

          EeNIro je jedine auto v rodine a bude este dlho :-).

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Ak som mal ICE a nikdy som predtým nesedel v EV s čím ho mám zrovnávať? Chcem EV, lebo programátor/elektrotechnik... vezmem údaje výrobcu, vypozerám bjorna, elektrodad, vysnívam si ako to šoférujem.. Prepočítam koľko to bude stát.. návratnosť pri domácom nab., DC... stačí EKO keď vlastne nebudem nabíjať.. Šak 400-450 km.. Naivne si myslím, že diaľnica.. ak sa povie diaľnica jazdil som vždy 130 plus, že 350 snáď dá.. Aspoň tak sa všetci tvária,.. že povedia idem diaľnica za 15, ale to že kombinovaný dojazd, to nikto nepovie . Reči ako Tesla, jazda za kamiónom/110/vypnutá klíma som bral ako hate proti EV.. Už v tomto momente som počítal návratnosť 10 rokov.. povedal som si neriešim, EV chcem. Doprajem si.
          Realita.. diaľnice pri 80% nab. 200-250 .. ok UFC, zlý vtip 4 z 5 UFC za mesiac 55kW max.. A už to šlo.. Ok.. Ak by som mal eniro vrátiť.. nevrátim, kúpim ho zas, lebo má lepší pomer cena/výkon ako Tesla. Dojazd je len kúsok pod LR verziou a to má "tehla" len 64kWh. Mimoriadne efektívny stroj za tie peniaze.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ten dojazd sa s Konou/Nirom neda moc porovnavat. Skodovka je vacsia a tym padom aj tazsia. Fyzika nepusti. Ale jazdne to bude o ligu inde. Je to RWD a za priplatok AWD. Na webe su uz prve recenzie z jazdy s novinarskym prototypom a vsetci sa zhoduju ze to jazdi naozaj slusne. Narozdiel od Kony EV ktora ten vykon absolutne nezvlada prenasat a presmykuje ako besna tak Enyaq nema problem ani s akceleraciou na podlahu. Verzie s AWD a chystany RS variant budu na tom este lepsie. O podstatne rychlejsom 125kW nabijani ani nehovorim. Tu si Korejci stale dobrovolne strielaju do nohy a Skoda ma ozaj velky bod k dobru. Osobne sa skor obavam ceny a softwaru. VW stale nie je schopne dokoncit software ID3 a toto bude predpokladam rovnake jadro. Aby sa nestalo ze budu vsetky vyrobene ID3 este v januari 2021 stale na parkovisku cakat na novy soft a Enyaq sa posunie na 2022 🙈

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Kona/Niro .. Zimne Michelin Alpin 6 - nikdy nepresmykli, ani v sporte, spotreba Casta - Pk sa dala spravit 8.6, a to co dodali ku autu letne Michelin Primacy 3 .. nic horsie som nezazil ani na seicente .., odpad, smyka sa v eco pri vyjazde, medzimesto, bojim sa predbiehat, spotrebu som nikdy 8.6 domov s nimi nedal. Paradoxne, ak naprsi drzia dobre. - Podla mna zle pneu. Alpin 6 ten vykon preniest v pohode vedia. Nabijanie je uplne ok, ak clovek vie co je vo veci a vie si spravit predhrev pred chargerom.. je rozdiel niekde trcat 50 min a 1:15. Enyaq - treba pockat kym to bude vonku. Ja dovtedy skusim Niro hacknut a spravit predhrev na tlacitko Je to na dobrej ceste..

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 tak to vela stastia s krizovym brzdenim v lete pri 36C na tych Alpinoch Jasne ze zimne drzia lepsie. Su makke. Ale ide to na vrub opotrebenia a menej idealnych vlastnosti v teolom pocasi. Ja som osobne skusal Konu len v lete na dvoch druhoch pneu - jedny Hankook a druhe Dunlopy co si tam majitel dal. Oboje bola katastrofa. A mat pouzitelnu schopnost preniest vykon tie 3 mesiace v roku co ma clovek obute zimne mi pride absurdne ked to ostatni vedia mat celorocne bez ohladu na pneu. Zhodou okolnosti som mal Michelin Primacy 3 na starsej Audi A6 s prednym nahonom aj na Passate a nepresmykli ani raz. Primacy su uplne v pohode pneu strednej kategorie. Chyba je inde 😉 Ale je to rovnaky problem ako mal Ioniq aj Soul.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Alpiny mám na zimu. Na zimných ani v apríli na diaľnici. Dorazím tieto Primacy. Neviem potom čím to je, keď aj iné značky.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo uz som to tu pisal ja mam primacy 4 a horsie gumy som snad este nemal. Smykaju hned ako trochu zaprsi. Co som mal Hankooky tak tie drzali ako pribite...Ako to tu citam tak zacinam mat pocit ze velmi zalezi aj od auta pripadne rozmeru alebo kombinacie oboch

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Lahky predok. Auto nema tazisko na prednej naprave ako spalovacie predokolky. A pri akceleracii posobia vsetky sily na zadok. Predok strati prilnavost. Fyziku neoklames. Aj keby si tam dal zavodne slicky tak to bude stale saskovat.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo zabudol som sa zmienit ze to mam na diesli kde lahky predok urcite nie je

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash moze byt. Ja mam skusenost len s Primacy 3 (o ktorych pisal aj nick81) a nikdy nesklamali. Jedny mali sirku 205 a druhe 225. Po zodrati som ich opakovane kupil kvoli spokojnosti. Stvorky som nikdy nemal. Druha vec je ze eNiro som nemal moznost nejak hlbsie prevetrat a mozno ma trosku lepsie rozlozenie hmotnosti. Ale Ioniq bol uplne tragicky a Kona len o kusok lepsia. Stale vsak bieda. Do EV patria len 2 druhy pohonu a oba pohanaju zadnu napravu

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          eNiro ma rozlozenie hmotnosti 55 vpredu 45 vzadu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Primacy si mal na EV? Moze byt, ze by v case robili rozne kvality? Zle serie? Alebo ina uvaha.. Tym ze ma EV vacsi krutiaci moment, ze na FWD EV lepsie pouzit pneu z inej zmesy? Trochu sme uleteli od temy ... Enyaq
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 102
        •   

        #8
        Aha, dalsie co sa chysta do Europy.
        BYD Europe outlined an expansion strategy for EVs in Europe, including the trial introduction of electric passenger cars, alongside longer-term plans to bring new BYD LCV and eTruck ranges to the market. BYD will initially introduce the all new, full-electric, second-generation BYD Tang compact SUV to the Norwegian market. Already...

        Komentár

        • Stano Kurek
          Member
          • May 2014
          • 364

          #9
          pani,... super diskusia,...

          PS: zaregistroval som BYD mali sme v pláne tento rok organizovať study tour do Číne na EV výstavu a potom so USA do Tesly žiaľ Corona nám všetko prekazila verím že 2021 to dáme,.... budeme Vás informovať.

          EV: pre mňa stále ostáva TESLA,... myslím že je to momentálne jediná značka ktorá sa pozerá úplne inak na automobilizmus a inovácie, autopilot, rototaxi a ďalšie sú bezkonkurenčné,...

          Komentár

          Pracuje...
          X