Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

NC M park

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #16
    Že to bude nejaká habaďúra od GW, bolo jasné hneď. Jediný zelený kraj čo nakupuje nabījačky a sídlo GW je v tej istej dedine ako bydlisko župana. GW ešte teraz t spoplatní a bude mať nejaké drobné oproti tomu predtým z prevádzky. Ak je to pravda.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 30-07-2018, 18:44.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #17
      Treba to chápať tak, že župa to zaplatila a súkromná firma bude z toho brať zisky???

      Komentár

      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        #18
        GW ponuka majitelom nabijaciek zapojenie do ich siete. Predpokladam, ze pojde o tretiu moznost: Prevádzka vašej nabíjačky
        Členom našej siete ponúkame 3 možnosti prevádzky nabíjačiek bez starostí:


        • Charge Basic (bezplatné členstvo)
          • zahŕňa zobrazenie vašej nabíjačky v našej sieti a na našich roamingových mapách
          • zahŕňa plnú podporu našim registrovaným zákazníkom pri nabíjaní
          • nezahŕňa servis a údržbu nabíjačky
          • nezahŕňa vystavovanie faktúr užívateľom (nabíjanie je bezplatné)
        • Charge Smart (10 EUR mesačne za jednu nabíjačku)
          • zahŕňa všetky služby ako Charge Basic a navyše ponúka:
          • prístup do nášho monitorovacieho systému, poskytujúceho informácie o spotrebe energie, využití nabíjačky a mnohé ďalšie údaje
          • zasielanie mesačných výpisov, reportov z vašej nabíjačky
          • nezahŕňa vystavovanie faktúr vodičom (nabíjanie je bezplatné)
        • Charge Smart Paid (podiel na výnosoch)
          • zahŕňa všetky služby ako Charge Smart a navyše vám ponúkame:
          • zasielanie faktúr vodičom za nabíjanie na vašej nabíjačke
          • preplácanie nákladov za odobratú elektrickú energiu
          • periodické vyplácanie dohodnutého podielu na výnosoch

        Komentár

        • Vilo
          Member
          • Sep 2017
          • 129
          •   

          #19
          Zdá sa mi to ako krajne nepravdepodobné. Má táto informácia nejaký reálny základ?

          Komentár


          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            V aprili, ked spustali svoje nove stanice, ju chvilu mali aj na svojej webovej mape:
            http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...3665#post23665

          • Vilo
            Vilo komentoval
            Upraviť komentár
            Fúha, dík za info. Už som pobúrený aj ja. ;-)

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Pozna niekto novinara co by do toho zacal vrtat, schvalne kolko nabijaciek sa postavi z dotacii a nasledne zisky pojdu sukromnej firme...
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1542
          •   

          #20
          Asi bude treba sa do toho obuť, novinára priamo nepoznám, ale som ochotný a pripravený do toho zavŕtať. Rozkrádanie tohto štátu nemá hranice.

          Komentár

          • maha61
            Junior Member
            • Jul 2018
            • 4

            #21
            Zdravím chlapi, upokojte sa

            Situácia na TSK

            Tie nabíjačky TSK boli v skúšobnej prevádzke, kedy sme mohli nabíjať zadarmo. Lenže problém je, že to mnohým vysokopostaveným kľalo oči. A verte, že tieto nabíjačky a ich financovanie z rozpočtu TSK mnohých serie a elektromobilitu by vôbec nepodporovali. Argumentuje sa tým, že kraj má predsa na starosti iné problémy ako napr. zlé cesty, rozpadnuté nemocnice, školy, domovy sociálnych služieb teraz sa pridáva problém, že v týchto zariadeniach nemá kto robiť. A takto by sa dalo písať ďalej. Takže TSK so svojho rozpočtu podporil inštaláciu nabíjacích staníc v sume cca 100 000€, ktoré v pohode mohli ísť hocikde inde.


            Fungovanie nabíjačiek v skúšobnom režime

            Verím, že sú tu medzi Vami odborníci na ekonomiku prevádzky nabíjacích staníc, preto môžete pridať svoje postrehy. Toto budú laické úvahy. Maximálna rezervovaná kapacita na rozvádzači je 125A pre túto kategóriu. To znamená, že paušálny mesačný poplatok pre jednu stanicu je niečo vyše 100€. To znamená, že nikto sa na nabíjačke nenabíjal za celý mesiac, ale prevádzkovateľ už platí. Táto suma sa však dá „roztopiť“ v poplatkoch za používanie. Dajme tomu, že sa na nabíjacej stanice spotrebuje 300 kWh za mesiac. Odberný poplatok je 0,33€ za kWh. To znamená, že jedna nabíjacia stanica stojí prevádzkovateľa 99€. Dajme tomu teda, že 99€ + 60€ (zo sumy 100€ sa čosi roztopilo, som laik J) sa rovná 159€ za mesiac. Odhadujem teda, že náklady na prevádzku za sedem mesiacov pre všetky tri stanice má TSK na úrovni 3 339€. Tipujem, že to už zrejme nemôže byť nechané len tak (legislatíva, poslanci, kontrolóri a tak.)


            Fungovanie v správe GreenWay

            Vyrátam to podľa sadzby pre program ENERGIA čo je 0,45 € za 1 kWh. Jedna nabíjačka 300 kWh, tržby 135€ za mesiac. Tieto tržby mínus náklady 159€ sa rovná strata 24 €. Greenway si berie 10€ za správu za mesiac plus 50% z výnosov. Keďže výsledok je v tomto prípade strata, zostane mu iba tých 10 eur a stratu zrejme zaplatí TSK.


            Výsledok podľa môjho výpočtu

            TSK sa zrejme trošku odbremení od platenia vysokých poplatkov za míňanú elektrickú energiu v sume za všetky tri stanice 477€ a Greenway si príde na 30€ mesačne. Samozrejme číslo môžu byť aj iné, keď sa stanice budú viac využívať. Nemyslím si však, že sa bude jednať o nejaké horibilné sumy maximálne v desiatkach eur.


            Moja úvaha na tému Greenway

            Táto firma je podľa mňa v niečom podobná ako Tesla. Tesla dosahuje astronomické straty každý kvartál, napriek tomu stále funguje. Firmy Greenway prevádzkuje sieť nabíjacích staníc, ktorá nemôže prinášať žiadnu ekonomickú návratnosť a ani nemôže podľa môjho názoru mať také príjmy, aby pokryla svoju prevádzku. Je mi jasné, že za ňou musí stáť niekto silný a šikovný, ktorý na jej činnosť získava prostriedky. Teraz taká filozofická otázka: je to pre nás elektromobilistov dobré alebo zlé?


            Na záver

            Ja osobne by som nezavrhoval ani samosprávny kraj, ani Greenway ani nespokojných elektromobilistov. Ministerstvo hospodárstva pripravuje štátny dotačný mechanizmus na inštaláciu a výstavbu elektronabíjacej infraštruktúry pre samosprávy. Ja osobne tipujem, že nové nabíjačky kvôli nej nezačnú rásť ako huby po daždi, ale zaujíma ma, ako sa s nástrahami povoľovania a inštalácie nabíjacích staníc vyporiadajú ďalšie samosprávy. Či vôbec o to budú mať záujem. Bojím sa, že to dopadne, ako s dotáciami na elektromobily, ktoré neboli vyčerpané.

            Vtipné slovo na ozajstný záver príspevku

            Pripravil som si pár nadpisov pre novinárov (prosím neberte to nikto osobne)
            „Neuveriteľné! Tunel za desiatky eur!“
            „Skorumpovaní úradníci, potápajúca sa firma a nenažraní elektromobilisti!“
            „Škandalózne odhalenie! Samosprávny kraj dotuje nabíjanie hŕstke zazobancov!“
            „Zelená župa – zelený tunel?!“

            Komentár


            • EVan
              EVan komentoval
              Upraviť komentár
              Ak niekto investoval takmer 100 tisíc z rozpočtu, muselo to byť tou dnes frflajúcou vrchnosťou vopred schválené a predpokladám, že k tomu schvaľovaniu bola predložená aj nejaká analýza (ne)návratnosti, resp. nákladovosti aj do budúcnosti. Ak vtedy prešli jednorázové náklady 100 tisíc, tak nechápem, prečo by dnes mali robiť problém prevádzkové náklady rádovo v jednotkách tisíc (ak vôbec, lebo neviem odkiaľ autor príspevku čerpá svoje čísla, ani nechápem čo je "odberný poplatok" 0,33€ za kWh...).
              Ale predovšetkým nechápem to tvrdenie, že to už "nemôže byť nechané len tak". Ak si župa schválila podporu elektromobility (vrámci programu Zelená župa, či niečo také), tak to predsa muselo byť plánované a schvaľované určite nie v horizonte jedného roka., ale na dlhšie obdobie. A z pohľadu ekonomiky župy je pár ticíc naozaj zanedbateľná čiastka.
              Nechcem tu konšpirovať, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že prispievateľ maha61 vie o tom všetkom oveľa viac ako píše a prišiel sem medzi nás s úlohou "tlmiť vášne" :-)
              (pozn.: tvrdenie že firma Greenway je podobná ako Tesla je azda len nepodarený pokus o vtip...)

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              GreenWay ako Tesla? Si děláš kozy?

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Greenway ma hlavnu napln ak sa nemylim poskytovat podnikatelom prenajom elektromobilov ci uz osobnych, alebo uzitkovych a preto maju vlastnu siet nabijacich stanic. Ze ich mozu vyuzivat aj iny elektromobilisti, co maju svoje auta je len dalsia sluzba ktoru GW poskytuje. Pocas testovacky GW poskytoval nabijanie zadarmo, ale ty co mali auta od GW prenajate, mali v cene aj nabijanie ak sa nemylim. Ked taky zakaznik prisiel na nabijacku a nabijal tam niekto zadara a on musel cakat, tak to asi nebol rad.
          • Vilo
            Member
            • Sep 2017
            • 129
            •   

            #22
            Nabíjacia stanica má maximálny odber 50kW (myslím, že nepodporuje paralelné nabíjanie). Ak by niekedy išla na plný výkon (čomu veľmi neverím), mala by odber zo siete zhruba 3x70A. Ak by mala nabíjacia stanica samostatnú prípojku, mala by prípojku do 3x80A s cenou 60,1219 eur/mesiac.
            Osobne si mýslím, že ale vlastnú prípojku nemá a je napojená na prípojku M-parku. Neviem aký odber má zaplatený M-park, ale pri zvýšení ich kapacity o 3x70A by platili navyše menej ako 60 eur mesačne, keďže každý ďalší ampér je o čosi lacnejší.
            Avšak v praxi by mohli niektoré spotrebiče pri nabíjaní elektromobilu vypínať (bojler na teplú vodu, kúrenie a podobne) a navýšenie pásma by bolo omnoho nižšie, alebo by ani žiadne nutné nebolo.
            A keby si aj kapacitu navýšili, verím tomu, že by veľmi radi pár desiatok eur mesačne uhradili z vlastného vrecka už len preto, že im nabíjačka priláka zákazníkov.

            Prax je však taká, že momentálne (a možno navždy) je nabíjacia stanica obmedzená na 14kW, čo je zhruba 3x19A, to by zvládla aj obyčajná prípojka rodinného domu, takže zatiaľ určite nič nenavyšovali.

            Čo sa týka dotácií, som odporcom dotácií všetkého druhu. Dotácie deformujú trh do neprirodzených tvarov a vo výsledku sa na tom vždy niekto nabalí. Zateplenie domu som robil bez dotácií, pretože s dotáciami by ma vyšlo drahšie. Solárny systém si chystám spraviť bez dotácií, pretože s dotáciou je to drahšie. Tepelné čerpadlo som kúpil bez dotácií, pretože s dotáciou by ma vyšlo drahšie. Auto som kúpil s dotáciou, pretože zákon mi neumožňuje prerobiť auto na elektrický pohon. Neprejdem technickou kontrolou.

            Dotované bezplatné nabíjačky zabíjajú elektromobilitu.
            a) Som jeden z mála šťastných čo má dostatočné množstvo prostriedkov, aby si mohol kúpiť drahé auto. Načo sa mi majú všetci občasnia skladať na pohonné hmoty (elektrinu)? Nemám problém uhradiť reálne náklady na nabitie auta. Ani benzín som nemal zadarmo a jazdil som. Moja skúsenosť je, že na bezplatných nabíjačkách často nenabijem, pretože je nefunkčná alebo obsadená.
            b) Ak je v meste bezplatná nabíjačka, ktorý podnikateľ môže tomu konkurovať? Pokiaľ sa nejedná o väčšie mesto, nabíjačku tam neumiestni, kto ju bude využívať?

            Na Greenway takmer všetci nadávajú, ale takisto som názoru, že v sučastnosti na svojich aktivitách dlhodobo prerábajú. Nedávno upravili cenník a program energia má už akceptovateľné ceny. Komerčne prevádzkovaná nabíjacia stanica musí mať vyššie ceny ako stojí elektrina v domácnosti. Máte predstavu koľko stojí taká nabíjacia stanica? To nie je tisícka. Získať všetky povolenia na umiestnenie nabíjacej stanice... nechcelo by sa Vám to obehávať, verte mi.
            Zoberte si to z pohľadu podnikateľa, kúpite nabíjaciu stanicu za 10 000 eur* (administratívne poplatky, náklady na inštaláciu a pod. zanedbávam), výkupnú cenu máte 0,14 eur/kWh (ďalšie poplatky zanedbávam), stanovíte si cenu za kWh na 0,34 eur/kWh, máte zisk 0,2 eur/kWh, to znamená 50 000kWh musíte predať aby ste boli na nule (zanedbávam poplatok 60eur mesačne za rezervovanú 50kW kapacitu). Ak elektromobil pri návšteve nabíjačky odoberie v priemere 50kWh (realisticky skôr výrazne menej), je to 1000 takýchto návštev. Ak nabíjaciu stanicu navštívi 5 áut denne (ťažko realizovateľné, keďže aby auto odobralo 50kW, bude tam kvasiť cca 2 hodiny - áno, mala by to byť hodina - 50/50 ale reálne nie všetky autá takým tempom vedia nabíjať, niekto tam nechá auto aj po nabití a pod.) je to 200 dní.
            Zdá sa Vám to ako dobrý biznis? Skúste si to prerátať znova s reálnymi číslami a nie s tými superoptimistickými aké som sem nacápal ja.

            *nemám predstavu koľko stojí takáto(https://new.abb.com/ev-charging/prod...d/terra-54-cjg) nabíjacia stanica, nepodarilo sa mi to zistiť, cenu som len hrubo odhadol, ale asi nebudem ďaleko od pravdy. Ak má niekto presnejšiu informáciu, budem rád, keď ma opraví.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              GreenWay žiadne nabíjačky nekupoval. Preto im to môže vychádzať.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Tie dotacie nie su o tom, aby sa obcania skladali na “palivo” nam elektromobilistom. Som si isty, ze vacsina z nas si bez problemov zaplati rozumnu cenu za elektrinu, a taktiez som si isty, ze vacsina, ak nie vsetci clenovia tohto fora uvitaju platenu nabijacku s garanciou funkcnosti a miesta, ako gratis nabijacku, ktora je stale obsadena alebo pokazena. Tiez nie som zastancom dotacii, lebo krivia trh. Ale v nasom ropnom svete maju dotacie opodstatnenie. To, ze elektrina je v nejakej forme buducnost uz vieme. Ropna lobby je vsak silna. Mame tu hromadu medii a automoto casopisov, ktore zhadzuju elektromobilitu pri kazdej prilezitosti a casto klamlivymi informaciami a manipulaciou verejnej mienky. V takejto atmosfere zial musis napomoct preklopeniu misiek vah aj za cenu statnej podpory. Lebo bez nej by to ropne zavazie z jednej strany vah nikdy nikto nezdvihol, a dotacia je velmi efektivny, aj ked povrchny, sposob ako prinutit aspon cast ludi mysliet alternativne. Ci sa nam to paci alebo nie Bez statnych dotacii, ekokreditov a stedrej podpory zakaznikov v dotovanych krajinach by nebola ani Tesla, davno by skrachovala. A bez Tesly by neboli ziadne ine EV lebo kazdy by pokracoval vo vyvoji spalovakov.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Problém je v naprostom nepochopení toho prečo sme prestúpili na EV.
              To ako vyzera dnešná klíma je z veľkej časti spôsobené exhalatmi z dopravy. Nech si odmietači hovoria či chcú, globálne otepľovanie je spôsobené človekom a keď sa fakt nespamätáme tak naše (už hneď aj) deti na to škarede doplatia.
              Nehovoriac o svinstve ktoré sme nútení dýchať v mestách.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa Ekologia sa na globalnej urovni vyvijala postupne v troch pojmoch: "ozonova diera", "globalne oteplovanie" a "zmena klimy". Treti sucasny pojem je dostatocne vseobecny aby sa uz nemusel menit. Osobne si myslim, ze zhorsenie ekologie je sposobne kombinaciou cinnosti cloveka a aktivity Slnka.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ja už tu o 50 rokov nebudem ale obávam sa že další stupeň bude - “sme v r..i” a môžeme si za to sami.
              Doložim to tymto článkom. https://auto.idnes.cz/redir.aspx?c=A...7_automoto_fdv
              Prečítajte si diskusiu.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 03-08-2018, 18:57.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Mna z toho clanku na idnes.cz zaujalo toto:
              „Takže se stanou dostupná jen pro ty, kteří si budou moci dovolit drahé elektromobily. Směřujeme už dokonce i k tomu, že zakážeme používat dálnice těm, kteří nemají autonomní řízení, protože jsou nebezpeční pro své okolí,“ předpovídá Tavares pro Autonoviny.cz.

              K prvej vete: Mileniali uz aj tak nechcu vlastnit auto a parkovacie miesto. Chcu si auto zavolat vtedy, ked ho potrebuju. Ja som s tym ok a chystam kupit autonomny model 3 ktory bude takto v "Tesla network" autonomne taxikarcit.

              V druhej vete sef PSA hovori o zakaze jazdy na dialnici bez autonomie, ale nie je jasne, ci je to jeho predikcia na zaklade jeho vlastneho vyskumu alebo len prijal Ray Kurzweilovu predpoved. Ray Kurzweil ju formuloval takto: (Do roku 2019): "Computers do most of the vehicle driving - humans are in fact prohibited from driving on highways unassisted. Furthermore, when humans do take over the wheel, the onboard computer system constantly monitors their actions and takes control whenever the human drives recklessly. As a result, there are very few transportation accidents." https://en.wikipedia.org/wiki/Predic...y_Ray_Kurzweil
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #23
            O tejto nabíjačke môžem poskytnúť info cez súkromnú správu.

            Komentár

            • Vilo
              Member
              • Sep 2017
              • 129
              •   

              #24
              Tak už je na mape GW a je tam uvedené, že je bezplatná. Ak to tak aj zostane, tak to nakoniec nie je zlé, nie? Namiesto behania do kaviarne po kartu a nemožnosti nabíjať mimo otváracích hodín, si človek spustí nabíjanie priamo.

              Komentár


              • Franto_01
                Franto_01 komentoval
                Upraviť komentár
                Na Client Zone GW píšu:
                3 nové rýchlonabíjačky v Trenčianskom kraji!
                Do GreenWay siete pribudli nové nabíjacie stanice v Považskej Bystrici, Prievidzi a Starej Turej. Stanice sú vo vlastníctve Správy ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja. Sú vybavené konektormi CCS, ChaDeMo a Typ 2 a pre GreenWay zákazníkov sú zadarmo do 31. augusta 2018. Od 1. septembra 2018 budú nabíjania na týchto lokalitách spoplatnené podľa štandardného cenníka GreenWay.

              • Vilo
                Vilo komentoval
                Upraviť komentár
                Tak to sa kraj pochlapil... Opäť raz dotácia podnikateľov.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                Je to na vracanie

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                ano, dnes som siel okolo a uz tam aj je ta zelena ogrcana greenway nalepka
            Pracuje...
            X