Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Utahovaci moment skrutiek kolies na Teslach

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Utahovaci moment skrutiek kolies na Teslach

    Vcera som menil kolesa na mojej TMX. V ziadnom oficialnom dokumente Tesly X som nenasiel predpisany utahovaci moment kolesovych skrutiek. Na internete sa o tom vela diskutovalo a zaujimave je, ze povodne bol doporuceny moment 140Nm no neskor bol zvyseny na 175Nm. Nazor, ze je to 175Nm je popisany okrem for aj na solidnych strankach (napr. Teslarati) a tiez na strankach dodavatelov alternativnych diskov pre Tesly. Takze 175Nm je zrejme spravna hodnota. No uz 140Nm je dost velky moment na kolesove skrutky, ale chapem, ze Tesly su tazke a velmi vykonne auta, no 175Nm sa mi aj tak zda dost vela. Tesla ma kolesove skrutky M14x1,5 a teda skrutky/matice nemozu byt z ocele triedy 8.8 (8G), ktora zvladne 150Nm, ale zrejme su az z ocele triedy 10.9 (10K) ktora zvladne 250Nm. Aj ked Tesla je americke auto, vsetky skrutky na Teslach su metricke. Dovodom je, ze cast mechanickych dielov povodne pochadzala od Mercedesa a vyzera to tak, ze Elon preferuje metricke jednotky vseobecne, pretoze na internete je viacero informacii o tom, ze aj pocitace v teslach vnutorne pracuju s metrickymi jednotkami.
    Naposledy upravené jux; 02-04-2017, 16:30.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #2
    No ty brdo, to aby som si kupil velky momentak. Dufam ze lozka matic v kolese zvladaju taky velky tlak. Myslim, ze tato informacia je dost podstatna pre rafiky kupene od inych dodavatelov ako od Tesly lebo uz som videl zopar kolies, kde bola znicena dosadacia plocha sroubu pritiahnutim prilis velkou silou.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-04-2017, 12:51.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Dosadacie plosky sa znicia vtedy, ked sa pouziju nespravne matice/skrutky. Napriklad ked sa na plechove disky pouziju matice/skrutky urcene na hlinikove disky, kde uhol, pripadne aj tvar zosikmenia je iny. Dosadacie plochy plechoveho disku mozu byt nielen s konusom s inym uhlom, ale napr. aj guloveho tvaru. Inak som velmi rad, Ze tesla pouziva na kolesa matice (po vzore mercedesa) a nie skrutky ako napr. VW (a teraz aj Skoda). Kolesa sa podstatne lepsie nasadzuju, ked trcia skrutky z naboja. Tiez mi kedisi na skodovke v servise strhali zavit v naboji, co samozrejme nepriznali a musel som menit naboj.
      Naposledy upravené jux; 02-04-2017, 14:05.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 565
    •   

    #3
    Tiez som sa o to zaujimal a udaj o utahovacom momene (175Nm) som nasiel v manuale v aute (napr. model_s_owners_manual_touchscreen_7.1_das_ap_europ e_r20160112_en_eu_0.pdf) a tiez online https://www.tesla.com/sites/default/...nformation.pdf
    Treba hladat "Road Wheel Nut Torque"

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #4
      Ano v S-kovom manuali info o utahovacom momente kolesovych matic je, Napr. tu:
      https://carmanuals2.com/get/tesla-mo...-manual-104179
      no v ziadnom X-kovom som ho nenasiel.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #5
        Nastal cas vymeny kolies za zimne, preto pripominam, ze utahovaci moment teslackych kolesovych skrutiek je az 175Nm.
        Kolesa si menim sam a vzdy po cca 100km jazdy este raz skontrolujem dotiahnutie skrutek aj ked ich malokedy treba dotahovat. Raz som jednu skrutku stratil potom, ako bolo moje este ice auto v svojom znackovomm servise kvoli brzdam,
        Naposledy upravené jux; 21-10-2017, 08:55.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          A nova tesla z vyroby je obuta do letnych ci celorociek? A je to tak u vsetkych modelov tesiel? U TM3 je to asi tazko momentalne povedat.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Moja TMX P90D bola z vyroby obuta na letnych 20 palcovych Michelin Latitude Sport 3 (predne 255/45, zadne 275/45). Zimne som kupil na teslackych 19 palcovych diskoch s pneumatikami Pirelli Scorpion Winter 255/50 (predne aj zadne rovnake)

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Kedze fabrika je v Kalifornii kde sa zimne gumy vobec nepredavaju tak kazda nova Tesla je dodavana na letnych gumach. Aj ja som mal tie iste gumy ako Jux a to bol januar.
      Pracuje...
      X