Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijacka 220V s nastavitelnym prudom 6A/10A/16A svojpomocne

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jozefhein
    Member
    • Feb 2017
    • 47
    •   

    Nabijacka 220V s nastavitelnym prudom 6A/10A/16A svojpomocne

    caute,

    spravil som si nabijacku s nastavitelnym prudom 6A/10A/16A. Tak som sa chcel podelit o skusenost, mozno niekomu pomoze.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	DSC_0048.JPG Videní:	2 Veľkosť:1,01 MB ID:	18064Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	DSC_0051.JPG Videní:	1 Veľkosť:944,3 KB ID:	18062Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	DSC_0053.JPG Videní:	1 Veľkosť:574,0 KB ID:	18063

    Hlavnou castou je EVSE kit (ceska firma v Prahe)
    https://www.ev-power.eu/Electric-Car...ion.html?cur=1

    a okolo neho je len par dratov, poistka a prepinac.
    Popis zapojenia je tu:
    https://github.com/kortas87/simple-e...onSwitchSimple

    EVSE kit sa da pouzit aj na 3-fazove nabijacky. A az do 80A.

    EVSE kit len generuje riadiaci PWM signal na Control Pilot pin nabijacieho konektora a spina rele 230V.

    Aby som nemusel kupovat novy Type1 konektor (stoji tusim 100eur a jeden vlastne mam k original nabijacke), spravil som si kabel od nabijacky k autu na 4-pinovu 400V zastrcku.

    Cena co ma to stalo je asi 75 eur. A 2 dni roboty
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené jozefhein; 13-09-2017, 12:33.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #2
    Nemôže to byť žiadnych 220 V a to nie som elektrikár. V sieti je normované napätie 230 V. To platí už min. 25 rokov.

    Komentár


    • Ludicrous
      Ludicrous komentoval
      Upraviť komentár
      pre niekoho vzdy bolo,je a aj bude 220V. Aj pre mna a to drzim pajkovacku kazdy den v ruke uz min. 40 rokov.
      Teda snad kazdy vie, co sa mysli, ked napiseme 220V.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No vidíš a ja u mna doma pod 240 V nejdem nikdy. Dokonca v noci medzi 2-3 ide napätie nad 250 V pomerne často.
      Aj keď to je stále ešte v norme.
      Má to ale jednu výhodu, že keď nabijam tak dostanem do auta viac energie pri rovnakom prúde, ako keby bolo v rozvode tých 230.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      230/400V ma dnes toleranciu +- 10%, takze 230 ma povoleny rozsah 207 az 253V.
      ako hovori Jirko, cim vyssie napetie, tym auto rychlejsie nabija. cize pri jednoifazovej nabijacke 32A rozsah nabijania moze byt od 6496W do 8096. Trojfazova 11kW nabijacka moze mat rozsah vykonu 9888W az 12144W.

      Ak by majitel auta s jednofazovou 32A nabijackou.chcel za kazdu cenu nabijat rychlejsie, dal by sa pouzit menic z 400V na stabilizovanych 253V/32A tak by mal nabijanie vyse 8kW, hoci trojfazovy privod by na to stacil s rezervou 25A. No cena menica a straty v nom za to urcite nestoja - je to len akademicka konstrukcia na ilustraciu, ako napetie ovplyvnuje vykon nabijacky v aute.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Pri Ioniqu je udavany vykon palubnej 1F nabijacky 6,6kW. Potom si podla velkosti napatia prisposobi prud, alebo berie 32A a je "pretazena"? Kedze ioniq este nemam, tak to nemozem vyskusat...

    • jozefhein
      jozefhein komentoval
      Upraviť komentár
      nebude pretazena .
      Hodnota 32A sa udava podla istica. Nabijacka berie vzdy o nieco mensi prud aby nevyhadzovala istic.
      Nabijacka bude brat konstantny prud bez ohladu na fluktuaciu napajacieho napatia. Celkovy nabijaci vykon sa potom bude menit podla vysky napajacieho napatia (tych spominanych +-10%)

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Na tomto videu Marcusovi ukazuje odber 31,6A, co je iba o chlp menej ako 32:
      https://www.youtube.com/watch?v=pTFJ5SGc9GY
      Takze tych katalogovych 6,6kW je asi teoreticka hodnota
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 196
    •      

    #3
    Mne je takato konstrukcia "vrabcie hniezdo" trochu proti srsti, ale niekomu stacia funkcne obvody. K tomu 12V 1W AC-DC menicu si mohol pouzit aj tensie vodice. Alebo za porovnatelnu cenu kupit "EVSE-WB", to je tiez od p. Kortanka a je to myslim konstrukcne vyhodnejsie: http://evracing.cz/products. Ak som to dobre pochopil, z original nabijacieho kabla k autu si vzal konektor T1 s kusom kabla a na druhy koniec si dal 4pinovu 400V zastrcku a ten zapajas bud do tejto alebo do original "nabijacky". Ty sa asi nepomylis, ale ak niekto iny pouzije ten tvoj kabel a jeden koniec da do auta a druhy do trojfazovej zasuvky, CP pin v aute dostane 400V...

    Komentár


    • jozefhein
      jozefhein komentoval
      Upraviť komentár
      Dakujem za komentar.
      Pravda, na AC-DC menic som mohol dat tensie vodice, ale nemal som tensie vodice vhodnej farby (hneda, modra)

      Ano viem, je tu riziko, ze sa ta 400V koncovka da zasunut do trojfazovej zasuvky. Hladal som lepsi konektor, ktory by vydrzal 16A/230V, ale nic vhodne(robustne, krytie, cena) som nenasiel. Planujem na zasuvku aj vidlicu pridat nejaku prekazku (napr. extra pin na obvode) aby sa nedala zasunut do trojfazovej zasuvky.

      Inak diky za stranku, su tam dobre veci aj ceny

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      hniezdo ok, ale type1 by som urcite dal standard ...75usd
      https://www.jpson.com/product/j1772-...ing_p1032.html

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      50 Eur s DPH aj s dovozom:
      http://www.twincar.sk/chargers.php

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      jozefhein: snahu o vlastnu konstrukciu aj podelenie sa s ostatnymi si cenim, neber to prosim ze chcem rypat alebo kritizovat, skor poradit tebe alebo ostatnym kutilom, ak sa do nejakej takejto stavby pustia. Esteticka stranka je jedna vec, ale ide hlavne o bezpecnost- obsluhy aj elektromobilu. Ak ta tvoja konstrukcia bude na pevnom mieste, tak by to mohlo vydrzat. Ale ak to planujes prenasat- neviem ako si pripevnil (prilepil) komponenty- asi to dlho takto nevydrzi. Hlavne ta prispajkovana trubickova poistka sa mi zda najslabsim miestom. Naviac si myslim, ze je tam uplne zbytocna- mas ju iba v "silovej" vetve nabijania, riadiaca elektronika je napriamo. Vidim tam na konci kabla klasicku zastrcku 230V, takze zasuvka by uz mala byt istena 16A isticom (poistkou). Dalsia vec- neviem ako si nastavil nabijaci prud pri polohe prepinaca 16A, predpokladam ze trochu nizsie- 14-15A. Pri odbere 16A by mala tepelna ochrana v 16A zasuvkovom istici po niekolkych minutach vypnut.

      edit: si akvarista? vidim na stole casopis s kuskom obrazka bojovnice... :-)
      Naposledy upravené Peterka; 13-09-2017, 18:57.

    • jozefhein
      jozefhein komentoval
      Upraviť komentár
      Dakujem za komentare.
      Hej, mozno nakoniec kupim type1 konektor a spravim z toho kompletnu nabijacku bez moznosti chybneho zapojenia obsluhou.

      Poistka: asi pravda. Nakoniec tam mozno je zbytocna, zatial som nevidel zasuvku, ktora by nebola istena isticom, asi max 16A.
      Komponenty som prilepil tekutym plastom - s tou nahrievacou pistolou. Z mojej skusenosti taketo spoje po par mesiacoch odpadnu. Nejaky napad ako inak upevnit trafo, rele a plosak ?

      Zmerane nabijacie prudy su taketo: 5.4A, 9.5A, 14A.
      Konkretne v tomto zapojeni EVSE kit pracuje tak, ze ak su urcite 2 piny spojene (pin 3 a 5 na vstupoch pre PROG), prud je 5.4A, ak je medzi nimi rezistor 3.3kOhm a vacsi, prud je 9.5A, a ak su piny rozpojene, prud je 14A.
      Zmenou velkosti rezistora som nepozoroval zmenu prudu. Vzdy to bola jedna z tychto troch hodnot.

      PS: nie som akvarista , to je kusok casopisu Nota Bene
      Naposledy upravené jozefhein; 14-09-2017, 06:44.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Tato konstrukcia plosaku bola vymyslena na zabudovanie priamo do konektora T1, asi to poznas:
      https://github.com/kortas87/simple-evse/wiki
      https://www.elektrofahrzeug-umbau.de...vse-ladekabel/
      Mne osobne sa teketo riesenie nepaci :-)
      Ak by si to chcel inak upevnit, musel by si to cele prerobit a neviem, ci tomu chces venovat cas, ked to uz mas cele takto hotove
      Naposledy upravené Peterka; 14-09-2017, 08:35.
Pracuje...
X