Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobily a spotreba

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Karol
    Member
    • May 2015
    • 161

    Elektromobily a spotreba

    Zaujímavý článok o spotrebe elektromobilov.

    http://auto.pravda.sk/poradna/clanok...etit-ma-tesla/

    Pre konečného užívateľa je asi najpodstatnejší dojazd elektromobilu, ale ani spotreba elektrickej energie nie je zanedbateľný údaj, pretože je potrebné ju niekde vyrobiť
  • Radovan
    Member
    • Aug 2014
    • 304
    •      

    #2
    O výrobu elektřiny nemám strach, tu si vyrábím třeba doma na střeše svou malou střešní FVE, v práci koukám z okna na řady panelů na střechách objektů VŠB-Technické univerzity Ostrava, mezi budovami se líně otáčí vrtule malé větrné elektrárny a vedle ní stojí na betonovém podstavci samonatáčecí modul FVE s 16 panely. Ale to je vedlejší.

    Spotřeba elektromobilu je spíše zajímavá ze 2 hledisek:
    a) kolik to opravdu bere - zde se u mého malého městského Peugeotu Ion pohybujeme za 17 měsíců provozu od 10,5 do 14 kWh / 100 km, v závislosti na rychlosti jízdy, převýšení, zapnuté / vypnuté klimatizaci či topení či častých zrychleních s pedálem nadoraz.. Moc potřebu kupodivu neovlivňuje obsazení 1 nebo 4 osobami. Snad jen 4 osoby dohromady 380 kg ovlivnily živost vozu. No a s ohledem na mou baterii kapacity 16 kW pak spotřeba ovlivní dojezd vozu.
    b) za kolik spotřebovanou elektřinu nakupuji - tady se pohybuji od zadarmo (nákupní střediska v ČR, můj zaměstnavatel, slovenský Greenway), skoro zadarmo (neprodávám přebytky z výroby své FVE do veřejné sítě za 0,1 Kč / 1 Kwh, ale nabíjím jimi auto), přes paušál (český ČEZ nabíjecí stojany otvírané čipem 182,- Kč / měsíc, Smartrics karta 15 Eur / měsíc prorakouskou, Německo a další země), platbu za minuty stání na nabíječce (nabíjecí stojany PRE, otvírané kartou), až po klasické placení za spotřebované kWh (rakouská karta je stojanům a nabíjecím místům Wien energies, český ČEZ denní sazba 5,- Kč / 1 kWh a noční sazba 2,40 Kč/ 1 kWh). A pak se moje cena za 100 km pohybuje od 0,- Kč až po 52,50 Kč (nejnižší spotřeba 10,5 kWh / 100 km). U paušálů je to pak otázka počtu nabíjení.
    Radovan

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1998

      #3
      Podla toho clanku "A keďže 3 kWh elektrickej energie predstavujú energetický pendant približne jedného litra benzínu, môžete si urobiť predstavu aj o tom, koľko by tieto autá spotrebovali v prípade, ak by tankovali iba klasické palivo." Teda Tesla by spotrebovala 6 litrov na 100km, keby tankovala klasicke palivo? Pri jej hmotnosti a vykonu, to nieje zle.

      Komentár

      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1998

        #4
        http://www.autoforum.cz/zajimavosti/...-kazdy-z-nich/

        Komentár

        Pracuje...
        X