Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Supernabíjačky - Supercharger

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    Samozrejme, ze sa dalo cakat, ze Tesla nebude donekonecna dotovat prevadzkove naklady zakaznikom. Pri pocte dodanych aut na svete (teraz uz cez 180 000) to asi ide uz dost do penazi. Na druhej strane tvrdia, ze na elektrine nebudu zarabat, no, neviem.
    Myslim, ze to moc rozvoju elektromobility nepomoze. Pri spotrebe 20 kWh/100 km to na SK vychadza na 4 EUR/100 km. Diesel, ktory zerie 4 l v priemere (ked budem s modernym dieselom jazdit usporne ako s EV tak to nie je problem dosiahnut), stoji palivo pri dnesnych cenach okolo 5 EUR/100 km.
    A to este na ceny elektriny na nabijackach nenabehol Kazimir, ktory si urcite vymysli nejaku spotrebnu dan ked sa zisky z predaja paliv prepadnu. Takze nakoniec sa moze stat, ze prevadzka EV bude drahsia ako v pripade spalovaku.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ja skor predpokladam, ze radsej daju este vacsiu dan na fosilne auta, zakazu ich prevadzkovat v mestach a neskor ich uplne zakazu predavat. Onedlho pri hromadnej vyrobe elektromobilov aj cena elektromobilu musi byt nizsia ako fosilneho. Elektrinu ktorou nabijam doma mi ziadny Kazimir nedokaze oddelit od elektriny pre domace spotrebice. Nabijam cca 90% doma, u znamych, na chalupe a podobne, lem cca 10% na SC. Aj ked mam naokoli kopu rychlonabijaciek, ktore su este zadarmo, takmer vobec ich nepouzivam - len uplne vynimocne.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Bodaj by si mal pravdu..

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      No aj predajcovia aut zacnu u svojich predajni stavat nabijacky. Vlastne uz zacali a pridavaju sa aj obchodne retazce. Podla mna rychlonabijacka asi nieje popri tom vsetkom co to obnasa a stoji zarobkovy biznis. Malo by to byt zaplatene z casti nabijanim a potom este nejakou dalsou cinnostou. Trebarz GW ma nabijacky a prenajom Edodavok ci Eaut. Napriek tomu je cennik aky je. ZSE distribucia elektriny pre domacnosti a podnikatelov a podobne.
  • Marekk
    Member
    • Feb 2015
    • 83

    Podla mna idu na to uplne zle namiesto toho aby zaviedli nieco podobne ako je internetove FUP (Fair User Policy) pripadne aj zvysili jednorazovu sumu pri nakupe zvolili taketo spoplatnenie. Sice cena je zatial OK ale ze ju neskor zvysia je dost pravdepodobne a to ze nechcu zarabat na nabijani co to presne znamena ste sa mohli presvedcit na servise lebo ani na servise nechcu zarabat. Juro kolko ta tam stalo prezuvanie ? Podla toho je realne ze cenu za 1KW zvysia na 0,4 euro. Mal som v plane v 2017 roku kupit nove S ko ale teraz urcite zostanem pri starom.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Uvidime, ci a o kolko Tesla znizi ceny po 15.1.2017 pre auta, ktore uz nebudu mat "nekonecne" nabijanie na SC "zadarmo".

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Inac zaujimave je, ze TMX sa da este znizit konfiguraciou interieru o 3000€, lebo ked nabehne stranka, kde si auto nakonfigurujem, je tam uz dana vybava za 3000€ a da sa tam znizit vybratim vybavy, ktora je v cene. Multi Pattern-Black Including (v cene).
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    ICE666SVK, kde si videl, ze by malo byt dane legislativou, ze energia pre nabijanie ma byt tarifikovana casom a nie energiou. To, ze GW a ini to tak robia predsa nemoze byt dovod. Tarifikovanie casom skor povazujem za obalamutenie spotrebitela, lebo kupuje macku vo vreci a skor to by malo byt legislativou zakazane. Je evidentny nezmysel tarifikovat len casom, ked neviem co dostanem za dany cas. Prirodzena kvantifikacia elektrickej energie je kWh a kazde ine je marketing a zjednodusenie si situacie za ucelom spekulativneho zvysenia svojho zisku. Akceptoval by som mozno kombinaciu kwh a cas v pripade, ze by vykon nabijania bol aspon priblizne konstantny a predvidatelny. Velmi dakujem Tesle, ze vo vacsine krajin zaviedla platbu jednoznacne len za kWh. V kombinacii s pokutou za obsadzovanie nabijacky po ukonceni nabijania ak su obsadene vsetky nabijacie stojany to povazujem za dobre riesenie. Za jedine spravne povazujem riesenie, ked je dopredu kazdemu jasne co za co dostane. Nejak podobne by to mali robit aj ostatni.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim, ja platim pri tankovani za litre, ktore natankujem a pri nabijani by som tiez chcel platit za kWh a nie cas. Takisto suhlasim z pokutovanim za blokovanie stojanu aj ked toto sa da obist a to tak, ze blbec pride a len zrusi nabijanie, teda vytiahne kabel a bude tam stat dalej. Myslim si, ze sa taky najdu. No a na tvoju otazku videl som to na hybride a pri cenniku GW som si myslel, ze tomu tak naozaj je v SR. Ak tomu tak nieje tak som len rad. Asi by bolo fajn vytvorit daku tabulku z cenami na SC za nabijanie aj za blokovanie stojanu. Nak to tu mame niekde hore. Cena sa samozrejme moze zmenit u nabijanie ak ju zmeni dany stat si myslim. No uvidime.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Inak v tom dokumente z dneska Tesla pise, ze cena za nabijanie EUR/kWh and EUR/min sa objavi na displeji vozidla ked sa pripojis.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      ICE, ked ostane stat na nabijacom mieste, vytiahnutie kabla mu nepomoze, tesla predsa moze zistit kde auto stoji, resp ci sa pohol z miesta, ked dokoncil nabijanie ... dokonca aj ked by vypol posielanie dat, bude to v logu a k tomu sa tesla skor ci neskor dostane... Otazka ci sa stym budu zaoberat.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    Dodavatelia elektriny na SK podliehaju regulacii (URSO) a taku byrokraciu Tesla nepotrebuje preto bude radsej predavat "nabijaci cas" a nie energiu.

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      ??? Veď oni účtujú energiu a nie čas. 0.2€/kwh pre slovensko. V Nemecku čas.
      Naposledy upravené ivan32; 13-01-2017, 11:46.

    • Pavel.Simon
      Pavel.Simon komentoval
      Upraviť komentár
      Dodávatelia energií podliehajú regulácii a byrokracii a je to v podstate správne. Avšak Tesla alebo iní s nabíjačkou sa nemusia stať podnikateľmi v elektroenergetike. Ak budú dodávať elektrinu za "nákupnú" cenu, tak sa táto byrokracia a regulácia nevzťahuje. To je priamo v energetickom zákone. Náklady a zisk z nabíjania ale musia nájsť v inej službe, nedá sa to riešiť v cene elektriny.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, presne tak, staci elektrinu refakturovat a zvysok fakturovat ako sluzbu nabijania. Tak sa to robi napr. pri prenajmoch nehnutelnosti, ked sa podruznym elektromerom odmeria spotrebovana elektrina v prenajimanom priestore.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Myslel som to vseobecne, Tesla to pise takto: "In some regions, regulations and requirements make it difficult for companies that are not utilities to sell electricity for vehicle charging per kWh. In these places, we offer the Supercharger service at a per minute price..."
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 178
    •   

    Ináč po zverejnení tohoto spoplatnenia dnes akcie stúpli o 2% momentálne o 16:50.

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      Kazdy majtel dostane 400kWh raz rocne, ktore su neprenosne do dalsieho roka. Ak ich neprecerpate, tak sa resetuju zaciatkom dalsieho roka a zaroven dostanete 400kWh. Cize 400kWh kazdorocne plus nabijanie okrem SC aj na Destination Chargingoch ci doma, alebo niekde na verejnych nabijackach ci u znamych moze znamenat, ze to bude aj nadalej defakto zadarmo. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	SC cena po precerpani.jpg Videní:	1 Veľkosť:364,8 KB ID:	12622

      Pri nabijani v Nemecku ci Polsku su dve tarify a to tarify v minutach, koli legislative v danych krajnach ak nabijete manximalne do 60kWh plati prva suma Tarif 1 ak nad 60kWh plati suma Tarif 2, cize dvojnasobok.
      Naposledy upravené ICE666SVK; 13-01-2017, 17:10.

      Komentár


      • leo
        leo komentoval
        Upraviť komentár
        Správne by tam malo byť pod 60 kW, nad 60 kW, čiže tarifikácia podľa aktuálneho výkonu, resp. rýchlosti nabíjania.

      • leo
        leo komentoval
        Upraviť komentár
        Má tam byť správne pod 60kW, nad 60 kW. Pri minútovej tarifikácii sa cena odvíja od aktuálneho nabíjacieho výkonu.
        https://www.tesla.com/de_CH/support/supercharging
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      Nevie niekto kde v Bratislave by mal stat Supercharger? A je to vobec realna informacia? Na tej novej mape sa zda, ze bodka pri BA je ale neda sa to zvacsit.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Vsetky tie bodky su len orientacne a neda sa podla nich presne orientovat, ale o BA sa hovorilo dost realne pri otvoreni SC pri Zvolene. Musime pockat co z toho nakoniec bude.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Mozem sa opytat odkedy je SC pri Zvolene?

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Si robis srandu? Alebo co? A kde podla teba je? Od zaciatku sa hovori o SC pri Zvolene, lebo je to najlepsie dohladatelne miesto a najdes ho skorej ako ked sa budeme bavit o Sielnici. Alebo si pozri toto a to je oficialne od Tesly. https://www.tesla.com/en_EU/findus/l...rgers/Slovakia

        Ak si sa pital na datum, tak oficialne od januara 2016.

      • Vrso
        Vrso komentoval
        Upraviť komentár
        ICE666SVK, skludni hormon. Jiri sa slusne opytal. Pismenkujes privela a niekedy agresivne. Uvedom si, ze menej je niekedy viac...

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som bol skor prekvapeny ako rozculeny. Z odpovede to moze vyzniet aj ze som bol rozculeny, ale nebolo to tak. Ale nevedel som ci sa majitel Tesly pita a nevie o SC pri Zvolene, alebo chce vediet datum. Tak sorry ak moja reakcia posobi tak ako to pochopil Vrso.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Nema problema... Dalo sa to pochopiť aj sarkasticky. To je nevýhoda písanej komunikácie a mnoho ľudí nevie, že písať treba veľmi slušne, keď chce byt človek slušný lebo chyba "reč tela".
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      Išlo mi o ten čas otvorenia, pre zaujímavosť.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Mozes si pozriet stranku supercharge.info kde v zalozke Changes mozes dohladat informacie aj o vystavbe. Podla info co tam je sa Zvolen dostal do stavu Construction 13.12.2015 a do stavu Open 13.1.2016, cize asi mesiac. To je ale uz samozrejme stav ze nastala vystavba. Povolovanie a priprava moze trvat aj niekolko mesiacov.

        Dalsi pekny priklad je Wiener Neustadt, Austria kde prva zmienka (Permit) je z 23.10.2016 kde sa to prevalilo ze sa bude stavat, Construction je 24.11. a Open je 21.12. a to bola velmi rychla vystavba (zaujimave foto je na https://tff-forum.de/viewtopic.php?f...580&start=2020 kde su na jednotlivych stranach postupne foto z vystavby).

        Cize realne to je minimalne mesiac od zaciatku vystavby do spustenia, ale ako som pisal, to uz je len koniec dlheho procesu.

      • Juro
        Juro komentoval
        Upraviť komentár
        supercharge.info má nesprávnu informáciu. Bol spustený už o deň skôr a to 12.1.2016
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Do informacii o superchargeroch pridali obsadenost stojanov. Ked som to pred chvilou pozeral, Zvolen mal vsetky 4 volne, W.Neustadt jeden obsadeny, no Vieden pri servise vsetky 4 obsadene (zrejme ako obycajne same taxiky).

      Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      Vypada to pekne a okrem Ameriky, Europy, Azii a Australii uz su bodky aj v oblastiach kde je ropa vo velkom. Ako je SAE a vraj ma pribudnut aj Oman, Bahrajn a Saudska Arabia.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	SC World.jpg
Videní:	230
Veľkosť:763,3 KB
ID:	13112

      Komentár

      • Ľubomír Hořava
        Junior Member
        • Jun 2014
        • 24

        Ahojte, všimol som si že v okolí Viedne ma pribudnut niekolko SC uz v roku 2017. Jedna asi na vypadovke smerom na Linz, dalsia smerom na Brno, tazko povedat či je to ešte Rakusko, alebo ČR a dalsia zrejme BA.
        Čo ma ale prekvapilo je, že na Slovensku ma byt este jedna a to na hraniciach s Madarskom, niekde pri meste Gyor. Tak neviem či je to len nepresne znazornene a realne to bude na madarskej dialnici (co by mi prislo logicke), alebo maju v HU nejake legislativne problemi (bo aj planovanu v Budapesti zrusili) a preto to budu riesit dalsim SC na Slovensku dlizko konciaceho useku R7, ktory je vo vystavbe.

        Komentár

        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 562
          •   

          Mohla by Tesla ako americka firma vynechat Madarsko koli tomuto?

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ja si skor myslim, ze Tesla proste pozera na cisla a dokial nebude vo vychodnej Evrope behat signifikantny pocet Tesiel tak sem prachy neinvestuju. Tazko sudit, co pre nich znamena signifikantny pocet. Moja osobna skusenost s Teslou v NL je vcelku negativna, je to samozrejme ciastocne tym, ze su to Holandania ale v neposlednej rade sme pre nich asi dost zanedbatelny trh. To sa moze zmenit s prichodom Modelu 3, ale asi ani srnka netusi kolko rezervacii od nas maju.
            Vie niekto kolko Tesiel dnes beha v CR a SK?
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 16-02-2017, 04:59.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Podla mna nie. Nejde tu o politiku politicku ale politiku podnikatelsku. Ani Polsko sa nechce vzdat svojich uholnych elektrarni a SC tam uz su. Tesla ma teraz luxusne auta pre majetnejsiu populaciu a trh CR, SR, Polsko ci Madarsko nieje z pohladu predajnosti to co by Teslu tahalo do predu a tim su predaje. Jednoducho musia predavat a aj buduvat SC ci otvarat trhy tam, kde je ta kupyschopnost lepsia. A aj lepsie podmienky trebarz stimuly od statu a podobne. Lebo by Teslu investori zozrali. Uvidime co sa zmeni a samozrejme nebude hned ked sa zacne predavat TM3.

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            Mam taku otazku. Vieme kolko Tesiel priblizne beha po Slovensku? Neviem sa k tomu dopatrat.

          • Tomáš
            Tomáš komentoval
            Upraviť komentár
            Toto by aj mňa zaujímalo.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Dominik mi v maji 2017 povedal, ze na sk je 150 a v cz 200 tesiel.
            Naposledy upravené jux; 16-10-2017, 15:50.
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 707
          • viera8131
          •      

          Vyzera to, ze do leta mame dalsi nabijaci bod na ceste do/z Chorvatska

          Komentár


          • nemo
            nemo komentoval
            Upraviť komentár
            Maribor uz je hotovy, uz ho len oficialne otvorit.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Tu su aj fotky:

            https://tff-forum.de/viewtopic.php?p=349393#p349393

            akurat ze je to na mieste kde na druhej strane je Petrol pumpa a neda sa prejst zo strany na stranu, takze smerom z HR domov sa bude treba otacat na nasledovnej krizovatke, vratit a potom zase na dalsej otocit a ist domov. Je to ale dobre miesto, konecne sa da preskocit Graz (po nabijani vo WienerNeustadt) a hlavne sa tam da najest (co sa v Graz neda).

            Keby este vyriesili Senj a dali ho na dialnicu ako je to naznacene na mape bola by to parada. Lebo to ze je Senj dole je +1h len kvoli cestovaniu z dialnice dole do Senj a nazad.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Aha, tak ako kukam lepsie tie fotky tak tam vyzera ze je podchod pod dialnicu, takze mozno ani to otacanie nebude treba a bude sa dat prejst z Petrol stanice oproti popod dialnicu, co by bolo super.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:963,1 KB
ID:	13159 Tie podjazdy popod dialnicu na odpocivadle Maribor - Dogose su tam dokonca dva - vidno to na satelitnych snimkach googla z 16.8.2016, no parkovisko a pumpa na druhej strane zatial nie je. No mozno zjazd a vyjazd uz v lete budu fungovat.

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Ano, mas pravdu, tie prejazdy tam su. Ja som bol naposledy v Chorvatsku v novembri a v tej jame sa uz stavalo, ale nevenoval som tomu nejaku pozornost (viac ma zaujimal stav vystavby dialnice na konci Slovinska ;-) Predpokladam ale teda, ze tam tiez bude Petrol pumpa. Pouzival som na 10 minut este Chademo nabijacku pre istotu co je este kusok dalej na OMV pumpe (Dravsko pojle), predpokladam ze kedze ta patri do siete Petrol stanic (vid http://www.petrol.si/na-poti/za-vozi...ost-na-petrolu) ze ju tiez z OMV casom presunu sem na tieto nove Petrol pumpy. Inak ta Petrol karta na jednorazove nabijanie stoji 10 eur a da sa kupit na OMV pumpe, ja ale radsej pouzivam Smatrics, je to jednoduchsie a za tych 10 minut aj lacnejsie.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Dnes som si všimol že navigácia v aute už ponuka Maribor SC k nabíjaniu.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      


          Super, ze pri Maribore je SC rovno na dialnici na odpocivadle - to usetri kopu casu. V Chorvatsku su tie dva Superchargery umiesntene velmi nestastne. V Senji na (platenom) parkovisku pri trajektovom pristavisku je to velmi daleko od dialnice - ako pisal JEEFF minimalne hodina navyse. Ani umiestnenie SC v Dugopolie pri Splite nie je bohvieaka vyhra, pretoze kto chce ist dalej po dialnici musi tiez zliezt z dialnice cez mytne brany do dediny Dugopolie a zase spat cez mytne brany na dialnicu - tiez dost velka strata casu.
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	 Videní:	1 Veľkosť:631,2 KB ID:	13162

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            V Senj je platene parkovisko, ale pre Tesla vozidla je zdarma, nikdy som tam neplatil, vzdy ma pustili. Co je ale horsie, ze tam nie je ziadne rozumne WC, treba ist do hotela v meste. A mimo sezony ani bezne nerobia jedlo, takze ani najest sa neda. V splite som bol len raz, tam je aspon na pesi dosah nakupne centrum kde sa da aj najest aj pouzit WC a rozhodne to nie je tak daleko od dialnice ako Senj.

            Na druhu stranu uz sa mi 3x stalo ze kvoli Bure bola zavreta dialnica, takze som zo/do Senj isiel po magistrale, co je daleko lepsia cesta ako cez kopce (a podla mna aj rychlejsia), takze to ma aspon tuto vyhodu ze sa da policajtom povedat ze idem do Senj a pustia ma na magistralu, inak ju bezne blokuju a auta tam nechcu pustat (lebo by ju upchali).
        Pracuje...
        X