Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ozana
    Member
    • Jun 2015
    • 192

    #61
    Slušnou nabídku, ale vedle paušálu ČEZu nezajímavou, má Pražská Energetika
    https://www.pre.cz/Files/profil-spol...y-od-1-1-2016/
    Paušal 30 Kč/Q
    Cena za kWh 2,50 Kč
    Cena za nabíjení nad 120minut 0.20 Kč/min
    vše bez DPH
    Naposledy upravené ozana; 04-05-2016, 20:14.

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #62
      Zaujímalo by ma, či už niekto má odskúšané nabíjanie u Greenway po spoplatnení, alebo sa všetci na to vykašlali. Možno by bolo dobre ich ignorovať až nakoniec sami prídu na to, že treba elektromobilistom vyjsť v ústrety.
      Takže čakám reálne skúsenosti, som zvedavý, čo kto napíše. Napíšte aj tí, ktorí ste sa rozhodli tam nenabíjať.

      Komentár


      • luboccc
        luboccc komentoval
        Upraviť komentár
        ich kartu mam, ale len ako velmi... velmi... velmi silnu zalohu
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 500
      • lubos98970
      •   

      #63
      Ja sa snažím ignorovať a nenabíjať u nich. Aj preto hľadám samé iné možnosti.

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #64
        No mna osobne cennik sklamal. Chapem investiciu ktoru do nabijaciek dalo spolocne GW+Nissan a zrejme aj EU, ale: asi raz mesacne potrebujem ist do Bojnic. Cakanie na Model 3 som si chcel skratit inym elektromobilom, ktory by som pouzival aj na trasy do 200km (1 DC nabijanie). Vzhladom na to ze realne mozem pri inych elektromobiloch ratat s dojazdom tak max 130km, ratal som ze vyuzijem nabijacku GW v Trencine pri dialnici, stacilo by mi 20min a sli by sme dalej veselo. Co sa ale nestalo nabijanie ma ma stat napr. podla ich prikladu 20€ (zero pausal) , teda skoro rovnako ako spalovakom (rozdiel je vypustenych : 40kg CO2).

        Ak si vazmem ze potencionalne nakup el. a jej prekonvertovanie na DC stoji 0,12€/kWh (nepochybujem ze by to malo byt menej), preco teda mam davat 0,50€ /min. Za minutu nabijam 0,7kWh co je 0,085€ /potencionalna nakupna cena, predaj 0,50€. To je fakt moc a az do prichodu M3 ostavam na spalovaku a vysadim niekolko stromov, ktore vykonpenzuju moje cakanie na M3 z pohladu vypusteneho CO2. Osobne nema problemm minut svoje peniaze a zaplatit za niektore sluzby viac ako za ine ale nesmie to byt premrstene a neadekvatne. Za mna by som bol ochotny zaplatit tak 0,15-0,20€/min DC nabijania v pripade pausalu bez osobitneho mesacneho poplatku.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          A racej by si platil za kWh, alebo tak ako to je teraz za minuty?
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #65
        uvadzal som ceny za min. nabijania pretoze predpokladam ze pri kWh je problem ze dodavatel by sa zrejme stal dodavatelim el. energie s cim je spojena regulacia a administrativa.

        Komentár

        • Juro
          Administrator
          Gold Member
          • Mar 2014
          • 2208
          • juraj1702
          •   

          #66
          O Greenway cenníku sa budeme baviť na tejto akcii. Kto má záujem, môže sa pridať.
          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

          Komentár

          • Peter Badik
            Junior Member
            • Dec 2015
            • 2

            #67
            Dobry den,

            Elektromobilita pre mna a nas team nieje len zabavou ci peknym konickom (aj) ale kazoddennou naplnou prace uz viac ako pat rokov. Naucili sme sa na jej potencial, vyhody a nevyhody pozerat triezvo, lebo len to je sposob ako prezit a venovat sa jej dalej. Zpoplatnie siete nabijania je len jedna z mnohych veci na tejto ceste, ale vcelku ma prekvapilo kolko emocii moze vyvolat.
            Asi by sa dalo rozmyslat o tom ci sme na tento krok uz boli na Slovensku pripraveny, ci sa este nedalo pockat. Mozno sme mohli byt v GreenWay este chvylu za peknych a rozdavat nabijanie zadarmo, pripadne zaviest nejaky uplne nezmyselny fixny pausal ako to napriklad urobil CEZ, kedze realne naklady nevedia zuctovat.
            Poznam zakulisie takmer vsetkych vacsich poskytovatelov nabijania v okolitych krajinach. Ak niekto poskytuje nabijanie na rychlonabijackach zadarmo alebo za zvlastne nastavene fixne pausaly je tomu tak preto, ze nieje schopny naklady poriadne zuctovat. Dovodom je najme chybajuci alebo nedokonaly informacny system na komplexnu spravu site. Naviac ak je nieco zadarmo, nikto sa nemusi prilis trapit s kvalitou sluzby. Je to teda skor prejavom neschopnosti ako altruizmu.
            Popravde vypytat si od kazdeho uzivatela mesacne 5 EUR a viest si evidenciu v excelovskej tabulke by bolo v tejto faze lacnejsie, jednoducsie a mozno aj vynosnejsie.

            Ale som presvedceny, ze cakat by bolo nespravne. Bolo by to iba zakryvanie si oci pred jednoduchou realitou:

            Nabijanie na rychlonabijacich staniciach bude vzdy niekolkonasobne drahsie ako nabijanie z beznej zasuvky. A je na to jeden velmi jednoduchy pragmaticky dovod: priame naklady na elektrinu totiz v tomto pripade predstavuju iba zanedbatelnu cast nakladov na poskytnutie sluzby nabijania.

            Slovami klasika: mozeme o tom viest spory, mozeme s tym nesuhlasit, ale to je tak asi vsetko co s tym mozeme urobit.

            Odpovedou je spravny mix pomaleho a rychleho nabijania podla toho, ako automobile naozaj vyuzivate.


            Cim skor a jasnejsie si tento fakt uvedomime, tym poctivejsi a udrzatelnejsi postoj k elektromobilite mozeme zaujat.
            Zoberme si priklad Superchargrov od TESLA. Asi je zrejme, ze k spoplatneniu ich vyuzivania musi raz prist. (aj ked mozno nie pre existujucich vlastnikov TMS ktori dostali prislub naijania zadarmo. Tesla svoj slub zaiste dodrzi).
            Kolko by potom mala byt adekvatna cena nabijania? Niektori z TESLA klubu boli intenzivne zapojeni do vystavby prveho Slovenskeho Superchargru. Poznaju cisla presnejsie ako ja a mozno by mohli pomoct komunite a takyto odhad pripravit. Mozno by to vnieslo aj trocha iny uhol pohladu aj do tejto debaty.

            Ja skusim pomoct uvedenim niekolko premennych, ktore treba pri vypocte vziat do uvahy:

            Cena technologie (moj kvalifikovany odhad nakladov na jedno nabijacie miesto v pripade TESLA Superchargrov je cca 25.000 EUR zahrnajuc nabijaci stojan, AC/DC menic, transformator, riadenie, dialkovy pristup – ale mozno niekto z Tesla klubu vie aj presnejsie cisla) Na tomto sa ani pri vacsom pocte nabijaciek, nic zasadne nezmeni, kedze ide o standardizovane komponenty, ktore su uz dnes v podstate komoditou.
            Naklady na development (vyber lokalit, povolenia, pravne sluzby), s pribidajucimi nabijackami, budu tieto naklady este rast, kedze dobre miesta sa budu hladat coraz tazsie. Kolko casu bolo potrebne vynalozit aby vznikol prvy Supercharger na Slovensku. Vie to niekto?
            Naklady na realizaciu, pripojku, zapajanie, reviziu.
            Zivotnost technologie bez vaznejsich oprav odhadnime na 7 rokov,
            Dalej:
            Prenajom miesta (aj ked verme ze este dlho zadarmo),
            Fixne poplatky za pripojenie do elektrickej siete pre kazde odberne miesto,
            Spotrebovana elektrina,
            Udrzba a revizie
            Poistenie
            Naklady na financovanie.
            Personalne naklady sa v pripade TESLA urcia asi tazsie, kedze priamo zamestnancov na Slovensku mat asi nebude, ale predstavme si, ze by slo o lokalneho poskytovatela s rozsiahlou sietou po Slovensku a drzal by si na zaciatok team 5 ludi.
            Bezna firemna rezia,

            No a na zaver asi najdolezitejsi parameter a to je tzv. utilizacia t.j. kolko minut alebo kWh na jednom nabijacom mieste mozno vlastne predat. Urcite existuju pocas tyzdna/dna casove useky ked je o nabijanie vacsi zaujem, a moze sa stat ze dokonca niekto “caka v rade”. Ale aj pri plne saturovanom trhu, ked budu na cestach uz statisice elektrickych automobilov, bude nabijacka po vacsinu dna prazdna. Rovnako ako je po vacinu 24 hodinoveho dna prazdny stojan na cerpacej stanici. Rozumny odhad je, ze aj pri saturovanom trhu je priemerna utilizacia maximalne cca 360 minut denne ( toto bude hadam platit v dalekej buducnosti, mozem prezradit ze GreenWay sa v posledny mesiac pred spoplatnenim, ked bola siet vyuzivana najintenzivnejsie, nedostalo ani na 1/5 tejto hodnoty – mozno niekto vie kolko je tato hodnota vo Zvolene na SPCH)

            Stano Kurek, ty by si nieco take mohol spocitat, venujes sa biznis planom, nech to nejde od toho certovskeho, zaujateho a zapredaneho GreenWay-u.

            Ak niekomu skutocne zalezi na tom aby sme tu raz vsetci jazdili ekologicky mal by sa snazit spoznat zakladne parametre tohto noveho ekosystemu, inak nas petrolheads vzdy ubiju argumentami.

            Pekny vecer prajem

            Peter Badik
            GreenWay
            Naposledy upravené Peter Badik; 07-05-2016, 00:25.

            Komentár


            • Stano Kurek
              Stano Kurek komentoval
              Upraviť komentár
              SK: riadne sa to rozprudilo, GreenWay si vazim a myslim ze je to dobry projekt ako aj skvela partia ludi okolo neho, cennik a ceny to bude vecna diskusia, verime ze nakoniec vsetci budu spokojni a ceny budu pre vsetkych a hlavne pre elektromobilistou take dobre, ze vsetci budu chciet mat doma eCars!

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Ako to je z tou minutovou tarifikaciou? Kim vecina vychladne a pristupi sa ku konstruktivnej debate tak sa spitam nieco co sa nik nespital az mi je to cudne. Takze je minutova tarifikacia a nie kWh tarifikacia. Osobne sice este e auto nemam, ale som zvyknuty platit za litre ktore natankujem a nie za minuty, ktore sa zdrzim na pumpe. A pokial ide o minutovu tarifikaciu, tak je to podobne ako ked zacinali mobily? Alebo ako...??? Ked bola minutova tarifikacia pri mobiloch a skoncil som rozhovor pri 40sekunde cvakol som aj za to co som uz netelefonoval. Teda operator zobral celu minutu a 20 sekund bolo fuc. Alebo som skoncil 1:01 min a 59 sekund slo tiez prec a zaplatil som ich aj ked som ich nepretelefonoval. Ako je to u GW minutovej tarifikacii? Plati sa aj za nedokoncenu a zacatu minutu? Alebo...???

            • maya.leaf
              maya.leaf komentoval
              Upraviť komentár
              Minútová tarifikácia je zrejme nakoniec sekundová tarifikácia, takže sa platí za každú sekundu, nie len za celé minúty. Včera som prvýkrát nabíjala takto platene a za nabíjanie 23,08 min (x 0,20 €) mi vyšla suma 4,616 €, avšak GW vyšla suma 4,63 € a pri nabíjaní 21,49 min mne vyšla suma 4,298 €, ale Greenwayu cena 4,37 € - no rozhodne zaujímavé. Sú to len centy navyše, ale samozrejme, že v prospech GW. A tiež si myslím, že na bežnej čerpacej stanici tiež neplatíme za používanie stojanu, ani za parkovanie na benzínke, ale iba za natankovaný benzín/naftu... A platba za kW asi u Greenway nie je možná preto, že oni nie sú predajcovia elektriny, ako napr. ZSE... no môj názor, možno sa mýlim.
          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 500
            • lubos98970
            •   

            #68
            Čo k tomu dodať isteže nič nieje zadarmo no základné nabíjanie za 50 centov minúta je jednoducho moc :-( a platiť si paušál je trochu zvláštne pretože bežne si paušál s fosilným autom neplatíte. Lepšie by asi bolo dať menší poplatok za kW bez paušálu pre každého rovnako. Ale za kW nie minútu. Ja na iOne s 16 kWh aku ktorý aj tak zoberie možno maximálne 15 kWh platím podla vášho cenníka šialene moc na 100 km. Ak by som bol vybitý na 10-20% tak za 10 minút nabíjam 7 kWh čo mi v terajšom období na letných gumách bez klími a kúrenia stačí na cca 60 km čo k tomu dodať

            Komentár

            • Ľuboš Geleta
              Senior Member
              • May 2014
              • 500
              • lubos98970
              •   

              #69
              Opravujem Tesla nabíjanie bude určite navždy zadarmo pokial Elon bude žiť

              Komentár

              • Ľuboš Geleta
                Senior Member
                • May 2014
                • 500
                • lubos98970
                •   

                #70
                A vy sa nemôžete porovnávať s Teslou pretože Tesla zarába na výrobe elektrického auta a bránici toho buduje niečo bezkonkurenčné - vy ste ( len ) vybudovali sieť rýchlonabíjačiek a zarobiť na tom nemôžete - vaša zárobková činnosť sú asi elektrické dodávky ktoré prenajímate.

                Komentár

                • luboccc
                  Junior Member
                  • Jan 2016
                  • 15

                  #71
                  Pan Badik,
                  len jedna priama otazka: ked Vam klesnu odbery a teda aj potencionalny obrat na mizive minimum, planuejete svoj cennik a teda vyvoj firmy prehodnotit? predpokladam, ze mate este znacne rezervy a dotacie, aby ste to takto mohli tahat a dufat v zazracne pochopenie elektromotoristov, otazka je ale do kedy vam to vydrzi...

                  Komentár


                  • Marcel Pavlík
                    Marcel Pavlík komentoval
                    Upraviť komentár
                    prečo prehodnotiť?
                    veď riešenie nje vyskúšané a funguje - ušetrím vodu, zvýšia cenu.

                  • ozana
                    ozana komentoval
                    Upraviť komentár
                    Vodovod je monopol, to u dobíjecích stanic asi nehrozí.
                • TVRDEX
                  Junior Member
                  • Jul 2015
                  • 9

                  #72
                  Ahojte spolutrpitelia !
                  ... diskusia v plnom prúde ... Nechodím na fóra často, no pri zverejnení cenníka GW mi tak stúpol tlak, že som si túto diskusiu vyslovene vyhľadal.

                  Po prečítaní si srdcervúceho listu od riaditeľa GW ako chcú podporiť e-mobilitu na Slovensku a v celej EU som mu to skoro skonzumoval aj s navijákom. Hneď po prejdení na cenník som sa išiel skoro vyvracať (doslova). Nechcem sa ich nejako dotknúť, no zrejme si myslia, že si vymyslia PROJEKT, ktorý im raz zaplatia EU fondy a druhý-krát tých 250 e-mobilov a pár občasných návštevníkov. PROJEKT bol zrejme dobre nadhodnotený, keď nepotrebujú získať klientelu, ktorá by ich začala živiť. No veď uvidíme dokedy ... bubáky sa raz rozkotúľajú. Môžu tu vysvetľovať koľko len chcú. Inštalácia je zaplatená, nejaká nepatrná spoluúčasť investovaná a teraz idú vyskúšať koľko budú ľudia ochotní zaplatiť. No bohužiaľ toto "trošku" prepískli (!). Si myslia, že keď sme boli ochotní zaplatiť také peniaze za e-autá tak budeme dojné kravy ktoré podoja. No asi pozabudli pri svojom ziskuchtivom rozmýšľaní, že drvivá väčšina ich zákazníkov sú podnikatelia, ktorí majú svoje kalkulačky v najlepšom poriadku a nebudú podporovať takéto tlačenie k múru. Väčšina má k dispozícii niekoľko aút vo svojom vozovom parku a bude ich využívať podľa momentálnej výhodnosti.

                  Takže všetkým, ktorí môžu doporučujem svoje e-autá používať na krátke vzdialenosti a na dlhšie trasy vytiahnuť klasické autá. Uvidíme, koľko "nabiznisujú" páni z GW, keď budú musieť tie poplatky, o ktorých rozprávajú (a verím, že ich majú) musieť platiť a nepredajú ani kW (resp. iba tie núdzovo odobraté)?

                  NENABIJAJTE NA Green Way POKIAĽ NEMUSÍTE !!!
                  UVIDÍTE, ŽE BUDÚ MUSIEŤ ZMÄKNÚŤ - taký je zákon obchodu.
                  NIE JE DOPYT - CENA MUSÍ ÍSŤ ZÁKONITE DOLE. Poučka ešte zo školy, no stále platí (pokiaľ nemáte iné zdroje).
                  CENY MUSIA BYŤ JEDNODUCHO ADEKVÁTNE A ODRÁŽAŤ AJ SITUÁCIU NA TRHU - platí v každom segmente, nemyslíte?
                  PODĽA MŇA JE TO BUĎ IBA NESKÚSENOSŤ ALEBO ROZŠÍRENÉ ZRENIČKY.
                  ... ONO PRÍDE RAZ VYTRIEZVENIE A NÁSLEDNÉ ZREÁLNENIE - UVIDÍTE ...
                  ... LEN ABY POTOM UŽ NEBOLO PRÍLIŽ NESKORO A NAKONIEC VÁS BUDÚ PONÚKAŤ NIEKDE V DRAŽBE AKO SKRACHOVANÝ START-UP ...
                  PRAJEM ZDRAVÝ ROZUM A VEĽA ÚSPECHOV V ĎALŠOM PODNIKANÍ.

                  Čím skôr prídu superchargre Tesla, tým skôr príde vytriezvenie. Snívali o superbiznise, no budú sa musieť uspokojiť s oveľa dlhšou dobou návratnosti svojho bussiness plánu ;-) . Inak, aby som nezabudol, bohovská podpora e-mobility pán riaditeľ, len co je pravda !!!

                  Asi toľko ...

                  Komentár


                  • ozana
                    ozana komentoval
                    Upraviť komentár
                    Takže, kdo má připravený balík peněz a koupí GW po bankrotu?

                  • TVRDEX
                    TVRDEX komentoval
                    Upraviť komentár
                    Možno nebude treba ani taký veľký balík. Uvidíme, koľko sa stihnú zaúverovať a potom to je na dohode s bankou resp. správcom ;-). Sa poskladáme, nie ? :-))
                • 1fisker
                  Senior Member
                  • Aug 2014
                  • 1542
                  •   

                  #73
                  Pôvodne zverejnené od TVRDEX Pozrieť príspevky
                  Ahojte spolutrpitelia !
                  ... diskusia v plnom prúde ... Nechodím na fóra často, no pri zverejnení cenníka GW mi tak stúpol tlak, že som si túto diskusiu vyslovene vyhľadal.



                  Takže všetkým, ktorí môžu doporučujem svoje e-autá používať na krátke vzdialenosti a na dlhšie trasy vytiahnuť klasické autá.

                  Inak, aby som nezabudol, bohovská podpora e-mobility pán riaditeľ, len co je pravda !!!

                  Asi toľko ...

                  Preto ja osobne odporúčam a preferujem v tomto období používať plug-in hybridy. Kto nechce mať 2 autá, je to ideálna voľba.

                  Komentár

                  • GreenWay Rasto
                    Junior Member
                    • Apr 2016
                    • 4

                    #74
                    Pekny vecer prajem.

                    Je velmi zaujimave sledovat prebiehajucu diskusiu. Napada ma samozrejme vela komentov, najdolezitejsie su zrejme nasledujuce:
                    1. Tazko sa mi v prebiehajucej diskusii identifikuju prispevky, ktore by zahrnali aj podakovanie pre GreenWay za to, ze viac ako dva roky poskytovala sluzbu bezplatne pre vsetkych, vratane tych najvacsich kritikov prezentujucich na tomto fore svoje nazory.
                    2. Preco podla Vas neplatime za vodu vo flasi zo supermarketu podobnu/rovnaku cenu ako za rovnaky objem vody, ktory spotrebujeme doma z vodovodneho kohutika?Alebo preco nie je v cene za Taxi sluzby reflektovana iba cena spotrebovanych pohonnych hmot za predmetnu jazdu? Obdobnych pripadov vieme vsetci uviest urcite vela. Kam smerujem je fakt, ze cena sluzieb GreenWay je primarne determinovana inymi polozkami (radovo vyssimi) ako hodnotou elektrickej energie, vyuzivanej pocas nabijania na rychlonabijacich stojanoch. Aj preto je absolutne nespravne porovnavat ceny za rychlonabijanie s cenou elektrickej energie. Ceny GreenWay su standardne, co je mozne okrem ineho vidiet aj pri porovnani s inymi poskytovatelmi sluzieb nabijania (napr.Smatrics), ktori dokazu poskytovat sluzby v plnohodnotnom rozsahu.(zvyraznujem PLNOHODNOTNOM) Nutne musia odrazat naklady, ktore vznikaju pri poskytovani predmetnych sluzieb, inak je logicky otazkou udrzatelnost podnikania v tomto sektore.
                    3. Od kolegu Petra Badika odznela vyzva, ktora pre mna z nepochopitelnych dovodov nebola zodpovedana. Vsetci vieme pocitat, mame dokonca aj kalkulacky , tak skuste prosim urobit to,co je pre tuto diskusiu podstatne. Kolko by podla Vas malo stat napr. jedno nabijanie (napr.30 min), ak vychadzate z hrubych predpokladov :
                    - trhova cena nabijacky, zivotnost 7 rokov
                    - utilizacia napr. 60 - 90 min za den
                    - Naklady na development (vyber lokalit, povolenia, pravne sluzby),
                    -Naklady na realizaciu, pripojku, zapajanie, reviziu.
                    -Prenajom miesta
                    - Fixne poplatky za pripojenie do elektrickej siete pre kazde odberne miesto,
                    - Spotrebovana elektrina,
                    - Udrzba a revizie
                    - Poistenie
                    - Naklady na financovanie.
                    - Personalne naklady
                    - Firemna rezia
                    - IT system, jeho rozvoj a udrzba
                    - naklady súvisiace s komunikaciou
                    - zostane miesto aj na primerany zisk???

                    Ak budete pocitat, tak je to prvy krok spravnym smerom. Pretoze diskusia o cenach musi/by mohla mat aj nejaky realny podklad. GreenWay logicky svoj nazor na primerane ceny vyjadrila v zverejnenom cenniku. Ak budete pocitat dobre, predpokladam, ze budete velmi pozitivne prekvapeni.

                    Na zaver, rozumiem, ze ked je nieco zadarmo a treba za to teraz platit, prve emocie su negativne. Avsak, ak existuje vola na pochopenie racionalnych dovodov,diskusia by mala postupne smerovat od emocii ku pochopeniu pragmatickych, overitelnych faktov.

                    Dnes som cital pekne motto od W. Churchilla, ktore mozno vystihuje kulturu a mentalitu ludi, stojacimi za projektom GreenWay. " Nikdy, nikdy, nikdy sa nevzdavaj".

                    A tak sa nam dufam spolocne podari prekonat aj fakt, ze za nabijanie na rychlonabijackach treba zacat platit primerane ceny, a ze to nakoniec je v prospech rozvoja e-mobility.

                    S pozdravom,

                    Rasto Lauko
                    GreenWay



                    Komentár


                    • ozana
                      ozana komentoval
                      Upraviť komentár
                      Já nemám zač děkovat, nenabil jsem tam ještě ani jedinou Wh. Naopak jsem je vždy dával za vzor neschopnému ČEZu.
                      Kolik z těch všech vyjmenovaných nákladů pokryla nějaká ta dotace?

                    • TVRDEX
                      TVRDEX komentoval
                      Upraviť komentár
                      1. ... stále ste to nepochopili alebo úmyselne odbočujete od základného pomýleného účtovania ZA MINÚTU, keď točíte raz jeden a raz druhý kolega stále dookola ??? Vaša rečnícka otázka je teda úplne irelevantná: "Kolko by podla Vas malo stat napr. jedno nabíjanie (napr.30 min), ak vychadzate z hrubych predpokladov :"

                      2. nech sa páči, môžete doplniť aj konkrétne čísla (nemusíte na hrubo), ale reálne a môžeme počítať spoločne a nezabudnite aj na platbu z EU:
                      - trhova cena nabijacky, zivotnost 7 rokov
                      - utilizacia napr. 60 - 90 min za den
                      - Naklady na development (vyber lokalit, povolenia, pravne sluzby),
                      - Naklady na realizaciu, pripojku, zapajanie, reviziu.
                      - Prenajom miesta
                      - Fixne poplatky za pripojenie do elektrickej siete pre kazde odberne miesto,
                      - Spotrebovana elektrina,
                      - Udrzba a revizie
                      - Poistenie
                      - Naklady na financovanie.
                      - Personalne naklady
                      - Firemna rezia
                      - IT system, jeho rozvoj a udrzba
                      - naklady súvisiace s komunikaciou
                      - zostane miesto aj na primerany zisk???

                      A potom by nemal byť problém zavrieť nám ústa, no nie? Keby ste išli zdokladovať s podrobnými nákladmi na vybudovanie a udržiavanie siete na URSO spolu s cenníkom za dodaný kW, asi by ste moc nepochodili, VŠAKŽE? Nemusíte chodiť na URSO, môžeme Vám to pomôcť spočítať aj tu napr. na fóre, tak šup-šup, sem s faktúrkami, mzdovými listami, réžiami, atď. no a samozrejme spomínaný "PRIMERANÝ ZISK" a to vieme tak my ako aj Vy, že Vám ešte vždy ostane priestor preháňať s nafukovaním nákladov. Na konci tohto výpočtu by sme boli asi všetci milo, niektorí nemilo prekvapení ...

                      Podotýkam, že Vás do toho nikto netlačí a určite si to radi necháte ako svoje obchodné tajomstvo, no a namiesto rozmýšľania ako pritiahnuť zákazníka k stojanom a začať postupne dlhodobo zarábať a nalákať na kúpu e-mobilu ďalších a ďalších zákazníkov, sa radšej márnivo snažíte vysvetľovať a presviedčať o nastavení "fér" biznisu pre všetkých s primeraným snáď aj podhodnoteným ziskom a budete radšej pozerať na prázdne nabíjacie miesta.

                      Inak nepochopil som ešte jednu vec (neviem či už niekto riešil), načo vlastne máte 2 parkovacie miesta ku nabíjačkám, ktoré dokážu nabíjať súčasne iba 1 auto ? Dosť zbytočné, nie ? Žeby práve preto obmedzenie na 45 MINÚT (a to máte po up-grade) ? Takže tu máme neskutočne predraženú službu dodávky el. energie určenú práve na dlhé a občasné trasy a v praxi to vypadá tak, že prídete k stojanu najdrahšej elektriny so 45 MIN. obmedzením, s ktorým ani nedôjdete k ďalšiemu stojanu a môžete zase nabíjať AK. Ak tam čírou náhodou nebude práve nabíjať Váš kolega, ktorý tam prišiel o 5 min. skôr a tiež potrebuje súrne nabiť a tak si teda počkáte prvých 45 MIN. kým si pošteklí svoju baterku on a potom Vás čaká ďalších 45 MIN. tento-krát Vašich, aby ste si pošteklili svoju baterku VY. Za predpokladu, že si nepriplatí a nerozhodne sa nabíjať, koľko potrebuje.
                      DRAHÉ TAK, AKOBY DOKONALÉ A NEDOKONALÉ TAK, AKO KEBY ZADARMO !

                      Neplytvajme si teda navzájom zbytočne čas na fórach a nechajme tomu čas a uvidíme, kto dlhšie vydrží a kto nakoniec prehodnotí svoje postoje a bude musieť zmeniť ich.

                      A ešte jedna poznámočka na záver: už viacerí z nás Vám tu písali, že nikto nečakal, že nabíjanie zadarmo bude naveky a od začiatku bolo jasné, že to raz príde a platiť sa bude - ako za všetko. No vyhadzovanie na oči, že ste tu 5 rokov poskytovali služby a prúd zadarmo by som moc nevyťahoval, nedávali ste to predsa zo svojho a ako každý EU projekt ste to určite mali zahrnuté v projekte a podmienkach podpory ako to je pri všetkých EU projektoch a dostali ste na to peniaze, ktoré ste na to žiadali. A koľkože na Slovensku jazdilo e-mobilov tak napr. práve pred tými 5-timi, potom 4-mi, 3-oma rokmi, ... ? A koľkože áut to aj reálne využívalo, keďže ani Vaša sieť nebola taká hustá ako dnes ? A ako často ? Dajte teda štatistiku (ktorú máte presnú), nech sa bavíme konkrétnejšie ... asi radšej nie, že?

                      NO A PRÁVE PRETO 5 ROKOV, LEBO TO MÁTE Z EU PROJETOV A BOLA TO PODMIENKA - A NIE ZO SVOJHO AKO SA SNAŽÍTE NENÁPADNE PODSÚVAŤ !!! Samaritáni snáď nie ste, alebo sa mýlim ?

                      Takže navrhujem prehodnotiť, nech si tu nemusíme vyhadzovať na oči a môžeme začať fungovať ako seriózny dodávateľ a spokojný zákazník a spoločne vylepšovať túto skvelú myšlienku a Vašu zatiaľ (podľa možností) najlepšiu nabíjaciu sieť na Slovensku a samozrejme tak konečne začať potláčať hegemóniu ropných magnátov.

                      ... asi toľko ...

                      Pozdravujem tím Green Way

                    • luboccc
                      luboccc komentoval
                      Upraviť komentár
                      Osobne si myslim, ze keby ste dali pausal na rok ako to ma napriklad CEZ tak by ste prisli daleko ku vacsim peniazom a vacsiemu mnoztvu zakaznikov ako v tejto situacii. A odpadla by aj pracna cast spojena s fakturaciou minut. Skusali ste pan Lauko pocitat aj takuto variantu?

                    • BMWi3
                      BMWi3 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Argumenty mate pekne a vela, ale zial som doteraz ani raz nepocul z Vasich ust obnovitelne zdroje energii, ak sa mylim tak ma opravte, nebol som zrejme pozorny, ale ak tak intenzivne sledujete vyvoj nabijaciek a elektromobility mali by ste mat na vedomi ze je to dolezity faktor podstaty celej elektromobility. Nakupovanie od neekologickych zdrojov a nasledny predaj nieje green way. Mozno keby ste aspon vyhladovo planovali alebo zamyslali sa...bolo by to o inom. Ja ostanem radsej verny mojim solarnym panelom a priamej spotrebe elektriny do mojho elektromobilu.

                      ps: tesla sa snazi o ziskanie energie z obnovitelnych zdrojov a posuvanie do siete nabijaciek tesla, aj ked nepriamo ale predsa. Viem ze kapital na nieco take velke nepusti, ale aj snaha sa ceni.
                  • gamcik
                    Member
                    • Feb 2015
                    • 46
                    •   

                    #75
                    ceny ste dali a je na zakaznikoch ber alebo nechaj tak. Mne osobne ale aj dalším vadí platba za čas a nie za kwh. aj tu vodu čo vo vašom prispevku spominate nespotrebavame na čas ale na litre. platenim nabijania na čas sa niekedy /napr. v zime/ predraží nabijanie aj o 80%

                    Komentár


                    • JanoS
                      JanoS komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ja si pri citani argumentacie panov z Greenway predstavujem ako by to vyzeralo keby benzinove stanice mali poplatok za cerpanie 10 Euro za minutu pouzitia stojanu. A s klubovou kartou 2.

                      Ten fakt ze dodanie suroviny ju predrazuje viac ako 5 nasobne je absurdny. Keby bola cena bez pausalu 0.20 tak by som ani nepipol, ale 0.50 je proste strasne vela. S takouto cenou budu tie stojany vyuzite max 60 minut denne aj nadalej
                  Pracuje...
                  X