Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ROBE lighting

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    ROBE lighting

    Palackého 416/20, 757 01 Valašské Meziříčí, Česká republika
    Popis:
    DC: 1xCHAdeMO, 1xCombo 44 kW
    GPS: 49.467071, 17.964081
    Platba: 4,80Kč/kWh + 0,50Kč/min.
    Ováracia doba: 24/7
    Prevádzkovateľ: ROBE lighting s.r.o.
    Email:
    Tel: +420 571 751 200
    Webstranka: http://www.robe.cz/
    Na mape:

    Foto: Click image for larger version  Name:	robe.jpg Views:	105 Size:	470.3 KB ID:	5191


    Toto je nabíjacia stanica ROBE lighting. Tu môžete zdieľať svoje skúsenosti (fotky, videa) s nabíjaním na tejto nabíjačke, prípadne napísať čo si myslíte, že je dôležité vedieť o tejto nabíjacej stanici. Je to prepojené s našou mapou nabíjacích staníc, na ktorej je odkaz k tomuto vláknu keď kliknete na "Odkaz na fórum". Viac info tu.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    #2
    Akým spôsobom sa platí na tejto nabíjačke ?

    Komentár


    • ozana
      ozana komentoval
      Upraviť komentár
      přes EVmapu
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    #3
    Ďakujem.

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #4
      Mám obavu, že evmapa bude čoskoro česká verzia Greenwayu čo sa týka ceny, už teraz som sa stretol s viacerými nespokojnými užívateľmi.

      Komentár


      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        Evmapa aspoň účtuje po kWh, nie po minútach.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Veď práve táto je ako doma s tarifom D1 nabíjať - 18 centov. To Nissan Žilina je cez EVmapu 30 centov.

        Ale práve dnes písali na českom h.br.d-e, že už im novou vyhláškou povolili tarifikáciu za kW aj bez povolenia na predaj energie prostredníctvom schvaľovacieho procesu ako dodávateľa energií, čo u nás ešte nie je a teda tie horibilné tarifikácie podľa minút by mali postupne byť nahrádzané kW tarifikáciou.

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Je potrebné si uvedomiť, že v prípade rýchlonabíjačky sa platí aj nehorázny paušál za rezervovanú kapacitu. Treba si pozrieť cenník lokálnej distribučky, na 44kw aspoň 3x63A istič. Nehovoriac o tom, že keď odoberiete viac ako 30000kWh ročne, tak vás zákon postaví mimo garantované ceny regulačným úradom a cena za elektrinu v kWh ide na takmer dvojnásobok. Plus investícia do nabíjačky, keď nákup a inštalácia vyjde na zhruba 20-25000 EUR bez DPH.
        Ak niekto má nápad, ako spraviť biznis model bez dotácii na výstavbu nabíjačiek s "reálnou" návratnosťou a zachovaním ceny 18 centov na kWh, tak sem s ním.
        Okrem toho tie ceny za jednotlivé nabíjačky NESTANOVUJE evmapa.cz ale majiteľ nabíjačky. Evmapa.cz len zabezpečuje platby. Pokiaľ bude nabíjanie v cene elektriny, on za to nič nechce. Ak to bude ziskové, tak chce nejaké percento.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Presne ako píše demo, toho zlomilo krk viacerým prevádzkovateľom lyžiarskych vlekov. Nebolo snehu, ale za rezervovanú kapacitu platili ešte viac ako keby ju vyčerpali.

        Tiež pozor pre majiteľov fotovoltaických elektrární, distribučky posielali majiteľom, že ak prekročia rezervovanú kapacitu, je tam poplatok niekoľkonásobne väčší ako je cena elektriny.

        Hold elektrina stále lacnie, distribučné poplatky stále rastú. Teraz tvoria 3/4 ceny elektriny pre domácnosť distribučné poplatky. A mediálne známe zdražovanie k 1.1.2017 tiež bolo len o distribúcii, ceny komodity ako takej boli schválené menšie, ale distribučné poplatky tak narástli - napriek zníženiu ceny samotnej elektriny o 10% celková cena elektriny s distribučnými poplatkami vzrástla o 8%. A treba dodať, že po mediálnom tlaku opozície sa musel aj pán tomu povenovať a po návrate k distribučným poplatkom roka 2016 a ceny elektriny ako komodity zachovanej na úrovni roka 2017 máme v tomto roku najlacnejšiu celkovú cenu elektriny pre domácnosti za posledných minimálne 10 rokov.
        Takže domáce nabíjanie je veľmi lacné a prehlbuje sa priepasť medzi domácim nabíjaním a nabíjacími stanicami, lebo pre podnikateľské účely sa žiadne zlacňovanie nekoná, tam je to o tom, čo si kto vyháda s ktorým obchodníkom energie a ak má na prípojnom mieste len nabíjačku, nie je to pri fabrike s veľkými odbermi ako malé mesto, ceny sú o dooosť väčšie ako pre domácnosti.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ako to myslis : "Tiež pozor pre majiteľov fotovoltaických elektrární, distribučky posielali majiteľom, že ak prekročia rezervovanú kapacitu, je tam poplatok niekoľkonásobne väčší ako je cena elektriny.".
        Ja predsa s FVE elektrinu vyrabam, nerezervujem nic.

      • demo
        demo komentoval
        Upraviť komentár
        Je to myslene tak, ze FVE ma pisany maximalny vykon, ktory aj aj rezervovana kapacita. Ak by prislo supersilne slnko a FVE by vyrabala viac, bol by problem.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Rezervovana kapacita odo mna do siete? Don't worry, ja im neposielam nic, kedze mi nic nedaju...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ak si dáš fotovoltaiku na dotáciu, tak im posielaš všetko čo nespotrebuješ, zadarmo do siete. Off-grid systémy sú tak drahé, že majú návratnosť NIKDY a vtedy je tiež problém, nakoľko ak je plná aj batéria ... proste je to neporovnateľne technologicky náročnejšie ako bezproblémová on-grid technológia - vtedy majú problém ZSE, aby ukočírovali tvoje prebytky.
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 192
      • lubos1519
      •   

      #5
      S rezervovanou kapacitou silno suvisi umiestnenie nabijacky. Je nezmyselne (z pohladu nakladov) umiestnovat nabijacku na separe miesto so separe vyhradenou kapacitou. Napr. riesenie Tesly v Auparku je idealne. Aupark ma urcite dostatocne vyhradenu kapacitu elektriny a vzhladom na odber aj urcite dobru cenu. Je to win - win situacia pre obe spolocnosti. Tesla ziska dobru cenu za energiu a Aupark ziska pozornost, znamku zelenej spolocnosti a zaujem medii.

      Toto je cesta ktoru si musia uvedomit spolocnosti budujuce nabijacky - dohodnut sa s niekym kto uz ma vysoku rezervovanu kapacitu a mat to len na podruznom odbernom mieste.

      Preto napr. budovanie nabijacich bodov priamo na odpocivadlach D1 nemozu byt zo strany GreenWay lacne - bude platit za rezervovanu kapacitu - a moze sa snazit ako chce, cena za kWh neklesne kym nebude stojan na 100% vytazeny (co tak skoro nebude).

      Mozeme sa na GreenWay stazovat kolko chceme, problem nie je v GreenWay ale v distribuckach.

      Aktualnym riesenim je bud zakon, ktory toto vyriesi, alebo baterka k nabijacke (co je zatial drahe). Baterka by sa mohla postupne nabijat nizsim prudom a v pripade potreby ho poskytnut pocas nabijania. Ale to by bolo tak +20k k cene nabijacky (a zratajte si ako dlho bude po 50 centov/minuta trvat splatenie 20k za nabijacku + 20k za baterku).

      Komentár

      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        #6
        Áno píše sa tu veľa pravdy a správnych poznatkov. Vždy je cesta treba ju len hľadať a ísť za tým čo je výhodnejšie pre všetkých. A akumulátor by predsa nestál 20k veď 14kWh Tesla stojí cez 5000€ bez DPH je tak či je drahší ? To znamená že ak sa použijú 2 je to 28kWh a to stačí na takmer plné nabitie skoro každého el okrem Tesla S a Opel EAmpera. Plus ak by si svojpomocne spravili nad nabíjačkou prístrešok s fotovoltaickými panelmi na báze ostrovného systému čiže energia len do akumulátorov mohlo by to celé dávať zmysel.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          fotovoltaika na streche pristresku by bola len symbolicka zalezitost, pri idealnych svetelnych podmienkach da 1m2 kolko elektriny? 200W?
          Ale smer je jasny a znizujuca cena baterii tomu pomoze.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Nabijanie EV fotovoltaikou je beh na dlhu trat. A ta trat sa predlzuje v zime na takmer nekonecno. Pri dnesnych cenach elektriny je to pre komercnu firmu ekonomicky nezmysel. Ja mam doma spickovy vykon cez 8 kWp a "navratnost" predpokladam (aj kvoli cene baterie) az a 15 rokov.
          A propo treba sa zamysliet co v domacich podmienkach znamena "navratnost".

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Matematika pre nabijacku napajanu FVE je vcelku jednoducha. V nasich zemepisnych sirkach vyrobi FVE zhruba tolko MWh rocne, aky ma maximalny kWp vykon. Cize - ak mas 10 kWp (=35 panelov na zhruba 60m2) - vyrobis za hodinu pri absolutne super podmienkach 10 kWh. Za letny den max 100 kWh. To je na nabitie pre dve Tesly pre kazdu na 250 km.
          Bohuzial ciste slnkom napajane nabijacky budu este dlho vzdialene realite.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          A ešte treba povedať, že ideálne podmienky nie sú len veľa slnka, ale aj apríl, máj, kedy ešte nie sú vysoké teploty vzduchu. V apríli som mal aj minulý rok a teraz práve v týchto dňoch maximálne okamžité výkony, v teplých mesiacoch je panel prehriaty a výkon ide aj o 10 % dole práve kvôli "vysokým" teplotám panelov, ktoré nestačí ochladzovať vietor.

          Panely treba brať ako pomôcku na spotrebu, nie ako náhradu siete. Ale práve špekulujem, jeden to už má, nad veternou elektrárňou, tá práve s celkom malou vrtuľou okolo 2 m priemeru dáva 2 kW a veterná zrovna vyrába, keď je veterno, búrky, vtedy keď fotovoltaika váha, či čosi dá. Len je tam pri domoch otázka zdravia vzhľadom na určité frekvenčné vlny.
      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        #7
        Ale niečo by s toho šlo žmíkať nehovoriac o funkčnosti nabíjačky aj keď by vypadla sieť - to by bol luxus a možnosť jazdiť aj keď by fosílie stáli - bez elektriky nikto nenatankuje.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Na nabíjanie Leafa obyčajnou 10A nabíjačkou k nemu mi ledva stačí 2,6kW fotovoltaika v bežných slnečných dňoch, čo je asi 16 m2. Takže si tých 16 m2 vynásob potrebným výkonom na nabíjanie Tesiel a to hovorí o ekonomike použitia panelov na nabíjačke.

          Bohužiaľ vývoj panelov nenapreduje takými krokmi ako vývoj batérii, tá účinnosť sa zvyšuje možno o 1% za päťročnicu, takže musíme počkať na nejaký závratný objav. Skúša sa všeličo, ale je to len o sústredení svetla na menšiu plochu zrkadlami alebo inými technológiami, tých okolo 17% účinnosti, čo dnešné panely vedia, sa nejakým spôsobom priemyselne stále nedarí zvyšovať.
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 11-05-2017, 12:26.
      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        #8
        Ale práve tam hrá rolu predsa ten akumulátor - ak bude plne nabitý a bude svietiť slnko tak už počas nabíjania auta bude panel vypomáhať a hneď následne po nabití auta ďalej pokračovať v plnení akumulátora. Minimálne jednu takúto nabíjačku by bolo super spojazdniť a odsledovať ako by to pomáhalo

        Komentár


        • ozana
          ozana komentoval
          Upraviť komentár
          Posledních 5 příspěvků (a X komentářů) je OT.

        • demo
          demo komentoval
          Upraviť komentár
          Počkáme na admina, ten to uprace
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #9
        Chcem sa opýtať na tú nabíjaciu stanicu vo Valašskom Meziříčí. Našiel som na mapách akoby 2 vedľa seba neďaleko. Jedná sa o 2 rôzne stanice, prevádzkované rôznymi subjektami alebo o 1 a tú istú?

        Komentár


        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Žiadne dve na mape nevidím. Máme na mape iba jednu pre celý valmez. Je to na mape krásne vidieť: www.nabky.com
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #10
        Áno, ale na iných mapách som videl 2 rôzne stanice

        Komentár


        • ozana
          ozana komentoval
          Upraviť komentár
          Kde vidíte tu duplicitu?
      Pracuje...
      X