Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mýty o elektromobiloch

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1127
    •      

    Mýty o elektromobiloch

    Mohol by to niekto preložiť

    https://smatrics.com/news/faktenchec...ceb-169402133#
  • ozana
    Junior Member
    • Jun 2015
    • 194

    #2
    V prohlížeči Google Chrome je možné zapnout si strojní překlad (ikonka nahoře vpravo [G]R]).

    Komentár

    • Podlesny
      Member
      • Jul 2015
      • 105

      #3
      Nechcel som zakladať novú tému, ale toto je pozitívna reklama

      https://autobild.cas.sk/clanok/21504...campaign=cross

      Komentár

      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 105

        #4
        Neviem, či to tu už je, ale naopak negatívna reklama

        https://www.autoforum.cz/zajimavosti...adou-problemu/

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Vacsina su nastastie SW problemy, to snad daju dokopy. Ten nekvalitny audiosystem je uz standardna choroba z Modelu S/X, to je ako navrat do 90tich rokov u Europskych vyrobcov neviem preco neoslovia poriadneho vyrobcu aby im navrhol nieco pocuvatelne, pri tej cene priplatku by som cakal lepsiu protihodnotu, ale asi to nie je uplne priorita a cakaju, ze ludia si budu uzivat skor ticho a audio vypinat.

          Mna skor zarazili tie problemy so zatvaranim zadneho veka batozinoveho priestoru a odflaknute stierace. Stierace znamenaju, ze vozidlo bolo nedostatocne testovane v realnych podmienkach, to sa da doriesit zvolavackou a vymenou silnejsej pruziny na vacsi pritlak, ale pri aute za 60.000 USD to nie je vec, ktoru majitel ocakava. Asi jedina “normalna” znacka auta vyrobeneho po roku 2015, ktoru som videl, ze ma problemy so stieracmi bola Dacia, ale tam stoji cele auto 10.000€ tak sa da vselico ocakavat. Problematicke zatvaranie kufra moze mat za nasledok zle licovanie plechov, co bolo viditelne uz z tych prvych fotiek Modelu 3 v premavke, alebo blby mechanizmus zamku. Zamok sa da vymenit lahko, plechy budu horsie. To zas bude posmeskov na “smradlackych” forach...

          A uplne nechapem tomu zamrzaniu celeho systemu. Som myslel, ze to je postavene na rovnakej baze ako SW modelov S a X, tym padom roky odladeny a vychytany system. A tym ze M3 by mala byt este menej zlozita a mat menej funkcii ako vacsi surodenci, malo by to cele byt aj stabilnejsie a menej narocne na hardware.

          Stale ostava verit, ze je to len jeden z prvych kusov a detske choroby, ktore sa casom vyliecia.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          "Stale ostava verit, ze je to len jeden z prvych kusov a detske choroby, ktore sa casom vyliecia."

          Tiež je na zamyslenie, či sa mal dostať k zákazníkovi. Testovacie doby nových áut sa skracujú, ale Tesla je v tom skracovaní asi najúspešnejšia.

          Ale to väčšinou aspoň záležitosť software, čo sa dá na dialku odstrániť. Horšie to bude pri hardwarových problémoch.
      • Podlesny
        Member
        • Jul 2015
        • 105

        #5
        Ďalšia reklama, kliknite dole na Najmodernejšia nabíjacia stanica

        http://videoarchiv.markiza.sk/video/...levizne-noviny

        Komentár

        • Hati
          Junior Member
          • Jan 2016
          • 29
          •   

          #6
          Vlasy mám dupkom keď čítam takéto tendečné články:

          https://www.etrend.sk/ekonomika/nabi...macu-siet.html

          a perličky ako "zastaviť nabíjací procesor" a "prehriatie drôtov na zariadeniach"...

          Komentár


          • nemo
            nemo komentoval
            Upraviť komentár
            etrend.sk je seriozny dennik, ktory informuje vyvazene a objektivne. Ma profesionalnych platenych novinarov a redakcnu radu. Fakty vzdy overuje z dvoch nezavislych zdrojov. Ked pise ze telnet patril medzi najviac bruteforcovane sluzby v roku 2018 tak je to kua tak...

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Rozmyslam, ako moze hacker prehriat droty. Vacsina wallboxov ma mechanicke nastavenie prudu, nie softwarove, niekto musi otocit alebo nastavit vypinac. A keby aj mal SW nastavenie, wallbox je pripojeny na istic. Ked ma istic 32A a wallbox je stavany na 32A, pracuje v norme. Nedokaze zobrat viac ako 32A aby sa prehrial. Ak je isteny len 16A, tak vyhodi pri vacsom odbere istic, takze sa zase neprehreje. Ale chapem, ze Kaspersky Lab je ruska firma, a v Rusku je zrejme uplne bezne mat napojeny wallbox nacierno priamo na privodne kable pred domom, bez akehokolvek istenia. Ale som len laik, zle to chapem?

            Zastavit nabijanie sa urcite da, ale vypalit wallbox??

          • Hody
            Hody komentoval
            Upraviť komentár
            len pre upresnenie pani - v tomto pripade netreba kopat priamo do Etrendu. Vsimnite si, ze autorom je TASR. Etrend ma predplateny odber ich sprav a moze ich publikovat, ak uvazia, ze ide o vhodnu temu pre ich web.

            Agenturne spravodajstvo sa nezvykne pred vydanim nejak hlboko faktcheckovat. To je robota, ktoru by mala robit TASR (ved za to si redakcie predsa platia - aby to nemuseli robit oni a mali cas na pisanie dalsich clankov). Avsak coraz viac sprav TASR je nizsej kvality, pripadne sem-tam ide dokonca len o copypaste tlacovych sprav firiem, atd (a ked redakcia danu TS zhodou okolnosti tiez nedostane, lahko sa stane, ze takuto vec neodhali)

            Strucne zhrnute - tazko sa oddeluje zrno od pliev (v spravach TASR), ak clovek sam dobre nerozumie teme, nepozna respondentov a nevie sa spolahnut na kvalitu toho materialu...

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Nj, ved este donedavna stala na cele TASR ta bravcova hlava, co teraz sefuje RTVS. Tam je kvalita spravodajstva zarucena

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Tak v tomto pripade si Trend strelil pekne do nohy, ked sa rozhodol publikovat takuto kravinu. Keby tam bol jeden, dva, tri omyly, budiz.. Ale v tom clanku je kazda tretia veta zavadzajuca. Seriozne publikum nemoze predsa povedat - my nic, to TASR. Tak to proste nepublikujem, ked neviem ci to nie je hovadina.

            Perla je toto:
            Zatiaľ čo prvá možnosť by „len“ zabránila v používaní auta, druhá by mohla spôsobiť prehriatie drôtov na zariadeniach, ktoré nie sú chránené poistkou.

            Prepytujem - ktore "droty" nie su chranene poistkou? Ved od 50tych rokov su vsetky elektroinstalacie chranene poistkami a isticmi!. Mozno v osadach nie su, ale ti si asi tazko kupia elektromobil. Ako pisal Ioniq - v Rusku si to viem predstavit, tak to potom hej, to je velmi relevantne pre EU.
        • milan84
          Member
          • Jun 2015
          • 351
          •   

          #7
          Kolegovci, dalsi z mojich prispevkov k povedomiu o elektromobiloch a vyvracaniu mýtov:
          https://www.mojelektromobil.sk/jazde...e-rozhodnutie/

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Super clanok Toto su podla mna najlepsie motivacie pre ludi, co este EV nemali. Citat recenzie v casakoch a marketingove kecy roznych predajcov a znalcov vela vody nenamuti. Ludia su uz imunni voci slubom a kecom. Realne skusenosti a pozitivny dopad na penazenku funguju daleko lepsie. Presvedcilo to uz aj mojich svokrovcov, ktorym taha na 67 a chcu zostarnut s elektromobilom. Dlhe cesty idu vlakom zadarmo, a auto potrebuju len okolo komina na obcasny nakup, kedze byvaju 10km od civilizacie.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Ioniq vdaka. Presne o to islo. autenticky o vlastnej penazenke, sukromnom aute a bez lobingu vyrobcu

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            čítal som to včera večera za to naj v článku/blogu považujem PRVÝ ODSTAVEC! to je úžasný ideový prechod - niečo také potrebujú absolvovať všetci váhaví.
            ps - v stredu som bol v centre "mesta trenčín" a stál na MHD zástavke. pozrite si http://www.shmu.sk/sk/?page=1&id=oko_varovny_system - hodnoty v sobotu sú minimálne, o daždi, ale ten príšerný smrad z autobusov ... kam sa hrabe "kejda" vylievaná za plotom na poli.
        • curgali
          Member
          • Jul 2014
          • 220
          •   

          #8
          Milan výborný článok. Mňa zaujala ta cena filtra 5 €. V tejto súvislosti sa s vami podelím o moju skúsenosť s Autoimpexom Bratislava na Rožňavskej ulici. Ich nabíjacia politika bola do konca roku 2018,taká, že keď tam nechám aspoň nejaké euro , tak môžem si u nich nabiť, keď občas prídem do BA bezplatne. Do BA chodim tak cca 3 až 4 krát do roka. Posledny rok som u nich ani raz nenabíjal, pretože tých Free nabíjačiek je v BA relatívne dosť. Od r. 2019 zaviedli aktiváciu ich nabíjačky cez kartu. Tak som o ňu požiadal ako ich stály 4 r. zákazník. Najprv mi ju slúbili a potom neviem čo sa stalo mi predajca zavolal, že kartu mi nedajú, lebo som u nich nekúpil Leafa (kupoval som v ZA). Tak ja chodím 120 km do servisu, hoci to mám v TN za rohom, zabijem zbytočne celý deň kôli tomu, aby som im doniesol každého ¾ roka 120 -170 €, pretože som poctivý, nechcem nič zadarmo a oni sa boja, že im miniem energiu za 10 € za 3 nabitia. Predajca mi dokonca doporučil, aby som si vybavil kartu ZSE(ktorú samozrejme dávno mám). Tak som mu odpovedal, že samozrejme si môžem nabiť na ZSE alebo inde, ale tak isto môžem svojich 120 – 170 € odovzdať v inom Nissan servise. Tak som išiel, za jeho nadriadeným a opýtal som sa či zákazník ako ja, ktorý im doniesol za 4 r. 1000 €(servis + výmena čelného skla) nemôže mať ich nabíjaciu kartu. Aj keď som sa predstavil, tak mi nepovedal ani len svoje meno a arogantne mi oznámil, že kartu nedostanem a že keď chcem nabíť, tak mi to umožnia, ale musím zaplatiť parkovné miesto pred nabíjačkou !!!...Keďže som po jeho slovách stratil reč, tak som mu len na rozlúčku podal ruku a odišiel som si nabiť na ALZA nabíjačku. Takouto obchodnou politikou naši predajcovia prichádzajú o zákazníkov....
          Naposledy upravené curgali; 05-04-2019, 21:38.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Dik Oliver. 5€ je este maloobchodna cena, ja mam VOC takze mna to stalo menej Na ebay ho tiez zozenies v podobnych cenach.
            Autoimpex pouzivam ako orientacny bod v BA. Za viac asi nestoji. Ked nieco potrebujem, poznam ludi v ANRAcar v petrzalke a tam je ten pristup velmi priatelsky. Maju tiez DBT nabijacku, takze si myslim ze pri € za servis by s tym vobec nemali mat problem. Ak by si chcel aj nadalej pocas zaruky chodit do BA, mozem ti poslat kontakt na prijimacieho aj na predajcu a urcite ti radi aj auto nabiju.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 631
          •      

          #9
          V sobotu som si zmyslel na Oliverov predchádzajúci príspevok ohľadom Auto Impex. Tak ja zasa opačne:

          Bol som v Katoviciach v zábavnom parku. Hneď vedľa parku je predajca Nissan. Nabíjanie zdarma pre Nissany. Minulý rok som tam bol s Leafom a keď som prišiel, nabíjali tam svoj Leaf. Aj keď videli cudzinca, hneď auto odtiahli, aby som si mohol zadarmo nabíjať.

          Túto sobotu som si ani nebral Typ 2 kábel, lebo Hyundai mi asi nenabijú. Ale hovorím si, skúsim ich ochotu. Tak som tam zaparkoval ale nemal som kábel. Idem do predajne a predajca sa ma opýta, s akým som autom, hovorím s Hyundaiom. Tak sa zamyslel a povedal, že nabíjačka je len pre Nissan ale ak mám taký konektor, že môžem skúsiť. Tak mu hovorím, že mám taký istý ako má Leaf, ale nemám kábel, či by mi nepožičal. Tak nechal tak robotu a išiel na koniec parkoviska pre Leafa, prišiel s ním k nabíjačke a kábel požičal. Všetko s úsmevom a ochotne. Len mi povedal, že o druhej zatvárajú aj bránu, aby som auto prišiel dať mimo, lebo tam nikto potom nebude. Prišiel som pred druhou a keď mu vraciam kábel, prial štastnú cestu, že je rád že mi to išlo nabiť (ladovať po polsky).

          Takže príde Slovák do poľského Nissanu na ne-nissan aute k nabíjačke označenej "len pre Nissan" a ešte bez kábla a ochotne mu požičajú kábel z predvádzacieho Leafa a dajú nabiť. Príde Slovák do Bratislavy na servis, kde im nechal štyrikrát € a pošlú ho s prázdnou.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Miro dávam like. Veľmi poučné. Len keby tieto riadky čítali zodpovední
        • milan84
          Member
          • Jun 2015
          • 351
          •   

          #10
          uz sme tu dlho nemali nezmyselny clanok, tak jeden na pobavenie

          https://auto.pravda.sk/magazin/clano...ia-holandania/

          dozviete sa o.i. ze vyssie opotrebenie z pneu Leafa robi tolko pevnych castic vo vzduchu ako dieslove auto Ja neviem, ale podla mna uz hejterom dochadzaju temy, kedze na vsetky nezmysli existuje konstruktivna odpoved. Preto sa pustaju uz do uplnych absurdit....
          Asi sa nemusime bavit, ze ceste nevadi ked po nej prejde o tristokil tazsi kompakt ako trojtonove dieslove SUV..

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Problem je, ze bezny Slovak s IQ 100 tymto hovadinam veri do bodky... A cim viac tychto clankov bude, tym horsie bude elektromobility presadit. Ropna loby investuje do dezinformacnej kampane spustu penazi ale clanky, ktore by toto vyvratili neexistuju. Ani na Moj Elektromobil.
            Nenasiel som jediny clanok v slovencine alebo cestine, ktory by rozporoval tieto nezmysli, trebars aj poukazanim na anglicky pisane studie (ktore by mimochodom bolo treba tiez prelozit).

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Články zvyknem preletieť, ale teším sa na diskusie. (no hej, no. Asi by som mal navštíviť lekára-odborníka
            Ale aby som pravdu povedal, v poslednom čase to začína byť nuda... stále dookola to isté... nič nové sa človek nedozvie...

            Naposledy ma zaujala takáto vetička
            "3) bezpečnostní problémy s elektromobily při nehodách jsou značně tutlány. u auta vidíte, jestli hoří nebo mu teče palivo, ale šáhnout na pomačkaný elektromobil..."

            A keď sme už pri "šahaní na elektromobil", natíska sa otázka, čo som dávno nevidel.
            Kto máte elektro vozítko, keď teda prší otvárate auto s takýmto niečim?
            https://bezurazu.sk/produkt/oopp/och...000v-ac-elsec/
            A je treba aj toto?
            https://bezurazu.sk/produkt/oopp/obu...rofort-s5-src/
            Alebo máte na to iný fígeľ? Aby som vedel aj ja do budúcna reagovať a pridať nejaké to "múdro" do diskusie pod niektorým článkom. Zatiaľ som sa vyjadril len k nejakým drobnostiam, ako napr. koľko desiatok atómových elektrární bude (hneď na budúci rok) treba, prípadne nepredstaviteľne obrovskému odberu pri nabíjaní pri dome/v garáži. Ale k takto závažnej otázke som sa ešte nedostal.

            Ďakujem za odpoveď

            zdroj na pobavenie (alebo ktorákoľvek iná diskusia):
            https://www.idnes.cz/auto/zpravodajs..._vok/diskuse/1
            https://auto.sme.sk/diskusie/3573502...-sest-rad.html

            P.S. aby nevzniklo prípadné nedorozumenie, z mojej strany je tá otázka myslená ako fór.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Slovenske diskuzie su slabym odvarom tych ceskych. Tam je odbornikov na slovo vzatych 99%.
        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 40
          •      

          #11
          Par dat zo Svajciarska za roky 2014-2018 od poistovni AXA a Allianz:

          1) EV nemaju vyssiu ani nizsiu sancu poziaru ako benzinove alebo dieslove auto a s pokrokom vo vyrobe battery packov sa ocakava skor zvysenie bezpecnosti a nizsia frekvencia poziarov. Na druhe strane EV horia nasobne rychlejsie a tym padom castejsie dochadza k vyssej alebo totalnej skode.

          2) Male EV maju o 10% nizsiu nehodovost ako je priemer vo svojej kategorii.

          3) Velke a silne EV (vzhladom na rok statistiky rozumej len Tesla) maju o 40% vyssiu nehodovost ako je priemer v danych kategoriach (luxus Auto und SUV).
          Tesla und Co. haben den Elektroantrieb ins Luxussegment geholt - nicht zuletzt mit gigantischen Beschleunigungswerten. Doch während kleine Elektroautos seltener als Verbrenner Unfälle bauen, steigt laut Daten der AXA das Risiko im Luxus- und SUV-Segment.

          Komentár

          • Hody
            Junior Member
            • Jul 2017
            • 8

            #12
            https://fontech.startitup.sk/najnovs...stia-ovzdusie/

            Tak určite...

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Nadpis: "Najnovšie testy nemeckých expertov šokujú verejnosť. Dokázali, že dieselové autá dokonca čistia ovzdušie"

              ja som to vedel .... ako to postupne s tými dieslami gradovalo a predháňali sa štúdie, inde to ani nesmerovalo

              goebbelsov inštitút vychoval správnych žiakov

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Vsetci povinne natiahnut hadicu z vyfuku dnu auta a dychat zhlboka. Vzduch nebol nikdy cistejsi.

            • kayle
              kayle komentoval
              Upraviť komentár
              "Niektoré dokonca fungujú ako čističky vzduchu, informuje český portál Autoforum."
              Tu stačilo prestať čítať.

              Ale zas ako čítanie na 1.4. prečo nie. Len asi spravili chybu v prepočte mayský - gregoriánsky kalendár, keď im vydanie článku padlo na september.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              startitup.sk. To netreba vobec citat

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nemeckým expertom už úplne hrabe. Spaľovaním tekuteho svinstva čistíme vzduch. To nevymysliš.
          • milan84
            Member
            • Jun 2015
            • 351
            •   

            #13
            prepacte za expresivny vyraz, ale to su uplni idioti co to napisali a este vacsi ti, ktori to preberaju. To je na diagnozu nie na clanok!!!!

            "Na fungovanie potrebujú totiž ich agregáty práve vzduch, ktorý motory nasávajú z okolia. Ten však motor najprv preženie cez filter pevných častíc, ktorý na najnovších kúskoch fungujú až tak dobre, že späť do ovzdušia vypúšťa omnoho menej emisií než nasaje."

            Vzduch sa prezenie cez filter pevnych castich??? DPF sluzi prioritne na zachytavanie sadzi, aby auto nedymilo (dymia predovsetkym sadze). DPF spusta regeneraciu raz za niekolko sto km, pricom okrem hluku,smradu, zvysenych emisii vypusti vo vacsej miere tento spaleny bordel naspat do ovdzusia. To vsetko za idealnych podmienok a ked vsetko funguje ako ma. Takze je to uplne šmakolada, autorom prajem dychat uz do konca zivota iba takyto vzduch, zjavne su na planete navyse.
            Dam si tu robotu a poslem im mail ze ked su amateri, nech radsej hraju PC hry namiesto pisania.

            Komentár


            • Hody
              Hody komentoval
              Upraviť komentár
              pokojne ho sem pastni a nezabudni pridat aj odpoved, ak nejaku poslu
          • ICE666SVK
            Senior Member
            • Jul 2014
            • 1865

            #14
            https://komentare.sme.sk/c/22201334/...-riesenie.html
            Cely clanok tam nieje, ale noviny som si pozical a odfotil.
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	P9060001.JPG
Videní:	121
Veľkosť:136,3 KB
ID:	41267


            Komentár


            • ivan32
              ivan32 komentoval
              Upraviť komentár
              Autor je doktorand histórie na UK v Bratislave
              🤣🤣🤣

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              tak ja som si vzdy tuzil precitat nieco o buducnosti od historika
              este ze si neplatim tieto a ine skvele noviny a som tak usetreny od zvyseneho krvneho tlaku.
          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 40
            •      

            #15
            Propaganda stupnuje svoj tlak a zjavne im po prazdninach zvysili financovanie. Tipujem ze do Vianoc si este co-to precitame na pobavenie.

            Komentár

            Pracuje...
            X