Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nemecky inzinier o obavach z buducnosti nemeckych automobiliek.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Nemecky inzinier o obavach z buducnosti nemeckych automobiliek.

    Alex Voigt v rozsiahlom clanku popisuje svoje obavy ci sa nemecke automobilky dokazu dostatocne tychlo adaptovat na elektromobilitu.
    As a German engineer, I am today more than ever concerned about the ability of our auto industry to survive and prosper. I write this as a person who loves his country, the people, and my fast German car, a true masterpiece of technology.
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #2
    Konečne to niekto povedal na plné ústa. To, čo napísal ten inžinier je ako zrkadlo, do ktorého by sa mali všetky EU automobilky pozrieť a prestať nám natierať med okolo úst s tými ich konceptami a sľubmi...

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #3
      Ja si to tiež myslím, pred pár týždňami som (ne)bojácne kúpil akcie Tesly v cene Leafa, aby som ich podporil (a tiež niečo zarobil).

      Aj po predstavení e-tron veľa komentátorov hovorilo, že to Teslu moc neohrozí. Neviem prečo potom pri predstavení MB EQC akcie tak reagovali, keď EQC bolo ešte menej konkurenčné. Pri e-tron sľubujú aspoň budovať sieť nabíjačiek.

      Keď bude mať model 3 aj CCS, tak sú v Európe bezkonkurenční aj vlastnosťami auta aj nabíjacou sieťou a nemci si môžu pískať. Aj včera tie sľuby zasa od VW, už budúci rok ...

      Inak pamätáte ešte tri roky dozadu od predstaviteľov nemeckých automobiliek, ako tadiaľ cesta nevedie ? Elektromobily sú mŕtva vetva atď ? Ja im už dlhé roky neverím ako ich dlhoročný zákazník ani slovo. Verejne klamú a hovoria čo sa im hodí v ich starom biznise. Oni možno majú pripravené EV aké len chceme ale potrebujú zdržovať a zdržovať aby predávali tie ich popelnice s dávno zaplateným vývojom. i-Pace detto - kedy sa bude vôbec dať objednať, tobôž bude dodaný prvým zákazníkom ? Nebol oficiálne s veľkou pompou predstavený už v marci ?
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        > Ja si to tiež myslím, pred pár týždňami som (ne)bojácne kúpil akcie Tesly v cene Leafa, aby som ich podporil (a tiež niečo zarobil).

        Ja podobne. Chcel som kupit uz davno, len som bol lenivy vobec zistit ako sa to da spravit. Ale konecne som sa nedavno odhodlal. Planujem ich predat ked budem kupovat model 3. Teda ako pojde cena akcii hore. Ak nie, tak ich podrzim kludne dlhsie.
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #4
      A to este nedorazila cinska konkurencia. EV je pocitac na kolesach a v pocitacoch su uz na urovni Samsungu - Huawei apod. Je iba otazka casu, kedy zvladnu ostatne finesy a zacnu sem dodavat riadne auta (nie tie smiesny Z2 ci ako sa to vola) za 20 000EUR.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        No to troška pochybujem, na americkú "kvalitu" spracovania sa ešte dá zvyknúť, ale čínske autá sa už niekoľkokrát pokúšali osloviť Európskych zákazníkov. Už len ten nedoriešený odklon zadnej nápravy u Tesla X, to si priznajme, by sa európskym výrobcom nestalo, je maličkosť oproti tomu, čoho by sme sa dočkali od číňana. Tam je iné zmýšľanie, pocit kvality alebo dobre vykonanej práce, to som pri čínskych výrobkoch, ak nad nimi nestojí nejaký európan alebo američan so šublérou a nestopne im platby, nevidel.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Cena, cena, cena... Obzvlast vo vychodnej Europe. V masovom meradle, ked to bude jazdit a nebude sa to furt kazit, tak to prerazi.
        Pred 25 rokmi dorazila k nam Kia, vacsie shity som dovtedy nevidel.
        A dnes?

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        A kazí sa KIA viac ako iné autá?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A pred ďalšími 25 rokmi na tom tak boli Japonci.

        Ale KIA aspoň dorazila. Čína má problém vôbec doraziť, aby splnila európske normy. Tí ešte nie sú ani tam, kde bola Kia pred 25 rokmi.

        Čínu najbližšie roky naozaj nevidím ako konkurenta. Len v číne vyrábané autá pod európskym dozorom tak ako tam má fabriku Škoda alebo aj BMW, ale tam už tie ceny sú nečínske.
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #5
      Zaujimavy clanok, aj ked zrovna o nemecke automobilky by som sa naozaj nebal. Ak niekto prezije EV revoluciu tak to bude prave Mercedes, BMW a luxusne znacky ako Bentley, RollsRoyce a spol. Na svete je prilis vela bohatych ludi, a ked budu vsade EV, tito ludia si s radostou priplatia aby sa odlisili a ukazali svoj majetok a spolocenske postavenie drahym autom s “historiou”. A nezastavia ich ani vysoke dane, ego je zial silnou hnacou silou. Ked vsetci budu jazdit na EV, prave oni budu chciet mat nieco ine, co je pre ostatnych nedostupne. A mozno bude niekto nesuhlasit, ale Tesla jednoducho nedociahne na taky RR Phantom alebo Maybach S600. To je trh kde sa vozi vzadu, majitel neriesi prevodovku, tankovanie ani autonomnu jazdu. On chce zlozit prdel vo svojich drahych nohaviciach za 7000€ do vzacnej koze a nie do umelej parodie, vyzut sa a dat si vymasirovat nohy a chrbat, otvorit chladnicku s vychladenym Cliquotom. Plus na riti auta musi jasne svietit, ze ma pod kapotou V12. Vie, ze to nikdy nevyuzije, ale je to status, a v spolocnosti kde sa pohybuje sa uz na V8 zazera s pohrdanim. Netvrdim, ze Tesla raz nezabrdne do luxury segmentu, ale to este ubehne asi vela vody. A novy RollsRoyce Phantom aj Cullinan boli od zaciatku navrhovane s umyslom elektrifikacie, detto Bentley Conti a Mulsanne. Vyhra to mozno nebude, ale tomu ruskemu oligarchovi ale saudskemu sejkovi ku stastiu viac nebude treba a s kludnym svedomim si objedna rovno 3 kusy. Zatial co Tesla o nejakom vstupe do luxury segmentu a ponuke individualnych sluzieb asi ani nerozmyslala.


      Imho ak to niekto neprezije a dostane sa do vaznych problemov tak to budu mainstreamove znacky ako Seat, Renault, Peugeot, Fiat, Opel, VW, Skoda, Ford plus ich azijski konkurenti. Toto su skutocni kandidati na odstrel, ktori by sa mali zacat bat, lebo nemaju zakaznikov so specialnymi poziadavkami na tradicie a luxus, pre ktorych je cena az niekde na 10. mieste pri kupe auta. Toto su zakaznici, ktorych velmi nezaujima technika, nemaju lojalitu k znacke, rozhoduju sa penazenkou a praktickostou auta. Tradicia im nic nehovori, rozdiel medzi pravou a umelou kozou ani nespoznaju, lebo maju vacsinou aj tak len latku. A tu ked Cina zacne masovo grcat dostupne EV tak vacsina tych automobiliek skonci, a bude to velmi boliet nie len automobilky, ale aj krajiny kde maju vyrobne zavody. Standardna “budget” verzia TM3 bude len prvou ranou Pridu dalsie a tie budu bolestivejsie, a to nechcem vediet co sa stane, ked sa zobudi zo spanku velky cinsky medved. Pomaly si chystaju podu. Ovladli Volvo, kupili relativne velky balik Mercedesu. Bud zaplavia svet autami typu Cherry, co budu mat najma v EU problematicke, alebo nam to tu nasackuju zabalene “v europskom kabate” pod znackou Volva a inych. Otazka casu, kedy kupia dalsiu EU automobilku.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tvoja úvaha má jednu trhlinu a tou je počet potenciálnych kupujúcich. Značky ako Rolls alebo Bentley by tu dávno neboli, keby ich nekúpili normálne automobilky, ktoré použili svoje vyvinuté technológie na tieto autá a značka pridáva len ten luxus v podobe povrchových úprav a dizajnu.

        Preto tých pár tisíc miliardárov nedokáže uživiť takúto automobilku. Kupujúci (BMW alebo VW) museli použiť know how na podvozky, motory, elektroniku so svojich najväčších limuzín a následne tam ponechať anglickú noblesu vo forme kožených paketov, luxusných chladničiek, doplnkov.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Len na doplnenie....India-ni už majú Jaguar-Land Rover kupený...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, ale to bolo v 90tich rokoch. Porovnaj si pocet bohatych ludi vtedy a teraz, a tiez pocet predanych aut. Predaje RR aj Bentley preleteli cez strechu. Tak ako by v 90s skrachovali bez vstupu investora, teraz by uz nemali problem fungovat aj solo a stale vykazovat zisk. Doba sa zmenila. Aj ked treba povedat, ze velka vdaka patri najma Rusku a Cine, kde to mali pred tym zapadne automobilky nelahke, resp. takmer nemozne.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        A na margo financii luxusnych znaciek - treba poznamenat, ze vacsinu znaciek do*ebali prave anglicania RR, Bentley, Jaguar, Lotus, RangeRover, Rover, MG, Mini, AstonMartin... akonahle presli znacky do nemeckych ruk, zacalo sa im darit. Anglicania vedia navrhnut pekne veci, ale za ziadnych okolnosti sa nesmu dostat k vyrobe, financiam a marketingu. Potom sa to zosype.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq - plny suhlas s druhou castou prispevku, staci pozriet co porobila s predjami Skody Dacia u nas.
        Ten uvod - mas asi pravdu ale to je len kvapka v mori, par tisic aut rocne. Bodaj by boli na planete len takito "znecistovatelia" aka "cmoudi"...
    Pracuje...
    X