Vcera som menil kolesa na mojej TMX. V ziadnom oficialnom dokumente Tesly X som nenasiel predpisany utahovaci moment kolesovych skrutiek. Na internete sa o tom vela diskutovalo a zaujimave je, ze povodne bol doporuceny moment 140Nm no neskor bol zvyseny na 175Nm. Nazor, ze je to 175Nm je popisany okrem for aj na solidnych strankach (napr. Teslarati) a tiez na strankach dodavatelov alternativnych diskov pre Tesly. Takze 175Nm je zrejme spravna hodnota. No uz 140Nm je dost velky moment na kolesove skrutky, ale chapem, ze Tesly su tazke a velmi vykonne auta, no 175Nm sa mi aj tak zda dost vela. Tesla ma kolesove skrutky M14x1,5 a teda skrutky/matice nemozu byt z ocele triedy 8.8 (8G), ktora zvladne 150Nm, ale zrejme su az z ocele triedy 10.9 (10K) ktora zvladne 250Nm. Aj ked Tesla je americke auto, vsetky skrutky na Teslach su metricke. Dovodom je, ze cast mechanickych dielov povodne pochadzala od Mercedesa a vyzera to tak, ze Elon preferuje metricke jednotky vseobecne, pretoze na internete je viacero informacii o tom, ze aj pocitace v teslach vnutorne pracuju s metrickymi jednotkami.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Utahovaci moment skrutiek kolies na Teslach
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
No ty brdo, to aby som si kupil velky momentak. Dufam ze lozka matic v kolese zvladaju taky velky tlak. Myslim, ze tato informacia je dost podstatna pre rafiky kupene od inych dodavatelov ako od Tesly lebo uz som videl zopar kolies, kde bola znicena dosadacia plocha sroubu pritiahnutim prilis velkou silou.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-04-2017, 12:51.
-
Dosadacie plosky sa znicia vtedy, ked sa pouziju nespravne matice/skrutky. Napriklad ked sa na plechove disky pouziju matice/skrutky urcene na hlinikove disky, kde uhol, pripadne aj tvar zosikmenia je iny. Dosadacie plochy plechoveho disku mozu byt nielen s konusom s inym uhlom, ale napr. aj guloveho tvaru. Inak som velmi rad, Ze tesla pouziva na kolesa matice (po vzore mercedesa) a nie skrutky ako napr. VW (a teraz aj Skoda). Kolesa sa podstatne lepsie nasadzuju, ked trcia skrutky z naboja. Tiez mi kedisi na skodovke v servise strhali zavit v naboji, co samozrejme nepriznali a musel som menit naboj.Naposledy upravené jux; 02-04-2017, 14:05.
-
-
Tiez som sa o to zaujimal a udaj o utahovacom momene (175Nm) som nasiel v manuale v aute (napr. model_s_owners_manual_touchscreen_7.1_das_ap_europ e_r20160112_en_eu_0.pdf) a tiez online https://www.tesla.com/sites/default/...nformation.pdf
Treba hladat "Road Wheel Nut Torque"
Komentár
-
Ano v S-kovom manuali info o utahovacom momente kolesovych matic je, Napr. tu:
https://carmanuals2.com/get/tesla-mo...-manual-104179
no v ziadnom X-kovom som ho nenasiel.
Komentár
-
Nastal cas vymeny kolies za zimne, preto pripominam, ze utahovaci moment teslackych kolesovych skrutiek je az 175Nm.
Kolesa si menim sam a vzdy po cca 100km jazdy este raz skontrolujem dotiahnutie skrutek aj ked ich malokedy treba dotahovat. Raz som jednu skrutku stratil potom, ako bolo moje este ice auto v svojom znackovomm servise kvoli brzdam,Naposledy upravené jux; 21-10-2017, 08:55.
Komentár
Komentár