Trip Trenčín – Crikvenica a späť s Nissanom Leaf 40 kWh.
1. Časť: Cesta tam.
Mám najazdené na novom Leafa 2 už 6.000 km a povedal som si, že je čas zistiť, či zvládne aj dlhšie cestovanie, nie len po Slovensku. Vybral som si termín 5. – 8.7.2018. Plán bol následovný. Trenčín – Crikvenica cca 660 km, 3 nabíjacie zastávky, občas malá WC pauza a jedna hraničná kontrola. Cesta s 2 osobami a malou batožinou. To by v tom bol čert, aby som sa nedostal pod 12 hodín. To je taká psychologická hranica pre BEV mimo Tesly.(Myslím, že jeden kolega s Ionigom spomínal tu na nete, že dal Chorvatsko za 12 hod.) Prvý ,,čert“, ktorý mi chcel zmariť môj plán sa objavil v podobe ďalších členov posádky. Keď sa dospelé deti dozvedeli, že chcem ísť do Chorvátska, hneď zahlásili, že aj oni sa idú okúpať na Jadran. Tak nakoniec sa do Leafu naukladalo 5 dospelých ľudí a plný kufor batožiny. Večer pred cestou som si ešte napísal itinerár nabíjania s Free charging bez identifikácie, nakoľko nemám žiadnu kartu.
Ráno 5.7. o 04:15 vyrážame. Batéria nabitá na 99% s teplotou na 40% stupnice. Vonkajšia tepl. 13 st.C. Rýchlostný plán je takýto: Diaľnica 100 km/hod, mimo diaľnice 80 – 90 km/hod podľa premávky a v meste tradičná 50-tka. Po pár kilometroch som na diaľnici TN-BA a nastavujem na tempomate 100 km/hod.. Cesta ide rýchlo a po 134 km a 01:28 hod jazdy zastavujem pri 1. nabíjačke na Wolkrovej ulici v BA. Túto nabíjačku som si zvolil preto, lebo je blízko plánovanej trasy a nemusím nikde ďaleko zachádzať. Začínam nabíjať: kapacita 42%, teplota batérie na 50% stupnice, vonk.teplota 18 st.C. Po 35 min končím nabíjanie: kapacita 90%, teplota batérie na 75% stupnice, priem. rýchlosť nabíjania 30 kW. Odchádzame o 06:20 do Zalaegerszegu. Ideme po diaľnici. Na hraniciach kupujem známku. Maďarskú diaľnicu opúšťame pri Mosonmagyaróvári smer Jánossomoria a Csorma. Vyhýbame sa Gyoru. Ušetríme 18 km. Pri Csorme ideme opäť na diaľnicu smer Szombathely. Z diaľnice odbočujem na Sárvár. Cez Kám a Vasvár prichádzame po 197 km o 09:10 hod do 2. nabíjacieho bodu Zalaegerszegu. Začínam, po krátkom oboznámení sa ako na to, nabíjať: kapacita batérie 12%, teplota batérie 75% stupnice, vonk. teplota 24 st.C. Po 01:12 hod končím nabíjanie: kapacita batérie 90%, teplota batérie stúpla na 90% , t.j. biela linka stupnice sa dotkla prvej červenej paličky, priem. rýchlosť nabíjania 23 kW. O 10:25 hod odchádzame najrýchlejšou trasou do Záhrebu. Pred Veľkou Kanižou vchádzame na maďarskú diaľnicu, a opäť nastavujem tempomat na 100 km/hod. Na maďarsko-Chorvátskej hranici sme sa zdržali veľmi málo. Ale keď som odchádzal, obaja policajti sa po mne dívali. Možno tam ešte takýto elektromobil nemali. Cesta bola fajn a po 02:57 hod a 184 km prichádzam do posledného nabíjacieho bodu na ul. Stjepana Radiča. Je to veľké parkovisko pri radnici. Nachádzajú sa tam hneď dve nabíjačky vzdialené od seba cca 50 m. Obe boli obsadené, ale našťastie na tej druhej DBT bola na AC nejaká Audina, tak som sa mohol hneď napojiť na CHAdeMO. Začínam nabíjať: kapacita 17%, teplota batérie stále 90% stupnice, vonkajšia teplota 31 st.C. Ako sa auto nabíjalo, my sme si rozložili v parku, ktorý je vedľa parkoviska, piknik a najedli sme sa.. Ďalší ,, čert“, čo mi nedovolí pokoriť hranicu pod 12 hod cesty sa ukázal v podobe batérie Nissanu Leaf 2. A teraz to príde Končím nabíjanie: kapacita 80%, vonkajšia teplota 31 st.C., nabiť o 63 % som potreboval 01:25 hod, priem. nabíjací výkon bol 16 kW !!, teplota batérie stúpla hlboko do červeného poľa na cca 96% stupnice !! Táto teplota sa držala po celý čas až do Crikvenice. Tam až klesla pod červené pole na 90% stupnice. Všetky tieto okolnosti spôsobili, že som dorazil po 165 km so zostatkovou kapacitou 18% pred 22 kW AC nabíjačku hotela Omorika až o 17:12. Nabil som si tam až na druhý deň, keď vychladla baterka. Keďže som nevyužil služby hotela, tak ten si účtuje 50 kún za nabitie, t.j. 6,80 €, ktoré mi trvalo 6 hod. Toľko isto stojí aj parkovné na mestskej pláži, bez nabitia samozrejme. Na záver 1. časti uvádzam súhrn z palubného počítača: Cesta mi trvala 12:57 hod, prejdená vzdialenosť 680 km, priemerná spotreba 13,4 kWh/100km,priemerný čistý čas jazdy 09:30 hod a priemerná rýchlosť čistej jazdy 71 km/hod. Celková priemerná rýchlosť jazdy, vrátane prestávok a nabíjania je 52,3 km/hod.