Trip Trenčín – Zakopane/PL/ - Trenčín.
Tak opäť tu máme tropické teploty a v takých je najlepšie sa schladiť v nejakom bazéne. Rozhodol som sa opäť vyskúšať dojazd Leafa 40 kWh. Voľba padla na víkendový pobyt v Zakopanom a blízke Chocholowskie termy. Keďže ráno som mal ešte povinnosti v TN tak som vyrazil až o 13:00 z TN s tým, že si na Lidl nabíjačke nabijem na 90 % a frčíme / 2 pasažieri/ do Zakopaného. Čo čert nechcel, nabíjačka Lidl pod začatí nabíjania hneď aj skončila a ,,poďakovala „ mi za nabitie !! Pritom sa tvárila že funguje a aj typ 2 išiel. Keďže nepomohol ani reset. Tak som nahlasil chybu u personalu aj servisu ABB a pokračoval som smer ZA na Nissan nabíjačku. Táto DBT nabíjačka je tá, s tými veľa tlačidlami, pri ktorej mi nepomohlo sa cez evmapu prihlásiť a spustiť dotykom na displeji telefonu,,odemknout,, ako je to vo Vodných elektrárňach TN, ale musel som vytočiť číslo a spustiť nabíjačku heslom. A to bol problém, lebo ja som si to moje heslo nepamätal, lebo som ho 3 roky nepoužil. Našťastie predajca bol veľmi ochotný a spustil mi nabíjačku cez svoje heslo a dokonca nič za nabitie nechcel. Veľmi ústretový a nezištný prístup predajcu v ZA. Ale musím spomenúť, že som u nich kúpil auto. Pri 60% kapacity batérie som vyrazil smer Zakopané. Po 2:20 hodinách a 140 km a zostatkovou kapacitou 10 % som prišiel na jedinú DC nabíjačku v meste. Je free a bez identifikácie. Je to Efacec asi 500 m od centra s pešou zónou. Nabíjačka fungovala bez problémov s veľmi jednoduchou a rýchlou obsluhou. Keďže som vedel, že tu budeme 2 dni. Tak som dal nabíjať cez AC typ2 dva večeri po 2,5 hod. Zabil som jednou ranou dve muchy. Nabil som auto a nemusel som platiť parkovné v meste…V sobotu sme išli do wellnesu Chocholowskie termy. Je to pomerne nové zariadenie a po ľavej strane hlavnej budovy sú dva Tesla wallboxy pre zákazníkov a jeden z nich je univerzal pre všetky BEV. Ak tam niekto príde na jeden deň, tak si môže nabiť počas kúpania. Tie naše wellnes centrá si môžu zobrať príklad.
V nedeľu sme odchádzali s kapacitou 95%. Na záver len pár údajov z palubného počítača. Cesta tam bola priemerná spotreba 11,8 kWh/100km. Cesta späť: najazdené 232 km, priem.rýchlosť 60km/hod., doba jazdy 3,50hod, zostatková kapacita 26% a pozor…. môj osobný rekord 9,1kWh/100km…priemer cesty tam a späť: 10,45 kWh/100km..!! Jazdené 1/3 cesty diaľnica 95 km/hod a zbytok mesto a medzimesto 50 – 80 km/hod podľa intenzity premávky a keďže bolo príjemných 24 st.C tak bez klímy.