Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #91
    Vážená pani Zuzana Šutová.
    Ak by vaše pozvanie prišlo v lete, tak by som prišiel a veľmi rád by som vám prezentoval svoje skúsenosti po skoro 3 rokoch jazdenia na Nissane Leaf 24kWh(využiteľná 18kWh po 124.000km) a jeho nabíjaní na nabíjačkách DBT a ABB. Ale v zime nepôjdem, lebo na jedno nabitie 140km nedám. Ak by som aj išiel, musel by som použiť vašu sieť a vyzeralo by to nasledovne.

    Moje auto spotrebuje v tomto počasí 18kWh/100km TN-BA a späť 280km t.j. 50kWh energie.
    Odchod TN – Dalitrans:..10min..nabíjanie..45min..15kWh..cena.. 45x0,13+5=10,85€.
    Odchod Dalitrans – TT:..50min..nabíjanie..45min..15kWh..cena..45x0,13 +5=10,85€.
    Odchod TT-BA..............30min
    Odchod BA-TT..............30min..nabíjanie..45min..15kWh..ce na..45x0,13+5=10,85€.
    Odchod TT-Dalitrans.....50min..nabíjanie..10min....5kWh..cen a..10x0,13+5=..6,30€
    Odchod Dalitrans-TN....10min.

    Tak si to zhrnieme: Cestoval by som 5hodín : 25min a zaplatil by som vám 38,85 € !!!
    Ak by som cestoval svojim predchádzajúcim autom Peugeot 308 HDI (5 L/100km), tak by som cestoval
    3 hod a na palivo by som dal(14Lx1,1€ = 15,40 €.!!!

    Pani Šutová za pomalé nabíjanie Nissanu v zime GW nemôže...ale za ten cenník áno. Všetko sa dá, keď sa chce. Treba zaviesť kWh tarifikáciu a cenu 0,30€/kWh. Ak to dokáže EVMAPA.CZ, tak neviem prečo by to nedokázal aj GW. Dočasne by stačilo, aby v zimnom období od 1.11. – do 31.3. dať 50 % zľavu, t.j. 2,50€ prihlásenie a 0,07€ min. Ako chcete vysvetliť motoristovi na fosílne palivá, aby si kúpil o 50% drahšie podobné BEV auto a na palivo vám dal o 100% viac?. Týmto elektromobilitu nenaštartujete ale zabijete !!!
    Ruku na srdce. Boli by ste klientom Greenway za týchto podmienok? Prosím, aby ste ma zastúpili na tom stretnutí a prečítali verejne tento môj príspevok k téme:

    Greenway a naštartovanie elektromobility na Slovensku.

    Ďakujem. .................................................. .........................S pozdravom Oliver Čurgali.
    Naposledy upravené curgali; 30-11-2017, 17:21.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Každý jeden hovorí o tarifikácií podľa odobratého prúdu, dá sa to obísť tarifikáciou podľa času a následne zľavou podľa priemerného prúdu, aby to vyšlo podľa kW a obišiel sa zákon. Ak majú Greenway hlavu na krku a nemyslia si, že budú donekonečna dostávať eurofondy a vlastne stavať pre nikoho, tak to urobia a čo najrýchlejšie.
      Každý elektromobilista to tu hovorí o tarifikácií. 20 centov za kW je prijateľná cena. Tým by mali začať.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A čo sa týka rýchlosti, nie je to len o Leafe. Ioniq dokáže nabíjať 67kW, måm to odskúšané. Na Greenway len 32kW, niečo je v neporiadku aj v tom, ako majú nastavené maximá. Či je to naozaj len o voltoch alebo je to obchodný zámer, to neviem.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      curgali - výborný názor, 100% súhlas, like
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #92
    Tak to bude asi podľa hviezd, sám som bol prekvapený, v noci išla, lidl zavretý, dokonca dvakrát cez sviatok. 1.11. poobede išla, ani som s ňou nepočítal ale keď som išiel do N.Dubnice pre niečo iné, zastavil som a 3 minuty nabíjal len zo zvedavosti, či ide. 17.11. som išiel z Tatier "naisto", dojazd 25 km, spoľahol som sa a išla.

    Škoda že nemajú na webe nejaký stav "On - OFF", ale to by sme už moc chceli zadarmo
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      #93
      Foto a príloha k stretnutiu elektromobilistov so zástupcami GW v BA.

      Pani Šutová, ak ma teda zastúpite na tom stretnutí a prečítate môj príspevok, ukážte im aj tieto fotografie, ktoré boli zhotovené v januári 2017 pri nabíjaní na DBT rýchlonabíjačke. Vonkajšie teploty sa pohybovali od mínus -7 do mínus -11 st.C. Nie je to vaša nabíjačka, ale myslím si, že tie vaše nebudú rýchlejšie, nakoľko sú identické. Len chcem podotknúť, že v lete na tejto nabíjačke nabijem 15kWh za 30min čo mi stačí na 110 km jazdy. Spotreba v zime 18km/100km(údaj do tabuľky dolu) .
      ............Doba nabíjania.....nabité kWh........cena u GW.................jazda v km...........cena GW na 100km jazdy
      1. foto:....58 minút...............6,4.........58x0,13+5+5=17,54€ ....6,4:18x100=35,5........17,54:35,5x100= 49,40€
      2.foto:.....60minút................5,1.........60x 0,13+5+5=17,80€....5,1:18x100=28,3........17,80:28 ,3x100= 62,89€
      3.foto:.....30minút................1,9.........30x 0,13+5....=..8,90€....1,9:18x100=10,5..........8,9 0:10,5x100= 84,76€
      Poprosím vás pani Šutová, vytlačte tieto foto a spolu s horeuvedenou tabuľkou to odprezentujte na tom vašom stretnutí.
      Ďalej by som vás poprosil, aby ste to zaslali aj týmto osobám a inštitúciám:
      1- Rastislav Lauko CEO GreenWay Infrastructure s.r.o. (aby si uvedomil akú spoločnosť vedie)
      2- Peter Badík CO-founder GreenWay Infrastructure s.r.o., strategický poradca pre Slovenskú asociáciu pre elektromobilitu ( aby v médiách nerozprával, len koľko majú nabíjačiek a ako podporili nástup elektromobility na Slovensku, ale aj koľko to bude elektromotoristov stáť !!)
      3- Mgr. Peter Ševce riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu ( aby vedel odkiaľ má strategického poradcu a aké služby poskytuje pre elektromobilistov a hlavne za čo v jeho materskej firme).
      4- Komisii EU a iným, ktorí poskytli dotáciu na tento projekt ( aby vedeli, ako ich peniaze pomáhajú naštartovať a rozvíjať elektromobilitu v SK)
      5- Všetkým vaším novým klientom z radov elektromobilistov (Nissanu Leaf s 24kWh baterkou, lebo tieto čísla pre iných nemusia platiť), aby vedeli do čoho idú.
      Prakticky je to odo mňa kompletný príspevok čo som chcel na stretnutí predniesť..
      Vopred vám ďakujem. .................................................. ......S pozdravom Oliver Čurgali.
      Naposledy upravené curgali; 01-12-2017, 20:55.

      Komentár


      • zuzana šutová
        zuzana šutová komentoval
        Upraviť komentár
        Ďakujem za Vaše pripomienky, pán Čurgali. Pán Lauko aj pan Badík budu prítomni na stretnutí s klientmi, takže okrem toho, že už informovaní sú, verím, že to bude predmetom niektorej z pripomienok účastníkov tohto fóra, ktorí sa zúčastnia.
    • demo
      Member
      • Dec 2016
      • 83
      •      

      #94
      Pre tých, ktorý (aspoň chvíľu) nechcú platiť za GW nabíjačky, je tu možnosť objednať si zdarma kartu poľského GreenWay, ktorá umožňuje nabíjanie zdarma aj na Slovensku. Asi do marca.

      Komentár


      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        Skusobne som presiel tou registraciou, ale nenasiel som info ohladom bezplatneho nabijania na Slovensku, mozno iba v Polsku?

        Do początku 2018 r. nasza sieć pozostawać będzie w fazie testowania, a usługi świadczone będą bez opłat dla wszystkich, którzy wypełniali formularz rejestracji wstępnej.

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Z posledneho mailu:
        We have good news for you! You can charge your EVs free of charge until March next year! In the near future, we will conclude our price list and start to inform about the price level, and how to switch to a paid service. For now, we would like to hear your opinions on some of the important issues. You will read about this below.

        This is not the end of good news. All our users can freely charge on Greenway chargers in Slovakia. To make it easier for you, our map has expanded to include stations operating outside the Polish border. Using Slovak stations is just the same as you use chargers in Poland - you need your RFID cards to authorize charging - you start and end the session with your card. You can also always call our hotline. Charging in both Poland and Slovakia is free of charge until we switch to paid service in Poland. We wish you pleasant electric journeys!
        At the moment, you are only not able to use our roaming network - it will be possible after paid service will be introduced.

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        Vdaka, sedi vec, si prihlaseny na newsletter karta objednana, ked pride pojdem odskusat.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ja poľskú kartu mám nejaký týždeň, hneď zajtra to idem odskúšať.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Potvrdzujem, že poľskú kartu mi slovenská nabíjačka akceptovala a keďže poľská karta ešte nemá cenník, tak MÁME VIANOCE od Greenway.

      • temik.sk
        temik.sk komentoval
        Upraviť komentár
        bodaj by vanoce mohli byt po cely rok

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Zdá sa mi, že tam je určité časové obmedzenie na tých PL kartách. Možno 20-30 min. Proti Tesle asi ...
        Čo je zasa možno dobré, nerád by som po celom Slovensku nachádzal pri dlhších cestách obsadené stanice
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #95
      Mam prakticku otazku na nabijanie jednou fazou AC - ked nabijate naplno (32A) na jednej faze, aky tarif pouziva GrennWay (podla noveho cenniku)? Je to sice len 6.6 kW, ale prud odpoveda 22 kW nabijacke, ak by to bolo 3 fazove. Pouziva sa skutocne vykonove odstupnovanie tarifu? (Just to be sure)

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        V cenníku jasne píšu o výkone, takže musí to byť tou cenou 0,04€.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #96
      Takže dnes som robil test nabíjania na Greenway stanici v Trenčíne DaliOil. Nedalo mi aby som nevyskúšal nabíjanie Leafa, nakoľko o pár príspevkov vyššie je uvedené pomalé nabíjanie. Samozrejme cena za nabíjanie je jedna vec, s tým súhlasím, ale čo sa týka technickej stránky, nabíjačka zvládne nabiť Leafa rýchlosťou, o akú si povie. Druhá časť testu bolo nabíjanie Ioniqu.

      Takže teplota vonku 0 stupňov, teplota baterky 4 dieliky (neviem na stupne). Auto predtým stálo dve hodiny v Trenčíne, takže nebola zahriata jazdou. Stav nabitia baterky 47%. pripojil som nabíjanie a začalo rovno výkonom 42kW. Po dvoch minutách už išlo maximom 43,4kW niekoľko minút, pri 77% baterky začalo spomaľovať a pri 85%, kedy som vypol, išlo už len 22kW. Spomalenie pripisujem autu a ochrane baterky. Po nabíjaní mala teplota baterky 5 dielikov, takže veľmi mierny nárast teploty.

      Výsledok Nissan Leaf:
      eaf aj napriek tomu, že nemá teplotný manažment batérie, dokáže nabíjať plným výkonom štandartu Chademo a daná nabíjačka tiež umožňuje tento výkon. Nabíjacie napätie bolo nad 380 Voltov a prúd nad 105 Ampérov.

      Test Ioniqu prebehol za rovnakých podmienok na tej istej nabíjačke ako píšem vyššie. Ioniq má teplotný manažment batérie. Prišiel som autom s baterkou na 57%.

      Výsledok Hyundai Ioniq:
      Nabíjanie začalo a aj prebiehalo rovnakým prúdom až do 85%, kedy som vypol. Výkon bol stále 32,3kW. Nabíjací prúd 85 Ampérov, napätie 352 Voltov.

      Tak a teraz je otázka, prečo Ioniq nabíja pomalšie ako Leaf ? Môžeme vylúčiť limit prúdu nabíjačky a výkonu meniča, lebo Leafu dalo skoro plný štandart 44kW. Niekto hovoril o menšom napätí, to je pravda, je menšie o 10%, ale prečo aj prúd ? Keby to bolo len napätím, nabka by pri 110 A dala 39kW, ale nabka dáva len 85 A.
      Mám odskúšané, že Ioniq vie nabíjať výkonom 69 kW na 100kW CCS nabke v Rakúsku, prečo by si pýtal od tejto len 32kW (p.Badík z Greenway na stretnutí hovoril, že to bude tým, že si pýta auto menej). Na nabke v mohelnici ide pri napätí 350V prúd 105A a teda aj na klasickej 50kW CCS ide viac. Je to problém software nabíjačky ? Lebo auto si vie aj od klasickej "pomalej" CCS vypýtať. Jedná sa o nabíjačku na foto.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim, ze odpoved moze lezat prave v tom rozdiely termalneho manazmentu baterie.
        Nabijal si podla tvojho popisu dost studene baterie. Chemicke zlozenie baterii Leafa a Ioniqu bude asi dost rozdielne a tym padom aj spravanie sa auta pri nabijani. Zvlastne je, ze Ioniq ani po zohriati baterie nabijanim nedvihol nabijaci prud. Nerobi to nikdy?
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 13-12-2017, 12:27.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Leaf nabijal cez chademo a ioniq cez ccs- tam moze byt rozdiel vo firmware nabijacky. Chcelo by to skusit GW nabijacku cez ccs inym autom, ako ioniq
        Mne ioniq na GW nabijacke nikdy nedal viac ako 32kW, ani po dlhej jazde. Resp. nejde o vykon vzhladom na mozne nizsie napatie, ale prud nebol nikdy vacsi ako cca 85A. Podla emailov od GW prebieha nejaky upgrade nabijaciek, zacali s tymi v BA. Az mi pride PL karta, pojdem vyskusat...
        Naposledy upravené Peterka; 13-12-2017, 12:43.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Aj mne Peterka ani v lete nedava Ioniq viac. Co som si potvrdil, Ioniq ani Leaf nemali pri nula stupnoch problem nabijat rovnakym prudom ako v lete. Len ten Ioniq nechce ist cez 85A na tych slovenskych nabkach. Zeby ich nemal rad ? Leaf je uplne v pohode - plny Chademo vykon.

        Bolo by treba riesit Ioniq, podla mna je to problem firmware nabijacky. V Cechach testovali Ioniq na CEZ a isiel na skoro plnych 50kW na 50kW CEZ nabijacke.
        Asi tu mame stare nabky a firmware nemenia. Ta v TN ma vyr.cislo 2015 rok, to nie je az tak, ale vyvoj je tam asi rychlejsi.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ked zacne poriadne mrznut, aspon -17 ako u Bjorna v Norsku, pojdem znova skusit. Len sa bojim, ze Teslaci nam zacnu zavidiet, ze nam to nabija...

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Nabijacky, co ma v BA ZSE, maju deklarovany vykon 50kW, displej sice neukazuje napatie, prud ani vykon, ale ked po skonceni nabijania vydelim dodanu energiu casom nabijania, vyjde mi 44-47kW. Tiez uz nie su najmladsie, ale je to iny typ a vyrobca

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ja len otazku laicku lebo nemam EV ale aj si mal doco zapnute? Svetla zvyknu mat auta zapnute naprilad Tesly alebo klimu, teda kurenie (topeni). Toto to moze ovplivnit,alebo...????

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme nič som nemal zapnuté, ale aj keby ano, z nabíjačky berie čo potrebuje na nabíjanie a k tomu ešte viac na spustené spotrebiče, aby mohol dobíjať baterku tým prúdom ako potrebuje.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #97
      Výsledok dnešného testu cenovo, nabíjanie Hyundai Ioniq na Greenway nabíjačke pri výkone 33 kW. V grafe je cena za 1 kW dodanej energie (v tom sú ešte straty nabíjania). Nabíjanie doma je za 0,12€ za kWh (sadzba D2 u ZSE).

      Pozitívne je, že pri 10 minutách nabíjania zaplatíme už menej ako 10-násobok domáceho nabíjania, dovtedy viac. Ešte výhodnejšie to je, ak nabíjame 37 minút, vtedy dokážeme nabiť celých 20kWh a zaplatíme už len štvornásobok, teda 48 centov za kW. Česká EVmapa sú ľudomili, keď tam nabíjam za 5 CZK za kWh (20 centov).


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	greenway ioniq.png
Videní:	434
Veľkosť:88,9 KB
ID:	20102
      Pripojené súbory
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som chcel vidiet, ako tato nabijacka da nejakemu inemu autu na CCS konektore plny vykon... aby sme nehladali chybu iba pri Ioniqu. Po stretnuti so zastupcami GW verim, ze to nie je umyselne obmedene.. to malo byt k prispevku nizsie

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka - bol si na tom stretnuti 12.12.? Ako to prebiehalo a ake su zavery? Ja som bol bohuzial mimo SK inak by som prisiel.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Hej, bol som. Boli sme styria z fora a traja (teda dvaja+jedna, aby som p. Sutovu nehadzal do vreca s chlapmi) z GW. Porozpravali sme sa, bolo to fajn a prijemne stretnutie v priatelskej atmosfere. Ja osobne som si nazor o GW tymto stretnutim vyrazne zlepsil, ale zavery v podstate nie su ziadne. My sme povedali, co by sme chceli, oni nam vysvetlili preco je to tak ako to je, tot vsjo. A ze sa mame tesit na dalsie rozsirovanie siete a ze budu aj nejake prekvapenia.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Vdaka za info. Tak sa nechame prekvapit. V kazdom pripade maju plus body uz za to, ze chceli so zakaznikmi hovorit.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Na moj komentar k pozvanke na stretnutie o stranu dozadu, aby na den stretnutia bolo nabijanie v GW sieti zdarma nik nereagoval. Ked som to ale spomenul na stretnuti- preberali sme aj Curgaliho problem- p. Badik povedal ze moze byt. Ale dvaja teslaci ani ja s Mirom Rojkom sme to nepotrebovali. Inak Jux bol uzasny, ked hned na zaciatku povedal, ze on so svojou Teslou na GW nechodi, ale prisiel, lebo chce pocut, co budeme my ostatni hovorit :-D
        Kazdopadne ale rozhovor s nim je vzdy zaujimavy a myslim, ze taky bol aj pre zastupcov GW

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, jux je velky nadsenec, neviem ci sa nestane aj akcionarom Greenway..
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #98
      Dnes som bol zasa testovať, z Greenway odporučili otestovať krátke nabíjania, aby sa baterka zahriala a pri začatí nabíjania mala dobrú teplotu. Výsledok rovnaký, nabíjal som dvakrát po 10 minút s minútovou prestávkou a tretí krát som to ukončil po pár minutách, ale stále len pod 90A tomu oniqu dávajú. ZSE pri Fresh v piatok dávala 37kW v priemere, pričom som točil do 94%, takže posledných 14% to obmedzovalo auto, ale predtým to muselo ísť cez 45. Aké máte skúsenosti ostatní s Ioniqom ? Mali by sme si to začať všímať, nech sa dopracujeme k nejakému riešeniu.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20171218_170632.jpg
Videní:	289
Veľkosť:854,5 KB
ID:	20162Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20171218_165228.jpg
Videní:	297
Veľkosť:1,04 MB
ID:	20163Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20171218_170420.jpg
Videní:	295
Veľkosť:926,8 KB
ID:	20164Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20171218_165123.jpg
Videní:	297
Veľkosť:998,5 KB
ID:	20165
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som chcel vidiet, ako tato nabijacka da nejakemu inemu autu na CCS konektore plny vykon... aby sme nehladali chybu iba pri Ioniqu..

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Presne tak, nech niekto skusi i3-ku alebo Golfa. Tiez som skusal zapnut "naplno" kurenie, pisalo ze berie 2kW v aute, ale nabijacka prud nepridala. Ak by aj Ioniq pytal len tolko prudu co mu dava nabka (ako je jedna z verzii), neverim, ze by si pri kureni nepytal viac od nabijacky.
        Ono v Greenway maju statistiky nabiti - ved na fakture maju cas a kWh, stacilo by v exceli vypocitat priemerny prud na CCS pre tuto nabku v Dali TN.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #99
      A dobrá správa pre všetkých, v Trenčíne Greenway vedľa pôvodnej nabíjačky pripájal 100kW veľkú nabíjačku. Hneď som spovedal montéra, čo to tam montoval a hovoril, že ich je 10 nových zväčša na západnom Slovensku. Takže TN bude mať dva stojany na jednom mieste, ako sme sa aj vyjadrovali v prieskume. To bude asi to prekvapenie, o ktorom hovoril p.Badík na stretnutí s nami z fóra.

      Podľa montéra ale bohužiaľ nepôjde 100kW, ale kvôli cene za pripojenie bude obmedzený na okolo 50kW, lebo dávajú ističe len 3 x 125A. Tiež že má v sebe 9 modulov po 10 až 15kW (AC/DC meničov) a teda bude umožňovať nabíjať aj dve DC autá súčasne, stojan si vie priraďovať moduly, kdežto pri starých stojanoch bol len jeden modul.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20171218_164456.jpg
Videní:	314
Veľkosť:729,1 KB
ID:	20167
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ked na nabku davaju istic 3x125A, mohla by dat cca 80kW

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        80 by bolo dobre, Ioniq ma limit 69kW. Tiez to bude stacit na sucasne nabijanie dvoch aut cez DC.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Kde v TN? Podla foto to nevyzera na Dalitrans..

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ale ano, hned vedla povodnej v Dali

      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        Co je to za výrobce (tohoto typu NS)?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Vyrobcu neviem, ale aj ked to na obr. nevyzera, je lahko rozpoznatelna velkostou, je vyssia aj sirsia ako stare GW, vyrazne vacsi objem, pomaly ako styri tie starsie GW. Taku obrovsku som zatial videl len v AT Hartbergu, tam bola cierna. Asi sa tie menice DC/AC nezmensuju vyvojom, ale musia zvacsovat objem aby to uchladili.
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      Ja sa pripajam k zisteniam vyssie, GreenWay mi nikdy nedal viac ako cca 35kW (+/-) na Ioniqu. A v aute urcite chyba nie je, pretoze stojany ZSE v Bratislave ficia cez 40kW, rovnako rakuske Smatrics, Energie Burgenland a EON stanice, ktore idu takmer plnych 50kW. Toto bude problem firmwaru GW stanic.

      edit: GW sim nabijal vzdy na zohriatej baterke po dlhsej jazde, ZSE aj na studenej. Takze teplota problemom nebude.

      Komentár

      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        Niekto pridal na nabky fotku novej nabijacky vo vystavbe v Avione BA, podla obrazku je rovnaka ako v Dali, tak to bude asi GW
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Avion_GW.jpg
Videní:	320
Veľkosť:290,8 KB
ID:	20198

        Komentár


        • g211
          g211 komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, bude to GreenWay. Keby to niekto hladal, je to v garazi Avion hned vedla prejazdu do garaze Ikea.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        Inspiracia pre GreenWay - Rakusky Smatrics poskytuje 25% zlavu z tarifov na zimne mesiace.
        https://smatrics.com/news/winterbonu...3cc6-169397405

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          to je od nich pekne, ale dnes by mi to nepomohlo. Kolega na obed chcel nabijat Nissan pri Bille na schwechate a nedovolilo mu, kedze sa vedla nabijal nejaky hybrid. Vypisalo, ze malo energie a ma cakat. Po pol hodine sa musel presunut na inu nabku, nastastie mal dostatocnu rezervu.
          Opravte ma, ale u nas som uz zazil dve auta nabijajuce sa naraz (samozrejme iny konektor) na nabkach GW.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, to je udel elektromobilisty... Ze nie vzdy nabijes tam kde chces. Ten hybrid nabijal akym kablom? CCS? Pochybujem. Ak hej tak musel s CHAdeMo cakat. Totiz tieto nabijacky maju len jeden vykonovy usmernovac - teda bud nabijas cez CHAdeMo alebo CCS, nikdy nie naraz (aj u nas). Auta, ktore mozu pouzit Typ2 konektor mozu nabijat stridavym prudom vzdy - to je ten treti kabel. Takze ano, mohol si vidiet nabijat dve auta naraz.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Nepoznam hybrid, co ma DC nabijanie - poucte ma.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          neviem ci nabijal. mam to telefonicky dnes sprostrekovane spolu s info, ze vdaka tomu bude meskat na jednu akciu vo Viedni.
          Ten prispevok bol na margo toho, ze ta zlava je na dve veci v takomto pripade....a urcite to nebolo nic vynimocne, ze sa stretli dve auta potrebujuce rovnaky konektor alebo mnozstvo energie

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Inak ten Smatrics je tiez pekne predrazeny. Ovela rozumenjsie pre cesty po vychode Rakuska je si objednat kartu Wien Energie. Ceny zhruba polovicne...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nemusi platit vzdy, ze ide AC, ked niekto nabija DC a naopak. Nielen Tesla ked nabija AC, nedovoli mi nabijat DC ale napr. cez leto v Grazi na letisku prisiel maly Renault Zoe a nepustilo mu nic, musel cakat az donabijam DC. Nedohodol sa s nabijackou, asi od nabky pytal cely prud co nabka dava pri plnom AC a nevedeli si odkomunikovat zmenseny prud. Keby mu nabka povedala, ze dava max 3kW, tak by isiel. Nabka asi vedela komunikovat len o predvolenom AC, nie zmensenom.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Miro, este som nevidel AC nabijacku (okrem Teslackeho HPWC a mobilneho konektora), ktora by takto inteligentne komunikovala s autom. Klasicka AC nabijacka iba na CP pine striedou PWM povie, aky prud ma k dispozicii a auto zmenou zmenou odporu na CP pine poziada o pripojenie napatia. Myslim, ze je to o tom, ako je nastavena nabijacka- aky vykon ma k dispozicii a ci ho vie rozdelit na DC a AC.
          Ja som na ZSE v BoryMall zazil TMS na Type2, dal som CCS a islo plnym vykonom... ale zase je mozne, ze TMS uz bola nabita, nevedel som ako to zistit- nic na nej neblikalo
          Naposledy upravené Peterka; 19-12-2017, 22:10.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Podla hluku, ked ide DC nabijanie tak tie ZSE stojany hucia ako dive (asi chladenie)

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Lenze ta Tesla bola na AC :-)

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ahaaa, takze v zasade jednoducho - pretiahnes svoju kartu a pockas si, ake moznosti ti system ponukne. Ak ti ponukne len DC, auto stale nabija cez AC. Ak ti ponukne AC aj DC, auto (uz) nenabija. Ten ZSE stojan nevie rozlisit, ci je konektor v aute, len ci tade tecie stava.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pripominam, ze ak nabijala tesla s chademo adapterom a nabijanie sa ukoncilo - mozno aj bez pritomnosti vodica predtym nabijanej tesly vytiahnut chademo konektor z tesla chademo adaptera a nabijat svoje auto. Chademo adapter ostane zamknuty v tesle.
          Funguje to tak aj ked sa nabija cez CCS a lebo chademo? Kto vie nech odpovie ci auta s CCS alebo chademo konektorom dovolia po nabijani vytiahnut konektor z nabiteho auta aj ked je auto zamknute.

        • Franto_01
          Franto_01 komentoval
          Upraviť komentár
          "Kto vie nech odpovie ci auta s CCS alebo chademo konektorom dovolia po nabijani vytiahnut konektor z nabiteho auta aj ked je auto zamknute."

          V Ioniq-u je tlacitko, ktorym si viem nastavit, ci sa ma po nabiti auta odomknut kabel v aute. Ked nabijam na nabijackach, ktore maju svoj kabel, tak to mam vzdy zapnute, aby sa dal kabel po nabiti auta komukolvek odpojit.
          Ked nabijam svojim kablom, tak to vypnem a kabel sa odomkne iba ked odomknem auto.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To je sikovne! Tesla vyriesila blokovanie miesta na superchargeri po skonceni nabijania tak, ze nam uctuje 0.35 EUR za minutu po 5 minutach od skoncenia nabijania. Funguje to :-). Skoda, ze nevyriesili blokovanie miest inymi autami, technicke prostriedky by na to isto boli.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Franto- toto plati pre AC nabijanie cez Type 2. Podla mna ked skonci DC nabijanie cez CCS, konektor sa odomkne nezavisle na nastaveni v aute. Ale treba to overit, zatial som na DC este nenabijal na 100%
          Jirko- je to sice sikovne, ale ak dve auta zostanu zaparkovane aj po skonceni nabijania, ty sa ku kablu nedostanes, aj ked je volny...
          Naposledy upravené Peterka; 20-12-2017, 10:50.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Na Ioniqu sa neda nastavit na akom SOC chces skoncit nabijanie? Musis vzdy ist na 100%?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Nastavit sa neda, ale zle som napisal 100%, myslel som do vypnutia nabijania. To ioniq urobi na DC pri cca 94%
          Ak chcem vypnut skor, musim rucne

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq ide do 94% na DC a do 100% na AC, nedá sa nastaviť SOC. Ale po skončení DC nie je problém prehodiť konektor na AC a dobiť do 100% bohužiaľ len 7kW výkonom.
      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        Inspirovali sa :-D
        Vážený zákazník,

        ďakujeme za dôveru, ktorú ste nám prejavili v tomto roku. Veríme, že máte už zabalené všetky darčeky, v obývačke sa ligoce stromček a všade rozvoniava škorica a medovníky.

        Predtým, než sa naplno oddáte oddychu v kruhu najbližších, prijmite ešte jeden darček od nás:

        20% zľavu na všetky Vaše nabíjania v zimných mesiacoch, ktorá platí od 1.1. 2018 do 28. 2. 2018*.

        Veselé Vianoce plné lásky a pokoja a v novom roku 2018 všetko najlepšie praje
        Tím GreenWay

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vsimol som si. Pekne.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Včera som posledný raz nabíjal Leafa (dnes si preňho prišiel nový majiteľ) a pri tej súvislosti som niekoľkokrát počas nabíjania na rýchlonabíjačke pustil kúrenie. Skúšal som to hlavne pri vysokých percentách, kedy už nabíja len 30 až 10 ampérmi. Kúrenie, ktoré berie niekoľko kW, nemalo vplyv na prúd. proste si ani po pár minútach Leaf nevypýtal viac a vlastne pri 95% keď nabíjal len 10A, išla väčšina prúdu na kúrenie, ale od nabíjačky ani o Ampér viac. Asi sú tie komunikácie hlúpejšie ako si tu myslíme, nebude to až také premyslené.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 22-12-2017, 17:44.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Peterka
          Member
          • May 2017
          • 196
          •      

          Bol som pozriet v Avione, displej na nabijacke uz svieti a vyzera byt funkcna. Pribudla nalepka s navodom, na spustenie nabijania treba prilozit GW kartu.
          Na parkovacich miestach boli este kuzele a mal som nabite, tak som ju neskusal. Zaujima ma, kolko kW da....
          Odfotil som aj "zdrojove stojany" k nej, je tam toho akosi vela. Jux mozno bude vediet, preco a naco... Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	GW_Avion.jpg Videní:	1 Veľkosť:171,4 KB ID:	20360
          Naposledy upravené Peterka; 22-12-2017, 23:23.

          Komentár


          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Uz viem, co je v tych ciermych skriniach- olovene akumulatory. Dnes som sa tam zastavil a nabijacku chlapci z GW pripravovali na zajtrajsie slavnostne otvorenie- aj s mediami. Tato nova nabijacka vsak da iba 50kW, ale zato aj ioniqu- vyskusal som. Displej ukazuje aj hodnotu aktualneho vykonu.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Hmmm, a z toho mozeme dedukovat co? Ze GW nabijacky maju teda problem s Ioniqom kvoli softwaru, alebo je chybou poddimenzovany privod, ktory jednoducho viac stavy ako tych ~35kW neda, a tieto olovene baterie to vyriesia tym, ze sa nabijaju ked je stojan volny, a potom v pripade potreby pomahaju pri nabijani auto aby sa dosiahlo vyssieho vykonu? Dosiahol vobec niekto na starej GW nabijacke vykon 44kW a viac? CCS alebo Chademo?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nie, obmedzenym privodom to noe je, lebo Leafa som v jeden den nabijal v TN dalioil na 44kW, teda plnou Chademo. Ale nikto tu nikde nepísal, či nejake ine CCS auto nabijal rychlejsie ako ide Ioniq, takze moze to byt problem CCS konektora alebo aj Ioniqu. Bohuzial GW sa mi vobec neozval, ci nieco vyriesili. Asi ich to nezaujima, ved Ioniqou nie je az tolko.
        Pracuje...
        X