Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mýty o elektromobiloch

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #16
    cakam, ci maestro odpise

    Vazena redakcia, ten clanok o cisteni vzduchu dieslovymi autami myslite vazne? April uz tento rok bol, vsimli ste si?! Citali ste co za extremne absurdity su tam napisane?
    O tom, ze vasa redakcia vie o elektromobilite 0,0nič nepochybuje snad nikto. Staci si pozriet velavravne komenty pod testom etronu. Nerozumiem naco sa im venujete, ked nechcete.
    Ked mate zaujem pisat o autach na elektrinu serioznejsie, da sa to dostudovat, nie je to hamba. Ale ak pustite von takyto "clanok", to uz rovno mozte pisat o tom, ze zem je plocha. Predpokladam, ze to bude mat rovnaky uspech.

    Dufam,ze tento cisty vzduch dychate rurou z vyfuku vasich aut priamo do kabiny...
    Ako prvy krok vam odporucam: zistite si, aku funkciu ma DPF filter. Potom sa mozme bavit dalej o vypovednej hodnote clanku

    milan

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #17
      Na facebooku sa mi objavuje platená reklama Nissanu na Leaf a pozerám, že 50 príspevkov, tak som klikol. No na toto sme ešte nemysleli, tu jeden mysliteľ to odhalil, kam to smeruje s tou podporou elektromobilov a o čo politikom ide (alebo iluminátom ?). A ostatní mu tam obdivovačne pritakávali, že na to prišiel a to je ten pravý dôvod - chcú obmedziť náš slobodný pohyb.

      Iný kápo: https://www.facebook.com/profile.php?id=100011336960677

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2019-09-08 o 19.08.01.png
Videní:	724
Veľkosť:171,3 KB
ID:	41396
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        blbost je nova epidemia. horsia ako mor. Tento chlap je urcite od Sorosa a postriekal ho chemitrails radioaktivnou latkou, ked doplaval na kraj nasej plochej zemegule.
        Asi zabudol, ze nie statisice, ale miliony domov denne kuria,svietia,vysavaju.

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        🤮

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pozerám na profil autora, že namiesto "Vysoká škola života" čo som si tipol, je tam "Večerní univerzita marxismu-leninismu".

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        asi mu nikto nepovedal ze si vie elektrinu v tom najhorsiom moznon pripade vyrabat aj sam, ale ked mu zastavia ropovod tak rafinerku si na streche asi neurobi
    • Teq
      Teq
      Member
      • Nov 2017
      • 240
      •   

      #18
      https://www.youtube.com/watch?v=oFOq...ature=youtu.be
      toto sa ku mne prave dostalo...pocuvam len minutu a uz mi dviha tlak, nemal som si davat tu kavu

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ten dokument je nahodou vcelku pravdivy, bohuzial. Je predsa jasne, ze planetu nezachrani len prechod na elektromobilitu.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        to je pravda, ale pozri si to cele, na zaciatku a na konci dobre zabije tym, ze emisie CO2 vlastne nie su problem, ba co este odrazaju teplo do vesmiru a ked budeme dalej spalovat a sadit stromy setko bude v poradecku
    • Hati
      Member
      • Jan 2016
      • 77
      •      

      #19
      Elektro-autá a čo ďalej?!

      Sledoval som v televízii, že bol nejaký autosalón a tam všetci predvádzali elektro autá. Teda čistý pohon na elektriku. Dole v knihe na konci autor píše, že sú to všetci blázni a vysvetlil jednoduchú matematiku, že nechápe, ako takú hlúposť môže vôbec niekto propagovať? A hlavne, prečo žiadna politická strana nepovie, že je toto totálna hlúposť? Alebo sú všetky politické strany hlúpe? Len stručne z knihy. Ak si predstavíme, že všetky osobné autá na Slovensku budú na elektriku, ďalej priemerný počet najazdených kilometrov za rok bude 15 000, priemerná spotreba pri jazdení priemernou rýchlosťou 70 km/hod, bude 15 kW, tak bude spotreba elektrickej energie, taká, že je potrebný neustály výkon 900 MW. Ale pretože všetci budú dobíjať autá večer, tak bude potrebný okamžitý večerný a nočný výkon cca 2500 MW. Ak má jeden blok v Mochovciach výkon 440 MW, tak treba postaviť asi 5 nových blokov, teda 2 nové elektrárne ako Mochovce. To ale nie je všetko. Na taký večerný výkon nie je dimenzovaná elektrická sieť, trafostanice.... Ak na benzínovej stanici natankujete benzín za 10 minút, tak pri dobíjaní batérií aut, ktoré trvá cca 4 hodiny, treba postaviť 24 krát viac dobíjacích staníc, ako je súčasných benzínových staníc. A kde ich postavíte? Ďalej batérie vydržia len asi 200 000 km, potom ich treba vymeniť. Ale cena batérie je ako polovica auta. Ďalej batéria musí byť stále v teple. Teda v zime musíte mať garáž a udržiavať teplotu cca 20°C, ináč ju zničíte. Alebo ju neustále celú zimu na vonkajších parkoviskách zohrievať, teda musí byť napojená na elektriku............ Chápete? Vzdelávajte sa a nepočúvajte zdegenerovaných demokratických politikov, ak Vám ani takúto základnú vec nepovedia. Alebo zámerne klamú?

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        to co za **** toto napisalo? dalsi hejter?
        klasicke odborne reci, ako treba bateriu po 200.000km menit, musi byt v teple inak ju znicite.
        Ten clovek asi nemal v teple hlavu ked fukalo a toto je vysledok

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Zo vsetkeho sa da vybrat nieco dobre a tak aj z tohoto. Ta vyzva je dobra: "Vzdelavajte sa..."

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ten chudak by sa mal. ale fakt je zle, ze plebs si z tohto vytvori nazor a zaskatulkuje temu. To je to najhorsie. Vsetci mame okolo seba ludi, ktori "citali odborny clanok" a je to pravda.

      • enfko
        enfko komentoval
        Upraviť komentár
        Ty vole, tak to uz mi zostava len necelych 65.000 najazdit na MS a moze ist do srotu. Idem rychlo napisat inzerat. Myslite, ze v AAA Auto tiez citali tu mudru knihu? :-)

      • Janek72
        Janek72 komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ja som za popísaným zenitom životnosti :-) - 215.000km TMS 85D 8-2015, v Hybiach sme moc teplo v zime nemávali, auto parkujem len pod prístreškom a nabíjam denne podľa potreby až 32A na 90% (345km) a baterka je stále pre moje potreby OK, max.385km pri 100% nabití ale moc ju nešetrím pomalým jazdením (226Wh/km)... Jednoducho jazdím tak aby som vždy nabil v cieli, po Slovensku dojazd bez problémov všade kde potrebujem. No a nabíjačiek za tie štyri roky pribudlo toľko, že absolútne neriešim problém s dobíjaním. Do Prahy chodím z Liptova s jedným nabitím v Olomouci. Pre haterov - nie to nie je chvála, len moja každodenná realita. Uvažoval som o výmene za novú 100D (či dnes LR) ale zatiaľ som nenašiel relevantný argument prečo.... Pre moje potreby jednoducho plne vyhovuje a záruka na baterku je ešte skoro 4 roky. Verím že dovtedy bude cena repasu či výmeny pod 100U$ za kWh...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Janek72 prosim ta meral si cez scanmytesla zostatkove SOH baterie? alebo aspon podla dojazdu pisaneho auta pri novote. Pri tych km by si mal byt statisticky do 10 percent ak sa nemylim?!
        Tu ale pises, ze mas 215.000km a v inom pripspevku cca 120.000 aj s fotkou s pristrojovky.
        Naposledy upravené milan84; 03-11-2019, 18:50.

      • Janek72
        Janek72 komentoval
        Upraviť komentár
        Keď bolo auto nové, nabíjalo 372km na 90%. to mám zdokumentované ako screenshot z aplikácie.. Teraz 344km (v lete to vždy trochu stúpne) Program Scan My Tesla nemám - používam iPhone. Aktuálny Screenshot z TESLA Remote posielam samostatne keďže sa nedá poslať do komentára.
    • Hati
      Member
      • Jan 2016
      • 77
      •      

      #20
      https://www.etrend.sk/auto/kym-elektromobil-nenabijete-rychlo-ako-mobil-nik-si-ho-nekupi-tvrdi-bmw.html

      Zelam BMW aby skoncili ako NOKIA, vazne

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Chlapik asi prilis vela popil hned zrana Ale zase v BMW maju aj svetly bod ked povedali ze v rozvinutom meste sa ludia zaobidu aj bez auta len to vela ludi odmieta chapat a preto sme tam kde sme. V kazdom pripade su oba vyroky prekvapive od niekoho kto zije z predaja aut.
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #21
      bmw v poslednych tyzdnoch asi chyta rozpoltenost. snad kazdy mesiac sa striedaju clanky o tom, ci i3 bude alebo nebude mat nastupcu a tiez, ci je alebo nie je uspesne
      oni ziju z ich 320d a 330d....elektro je pre nich uplne okrajova zalezitost

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Dlho s tým nevydržia. Idem práve po nemeckom autobahne. Ľudia to je fakt zážitok ísť 200 km/h s TM3. Sedí ako priklincované. Zrýchlenie zo 180 na 200 tak 2 sekundy. CCS hypercharger každých cca 50 km. Nabíjací čas na dalších 200 km je 15 minút. Akonáhle klesne cena ešte o 15-20% spalovaky
        končia.
        SOOO MUCH. FUN! To je lepšie ako kolotoč. .
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #22
      Priebeh spotreby keď človek zaživa radosť ako maly chlapec .
      Usek 25 km s testom maximálky na začiatku (234 km/h).
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	37478930-FE90-417C-95EC-DAA696DF26E2.jpeg
Videní:	826
Veľkosť:150,1 KB
ID:	43643

      Komentár

      • Janek72
        Junior Member
        • Apr 2014
        • 22

        #23
        Keď bolo auto nové, nabíjalo 372km na 90%. to mám zdokumentované. Teraz 344km (v lete to vždy trochu stúpne) Program Scan My Tesla nemám - používam iPhone. Aktuálny Screenshot z TESLA Remote posielam samostatne keďže sa nedá poslať do komentára.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Teraz vychadza prepoctom presne 372 km na 100%. Inak kedy si naposledy nabil na 100% a nechal to dokoncit (kym to auto samo vyplo)? Vyzera to, ze len vtedy robi Tesla balancovanie clankov, ktore vyrazne ovplyvni celkove mnozstvo energie, ktore dokazeme do baterie dostat. Ked som to spravil posledne zvysil sa mi typical dojazd o nejakych 8 km, co su u mna asi 2%.

        • Janek72
          Janek72 komentoval
          Upraviť komentár
          Teraz nabíja maximálne (completed) na 383km. Doplnil som screenshot z nabíjania - minulý štvrtok som išiel do plna. Ešte doplním že maximum čo som kedy nabil bolo 412km.
          Naposledy upravené Janek72; 04-11-2019, 12:41.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A ten screenshot z Remote S je z doby pred tým dobitím do 100% alebo po?
          Lebo väčšinou prepočet na 100% z aktuálnych % a dojazdu sedí s tým, čo ukáže auto po reálnom dobiti na 100%, ale teraz je rozdiel 11 km.

        • Janek72
          Janek72 komentoval
          Upraviť komentár
          To sú dnešné screenshoty. Teda Remote S z dneška, rovnako ako dnes screenshot z minulých nabíjaní - len som posunul nižšie aby bolo vidno štvrtok.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #24
        Aktuálne na Novom moste v BA zhasnuty VW eUP (ten carsharingovy). Uz tam su aj policajti. Zas niekto zabudol nabit a mam pocit ze zas bude v mediach dalsia davka kydania

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          davať ľuďom, ktorí nerozumejú elektromobilom do ruky auto je riziko, oni ich riadne nepoučia a tak to dopadá

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          No ale vysvetlovať niekomu že musí natankovať aby neostal visieť.......

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Mozno chcel nabit v Auparku a bolo plno neviem. A nesiel na Panonsku lebo chcel skusit Euroveu a myslel ze dojde. Ale uz nedosiel. Nepoznam detaily

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Platí zásada - vždy mať v rezerve na dojazd ešte 1 nabíjačku, t.j. min. 2 a podľa možnosti aj viac a dobíjať skôr. Môže sa stať, že nabíjacia stanica nebude fungovať alebo je obsadená. Jazdenie s elektromobilom je zatiaľ tak trochu dobrodružstvo a nepripravených môže zaskočiť

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker - veru pravdu mas. Cestou do Vodic na Ioniqu som minul planovanu odbocku (Vukova Gorica) a ledva som dosiel na dalsiu (Brinje) (15stupnov, silny dazd, kopcovity teren...) Vtedy som zacal riesit v hlave otazku, ci je na chorvatskej dialnici minimalna rychlost
      • ToMiLeaf
        Member
        • Jul 2019
        • 38
        •   

        #25
        Páni, možno sa to tu už riešilo ale nenašiel som a nechcem zakladať novú tému...Robil si niekto niekedy prehľad EV s AWD dostupných na našom trhu? Pomer cena/hodnota, pričom by sa porovnávala kapacita batérie, reálna spotreba a teda aj dojazd; rýchlosť nabíjania na AC/DC; výbava; dostupnosť servisu a pod...

        Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #26
        Zasa nejaké pravdy v Pravde:
        Podľa štatistík viacerých poisťovní vozidlá s elektrickými batériami majú oveľa viac nehôd ako automobily s klasickými spaľovacími motormi.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          to su dristy ako zelenej vyholenej strany na mitingu...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          sup sup kazdy klik na clanok a zahlasovat za EV

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Lenže tím drístom naozaj ľudia veria Všetci v mojom okolí sa do mňa púšťajú, že prečo si kupujem EV, lebo .... Kebyže si kúpim nejaký 5liter všetci sú ticho ,, plugin hybrid sú ticho, ale BEV, tak už akoby som tu rozhadzoval rádioaktívne kovy po poliach

          Najviac ma mrzí, že ľudia čakajú na zákaz slamiek, prikázanie EV, atď. Že za nich EÚ co2 porieši. No nie, EV zem nespasí, keď bude spotreba 4x násobná voči dnesku. Produkujeme len viac CO2 ako je zem schopná spracovať pre rast rastlín, resp. uložiť do pôdy cez korene stromov. To je všetko, príroda co2 potrebuje k rastu, len to prepaľujeme.

          A namiesto toho aby teraz každý len o trochu obmedzil spotrebu - nákupy blbosti (= menej produkcie, kamiónov/zaoceánskych lodi/cargo lietadiel na cestách), nedával bio do zmesového odpadu (metán na skládkach je 25x horší ako co2), trochu menej obalov z ropy, trošku šetril el. energiu (byt v SR je 0.5-1T Co2 len na elektrike), trochu menej jazdiť ...Jednoducho každý čo môže a chce spraviť, dopad to bude prakticky okamžitý. Síce trochu aj na ekonomiku, ale planéte to stačí. EV sú len súčasťou tohoto celého. A nie výhovorky, ale bordel robia lode a lietadla, ja bývam v paneláku, alebo a tí v indií to robiť nebudú... No keď tým lodiam dávame prácu ale je rozdiel či pojde 1x namiesto 3 jázd. A v paneláku sa dá kompostovať BIO priamo v byte aj s mäsom a kosťami Obmedziť energie o 20%, menej obalov, menej gadgetov si kupovať - radšej kvalitné/drahšie. Všetko bez výrazného obmedzenia komfortu. Nie, ľudia riešia anti EV...

          EÚ je ekonomika, jej primárny záujem je rásť, CO2 je sekundárny..

          A tie drísty o vodíku jednoducho popisuje tento obrázok..
          https://static.wixstatic.com/media/c...ell1-e150.webp
          Ak z el.vyrobím vodík.. a potom ho budem meniť späť na el pre elektromotor. Je to lacnejšie ako rovno tu el. poslať na motor ? No nie je.. Ako vodík bude mať význam, ale napr. pre kamióny a pod. Ale nie je auta. Má to hlavne ekonomický význam, aby mali viac ľudia viac práce (v automobilkách, logistika, pumpy) a neboli na ulici.
          Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 08:56.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          az na statistiky poistovne je vypovedna hodnota clanku -5.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ale tie stromy zadržia co2 len dočasne kým neztlejú alebo nezhoria, potom je znova v atmosfére. To je ten problém, doteraz bolo ukryté hlboko v zemi.
          Taur zahlasované. 2x pc + mob.
          Naposledy upravené ivan32; 28-01-2020, 09:27.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ano presne si to popisal... EV to je nic, to nespasi, dolezite je upravit spotrebu, konzumaciu a celkove spravanie. Ale ide o to ako sa my spravame, ze EV je pupok..., su nato dotacie, 99% ludi ani s dotaciami nato auto nedosiahne, tak jasne ze budu nasrani preco sa to plati aj z ich vrecka..., vsade sa to pretlaca a ked sa nieco tlaci nasilu tak to je naprd a je to predmetom utokov. A bude to vyrazne horsie.

          a opat si sa nevyhol tomu ze sem das obrazok ktory je nezmyselny..., pretoze na EV je naviac kontroverzna vyroba a recyklacia baterie a to by spravne v tom obrazku malo byt zakomponovane. Ked zavadzame my sami, a neustale na tomto fore niekto zavadza a je presvedceny len o svojej pravde, tak sa nemozme cudovat ze aj media alebo ini budu zavadzat.

          aj ja jazdim EV, ale proste netvrdim ze to je viac EKO ako kamaratov Leon na CNG..., ani to neviem... a nikto to nedokaze spravne zistit. A je to jedno, dolezite je neplytvame.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 Nie som zastancom odlesnovania. Palenia dreva (vo velkom) .. Napr. odlesnenie brazili aby vozili sojove boby do EU na zmesky pre kravy, aby zvysili produkciu mlieka.. ktore potom sposobuju prehnojovane polia (privela dusicnanov na rast), len aby nenazrany mliecny EU system mohol posielat susene mlieko na vyroky do afriky do ciny.. Pride mi to total chore.. Zas rast a ekonomicky zaujem nici .. od pralesov, pody v EU, po lokalny trh niekde v afrike/cine .. Nikto nechce aby lahla ekonomika, ale toto je uz nenazranost.

          Ale jednoducho, ked priroda vie rocne spracovat 150000000000xyz co2 a my rocne pumpujeme 250000000000xyz co2 staci predsa len splnit co zem zvladne.. Vlady, koncerty to nemaju ako primarny zaujem, vid tie dohody su len dristy. Zbytocne to nie je, lebo tlacit na tovarne aby optimalizovali vyrobne procesy, resp. system obalov sa zlepsil atd.. ma nejaky zmysel. Ale takmer vsetky veci sa v konecnom dosledku robia len kvoli konecnym spotrebitelom. Ja nie som ekolog, tiez si obcas doprajem a pod.. ale kazdy si vie doma "nieco" upratat a zrazit stopu bez obmedzenia svojho "luxusu" a casu.

          Viď napr. tento dokument nutí zamyslieť, prečo sa drbú do afriky a číny namiesto toho aby dali europánovi kvalitnejšie výrobky.
          https://uloz.to/file-tracking/0e3326...=mlecny+system
          aj keď ten pravý sa ozýva lebo máme mega spotrebu (dieťa, často vyrábam v byte syry/jogurty/kefír, ale zas o to menej kupujeme tieto veci). Ale tak nekupujem z DE koncernu .

          Pre mňa je EV ako spasenie. Aj keď hmm tak drahé auto by som si nikdy asi nekúpil. Ale prepočty na môj case vs moje existujúce auto, jednoznačne v prospech EV.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino K tym baterkam... nie je.. pozri si storage v BMW.. baterky z EV + vrtule/FV tam vedia potiahnut dalsie nejake roky. A separacia - po tom co cina nechce bordel a v Norsku sa im tam kopia baterky z EV zacinaju stavat recyklacnu linku. A ked si pozries elektrodad s VUT Brno https://www.youtube.com/watch?v=YsG9Btn9jII a ine dokumenty
          zistis ze dnes cca 90% sa da vyseparovat, a je to aj cost neuralne. Ako proces to nie je jednoduchy, ale to sme teraz na zaciatku.
          O 10 rokov toto bude uplne inde, a hlavne daju sa ocakavat baterky - grafenove, morska voda, flow baterky atd.. jednoducho vyvoj sa niekam pohne. Recyklacna linka bude moznost raz aj v SR Nehovorim ze tieto veci su uplne ciste, ale ludia argumentuju starymi vecami a resp. nepozeraju vpred, ze je tam velky priestor na nove veci. A aj tieto stare maju potencial.. Urcite sa budu lepsie recyklovat baterky EV - standardne bloky NCMxxx ako atypicke krpce z telefonov/NTB/atd.

          Tolko moj pohlad. Ale nechcem sa hadat

          Edit: Kuk sem na ten storage.. To nemusi byt len v BMW, ale lokalne male battery storage hocikde.. Tam je jedno ze ma baterka len 60-70% kapacity. Stale je to kapacita a potom sup na modernu separaciu.
          https://youtu.be/qt4jUCwUlFs?t=227
          Inak ten vodik mozno nebude odveci raz k veternym a FV tiez ako storage energie.. (ak bude raz elektrolyza efektivnejsia), ak samozrejme nebudu uz vyhodnejsie vtedy nejake super eko baterky.
          Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 10:18.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Samozrejme ze EV to nespasi ALE doprava sa podiela na emisiach medzi 25 -50% (!) podla krajiny. To nie je malo. A navyse zabudate na druhy azda podstatnejsi prinos a to je kvalita ovzdusia. Spinavy vzduch zabija na svete zdaleka najviac ludi zo vsetkych enviromentalnych vplyvov -
          https://www.enviroportal.sk/indicato...=141&print=yes
          A tu je pekny popis co z vyfuku lezie:
          https://www.google.com/url?sa=t&rct=...THy555qNbjoGeA

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Suhlas.. par dni do zadu ma skoro preklopilo. Prespal som na chate, 6 hod rano, nastartujem 10r diesel, mraky smradu, a neviem otvorit branu 10 min - zamrzol ten fix kolik na kridle brany Tak som sa dobre nafetoval. Alebo pravidelne rozmrazujem/oskrabavam auto, nasadnem po par min, vyfukove plynu dnu, lebo rozmrazenie okna vypne vnutorny obeh vzduchu. A sedi mi tam vzadu 2 a 8 rocne dieta.. Vtedy si poviem, ze uz nikdy spalovak. Znesiem hocico, pokial sa nejedna o decka. Ja si ich takto "zabijat" nebudem. Nechapem co sa fosilaci boja, aj tak nie je dost bateriek a zaujmu automobiliek = neujde sa im.. Ja naopak som rad, ze jeden EV kusok sa pre mna na svete nasiel.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa odkial mas tie percenta ucasti dopravy na emisiach prosimta?, alebo ty myslis komplet dopravu? (aj lode a lietadla?).

          nick81 ano ja to tiez tak mam ze nechcem aby ten smrad dychali deti, ale zase zavadzas. Hovoris o 10r diesely. Tak dobre do akeho EV si sa chcel posadit a niekam prejst pred 10 rokmi?. Narovinu ti vravim ze s dieselom z roku 2019/2020 by si taky smrad nemal. Alebo s CNG uz vobec ziadny. Toto je to o com hovorim.

          Co sa tyka argumentov k buducemu spracovaniu baterii, uplny suhlas, ja viem ze to pojde, a dokonce to moze byt takmer cost neutralne, ale nemoze to byt energeticky neutralne. Napriklad ked si u toho VUT, videl si skladbu vyroby energie v CR?, do roku 2030 chcu mat 20% ! z obnovitelnych... (ani to sa im nepodari), proste su zatial odkazani na uhlie. S jadrom je teraz vseobecny problem a vystavba 1 bloku jadrovej elektrarne je otazka asi 20 rokov.

          Takze ako zase dokazes vypocitat ci ten vodik o 10-20 rokov nebude efektivnejsi?

          Clanky proti EV su tendencne, ale vychadzaju z aktualnej doby z aktualnych dat, z aktualnej skladby vyroby energie, z aktualnej schopnosti recyklacie, z aktualnej problematickej tazby surovin... a musime byt spravodlivi ked vychadzaju a vychadzali clanky o skodlivosti dieselov, tiez boli z aktualnej doby a nie z toho co bude o 10-20 rokov.
          Naposledy upravené hudino; 28-01-2020, 10:27.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          @hudino
          1. 10r diesel .. samozrejme dnešný je čistejší.. Ale aha môj prípad.. Kúpim si 2009 diesel za 22 tis. v 2019 na STK mi týpek povie. Emisne ste prešli LTT, nabudúcu už až asi neprejdete. Otázka, čo môžem spraviť? Servis tam vie niečo s tým spraviť? Nie nevie, EÚ pritvrdzuje stále emisné limity aha.. No ja som laik, možno ma oklamal, ale hodnota tam naozaj bola na konci rozsahu.. Takže idem kúpiť auto, kým viem staré ešte predať. Aké benzín/diesel/EV. Dávať 22tis každých 10 r? Ok terajší je čistejší, ale po 10 rokoch nebude taký super ako na začiatku a zas ma EÚ prinúti? Vyhralo teda EV..Kona dojazd 450km, kupujem auto na 12 a viac rokov, nie na 4-8 a potom sa ich zbavujem. Časom ideme stavať a som programátor/elektrotechnik, takže FV to istí. O 10 rokov keď tu budú batérie s 1600km dojazdom, či nejaké lepšie, len vymením baterku. Pokazí sa elektromotor motor, vymením. Ta karoséria nemá problem vydržať aj 30, a je len otázka času kedy bude komunitou spravený napr. openinfotainment. Takže morálne to auto pôjde ďalej. EV má u mňa priestor vydržať viac ako 10 rokov. Samozrejme realita môže byť iná. Môj záujem je teda primárne finančný a nie emisie. Nemám rád kurvítka vo veciach, veci typu pračka/chladnička/tv na 5 rokov a potom sa pokazí. Keď Tatramat/Tesla TV fičali 20-30 rokov EV je môj svet, veľa vecí si viem opraviť sám resp. je opraviteľnejší.

          2. Skladbu energie sledujem denne https://www.electricitymap.org/?page...rue&wind=false (production)
          SR kupuje 4TWh/rok prevažne z ČR a PL. Spotrebuje 31TWh (2018). Mochovce 3 idú startovať včul (nákup zvonku pôjde na 0), Mochovce 4 soon = prebytok. Priestor na utlmenie 10% uhlia teda je. A sme čistý ako Francúzko. Zaujíma ma slovensko. Bordel mimo CO2 ostáva primárne u nich v okolí elektrárne. Popravde neviem ako to budú nemci a ČR riešiť. K tým FV a wind by potrebovali obrovský storage na xx dní. Ono to vyrobí dosť. SR 10x10km FV = 15TWh/rok.. to máš 4 bloky jadrovky,, len ten storage.. Ale nech si to riešia oni, SR problém nemá... Potom ešte optimalizovať priemysel a niečo vymyslieť s kurením v domoch (http://aqicn.org/map/europe/) a paráda.. Ale to nebude také easy


          3. "Takze ako zase dokazes vypocitat ci ten vodik o 10-20 rokov nebude efektivnejsi?" Neviem, popravde je to jedno pri súčasnej tendencií EV.. v 2050 tu aj tak budú desiatky percent benzín/nafta a zvyšok napr. vodik/elektro.. Jedno v akom zastúpení. Obe sú fajn. Každý nech si vyberie čo chce. Mam rád elektrotechniku, radšej sedím na baterke ako na vodíkovej nádrži. Ale ľudia nech si kupia aj benzín/naftu, ak im to vyhovuje. Som tolerantný

          4. Nemám nič proti dieslom. Je jasne jasné že dnešné sú úplne inde. Fosil tu bude vždy, som teda za aby sa pchali peniaze aj do vývoja kvalitnejších/čistejších spaľovákov. Každý nech si vyberie čo chce. Neporovnávam EV s dieslom. Nemám šancu spočítať kade išla ropa pre moje auto.
          Viem len obmedziť / optimalizovať seba.. Spotreba el doma o X% dole, obaly, potraviny optimalizovať, bio 100% zlikvidovať (metán z bio na skládke je 25x horší ako co2). Jazdenie neobmedzím, s EV už vôbec Ale viem obmedziť na oplátku iné veci doma viac. Každý nech si rieši seba, a čo mu vyhovuje
          Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 11:49.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          hudino - Myslel som celkove aj s lietadlami. Mimochodom v USA je to už cez 50%.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 : Napr. odlesnenie brazili aby vozili sojove boby do EU na zmesky pre kravy, aby zvysili produkciu mlieka.. ktore potom sposobuju prehnojovane polia (privela dusicnanov na rast),
          to naozaj? ak by vyviezli desaťročnú produkciu "mrvy" na polia, aj tak by to nebolo toľko dusičňanov, aby sa uvoľňovali do ovzdušia. samotná slama (ktorej je v mrve veľa) bez dotovania dusíkom sa v pôde nerozkladá. asi tak.
          naozaj sa nedá tej loby veriť, sledujem ich vyhlásenia/predpovede/varovania od 1963, kedy začali s poplašnými správami. dnes je to aktuálne o možnej epidémii až pandémii z číny. a čisto konšpiratívne - "oni - alarmisti" tvrdia, že počet obyvateľstrva je treba znížiť, ak nadnárodnými reguláciami! a to vychádzam z info/názorov rímskeho kruhu/klubu spred 40 rokov!

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Marcel Pavlík Neviem či naozaj. Čo si neviem overiť sám má orientačnú váhu Konkrétne ten milk komplex má niečo do seba lebo je tam jedna strana aj druhá strana. Ako dopad to na mňa nemá, keďže nekupujem ich výrobky. Len vidíme čo aj robia tradičné automobilky všeobecne s autami, nie len EV. Logicky majú svoje záujmy.
          Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 16:41.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #27
        Pravda sa teda činí, za deň už druhý článok. Čo im ráno na porade zadali EV úlohy ?
        Britská analytická spoločnosť porovnala priemerné ceny automobilov na 43 trhoch sveta. Pre elektromobily nie sú výsledky dobré. Nielenže sú drahšie, ale pokles ich cien sa zastavil.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          To nie je pravda, že EV sú 2x drahšie, v skutočnosti sú 3x drahšie, minule som tu písal o príklade, myslím to bol nový Opel Corsa.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker A zlé sú EV, lebo sú drahšie? :-) Popravde radšej si teraz priplatím, aby som nemusel čakať 2 roky :-D Ak by sa náhodou každý na EV vrhol. Veď už teraz sa EV dlho čaká.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          nick81. Veľmi dobre uvažuješ, ja keď sa pozriem na situáciu spred dvoch - troch rokov, boli EV lacnejšie a o moc dostupnejšie a predajcovia dávali väčšie zľavy. Samozrejme píšem z vlastnej priamej skúsenosti. Očakávam, že o dva - tri roky bude situácia postupovať rovnako. Čím viac je EV v povedomí, tým menej áut je dostupných. Ponuka je menšia ako dopyt. Kvôli emisným normám podražejú spaľováky, EV nejako nezlacnejú. Aj výrobcovia vložia do ceny spaľováka náklady na výrobu EV, aby plnili limity ale to je dobre.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Myslím, že pôjdu dole Keď začne Hyudai v ČR teraz chŕliť 40tis EV, začne sa to lámať. Kona je špičkové auto na pomer cena/výkon. eNiro/eSoul detto. Áno cena nie je pre masy. Ale tí čo si nemôžu dovoliť Teslu (lebo +20tis long range a výbava) ako ja teraz, idu po nej Vlastne aj tá Kona je pre mňa za hranou , plus je teraz komplikované brať Tesla na splátky a na firmu. Ak to nezlomí Hyundai/Kia, tak Tesla ich všetkých zotrie s Gigafactory 4. Ak by bol SK konfig/splátky ako má ČR, rozpočet ide bokom. Gigafactory 4 tam bude kvalita mimálne ako z GF3, plus majú čas vyriešiť "muchy" na karosérií. Vidím to tak, že Kona pôjde potom žene :-D .... Ak Tesla ostane sama sebou a nebude s nimi hrať tieto autombilkové hry .. je to len otázka času. Elon ide ako valec s inováciami. Kým aj Hyundai je vlažný.. Inovácie za 3 roky minimálne .. tiež mohli zvyšku uletieť pekne vpred. O konkurenciu Tesly nebude záujem, keď nedajú dole ceny.
          Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 12:41.

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Aj na Teslu sa da vybavit financovanie. Tu davali aj nejake kontakty. https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...slu-aj-model-3

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Savi Dik za info. Nevedel som o tomto.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          nalistujte si Ľuboša ako písal koľko ho stál 12/2017 ioniq. a za koľko predáva po 100kkm.
          mne to drahé nepríde.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Čím viac sú EV použiteľnejšie, tým viac ich ľudia chcú. Dopyt ide pred ponukou, Hyundai môže navýšiť výrobu koľko chce aj tak predá všetko a bude sa na autá čakať. Každoročne zvyšujú ceny elektrických áut, pričom klasické ICE autá stoja cenníkovo rovnako a navyše sa pridáva výbava alebo rôzne akcie - čiže vlastne trocha zľacňujú.
          Jediný kto bude zlacňovať je Tesla, lebo tá robí len EV a je závislá od predajov a ak by jej náhodou dopyt klesol (čo sa stalo pri S a X), musela inovovať (Raven, teraz pripravuje tretí motor ako Plaid verziu, čaká sa zväčšenie kapacity batérie pri zachovaní rozmerov), zlacňovať, aby pritiahla kupcov.
          Klasické automobilky majú EV ako okrajovú záležitosť. Kde sú tie milióny EV ? Na aký rok teraz posunuli predpovede v Hitlerom založenej Spoločnosti pre prípravu nemeckého ľudového vozidla s.r.o. ? KdF-Wagen (alias chrobák) ukradnutý od Tatrovky sa im podarilo priviesť na trh po 15 rokoch od ohlásenia, kedy budú tie vysnívané EV z I.D. rodiny ?
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #28
        Click image for larger version  Name:	 Views:	0 Size:	604.3 KB ID:	49219 Opetovne pripominan, ze aj pri najspinavsej elektrine takmer 100% z uhlia je BEV cca o stvrtinu elekogickejsi ako diesel.
        https://www.transportenvironment.org...st-electricity

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          No len tu 120gr pre diesel.. Nie je tam benzín, starý/nový diesel, malý/veľký objem motora. A ropa išla ropovodom z ruska, tankerom, alebo sa ťažila frakovaním. Aťd.. A keď aj to bude na rovnako, zas sa tu bude vyťahovať kobalt v kongu, nerieši sa koľko je v NCM622 (12.8%) vs T3M (2.8%) Atď. Loď vezie Konu z Korei, alebo sa vyrobí v ČR. Tesla z USA, alebo sa vyrobí v GF4. Rozdiel, či mám BEV efektívne (T3M) alebo nejaké nenažrané. Nemá zmysel porovnávať spotrebu. Lebo sú tam milióny možnosti na jednej aj druhej strane. Úplne najradšej mám otázky a kedy sa ti 40 tis vráti, keď za to mám 3 spaľováky. Návratnosť pri aute? Prečo si kupuješ i30 keď za to máš 3x i10, prečo SUV a nie seicento Aká je návratnosť fotovoltaiky na dome.. No určite lepšia mať auto ako meniť auto každých 4-6 rokov Malý dom vs veľký dom..

          ... od istého času neporovám nič, je tam veľa faktorov.. A ľudia si aj tak kúpia to, po čom im vtedy piští srdce. Všetko ostatné ide bokom :-D
          Naposledy upravené nick81; 28-01-2020, 13:18.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          No keď príde reč na kobalt treba im podhodiť toto:
          https://www.cobaltinstitute.org/desulphurisation.html
          Kobalt sa používa aj na odsírovanie ropy.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          https://www.reddit.com/r/oil/comment...ulphurisation/

          vypocet sa mi nechce overovat, ak je vsak pravdivy (0,0528kg of cobalt wasted to fuel a lifetime of a car.) tak to ako velky argument nevidim

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino ak je to pravda a ročne sa vyrobí 80 miliónov áut to je 4224 ton kobaltu ročne na odsírenie. Pre koľko ev by to vyšlo do batérii? Vygooglil som 4,5kg v tesle. A klesá. Môj výpočet je 938666. To asi nieje málo. A ten kobalt je pri rafinácii nenávratne stratený ale z batérie sa dá aspoň čiastočne recyklovať.
          Naposledy upravené ivan32; 05-02-2020, 10:31.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          pozor ta hodnota je na celozivotny cyklus auta (ale pocitali to pre 8 rokov), Ano mas pravdu TESLA je v tomto super a urcite bude mat aj baterie bez kobaltu. Ale tu nejde o to nadavat na teslu alebo EV, ale chcel som byt objektivny. Problem zatial je u inych EV, napr. ID.3. ma v bateriach 4x tolko kobaltu. 12% oproti 2.8% TM3... Ano tie baterie sa este zmenia v dalsich rokoch, ale aktualne ho maju niektore dost. Myslim ze vsetky tieto drobnosti robia TESLE velky naskok pred ostatnymi a bude len rast...

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino viem ale +- autobus to bude sedieť, predpokladám že podobný počet áut za rok aj skončí svoju životnosť tak môžeme brať že životnosť 80 miliónov áut prebehne za 1 rok. V skutočnosti tá hodnota 0,05 bude konzervatívna nakoľko na svete je 1,4 milardy áut bez ťažkej techniky tak celosvetová flotila sa obmení za 17,5 roku a nie 8 takže spotreba kobaltu na rafináciu bude ešte väčšia.
          Info: v roku 2018 sa na svete vyťažilo 124344 ton kobaltu.
          Naposledy upravené ivan32; 05-02-2020, 14:05.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #29
        Predaj Tesla 3 v Holandsku

        december 2019 12123 kusov --->> január 2020 43 kusov

        Žeby môj predpoklad poklesu ceny Modelu 3 v 1. a 2. kvartáli vyšiel ? Tak ako zlacňovali minulý rok ? A navyše sa aj pre nás sa skrátia dodacie lehoty . . .
        Je Holandsko krajina s obyvateľmi, ktorí si uvedomujú klimatickú krízu natoľko, že dajú prednosť kúpe drahých elektromobilov pred autami so spaľovacím motorom? Ani náhodou.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          nebude to skor tym ze ludia si cez zimu (q1) auta neradi kupuju?

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Ok, dane a dotácie majú vplyv. Ale hlavne loď čo prišla v decembri na konci kvartálu tak ako to robia zvyčajne plná áut sa rozpredala a február bude na tom rovnako lebo nieje čo predávať. V marci to znova vyskočí a z Pravdy bude znovu zas lož. Aj by som im tam napísal len nestoja mi za to sa tam prihlasovať. A tobôž nie aby mi Pravda posielala potom spamy.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Holanďania su najväčší žgrloši na svete. Kam sa hrabu Škóti. Preto keď vláda znížila poplatky a dane na EV, takze stali takmer rovnako ako spalovaky, tak nakupovali ako strhaní.
          No a teraz už tie úľavy nie sú, logicky teraz nikto nebude kupovať EV.
          Ale trufnem si tvrdiť, že celoročne čísla budú rovnaké ako v 2019.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          pravda, ktora pise len lži je absolutne nedoverihodna v akychkolvek info. Ci uz politika alebo auto-moto.
          Rovnaky shitny clanok sa da napisat o nasej krajine. Min. rok by ste predaje EV zratali na prstoch oboch ruk. Div sa svete preco

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Toto je bežné "rétorika" TSLAQ skupinky. Viď https://twitter.com/TESLAcharts/stat...80548230221826
          Zobrať akési dve čísla (najlepšie extrémy z jednej aj druhej strany) porovnať ich a vyvodiť nezmyselný dôsledok.
          Samozrejme pritom ignorovať všetky ostatné veci okolo. Že to padlo skoro na nulu, no padlo, ale presne to čo píšete neberú do úvahy.

          1/ Do konca roka bol akýsi daňový bonus, takže ten čo to chcel využiť (kto by nechcel) to kupoval do konca roka.
          2/ Pokiaľ viem neprišla loď s novými autami, takže ak aj je niečo objednané, nemajú zatiaľ zákaníkom čo dodať.
          3/ Ak loď príde, tak už nebude taký extrém okrem iného aj dôvodu, že ku koncu roka "zanedbali" zvyšok Eu trhu.

          Akosi mi ale nejde stále do hlavy, že riešia "tu je teraz menej, potom tam je menej, a zas inde menej..." ale nepozrú sa, že to ide (išlo) z JEDNEJ fabriky a koľko áut bolo na výstupe.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ono je to obojstranné, hlasné trúby tesly electrek a teslarati zasa vypichli december ako Holandsko je nové Nórsko atď. a písali niekoľko článkov ako je tam M3 najpredávanejšie medzi všetkými - a tiež to bolo pre ten istý dôvod prečo predaje v januári padli, že tí čo chceli kúpiť, kúpili rýchlo v decembri

          človek si musí zobrať niečo z každého názoru a pravda je niekde medzi tým, myslím skutočná pravda, nie Pravda.sk, ktorá je úplne mimo

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Presne, porovnať rok s rokom, alebo rovnaký Q s Q a úplne najlepšie, ak to má viac ako dve hodnoty na porovnanie, lebo https://xkcd.com/605/

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Porovnavat predaje tesiel v jednotlivych krajinach ci dokonca kontinentoch nema zmysel. Tiez nema zmysel spekulovat nad poklesom predaja S ci X. Jedine relevantne info su celkove rocne predaje tesiel celosvetovo a tie narastli za minuly rok o 50% co je obdivuhodne cislo. Narast rovnakym tempom bude zrejme pokracovat minimalne rok kvoli vyrobe v Cine a dalsi rok kvoli vyrobe v Nemecku. V dnesnej situacii sa uz neobavam o buducnost Tesly. Ked budu mat 3 fabriky na troch kontinentoch, tak zanikne problem ciel a aj riziko inych problemov sa znizi.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Len pre zaujímavosť, forbes píše o 156 ks model 3 za január 2020
          Spolu za január 2020 165ks tesiel
          Spolu za január 2019 63ks tesiel

          https://www.forbes.com/sites/jimcoll...mpression=true
          našiel som to aj tu
          https://www.marklines.com/en/statist...therlands_2020

          A idem hľadať aj tohtoročnú verziu článku pre USA
          https://www.latimes.com/business/aut...201-story.html
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #30
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:282,5 KB
ID:	49787 Tesly tvorili posledneho 1,5 roka viac ako polovicu vsetkych predanych EV v US.

        Komentár

        Pracuje...
        X