Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijanie z domácej zasuvky

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • sysdist
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 2

    #16
    Jiri GrandPa inak to prehrievanie kablov a zasuviek je dost strasidelna vec. Co tak nabijat cez obyc zasuvku v lete, ked je 35C a este na tu zasuvku svieti slnko, to by asi vedelo velmi rychlo chytit, co?

    Co CEE zasuvky, myslim modru karavanovu trojkolik 1F16A alebo cervene 5kolik 3F16A? Tie hreju menej?

    Komentár

    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #17
      Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
      Dnes som sa hral s termo kamerou a testoval som tepelne efekty nabíjania na káble.
      Tu je varovný príklad pre všetkých čo používajú predlzovačky pre nabijanie z domácej zásuvky.
      Zapol som na bežnú zásuvku Teslu s mobile konektorom a použil 13A pre nabijanie. Použil som predlzovacku 25 m na bubne s prierezom vodičov 2.5 mm.

      Tu je tepelná fotka po 20 minútach:

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu Meno:	IMG_1677.JPG Videní:	1 Veľkosť:302,8 KB ID:	14714 tých 53 stupňov je na povrchu.

      Tak som trochu káble uvolnil a zmeral to v strede:

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu Meno:	IMG_1678.JPG Videní:	3 Veľkosť:345,9 KB ID:	14717

      A to som nemeral úplne v strede. Musim priznať že má prekvapilo ako rýchlo sa to prehrialo.
      Volne polozený kus toho istého kábla mal teplotu iba 23 stupňov.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_1676.JPG
Videní:	2620
Veľkosť:292,1 KB
ID:	14719

      Zaver je jasný a skúseným elektromobilistom dobre známy.
      Ked použiješ na nabíjanie predlzovačku tak MUSÍ byt úplne rozmotaná a nesmie byt zákrytá inak môžeš vyhorieť.
      Je dôležité si to pamätať zvlášť preto, že keďže je to relatívne maly prúd, auto na tom kabli bude dlho (a možno cez noc).
      Skúšať, za aký čas ten kotúč začne dymiť, nebodaj horieť, som nemal odvahu .
      cool photo

      Komentár

      • holubar
        Junior Member
        • Sep 2017
        • 7

        #18
        Otazky laika do EV aj elektriny:

        1/ Ak mam z domoveho rozvadzaca vytiahnuty kabel CYKY 5x2,5 (je tam 3-fazovy istic, ale neviem hodnotu v A) a pod pristreskom 400V zasuvku napojenu na tento kabel, akym vykonom mozem nabijat?

        Z prispevku jiri_grandpa rozumiem, ze 3-fazovy prud je mozne pouzit len pre Teslu a Renault ZOE, tak verim, ze to bude aktualne aj pre T3.

        2/ Ako sa nastavuje vykon nabijania v takomto pripade, tak aby som nevyhodil istic? Je to priamo v aute?
        3/ Ak by som chcel plny vykon 22kW, ale bez zasahu do domu, je mozne napojit vhodnu 400V zasuvku priamo na skrinku, kde je elektromer, pripadne zavriet ju do nej? (za predpokladu ze poziadam o navysenie hodnoty hlavneho istica z aktualnych 25A)

        Vdaka za odpovede


        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          1. 11 kW, čiže maximálnym prúdom 16A. Taký by tam mal byt aj istič.
          2. Ak máš na mysli Teslu tak v aute máš nastavenie maximálneho pridu. Auto si dokonca pamätá aký prúd si mal naposledy nastavený podľa miesta nabíjania.
          3. Do skrinky s elektromerom nesmieš. Tá je zaplombovaná. Ale môžeš pridať do rozvádzača kam ti ide hlavný prívod jeden 32A istič a z neho si vytiahnuť prívod káblom CYKY 5x6mm2 kam treba.

        • holubar
          holubar komentoval
          Upraviť komentár
          Dakujem. Este 2 laicke:

          - Pod pristreskom bude okrem 400V aj klasicka zasuvka 230V. Bude Tesla vediet, ktoru z nich pouzijem (zrejme podla typu kabla) alebo musim pri prechode zo 400V na 230V menit nastavenie nabijania aby som nevyhodil istic na malej zasuvke?

          - ak chcem v buducnosti na streche FVE a chcem ju maximalne zuzitkovat na dobijanie Tesly pocas dna, treba robit nejake pripravy vopred? V inej teme som cital, ze si to riesil, ale workshop som zjavne zmeskal a nenasiel som o tom viac detailov. Pisal si o tom niekde?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          1. Ano bude. Ty musis totizto prehodit na mobile konektore (prenosnej nabijacke) konektor. Pri jednofazovom do zasuvky bude prud obmedzeny na 13 A.
          2. Vidim ze by som ozaj mal dat niekde na net tu prenasku. Pokusim sa.
          Co sa tyka FVE a maximalizacie nabijania budeme mat koncom roka komercne riesenie za velmi rozumnu cenu (teda nie ja ale firma ktorej s tym pomaham). Tu je podstatne vediet jedno - toto sa da realizovat jedine s pouzitim fixneho wall boxu, ktory komunikuje s riadiacim obvodom (ktory ma informacie o momentalnych vykonoch). Najlacnejsi s podporou takejto komunikacie je ten, co predava Tesla http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...a%C4%8Dka-hpwc

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          holubar... Tesla to bude vediet, ked pouzijes original teslacky 3f/16A mob. kon. S original redukciou na na 230V jednofaz obmedzi prud na 13A.
          Ked pouzijes redukciu z 1f/230V vidlice na 16A/3f petkolik, tak necha 16A.
          Ked mas vykonnejsi nabijaci kabel vzdy musis vediet co robis... aj ked pouzijes legalne redukcie - 16Apetkolik na 32Apetkolik, alebo 16A/1f vidlica na 32Apetkolik a neznizis na elektronike mobilneho konektora, alebo v aute prud na 16A alebo menej, vyhodis nadradeny istic.
      • Peterka
        Member
        • May 2017
        • 196
        •      

        #19
        Mam otazku k pomalemu AC nabijaniu. Co je pre baterku pri nizkych teplotach ako su teraz najlepsie?:
        (zaujima ma hlavne nazor Juxa a Jirka, lebo viem ze s tym maju dost skusenosti)
        Dobijam si auto v praci s moznostou nastavenia prudu 6-32A.

        1. Dam nabijat hned rano po prichode- baterka je "tepla" z jazdy 40km
        2. Dam nabijat tak, aby bolo nabite na pozadovanu uroven pred odchodom
        3. Dam nabijat hned po prichode a nastavim prud tak, aby nabijanie skoncilo pred odchodom z prace
        4. Je to uplne jedno

        Neviem, ci pri nabijani malym prudom (cca 10A) dochadza vobec k zohrievaniu baterky, ioniq jej teplotu neukazuje

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          No, aktualna tema. Tiez som nad tym rormyslal, ale zatial som nerobil exaktne merania, podporujuce moje skusenosti, ale ja to vidim takto.
          Predpokladajme, ze mas na mysli nie "co je pre baterku" ale "co je pre maximalny dojazd" najlepsie. Lebo nemyslim si, ze nabijanie takym malym prudom pri nizkych teplotach bateriu nejako negativne zatazuje (v lete pri teplote nad 30st. je to ine). Moje skusenosti vychadzaju z pouzivania Tesly.
          1. V tomto pripade tu bateriu nabijes najrychlejsie, ale ak nabijanie skonci zopar hodin pred odchodom domov tak ti bateria znovu vychladne, vid 2.
          2. Ja pouzivam tuto variantu. Dovod je ten, ze (nemam to presne zmerane ale vidi sa mi to tak) prirastok dojazdu nie je prisne linearny podla prudu. Napr. u Tesly je vacsi prirastok dojazdu pri 2x15A ako pri 3x10A (alebo paradoxne viac pri 2x7A ako pri 1x14A). Ked bude cas pomeriam skutocne spotrebovanu energiu pri roznych prudoch na 100 km dojazdu.
          Druhy, a hlavny, dovod preco to robim tak, je ten, ze (aspon u Tesly, neviem ako u Ioniqu) ked nabijam maximalnym prudom, tromi fazami tak sa mi uz za 30-45 minut zohreje bateria tak, ze pri odchode mam k dispozicii plnu rekuperaciu, a sucasne pri zaciatku jazdy sa energia nespotrebovava na samotne zohriatie baterie (aj ked toto asi hrozi len pri minusovych teplotach).
          Zhrnute podla bodu 2. - mam najmensiu moznu spotrebu uz od km 0.
          3. Podla mna ziaden prinos.
          4. Myslim, ze to nie je jedno, nutne vykonat zopar hokus pokusov s merakom.

          EDIT: Jedna poznamka este - je potreba si uvedomit, ze nabijanie velkej vacsiny Li-ion baterii je mozne IBA pri teplote baterie nad 0 st. Celzia.
          Takze ak bateria "vymrzne", velka cast nabijacieho prudu na zaciatku sa spotrebuje na zohriatie baterie, aby sa vobec mohla zacata nabijat.
          Pri nabijani za mrazu by doslo k nenavratnemu poskodeniu baterie.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 19-12-2017, 16:31.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ak ti zalezi na ucinnosti nabijania, tak by si nemal nabijat prilis malym prudom, lebo nabijacka je vtedy neefektivna a pri minusovych teplotach sa zrejme este minie dalsia elektrina na ohrev baterie. Kedze ioniq ma jednofazovu nabijacku, moznosti nabijat dvoma alebo troma fazami nemas k dispozicii. Ja nabijam doma v garazi, kde nikdy nie je minusova teplota takze nemam skusenosti o nabijani, ked ma bateria minus teplotu. Zvykol som si nabijat 10A/3f t.j. 7kW tak, aby som mal nabite cca stvrt hodinu pred odjazdom. Potom este dam auto zohriat zo siete a pri odchode mam plnu rekuperaciu. Ak das ioniq nabijat 32A/1f budes mat podobnu siruaciu, no neviem ci to bude spravne pri minusovych teplotach. Musis to pomerat. Ak chces, mozem ti pozicat elektromer na kabli 32A petkolik vidlica/zasuvka. Ked si pomeras nabijanie roznymi prudmi v roznych casoch, podla porovnania spotrebovanej elektriny zistis ako to funguje u teba.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Prichádza ako na zavolanie.
          https://electrek.co/2017/12/19/tesla...cold-climates/
          Žeby Fred Lambert čítal našu diskusiu :-))?

        • Vrso
          Vrso komentoval
          Upraviť komentár
          jux :"Potom este dam auto zohriat zo siete..." Ak das vyhrievat kabinu, energia sa cerpa z baterky a klesa dojazd, aj ked je auto pripojene do siete. Aspon mne to tak robi. Poznas moznost, ako auto vyhrievat priamo zo siete ?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Dakujem za informacie, chalani. Vy teslaci sa mate- jedna aktualizacia over air a hned je to o inom. Obaja spominate plnu rekuperaciu- je mi jasne o co ide- to Tesla niekde ukazuje ako ciselny udaj?
          Skusim teda nabijat podla vasich odporucani, budem to ale musiet nejako premysliet, kedze nemam pevnu pracovnu dobu a odchadzam kedy sa mi zachce a to je rozsah niekolkych hodin :-)
          Jux vdaka za ponuku elektromeru, ale ja ho vo svojom wallboxe mam. Logujem si pociatocnu a koncovu uroven nabitia, spotrebovanu energiu aj teplotu. Len mam este tych udajov malo, tuto funkcionalitu som si doprogramoval iba nedavno. Az bude udajov viac, spracujem ich a podelim sa. To co pises ohladom ucinnosti nabijania som uz zistil- kedze neviem z auta vycitat pociatocnu urovnen nabitia bateriu, musim ju rucne zadat do webovej aplikacie, ktorou wallbox ovladam. Ked vydelim dodanu energiu percentami nabitia, pri malych prudoch je to vyrazne horsie.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vrso - dnes som to meral - pri zohrievani kabiny cerpa auto energiu z nabijacky, ak je k dispoziicii. Mam auto vyrobene 09/2016 (po facelifte) s nabijackou 16.5 kW. Taku ma aj jux.
          Ty mas asi auto starsie a tym padom inu internu nabijacku - ak si si isty ze to ignoruje energiu zo siete tak toto moze byt ten rozdiel.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Vrso: Ked je velmi zima a mas nastavene do nabijacky v tesle povedzme 10A co je cca 7kW, je samozrejme, ze ohrev auta (6kW) plus ohrez baterie (dalsich 6kW) je viac ako da nabijacka, takze cast ide z baterie. Kedze ja mam v garazi cca+5 stupnov aj ked je vonku -5, navyse bateria je trochu teplejsia po nabijani, mne tych 7kW vzdy staci a dojazd pri kureni neklesa., Nevidim dovod aby aj starsie tesly nepouzili energiu zo siete.
          Peterka: Tesla ukazuje na stupnici (nie cislom) o kolko je znizena rekuperacia - ked je zima a auto stalo - nerekuperuje vobec, tiez, ked je nabite naplno vobez nerekuperuje - zlty pasik ukazuje kolko sa da aktualne rekuperovat, zeleny ukazuje kolko aktualne rekuperuje. Napr na Bjornovom videu to vidno, ked sa snazil opakovanym divokym zrychlovanim a naslednou rekuperaciou zohriat bateriu, aby mu rychlejsie nabijalo. max rekuperacia je na tesle podla stupnice cca 60kW.

        • Vrso
          Vrso komentoval
          Upraviť komentár
          jux ma pravdu. Mam TMX 3/2017 a nabijam na 10A. Neuvedomil som si, ze ohrevom kabiny a bateriek cerpam viac energie ako dodavam zo siete. Tak uz som spokojny a prilozim viac pod kotol Dakujem
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #20
        jux - Napadlo ma, že si napísal správny postreh k odberu o ktorom možno mnohí nevedia.
        Auto NIKDY nezoberie do siete viac ako má nastavený prúd.
        Takze ak máš Teslu na UMC v obyčajnej zásuvke a dáš kúriť tak smola, tých 13A z jednej fázy nestačí a musí brat z batérie.

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Suhlas- nevedia lebo sa nad tym nezamyslia- vratane mna :-)
          Ze auto nevezme zo siete viac ako ma dovolene je mi jasne, ale nenapadlo mi zamysliet sa nad cislami- ze vykon kurenia moze byt vyssi ako je nastaveny na nabijacke. Otazka je, ako to riesi ioniq, kedze bez pripojenia na siet zakurit nechce- ci na kurenie nepouzije iba vykon dostupny zo siete. Zase mam co skumat... aj to je na elektromobilite pekne :-D

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq keď vykuruje na maximum studené zmrznuté auto, tak to ukazuje spotrebu kúrenia max. 3kW. Z domáceho kábla berie 9A, teda 2 kW, takže teoreticky by mohol mínať aj batériu alebo obmedzí kúrenie na 2 kW ? To je na otestovanie.

          Každopádne keď som dal kúrenie na max na DC nabíjačke, nabíjačka nedala ani o Ampér viac, čo ma utvrdzuje v tom, že GW nabíjačka limituje prúd a nie, že Ioniq si nevie vypýtať. Lebo nie je najmenší dôvod, aby si nevypýtal o 5A viac na kúrenie namiesto menšieho nabíjacieho prúdu do batérie, ako to urobil ( a tiež upozornil hláškou).

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A to "nepridanie" prudu sa deje iba na nabijackach GW? Je celkom dobre mozne, ze jej SW je natolko "hlupy" ze nevie zareagovat na zmenu nabijacieho prudu smerom hore (dole to musi ist). Skus nabuduce najskor zapnut to kurenie a potom spustit nabijanie, ci sa ten max prud pohne.
          Prepokladam ze nie, lebo nabijacka nevie na co auto ten prud pouziva, ci na kurenie alebo nabijanie.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som uz rano (teplota okolo nuly) po "nastartovani" videl spotrebu kurenia aj cez 5kW, auto uz nebolo na kabli. Ale je pravda, ze to trvalo iba cca pol minuty, potom spotreba klimy klesla na 2-3kW.
          Ak je pocas nabijania zapnuta klimatizacia, ioniq oznami, ze nabijanie bude trvat dlhsie

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Dnes budem na ZSE, aj som myslel že to skúsim, ale veď ZSE neukazuje ampére ani kW výkon, takže tam to nezistíme, či len GW nezvýši výkon alebo aj iné.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Podla mna ked ioniq zvladne cca 70kW, "dohodne" si so slabsou DC nabijackou max. mozny prud a ako pise Jirko, nabijacka nevie, naco ho auto pouzije. Mne aj na ZSE stojane, ked som pocas nabijania ostal v aute a zapol kurenie ioniq napisal, ze nabijanie bude trvat dlhsie. Skor by to chcelo takyto test (aj na GW stojane): pockat az bude bateria nabita tak, ze auto znizi prud- predpokladam okolo 85% a potom zapnut naplno kurenie, ci sa prud zvysi o spotrebu kurenia.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #21
        Dnesne nabijanie ZSE Central. Priemerny vykon 41kW. Takze Ioniq si "vie vypýtať". Vykon bol urcite este vacsi, ale nad 80% ide uz len okolo 20kW a tiez zaroven nabijala i3-ka cez AC.
        Greenway, autom to podla mna nebude.
        Pri sadzbe podla minuty a nabijani okolo 33kW na GW vychadza nabijanie o 50% drahsie a to nehovorim a stratenom case.


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20171220_170020~01~01.jpg
Videní:	888
Veľkosť:625,8 KB
ID:	20262
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          o 50% drahšie ako...čo?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ako to, keby im to fungovalo tak ako ma - 50kW.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Podla mna platba za kWh/€ a nie minutova by sprehladnila platbu a vedel by klient kolko bude platit. Dalej by nebol dovod obmedzovat vykon nabijaciek. Proste by sa odstranili dohady o tom, ci je to blokovane umyselne alebo nieje a je tam iny problem. Lebo potom by bolo najlepsie, nabi co najrychlejsie a chod dalej, aby sa mohol nabijat niekto dalsi. A otvorila by sa cesta k masivnejsiemu rozmachu kupy EV. Kazdy by si vedel pocitat kupu auta aj servis aj naklady na nabijanie mimo domova. A videl by realne siet, ktora tu je a dalej pomaly pribuda. Podla mna vela ludi ktory aj maju peniaze vahaju s kupov aj koli veciam,.ktore som pisal hore. Som zvedavy co vymysli stat o pol roka, ked skonci podpora EV ako ju pozname teraz a zacne novy program pre EV a aj nabijacky v tom maju byt, ktory by mal byt od 7/2018 v SR.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #22
        Inak sa čudujem ľuďom, ktorí nabíjajú na GW. Už dávno hneď po spoplatnení sme tu písali, že mnohí ich budú ignorovať. Aký má zmysel jazdiť na elektriku drahšie ako na benzín?

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Žeby neznášali smrad benzínu alebo nafty a užívali si ten najväčší luxus - ticho v aute, ktorý sa oplatí aj keď je drahší ako sponzorovať vojny (kupovať palivá) ?

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          A na mnohych miestach ina moznost nie je. A je lepsie ist elektroautom ako inou alternativou. Zase ich nezhadzujme uplne, nemaju konkurenciu, tak cena je vyssia. To iste mozem povedat, ze Tesla je draha, ale mam ju, lebo mi to vyhovuje a ina alternativa (prakticky) nie je.

        • Daliborko
          Daliborko komentoval
          Upraviť komentár
          Ja sa tiež snažím jazdiť tak, aby som nemusel používať GW, ale som rád, že vôbec niekto vybudoval sieť nabíjačiek v SR a môžem sa kľudne vybrať hocikam a nemusím sa báť. Prinajhoršom zaplatím trocha viac

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Suhlasim s Mirom, jazdim na elektroaute prednostne kvoli inym dovodom, ako setrenie na palive. Okrem toho Ioniq na tom nie je az tak zle, u GW za 45min nabijem nieco cez 20kWh za 10€ co mi vyjde 7€/100km a to je porovnatelne s benzinakom. Jasne, ze permanentne nabijanie na GW by to bolo dost drahe, ale je to rychlonabijacia siet na dlhe cesty a ja osobne ked ju potrebujem cca raz mesacne tak je pre mna prinosom. Co sa tyka fakturacie za kWh, podla zastupcov GW na stretnuti je to problem platnej legislativy, ktora to momentalne neumoznuje. Okrem toho, kym je ta siet taka mala a navyse iba s jednym stojanom na nabijacom mieste- predstavte si, ze by tam dosiel leaf ako ma Curgali co v zime nabija pomaly, pri platbe za kWh by tam mohol nabijat 3 hodiny a vy cestujete a potrebujete rychlo nabit.... Treba sa na vsetko pozerat z viacerych stran. Uz to na fore odznelo viackrat- lepsie je nabit a zaplatit, ako zadarmo nenabit.
      • Paliano
        Junior Member
        • Nov 2017
        • 11

        #23
        Na shop.tesla.com sa v decembri objavila 2.generacia mobilneho konektora (Model S/X/3 Gen 2 Mobile Connector Bundle). Ma sice znizeny limit do 32A, ale jeho cena je velmi atraktivna /300 USD/. Zial, vo viedenskom shope o nom nemaju paru (starsiu verziu predavaju za vyse 600E!). Kedze hladam prave takyto kabel pre svoj Ioniq, poradte, kam sa obratit (okrem ebay). Vdaka.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Na Ioniq ti staci jednofazovy. Mne sa paci ten co robi slovinska firma Metron. Cela elektronika schovana v konektore. Tu sa nemozu davat odkazy, googli.

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          Dik za tip, podobny ponuka aj r-evc a o viac ako stovku lacnejsi. Prave cena ma pri tom teslackom laka, daleko najlacnejsia na trhu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ten americký je 100% jednofazovy. Preto i ňom vo Viedni nič netušia. Európsky trojfazovy má limit na 16A.

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          Tak som kupil ten z r-evc, zasuvku budem mat az o tyzden...pls, je niekde v BA verejne dostupny 5 kolik, nech to sprobujem? Dik.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Vsak si tu najdi. http://nabky.com/

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          hladal som, v BA len 2 hotelove a potom lightpark

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          A co toto? ONE Fashion Outlet Voderady je to dalej sice z BA, ale tusim tam mas tych zasuviek viac. http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...utlet-voderady

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          Dik, mozno opacim..ozaj, je realna redukcia z 5 kolik 3f na type 2/Mennekes?

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          http://teslaclub.sk/forum/inzercia/sponzori/3882 Píše sa to s veľkým T lebo to je názov. Po anglicky Type 2, po slovensky Typ 2. A Mennekes nie je typ konektora ale len jeden z výrobcov. Konektor Typ 2 vyrába aj plno iných firiem.

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          Upresnim, ze ma zaujima redukcia, nie nabijaci kabel. Ten uz ma doma, len namiesto noveho Type 2-Type 2 (slov.Typ 2 - Typ 2) nabijacieho kabla by bola velmi prakticka redukacia (angl. Adapter alebo Converter) pre uz spominany kabel. Cize polopaticky pre nejazykovedcov: samica petkolik (32A) na jednej strane, samec Typ 2 na druhej. Vopred vdaka za vecnu odpoved. (btw.preco Mennekes? https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector)

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Mod. poznámka: živé linky na komerčné stranky môžu byť zmazané.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Paliano - nič take nie je a z princípu ani nemôže byt. Typ 2 konektor má 2 signálové kontakty na základe týchto “signálov” si auto nastavuje maximálny nabíjací prúd a zahajuje nabijanie. To je minimalistickú funkcia tej krabicky ktorú máš na tej prenosnej nabijacke. Veľké nabíjačky s pripojenym Typ 2 káblom dôkazu napr. Od auta zistili akú má auto úroveň nabitia batérie aj. 5 kolík žiadne signalove kontakty samozrejme nemá.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko, na linke ktoru som sem dal (a Juro ju vymazal) taku redukciu z t2 na cerveny 5kolik slovenska firma Twincar vyraba, je to zaujimave a v kombinacii s mobilnym konektorom to nahradaza t2-t2 kabel. Zrejme nejakou fintou (kusom elektroniky) donutia cez riadiaci signal type2 stojan, aby aktivoval silovy vystup a nabijaci kabel uz funguje v standardnom rezime z cerveneho 5-kolika. Zaujimavy napad - su to vlastne dve elektroniky (wallbox a mobilny konektor) v serii za sebou. Wallbox si mysli, ze ma pripojeny rovno elektromobil a mobilny konektor si mysli,ze je napojeny v standardnej zasuvke. Stojanu s konektorom type2 treba urcite nieco poslat, jednak musi zamknut type2 v stojane a tiez musi zopnut rele aby sa na kontakty vystupu type2 dostali fazy a nulak (zem je tam stale). Cize musi byt v type2 konektore redukcie nejaka elektronika, co sa cez riadiaci signal CP (control) dohodne so stojanom a samozrejme odpor medzi zemoiu a PP (proximity), ktory hovori o tom kolko zvladne maximalne kabel redukcie - co je samozrejme trivialne a obsahuje ho kazdy type2 kabel medzi zemou a PP na oboch koncoch.
          Len je zaujimave, ze ak mas nastavitelny mobilny konektor, auto si bude brat tolko, kolko nastavis, (alebo aj nic, ked nie je zapojeny v aute) no simulacna elektronika bude stale smerom na type2 stojan tvrdit ten prud ako je vyrobena - aky ma pouzity vodic (ponukaju 16A/2,5mm2 a 32A/6mm2) Cize je tam nesulad realneho odberu a odberu co tvrdi simulacna elektronika stojanu - no zrejme to nevadi. Na redukcii je tlacidlo, ktore zrejme aktivuje simulacnu elektroniku v t2 konektore zapojenom v t2 stojane.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To je proste MK vložený do konektorov. Prvý krát počujem i 3 fázové verzii. Jednofazové sú vcelku bežne.
          On sa pýtal na redukciu tak som považoval za vhodne to ozrejmiť. Dik za info.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko, necital si pozorne a nepozeral si pozorne popis redukcie:
          Nie je to MK, vstup je T2, vystup je cerveny petkolik samica - teda vyraba to zo stojanu T2 obycajnu 5-kolikovu zasuvku.
          V T2 je nejaka elektronika co prinuti T2 stlpik, dat na 5kolikovu samicu napajanie.
          Do tej petkolikovej samice sa zapaja normalny mobilny konektor. Cize redukcia t2/petkolik samica plus mobilny konektor nahradza obycajny t2/t2 kabel.
          Pozri poriadne linku a obrazky co som ti dal do SS.
          Trojfazova verzia Mobilneho konektora s elektronikou v t2 konektore neexistuje, lebo do t2 konektora sa nezmestia rele na vsetky 3 fazy. Jednofazovy MK s elektronikou v t2 konektore je navyse dost zjednoduseny - napriklad nema prudovy chranic. V standardnej trojfazovej elektronike MK co je v krabicke okrem 4roch rele (na nulak a 3 fazy) je aj integrovany prudovy chranic.
          V jednofazovom MK je mozno len rele na fazu, mozno na nulak nie je - nemam taky, takze to neviem overit, kto ho ma, mohol by pozriet, ako je to tam vnutri t2 konektora urobene.
          Naposledy upravené jux; 26-01-2018, 12:25.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tak opravujem moj predchadzajuci komentar - to co ponuka ten Twincars vobec nie je redukcia pre pripojenie auta ale the CHAdeMO nabijacej stanice k Typ2 konektoru wall boxu. Uz aj chapem preco jux napisal "v kombinacii s mobilnym konektorom to nahradaza t2-t2 kabel".
          Ze by som prestal vozit T2-T2 kabel :-)?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          ANO, cez tu redukciu T2->pretkolik zasuvka sa da napojit hocico co ma vstup 5kolik vidlica. Takze kludne sa da cez tu redukciu napojit na t2 stlpik (okrem MK alebo chademo/combo nabijacky co ponukaju) aj miesacka alebo cirkular. Pekna redukcia.
          V kombinacii s prenosnou DC nabijackou 20kW co ponukaju sa da napr. IONIQ nabijat na 22kw stlpiku 20-timi kW - pekne ale dost drahe.
          Naposledy upravené jux; 26-01-2018, 12:41.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mám tú "redukciu" (samica 5-kolík <-> Type2) od Twincars už objednanú. Podľa tel. konzultácie tam nie je žiadna elektronika, ale vraj len pár odporov. Tak som teda na to zvedavý, či a ako to bude fungovať. (Chcem tým nabíjať Type 1 zo stĺpa Type 2, elektroniku mám v konektore Type 1 a na druhom konci 1-fázový 5-kolík).

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          EVan - funguje? Mozes sem dat foto ako to vyzera?

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som prave dovolal s panom z twincar, ktora ma presvedcil na nakup klasickeho Typ 2 kabla. Ten ich adapter neposuva (cez napojeny druhy kabel 5kolik<->Typ 2) info o velkosti max.poskytovaneho prudu do auta, co moze sposobit vyhodenie istica nab.stanice, ak je napr.16A. Plus ma len manualne uzamykanie, t.j.riziko nezelaneho odpojenia/ukradnutia adaptera.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ano- doslova par t.j. dva. jeden na PP pine a druhy na CP pine :-) Na mojom wallboxe by to vsak nefungovalo, naprogramoval som si ho tak, ze najprv musi byt na CP pine odpor zodpovedajuci "car connected" a az nasledne "power request". Beznym wallboxom zrejme staci iba Power request a pripoja nabijacie napatie

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To je prave vyhoda Typ1 konektoru. Tam mas tlacitko, ktore robi presne to. Najprv 480 Ohm (car connected) a potom nejakych 150 Ohm power request. Idem prerabat tu moju Fiatku na Typ2 konektor a toto tam musim nejako implementovat aby mi to nabijalo (aspon myslim, ze to auto bude vyzadovat). Budem musiet dat mikrospinac, asi niekde vedla konektora, lebo verejne nabijacie stanice samozrejme toto v konektore Typ2 nemaju (do mojho kabla by som to mohol vlozit)
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-02-2018, 14:27. Dôvod: Opravene hodnoty odporov.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Zatiaľ stále na ten kábel čakám, už som to aj urgoval, neviem kde je problém...
          Podľa všetkého, tunajší užívateľ demo by mal byť (ak sa teda nemýlim) dodávateľ, čiže mohol by nám viac k tomu poreferovať.
      • Ludicrous
        Junior Member
        • Apr 2016
        • 13

        #24
        Dnes som bol na nakupe v HAGARDe ZV a maju tam paradne 1F vidlice aj zasuvky 230V/16A nemeckeho vyrobcu ABL Sursum https://www.abl.de/en/ v dvoch farebnych prevedeniach cervena aj modra (cervenu vidlicu nemali prave). Krytie IP44, koliky su naozaj "koliky" (nie ohnuty mosadzny plech), uchytenie kabla zavitovou svornou priechodkou. Cena vidlice je o cca 1 € nizsia ako zasuvka. Plast je narazuvzdorny, asi plneny nejakym kompozitom.
        Naposledy upravené Ludicrous; 07-02-2018, 13:27.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #25
          Jirko: Foto redukcie type2 na cerveny petkolik. Paliano: Je zaujimave, ze type2 stlpik dokazu oblbnut len odpormi, aby zopol silovy vystup.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Toto kde majú?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Týmto by som mohol nabíjať Ioniq zo servisných zásuviek GreenWay ?

            Ale vážne, ako auto vie, koľko Ampérov si má potiahnuť aby nevyrazilo istič, keď sú tam len odpory ?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            vstup je typ2, je to urcene pre type2 stlpiky.
            prud nevie smerom na auto, smerom na zdroj (stlpik t2) vie, vyrabaju 16A a 32A, kde stlpiku odporom v type2 povie aky ma dat max prud, takze do 32A zasuvky mozes strcit 32A MK, do 16A 16A MK. Si na tom rovnako ako by si mal na stene 16A alebo 32A petkolik. Tazko povedat, ci to bude fungovat s kazdym t2 stlpikom/wallboxom bez t2 kabla, resp. s t2/t2 spojkou aj s MK/WB s kablom

            Mozno si si neuvedomil, ze redukcia je zapojena medzi Type2 stlpik a mobilny konektor, takze su vlastne dve elektroniky v serii, cize redukcia t2/petkolik zasuvka plus MK nahradza T2/T2 kabel.
            Naposledy upravené jux; 08-02-2018, 17:20.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Servisné zásuvky po spoplatnení GW odpojil
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #26
          Typ2 na typ1 nie je ziadna raketova veda.
          Na strane Type 2 konektora jeden odpor na PP oproti zemi, na strane type1 dva odpory + tlacidlo, ktore je sucastou konektora type1.
          Pripojené súbory

          Komentár

          • awlo
            Junior Member
            • Oct 2017
            • 14
            •   

            #27
            V aute mám iba 3kW nabíjačku . Tak som si spravil iba redukciu Typ2 -> Schuko.
            Konektor Typ2 som kúpil za 50€ tu http://www.twincar.sk/chargers.php.
            Kábel a schuko zásuvku v elektre 5€.
            Diodu a rezistory zo šuplíkových zásob.
            A redukcia funguje perfektne

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Zrejme to iste maju twincar v redukcii typ2/petkolik, je jedno ci je ta redukcia jednofazova alebo trojfazova. Suciastky na oklamanie PP a CP pre type2 elektroniku su rovnake pri jednofazovom aj trojfazovom prevedeni. Je len otazka ci sa da oklamat kazdy ty2 stojan (s type2 kablom alebo bez neho) alebo Mobilny konektor.
              Jirko tusim pisal, ze na jeho tesla wallboxe by takato redukcia nefungovala.

            • awlo
              awlo komentoval
              Upraviť komentár
              Keby sa tam pridal dalsi rezistor a 2 tlacitka potom by sa tam dala nasimulovat cela sekvencia a fungovalo by to aj u neho.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              awlo Fungovala by tato tvoja Typ2 -> Schuko redukcia (po skrateni typ2 konektora) aj na AC kabli DC nabijacky v trnavskom kauflande?
          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #28
            awlo, mas v zere 3,7kW nabijacku, takze s type2/type1 nabijacim kablom tych 3,7 kW budes nabijat. S tvojou redukciou cez mobilny konektor s schuko dodany k Zeru nabijas len cca 2,3kW, pretoze schuko mobilne konektory maju v EU obmedzenie na 10A. kabel T2 naT1 ti da plnych 16A. Podla mna dalsich cca 50 eur za type1 konektor stoji za viac ako o tretinu rychlejsie nabijanie. Tiez nebudes zavisly na MK a jeho elektronika a schuko spoj povalujuci sa na zemi nie je bohvieco. Niektore type2 stlpiky konektor nezamykaju, tak ti tvoju redukciu lahko mozu ukradnut.

            Komentár


            • awlo
              awlo komentoval
              Upraviť komentár
              Moj schuko kabel dodany k zeru taha 14A. Najviac som na elektromeri videl 3,24 kW odber. Bezne 3,0 - 3,2 kW podla napatia v sieti. Dalsi 5m kabel som do auta nechcel. Preto som si spravil len tu redukciu. Zatial mi fungovala na dvoch roznych stojanoch. Viac som nemal kedy oskusat.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ked dava skutocne 14, tak to asi nebude original dodavany k zeru, potom je to takmer jedno. Je to vec nazoru, Vyrobcovia EV zakazuju predlzenia akehokolvek druhu, no ja tiez pouzivam predlzenia, ked treba.
              Nosim v aute 5m modifikovany type2/type2, ktory sa da pouzit aj ako type2 predlzovacka, 10m T2 MK, 10m predlzovacku a T2/T2 spojku - vsetko trojfaz 4mm2 pre nabijanie. do 16.5 kW. Vsetko spolu sa da spojit a tak mozem nabijat az 25m od zasuvky.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              To je výhoda veľkėho kufra Tesly, ja už nevozím žiadny kábel, len kartu Greenway.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ja mam zase hlavne take trasy, ze nabijam okrem doma v garazi hlavne na chalupe (mam tam wallbox) alebo v inom cieli cesty - tam vyberam kable. Kable mam v TMX v priestore pod zadnym kufrom.
          • Waldo
            Junior Member
            • Mar 2018
            • 3

            #29
            Zdravim, viete mi prosim poradit kontakt na niekoho v Bratislave kto by mi odborne pomohol konzultovat / pripravit plan na instalaciu zasuvky ku garazovemu statiu pod bytovym domom? Z pociatocnych diskusii so spravcom mam pocit, ze sa ma skor snazia odradit a velmi sa im nechce nejake zmeny riesit. Napriklad na zaklade ich informacie by som vraj potreboval samostatny elektromer co sa mi celkom nezda, kedze elektromery vsetkych majitelov sa nachadzaju na poschodi priamo nad garazami.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Na zriadenie zasuvky na nabijanie (resp. montaz wallboxu) urcite netreba osobitne odberne miesto ani osobitny elektromer, (jedine ze by si chcel pre svoju informaciu merat, kolko energie si nabijal.)
              Na privod pre nabijanie staci odbocit napajanie z privodu do tvojho bytu. Prakticky je to najlepsie priamo z vystupu tvojho bytoveho elektromeru. V elektromerovej skrinke su vystupne kontakty na pripojenie kabla smerom do bytu uz neplombovane, takze ani netreba volat distribucku na preplombovanie elektromera.
              Pozri schemy zapojenia elektromerovych skriniek: http://docplayer.cz/32146381-Rozmery...ej-skrine.html
              Elektromerove skrinky su niekde na prizemi pristupne z vonku a kabelaz do bytu ide spravidla cez garaz. Samozrejme treba spravny prierez vodica a istenie privodu zasuvky/wallboxu. Najlepsie by bolo nainstalovat inteligentny wallbox, ktory ma meranie prudu za elektromerom a poskytuje nabijaniu elektromobilu vzdy prave tolko elektriny, aby nemohlo prist k pretazeniu vstupneho istica pred elektromerom. Bez inteligentbneho wallboxu si treba uvedomit ci odbery bytu nebudu spolu s nabijanim elektromobilu sposobovat pretazenie vstupneho istica, alebo primerane zvysit hodnotu vstupneho istica.
              Na upravu elektroinstalacie samozrejme treba projekt schvaleny spravcom domu (zrejme aj dat schvalit ostatnym vlastnikom bytov v dome na domovej schodzi), lebo sa bude prerabat elektrina v spolocnych priestoroch.
              Treba to dat urobit elektrikarovi a nakoniec treba samozrejme reviznu spravu a schemu dorobenej elektroinstalacie doplnit do schemy elektroinstalacie domu.
              Najlepsie oslovit viacerych v dome, ktori planuju elektromobil a urobit to naraz pre viacerych.
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            #30
            Nieco na co sme cakali a celkom dlho. Potesi vsetkych ktori maju smart domacnost. Zapinanie nabijania na dialku. Napr. mam FV elektraren svieti slniecko zasuvka sa zapne a auto nabija,nesvieti vypne sa. A nestoji to majland.
            https://aeotec.com/z-wave-plug-in-sw...ve-switch.html

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ono to nie je take jednoduche. Zalezi na tom, ake mas EV. V principe ziadne nema rado prerusenie napajacieho napatia do wall boxu. Tesla sa s tym vie vyrovnat, ale napriklad Fiat 500e pri preruseni nabijania uz znovu "nenaskoci", musis prist k autu a otvorit dvere, to resetne nabijaciu sekvenciu a nabijanie zasa nabehne.
              Pani - Ako sa chova Ioniq a Leaf v tomto pripade?

            • Franto_01
              Franto_01 komentoval
              Upraviť komentár
              Pani - Ako sa chova Ioniq a Leaf v tomto pripade?

              Ja mam nabijanie auta v garazi (v pristresku) zasunute v inteligentnej zasuvke, ktoru si cez wifi viem ovladat.
              Ked viem, ze sa potrebujem v noci nabit (v case NT) tak po prichode domov zapojim do Ioniq-a kabel. Viem, kedy mi pustaju elektrarne NT, tak zasuvku mam nastavenu tak, aby mi v tom case pustila prud a auto sa mi do rana nabije, resp. rano sa zasuvka pred pustenim VT vypne.
              Cez vikend mam v noci od 02.00 do 03.00 VT, tak v case vikendu mi to zasuvka tiez osetri a znova spusti nabijanie od 03.00. Ioniq s tym nema ziadny problem :-).

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Franto, studoval si viac okolo wifi zasuviek? Hladam taku, na ktorej by sa dalo nastavit, aby po urcitych odovzdanych kWh vypla vystup. Takze nieco ako casovac, ale nie len na cas, ale na kombinaciu nastaveneho casu zopnutia a vypnutie na nastavenu energiu. G-Homa ma verziu, ktora meria prud, napetie, vykon aj spotrebu, ale nema ovladanie cez energiu, co prejde zasuvkou.

            • Franto_01
              Franto_01 komentoval
              Upraviť komentár
              Nejako extra som to neriesil, na zaciatok som skusil jednu z lacnejsich, ktora ma wifi, pretoze bluetooth zasuvka, ktora ma aj meranie prudu (a ktoru doma na niekolkych miestach aj pouzivam) mi tam nedociahne. Kuknem ci ta doma ma moznost nastavenia na prejdeny prud.

            • Hati
              Hati komentoval
              Upraviť komentár
              jux, zasuvku kde si vies nastavit kWh a nabije ti presne, ti viem spravit cez Loxone. Aj trojfazovu. Ale to asi nechces na teslu vsak?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Jasne, ze nie pre teslu, ta to ma vsetko v sebe. Spekulujem, ako zabezecit podobny komfort pre iny elektromobil. Asi pre Konu.
          Pracuje...
          X