Tak som sa dočkal. S miernou nedôverou, posilnenou zopár YouTube videami o katastrofálnej spotrebe, som vyrazil na hory v najdrahšom Audi v ktorom moja ... sedela.
Cakalo má takmer 200 km takmer celých po diaľnici po známej trase. Reku - pôjdem ako chodím s Teslou, pre porovnanie. Trasa takmer cela po diaľnici, z toho nejakých 50 km so zníženou rýchlosťou na 110 km, inak adaptívny tempomat na 125-130 km/h na letných pneumatikách.
Prevysenie - zo 130 na 900 m. n. m.
Teplota 18 - 7 stupňov , miestami dášť a mokrá vozovka.
Prve prekvapenie - zvuk. Pri zrýchľovaní pri malých rýchlostiach je počuť bzucanie meničov podobné elektrickým lokomotívam (Komentár mojej polovičky) a to aj pri celkom malých rýchlostiach. Až som mal dojem, že je to schválne ako varovanie chodcov. V kabíne to ale takmer nepočuť, pri pustenom rádiu už vôbec nie.
Ticho - ano. Je. Pri jazde po diaľnici je auto odhlucnene skvelo.
Jazdne vlastnosti sú proste Audi, fakt super, ale este umocnené veľmi nízkym ťažiskom, takze človek vôbec nemá pocit že šoféruje veľké SUV. Auto ide o poznanie “kľudnejšie” ako Tesla na našich “skvelých” cestách, napriek vzduchovému perovaniu, ktoré je vždy tvrdšie ako pružiny (ale to má moja Tesla tiež). Vnímanie rýchlosti je o poznanie ťažšie ako u Tesly, samozrejme vďaka vynikajúcemu odhlučneniu.
Jazdný mód som mal nastavený na “Efficiency”, čo mimo iné znamená najnižšiu možnú výšku podvozku. Na 185 km som spotreboval presne 60% batérie, čo by zodpovedalo dojazdu 308 km, ovšem je treba zobrať do úvahy, že posledných 50 km cesta pomerne prudko stúpa z 250 na 900 m. n. m.
Na rovine dosiahla spotreba pri priemernej rýchlosti 100 km/h 26 kWh/100 km.
V cieli cesty na displeji svietilo číslo 28.9 kWh/100 km. Teda jazda do kopca nemala taký veľký vplyv ako u Modelu S. Tam mám rozdiel medzi rovinatom a kopcovitou časťou 4-5 kWh/100 km.
Druhe prekvapenie - tá spotreba vôbec nie je taká zlá ako to vyzerá, napriek dažďu, vetru a mokru by po rovíne dojazd dosiahol zhruba 330 km.
U mně dobrý.
Zajtra o dobrých a horších fičúrach v porovnani s Skom.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Keď sadne Teslák do iného EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
-
Keď sadne Teslák do iného EV
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-04-2019, 22:44.Tagy: -
- Likes 3
Pridávanie komentárov je blokované.
https://electrek.co/2019/04/04/audi-e-tron-range-epa-us/
- nema to ziadny odpich, pri prudkom zosliapnuti pedalu to vobec nezarazi do sedadiel. Auto z Audi doviezol kolega, co ma Audi S6 a tyzden pred tym mal na vikend pozicanu moju Teslu a aj on povedal, ze na e-tron vobec nie je citit silu elektromobilu
- je to klasicke Audi, je potrebne ho "nastartovat", vsetko vnutri je klasicke Audi, vratane S rezimu (s nim je odpich o nieco lepsi)
- absolutne som nemal doveru v drzanie v pruhoch, v BA po beznych cestach to chodilo od kraja do kraja, pustit ruku z volantu som skusal len na chvilu ale hned som ju vratil, neda sa to s istotou autopilota vobec porovnat. Kolega co ma Audi S6 povedal, ze on to drzanie v pruhoch ma vypnute, lebo tiez ma skusenost, ze je to nespolahlive.
- mal som problem s rekuperaciou, auto nejako inteligentne rekuperuje, podla toho, ci je pred nim auto, alebo nie (mozno aj pred krizovatkou), mne to vadilo, lebo som nevedel predvidat ako sa auto bude spravat. Da sa to ovplyvnit padlami pod volantom, standardne ale nie je ziadna rekuperacie (je akoby plachtenie), takze bolo potrebne klikat padlami
- kufor mi pripadal maly, co je vyhoda, bola tam dojazdova pneu, predny kufor je tak akurat na kable
- auto ma zaujimavy zvuk, ked ide pomaly, alebo rekuperuje je to cisty trolejbud, dost mi to vadilo, Teslu (bzucanie) pocut skor vo vyssej rychlosti
- za cenu okolo 50k by som mozno o aute uvazoval (pre manzelku), po skusenosti zostavam cakat na Tesla 3