Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    GreenWay rastie - skoda, ze nie u nas. Vyzera to, ze ZSE ma na SK ich plany dost velky vplyv. Alebo, mozno pride prekivapenie aj pre nas.

    Vážení zákazníci,

    teší nás, že od zajtra, 27. júla, do našej siete pribudne online 21 nových rýchlonabíjacích staníc. Sieť našich nabíjačiek sa tak rozrastie asi o jednu štvrtinu, čo znamená viac možností na nabíjanie pre vodičov elektromobilov v regióne strednej Európy.

    Sieť GreenWay na Slovensku a v Poľsku tak bude mať od zajtra pre svojich zákazníkov k dispozícii asi 85 staníc a čoskoro sa opäť rozrastie.

    Podrobnejšie informácie o jednotlivých nabíjačkách, ich umiestnení, ako aj o spôsobe registrácie pre vodičov elektromobilov nájdete na http://greenwaypolska.pl. Nabíjacie stanice sú k dispozícii takisto aj na mape v Driver zóne

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	gwpl.jpg Videní:	1 Veľkosť:171,8 KB ID:	26559
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-07-2018, 08:25.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Mozno v PL nemaju taku konkurenciu, tak radsej investuju tam. Mne po poslednej fakutre sa uz veru nechce ist na GW.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Inac na GW FB stranke som sa pital ci musi mat clovek kartu PL a vraj nie staci SK karta.
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 196
    •      

    Prisiel email z GW Polska, snad to necaka aj SK siet, radsej drahsie a vykonnejsie, hoci tie stare DBT stojany nedavaju na CCS ani 40kW:

    Od 1. augusta 2018 meníme cenník služieb. Zmena je spôsobená znížením výkonu na niektorých nabíjačkách na 40 kW, za ktoré platia vysoké poplatky za zmluvný výkon v súlade s tarifami prevádzkovateľov distribučnej sústavy.

    Vzhľadom na to, že mnohé novo objednané stanice sú pripojené priamo k DSO a poplatky za objednanú energiu (bez ohľadu na úroveň použitia stanice) sú neprimerane vysoké, rozhodli sme sa znížiť ich kapacitu na 40 kW. Vďaka tomu budeme môcť ušetriť sumy na ďalší rozvoj siete.

    Zároveň by sme chceli poukázať na to, že výkon 40 kW znamená maximálny výkon, s ktorým nabíjačka čerpá energiu z elektrickej siete, a výkon nabíjania EV môže byť nižší kvôli dopytu po energii nabíjačky.

    Na kompenzáciu nižšieho nabíjacieho výkonu sa sadzba za kWh v službe DC nabíjania v možnosti viacnásobného nabíjania znížila na 1,70 PLN (o 10%) a čas bez poplatku za minútu sa zvýšil z 45 na 60 minút , V prípade jednorazového spoplatňovania táto sadzba dosiahne 2,06 PLN za kWh. Pozývame vás, aby ste sa oboznámili s novým cenníkom .

    Komentár

    • Peterka
      Member
      • May 2017
      • 196
      •      

      Nova akcia:
      https://www.facebook.com/notes/green...?fref=mentions

      Ja nejdem, facebook nemam ani neplanujem mat, ani vidiet baltske more nejako zvlast netuzim :-D

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        To je vyborne, chcel som ist este dokedy mali PL zadarmo, ale bolo dost zima hore. Toto urcite vyuzijem. Mam vacsiunradost ako keby urobili zasa Chorvatsko, tam je to tento rok za trest.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Prečo Chorvátsko za trest?

      • Franto_01
        Franto_01 komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez uvazujem, ze ci si neurobit vylet :-)
        More je tam teraz vraj teple :-).

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Uvazujem niekde na polostrov Hel nad Gdanskom, len nájsť vhodne ubytko, na Booking.com sú pri apartmánoch podozrivo veľa sťažností.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ten Hel si pekne nasiel, vyzera velmi zaujimavo. Akurat je na moj vkus naviac s ioniqom trochu daleko, ale ak by som to zobral tak, ze vyskusat s elektromobilom dobrodruzstvo, tak mozno v septembri by som sa aj vybral :-D

      • Komat44
        Komat44 komentoval
        Upraviť komentár
        Vcelku by ma zaujimalo ci by uznali aj cestu s prestavkou napr. v krakowe na 1-2 noci, potom vo varsave a naspat bud tam isto popr. nejakou inou trasou ale tiez s aspon dvomi “stopovermi”. Lebo ak ano tak napr. cestu naspat supnut cez mazury ktore su vseobecne povazovane za nakrajsiu cast polska. Lebo s malymi deckami davat BA - Gdansk na supu sa mi zrovna nechce 😳

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Od 3.8.2018 do 30.9.2018 je jediny limit co tam mas. A musis dat EV nabijania v mestach Gdansk, Gdyňa, Sopot v Polsku. Tieto mesta mas blizko seba a das ich za cca 35min. Cestu musis zdokumentovat minimalne 5timi fotografiami. A tie fotky aj so sprievodnym kratkym textom poslat do 3 dni od posledneho nabijania a poslednej fotky na tu emailovu adresu. Tam je napisane ako mas napisat ten e-mail. No nikde nieje napisane, ze to musis dat na jeden sup. Oni si vedia skontrolovat ci si nabijal v sieti GW, alebo nie. A fotky a jedno ubytovanie, by zrejme mali byt z oblasti Gdansk, Gdyňa, Sopot v Polsku. Lebo iba to jedno ubytko ti preplatia ak vyhras.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som to pochopil tak, ze staci v jednom z tych troch miest- Gdyna, Gdans, Sopot

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Su tam 4 nabijacky ale Sopot a Gdyňa nema ani jednu. Priamo v Gdansku je jedna a blizko Sopot je druha a tie dalsie 2 su vedla na ceste E28. Ale fotky asi treba z tych miest. Oni su defakto spojene do jedneho aspon podla mapy to tak vypada. Tie tri Gdansk, Gdyňa, Sopot musis navstivit a zdokumentovat fotkami.

      • Hati
        Hati komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker a kedy nebolo Chorvatsko za trest? 10hodín trepania sa preplneným autom, pričom nafta a mýto stoja viac ako letenka do Španielska, kam som doletel za dve hodiny, vrátane sedenia s knihou v ruke na letisku pred odletom....

        Pláž plná ostrých kameňov a ešte ostrejších čiernych ježkov... Falošný Slovanský úsmevu pritom ako si Chorvát veselo vypýta 20eur za 1Mbit/s WiFi ktoré aj tak poriadne nefunguje...

        Ja nerozumiem kde sa nabral ten zvyk chodiť tam dokonca pravidelne. Chorvátsko treba zažiť, raz, zemegula nekončí ich morom a je kopec dalších miest ktoré sa oplatí spoznávať.

        Možno raz, keď tam povedie Elonov hyperloop sa tam vrátim na víkend, ale dovtedy mám len nočné mory zo spojenia slov dovolenka a Chorvátsko.

        Pardon za offtopic, je teplo

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Hati hovoris mi z duse, som myslel, ze len ja som fajnovy. Nam tiez stacilo raz a “never more”. Moja dovolenkova trasa autom odvtedy konci na letisku Schwechat

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq Ako je to vo Schwechate na letisku s parkovanim? Wie viel costed es

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Netusim, oficialny cennik bude asi niekde na nete. Ja mam mileho suseda co tam pracuje na kontrole, tak v pripade potreby vyuzivam zamestnanecky parking zadarmo

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Parkovanie na letisku v Schwechate nie je vobec lacna zalezitost, je lepsie nechat sa tam doviezt.
        No ak by si to predsa chcel, tak na dva tyzdne je to 150 az 300 eur - podla vzdialenosti parkhausu od priletov/odletov.
        https://www.viennaairport.com/jart/p...odus=parkdauer
        Je este moznost nechat si auto v nejakej dedinke v okoli letiska a nechat sa odviezt na letisko - napriklad pouzit sluzbu
        https://www.parkingo.sk/parkoviska-parkingo.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ja chodim sem:
        http://www.mazur-parken.at/jart/prj3...ve-mode=active
        Odtial ide kazdu pol hodinu autobus co ta dovezie k/od terminalu v priebehu 10 min zadarmo.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Tazko odhadnut kedy si v Chorvatsku bol, ja chodim pravidelne do Sibenika. Naposledy cesta trvala aj s nabijanim presne 9 hodin (a to sme sa zdrzali asi o 25 minut viac na SC v Sormas/HU lebo im neskutocne dlho trvalo spravit jedlo), na Tesle ma to teda stalo len dialnicnu v madarsku a myto v chorvatsku (kedze chodim pravidelne mam ENC, takze este lacnejsie ako bezne). Priznam sa, ze vobec nesledujem kolko to stoji, ale teraz som si pozrel report v ENC portali a bolo to 216kn + asi 10 eur za madarsko, cize povedzme ze 38 eur x 2 (ratam obe cesty) je cca 80 eur za 4 osoby.

        Internet kupujem kartu od HR Telekomu, rychlost 4G, bezne okolo 15mbit za 85kn, cca 11 eur. Je to na tyzden, bezne minieme viac ako 20GB dat (mam ju v routeri na apartmane).

        Plaz mame novu, jezkovia sa cez sezonu stiahnu do hlbsej vody (vramci sebazachrany), ale ano, treba na nich davat pozor. Kamienky mne osobne vyhovuju daleko viac ako piesok (na zaciatku leta som po dlhsej dobe bol tyzden v Taliansku, nasledne sme isli trajektom Ancona->Zadar a to potesenie v HR, ze konecne nie je vsetko zadrbane od piesku bolo neskutocne ;-).
    • Peterka
      Member
      • May 2017
      • 196
      •      

      Napisal som email s dotazmi do GW ohladom tej letnej vyzvy, tu je odpoved:
      Teší nás Váš záujem a budeme veľmi radi, ak sa zapojíte. Facebook nie je podmienkou, takže Váš návrh so zaslaním fotiek a súhlasu na zverejnenie bude určite stačiť. A samozrejme výlet si môžete naplánovať na toľko dní, koľko Vám vyhovuje.
      Dôležité je splniť podmienky výzvy (https://www.facebook.com/notes/green...?fref=mentions). Cestu môžete rozdeliť aj na viac dní, pričom najneskorší deň návratu je 30.09.2018 a v prípade výhry ubytovania je potrebné, aby bolo toto ubytovanie v Trojmeste. Fotky by mali byt z cesty.
      V prípade akýchkoľvek ďalších otázok nás neváhajte kontaktovať.

      Komentár

      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        Konecne spojazdnili aj Deltu, hoci kvoli dvom novym nabijackam v TN od ZSE asi do Dalitransu vela ludi nezabludilo...

        "Nová stanica DELTA vo Veľkých Bierovciach
        V areáli Dalitrans vo Veľkých Bierovciach pribudla nová DELTA stanica, hneď vedľa existujúcej nabíjacej stanice DBT. Táto stanica je vybavená konektormi CCS, ChaDeMo a Typ 2 a pre zákazníkov GreenWay sú všetky nabíjania na nej zdarma do konca augusta 2018. Nabíjanie je aktuálne možné, iba prostredníctvom GreenWay RFID karty."

        Pred chvilou mi prisla faktura za julove nabijania a ten letny kredit zabudli odratat...

        Komentár


        • Franto_01
          Franto_01 komentoval
          Upraviť komentár
          Ani mne neodratali, resp. mam ho nulovy. A pozeral som ze preco... a vyminul som ho na nabijani v Povazskej Bystrici kde som zistil, ze GW karta funguje (uz dlho) a nemusel som chodit otravovat obsluhu kaviarne kvoli karte (a tiez v noci, ked bola kaviaren zatvorena).

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          Mne tiez neodratali kredit, a zrejme vsetkym - asi to "zabudli" nahodit do systemu pre rozposielanie faktur. Cakam opravnu fakturu, dovtedy neplatim nic.

        • swimmino
          swimmino komentoval
          Upraviť komentár
          Tie greenway faktúry boli kedysi oveľa zrozumiteľnejšie teraz to treba porovnávať s klientskou zónou lebo človek fakt nevie kedy kde a koľko nabíjal. Pridávam sa do partie tých, ktorým kredit tiež neodrátali, takže v tom majú aj oni asi bordel.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ani mne neodratali...cize by som bral ten ich slub ze delta bude zdarma za "questionable"
      • Ioniq
        Member
        • Jan 2017
        • 364

        Dnes som novu Deltu aj hned otestoval, viac v prispevku DaliTrans. A fachci fakt super. Akurat ma nejaky problem nad 70% SOC. Neviem ci je to len problem kompatibility s Ioniqom, mohol by to testnut aj niekto s Leafom, Soulom alebo i3.

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Odskusam asi v sobotu...alebo sa im vy...na hlavu a pojdem do TN, este uvidim
      • Teq
        Teq
        Member
        • Nov 2017
        • 240
        •   

        Prisla niekomu zas divna faktura...? Mne prave prisla faktura za nabijanie za MAREC....?
        Co tam zas dobre zahulili?
        Naposledy upravené Teq; 10-09-2018, 11:56.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Marec? Ved je september.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          hej, jedine zeby som zabudol v Marci zaplatit...ak to tak je tak su celkom benevoletni.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som v juli omylom fakturu neuhradil a cca 2 tyzdne po splatnosti mi prisla upomienka- toto maju zrejme v systeme osetrene
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Náhodou som otvoril klientskú zónu GreenWay a tam toto s dnešným dátumom:

        Všetky CCS nabíjania na DBT staniciach sú od 17. septembra zadarmo
        Stanice: Bratislava, Dubrawa; Bratislava, Polus; Bratislava, Stará Vajnorská; Malacky, Tesco; Nitra, OC Max; Trnava-Modranka, empark; Piešťany, Aupark; Veľké Bierovce, Dalitrans; Púchov, Tesco; Žilina, Aupark; Volkovce, Motorest Zubor; Zvolen, Stop.Shop; Banská Bystrica, OC Europa; Ružomberok, Todos; Poprad, OC Max; Prešov, Tesco; Košice; Tesco; Košice; Aupark.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Daliborko
          Daliborko komentoval
          Upraviť komentár
          Akurát som donabíjal v Auparku v ZA. Pri 60% SOC tlačilo len 85A a 375V, čiže slabých 32 kW
          Takže zjavne ten problém s CCS ešte nevyriešili.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          A to je príkon nabíjačky, nie nabíjací výkon, ktorý Ti tlačí do baterky, ten je o približne 10% menší kvôli stratám nabíjačky, ale na účte máš kWh podľa príkonu nabíjačky.

        • Daliborko
          Daliborko komentoval
          Upraviť komentár
          Včera som mal chvíľu čas, tak som sa pohral s OBDII a s Torque Pro detailnejšie a tu je výsledok:

          - Nabíjal som Ioniq-a na GW v Auparku v ZA na DBT stojane.
          - Nabíjal som od 46 % do 88 %.
          - Nabíjanie trvalo 25 minút.
          - Teplota batérie rástla od 18°C do 24° C
          - Až do 82% nabíjalo v rozmedzí 31,3 - 31,8 kW (údaj z OBDII), potom skokovo skočilo na 22 kW.
          - Na obrazovke nabíjačky svietil údaj 88A 359V (samozrejme, že tie hodnoty neboli konštantné, ale ich súčin vždy dával okolo 31,5, tzn., že je to výkon, ktorý ide už do auta, nie je to príkon)
          - Vzadu na elektromere sa príkon pohyboval v rozmedzí 33,1 -33,9 kW
          - Podľa OBDII som nabil 12,9 kWh a podľa vyúčtovania od GW som nabil 13,0 kWh.
          - GW teda účtuje podľa dodanej energie do auta, nie podľa príkonu. Teda pokiaľ OBDII neklame . Skúsim to zmerať aj na iných stojanoch a aj u iných poskytovateľov.
          Naposledy upravené Daliborko; 26-10-2018, 10:21.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ako si zmeral energiu dodanu do auta? Z rozdielu hodnoty CEC? Ja to sledujem uz dlho a vzdy do baterie dostanem menej energie, ako udava lubovolna nabijacka, ci uz GW alebo ZSE. Rozdiel byva aj 1kWh

        • Daliborko
          Daliborko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, keď som začínal nabíjanie, tak som mal CEC (Cumulative Energy Charged) 3881,5 kWh a po skončení 3 894,4 kWh. Môžem doložiť aj screenshot-mi, ale tu do komentára sa nedajú pridať.
          Naposledy upravené Daliborko; 26-10-2018, 12:43.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Tiež druhý GridBooster v DaliOil Bierovce je od 13.9. zdarma, bol som hneď vyskúšať a dáva len 43,5 kW výkon. Načo také krásne a výkonné Delta nabíjačky, keď tam pustia len tak malý výkon ?


        GridBooster vo Veľkých Bierovciach je opäť v testovacej prevádzke
        GridBooster Delta vo Veľkých Bierovciach je po prestávke opäť v testovacej prevádzke, takže klienti GreenWay sa na tejto stanici môžu nabíjať zadarmo až do odvolania.


        Najrýchlejšiu nabíjačku som u nich zatiaľ videl v Gdansku v OC Forum, kde dáva 48,5 kW. Na druhej strane v Ostrode (140 km od Gdansk smerom na Varšavu) je tiež Delta a tam ide len 36kW, škoda.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Takze si bol v Trojmeste? Asi prvy a jediny...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          prvý a jediný a posledný ...

          nabudúce nanajvýš kúsok za hranice a vyššie už len letecky, odstrašujúce videá z poľských ciest sú pravdivé

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Derave cesty?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Bol si Leafom ci Ioniqom?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          cesty dobré aj výborné, ale vodiči nanič

          za pár dní napíšem príspevok

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Leafom ? čo blázniš ? to nabíjam ešte doteraz

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Daj to do blogu
      • Franto_01
        Member
        • Jul 2017
        • 37
        •   

        Ja som bol v Krakove na nabijacke GW a cely cas do 80 % nabijal medzi 48-49 kW.
        Naposledy upravené Franto_01; 20-09-2018, 19:12.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Prave mi dnes poslali taky podrobnejsi prehlad a tych 48 podla neho mi davali aj niektore efacec nabijacky, kde nie je zobrazeny na displeji. Tie nizsie hodnoty su tam tiez, takze ako pisem, niektore idu dobre, niektore su trocha pomalsie a niektore uplne spomalene (ta v Ostroda).

          Tiez podla tolkych nabijani sa mi na zda, ze tento zobrazovany vykon je vlastne prikon nabijacky - AC prud pred konverziou na DC a do auta ide o straty mensi prud - podobne ako na starych DBT stojanoch ked zozadu pozerame na elektromer. V Dalitranse je Delta, pojdem tam skusit na leafe (kedze ten ukazuje dodavany prud), co maju na Deltach nastavene ako aktualny vykon. Tiez som sa ich na to dnes pytal mailom, uvidim co odpovedia.
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-09-2018, 19:23.

        • LacoJ
          LacoJ komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som nabijal v TN na delte včera a dnes z 20%na 82% ťahala okolo 44kw stále. Potom spomalila pozvoľne na 22kw.
      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 562
        •   

        Planujem nabijat v Poprade na Greenway nabijacke v MAXe pocas nakupu asi 35 minut. Nemam Chademo adapter a palubna nabijacka je 11kW. Poradte aky program si zvolit v profile Greenway nech neplatim zbytocne vela. Dik.

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          Za 35 minut pri 11kW nabijacke nabijes cca 6.42 kWh.

          Pri programe ENERGIA to vyjde 1.926 EUR (6.42 * 0.3 EUR)
          Pri programe ONE to vyjde 3.8 EUR (1 EUR + (35 * 0.08 EUR))
      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        GW malo pozicanu Konu a testovalo stojany, naozaj jej DBTcka davaju 42-43kW. Co je "voda na mlyn" francuzskemu vyrobcovi, ze problem s CCS je v autach a nie ich DBT nabijacke.
        Ak to vie Kona, stacilo by urobit upgrade FW Ioniqu...

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Len keď si priznali, že to im nejdú žiadne CCS autá, nielen Ioniq. Takže to nemusí byť také jednoznačné, môže to byť, že sa KONA prispôsobila v softvéri pozmenenému DBT komunikačnému protokolu na základe poznatkov z Ioniq-a, ktorý tieto problémy mal.
          Keď u ostatných výrobcov nabíjačiek to ide a tiež iní výrobcovia EV majú problém na DBT, nevidel by som to tak jednoznačne, že s DBT je všetko v poriadku.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som netvrdil, ze s DBT je vsetko ok, iba ze sa GW (aj inym operatorom- to je celoeuropsky problem s CCS, nie iba na SK) zhorsila "vyjednavacia pozicia" o odstraneni problemu na strane nabijacky jej vyrobcom, ked existuje auto, na ktorom to ide ako ma...

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Mohla to byt nahoda, kedze ine CCS na DBT mavaju a maju problemy pravidelne. Bolo by to na viacero pravidelnych testovani, ale nikto nepozicia taketo novinky len tak na tyzden komukolvek na testovanie
          Ak bude este moznost novinarskej Kony-dlhsi test, urcite ja aj GW bude mat zaujem o zopakovanie testu tych istych stanic, kde som nabijal.
      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        z Fcb GW:

        S potešením z čerstvého tatranského vzduchu sa dnes zúčastňujeme vzniku Slovak Battery Alliance s Maroš Šefčovič, Vazil Hudak a GlobsecForum , čo môže byť pre Slovensko dôležitým krokom vpred!

        Máme osobitnú - a riskantnú - pozíciu najväčšieho výrobcu vozidiel na obyvateľa v Európe, ale táto pozícia a ekonomika našej krajiny môžu byť vážne ohrozené, ak nebudeme odvážnymi krokmi viesť prechod na elektrické vozidlá.
        Slovak Battery Alliance je významným míľnikom aj vzhľadom na rýchlo sa rozvíjajúci prechod na elektomobilitu v Európe, na potrebu zariadení na uskladnenie energie, ktoré môžu čerpať výhody z tohto prechodu a na dôležitosť rozvoja tohto odvetvia na Slovensku. GreenWay je pripravená byť pri tom!

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To som zvedavý, čo akože tá aliancia dokáže. Slovensko nemá nič pre výrobu batérií. Žiadne zdroje - či už materiálové, finančné ale hlavne ani ľudské. Či už pracovnikov do tovarne alebo výzkum/vývoj...
          Aj SAV už rozprášili. Závislosť na iných 100%. Smutne.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Nasiel som k tomu dalsi clanok, ale nic konkretne, iba ze chce...
          eautoportal.sk/vyroba-baterii-v-europe-je-dolezita/

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Chce alebo chcu financie nato ktore nemame z EF, takze peniaze by boli. Trebarz na vedu a vyskum z EF by nam asi dali. Tam je sanca ziskat financie. Osobne nerozumiem ale zrejme je to nejaky byrokraticky problem medzi statom a SAV. Ani to nesledujem. Ludi by som povedal, ze mame a boli by schopny sa ucit hlavne na tu vedu a vyskum. Material tak na daky vyskum by sa nasiel, alebo pripadne by sa doviezol. Madari a Nemci tusim maju tovarne a maju material na vyrobu baterii, alebo musia tiez dovazat?
      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        greenway.sk/greenway-predsta...chodnu-europu/
        aj hybrid o tom pisal, ze GW chce postavit 850 nabijacich stanic

        https://touchit.sk/greenway-predstav...-europu/198908
        Naposledy upravené ICE666SVK; 22-10-2018, 19:54.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          aj tuto clanocek:
          https://autozurnal.ta3.com/greenway-...-elektromobily

        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Konecne niekto napísal pravdu, že na Greenway vychádza jazda elektromobilom 8€/100km. Čo je niekedy viac ako na niektorých spaľovacích autách...

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ale to predsa nie je ziadne tajmostvo. GW to ma konkretne uvedene na svojom webe uz dlho, dlho. Pisu, ze za 8,10€ dobijes za 30min zhruba 18kw co staci na tolko a tolko km.
          ZSE predsa vychadza podobne, resp. o maličko lacnejsie.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ale je to polopravda... je to 8€/100km na dialnici. Prilezitostna, na trasach dlhsich ako 150-200km v zavislosti od typu auta. Jazda v meste zas vychadza inac.

        • awlo
          awlo komentoval
          Upraviť komentár
          To sa neda zovseobecnit ze 8€/100km a hotovo.
          Vzdy zalezi od aktualnej spotreby auta, na ktoru na vplyv rocne obdobie, poveternostne podmienky, dialnica, ....
          V lete som mal priemernu spotrebu 10-11kWh/100km takze 4,5 - 5 €/100km.
          Moja priemerna rocna spotreba je 13,538 (vcera pred rokom som auto kupil tak to viem presne) to vychadza 6,09€/100km co je stale menej ako 8€/100km. Toklo zerie manzelkin Ford Fusion 1.4 benzin.
          Odkedy greenway uctuje "kWh" a nie "cas" nemam problem s nabijanim u nich ked idem na dlhsiu trasu. Je to sice 3x drahsie ako doma, ale 10x rychlejsie. A otazka ceny je len otazka konkurencie. ZSE dalo 0,39€/kWh tak pojdem prednostne tam. Greenway ma jedno male plus u mna. Pocas tych 14 nabijani u nich sa nikdy nestalo ze by nabijacka nefungovala.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        Kolegovia, dnes som absolvoval zatial najdlhsiu seriu s rychlonabijam. Miloslavov-BB a spat. 4 po sebe nasledujuce nabijania na GW.
        Prvykrat som siel s Leafom tuto trasu a cestou tam som nabijal aj v NR aj vo Volkovciach, lebo som nevedel ci by som do BB dosiel. Cestou spat po nabiti v BB na 90 percent som to uz dal do NR. Keby nebolo GW a ich velmi dobre strategicky ostadenej nabky v NR, nemal by som tuto trasu ako absolvovat. Jedine na okolí by zostal QC v Mochovciach, ale je mimo trasy a potreboval by som opat nabit niekde inde.
        Takze je fajn, ze ZSE narubalo do mesta kopu nabijaciek, aj to ze o centy podliezli ich ceny, ale dokelu preco nikto z akejkovek konkurencie nedokaze dat nabijacku aj tam, kde treba. Viem, ze sa to musi urcovat spolu s EU a tym, co poporuje, ale nejako to ZSE nevychadza...zatial
        Tu podla mna vidiet naskok Greenwayu, vidno, ze v tomto su popredu a logisticky lepsie zvladaju infrastrukturu.
        Vsetky nabijania bez problemu. Navyse mam pocit, ze odkedy vymalovali parkovacie miesta tou vyraznou zelenou, neparkuju tam fosilne krabice, je to lepsie viditelne.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          trochu som hodil po dnesku cisla do kalkulacky:
          -okrem nabitia pred jazdou a po jazde doma do plna som spotreboval na 4 rychlonabijania cca 52kwh.
          -v ZSE by ma to stalo cca 20€ pri programe bez mesacneho pausau, ktory mam aktivovany
          -v GW ma to v programe Energia stoji cca 23,50€.
          -keby som nemal EV a isiel by som tu cestu starym benzinovym Focusom (historia), ktory ma spotrebu minimalne 8L/100, pri cene 1,4€ za liter by to bolo skoro 50 € !!!
          Vysledok? GW je najvyhodnejsi. ZSE nema ani stanicu v NR ani vo Volkovciach ci v okoli. Pri trasach kde staci 1-2 nabijania je rozdiel teda asi v hodnote, ci si date k McMenu este samostatny cheesburger alebo nie.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          hej tiez musim uznat, ze mimo BA je to skoro vzdy len na GW ktore ma ako tak dobre rozlozene stanice, hlavne ta stara 40 kW pri Volovciach kde som neraz nabijal na ceste z Rakuska cez Turcianske Teplice do Povazskej Bystrice, stacilo sa mi tam len nabit raz.
      Pracuje...
      X